Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 10:10:05
|
|
|
Mismõttes vara ? Ma olin täielikult teadlik, et see ES tuleb ja ma ei taha suurt sedaani, pole kunagi tahtnud. Lisaks kõik muud asjad, mis hetkel kokku mängisid, nii toetus, kui ka selle tarbeks alla lastud hinnad, mine vaata praegust neid hindu mida laoautodele pakutakse, 4-5k otsas.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 10:43:53
|
|
|
Muidu tundub täiesti kena salong olevat, aga siis tuleb mingi krdi ipadi lärakas keset konsooli. Täna SAAB teha mistahes formaadis ekraane, kasvõi kumeraid ja neid kenasti integreerida, heaks näiteks Porsche Taycan.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
23.04.2025 11:25:11
|
|
|
Spoiler 
Tanel kirjutas: |
 |
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
23.04.2025 11:59:12
|
|
|
Janis kirjutas: |
Suvaline laadija peaks toetama seda. On kaardid ja sinna lisad krediiti, mu junnil on selline funktsioon. |
Ma pidasin silmas pigem HaaS lahendust. Ehk siis see lahendab olukorda.
etk kirjutas: |
Reaalsus on see, et me liigume sinna suunas, kus igas parklas on AC laadijad. |
Reaalsus on see, et me oleme tegelikust lahendusest veel väga kaugel. Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit. Kas praegused ja tulevased elektriautode tarbijad on valmis läbi spetsiaalse maksuinstrumendi selle investeeringuvajaduse kinni maksma või peab see tulema teiste valdkondade arvelt, sest "nii otsustati"?
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 12:45:39
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
Reaalsus on see, et me oleme tegelikust lahendusest veel väga kaugel. Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit. Kas praegused ja tulevased elektriautode tarbijad on valmis läbi spetsiaalse maksuinstrumendi selle investeeringuvajaduse kinni maksma või peab see tulema teiste valdkondade arvelt, sest "nii otsustati"? |
Need on üle paisutatud numbrid. Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest. Jaotusvõrgu oma samuti eeldusest, et kõik autoomanikud läbivad iga päev 400+km ja seega vajavad korraga 11-22kW võimsust olukorras, kus reaalsuses sõidetakse keskmiselt päevas alla 50km ning nagu on praeguseks juba aastaid tagasi Tartu kortermaja tarbimise näitel välja arvutatud jagub elektrit piisavalt.
Kunagi jõuab praeguse jaotusvõrgu võimekuse piir ette kindlasti. Sinnani jõudmiseks läheb aga aastakümneid aega, sest autopark ei lähe üleöö täiselektriliseks. Norra ju hea näide. Seal vaevu kolmandik autopargist täiselektriline samas registreeritakse juba aastaid sisuliselt ainult elektrilisi sõidukeid. Meil pole elektriliste osakaal aasta kohta isegi 10%-ni jõudnud.
Eeldusel, et mitte sentigi ei kulutata jaotusvõrgu täiendamisele, siis kunagi jõuab kätte hetk, mil ei mahu piisavalt voolu enam läbi. Praktikas aga täiendati elektrivõrku juba ammu enne kui elektriautod turgu "vallutama" tulid ja need investeeringud on jätkunud ja jätkuvad ka edasi. See jaotusvõrgu mahu kasv tuleb suuresti nö tavapärasest võrgu arengukavast, mitte elektriautode jaoks või nende tõttu. Suurimad mõjutajad praegu on pigem tuulikud ja päikesepargid ning kodused akud. Ja seda investeeringut maksavad nagunii kinni elektri tarbijad. Need, kes sõidavad rohkem maksavad ka võrgutasu kaudu rohkem.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
23.04.2025 12:57:52
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Spoiler 
|
Mazda disainereid polnud parajasti toas kui öeldi et puutetundlikkusega on lõpp, tarbijad tahavad füüsilisi nuppe tagasi.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
23.04.2025 13:02:12
|
|
|
tsitaat: |
Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest.
