praegune kellaaeg 14.12.2025 19:31:32
|
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
13.12.2025 20:45:05
|
|
|
RassK, millisest riigist importida soovid?
Või kust need, miljonitesse küündivad, järgmised generatsioonid sinu arvates tuleksid?
Need kelel jaoks me seda RB infrat siin ehitame ja kes Brüsseli vahet sõitma hakkaksid?
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
13.12.2025 23:29:19
|
|
|
Kui meie GDP poleks tänu arengule tõusnud, võiks siiani küsida, et mis sellest infrast ehitada, eesliga on ikka odavam.
Kui RB peal taas peatuda, siis vähemalt too projekt on net positiivne. Kui RB'd kui allikat mitte uskuda, siis vähemalt EY võiks kärada küll allikana.
Samal ajal Lyon-Turin projekt 25B, eeldatavasti palju kallim kui kunagi valmis saab. Ei tasu ennast nähtavas ajaloos ja seda avalikult. Inimesed on rahul, et ehitatakse infrat ja saab lihtsalt 2x kiiremini kohale.
Kui siin midagi ei ole ega tule, on tõesti ühe suuna pilet järelkasvul kõige mõistlikum.
|
|
| Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
| tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
14.12.2025 02:11:18
|
|
|
| Etz kirjutas: |
RassK, millisest riigist importida soovid?
Või kust need, miljonitesse küündivad, järgmised generatsioonid sinu arvates tuleksid?
Need kelel jaoks me seda RB infrat siin ehitame ja kes Brüsseli vahet sõitma hakkaksid? |
RB on eelkõige kohlik projekt. Seejärel ühendus Euroopaga.
Eesti mõistes kiire ühendus teljel Tallinn-Pärnu-Riia. Mis sisuliselt tähendab, et sul on võimalik Pärnust Tallinna (või vastupidi) tööl käia. Tund ühe otsa jaoks on täiesti piisav tööl käimiseks.
Kogu see (sh siine) RB bashing on täiesti arusaamatu.
Debiilsuse meistriklass on Pärnust lõunapoolse trassi metsa rajamine. Ma ei tea, mida kohalikud seal mõtlesid, tervemõistuslik see igatahes ei ole. Võimalik, et Võiste või Häädemeste elanikud ei soovi raudtee liiklusest osa saada.
Ma ei tea, kuidas teistega on, kuid mina küll ei viitsiks 10-20km läbi metsa rautejaama minna. Muidugi eeldusel, et sinna üldse tee läheb.
Järgmine teema on peatuste ümber tekkivad uued asulad. Mulle ei ole jäänud muljet, et mereäärne oleks nii üleasustatud, et oleks vajadus uue eluruumi järele. Või on viimase 20 aasta jooksul toimunud meeletu rahastiku juurdekasv?
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
| tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
14.12.2025 11:39:34
|
|
|
| degrass kirjutas: |
| Etz kirjutas: |
RassK, millisest riigist importida soovid?
Või kust need, miljonitesse küündivad, järgmised generatsioonid sinu arvates tuleksid?
Need kelel jaoks me seda RB infrat siin ehitame ja kes Brüsseli vahet sõitma hakkaksid? |
RB on eelkõige kohlik projekt. Seejärel ühendus Euroopaga.
Eesti mõistes kiire ühendus teljel Tallinn-Pärnu-Riia. Mis sisuliselt tähendab, et sul on võimalik Pärnust Tallinna (või vastupidi) tööl käia. Tund ühe otsa jaoks on täiesti piisav tööl käimiseks.
Kogu see (sh siine) RB bashing on täiesti arusaamatu.
Debiilsuse meistriklass on Pärnust lõunapoolse trassi metsa rajamine. Ma ei tea, mida kohalikud seal mõtlesid, tervemõistuslik see igatahes ei ole. Võimalik, et Võiste või Häädemeste elanikud ei soovi raudtee liiklusest osa saada.
Ma ei tea, kuidas teistega on, kuid mina küll ei viitsiks 10-20km läbi metsa rautejaama minna. Muidugi eeldusel, et sinna üldse tee läheb.
Järgmine teema on peatuste ümber tekkivad uued asulad. Mulle ei ole jäänud muljet, et mereäärne oleks nii üleasustatud, et oleks vajadus uue eluruumi järele. Või on viimase 20 aasta jooksul toimunud meeletu rahastiku juurdekasv? |
Kas keegi selle RB piletihinna peale ka mõelnud on? Mis see igapäevane Pärnu ja Tallinna vahet siiberdamine maksma hakkab?
