Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 519, 520, 521
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.09.2025 14:26:49 vasta tsitaadiga

vanasti oli lpg soodushind 0.4midagi, nüüd on 0.7 midagi, kulub bensust ca 20% rohkem, on ju vahe sees, pole midagi rohkem selgitada
_________________
!!
Kommentaarid: 312 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 250
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.09.2025 23:05:26 vasta tsitaadiga

Haamer autosse kaasa.
https://www.theverge.com/news/778980/tesla-nhtsa-investigation-door-handles-trap
Kommentaarid: 738 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 557
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 17.09.2025 09:57:50 vasta tsitaadiga

Tegin ükspäev 500km ringi ainult kiirlaadijate peal. Kulus 40 eur ehk täpselt sama mis universaalkerega vag ökobena. Ei tasu kuidagi ev ära kui kodus laadida ei saa
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 17.09.2025 10:04:39 vasta tsitaadiga

Veider. Füüsiliselt avamise võimalus seest ju olemas, äpist saab ka lahti lasta, väljst nfc kaardiga, jne. Tundub, nagu mingi pseduoprobleem osade inimeste poolt jälle yawn.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 17.09.2025 10:28:15 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Veider. Füüsiliselt avamise võimalus seest ju olemas, äpist saab ka lahti lasta, väljst nfc kaardiga, jne. Tundub, nagu mingi pseduoprobleem osade inimeste poolt jälle yawn.gif

Tõmmatav rihma ots kuskil peidus. Ilma manualita üles ei leia. Kaasreisijad kes teslaga kursis pole põlevad enne sisse ära kui jõuavad manuali läbi lugeda.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 17.09.2025 10:53:19 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Tegin ükspäev 500km ringi ainult kiirlaadijate peal. Kulus 40 eur ehk täpselt sama mis universaalkerega vag ökobena. Ei tasu kuidagi ev ära kui kodus laadida ei saa

oluliselt suurema diisliga siis ei konkureeri üldse... eriti arvestades seda kallimat soetusmaksumust
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 17.09.2025 12:10:25 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:

Tõmmatav rihma ots kuskil peidus. Ilma manualita üles ei leia. Kaasreisijad kes teslaga kursis pole põlevad enne sisse ära kui jõuavad manuali läbi lugeda.

Sellega olen nõus, et võiks olla see paremini märgistatud

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 17.09.2025 13:59:03 vasta tsitaadiga

Peaks olema nagu teistel tootjatel - elektrooniline osa on ühildatud füüsilise lingiga, mitte kaks eraldi linki. See on näide kehvast disainist, kui ma pean igale inimesele näitama, kuidas ust väljast ja seest lahti saab.
_________________
Tsensuur HinnaVaatluse foorumis
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 17.09.2025 17:48:25 vasta tsitaadiga