|
Meenutuseks kommentaar
tsitaat: |
Kommentaar artiklist: https://majandus.postimees.ee/8222642/jabur-noue-ahvardab-eesti-poodides-hinnad-veel-kallimaks-ajada
tsitaat: |
Riik enne sellise nõude kehtestamist taristut ei peaks välja ehitama? Amprid ei kasva ju puu otsas. Kui nüüd ühe ärihoone peakaitse on 200A ja selle parklasse peab tegema minimaalselt kümme 16 amprilist laadijat, siis 10 korraga laadima pandud autot tahab tarbida 160A mis koos hoone enda tarbimisega võib peakaitsme välja lüüa ja kogu kupatuse tummaks teha. Kui laadijatele eraldada ainult nt. 32A, siis üks auto saaks ehk normaalselt laadida kuid 10 autot korraga laeks igaüks 3,2 ampriga.... ei tasugi laadima panna ju? Ja kui nüüd hoonele ampreid juurde osta, siis see maksab kümneid tuhandeid €-d. Kui Elektrilevi võrk ostetud ampritele vastu ei pea, siis taristu ja seadmete (alajaamad, trafod, elektriliinid jne) vahetus ühes piirkonnas maksab sadu tuhandeid või isegi miljoneid - sama probleem käis veel see nädal uudistest läbi seoses päikeseparkidega. Kui nüüd liita siia juurde ka pisiasi, et Eesti Vabariigil napib juhitavaid võimsusi elektri tootmiseks, siis liiga suur hulk laadivaid elektriautosid muutub kunagi riiklikuks probleemiks, mille ohjeldamiseks tuleb ühel hetkel elektriautode laadimisele hoopis piiranguid seadma hakata? |
|
Lisaks:
tsitaat: |
Seejuures on suur oht, et kaabeldamisele kuluv raha läheb raisku. Direktiiv näeb nimelt ette minimaalse laadimisvõimekuse, kuid tänapäeval kerkivad juba igale poole kiirlaadijad, mistõttu aeglaste laadijate rajamine on mõttetu. Samuti ei oska keegi praegu öelda, kas paigaldatavate kaablite parameetrid tulevikus laadijatele sobivad. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
viimati muutis Tanel 23.04.2025 13:04:29, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
23.04.2025 13:03:24
|
|
|
etk, sa ei saa jaotusvõrku nii ka planeerida, et EV omanikud võtavad järjekorda ja küll lõpuks kõik oma särtsu kätte saavad. Peab arvestama peak-dega kus ühel või teisel põhjusel suur hulk inimesi akuautot laadida soovib.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 13:30:14
|
|
|
Oh jah. Tavaliste schuko pistikupesade puhul tulevad mängu nn reisilaadijad, mis on vahemikus 2.3-3.8kw, ehk siis 10-16A, võib tunduda "tühine", aga mõnel on samasugune peakaitse tervel majal, ok tavaliselt on seal ka 3F, aga ilmestamiseks sobib külll. Laome terve parkla neid täis ja asjad hakkavad juhtuma. EV laadimisel tekkiv koormus on püsiv, seniks kuni laadimine töötab, seega vabalt korrutame selle kiirelt 10 või enamaga. Kui tavalaadijatel on voolupiiraja sisse ehitatud (tegelikult ütleb laadija lihtsalt autole, palju see võtta tohib) ja seda saab väljastpoolt dlm'i jaoks tüürida, siis schuko puhul pole asi enam nii lihtne. Enamasti vajavad autod laadimiseks ka minimaalselt 6A voolu, ehk siis alla selle pole võimalik niiehknaa minna ja laadides 6A vooluga ... 1.4kw, pole mõtet autot sinna külge ühendadagi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 13:52:40
|
|
|
Reisilaadijaga on üldse kahtlane tundmatus kohas voolu võtta. Suvaline pistikupesa on 16A aga sealt 10A tunde võttes teeb ka kontaktid kuumaks. Ise proovisin enne 3tk läbi kui leidsin sellise, mida reaalselt kasutada julgeks.
