Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 499, 500, 501 ... 518, 519, 520  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 24.04.2025 22:31:38 vasta tsitaadiga

Soomes ei ole ka nii kallis kortermajade parklatesse laadimispunktide paigaldamine, käidud tee. Miks peaks laadimispunkti paigaldamiseks asfalti üles võtma jääb täitsa segaseks.

Ning muidugi on oluline eristada üldised kulud, mida katab elektrilevi, ning elektriautode/laadimispunktide omanike kulud. Enamikke inimesi mõjutab ikkagi ainult neist esimene veel päris pikka aega.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.04.2025 22:55:10 vasta tsitaadiga

Peaks küsima arendajatelt, et mis võimsusega laadijaid parklasse saab luua, kui tavaparkla on 5000€ ja laadimisvalmidusga parkimiskoht on 7000-7500€. Väga roosiline see võimsus pole.
See kortermaja teema ka läbi käidud tee, kus hetkel 2014a ehitis ja elektri võimalus on maksimum 2 hübriidi terve ühistu peale. Sisuliselt saab 1F juhtme otsas olla. Üks elektrikas on hetkel parklas oma arvesti taga, pidi sisuliselt aku taseme hoidmiseks olema suuteline icon_rolleyes.gif

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
Kommentaarid: 167 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 136
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SideWinder
HV kasutaja
SideWinder

liitunud: 14.01.2002




sõnum 24.04.2025 22:57:24 vasta tsitaadiga

Eleringi võrgu vabade võimsute kaarti vaadates tuleb Eesti energeetikuid kiita, peale Tallinna kesklinna on võrk väga optimaalselt koormatud. Ja uute võimsuste lisamine on kindlasti kulukas.
Teine aspekt on veel see, et kui nüüd lähiajal Ukrainas peaks sõda lõplikult lõppema, siis suunatakse väga palju ressursse Ukraina elektrivõrgu ülesse ehitamiseks ja 110/330 kW võrgu komponentide tarneajad koos hindadega kindlasti kerkivad.

_________________
Võib elu palju pakkuda, kui suudad p***et lakkuda!!! (R. Raigna)
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 25.04.2025 06:39:50 vasta tsitaadiga

Ei tea mis kahtlane pläma siin jälle käib ses osas, et reisilaadijaga 1 faasi peal pole midagi teha, Keskmine korteriomanik siin linnas nii 50km päevas ehk uhab maha, seega 10kWh, endal vana leaf ja samamoodi 1 faasiline reisilaadija lihtlabaselt seaninas 12A peal mitmeid aastaid kasutuses, öösel ehk nii 3 tundi toimetab laadija ja on see 10kWh olemas ja ei näe vähimatki vajadust võimsama laadija järele. Sellise tiksutamisega jaguks kortermaja peakaitsmest vajadusel ka kõigile kortermaja masinatele vaba energiahulga saavutamiseks öö jooksul, lihtsalt dünaamiliseks tuleks see asi muuta kortermaja peakaitsme järgi ja muud kunsti polekski. Kui nendel ööpäevastel mõndadel tiputundidel on peakaitsme võimsusest ilma elektrimasinate laadimiseta hõivatud oletame nii 80 prossa, siis terve öö tiksub peakaitse nii 20% peal ja see vaba kasutamata ressurss oleks isegi praeguse majja tuleva peakaitsme võimsusega(võrreldes isegi lihtsalt tiputunni tarbimisega, mil võimsust ei lubataks targa juhtimisega ületada ainuüksi olemasolevat tiputarbimise võimsust) täiesti piisav kõigi kortermajas olevate masinate ööpäevase siin linnas tiksutamiste katmiseks, taksojuhid või igapäevaselt ühest eesti otsast teise uhajad väga väike vähemus ja need ei peagi seal saama endale kogu energiat kortermaja parklast ööpäevaga ammutada(selliste uhamiste jaoks ongi kiirlaadijad). Need kel aga väga pikka otsa vaja näiteks nädalas korra uhada vms, need saaks ikkagi ka kortermajast selle kätte, lihtsalt topiks juhtme seina ja esmaspäeval(suure akumahuga masinad) alustad oletame, et 10% akuga ja hommikuks on 35 prossa, tavatiirul 50km ööpäevas sõiduulatuse korral siis tesisip õhtuks on peale tavalisi päevasõite 25%, uuesti juhe seina, järgmiseks hommikuks oletame et 60% hommikul startides, päeva jooksul sõidad 10% maha ja õhtuks paned 50% peal laadima, järgmiseks hommikuks saad 80% stardihetkeks jne, sarnane loogika siis, et nädala lõpuks kui siis vaja korraga see 500km näiteks maha uhada, mida akupaki täiega korraga oleks võimalik läbi sõita, siis oleks korra nädalas selline läbisõit saada ka siiski vabalt suure akupakiga masinal ka seaninast, lihtsalt juhet tuleks igal hetkel seinas hoida ja dünaamiline juhtplokk korteri peakaitsme järgi igal vaba ressursi tekkimise korral tilgutaks akusse pidevalt juurde. See nagu nii elementaarne matemaatiline arvutus peakaitsme ja tiputunni vs tiputunni välise perioodi vabade amprite osas, et veidi kummaline lugedagi, et siin ka samasugune jahumine pidevalt uuesti ja uuesti üles kerkib.

