Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 190, 191, 192  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 13.07.2016 18:30:41 vasta tsitaadiga

eleratas, , 250W rummumootor ei veagi sul oluliselt kiiremini, kui 25kmh nominaalpingega. Nagu eelnevalt öeldi, siis tuleb pinget tõsta. Kui kõvasti kiiremaks tahad saada, siis pead ikka ülekanded ehitama ja valima natuke teistsuguse mootori.
_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 13.07.2016 18:31:25 vasta tsitaadiga

Ehk siis keskmootori ja käikudega?
_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
zar
HV vaatleja
zar

liitunud: 22.09.2004




sõnum 13.07.2016 19:31:34 vasta tsitaadiga

Lyeni kontrolleriga saaksid u 32 km/h kätte. Oleneb ratta kaalust ka muidugi.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=18744

Vb jääb üks selline üle. Pean uurima.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 14.07.2016 07:02:53 vasta tsitaadiga

Mul on sama teema varurattaga. 36V ja kiirus max 20 km/h (geared mini 250W mootor). Mõtlesin kui panna 36v akule juurde 12v + MP2 sisene kontroller. Aga selle kontrolleri voolu peaks siis piirama u 5A peale. Milleks on vaja spets kaablit, mis maksab samapalju kui too 6FET Lyen kontroller juba icon_rolleyes.gif + Ei ole kindel kas mp2 kontrolleri voolu nii madalaks saab üldse konfida.
Tegelikult oleks vaja ka veel seda, et saaks 2x 48V järjestikku panna põhirattal. Saab laenata siis osa maja offgrid (NCR18650B) akut pikemateks sõitudeks. icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.07.2016 11:53:17 vasta tsitaadiga

mul on mp2 kaabel täiesti olemas.

ja 10a peale sai küll, arvan et saab 5 ka, mingi hetk sai pulli pärast minimaalsete vooludega katsetatud, töötas aeglaselt küll icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
xmaster
HV kasutaja
xmaster

liitunud: 08.03.2004




sõnum 15.07.2016 14:52:51 vasta tsitaadiga

eleratas kirjutas:
Tänud, IndrekM80-le kiire vastuse eest. Aku pinge töstmist vötan kaaluda viimase vöimalusena...enne seda üritaks jagu saada sellest elektroonilisest piirajast. Praegu on selge, et just see piirab kiirust. Horisontaalsel teel ise kergelt kaasa pedaalides tuleb 25kmh mootori assistimisel suht ise-enesest...tunne on, nagu söidaks väga tugeva taganttuulega...Kellele ei meeldiks?
Kuna mul on aku ja kontrolleri vahel volt-ja ampermeeter, siis ma näen jooksvalt nii pinget kui ka voolutugevust. Kui raskematel mäkketöusudel on maksimaalne vool 12 amprit, siis tasasel teel n.ö. kruisimise kiirusel 24-25 kmh teeb mootor tööd vaid 6-7 ampriste sutsakatega mis kestavad 3-5 sek ja kiirendavad ratta üle 25 kmh, mille peale mootor kohe lahti "ühendatakse" sellesama kurja Euro-piiraja poolt. Kiiruse kukkudes 24 kmh juurde teeb mootor jälle väikse 6-7 amprise sutsaka tööd, mis jälle kiirendab ratta üle 25 kmh. Selline "jönksutamine" mind ei häiriks, kui see toimuks veidi suuremal kiirusel...30 oleks juba hea ja 35kmh super! Kindlasti on sama mure sadadel ja tuhandetel Euro-piiratud e-ratturitel. Usun/loodan, et sellest piirajast siiski on vöimalik lahti saada ja ehk on Eestiski möni kavalpea sellega hakkama saanud. Jagage oma kogemusi, söbrad, ärge häbenege!


