|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
|
| Kommentaarid: 143 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
128 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
|
| Kommentaarid: 143 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
128 |
|
| tagasi üles |
|
 |
avrn
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.02.2007
|
08.12.2025 12:35:41
|
|
|
Äge värk tundub tulevat:
| tsitaat: |
Kõik see tähendab, et viie aasta pärast avaneb Tallinnast alustavale reisijale hoopis uus maailm: tee on vaba, rööpad on uued ja rongid ootavad. Uued ühendused ei tähenda ainult mugavamat reisimist, vaid loovad eeldused uute töökohtade tekkeks ja majanduskasvuks kõigis raudteeäärsetes linnades. |
Ja seda kõike Tallinn-Häädemeeste kiirraudtee ääres!
|
|
| Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
08.12.2025 18:22:43
|
|
|
Nojah, sest lätis on ju ikka veel vene rööpalaiusega raudtee, kuhu RB rongil pole asja
Aga Häädemeeste pagarist lähed ostad maitsvaid saiakesi ja tuled kähku rongiga tagasi
|
|
| Kommentaarid: 143 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
128 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
11.12.2025 16:35:01
|
|
|
Polnud kohutavamat kui selle suurepärase eraettevõtluse poolt rajatud Edelaraudtee.
Rongid praktiliselt ei käinud üldse ja sõidukogemus oli nagu puupinkidel ratastega välipeldikuga.
Kahjuks oli vaja seda piisavalt palju kasutada, et pilt nüüd ajus igavesti.
|
|
| Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
11.12.2025 19:06:29
|
|
|
Ma siiski kaldun arvama et riik ei peaks eraettevõtetega konkureerima, tegu ei ole turutõrkega.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
11.12.2025 22:06:18
|
|
|
| Meie väikses riigis ei tasu väga unistada, et tuleb 2-3 operaatorit ja erasektorisse monopoli ei ole viisakas anda.
|
|
| Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
11.12.2025 22:15:02
|
|
|
| RassK kirjutas: |
| Meie väikses riigis ei tasu väga unistada, et tuleb 2-3 operaatorit ja erasektorisse monopoli ei ole viisakas anda. |
Kus sa monopoli näed?
Palju meil neid Bussifirmasid siin on, kes siseriiklike ja rahvusavhelisi reisjate vedusid teevad?
Kordades odavamalt ja efektiivsemalt, kui see riiklik raudtee.
Teenus ise on samuti mugavam ja paindlikum.
Ühistransport on ühistransport, vahet pole, millest see tee seal tehtud on, millel see sõidab.
Raudtee on puhas mahuäri aga mahtu, meil nagu pole.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
11.12.2025 22:21:01
|
|
|
Maht on tipptundidel täitsa olemas. Palju rongi inimesi mahub? 300-500?
Ja bussi palju?
Lihtsalt raudtee taristu on kallis hallata, erinevalt maanteest. Ja kuna rööpapaare on üks, siis ei saa häid sõiduaegu ka tekitada.
|
|
| Kommentaarid: 143 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
128 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
11.12.2025 23:13:06
|
|
|
| jägaja kirjutas: |
Maht on tipptundidel täitsa olemas. Palju rongi inimesi mahub? 300-500?
Ja bussi palju?
Lihtsalt raudtee taristu on kallis hallata, erinevalt maanteest. Ja kuna rööpapaare on üks, siis ei saa häid sõiduaegu ka tekitada. |
Ei ole ju mahtu, kui kuidagi iseseisvalt nulligi ei tule.
Taristu on kallis ehitada ja hooldada, veerem on kallis.
Mitu bussi saaksid, ühe rongi hinna eest, ma pakun et rohkem kui nende 500 inimese mahutamiseks vaja oleks.
Ja mitu km maanteed sa saaksid ehitada, ühe km raudtee hinna eest?
Utoopia projektidest nagu RB ma parem ei räägigi.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
11.12.2025 23:42:14
|
|
|
Etz
Võrdle Eestit ja Taanit.
Ühistransport hoopis teisel tasemel. Miks?
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
12.12.2025 09:16:58
|
|
|
| Hommikuses Vikerraadios Kusagilt ajalehest ilmselt kommenteeriti tänast rongiliikluse seisu. O,9 milli oli piletitulu, 2.1milli dotatsioon (või oli see lausa 2,9 milli?) igatahes, dotatsiooni kulu töusnud terve miljoni jagu.
|
|
| Kommentaarid: 143 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
128 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
12.12.2025 10:31:04
|
|
|
Rong (vähemalt reisirong) peaks olema maht ja kiirus. Õnneks keegi liigutab viimase osas ka juba. 120 @ 2025 on ikka saamatuse tipp.
Seega õige vastus on, et buss ei peaks olema konkurent aga jääb odavaks ja aeglaseks alternatiiviks.
|
|
| Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
12.12.2025 10:43:39
|
|
|
| RassK kirjutas: |
Rong (vähemalt reisirong) peaks olema maht ja kiirus. Õnneks keegi liigutab viimase osas ka juba. 120 @ 2025 on ikka saamatuse tipp.
Seega õige vastus on, et buss ei peaks olema konkurent aga jääb odavaks ja aeglaseks alternatiiviks. |
Kuni Rong sõidab Tallinnast-Tartusse sama kiiresti kui buss, langeb minu jaoks kiirus sealt võrrandist küll välja.