viimati muutis new1 25.04.2025 06:44:28, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.04.2025 06:46:29 vasta tsitaadiga

icon_biggrin.gif
A kui on vaja tiputunnil laadida, mis siis saab?
Ja aeglaselt laadimine teeb km hinna kallimaks börsipaketiga, ökodiisel oleks mõistlikum siis
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 25.04.2025 06:49:29 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
icon_biggrin.gif
A kui on vaja tiputunnil laadida, mis siis saab?


Siis lähed kiirlaadijasse ja laed seal, kui eelnevatel päevadel pole piisavalt viitsinud juhet seinas hoida parklas või taksojuht, kaugmaasõitude pidev harrastaja vms oled. Kiirlaadijad istuvad enamjaolt suhtkoht keskpingeliinide külje all ja nendele see dünaamiline jaotus nagunii selliselt ei kehti nagu peab korterelamute jms puhul arvestama.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.04.2025 06:49:29 vasta tsitaadiga

Nonäed, jube ebamugav värk ju. Kiirlaadijate peal elamine kaotab ev omamise mõtte ka ära, mul tuli eile 100km hinnaks 10 eur niiviisi tehes
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 25.04.2025 06:55:00 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Nonäed, jube ebamugav värk ju. Kiirlaadijate peal elamine kaotab ev omamise mõtte ka ära, mul tuli eile 100km hinnaks 10 eur niiviisi tehes


Suuremal enamusel praegusel kujul linnaruumis vegeteerivatel masinatel ei kaoks see mõte kuhugile, see põhiteema, et peaks pidevalt kusagil kiirlaadijas igapäevasõite ajatama ja et see poleks võimalik justkui kortermaja parklates korraldada on siiski kergesti ümber lükatav, kui veidi arvutada viitsida ses osas.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.04.2025 07:45:33 vasta tsitaadiga

Siit teemast selgub, et tegelikult päris nüri see laadimise asi ikkagi. Võrdlusena kusagil tanklas bensiini tankides - ma lähen tanklasse, lont sisse, paar minutit ja paak täis. Elektrika puhul peab logistikut mängima - kus, kui palju, millal, kui kaua, milline hind, mis siis, kui äpiga laadimine ei tööta, lähimad alternatiivsed laadimiskohad jne. See meenutab juba nagu pere eelarvet Excelis.
Mul on Tallinnas kesklinna piiril lähimad laadijad üle poole kilomeetri kusagil kaubanduskeskuste parklas, kus öösiti parkida ei tohi. Just uurisin selle laadimisteema valguses. Ja see äpimajandus on ka totaalne porno. Miks ei saa maksta kaardiga nagu tavalises tanklas - pistik nosplisse, maksad kaardiga ja hakkab ise laadima. Miks peab mingite äppidega jamama?
Kommentaarid: 732 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 553
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 25.04.2025 08:43:39 vasta tsitaadiga

Rasmus:
Spoiler Spoiler Spoiler


Betamax kirjutas:
Siit teemast selgub, et tegelikult päris nüri see laadimise asi ikkagi. Võrdlusena kusagil tanklas bensiini tankides - ma lähen tanklasse, lont sisse, paar minutit ja paak täis. Elektrika puhul peab logistikut mängima - kus, kui palju, millal, kui kaua, milline hind, mis siis, kui äpiga laadimine ei tööta, lähimad alternatiivsed laadimiskohad jne. See meenutab juba nagu pere eelarvet Excelis.

