Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees

liitunud: 27.01.2003
|
25.08.2021 12:24:03
|
|
|
Kui peaks õnnestuma ookeaniveest liitiumi eraldamine, siis istugu edasi seal varude otsas.
---
Cheap material converts heat to electricity
https://www.sciencemag.org/news/2021/08/cheap-material-converts-heat-electricity
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
6/4/2025, RFK Jr: "The most effective way to prevent the spread of measles is the MMR vaccines." |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
25.08.2021 12:49:50
|
|
|
Tore jutt aga pole võrdlust peltieriga, sama asi nii et sobiks joonele panna hinna ja spekkidega.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
25.08.2021 12:51:09
|
|
|
See, et Afghanistanis suured liitiumivarud on, ei ole uudiseks... ka see, et Taliban seal võimul, pole.
Aga pigem teemaks jah alternatiivsed allikad. Seal on nii ebastabiilne olukord eniveis olnud, et pole reaalne mingit adekvaatset tööstust püsti panna...
Samas ei imestaks kui USA muuhulgas selle peale mõtles, et nende rohepöördeks on "positiivne" kui valitseb kitsas klikk äärmuslasi, kelle "toitmise" läbi suurtele ressurssidele ligi saab
Samal ajal teeb Mazda nalja vist:
https://electrek.co/2021/08/24/mazda-launches-first-electric-car-us-mx-30-price-range "Mazda launches its first electric car in the US: MX-30 EV for $33,470 and only 100-mile range"
& hiinlased hiilivad Euroopasse: https://electrek.co/2021/08/24/xpeng-begins-shipping-first-p7-evs-to-norway-ahead-of-q4-deliveries/
Loodetavasti Teslabjörn saab käpad külge ning saame talvest hea ülevaate.
& Tesla müüb USA-s väga hästi, bearid sellist infot väga ei armasta, jagavad toetuste lõppemisel nõudluse langemist pigem hea meelega... https://electrek.co/2021/08/24/tesla-leads-ev-sales-double-us/
(Samas jabur, et toetusi ei saa kaks suurimat - oluline peaks olema üleminek).
See veits tüütu, et suuremat range-i ei suruta, samas kui (kunagi ) taristu piisavalt levinud ja kiire, siis ei ole nii suur probleem: https://electrek.co/2021/08/23/tesla-model-y-400-mile-range-rumor-explained/
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
25.08.2021 13:12:06
|
|
|
See on huvitav tahk, jah...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
|
Kommentaarid: 310 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
249 |
|
tagasi üles |
|
 |
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011

|
25.08.2021 14:51:06
|
|
|
Mazda olla eelnevalt teinud "turu-uuringut", et elektriautoga sõidetakse ainult linnas, seega polegi suurt akut ega erilist läbisõiduulatust vaja. Aga hinna saab ikka sama panna, mis 3x suurema ulatusega masinatel, kuna elektrikas on enamasti teine või kolmas sõiduk kodus.
"Mazda says most people don’t need a long battery range, and because making big lithium-ion batteries creates a lot of CO2, the MX-30’s 35.5kWh battery is less polluting overall than the 64kWh battery of the Kia e-Niro. If you want to travel long distances, argues Mazda, you’ll have a second car, or you’ll buy the range-extender MX-30 (due out later in 2021), which uses a small petrol engine to charge its battery while you drive along."
Olemas eelmisest aastast juba, suuri muutusi nendes kindlasti oodata ei ole, natuke softi optimeerimist.
|
|
Kommentaarid: 95 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
25.08.2021 14:59:53
|
|
|
renx09, siin teemas peaksid kõik vist une pealt teadma, et "Life's Good"
DanelM, Mazda tundub endiselt bensiini nuusutavat lihtsalt... "range extender" bensumootor, et akut laadida on nende lahendus pikemate distantside jaoks,
Väga keskkonnasäästlik kogu see asi, kindlasti.
Eks näis, jah @ hiinakad.
Võiks laiem saadavus ka tekkida... samas mõistetav, et sinna keskenduvad.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
25.08.2021 15:09:35
|
|
|
rmc, asjalik lahendus ju mazda poolt. Milleks peaks mingeid tüütuid pause tegema pikemate otsadega?
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
25.08.2021 15:22:28
|
|
|
hkurujo88r, mis efektiivsusest saab selliste lahenduste puhul?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
25.08.2021 15:37:57
|
|
|
rmc kirjutas: |
hkurujo88r, mis efektiivsusest saab selliste lahenduste puhul? |
Milles probleem? Linnas sõidad elektri peal, pikad otsad bena pealt. Kütuse kulu 3-4l 100km peale lagi. Hea odav ja öko ju.
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011