Elektriauto grupist:
tsitaat:
🚗⚡ Kui igal kortermajade elanikul oleks homme elektriauto – kas alajaam peab vastu?
Sai kirjutatud teadusartikli vormis magistritöö teemal, mis käsitles küsimust: mis juhtuks, kui kõik magalapiirkonnas elavad inimesed sooviksid omada elektriautot ja neid oma kodu vahetus läheduses laadida. Oluline on märkida, et Eestis elab ligikaudu 70% elanikkonnast korterites, mistõttu puudutab see probleem väga suurt osa ühiskonnast.
💡 Teema idee kujunes välja arutelust Alan Vahtiga – otsustasime mitte piirduda üksiku kortermaja peakaitsme vaatega, vaid hinnata terve alajaama ressursi kasutust. Näidispiirkonnaks sai Tartu Annelinna 5-korruseliste majade kvartal, kus üks alajaam teenindab kokku 360 korterit. Alajaama trafo nimivõimsus on 400 kVA.
🏙️ Miks just alajaam?
Alajaama perspektiiv on oluline, sest paljudel juhtudel on kortermajade parkimisalad kohaliku omavalitsuse omandis. See tähendab, et laadimisjaamade rajamiseks tuleb kaasata eraettevõttest operaator, kelle jaoks on määrav just kogu alajaama võimsus, mitte ainult üksiku maja oma.
📊 Uuringu käik
Vaadeldi alajaama aastast energiatarbimist tunnipõhise arvestuse järgi. Nendest andmetest tuletati keskmise ööpäeva, nädala ja aasta koormusprofiil ühe korteri kohta. Selline lähenemine võimaldas tarbimise mustreid modelleerida ning neid edasi kanda ka erineva suurusega majadele ja piirkondadele.
🔎 Stsenaariumite alused
Uurimuse tarbeks võeti aluseks kõige suurema tarbimisega nädal (8.–14. jaanuar 2024). Selle nädala andmete põhjal hinnati kolme erinevat elektriautode laadimise stsenaariumi.
1️⃣ Dünaamiline koormuse juhtimine
Kui seada kõige suurema koormusega nädala tipptunni võimsus ülemiseks piiriks ja rakendada dünaamilist koormushaldust, piisaks sellest umbes iga neljanda korteri elektriauto laadimiseks.
2️⃣ Öine laadimisaken (23:00–07:00)
Kui piirata laadimist ainult ööajale ning seada ülemiseks piiriks alajaama 90% nimivõimsusest, oleks võimalik katta ligikaudu 60% korterite elektriautode laadimisvajadusest.
3️⃣ Kõigil korteritel on EV (360 autot)
Kui igale korterile kuulub üks elektriauto ja kõik soovivad laadida, oleks vaja ligikaudu 240 kVA alajaama võimsust. Võrdluseks: alajaama nimivõimsus on 400 kVA.
⚡ Kokkuvõte
Meil on piisavalt ressurssi, et tulevikule vastu minna, kuid seda tuleb targalt kasutada. Üheks võimaluseks võiks olla näiteks see, et riigi tasandil (Elektrilevi kaudu) pakutakse laadimisjaamade operaatoritele alajaama „ülejäänud“ ampreid. See eeldaks aga seadusandlikke muudatusi.
🚧 Suurim probleem ei ole alajaama võimsus, vaid hoopis parkimiskohtade puudus.

Kuhu edasi? Isiklikult leian, et laadimise võimalikkuse tekkimiseks magalapiirkoda võiks KOV korraldada hanke, kus mingisse piirkonda võiks laadimisjaamade operaator näiteks 10 AC laadimisjaama paigaldada optsiooniga laiendada näiteks 40 le, Ja loomulikult peaks olema hankes võimalikult soodne hind lõpptarbija jaoks.

Mina jätkan antud teemaga doktorantuuris. Mulle oleks väga abiks kui tänaste ja tulevate laadimisjaamade operaatoritega koostöös jaaks andmeid koguda, mille põhjal paremaid tulevikuotsuseid teha.

Viide artiklile: https://agronomy.emu.ee/wp-content/uploads/2025/07/AR2025_097_Lumi_V_doi_065_TAVA.pdf#abstract-10855


_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.09.2025 18:50:25 vasta tsitaadiga

Terv
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.09.2025 23:56:37 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
Janis kirjutas:
Tegin ükspäev 500km ringi ainult kiirlaadijate peal. Kulus 40 eur ehk täpselt sama mis universaalkerega vag ökobena. Ei tasu kuidagi ev ära kui kodus laadida ei saa

oluliselt suurema diisliga siis ei konkureeri üldse... eriti arvestades seda kallimat soetusmaksumust


Reisimiseks üsna mõttetu, mingit säästu ei tule, küll aga kuhjaga ebamugavust. Eesti piires okei ringi paarutada. Aga seda olen ma juba mõnda aega rääkinud, et jutt odavusest ei päde, kui koduelektriga saadki tankimise alla, siis hinnavahe võtab kõik tagasi, amordist rääkimata. Heal juhul nulliring, halvemal miinus, sõltub kasutusest ja masinast.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bssldr
HV kasutaja

liitunud: 05.12.2009




sõnum 18.09.2025 01:02:01 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Veider. Füüsiliselt avamise võimalus seest ju olemas, äpist saab ka lahti lasta, väljst nfc kaardiga, jne. Tundub, nagu mingi pseduoprobleem osade inimeste poolt jälle yawn.gif

Kui 12V aku ei tööta, siis mida sa sealt äpist või NFC-ga omast arust avada kavatsed? Ja probleem on ju see, et ei saa uksi haagist lahti, mitte see, et auto lukus on.