Tallinn-Tartu on 13 euri ots, 26 euri päevas. Kas tõesti hakkab miljardite eest ehitatud raudteel sõitev kiirrong olema odavam?
Kui ei ole odavam, siis miks peaks keegi tööl käima kui veerand palgast lihtsalt rongipileti peale ära makstakse? Sügavalt kahtlen, et selliseid pendelrändajaid tekib. Lõpuks on ikka liiprid roostes ja vagunid tühjad, sest sõitjaid ei ole.
Aga investeerime
|
|
| Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
14.12.2025 11:57:28
|
|
|
Mulle meeldib rõhk sõnal “kohalik”, samas enamus trassist läbi inimasustusetta paikasid.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
14.12.2025 12:07:40
|
|
|
| Saame 10 miljardi eest Tallinn-Pärnu liini 15 aastat peale seda, kui oleks võinud 20 miljoni eest vana raudtee korda teha.
|
|
| Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
14.12.2025 12:20:27
|
|
|
Kogu projekti maksumus nii kõrge, et prognoositud reisijatearvu juures peaks Tallinn - Varssavi pilet maksma ca 500 eur, et see end ära tasuks.
Muidugi saab maksumaksjana seda ka doteerida
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
14.12.2025 12:21:53
|
|
|
| BrutaH kirjutas: |
| Saame 10 miljardi eest Tallinn-Pärnu liini 15 aastat peale seda, kui oleks võinud 20 miljoni eest vana raudtee korda teha. |
18 miljonit. Külvivolinik Kadri otsustas selle Pärnu lennujaama matta, mis nüüd ägab turistide rohkuse all
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
14.12.2025 13:40:49
|
|
|
Lennujaam tehti vähemalt korda ehk reaalselt tänapäevane. Tegelikult tasub mõelda, et mitut punkti suudetakse tiblade rünnaku korral Eestis kaitsta. Tallinn, Pärnu...Tartu võib-olla, sest see on rindele nõnda lähedal. Ehk see lennujaam ega raudtee siin ei oma mingit kasutegurit.
Tänases julgeolekuseisus on väga raske mõista seda kiunu...Ukrainas käib ju enamik majandamist raudteega, tibla ise pressib sisuliselt rindesse raudteed.
Ehk RB omab eelist selles võtmes.
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
14.12.2025 13:58:46
|
|
|
Magic, ma ei ole selles kindel, Eestil puudub strateegine sügavus.
Iseasi on muidugi, kas nad suudaksid 400km kauguselt sellele raudteele üldse pihta saada.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
14.12.2025 14:47:26
|
|
|
| BrutaH kirjutas: |
Aga investeerime  |
Mõned aastad tagasi käis uudistest läbi, et Riigil ei ole raha olemasoleva teedevõrgustiku korrashoiuks. Kuid see ei sega 2+2 teedeehitust. Kellele seda ehitatakse, ei oska öelda. Kuidas majanduskasvuga lood on, teade eht ise paremini.
Elukoha valikul siin, lähtun ma esmalt trantspordist, kui kaugel on lähim peatus (metroo või raudteejaam). See, kui palju RB kasutatakse, sõtlub paljuski teekonnast lähimasse peatusesse. Kui lähim peatus on 10km kaugusel keset metsa, siis jah, keegi seda ei kasuta. Kui inimesed soovivad, et peatus on metsas, tasuks esmalt peeglisse vaadata, enne kui kedagi teist süüdistama hakatakse.
Raudtee kujundab meie elu järgmise +100 aasta jooksul, ehk projekti elutsükkel on oluliselt pikem 4 aastasest valimistsüklist.
_________________ All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice. |
|
| tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
14.12.2025 14:59:12
|
|
|
2+2 on puhas ohutuse projekt koos EL suunisega. Kuni need 2+1 lõigud sees, siis seal kiirusest rääkida ei saa. Mitmeid lõike korduvalt lahjemaks projekteeritud. EKREIKE suurim teene oli, et tehti vähemalt projektid ära... siis tuli reform ja ütles, et 2+1 piisav ja tegid uue projekti
Nüüd avastus, et tegelikult tuleb Ikla suund neljarealiseks teha ja ka Tartu
Raudtee edu pigem sõltub mis saab lennuliiklusest ja maanteetranspordist. Mõlemad CO2 vaates ju suured raiskajad.