lihtsustanuna selgitades olen mina aru saanud sellest nii.
Täiskäigul: kontrollerid saadavad impulsse mootorisse et saavutada oma pinge juures max impulsside jada mida antud mootori confi juures on võimalik neil teha.
Sellest tulenevalt tõusul ka voolu kasutus tõuseb sest mootor on kaugel oma max pööretest ja iga impulsi sisse jõutakse rohkem voolu pressida et mootor ikka järgmise mähiseni suruda. Sirgel aga ei võta selle pinge juures palju voolu et järgmiseni lükata ja saavutatakse mootori maxpöörded sellele pingele vastavalt hõlpsasti - ei olegi pmst mingit tehispiirajat vaja ehitada antud voldi ja mootori confi juures.
Sellest ka kõige lihtsam kiirust tõsta volti/pinget tõstes - kõrgema juures samu mootori pöördeid saavutades lendad sa rutem kuna tõuge mähisele suureneb..
Lisaks saab mootorit ostes uurida: kas mul on "jõu" või "kiiruse" peale keritud mähisega mootor. Esimesel juhul on "tõukepunktid" tihedamalt seega jõud suurem, teisel juhul "harvemini" seega tipp kiirus suurem, sama kontrolleri juures. Kontroller on "loll" ja ei tea kiirusest midagi, see üritab lihtsalt oma impulsside laeni jõuda. Teatud kontrolleritel on see ilmselt sama pinge juures kõrgem, fet'ide jm jupskite/confi arvelt.

Kui keegi oskab lihtsustada/paremini selgitada siis laske käia, pole mõtet siin liiga tehniliseks minna vast.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 20.07.2016 12:19:08 vasta tsitaadiga

Kui kõik ära rääkida siis on selleks varasemalt mitmeid raamatuid kirjutatud.
Lühidalt, need punktid on pooluspaarid - mida rohkem neid on, seda jõulisem (suurem moment) on mootor kuid vähem kiirust. Andekamatel kontrolleritel on võimalik pooluspaaride ümberlülitamisega teha rohkem pooluspaare lennult vähemaks, mistõttu saab kiirust juurde. Paraku on paljude pooluspaaride mootori valmistamine raskem (ja rohkem juhtmeid kontrollerisse), mistõttu tootjatel on kasulikum teha väiksema arvuga ja rõhuda kiirusele. Alati ei peagi pooluspaare ümber lülitama võib ka sagedusega mängida. Kuid see juhtimine on kinni kontrolleri tarkvaras ja hiinlased selle kirjutamise osas on suht andetud (maha kopeerimisega saavad hakkama).
Seejuures saab kontroller tegelt intelligentsema lahenduse juures ikkagi teada sinu kiirust ja momenti. Võib kasutada otsest mõõtmist (on siis kontakt, LED-optron, induktiivandur või halli andur), kuid tegelt saab sama mootori voolu, pinge ja indutseeritud voolude kaudu ka momendi-kiiruse kätte. Lihtsalt kontrolleris peab mähistel olema voolu-pinge mõõtmine ja elementaarne arvutusvalem tagasiarvutamiseks. Jällegi, kehvad softitootjatel puudub selleks oskused kirjutada tarkvara.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 20.07.2016 14:21:27 vasta tsitaadiga

Kiirust ei saa ju otse kätte vaid see arvutatakse ratta läbimõõdu järgi. Kui kontrollerile valetada ratas väiksemaks siis ta arvutab ka kiiruse madalamaks. Või kui reaalselt ongi väiksem ratas siis ei saa 25kmh kätte?
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eleratas
HV vaatleja

liitunud: 26.02.2013




sõnum 20.07.2016 14:42:05 vasta tsitaadiga

tänud Xmaster..."Puust ja Punaseks" seletuse eest...uurin nüüd veiz targemana edasi!
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jnt
HV Guru
jnt

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.07.2016 15:36:13 vasta tsitaadiga

kalvis, täpsem teema on ilmselt see, et kontroller suudab vaid max teatud sagedusel poole sisse-välja/polaarsust muuta. Ehk et, kui hankida asjalikum kontroller, mille switching speed on kiirem, siis tõuseb ka max kiirus vastavalt.
Loomulikult, kui neid pooluspaare vmt on hõredamalt 360 kraadi peale, siis on sama sageduse puhul pöörlemiskiirus suurem.