Naise esivanemate juures sai ka mõeldud, et kasutame reisilaadijat seal olles aga vaadates maja elektrisüsteemi sai see kohe ära unustatud. Niiet see jutt pole ka nii lilleline, et suva kohas aga pistad seina ja laed.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
23.04.2025 13:58:16
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Spoiler 
|
Võrdluseks eelmine mudel:
Spoiler 
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
23.04.2025 13:59:52
|
|
|
etk kirjutas: |
Rasmus kirjutas: |
Reaalsus on see, et me oleme tegelikust lahendusest veel väga kaugel. Ainuüksi avalike parklate eeltaristu (kaabeldus) loomise kogumaksumus on 2 miljardit. Reaalsus on see, et ainuüksi eluasemega seotud jaotusvõrgu (et tagada akuautode laadimisvõimekus eluasemega seotud taristus) lisainvesteeringuvajadus on 6 miljardit. Kas praegused ja tulevased elektriautode tarbijad on valmis läbi spetsiaalse maksuinstrumendi selle investeeringuvajaduse kinni maksma või peab see tulema teiste valdkondade arvelt, sest "nii otsustati"? |
Need on üle paisutatud numbrid. Avalike parklate oma lähtub mitte kaablikõride nõude täitmisest vaid just sama direktiivi alternatiiv valikust ehk kiirlaadijate paigaldusest ja sellega seotud amprite juurde leidmisest. |
See ei ole päris korrektne. 2 miljardit on siiski ainult kaabeldamise ja üldtaristu kulu, mille sisse ei kuulu veel laadimisjaamad.
etk kirjutas: |
Jaotusvõrgu oma samuti eeldusest, et kõik autoomanikud läbivad iga päev 400+km ja seega vajavad korraga 11-22kW võimsust olukorras, kus reaalsuses sõidetakse keskmiselt päevas alla 50km ning nagu on praeguseks juba aastaid tagasi Tartu kortermaja tarbimise näitel välja arvutatud jagub elektrit piisavalt.
Kunagi jõuab praeguse jaotusvõrgu võimekuse piir ette kindlasti. Sinnani jõudmiseks läheb aga aastakümneid aega, sest autopark ei lähe üleöö täiselektriliseks. Norra ju hea näide. Seal vaevu kolmandik autopargist täiselektriline samas registreeritakse juba aastaid sisuliselt ainult elektrilisi sõidukeid. Meil pole elektriliste osakaal aasta kohta isegi 10%-ni jõudnud.
Eeldusel, et mitte sentigi ei kulutata jaotusvõrgu täiendamisele, siis kunagi jõuab kätte hetk, mil ei mahu piisavalt voolu enam läbi.
Praktikas aga täiendati elektrivõrku juba ammu enne kui elektriautod turgu "vallutama" tulid ja need investeeringud on jätkunud ja jätkuvad ka edasi. |
Siin on nüüd sul asjad natuke sassi läinud. Hetkevõimekus on elektritootmise ja jaotusvõrgu tasemel selline, kus valmisolek taristu väljaehitamiseks on ca 50% eramajapidamisest ja 25% kortermajapidamistest. Enam, kui 70% elanikkonnast elab kortermajapidamistes.
Eristada tuleb jaotusvõrku ja ülekandevõrku ning tootmist. Ülekandevõrgul on valmisolek olemas. Jaotusvõrgul ja tootmisel ei ole.