Tegelikult ei pea. Sa alustad enamikke sõite täis akuga mistõttu sa ei mõtle sellele. Mõtlemisvajadus tekib vaid pikkadel pikkadel sõitudel või neis eriolukordades, kus tuled pikalt sõidult japead kohe uuesti pikale sõidule minema. Ning mida enam tekib kiirlaadijaid (mida nähtavasti aina tekib juurde), seda vähem on ka pikkadel reisidel mõelda vaja, sest pea igas võimalikus peatumiskohas, kus reisijad inimeseks olemise tõttu ühel või teisel põhjusel peatuda tahavad, on kiirlaadija olemas ja rakendub jälle lihtne põhimõte: kui auto seisab on tal juhe taga.

Betamax kirjutas:
Ja see äpimajandus on ka totaalne porno. Miks ei saa maksta kaardiga nagu tavalises tanklas - pistik nosplisse, maksad kaardiga ja hakkab ise laadima. Miks peab mingite äppidega jamama?

Ilmselt jäi sul muu müra hulgas see märkamata, et äpimajandus ei ole kohustuslik. Praeguseks ei ole veel kõiki kiirlaadijatesse jõudnud EU direktiivi nõue kohale aga lähi aastaga peaks. Ehk peab saama igas kiirlaadijas maksekaardiga tasuda. Ilma, et peaks osalema operaatori kliendiprogrammis (milleks äpid üldiselt on).
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.04.2025 09:13:57 vasta tsitaadiga

Ehk siis see?
tsitaat:
(36)

Alternatiivkütuseid kasutavate sõidukite kasutajad peaksid saama laadida ja tankida korrapõhiselt ning maksta kergesti ja mugavalt kõikides üldsusele juurdepääsetavates laadimis- ja tankimispunktides, ilma et neil oleks vaja sõlmida lepingut laadimis- või tankimispunkti käitaja või liikuvusteenuse osutajaga. Seepärast peaksid kõik üldsusele juurdepääsetavad laadimis- ja tankimispunktid aktsepteerima korrapõhiseks laadimiseks või tankimiseks liidus laialdaselt kasutatavaid makseviise, eelkõige elektroonilisi makseid, mille tegemiseks kasutatakse makseterminale ja -seadmeid. Enne käesoleva määruse kohaldamise alguskuupäeva kasutusele võetud taristu puhul tuleks nende nõuete kohaldamine edasi lükata. Selline korrapõhine makseviis peaks olema tarbijatele alati kättesaadav, isegi kui laadimis- või tankimispunktis on võimalik teha lepingupõhiseid makseid.

Eks näis. Kuupäevi pole seal antud. Vähemalt ma ei suutnud leida. Selline asi oleks tulnud kohe tegelikult paika panna ja kohustuslikuks muuta. Kui mul elektriauto oli asendusautoks, siis oli totaalne piin neid äppe tirida ja registreerida kasutajaks, sest neid pole mitte ainult paar tükki. Üleüldse ma ei salli firmasid, kelle teenuste kasutamiseks või kusagile sisselogimiseks peab mingeid äppe kasutama ja kasutajaks registreerima. Absurdne.
Kommentaarid: 732 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 553
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 25.04.2025 09:28:50 vasta tsitaadiga

kogu jutust saab teha vaid kokkuvõtva järelduse, et viimane aeg oleks juba elektrikatele maks kehtestada mille abil laadimisvõrgustikku arendada tulevikuvajadustele vastavaks
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 25.04.2025 09:30:22 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
kogu jutust saab teha vaid kokkuvõtva järelduse, et viimane aeg oleks juba elektrikatele maks kehtestada mille abil laadimisvõrgustikku arendada tulevikuvajadustele vastavaks
icon_lol.gif Kas bensiinikatele kehtestati maks, et bensiinijaamasid ehitada? Kapitalismus võiks olla, mitte kommunismus. Juba praegused ettekirjutused on liiast.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.04.2025 09:31:29 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Ehk siis see?
tsitaat:
(36)