_________________
Progemisest: https://byteaether.github.io/
Seisab keldris vana 386-486-Pentium1? Räägime! Ehk saan vanakesele uue elu anda. icon_wink.gif
Vaata siia, äkki müün midagi põnevat -> https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=listing.seller&q[seller]=jnt
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 20.07.2016 17:17:17 vasta tsitaadiga

Mõlemat meetodit saab kasutada kiiruse reguleerimiseks nii pooluspaare kui sagedusjuhtimist. Su kommentaar kirjeldas sagedusjuhtimise põhiprintsiipi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 20.07.2016 21:11:49 vasta tsitaadiga

Jep, kontroller võib sul tuvastada mootori pöörete arvu minutis aga ratta kiirust km/h ei suuda ta teada mingi valemiga.
Ikkagi ei jaga matsu mis on füüsiliseks piirajaks mootori kiirusel?
Impulsside sagedust saab ju tõsta lõputult sama pinge juures
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 21.07.2016 10:49:15 vasta tsitaadiga

Kontroller ise piirab sagedust - ei tõsta teatud sagedusest kõrgemale. Kui osta kontroller, mis seda teeb siis on piiravaks kiiruse tõstmise teguriks maksimaalne moment - kiiruse kasvades vajatakse rohkem momenti ja kuna see on piiratud siis kujuneb miski maksimaalne kiirus mingis kohas. Muidugi on sel juhul mäkke tõustes üks kiirus ja mäest alla saab palju suurema.
Kui kontrolleril on sageduspiirang siis tippkiirust saab petta ratta raadiuse suurendamisega - kontroller arvab, et liigud 32 km/h, tegelikult aga 50 km/h. Paraku raadiuse suurendamisel ei jäksa jälle stardimomenti su ratas arendada, et negatiivsed mõjud on ikkagi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jnt
HV Guru
jnt

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.07.2016 15:30:09 vasta tsitaadiga

kalvis, tänud, tahtsin veenduda, et olen ka asjast aru saanud õigesti.
Kas öelda, et kontroller "piirab" sagedust on õige? Kontroller tegelt genereerib sagedust ju?

Ja kuigi ka tarvaraliselt vmt on asjal mingi piir pandud, siis kõrgete sagedustega tulevad ka elektromehhaanilised ja erinevad tehnilised probleemid veel mängu? (Väga kõrgetel sagedustel sumbub genereeritud "takt" juba juhtmes ära, aga nii kõrgeks ilmselt siiski elektrirattal asjad ei lähe)
Ühesõnaga ka sagedusgeneraator peab olema sobivalt tasemel, kui tahad taktkiirust tõsta...

_________________
Progemisest: https://byteaether.github.io/
Seisab keldris vana 386-486-Pentium1? Räägime! Ehk saan vanakesele uue elu anda. icon_wink.gif
Vaata siia, äkki müün midagi põnevat -> https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=listing.seller&q[seller]=jnt
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eleratas
HV vaatleja

liitunud: 26.02.2013




sõnum 22.07.2016 01:18:06 vasta tsitaadiga

Pinge tõstmisega lisakiiruse saamisest...Kogu siinne "kollektiivne tarkus" lendas 5 minutit tagasi vastu taevast...Ühendasin oma 36voldisele akule jadasse 12voldise ja andsin kontrollerisse 52 volti. Toas vabalt joostes (ratas pörandast lahti töstetud) ikka kiirus 24,2 kmh. Ja seda sõltumata lenksul asuvast juhtplokist valitud kolmest söidureziimist. Kui reaaloludes 1-ne reziim assistib kiiruseni 16 kmh, 2-ne ca 20kmh ja kolmas 24,2 kmh, siis nüüd polnud mingit vahet reziime lülitades...24,2 kmh ja ei kriipsugi rohkem. Vool oli 0.3 amprit. On kellelgi viljakaid ideid? Või tuleb tõdeda, et siin on palju hülgeid koos:)
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.07.2016 04:05:50 vasta tsitaadiga

Su kontroller on limiteeritud lubatud 25kmph peale, muud polegi lihtsalt, ütleks et muuda settinguid, või kui see võimatu on, siis pane teine.

Edit: Disainitud ongi need 28", 36V ja 25kmph peale, põgusa pilguga tsekates sellega sa seal oledki, ega seal midagi muuta ei anna pingega kui ta softis piiratud on.

Pädevamatel kontrolleritel on input vahemik seal näiteks 36-100V, sealt siis tuleb ka kiiruse erinevus.