Maht, meil on Eestis vähem elanikke kui keskmises euroopa suurlinnas, mis mahust me räägime, lisaks on meil hajaasustus.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
12.12.2025 11:05:22
|
|
|
Peale 160km/h uuendust peaks olema märkimisväärne vahe sees. Ilma reisijateta seda ei tehtaks. Samamoodi era-aegadel polnud ka reisijaid. Nüüd vähemalt niit jookseb ja arengut on silmaga ka näha.
Heaküll pole ehk tippoptimaalne rahakasutus... aga vähemalt on areng edasi.
|
|
| Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
12.12.2025 11:59:53
|
|
|
Kui buss peaks sama tee-/infratasu maksma mis rong oleks busspiletite hinnad totaalselt teises suurusjärgus...vt. https://ttja.ee/ariklient/raudtee/kasutustasu-maarad
Rong on mõistlik ajahetkedel kus nõudlus on suur, buss veab mõistlikult korraga ~50 inimest, rong veab vajadusel kordi rohkem. Tsipa on tegemist muna-kana teemaga - reisijaid oleks rohkem kui oleks rohkem ja paindlikuma plaaniga ronge...
|
|
| Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
12.12.2025 12:03:23
|
|
|
| Etz kirjutas: |
| RassK kirjutas: |
Rong (vähemalt reisirong) peaks olema maht ja kiirus. Õnneks keegi liigutab viimase osas ka juba. 120 @ 2025 on ikka saamatuse tipp.
Seega õige vastus on, et buss ei peaks olema konkurent aga jääb odavaks ja aeglaseks alternatiiviks. |
Kuni Rong sõidab Tallinnast-Tartusse sama kiiresti kui buss, langeb minu jaoks kiirus sealt võrrandist küll välja.
Maht, meil on Eestis vähem elanikke kui keskmises euroopa suurlinnas, mis mahust me räägime, lisaks on meil hajaasustus. |
Ma olen kahe käega rongiliikluse poolt. Mugavam, otse, kiirusepiiranguid vähem. Kui riik poleks rongiliiklust tagasi ostnud, siis arvatavasti logistaksime siiamaani nende Edelaraudtee stiilis ikaldustega. Ja riik maksaks sellele veel peale.
|
|
| Kommentaarid: 745 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
561 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
12.12.2025 12:46:34
|
|
|
| Betamax kirjutas: |
| Etz kirjutas: |
| RassK kirjutas: |
Rong (vähemalt reisirong) peaks olema maht ja kiirus. Õnneks keegi liigutab viimase osas ka juba. 120 @ 2025 on ikka saamatuse tipp.
Seega õige vastus on, et buss ei peaks olema konkurent aga jääb odavaks ja aeglaseks alternatiiviks. |
Kuni Rong sõidab Tallinnast-Tartusse sama kiiresti kui buss, langeb minu jaoks kiirus sealt võrrandist küll välja.
Maht, meil on Eestis vähem elanikke kui keskmises euroopa suurlinnas, mis mahust me räägime, lisaks on meil hajaasustus. |
Ma olen kahe käega rongiliikluse poolt. Mugavam, otse, kiirusepiiranguid vähem. Kui riik poleks rongiliiklust tagasi ostnud, siis arvatavasti logistaksime siiamaani nende Edelaraudtee stiilis ikaldustega. Ja riik maksaks sellele veel peale. |
Me oleme väike riik, me peaks hoolega vaatama kuhu raha kulutada.
Kui sa asi nulli jookseks, miks mitte aga ühele transpordi liigile 3 kordselt peale maksta...no ma ei tea.
Millist maksu sooviksid selle katteks tõsta?
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
12.12.2025 14:14:56
|
|
|
| Kõiksugu dubleerivad liinid tuleks kinni panna või uuele trajektoorile suunata. Praegu ongi nii, et rong konkureerib samadel liinidel sisuliselt bussiliiklusega. Seda eriti maapiirkondades. Ja mõlema graafikud on paras jura. Aga mitte keegi ei viitsi neid liine üle vaadata ja korrastada. Kui mul on valida, kas Tartust Põlvasse saan rongiga ca 40 minutiga või loksun sinka-vonka poolteist tundi läbi maakonna mingis jubedas ATKO säästubussis, siis ilmselgelt ma seda viimast ei vali. Ja see buss sõidab läbi väga paljudest peatustest, kus rong peatub. Korduvalt need stsenaariumid läbi elatud.
|
|
| Kommentaarid: 745 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
561 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
12.12.2025 17:16:27
|
|
|
| Betamax kirjutas: |
| Kõiksugu dubleerivad liinid tuleks kinni panna või uuele trajektoorile suunata. |
| ot: |
Just, kuna rong dubleerib bussiliiklust, siis...  |
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
avrn
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.02.2007
|
12.12.2025 18:33:16
|
|
|
Mitte dubleerima ega konkureerima ei peaks ühistranspordi liigid, vaid üksteist täiendama.
Aga seda on ilmselt palju tahta.
Vähemalt mõni aeg tagasi oli meie kandis selline seis, et kaugliini buss väljus 10 min varem, kui lähiliini buss saabus.
Siis ongi ju vahva midagi sulgeda, kuna sõitjaid ei ole.
Minu meelest sel kirutud nõukaajal osati selliseid logistikaülesandeid paremini lahendada.
|
|
| Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|