Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
14.09.2025 14:26:49
|
|
|
vanasti oli lpg soodushind 0.4midagi, nüüd on 0.7 midagi, kulub bensust ca 20% rohkem, on ju vahe sees, pole midagi rohkem selgitada
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
250 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
|
Kommentaarid: 738 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
557 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
17.09.2025 09:57:50
|
|
|
Tegin ükspäev 500km ringi ainult kiirlaadijate peal. Kulus 40 eur ehk täpselt sama mis universaalkerega vag ökobena. Ei tasu kuidagi ev ära kui kodus laadida ei saa
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
17.09.2025 10:04:39
|
|
|
Veider. Füüsiliselt avamise võimalus seest ju olemas, äpist saab ka lahti lasta, väljst nfc kaardiga, jne. Tundub, nagu mingi pseduoprobleem osade inimeste poolt jälle
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
17.09.2025 10:28:15
|
|
|
Equinox kirjutas: |
Veider. Füüsiliselt avamise võimalus seest ju olemas, äpist saab ka lahti lasta, väljst nfc kaardiga, jne. Tundub, nagu mingi pseduoprobleem osade inimeste poolt jälle  |
Tõmmatav rihma ots kuskil peidus. Ilma manualita üles ei leia. Kaasreisijad kes teslaga kursis pole põlevad enne sisse ära kui jõuavad manuali läbi lugeda.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001

|
17.09.2025 10:53:19
|
|
|
Janis kirjutas: |
Tegin ükspäev 500km ringi ainult kiirlaadijate peal. Kulus 40 eur ehk täpselt sama mis universaalkerega vag ökobena. Ei tasu kuidagi ev ära kui kodus laadida ei saa |
oluliselt suurema diisliga siis ei konkureeri üldse... eriti arvestades seda kallimat soetusmaksumust
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
17.09.2025 12:10:25
|
|
|
degreal kirjutas: |
Tõmmatav rihma ots kuskil peidus. Ilma manualita üles ei leia. Kaasreisijad kes teslaga kursis pole põlevad enne sisse ära kui jõuavad manuali läbi lugeda. |
Sellega olen nõus, et võiks olla see paremini märgistatud
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
17.09.2025 13:59:03
|
|
|
Peaks olema nagu teistel tootjatel - elektrooniline osa on ühildatud füüsilise lingiga, mitte kaks eraldi linki. See on näide kehvast disainist, kui ma pean igale inimesele näitama, kuidas ust väljast ja seest lahti saab.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
17.09.2025 17:48:25
|
|
|
Elektriauto grupist:
tsitaat: |
🚗⚡ Kui igal kortermajade elanikul oleks homme elektriauto – kas alajaam peab vastu?
Sai kirjutatud teadusartikli vormis magistritöö teemal, mis käsitles küsimust: mis juhtuks, kui kõik magalapiirkonnas elavad inimesed sooviksid omada elektriautot ja neid oma kodu vahetus läheduses laadida. Oluline on märkida, et Eestis elab ligikaudu 70% elanikkonnast korterites, mistõttu puudutab see probleem väga suurt osa ühiskonnast.
💡 Teema idee kujunes välja arutelust Alan Vahtiga – otsustasime mitte piirduda üksiku kortermaja peakaitsme vaatega, vaid hinnata terve alajaama ressursi kasutust. Näidispiirkonnaks sai Tartu Annelinna 5-korruseliste majade kvartal, kus üks alajaam teenindab kokku 360 korterit. Alajaama trafo nimivõimsus on 400 kVA.
🏙️ Miks just alajaam?
Alajaama perspektiiv on oluline, sest paljudel juhtudel on kortermajade parkimisalad kohaliku omavalitsuse omandis. See tähendab, et laadimisjaamade rajamiseks tuleb kaasata eraettevõttest operaator, kelle jaoks on määrav just kogu alajaama võimsus, mitte ainult üksiku maja oma.
📊 Uuringu käik
Vaadeldi alajaama aastast energiatarbimist tunnipõhise arvestuse järgi. Nendest andmetest tuletati keskmise ööpäeva, nädala ja aasta koormusprofiil ühe korteri kohta. Selline lähenemine võimaldas tarbimise mustreid modelleerida ning neid edasi kanda ka erineva suurusega majadele ja piirkondadele.
🔎 Stsenaariumite alused
Uurimuse tarbeks võeti aluseks kõige suurema tarbimisega nädal (8.–14. jaanuar 2024). Selle nädala andmete põhjal hinnati kolme erinevat elektriautode laadimise stsenaariumi.
1️⃣ Dünaamiline koormuse juhtimine
Kui seada kõige suurema koormusega nädala tipptunni võimsus ülemiseks piiriks ja rakendada dünaamilist koormushaldust, piisaks sellest umbes iga neljanda korteri elektriauto laadimiseks.
2️⃣ Öine laadimisaken (23:00–07:00)
Kui piirata laadimist ainult ööajale ning seada ülemiseks piiriks alajaama 90% nimivõimsusest, oleks võimalik katta ligikaudu 60% korterite elektriautode laadimisvajadusest.
