Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
16.12.2021 15:49:54
|
|
|
rmc, isegi kui tasuvus 110k km, pole see üldse paha näitaja.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
16.12.2021 15:52:35
|
|
|
Tanel, otsi seda eurotripi asja siitsamast teemast, sest nagu ikka - jagasid seda siia oma EV-de vastast hoiakut "toetama", ent laiemat konteksti käsitlema hakates järgnes sinu poolt vaikus.
Ütle mulle, mis põhjusel sa jagad siia mingisugust Volvo toodetud jama ja seejärel ei huvita sind selle osas tegelikkus?
ranel, jah, ent tegelik tasuvus on 70k miili asemel 16k, ehk ~26k km. See on ikka üksjagu parem.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
stks
HV kasutaja

liitunud: 28.01.2007
|
16.12.2021 15:53:04
|
|
|
rmc kirjutas: |
Loodetavasti stks ja teised linki klikkinud loevad ka teadlase teemakäsitlust ja saavad aru, et Volvo puhul oli tegu jamakäsitlusega.
Kahjuks on näha, et selle väärkäsitluse peale on juba omakorda väärkäsitlust siia tekkinud :/ |
Mu point oli et isegi nende sittade andmetega oli tulemus ju kokkuvõttes positiivne.
_________________ Minu loogika jääb minu loogikaks |
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
16.12.2021 15:56:58
|
|
|
stks, mhmh, sain aru, ent kui infot ammutada ja seda edasi töödelda ning ka levitada, siis loodetavasti märgatakse ka tegelikke andmeid vigastel alustel loodud andmete kõrval, oli mu mõte. :]
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
16.12.2021 15:57:40
|
|
|
tsitaat: |
Volvo toodetud jama
|
Tõenäoliselt Volvo insenerid on vähe targemad kui sina, kes omale mitte-meelepäraseid fakte kuidagi aktsepteerida ei suuda ja oskad ainult halvustada kaasfoorumlasi.
Neid uuringuid, et elektriauto pole nii roheline nagu PC narratiiv ette näeb, on tehtud ja avaldatud varemgi.
P.S. Hoiatan, kui su postituste sisuks saab vaid lahmimine ja halvustamine, hakkavad karistused tulema.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
16.12.2021 16:01:19
|
|
|
rmc kirjutas: |
Tanel, otsi seda eurotripi asja siitsamast teemast, sest nagu ikka - jagasid seda siia oma EV-de vastast hoiakut "toetama", ent laiemat konteksti käsitlema hakates järgnes sinu poolt vaikus.
Ütle mulle, mis põhjusel sa jagad siia mingisugust Volvo toodetud jama ja seejärel ei huvita sind selle osas tegelikkus?
ranel, jah, ent tegelik tasuvus on 70k miili asemel 16k, ehk ~26k km. See on ikka üksjagu parem. |
Loen ja vaatan, et sa loed valikuliselt ikka.
Praeguses olukorras on 110k km õige number. Kui tõesti 100% taastuva peal, siis saad väiksemad numbrid. See on ju Volvo uuringus ka välja toodud.
Endiselt, kui 110k km juures elektriauto on juba puhtam, siis on ju see väga hea tulemus. Kunagi ammu oli see number veel 200k km juures.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
16.12.2021 16:28:04
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
Volvo toodetud jama
|
Tõenäoliselt Volvo insenerid on vähe targemad kui sina, kes omale mitte-meelepäraseid fakte kuidagi aktsepteerida ei suuda ja oskad ainult halvustada kaasfoorumlasi.
Neid uuringuid, et elektriauto pole nii roheline nagu PC narratiiv ette näeb, on tehtud ja avaldatud varemgi.
P.S. Hoiatan, kui su postituste sisuks saab vaid lahmimine ja halvustamine, hakkavad karistused tulema. |
Tanel, Volvo insenerid võivad olla vähe targemad kui mina, ent kui neil on eesmärk väljutada asja teatud valguses näitavat "teadust", siis ei puutu siia minu tarkus. Eriti kui ma viitan konkreetselt valdkonna teadlase tekstile - iga kord. Ma ei esita enda väiteid, vaid jagan teadlas(t)e sisu, millesse sa isegi süveneda ei raatsi - see ju näitab selgelt, et teema sind tegelikult sisuliselt ei huvita. Millest on kahju, sest see määrab ära viisi, kuidas teemas viljeleva käsitluse kvaliteet kannatab.