Alternatiivkütuseid kasutavate sõidukite kasutajad peaksid saama laadida ja tankida korrapõhiselt ning maksta kergesti ja mugavalt kõikides üldsusele juurdepääsetavates laadimis- ja tankimispunktides, ilma et neil oleks vaja sõlmida lepingut laadimis- või tankimispunkti käitaja või liikuvusteenuse osutajaga. Seepärast peaksid kõik üldsusele juurdepääsetavad laadimis- ja tankimispunktid aktsepteerima korrapõhiseks laadimiseks või tankimiseks liidus laialdaselt kasutatavaid makseviise, eelkõige elektroonilisi makseid, mille tegemiseks kasutatakse makseterminale ja -seadmeid. Enne käesoleva määruse kohaldamise alguskuupäeva kasutusele võetud taristu puhul tuleks nende nõuete kohaldamine edasi lükata. Selline korrapõhine makseviis peaks olema tarbijatele alati kättesaadav, isegi kui laadimis- või tankimispunktis on võimalik teha lepingupõhiseid makseid.

Eks näis. Kuupäevi pole seal antud. Vähemalt ma ei suutnud leida. Selline asi oleks tulnud kohe tegelikult paika panna ja kohustuslikuks muuta. Kui mul elektriauto oli asendusautoks, siis oli totaalne piin neid äppe tirida ja registreerida kasutajaks, sest neid pole mitte ainult paar tükki. Üleüldse ma ei salli firmasid, kelle teenuste kasutamiseks või kusagile sisselogimiseks peab mingeid äppe kasutama ja kasutajaks registreerima. Absurdne.

Kaardid teevad asja mugavamaks, pakun et küsimise korral saab kõik teenusepakkujad ühe kaardi alla panna ka. Kaart vedeleb autos sirmi vahel ja hea võtta kui vaja.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 25.04.2025 09:34:04 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Mnator kirjutas:
kogu jutust saab teha vaid kokkuvõtva järelduse, et viimane aeg oleks juba elektrikatele maks kehtestada mille abil laadimisvõrgustikku arendada tulevikuvajadustele vastavaks
icon_lol.gif Kas bensiinikatele kehtestati maks, et bensiinijaamasid ehitada? Kapitalismus võiks olla, mitte kommunismus. Juba praegused ettekirjutused on liiast.
mina näen sinu lähenemises, et isegi üldse mittemingit autot omavad maksumaksjad peavad laadimisvõrgustiku oma makstud maksudest kinni maksma, just kommunistlikku mõtteviisi
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 25.04.2025 09:36:47 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Mnator kirjutas:
kogu jutust saab teha vaid kokkuvõtva järelduse, et viimane aeg oleks juba elektrikatele maks kehtestada mille abil laadimisvõrgustikku arendada tulevikuvajadustele vastavaks
icon_lol.gif Kas bensiinikatele kehtestati maks, et bensiinijaamasid ehitada? Kapitalismus võiks olla, mitte kommunismus. Juba praegused ettekirjutused on liiast.
mina näen sinu lähenemises, et isegi üldse mittemingit autot omavad maksumaksjad peavad laadimisvõrgustiku oma makstud maksudest kinni maksma, just kommunistlikku mõtteviisi
See on küll päris pahatahtlik, et minule mingit mõtet/lähenemist omistada, mida mul ei ole. Loe palun uuesti, mida ma kirjutasin.

Kinni peaksid selle maksma laadijate operaatorid, nagu ka tanklaid ehitasid ja käitavad tanklate operaatorid. Nemad omakorda saavad raha laadimas käivate sõidukite kasutajatelt.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 25.04.2025 09:36:52 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Mnator kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Mnator kirjutas:
kogu jutust saab teha vaid kokkuvõtva järelduse, et viimane aeg oleks juba elektrikatele maks kehtestada mille abil laadimisvõrgustikku arendada tulevikuvajadustele vastavaks
icon_lol.gif Kas bensiinikatele kehtestati maks, et bensiinijaamasid ehitada? Kapitalismus võiks olla, mitte kommunismus. Juba praegused ettekirjutused on liiast.
mina näen sinu lähenemises, et isegi üldse mittemingit autot omavad maksumaksjad peavad laadimisvõrgustiku oma makstud maksudest kinni maksma, just kommunistlikku mõtteviisi
See on küll päris pahatahtlik, et minule mingit mõtet/lähenemist omistada, mida mul ei ole. Loe palun uuesti, mida ma kirjutasin.
siis kirjuta esmalt ie õigemini
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 25.04.2025 09:40:26 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
siis kirjuta esmalt ie õigemini
Täitsa siiralt huvitab - mis osa minu sõnumist pani sind arvama, et autot mitteomavad inimesed peaksid elektriautode laadimisvõrgustikku kinni maksma?
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 25.04.2025 09:44:55 vasta tsitaadiga

