Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
08.07.2005 00:00:44
|
|
|
tsitaat: |
elukaz, see valem ei kehti |
Sinu arvutuskäik seda küll ei tõesta. Kus on arvestatud pidurdusteekonda 3mm? Ja kust tuleb aeg ,001 s?
Ma võiks siis sama lampi väita et kiirus muutub 0,1s jooksul nulliks ja kiirendus on 25G
Edit: veaks kihla paari peale?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kuripiiritus
HV vaatleja

liitunud: 25.09.2003
|
08.07.2005 00:02:07
|
|
|
minu kettal murdub enne trükiplaat alt kui need g-d saavutada et midagi seal sees deformeeruma hakkaks.. voolu kaablit taha pannes paindub asi juba kahtlaselt.. mis siis veel serale kukkudes toimuks
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
GertR
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.06.2003
|
08.07.2005 00:11:32
|
|
|
tsitaat: |
// kiirendus eeldades et kiirus muutub 0.001s jooksul nulliks
a=2.4/0.001=2425.6G
|
aga eeldame, et kiirus muutub 0.003m (3mm) jooksul nulliks
a=v2/2s v=2.4 s=0.003
a=960 , päris ligidale
Edit: Tegin mõned rehkendused ning põhimõtteliselt on tal õigus a=s1/s0 , vastus on siis G'des
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
08.07.2005 00:19:09
|
|
|
tsitaat: |
Kui need numbrid omavahel ära jagada, saamegi pidurduskiirenduse g-des.
näiteks kukkudes 30 cm pealt vaibale pidurdusmaaga 3mm on kiirendus 100G.
|
0.3m/0.003m=100 ühikut. G'dest ega m/s*s pole nagu kusagil juttu. Mina mäletan et füüsikas saab arve jagada samamoodi kui ühikuid.
tsitaat: |
a=v2/2s v=2.4 s=0.003 |
Mis valem see veel on ja mis valemiga sa selle 960 sealt veel välja võlusid? 2.4/0.003=800m/s=~82G
tsitaat: |
Edit: Tegin mõned rehkendused ning põhimõtteliselt on tal õigus a=s1/s0 , vastus on siis G'des |
Ehk avaldaks oma valemid. Mul hakkab füüsika juba vaikselt rooste minema. Eriti huvitaks kuidas saab kahe pikkusühiku jagades kätte kiirendusühiku m/(s*s)
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
GertR
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.06.2003
|
08.07.2005 00:24:17
|
|
|
Ok
Esiteks v2= kiirus ruudus
Teiseks 2s= 2 korda s'i
Kohe jätkan...
a1=kiirendus enne kokkupõrget (~10m/s*s, 1G)
a0=kiirendus peale kokkupõrget
s1=0.3m
s0=0.003m
vk=keskmine kiirus
a1=v1 /t (algkiirus=0, lõppkiirus v1) t1=s1 /vk1 vk1=v1 /2 t1= 2*s1 /v1 a1=(v1*v1) /2*s1 s1= (v1*v1) /2*a1
a0=-v1 /t (algkiirus=v1=v0, lõppkiirus=0) t0=s0 /vk0 vk0=v1 /2 t0= 2*s0 /v1 a0=(v1*v1) /2*s0 s0= (v1*v1) /2*a0
Väide: (s1 /s0) * a1= a0
s1 / s0 = (v1*v1) * 2*a0
------------------- = a0/a1
(v1*v1) * 2*a1
ehk (s1/s2) * a1 = a0
a0 = (s1/s2) *10
Ok, elukaz tegi natuke lihtsamalt, aga ega ma pole ka kõige teravam kriit karbis
viimati muutis GertR 08.07.2005 00:51:05, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
08.07.2005 00:25:52
|
|
|
Ho Ho, veame kihla, siis ma näitan sulle oma lahendust.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
08.07.2005 00:32:00
|
|
|
elukaz, igaks juhuks ei vea, nagu ma ütlesin siis mu füüsika on roostes, väga võimalik et jätsin mingi nüansi arvestamata. Valemeid vaataks sellegipoolest.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
08.07.2005 00:45:33
|
|
|
Ok v²=2as, kus v on kiirus, a kiirendus, s läbitud teepikkus.
Kukkumisel on v²=2gS, kus v on langemise lõppkiirus, g raskuskiirendus, S kukkumisteekond.
Pidurdamisel on v²=2as kus v on pidurdamise algkiirus=kukkumise lõppkiirus, a on otsitav kiirendus, s on pidurdusmaa.
Kuna kiirused on võrdsed, on ka mõlemad valemid võrdsed.
2gS=2as, kust saame a=g(S/s)
Ehk a/g ehk kiirenduse kordaja g-des (mitte kiirendus ise, muidu oleks tõesti ühikute probla) võrdub teepikkuste suhtega .
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
08.07.2005 01:26:56
|
|
|
heh, hakkab juba meelde tulema
Tänud väikese füüsika/matemaatika tunni eest
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
mtv23
Kreisi kasutaja
liitunud: 06.03.2004
|
08.07.2005 01:46:42
|
|
|
Seda ei tohiks ära unustada, et vaba langemise kiirendus on ligikaudu 9,81 m/s², üks põhiline mida võiks teada ja et kõik kehad langevad õhutühjas
ruumis võrdse kiirendusega...
Kes asjast huvitatud teab niigi
_________________ @Dj |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
08.07.2005 01:59:53
|
|
|
päris tugevaid matse kannatavad need kettad siis, kui autoga 100km/h seina sõita pidavat c. 15g olema, teada tuntud on tõsiasi et see suht kabeli mats.
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
mtv23
Kreisi kasutaja
liitunud: 06.03.2004
|
08.07.2005 02:06:06
|
|
|
Tbit kirjutas: |
päris tugevaid matse kannatavad need kettad siis, kui autoga 100km/h seina sõita pidavat c. 15g olema, teada tuntud on tõsiasi et see suht kabeli mats. |
---------------->
Kõik mida toodetakse peab olema taluvust, see üks kvaliteedi märk
_________________ @Dj |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
08.07.2005 02:06:16
|
|
|
Auto pidurda oma hoo kinni ~50cm peal. Kui peaks näiteks 1cm'ga oleks mats roppu moodi kõvem.
Kes tahab võib ise ka proovida kiirenduse mõju:
hupake trepist alla, maandudes laske põlved kõveraks. Justkui poleks midagi häda
Hüpake nüüd samast trepist alla kuid hoidke jalad sirgena. Mina ei vastuta füüsiliste vigastuste eest
Vahe tuleneb pidurdusmaa pikkusest.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
08.07.2005 02:52:19
|
|
|
Ho Ho kirjutas: |
Auto pidurda oma hoo kinni ~50cm peal... |
suhteline mõiste iga juhi jaoks
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
|