Equinox kirjutas:
degreal kirjutas:

Tõmmatav rihma ots kuskil peidus. Ilma manualita üles ei leia. Kaasreisijad kes teslaga kursis pole põlevad enne sisse ära kui jõuavad manuali läbi lugeda.

Sellega olen nõus, et võiks olla see paremini märgistatud

Õnnetuse puhul on inimene segaduses ja paanikas. Olgu või punase värviga märgistatud, aga see pole normaalne, et hädaolukorras tuleb ukse avamiseks kõigepealt ukse hoiulaeka voodri kate teatud koha pealt maha kiskuda vms (olenevalt mudelist).
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 18.09.2025 01:11:19 vasta tsitaadiga

Jah, point taken. Samas mu enda kogemused näitavad, et kõik kes mu Teslaga on sõitmas käinud tõmbavad esimesena alati seda avariilukku(mehaanilist)..ja siis pead ütlema, et tegelt on näe seal see ukse avamise nupp uksepiidal (eks see näitab ka midagi..et järsku halb disain). Et nagu inimeste instinkt töötab, kõik teavad millist hooba/nuppu vajutada ukse juures. Aga tõesti inimesed on erinevad, mis ühe jaoks selge, ei pruugi teise jaoks üldse mõistetav olla. Tegelt nagu sakinaga ütles, et üks nupp, mis on mehaaniline ja ka elektrooniline...tõesti oleks õigem tee...selgem, üheselt arusaadavam.
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 18.09.2025 01:26:50 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Jah, point taken. Samas mu enda kogemused näitavad, et kõik kes mu Teslaga on sõitmas käinud tõmbavad esimesena alati seda avariilukku(mehaanilist)..ja siis pead ütlema, et tegelt on näe seal see ukse avamise nupp uksepiidal (eks see näitab ka midagi..et järsku halb disain). Et nagu inimeste instinkt töötab, kõik teavad millist hooba/nuppu vajutada ukse juures. Aga tõesti inimesed on erinevad, mis ühe jaoks selge, ei pruugi teise jaoks üldse mõistetav olla. Tegelt nagu sakinaga ütles, et üks nupp, mis on mehaaniline ja ka elektrooniline...tõesti oleks õigem tee...selgem, üheselt arusaadavam.
Esiuks ja tagumine uks ka erinevad. Tagumise ukse manuaalne link on mingi plastikkatte all mu autos.

Totaalselt ebaõnnestunud disain mõlema ukse puhul muidugi.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bssldr
HV kasutaja

liitunud: 05.12.2009




sõnum 18.09.2025 01:28:35 vasta tsitaadiga

Tagumistega keerulisem jah

Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Online

sõnum 18.09.2025 06:15:58 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Haamer autosse kaasa.
https://www.theverge.com/news/778980/tesla-nhtsa-investigation-door-handles-trap

Haamer siis endaga kaasa, kui autost väljud.
Konkreetsemalt seal juttu sellest, kui väikelapsed autos ja väljast sisse ei saa.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.09.2025 09:21:22 vasta tsitaadiga

Kui sul auto kusagil katusel või viltu/külili, siis neid kõiksugu hoobasid ja mehhanisme seal hakata otsima... Veel vähem - kas ulatud? Turvavööga istme küljes kinni ja mingite muude asjadeni ei ulatugi. Hea veel, et uksed ekraanilt hädaolukorras lahti ei käi. Lambo surmauste uus versioon? icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 738 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 557
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Online

sõnum 18.09.2025 09:35:26 vasta tsitaadiga

Meenutuseks, kuidas Mercedes SLS uste hinged vabanevad õnnetuse korral.

Link

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Online

sõnum 18.09.2025 16:33:43 vasta tsitaadiga

https://wallstreetjournal.postimees.ee/8326384/wsj-hiina-domineerib-totaalselt-globaalsel-elektriautode-turul
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 469 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 519, 520, 521
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.