Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Rail Balticu, Eesti raudteede ja Soome-Eesti tunneli teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.12.2025 20:45:05 vasta tsitaadiga

RassK, millisest riigist importida soovid? icon_rolleyes.gif
Või kust need, miljonitesse küündivad, järgmised generatsioonid sinu arvates tuleksid?
Need kelel jaoks me seda RB infrat siin ehitame ja kes Brüsseli vahet sõitma hakkaksid?

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RassK
HV Guru
RassK

liitunud: 17.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.12.2025 23:29:19 vasta tsitaadiga

Kui meie GDP poleks tänu arengule tõusnud, võiks siiani küsida, et mis sellest infrast ehitada, eesliga on ikka odavam.

Kui RB peal taas peatuda, siis vähemalt too projekt on net positiivne. Kui RB'd kui allikat mitte uskuda, siis vähemalt EY võiks kärada küll allikana.
Samal ajal Lyon-Turin projekt 25B, eeldatavasti palju kallim kui kunagi valmis saab. Ei tasu ennast nähtavas ajaloos ja seda avalikult. Inimesed on rahul, et ehitatakse infrat ja saab lihtsalt 2x kiiremini kohale.

Kui siin midagi ei ole ega tule, on tõesti ühe suuna pilet järelkasvul kõige mõistlikum.
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degrass
HV kasutaja
degrass

liitunud: 23.12.2004




sõnum 14.12.2025 02:11:18 vasta tsitaadiga

Etz kirjutas:
RassK, millisest riigist importida soovid? icon_rolleyes.gif
Või kust need, miljonitesse küündivad, järgmised generatsioonid sinu arvates tuleksid?
Need kelel jaoks me seda RB infrat siin ehitame ja kes Brüsseli vahet sõitma hakkaksid?


RB on eelkõige kohlik projekt. Seejärel ühendus Euroopaga.
Eesti mõistes kiire ühendus teljel Tallinn-Pärnu-Riia. Mis sisuliselt tähendab, et sul on võimalik Pärnust Tallinna (või vastupidi) tööl käia. Tund ühe otsa jaoks on täiesti piisav tööl käimiseks.
Kogu see (sh siine) RB bashing on täiesti arusaamatu.
Debiilsuse meistriklass on Pärnust lõunapoolse trassi metsa rajamine. Ma ei tea, mida kohalikud seal mõtlesid, tervemõistuslik see igatahes ei ole. Võimalik, et Võiste või Häädemeste elanikud ei soovi raudtee liiklusest osa saada.
Ma ei tea, kuidas teistega on, kuid mina küll ei viitsiks 10-20km läbi metsa rautejaama minna. Muidugi eeldusel, et sinna üldse tee läheb.
Järgmine teema on peatuste ümber tekkivad uued asulad. Mulle ei ole jäänud muljet, et mereäärne oleks nii üleasustatud, et oleks vajadus uue eluruumi järele. Või on viimase 20 aasta jooksul toimunud meeletu rahastiku juurdekasv?

_________________
All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005




sõnum 14.12.2025 11:39:34 vasta tsitaadiga

degrass kirjutas:
Etz kirjutas:
RassK, millisest riigist importida soovid? icon_rolleyes.gif
Või kust need, miljonitesse küündivad, järgmised generatsioonid sinu arvates tuleksid?
Need kelel jaoks me seda RB infrat siin ehitame ja kes Brüsseli vahet sõitma hakkaksid?


RB on eelkõige kohlik projekt. Seejärel ühendus Euroopaga.
Eesti mõistes kiire ühendus teljel Tallinn-Pärnu-Riia. Mis sisuliselt tähendab, et sul on võimalik Pärnust Tallinna (või vastupidi) tööl käia. Tund ühe otsa jaoks on täiesti piisav tööl käimiseks.
Kogu see (sh siine) RB bashing on täiesti arusaamatu.
Debiilsuse meistriklass on Pärnust lõunapoolse trassi metsa rajamine. Ma ei tea, mida kohalikud seal mõtlesid, tervemõistuslik see igatahes ei ole. Võimalik, et Võiste või Häädemeste elanikud ei soovi raudtee liiklusest osa saada.
Ma ei tea, kuidas teistega on, kuid mina küll ei viitsiks 10-20km läbi metsa rautejaama minna. Muidugi eeldusel, et sinna üldse tee läheb.
Järgmine teema on peatuste ümber tekkivad uued asulad. Mulle ei ole jäänud muljet, et mereäärne oleks nii üleasustatud, et oleks vajadus uue eluruumi järele. Või on viimase 20 aasta jooksul toimunud meeletu rahastiku juurdekasv?