|
|
| Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
14.12.2025 18:16:16
|
|
|
| Tanel kirjutas: |
| BrutaH kirjutas: |
| Saame 10 miljardi eest Tallinn-Pärnu liini 15 aastat peale seda, kui oleks võinud 20 miljoni eest vana raudtee korda teha. |
18 miljonit. Külvivolinik Kadri otsustas selle Pärnu lennujaama matta, mis nüüd ägab turistide rohkuse all  |
Edelaraudtee küsib täna ~7 miljonit aastas Viljandi suuna tee kasutuse eest. Tol ajal, kui Pärnu suund käest lasti, küsiti ~7 miljonit aastas Viljandi ja Pärnu eest kokku. Samal ajal saab Eesti Raudtee kasutustasudest ~25-45 miljonit (sõltub palju kaupa liigutatakse, edela teedel liigub seda vähe, ER-i omadel rohkem).
Edelal on teid ~200km, ER-il ~650km. Korralise hoolde poolelt on täna ER-il olukord parem kui Edelal, viimane sai Viljandi suuna jaoks ~20 miljonit kasutustasudele veel lisaks. Omal ajal erastamise kontekstis võttis Edel omale kohustuse Viljandi ja Pärnu suunad kasutustasudest korras hoida... Midagi isegi suudeti ja vaieldi, et "korras hoidmine" tähendas 90ndate aegse kvaliteedi säilimist ja igasugune kiiruse-ohutuse tõstmine on eraldi. Noh, Pärnu suund oli 90ndatel veel 80km/h peal, kinnimineku ajal olid lõigud ~30km/h.
Mitte, et nüüd Pärnu lennujaama renoveerimine 18-miljoni eest mingi nurga alt adekvaatne oli - aga anda veel ja veel rohkem raha Vichmannile ja Pruulile - no milleks? Edelaraudtee ehitati selliseks dotatsioonipumbaks, et jube, kui siis opereerimine (loe: dotatsioonid) käest võeti toodeti selliseid sopaloopimise artikleid meedias, et hoia ja keela. Edelal oli võimalus 2014 jätkata ka ise opereerimist dotatsioonita nii oma teedel kui ka ER-i teedel (kogu Tallinn-Rapla-Lelle-Pärnu/Viljandi tee nende oma) aga leiti, et pole otstarbekas...
----
Edit: Omal ajal kui Edelaraudtee oma veeremi ja infra erastas võeti kohustused paremat teenust pakkuda, 90ndate lõpul lubati suure kampaania korras "raudteebusse" ja veeremi uuendamist (sest seda nõuti). Asi lõppes sellega, et Riia vagunitehase ~10-15a vanad rongid said Balti Laevaremonditehases 2000ndate alul renoveeritud ja nendega lasti siis kuni 2013a lõpuni. Selleks hetkeks olid need rongid veel hullemas seisus kui renoveerimisele minnes... Kogu selle aja jooksul edelale makstud dotatsioon on sadades miljonites eurodes ja meie rongiliiklus reaalselt ei arenenud, isegi taandarenes. Tänased Elroni rongid on vanemad kui osad koosseisud mis omal ajal renoveerimisse läksid ja kui praegune hoole jätkub sõidavad need kauem (ilma renoveerimata) kui 2015 maha kantud Edela rongid.
RB peamised möödapanekud on ajuvabad reisiterminalid - neid, sellisel kujul, ei ole vaja - nt Ülemiste - no mille kuramuse päralt on vaja sinna piirkonda suurt büroohoonet-kaubanduskeskust kus ka suhteliselt pisike rongijaam on? Kohe kõrval on T1 ja Ülemiste, neist esimene kiratseb ega polegi käima saanud, see ~100 miljonit kannataks rahulikult kokku hoida. Lisaks võinuks RB asendada ka tegelikult Tallinn-Rapla-Lelle suuna, vast isegi Lelle-Viljandi suuna (panna euroopa rööpmega veerem sellele sõitma, eraldi spetsronge pole vaja; nagunii "naelutati" kogu Tallinn-Viljandi ots siin viimase ~5 aastaga ringi - tee renoveerimine, uued rööpad, liiprid ja ohutused, võinuks rahulikult kohe ka rööpmelaiust muuta ja uued Skoda rongid võinuks tollele sobida).
Saaks pikalt veel sappi ja soppa loopida, aga RB, oma põhiideena on hea, teostus, nagu meil sisuliselt kõigi suurte projektide puhul - paras p*sk, korralik banaanivabariik ja stereotüüpne ida-euroopa oma ebamõistliku laristamisega.
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|
| lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|