|
25.08.2021 15:45:50
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
rmc, asjalik lahendus ju mazda poolt. Milleks peaks mingeid tüütuid pause tegema pikemate otsadega? |
Nagu BMW i3 REX pealt näha on, siis on tõesti väga mõistlik, eks? [/s]
REX'i puhul on tegu siiski sisepõlemismootoriga hübriidiga, seda elektriautona turustada on sama nagu Toyota oma iselaadivate hübriididega - energia peaks nagu õhust tulema. Reaalselt on aga saaste ja hoolduskulud suhteliselt võrdväärsed keskmise Plug-in hübriidiga. Arvestades selle Mazda hinda, siis pigem vaataks juba teiste elektriautode poole, millel on ka läbisõiduulatust. Üle 250km niikuinii järjest väga naljalt ei sõida ning suuremate trasside ääres laadijaid ka leidub, kus sirutuspausil saab elektrit akusse juurde. Masside puhul on enamasti pikemad sõidud siiski Tallinna või Tartu vahelt, seal on ka kaubanduskeskustes või nende lähedal omajagu laadijaid, mida kasutada poes käimisel, ei ole vaja isegi eraldi "tankimispeatust" teha. Isiklikult, viimati Tallinnas käies laadisin masina näiteks Ülemistes täis sel ajal, kui seal söömas käisin. Paia ristis sai ka peatus tehtud, kuna lapsel oli väga vaja batuudile hüppama minna, laadida ei olnud vaja seal.
|
|
Kommentaarid: 95 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
25.08.2021 15:57:06
|
|
|
DanelM, Opel Ampera nt, väga mõistlik. Ega siis tallinna ja tartu vahet ei sõideta kaubanduskeskuste pärast.
Laadijatega ka praegu ju probleeme, trasside ääres näha neid laadijaid kus juba autod ees. Ega neid hulgi nüüd pole.
Igal inimesel omad eelistused, kes tahab kiiremini pikka maad lasta ja kellel aega on kummi venitamiseks. Sellepärast sellised erinevad lahendused täitsa ok ja pole midagi naljakat.
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011