3️⃣ Kõigil korteritel on EV (360 autot)
Kui igale korterile kuulub üks elektriauto ja kõik soovivad laadida, oleks vaja ligikaudu 240 kVA alajaama võimsust. Võrdluseks: alajaama nimivõimsus on 400 kVA.
⚡ Kokkuvõte
Meil on piisavalt ressurssi, et tulevikule vastu minna, kuid seda tuleb targalt kasutada. Üheks võimaluseks võiks olla näiteks see, et riigi tasandil (Elektrilevi kaudu) pakutakse laadimisjaamade operaatoritele alajaama „ülejäänud“ ampreid. See eeldaks aga seadusandlikke muudatusi.
🚧 Suurim probleem ei ole alajaama võimsus, vaid hoopis parkimiskohtade puudus.
Kuhu edasi? Isiklikult leian, et laadimise võimalikkuse tekkimiseks magalapiirkoda võiks KOV korraldada hanke, kus mingisse piirkonda võiks laadimisjaamade operaator näiteks 10 AC laadimisjaama paigaldada optsiooniga laiendada näiteks 40 le, Ja loomulikult peaks olema hankes võimalikult soodne hind lõpptarbija jaoks.
Mina jätkan antud teemaga doktorantuuris. Mulle oleks väga abiks kui tänaste ja tulevate laadimisjaamade operaatoritega koostöös jaaks andmeid koguda, mille põhjal paremaid tulevikuotsuseid teha.
Viide artiklile: https://agronomy.emu.ee/wp-content/uploads/2025/07/AR2025_097_Lumi_V_doi_065_TAVA.pdf#abstract-10855
|
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
17.09.2025 18:50:25
|
|
|
Terv
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.09.2025 23:56:37
|
|
|
Magic kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Tegin ükspäev 500km ringi ainult kiirlaadijate peal. Kulus 40 eur ehk täpselt sama mis universaalkerega vag ökobena. Ei tasu kuidagi ev ära kui kodus laadida ei saa |
oluliselt suurema diisliga siis ei konkureeri üldse... eriti arvestades seda kallimat soetusmaksumust |
Reisimiseks üsna mõttetu, mingit säästu ei tule, küll aga kuhjaga ebamugavust. Eesti piires okei ringi paarutada. Aga seda olen ma juba mõnda aega rääkinud, et jutt odavusest ei päde, kui koduelektriga saadki tankimise alla, siis hinnavahe võtab kõik tagasi, amordist rääkimata. Heal juhul nulliring, halvemal miinus, sõltub kasutusest ja masinast.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
18.09.2025 01:02:01
|
|
|
Equinox kirjutas: |
Veider. Füüsiliselt avamise võimalus seest ju olemas, äpist saab ka lahti lasta, väljst nfc kaardiga, jne. Tundub, nagu mingi pseduoprobleem osade inimeste poolt jälle  |
Kui 12V aku ei tööta, siis mida sa sealt äpist või NFC-ga omast arust avada kavatsed? Ja probleem on ju see, et ei saa uksi haagist lahti, mitte see, et auto lukus on.
Equinox kirjutas: |
degreal kirjutas: |
Tõmmatav rihma ots kuskil peidus. Ilma manualita üles ei leia. Kaasreisijad kes teslaga kursis pole põlevad enne sisse ära kui jõuavad manuali läbi lugeda. |
Sellega olen nõus, et võiks olla see paremini märgistatud |
Õnnetuse puhul on inimene segaduses ja paanikas. Olgu või punase värviga märgistatud, aga see pole normaalne, et hädaolukorras tuleb ukse avamiseks kõigepealt ukse hoiulaeka voodri kate teatud koha pealt maha kiskuda vms (olenevalt mudelist).
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
18.09.2025 01:11:19
|
|
|
Jah, point taken. Samas mu enda kogemused näitavad, et kõik kes mu Teslaga on sõitmas käinud tõmbavad esimesena alati seda avariilukku(mehaanilist)..ja siis pead ütlema, et tegelt on näe seal see ukse avamise nupp uksepiidal (eks see näitab ka midagi..et järsku halb disain). Et nagu inimeste instinkt töötab, kõik teavad millist hooba/nuppu vajutada ukse juures. Aga tõesti inimesed on erinevad, mis ühe jaoks selge, ei pruugi teise jaoks üldse mõistetav olla. Tegelt nagu sakinaga ütles, et üks nupp, mis on mehaaniline ja ka elektrooniline...tõesti oleks õigem tee...selgem, üheselt arusaadavam.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
18.09.2025 01:26:50
|
|
|
Equinox kirjutas: |
Jah, point taken. Samas mu enda kogemused näitavad, et kõik kes mu Teslaga on sõitmas käinud tõmbavad esimesena alati seda avariilukku(mehaanilist)..ja siis pead ütlema, et tegelt on näe seal see ukse avamise nupp uksepiidal (eks see näitab ka midagi..et järsku halb disain). Et nagu inimeste instinkt töötab, kõik teavad millist hooba/nuppu vajutada ukse juures. Aga tõesti inimesed on erinevad, mis ühe jaoks selge, ei pruugi teise jaoks üldse mõistetav olla. Tegelt nagu sakinaga ütles, et üks nupp, mis on mehaaniline ja ka elektrooniline...tõesti oleks õigem tee...selgem, üheselt arusaadavam. |
Esiuks ja tagumine uks ka erinevad. Tagumise ukse manuaalne link on mingi plastikkatte all mu autos.