Kas keegi selle RB piletihinna peale ka mõelnud on? Mis see igapäevane Pärnu ja Tallinna vahet siiberdamine maksma hakkab?

Tallinn-Tartu on 13 euri ots, 26 euri päevas. Kas tõesti hakkab miljardite eest ehitatud raudteel sõitev kiirrong olema odavam?

Kui ei ole odavam, siis miks peaks keegi tööl käima kui veerand palgast lihtsalt rongipileti peale ära makstakse? Sügavalt kahtlen, et selliseid pendelrändajaid tekib. Lõpuks on ikka liiprid roostes ja vagunid tühjad, sest sõitjaid ei ole.

Aga investeerime icon_lol.gif
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.12.2025 11:57:28 vasta tsitaadiga

Mulle meeldib rõhk sõnal “kohalik”, samas enamus trassist läbi inimasustusetta paikasid. icon_lol.gif
_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005




sõnum 14.12.2025 12:07:40 vasta tsitaadiga

Saame 10 miljardi eest Tallinn-Pärnu liini 15 aastat peale seda, kui oleks võinud 20 miljoni eest vana raudtee korda teha.
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001




sõnum 14.12.2025 12:20:27 vasta tsitaadiga

Kogu projekti maksumus nii kõrge, et prognoositud reisijatearvu juures peaks Tallinn - Varssavi pilet maksma ca 500 eur, et see end ära tasuks.
Muidugi saab maksumaksjana seda ka doteerida icon_razz.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001




sõnum 14.12.2025 12:21:53 vasta tsitaadiga

BrutaH kirjutas:
Saame 10 miljardi eest Tallinn-Pärnu liini 15 aastat peale seda, kui oleks võinud 20 miljoni eest vana raudtee korda teha.

18 miljonit. Külvivolinik Kadri otsustas selle Pärnu lennujaama matta, mis nüüd ägab turistide rohkuse all beer_yum.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 14.12.2025 13:40:49 vasta tsitaadiga

Lennujaam tehti vähemalt korda ehk reaalselt tänapäevane. Tegelikult tasub mõelda, et mitut punkti suudetakse tiblade rünnaku korral Eestis kaitsta. Tallinn, Pärnu...Tartu võib-olla, sest see on rindele nõnda lähedal. Ehk see lennujaam ega raudtee siin ei oma mingit kasutegurit.

Tänases julgeolekuseisus on väga raske mõista seda kiunu...Ukrainas käib ju enamik majandamist raudteega, tibla ise pressib sisuliselt rindesse raudteed.
Ehk RB omab eelist selles võtmes.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.12.2025 13:58:46 vasta tsitaadiga

Magic, ma ei ole selles kindel, Eestil puudub strateegine sügavus.
Iseasi on muidugi, kas nad suudaksid 400km kauguselt sellele raudteele üldse pihta saada.

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degrass
HV kasutaja
degrass

liitunud: 23.12.2004




sõnum 14.12.2025 14:47:26 vasta tsitaadiga

BrutaH kirjutas:

Aga investeerime icon_lol.gif



Mõned aastad tagasi käis uudistest läbi, et Riigil ei ole raha olemasoleva teedevõrgustiku korrashoiuks. Kuid see ei sega 2+2 teedeehitust. Kellele seda ehitatakse, ei oska öelda. Kuidas majanduskasvuga lood on, teade eht ise paremini.

Elukoha valikul siin, lähtun ma esmalt trantspordist, kui kaugel on lähim peatus (metroo või raudteejaam). See, kui palju RB kasutatakse, sõtlub paljuski teekonnast lähimasse peatusesse. Kui lähim peatus on 10km kaugusel keset metsa, siis jah, keegi seda ei kasuta. Kui inimesed soovivad, et peatus on metsas, tasuks esmalt peeglisse vaadata, enne kui kedagi teist süüdistama hakatakse.

Raudtee kujundab meie elu järgmise +100 aasta jooksul, ehk projekti elutsükkel on oluliselt pikem 4 aastasest valimistsüklist.

_________________
All it took was for a lot of seemingly decent people to put the wrong person in power, and then pay for their innocent choice.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 14.12.2025 14:59:12 vasta tsitaadiga

2+2 on puhas ohutuse projekt koos EL suunisega. Kuni need 2+1 lõigud sees, siis seal kiirusest rääkida ei saa. Mitmeid lõike korduvalt lahjemaks projekteeritud. EKREIKE suurim teene oli, et tehti vähemalt projektid ära... siis tuli reform ja ütles, et 2+1 piisav ja tegid uue projekti icon_lol.gif
Nüüd avastus, et tegelikult tuleb Ikla suund neljarealiseks teha ja ka Tartu icon_lol.gif

Raudtee edu pigem sõltub mis saab lennuliiklusest ja maanteetranspordist. Mõlemad CO2 vaates ju suured raiskajad.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 14.12.2025 18:16:16 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
BrutaH kirjutas:
Saame 10 miljardi eest Tallinn-Pärnu liini 15 aastat peale seda, kui oleks võinud 20 miljoni eest vana raudtee korda teha.