Neid uuringuid on kõvasti, jah ning pea iga kord tuled levitad sa neid siia teemasse, ning hakkat seda käsitlust ignoreerima kui selgub, et sinu enda jagatud materjal ei toeta sinu seisukohti või tegemist on valedel alustel toodetud eksimaterjaliga ( veel üks) või kui selgub, et #PRopaganda taga on konkreetselt ICE/naftatööstuse lobi või selgub lihtsalt tavapäraselt, et laiemas pildis ei ole asi nii pessimistlik: https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=10431795#10431795. On absoluutselt kahju, et sind huvitavad need teemad, kuniks saad "rohelisusele ära panna" - või ma eksin?
"P.S. Hoiatan, kui su postituste sisuks saab vaid lahmimine ja halvustamine, hakkavad karistused tulema." osas palun viidata, kus ma lahmin ja/või halvustan? Saan aru, et mu väljendatu võib olla ebamugav, ent tegemist on siiski ju tõega - nüüdseks peaks olema piisavalt näiteid selle kohta, kuidas sa tood mingisuguse sinu hoiakutega kooskõlas oleva materjali lagedale, ent sind ei huvita selle osas laiem taust või selle ümberlükkamine, jne. Ma ei ürita sind halvustada - üritan viidata probleemile sinupoolses teemakäsitluses, mis on otseselt sisuga seotud probleem. Isikud ei ole siin olulised, tegemist võiks olla ükskõik, millise teise kasutajaga. Oluline on kallutatus, subjektiivsus ja erapooliklus, mis teemakäsitlust halvendab. Ning ebatõdesid levitab.
BTW. leidsin ennist otsinguga ka su selle "Eurotripi" postituse üles: https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=10614305#10614305
ranel, kas lugesid läbi ka: https://twitter.com/AukeHoekstra/status/1456361403133083650 threadi?
Spoiler 
"1) Overestimating battery manufacturing
What you see is that producing the electric C40 emits much more CO2 than producing the combustion version.
Part of this is due to the battery (which at 90 kg/kWh is not very sustainably produced) but much is also due to chassis production!
I don't think this is an electric vs combustion comparison. It's just an indication that the electric version is produced is an inferior factory compared to the combustion one.
Better characterization:
OUR electric C40 production is pretty shitty compared to OUR combustion XC40."
2) Underestimating battery lifetime
My studies indicate that cars are driven 250k km in Europe and the US and modern batteries outlast that.
Taking 200k km as the lifetime of the battery and car makes the production seem more problematic.
But the impact is small. Let's move on.
3) Assuming an unchanged electricity mix over the lifetime of the BEV
This one has a bigger impact: whether you take historical trends or pledges at #COP26, no serious expert I know doubts that the electricity mix becomes cleaner over the coming 15-20 years.
For the UK I estimated the average energy mix over the lifetime at *100* g/kWh (see #astongate thread for details).
To get the 70k miles number you have to take a current global mix with a whopping 630 g/kWh and even the EU mix they assume (420 g/kWm) is too high.
So if you buy an electric C40 in the UK the correct number would be to say you will emit (on average and over the lifetime) 19 g/km (31 g/mile).
@volvocars
wants you to believe you emit 120 g/km (194 g/mile) or 6 times as much!
That's bollox as @MLiebreich
would say.
4) Using unrealistic tests for energy use
@volvocars
uses the values from the official EU tests but these are much too low so the use phase is underestimated.
Better to take road tests or EPA values from
https://fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=42689&id=43295
If I use the EPA values and include the production of gasoline (https://innovationorigins.com/en/producing-gasoline-and-diesel-emits-more-co2-than-we-thought/).
Then the XC40 emissions are not 212 g/km but 296 g/km!
So in reality the XC40 emits 84 g/km more than @volvocars
admits in their study.
So please ppl: start using realistic EPA numbers!
If you've been paying close attention you might say: but then you have to take EPA numbers for the EV too! And you would be correct.
If we use EPA numbers the EV use increases from 19 g/km to 27 g/km.
So just 8 g/km more for the EV and 84 g/km for the combustion car.
Alles siis tuli:
"An EV produced and driving on low carbon electricity could reduce emissions to close to zero.
That's the endgame!"