Edit 2: KZQW22 mudeli kohta kirjutatakse datasheetis et speed limit on "regulable", seega kuidagi võiks saada muuta seda, aga tuleb vist hiinlastelt küsida... see küll ilma "A" täheta mudel siis..
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 22.07.2016 10:31:01 vasta tsitaadiga

jnt hakkad asjast aru saama. Vahelduvvoolu mootoritelt määrab pöörlemiskiiruse ära sagedus (ka pooluspaarid) ja pinge on võrdeline momendiga. Seega pinge tõstmisega kiirust juurde ei saa vaid arendatavat jõudu (moment). Niipalju annab pinge juurde, et kiirendus on parem ja ülesmäge sõites kiirus ei lange.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
vootele
HV vaatleja

liitunud: 30.11.2006




sõnum 22.07.2016 15:08:04 vasta tsitaadiga

Tegelikult on kõige suurem piiraja Back EMF ahk siis tagasigenereeritav elektromotoorjõud.
Lühidalt, iga mootor on samal ajal ka generaator. Mida suurem pöörlemiskiirus, seda suurem ka magnetite poolt mähistesse genereeritav vool, mis on vastupidise suunaga kontrolleri omale.
Seega on teatud kiirus, millest kiiremini mootor pöörelda ei saa. Aitab ainult toitepinge tõstmine.

Bafang 250w geared rummukast on u. 1kw välja imetud kusjuures ilma et kärssama läheks, kuid sel juhul saavad nailonist hammakad sellise koormuse, et hakkavad hambaid maha viskama.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
xmaster
HV kasutaja
xmaster

liitunud: 08.03.2004




sõnum 23.07.2016 08:45:49 vasta tsitaadiga

eleratas kirjutas:
Pinge tõstmisega lisakiiruse saamisest...Kogu siinne "kollektiivne tarkus" lendas 5 minutit tagasi vastu taevast...Ühendasin oma 36voldisele akule jadasse 12voldise ja andsin kontrollerisse 52 volti. Toas vabalt joostes (ratas pörandast lahti töstetud) ikka kiirus 24,2 kmh. Ja seda sõltumata lenksul asuvast juhtplokist valitud kolmest söidureziimist. Kui reaaloludes 1-ne reziim assistib kiiruseni 16 kmh, 2-ne ca 20kmh ja kolmas 24,2 kmh, siis nüüd polnud mingit vahet reziime lülitades...24,2 kmh ja ei kriipsugi rohkem. Vool oli 0.3 amprit. On kellelgi viljakaid ideid? Või tuleb tõdeda, et siin on palju hülgeid koos:)


ära nüüd kohe halvasti ütlema hakka. Ju sulle on sattunud "tavahiinakast" veidi targema kontrolleriga set milles mingi aju tõesti suudab oma pöörete hulka ka lugeda ja sellest hoolida, mitte ei toimi "tavapärasel" kütan-palju-jaksan printsiibil. Ehk kontrolleri mudeli googeldamisega leiad mingit lisainfot, kui on laialdasemalt kasutusel asi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 23.07.2016 11:36:39 vasta tsitaadiga

vootele kirjutas:
Tegelikult on kõige suurem piiraja Back EMF ahk siis tagasigenereeritav elektromotoorjõud.
Lühidalt, iga mootor on samal ajal ka generaator. Mida suurem pöörlemiskiirus, seda suurem ka magnetite poolt mähistesse genereeritav vool, mis on vastupidise suunaga kontrolleri omale.

See on midagi uut, EMF genereerib ikkagi pinget ja vool saab sellest alles siis kui seda tarbida (=pidurdada ratast läbi kontrolleri). See juhtub siis kui kontroller annab välja oluliselt erineva kujuga pinget kui ratta pöörlemiseks antud hetkel vaja ja samal ajal on tema väljund nii ehitatud et need erinevused läbi tema maha jooksevad. Ainult siis tekib vool. Näiteks kui välja tuleb puhas ristkülik ja nullis olemise ajal pole väljund mitte lahti vaid maha lühistatud.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eleratas
HV vaatleja

liitunud: 26.02.2013




sõnum 23.07.2016 16:27:52 vasta tsitaadiga

Tänud, Xmaster....
.....ära nüüd kohe halvasti ütlema hakka. Ju sulle on sattunud "tavahiinakast" veidi targema kontrolleriga set milles mingi aju tõesti suudab oma pöörete hulka ka lugeda ja sellest hoolida, mitte ei toimi "tavapärasel" kütan-palju-jaksan printsiibil. Ehk kontrolleri mudeli googeldamisega leiad mingit lisainfot, kui on laialdasemalt kasutusel asi.[/quote]