|
25.08.2021 17:02:04
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
Opel Ampera nt, väga mõistlik. |
Masin on täitsa mõistlik, kuid tegu on siiski plug-in hübriidiga. Tallinn/Tartu/Pärnu sellega sulle tasuta parkimise kaarti ei väljasta, õli pead ikka vahetama, heitgaase toodab ikkagi otse masinas.
Ma ei väida, et see MX-30 REX ei ole mõistlik masin. Mu probleem sellega on turustamine elektriautona. Nimetagem asju siiski nii, nagu need on. Aga see selleks, läheb teemaväliseks.
tsitaat: |
Ega siis tallinna ja tartu vahet ei sõideta kaubanduskeskuste pärast. |
Olles pool elu väikelinnas (mitte Tallinn/Tartu) elanud, siis tol ajal nii oma perel kui ka pea kõigil tuttavatel olid 90% sõitudest Tallinnasse-Tartusse just nimelt kaubanduskeskusesse shoppama. Jah, kõigil kindlasti ei ole, ja sagedasematel sõitjatel just eriti mitte, kuid see osakaal on täitsa märgavat tegelikult.
tsitaat: |
Laadijatega ka praegu ju probleeme, trasside ääres näha neid laadijaid kus juba autod ees. Ega neid hulgi nüüd pole.
Igal inimesel omad eelistused, kes tahab kiiremini pikka maad lasta ja kellel aega on kummi venitamiseks. Sellepärast sellised erinevad lahendused täitsa ok ja pole midagi naljakat. |
Probleeme laadijatega muidugi on, neid on jätkuvalt vähe, eriti korralikke kiirlaadijaid. Kuid seda on siiski pigem harva, et ei saa kohe laadima, ei ole Eestis neid elektriautosid veel nii palju ja ei kesta keskmine laadimine nii pikalt. Kõige probleemsem ongi vast see sama Paia risti laadija, kuna paljud planeerivad pausid sinna. Isiklikult ei ole pidanud seal kordagi ootama, kuid ei ole sealt ka piisavalt palju läbi käinud, et põhjapanevaid järeldusi teha. Ideaalis võiks seal 2 jaama juures olla, kuid eks seal ole see tasuvusaja küsimus hetkel.
Isiklike eelistuste osas täitsa nõus, väljendasin lihtsalt isiklikku arvamust, et mina seda Mazdat ei kaaluks piirangute tõttu, mulle meeldib vähem peatusi teha. Sama tundub olema ka üldine tendents, kuna küsitlustes peamine põhjus elektriauto mitte kaalumiseks on piiratud läbisõiduulatus. Sõber näiteks tegi mõned aastad tagasi reisi Tartust Hiiumaale vana Nissan Leafiga. Startis hommikul 7st, tegi tee peal 6-7 laadimispeatust ja jõudis viimase praami peale napilt üsna tühja akuga. Talle meeldis, kuna sai rohkem väikeste kohtadega tutvuda. Ma oleks tõenäoliselt 2. või 3. laadijas rendiautot otsima hakanud.
|
|
Kommentaarid: 95 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001
|
26.08.2021 09:37:18
|
|
|
DanelM kirjutas: |
Kõige probleemsem ongi vast see sama Paia risti laadija, kuna paljud planeerivad pausid sinna. Isiklikult ei ole pidanud seal kordagi ootama, kuid ei ole sealt ka piisavalt palju läbi käinud, et põhjapanevaid järeldusi teha. Ideaalis võiks seal 2 jaama juures olla, kuid eks seal ole see tasuvusaja küsimus hetkel.
|
Alexela sõnul pidi sinna neid juurde tulema sel sügisel. Tükki 4 vist. Ning kõik muidugi sigakiired.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011

|
26.08.2021 09:40:45
|
|
|
lauri kirjutas: |
Alexela sõnul pidi sinna neid juurde tulema sel sügisel. Tükki 4 vist. Ning kõik muidugi sigakiired. |
Need pidid need 5 otsikuga laadijad tulema? Siis peaks sealt küll igasugune ootamine ära kaduma, ka tipptunnil. Pigem jääb parkimiskohtadest puudu.
|
|
Kommentaarid: 95 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
27.08.2021 23:50:23
|
|
|
Akselerista on teada-tuntud prügiväljaanne - see, et seekord on autoriks uku, mitte ylle, ei muuda asja paremaks.
Algusest peale ühekülgselt EV-sid tampinud ja nt. Teslat heitinud.
EV vs. ICE keskkonnamõju osas tasub ikka teadlasi kuulata: https://twitter.com/AukeHoekstra/
Ja ma mõtlen ikka päris teadlasi, mitte lobiste-propagandiste, a'la akselerista ja nende viidatud jura:
"Üks kõnekamaid näiteid neist vaidlustest on lugu, kuidas Saksamaa teadlased leidsid, et ühe Tesla CO₂ heited on võrreldes samaväärse diislisõidukiga suuremad, peamiselt seetõttu, et Teslal kasutab “hiiglaslikku” 90-100 kWh akupakki."
Kes teemadega kursis, need juba teavad, et klassikaline ümberlükatud bullshit, ent akseleristat ei takista isegi see, et nende viidatud materjalile on vahepeal disclaimer ette lisatud:
https://www.brusselstimes.com/news/business/technology/55602/electric-vehicles-emit-more-co2-than-diesel-ones-german-study-shows/
"Since publication, the study has faced a raft of criticism over selective use of data, reports German press.
According to “WirtschaftsWoche” the study contradicts “in a blatant manner as well as all serious, international studies in recent months,” while mobility expert Don Dahlmann explains that the study is counting on wrong numbers. The Federal Environment Agency points to an extensive earlier study, according to which e-cars perform better than diesel cars."
Ei tea, kas häbist või mistõttu, ent algallikaski pole enam kättesaadav: https://www.ifo.de/ifoHome/presse/Pressemitteilungen/Pressemitteilungen-Archiv/2019/Q2/pm_20190417_sd08-Elektroautos.html
Keda asi lähemalt huvitab, siis: https://twitter.com/AukeHoekstra/status/1120327764543004672
Kokkuvõttes: accelerista tekst on tavaline bullshit, mis õigustab ICE-sid ja pushib vesinikualternatiivi
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011