Ja mina loen valikuliselt? Sa ju keskendusid justkui ainult viimasele punktile?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
16.12.2021 19:37:06
|
|
|
Arvutasin ka siin kiirelt oma STI kütuse kulu. Talvel 16-18l/100km kohta keskmiselt, 80% linn kogusõidust ütleme. 100km peale kulub praeguste hindadega 24-29€ eest kütust. STI vist ei ole kõige parem linnaauto
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
16.12.2021 19:39:13
|
|
|
Ma küll ei suudaks nii väikse kuluga sellise autoga sõita
Endal 3.0TDI talvel ~20 sajale, suvel 15 sajale. Linnas väga ei käi.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
16.12.2021 19:46:54
|
|
|
Ma olen jah linnas korralik molutaja..ei ole nagu pointi tallata foori alt foori alla Aga isegi tõenäoliselt vähe äkilisemalt sõites ei tuleks kulu väga palju üles. Põhi probleem lühikesed otsad, mootor ei lähe soojaks. Aastas tuleb mul kokku vaid 9000-10000 km läbisõitu. Ning kokkuvõtvalt ka 80% sellest linnas. Mootorile selline asi ikka korralik katsumus. Sellepärast ise peangi plaani, et STI jätaks vaid hobiautoks ja siis linna/tööle/poodi autoks midagi elektrilist.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
16.12.2021 22:43:07
|
|
|
Equinox kirjutas: |
Ma olen jah linnas korralik molutaja..ei ole nagu pointi tallata foori alt foori alla Aga isegi tõenäoliselt vähe äkilisemalt sõites ei tuleks kulu väga palju üles. Põhi probleem lühikesed otsad, mootor ei lähe soojaks. Aastas tuleb mul kokku vaid 9000-10000 km läbisõitu. Ning kokkuvõtvalt ka 80% sellest linnas. Mootorile selline asi ikka korralik katsumus. Sellepärast ise peangi plaani, et STI jätaks vaid hobiautoks ja siis linna/tööle/poodi autoks midagi elektrilist. |
Miks mitte bensiini? Elekter ikka jama
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
16.12.2021 22:51:38
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Elektrikas just linnaliikluses süstimiseks sobikski (soojas kliimas)  |
Külmas kliimas ehk veel enamgi, saab kodus juhtme otsas soojaks lasta ja ka linnas sõitma hakates hakkab kohe sooja puhuma.
Kui kodus laadimise võimalust pole, siis muidugi pole tegemist hea valikuga.
Kui endal oleks vaja a'la 95% linnasõiduks autot, siis BMW i3 täitsa muhe pill näiteks. Ei roosteta kah
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
16.12.2021 22:57:12
|
|
|
Janis kirjutas: |
Ma küll ei suudaks nii väikse kuluga sellise autoga sõita
Endal 3.0TDI talvel ~20 sajale, suvel 15 sajale. Linnas väga ei käi. |
Kuidas sa nii palju saad? Viietonnine auto? C7 3.0 180KW oli vähem kui 11.
Praegune 250KW Audi 3.0 bensiin kompressor võtab mul linnas umbes 12. Ja ma ei hoia tagasi. Foori alt foori alla pooltel kordadel ka põhjagaasiga ja vahepeal launchid ka. Fun peab olema.
Aga naise auto peaks kùll elektrika vastu välja vahetama ükspäev.
|
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
16.12.2021 23:05:54
|
|
|
Saan, on off pedaal. Lõbus. Esimese geni 3.0tdi muidugi ka janusem igast asendist kui järgmised. Tehase keskmine 10,5
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
16.12.2021 23:15:00
|
|
|
Unustage ära see kodus laadimine. Seda ei ole ega tule 10a jooksul. Kuskilt ei leita 100000 lolli kes endale elektriauto ostaksid aastaks 2030
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
16.12.2021 23:19:18
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
Unustage ära see kodus laadimine. Seda ei ole ega tule 10a jooksul. Kuskilt ei leita 100000 lolli kes endale elektriauto ostaksid aastaks 2030 |
Tõsi, ise sõidan ka diisliga
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
16.12.2021 23:20:05
|
|
|
Kodus laadimine jääb rikaste privileegiks.
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
16.12.2021 23:20:50
|
|
|
Janis kirjutas: |
Saan, on off pedaal. Lõbus. Esimese geni 3.0tdi muidugi ka janusem igast asendist kui järgmised. Tehase keskmine 10,5 |
Lähme sõidame.
|
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
16.12.2021 23:22:45
|
|
|
ma tulen ka
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
16.12.2021 23:39:18
|
|
|
õhtul jama, siis on pime
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
16.12.2021 23:57:29
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Kuidas homme õhtuga oleks?
Vana koht? |
Tegin homse õhtu peaaegu vabaks.
Vana koht on mis? Ma ise suht uus.
|
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
|