etk kirjutas: |
See jaotusvõrgu mahu kasv tuleb suuresti nö tavapärasest võrgu arengukavast, mitte elektriautode jaoks või nende tõttu. Suurimad mõjutajad praegu on pigem tuulikud ja päikesepargid ning kodused akud. Ja seda investeeringut maksavad nagunii kinni elektri tarbijad. Need, kes sõidavad rohkem maksavad ka võrgutasu kaudu rohkem. |
Tavapärane jaotusvõrgu arengukava sellises mahus investeeringuid hetkel ette ei näe. Andmed avalikud. Soovitan tutvuda
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
rtfm99
HV kasutaja
liitunud: 08.04.2007
|
23.04.2025 14:09:43
|
|
|
Markos kirjutas: |
etk kirjutas: |
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi
(Kui koguahelat tahad tõesti arvesse võtta, siis pead selle kohaliku energia algallikast alustama ehk meie puhul lähimast tähest ehk Päikesest. Saad vast isegi aru, miks SPM absurdselt ebaeffektiivne on ) |
Ei ole entukas, ma räägin nii nagu asjad on. Jah, täna mulle ev isegi sobib, sest mul on alternatiiv hübriidi näol olemas ja ma kasutan autot tegelikult üsna vähe + lisaks on mul oma laadimine jms mugavused. Kellel neid tingimusi ei ole, sel tasuks ikka hoolega järele mõelda enne, kui selle sammu astuvad. Pärnus tiirutasin mööda linna ringi, et vaba laadijat leida. Circle K'sse tõmbasin ikka külg ees kaapekaga sisse, et enne ühte soome numbrimärgiga M tuuningus iX'i jõuda. Muidu oleks seal teab, kui kaua passinud nagu mäksa molu. Suvel tõenäoliselt saab päris karm olema. |
pärnus ehitajate tee ja niidu tn ristis neste laadijad. enamuse ajast kõik neli vabad. sealt 200 meetrit eemal rimi parklas eleporti laadijad. ka enamuse ajast vabad.
_________________ |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.04.2025 14:11:39
|
|
|
rtfm99 kirjutas: |
Markos kirjutas: |
etk kirjutas: |
Kasutusmugavus on mõnel kõrvade vahel rohkem kinni, kui tehnikas.
Need, kelle jaoks on mugavus istuda paigal 4+ tundi on see hübriid jah parem variant.
Aga eks sa Markos rahusta end nende sloganitega, sa ka EV entukas ju ikkagi
(Kui koguahelat tahad tõesti arvesse võtta, siis pead selle kohaliku energia algallikast alustama ehk meie puhul lähimast tähest ehk Päikesest. Saad vast isegi aru, miks SPM absurdselt ebaeffektiivne on ) |
Ei ole entukas, ma räägin nii nagu asjad on. Jah, täna mulle ev isegi sobib, sest mul on alternatiiv hübriidi näol olemas ja ma kasutan autot tegelikult üsna vähe + lisaks on mul oma laadimine jms mugavused. Kellel neid tingimusi ei ole, sel tasuks ikka hoolega järele mõelda enne, kui selle sammu astuvad. Pärnus tiirutasin mööda linna ringi, et vaba laadijat leida. Circle K'sse tõmbasin ikka külg ees kaapekaga sisse, et enne ühte soome numbrimärgiga M tuuningus iX'i jõuda. Muidu oleks seal teab, kui kaua passinud nagu mäksa molu. Suvel tõenäoliselt saab päris karm olema. |
pärnus ehitajate tee ja niidu tn ristis neste laadijad. enamuse ajast kõik neli vabad. sealt 200 meetrit eemal rimi parklas eleporti laadijad. ka enamuse ajast vabad. |
Neste kõrval hesburgeris on liff, mis viimati oli ülisoodne oma kiiruse kohta
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
23.04.2025 14:13:14
|
|
|
Jõgeval on 5000 inimese kohta lausa kolm kahekohalist laadijat.
Ühe juures on tihti Teslat näha, teised on enamasti vabad olnud, kui olen juhtunud mööda sõitma.
_________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju |
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 14:39:52
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
See ei ole päris korrektne. 2 miljardit on siiski ainult kaabeldamise ja üldtaristu kulu, mille sisse ei kuulu veel laadimisjaamad. |
Sorry aga kaablikõride paigaldamine ei maksa 2 miljardit. Meil on küll parklaid riigi peale palju aga ikkagi.