Praegu ju maksavad sisuliselt kõik (näiteks uued kortermajad), olenemata sellest, kas kasutatakse EV-d või mitte. Ja aina "paremaks" läheb, kui kaubakeskustele see ülikallis sunnismaisus kehtestatakse.
See pisike elektriaktsiis ei kata ju midagi ja kulub mujale ära.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 468 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.04.2025 09:45:16 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Betamax kirjutas:
Ehk siis see?
tsitaat:
(36)

Alternatiivkütuseid kasutavate sõidukite kasutajad peaksid saama laadida ja tankida korrapõhiselt ning maksta kergesti ja mugavalt kõikides üldsusele juurdepääsetavates laadimis- ja tankimispunktides, ilma et neil oleks vaja sõlmida lepingut laadimis- või tankimispunkti käitaja või liikuvusteenuse osutajaga. Seepärast peaksid kõik üldsusele juurdepääsetavad laadimis- ja tankimispunktid aktsepteerima korrapõhiseks laadimiseks või tankimiseks liidus laialdaselt kasutatavaid makseviise, eelkõige elektroonilisi makseid, mille tegemiseks kasutatakse makseterminale ja -seadmeid. Enne käesoleva määruse kohaldamise alguskuupäeva kasutusele võetud taristu puhul tuleks nende nõuete kohaldamine edasi lükata. Selline korrapõhine makseviis peaks olema tarbijatele alati kättesaadav, isegi kui laadimis- või tankimispunktis on võimalik teha lepingupõhiseid makseid.

Eks näis. Kuupäevi pole seal antud. Vähemalt ma ei suutnud leida. Selline asi oleks tulnud kohe tegelikult paika panna ja kohustuslikuks muuta. Kui mul elektriauto oli asendusautoks, siis oli totaalne piin neid äppe tirida ja registreerida kasutajaks, sest neid pole mitte ainult paar tükki. Üleüldse ma ei salli firmasid, kelle teenuste kasutamiseks või kusagile sisselogimiseks peab mingeid äppe kasutama ja kasutajaks registreerima. Absurdne.

Kaardid teevad asja mugavamaks, pakun et küsimise korral saab kõik teenusepakkujad ühe kaardi alla panna ka. Kaart vedeleb autos sirmi vahel ja hea võtta kui vaja.

Arvad, et erinevad teenusepakkujad tahavad seda? Mul poleks midagi selle vastu, kui kõik oleks näiteks ID-kaardi all, aga ei... Mingit n+1 plastikkaardihunnikut kah ei tahaks autosse vedelema.
Kommentaarid: 732 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 553
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 25.04.2025 09:46:16 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Praegu ju maksavad sisuliselt kõik (näiteks uued kortermajad), olenemata sellest, kas kasutatakse EV-d või mitte. Ja aina "paremaks" läheb, kui kaubakeskustele see ülikallis sunnismaisus kehtestatakse.
See pisike elektriaktsiis ei kata ju midagi ja kulub mujale ära.
Seda ma kirjutasin kah, et need regulatsioonid on liiast. Aga konkreetselt kiirlaadijate võrgustikust rääkides maksavad selle kinni operaatorid, kes saavad raha tarbijatelt.

Uus kortermaja on muidugi halb näide, praegu oleks päris rumal osta uude majja uus korter, kus parkimiskohal ei ole laadimisvõimalust (või kaablikõri/kaablit, et seda hiljem tekitada). Samas jah, kas on vaja seda nõuda - turg saab ise ka aru, et kasulik on valmidus luua.