Totaalselt ebaõnnestunud disain mõlema ukse puhul muidugi.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
18.09.2025 01:28:35
|
|
|
Tagumistega keerulisem jah
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
18.09.2025 09:21:22
|
|
|
Kui sul auto kusagil katusel või viltu/külili, siis neid kõiksugu hoobasid ja mehhanisme seal hakata otsima... Veel vähem - kas ulatud? Turvavööga istme küljes kinni ja mingite muude asjadeni ei ulatugi. Hea veel, et uksed ekraanilt hädaolukorras lahti ei käi. Lambo surmauste uus versioon?
|
|
Kommentaarid: 738 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
557 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
19.09.2025 10:09:06
|
|
|
Autogeeniuses värske artikkel "Viis põhjust, miks Hiina autod ei ole üldse nii head":
tsitaat: |
Hiina autode läbimurret ennustatakse ja kardetakse. Taustaks rohepööre ja Euroopa kehvas seisus autotööstus – „hiinlaste” eduks on eeldused olemas.
Aga tohutute summade eest tehtava turunduse taga on palju sellist, mis sunnib neile viltu vaatama.
1. Senine kogemus on väga halb
Kui viimase aja arengud kõrvale jätta, on Hiina autod valmistatud nii nagu mis iganes Hiinast aastakümnete jooksul imporditud odav kraam.
Eestis on kunagine kogemus näiteks Landwindi ja Brilliance’iga ning ka mõne elektriautoga, mis olid tõeliselt halvad. Puudulik inseneritöö, katastroofiline kvaliteet.
Näiteks Landwind roostetas juba uuena. Lisaks kopeerisid Hiina tootjad silmagi pilgutamata tuntud markide mudeleid – kui see polnud vargus, siis mis veel?!
Igal juhul polnud seniste tegijatega võrrelda mitte midagi.
2. Ka paljud praegused autod on halvad
Päris sama puuga ei saa küll lüüa, sest näiteks Volvo inseneride ja oskusteabe abil toimetava Lynk & Co ja mõne suurema tootja autod jätavad juba hea mulje.
Teised on aga endiselt ajast ja arust, eriti sisepõlemismootori korral, ja peale hinna peaaegu igas mõttes kehvad. Imelikke vigu on neist enamikul ning mida rohkem autot tundma õppida, seda rohkem probleeme ilmneb.
Teiste riikide tootjad ei luba sarnaseid puudusi endale juba ammu.
3. Küsitav vastupidavus ja tehase tugi
Moodsa Hiina auto kehv vastupidavus on natuke spekulatsioon, sest puudub pikaajaline kogemus – ehk on sedagi parandada suudetud?
Mõnelt turult, kus neid on palju (ennekõike Venemaal), kostab aga jätkuvalt õudusjutte. Kõhklusi tekitab seegi, et pole teada, mida teeb auto jääkväärtus,
kas keegi neid hiljem üldse osta tahab, milline on varuosade saadavus ja tehase tugi ning kui äri Euroopas kehvasti peaks minema, siis kas
jäädakse siia või mitte – kes aga sel juhul autoomaniku muredega edasi tegeleb?
Palju küsimusi, palju riske.
4. Ebaaus konkurents
Hiina auto on pigem odav. Kuidas see on saavutatud? Muu hulgas suurte riigipoolsete toetustega nii elektriautotehaste, akude ja autode endi valmistamiseks kui ka
dumpinguhindadega Euroopas müümiseks – Hiinas võib sama mudel maksta rohkem kui siin! Kas ütlete, et vahet pole, peaasi, et odavalt saab?
Aga kui Euroopas jäävad kümned miljonid autotööstuses ja sellega seotud aladel hõivatud inimesed tööta ja majandus kõrbeb, oleme suures hädas.
Kord juba end kehtestanuna pole dumpinguhindu enam vaja. Muide, Hiina riik omab paljusid autofirmasid või on neis osanik, mõni ime siis, et ebaausat konkurentsi igal moel soodustatakse.
5. Kas tahad osta sõja toetaja autot?
Hiina on Venemaaga suur sõber ning nii kaudne kui ka otsene Ukrainasse sissetungi toetaja. Ostes mitukümmend tuhat eurot maksva auto,
saadad suure osa sellest rahast Hiina. Palju on räägitud sellest, et teistelgi autodel on hulgaliselt Hiinas valmistatud juppe ja
Hiina kaupa ostame ju niikuinii, aga kui on valik, võiks kuskile tõmmata piiri. Lisaks jääb õhku küsimus, mida teeb Hiina oma autode tarkvaraga –
kas saab jälgida meie liikumist ja võib-olla soovi korral auto koguni liikumisvõimetuks muuta?
|
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
|