18 miljonit. Külvivolinik Kadri otsustas selle Pärnu lennujaama matta, mis nüüd ägab turistide rohkuse all beer_yum.gif

Edelaraudtee küsib täna ~7 miljonit aastas Viljandi suuna tee kasutuse eest. Tol ajal, kui Pärnu suund käest lasti, küsiti ~7 miljonit aastas Viljandi ja Pärnu eest kokku. Samal ajal saab Eesti Raudtee kasutustasudest ~25-45 miljonit (sõltub palju kaupa liigutatakse, edela teedel liigub seda vähe, ER-i omadel rohkem).

Edelal on teid ~200km, ER-il ~650km. Korralise hoolde poolelt on täna ER-il olukord parem kui Edelal, viimane sai Viljandi suuna jaoks ~20 miljonit kasutustasudele veel lisaks. Omal ajal erastamise kontekstis võttis Edel omale kohustuse Viljandi ja Pärnu suunad kasutustasudest korras hoida... Midagi isegi suudeti ja vaieldi, et "korras hoidmine" tähendas 90ndate aegse kvaliteedi säilimist ja igasugune kiiruse-ohutuse tõstmine on eraldi. Noh, Pärnu suund oli 90ndatel veel 80km/h peal, kinnimineku ajal olid lõigud ~30km/h.

Mitte, et nüüd Pärnu lennujaama renoveerimine 18-miljoni eest mingi nurga alt adekvaatne oli - aga anda veel ja veel rohkem raha Vichmannile ja Pruulile - no milleks? Edelaraudtee ehitati selliseks dotatsioonipumbaks, et jube, kui siis opereerimine (loe: dotatsioonid) käest võeti toodeti selliseid sopaloopimise artikleid meedias, et hoia ja keela. Edelal oli võimalus 2014 jätkata ka ise opereerimist dotatsioonita nii oma teedel kui ka ER-i teedel (kogu Tallinn-Rapla-Lelle-Pärnu/Viljandi tee nende oma) aga leiti, et pole otstarbekas...

----

Edit: Omal ajal kui Edelaraudtee oma veeremi ja infra erastas võeti kohustused paremat teenust pakkuda, 90ndate lõpul lubati suure kampaania korras "raudteebusse" ja veeremi uuendamist (sest seda nõuti). Asi lõppes sellega, et Riia vagunitehase ~10-15a vanad rongid said Balti Laevaremonditehases 2000ndate alul renoveeritud ja nendega lasti siis kuni 2013a lõpuni. Selleks hetkeks olid need rongid veel hullemas seisus kui renoveerimisele minnes... Kogu selle aja jooksul edelale makstud dotatsioon on sadades miljonites eurodes ja meie rongiliiklus reaalselt ei arenenud, isegi taandarenes. Tänased Elroni rongid on vanemad kui osad koosseisud mis omal ajal renoveerimisse läksid ja kui praegune hoole jätkub sõidavad need kauem (ilma renoveerimata) kui 2015 maha kantud Edela rongid.

RB peamised möödapanekud on ajuvabad reisiterminalid - neid, sellisel kujul, ei ole vaja - nt Ülemiste - no mille kuramuse päralt on vaja sinna piirkonda suurt büroohoonet-kaubanduskeskust kus ka suhteliselt pisike rongijaam on? Kohe kõrval on T1 ja Ülemiste, neist esimene kiratseb ega polegi käima saanud, see ~100 miljonit kannataks rahulikult kokku hoida. Lisaks võinuks RB asendada ka tegelikult Tallinn-Rapla-Lelle suuna, vast isegi Lelle-Viljandi suuna (panna euroopa rööpmega veerem sellele sõitma, eraldi spetsronge pole vaja; nagunii "naelutati" kogu Tallinn-Viljandi ots siin viimase ~5 aastaga ringi - tee renoveerimine, uued rööpad, liiprid ja ohutused, võinuks rahulikult kohe ka rööpmelaiust muuta ja uued Skoda rongid võinuks tollele sobida).

Saaks pikalt veel sappi ja soppa loopida, aga RB, oma põhiideena on hea, teostus, nagu meil sisuliselt kõigi suurte projektide puhul - paras p*sk, korralik banaanivabariik ja stereotüüpne ida-euroopa oma ebamõistliku laristamisega.
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Rail Balticu, Eesti raudteede ja Soome-Eesti tunneli teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 22, 23, 24
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.