|
27.08.2021 23:59:09
|
|
|
Klassikaline "Ma ei ole elektriauto vastane, aga.."
Rakendatud on lihtsat talupojamõistust teemal, mis on oluliselt keerulisem.
Isiklikud lemmikud:
1) kui akupaki maht on aastatega tõusnud 30kwh pealt 45kwh peale, siis on heitme hulk tõusnud 50%. Vaatamata asjaolu, et keskmise akupaki tootmise heitme hulk on kwh kohta vähenenud 2 korda viimase 5 aastaga, seega tegelikult on see uus 45kwh "ökom".
2) Saksa teadlaste artikkel, mis on nende enda lingil juba välja toodud, et kasutab valikulisi andmeid ja ei tee korrektseid järeldusi
3) Elektriauto "reaalne kulu", näidates e-troni vedamas 2 tonnist meeletult suure ristlõike pindalaga haagist on ka omaette teema . Oleks ju võinud kõrvale panna, mis sisepõlemismootoriga masina "reaalne kulu" niimoodi on.
|
|
Kommentaarid: 95 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
28.08.2021 00:19:21
|
|
|
Kardan, et see pole mitte talupojamõistuse rakendamine, vaid konkreetne bullshit propaganda...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
28.08.2021 06:42:34
|
|
|
Mis nendes akuautodes siis reaalselt head on?
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bilderberg
HV kasutaja

liitunud: 26.08.2009
|
28.08.2021 08:42:27
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
Mis nendes akuautodes siis reaalselt head on? |
Ainus eelis, et on vaiksed, ülejäänud eelised on lihtsalt propaganda.
Keegi on kokku kogunud e-autode kasutamise riigiti:
https://www.wikiwand.com/en/Electric_car_use_by_country#
Ainult aru ei saa mida nendega Norras teha, kui talvel -20-30°C siis kaugele ilma laadimata sa selle e-autoga ikka sõidad. Mina hakkaks mõtlem e-auto peale alles siis, kuid -20-30°C saaksin sõita ilma laadimata ca.1000-1500km. mitte vähem.
Tulekul on ka paadid:
https://candela.com/
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.08.2021 08:48:23
|
|
|
Millised neist vaiksed on? Enamus ju kvaliteedi osas odavad junnid, pole mingit mürasummutust ega midagi, loogiline ka range kohe langeks.
Ja see et teised ei kuule autot ei ole küll hea, pigem halb.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
28.08.2021 08:58:20
|
|
|
Leaf ja ID3 pole küll väiksed. Muudega ma pole proovinud. Oleks siis vaid rehvi müra aga lisaks on mootori undamine nagu trolli.
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001
|
28.08.2021 09:14:22
|
|
|
Sold OUT kirjutas: |
Mis nendes akuautodes siis reaalselt head on? |
Ei olegi midagi head. Sõida diisliga edasi.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
|