Ei ütle halvasti...mulle meeldib see hiidlaste lugu paadist vette kukkunud ja hülgeks peetud kaaslasest...
Aga asjast...
Et siis liiga keeruline/tark kontroller on hoopis sattunud? Igaks juhuks tellisin Alist GREENTIME 36V/48V 350W/250W BLDC brushless speed kontrolleri, aga seda peab kuu või rohkemgi ootama. Hind 18 euri ja saatmine tasuta!
Googeldanud ja foorumites (ES, Electrotransport.ru, Pedelec.de jne) kaevanud kümneid tunde...igal pool sama mis siin...palju tarku teoreetikuid/teemast möödarääkijaid ja minimaalselt praktikuid, kes asjaga (kontrolleri häkkimine) tegelikult kah kokku puutunud on. Kontroller ise on Saksas ja Skandinaavias MIFA KZQW22A nime all laialt levinud. Usun, et nutikad Saksa entusiastid on probleemi ammu lahendanud...sellekohaseid vihjeid stiilis "keegi teadis, et keegi tegi" olen trehvanud, aga kuna saksa keelt ei sprehhi, siis google translatega saksa foorumeis tuhnida on väga kurnav..tölge on ikka masendav! Sestap loodangi, et ehk keegi siinsetest tarkadest kah asjaga kokku puutunud ja teab võlunippi:)
Aga akf Kalvis on mul personaalne küsimus: Milline on Teie isiklik kokkupuude ja kogemus elektrijalgrataste ja eriti nende kontrolleritega? Ehitusfoorumites on silma jäänud keegi samanimeline "staar-postitaja"...

Siin üks väärt infot sisaldav teema ES-st...https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=38273 Saame lugeda, et 250-350W geared rummukatest vöetakse reaalselt välja 2-3 korda rohkem watte ja kiirused 40kmh on suht tavalised...Seda kirjutavad mehed oma reaalsetest kogemustest, mitte ei spekuleeri teooriaid...Tahan jõuda samade tulemusteni ja usun, et aja jooksul ka jõuan...eks siis annan teada, kui tulemused käes:)
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 23.07.2016 19:00:11 vasta tsitaadiga

Mismoodi see regenereeriv pidurdus siis täpsemalt toimub? Ma mõtlesin oma peaga siin, et mootor püsimagnetitega ja ringi käies on kohe mähiste otstel pinge, mis tõsi küll on kindlasti madalam, kui aku laadimiseks tarvis. Seega võiks olla mootori mähistel lihtsalt 3faasiline dioodisild ja edasi step up muundur, mis pinge tagasi üles toob akude laadimiseks sobivaks. Aga nõnda see asi siis ei olegi, vaid kuidagi juhttransside lülitamisega mingil hetkel saadakse see pinge laadimiseks sobivaks siis?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
deathdog
HV kasutaja

liitunud: 22.03.2009




sõnum 23.07.2016 20:38:48 vasta tsitaadiga

Mifa on saksamaine jalgratta tootja vaevalt et see nende kontroller on ikka kuskilt sisse ostetud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eleratas
HV vaatleja

liitunud: 26.02.2013




sõnum 24.07.2016 02:41:07 vasta tsitaadiga

deathdog kirjutas:
Mifa on saksamaine jalgratta tootja vaevalt et see nende kontroller on ikka kuskilt sisse ostetud.


Aga just nii need asjad tänapäeval käivad, et kõik ostetakse Hiinast sisse...
https://goo.gl/images/iMYFyR
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 24.07.2016 10:41:55 vasta tsitaadiga

Regenereerivat pidurdust saab mitut moodi teha. Võib kasutada boost pumpa, trafot, pooluspaaride ümberlülitamist või ergutuse reguleerimist. Igatahes lõpptulemusena saadakse justnimelt pinge tõstmine.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 190, 191, 192  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.