Aga see parklate direktiiv on jah rumalus.


viimati muutis sakinaga 25.04.2025 09:50:44, muudetud 3 korda
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.04.2025 09:47:37 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Janis kirjutas:
Betamax kirjutas:
Ehk siis see?
tsitaat:
(36)

Alternatiivkütuseid kasutavate sõidukite kasutajad peaksid saama laadida ja tankida korrapõhiselt ning maksta kergesti ja mugavalt kõikides üldsusele juurdepääsetavates laadimis- ja tankimispunktides, ilma et neil oleks vaja sõlmida lepingut laadimis- või tankimispunkti käitaja või liikuvusteenuse osutajaga. Seepärast peaksid kõik üldsusele juurdepääsetavad laadimis- ja tankimispunktid aktsepteerima korrapõhiseks laadimiseks või tankimiseks liidus laialdaselt kasutatavaid makseviise, eelkõige elektroonilisi makseid, mille tegemiseks kasutatakse makseterminale ja -seadmeid. Enne käesoleva määruse kohaldamise alguskuupäeva kasutusele võetud taristu puhul tuleks nende nõuete kohaldamine edasi lükata. Selline korrapõhine makseviis peaks olema tarbijatele alati kättesaadav, isegi kui laadimis- või tankimispunktis on võimalik teha lepingupõhiseid makseid.

Eks näis. Kuupäevi pole seal antud. Vähemalt ma ei suutnud leida. Selline asi oleks tulnud kohe tegelikult paika panna ja kohustuslikuks muuta. Kui mul elektriauto oli asendusautoks, siis oli totaalne piin neid äppe tirida ja registreerida kasutajaks, sest neid pole mitte ainult paar tükki. Üleüldse ma ei salli firmasid, kelle teenuste kasutamiseks või kusagile sisselogimiseks peab mingeid äppe kasutama ja kasutajaks registreerima. Absurdne.

Kaardid teevad asja mugavamaks, pakun et küsimise korral saab kõik teenusepakkujad ühe kaardi alla panna ka. Kaart vedeleb autos sirmi vahel ja hea võtta kui vaja.

Arvad, et erinevad teenusepakkujad tahavad seda? Mul poleks midagi selle vastu, kui kõik oleks näiteks ID-kaardi all, aga ei... Mingit n+1 plastikkaardihunnikut kah ei tahaks autosse vedelema.


Miks nad ei peaks tahtma? Ignitis ise äpis pakkus seda näiteks, kirjutasin Eleporti kaardi peal oleva kaardi numbri neile sinna äppi ja koheselt töötas.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 25.04.2025 09:52:47 vasta tsitaadiga

sakinaga, sa eespool mainisid bensujaamade ehitust toonis nagu oleks need maksumaksjate rahadega välja arendatud
minule pole sellelaadset infot kusagilt silma jäänud
ikka erafirmad on need võrgustikud välja arendanud ja nende kaudu kõvu kasumeid teeninud
ega ilmaasjata ka naftariigid väga rikkad ole - on sul see nüanss meeles?
samamoodi peaks laadimisvõrgu8stiku laskma välja arendada erafirmadel omal jõul
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 25.04.2025 09:56:33 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
sakinaga, sa eespool mainisid bensujaamade ehitust toonis nagu oleks need maksumaksjate rahadega välja arendatud
minule pole sellelaadset infot kusagilt silma jäänud
ikka erafirmad on need võrgustikud välja arendanud ja nende kaudu kõvu kasumeid teeninud
ega ilmaasjata ka naftariigid väga rikkad ole - on sul see nüanss meeles?
samamoodi peaks laadimisvõrgu8stiku laskma välja arendada erafirmadel omal jõul
See oli sarkastiline küsimus (ja võiks olla ilmselge...). Loomulikult ehitasid bensiinijaamad operaatorid nagu peaks ehitama (enamasti nii ka on) kiirlaadijaid operaatorid.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 25.04.2025 10:05:49 vasta tsitaadiga

aga nii sa ise jätsidki oma mõtetest teise mulje
teinekord märgista oma sarkasmi korralikult, et sellest ikka aru ka saada oleks võimalik
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 499, 500, 501 ... 518, 519, 520  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.