Rasmus kirjutas: |
Siin on nüüd sul asjad natuke sassi läinud. Hetkevõimekus on elektritootmise ja jaotusvõrgu tasemel selline, kus valmisolek taristu väljaehitamiseks on ca 50% eramajapidamisest ja 25% kortermajapidamistest. Enam, kui 70% elanikkonnast elab kortermajapidamistes.
Eristada tuleb jaotusvõrku ja ülekandevõrku ning tootmist. Ülekandevõrgul on valmisolek olemas. Jaotusvõrgul ja tootmisel ei ole.
|
Võrgud kuni liitumispunktideni on valdavalt piisava võimekusega. Erijhute kindlasti ilmneb. Liitumispunktist edasi autoni on jah vaja rajada. See on ja peakski olema sõiduki omaniku asi rajada.
Kortermajade puhul on samuti üldjuhul piisavalt võimsust olemas. Meenutuseks, keskmine auto sõidab alla 50km päevas ehk alla 10kWh jagu vajab elektrit ehk keskmisena 1kW võimsust terve öö jooksul. Veekeetjad kipuvad rohkem võtma, ahjud ja pliidid ka. Ent hommikused ja õhtused elektritarbimise tipptunnid ei tähenda meie elektrivõrgule ega kortermajadele pimedust ülekoormatud peakaitsete tõttu. Targalt elektri tarbimist juhtides saab edukalt hakkama.
Tootmisvõimsusi on meil samuti küllaga. Laialt lüües kogu transpordi elektrile viimine Eestis tähendaks 3-4TWh elektrit. Senine tootmis tipp oli 12TWh kandis, tarbimine on 8-9TWh. Vahepeal on ~GW tootmisvõimsusi juurde ehitatud samas kui vanadest on vaevu paarsada MW amortiseerumise tõttu maha kantud. Juurde rajamisel ja planeerimisel on mitme GW jagu tootmist ja liitumisi muude riikide toodanguga. (Muidugi selle kogu transpordi elektrile viimiseni läheb pigem üle poole sajandi niiet selleks ajaks üldse uued tootmisjaamad juba püsti).
Rasmus kirjutas: |
Tavapärane jaotusvõrgu arengukava sellises mahus investeeringuid hetkel ette ei näe. Andmed avalikud. Soovitan tutvuda  |
Liitumispunktidele vajaliku võimsuse tagamine on arengukavades ja sellest tulenevates inveteeringu kavades sees muidugi.
napoleon kirjutas: |
etk, sa ei saa jaotusvõrku nii ka planeerida, et EV omanikud võtavad järjekorda ja küll lõpuks kõik oma särtsu kätte saavad. Peab arvestama peak-dega kus ühel või teisel põhjusel suur hulk inimesi akuautot laadida soovib. |
Mitte ainult, et saab vaid nii asi lähebki. Kogu suund on nutika võrgu poole, kus tarbijad ja tootjad on suunatavad. Elektriautod on üks kergemini juhitav tarbija. Mujal maailmas ringi vaadata, siis juba pakutakse klientidele võimalust teenida sellega, et nad mingitel hetkedel ei tarbiks elektrit. Meil mõned võrgupaketid ka, mis soodustavad oma tarbimist tiputundidelt eemale suunama. Nutikad börsihinda jälgivad ja kaugelt tarbimise juhtimist võimaldavad pistikud ja releed jms automaatika ka turul meil olemas ning tarbijatel kasutamisel.
Eks võimalik ole ka kõik üle dimensioneerida tipukoormusele. Meie autopargi suurust ja üha võimsamaid laadijaid arvestades peaks umbes TW tootmisvõimsust ja ülekandevõimsusi olema tagatud. Edu kõigile nende 10€/kWh ülekandetasude maksmisega siis. Ratsionaalne inimene säärast idiootsust ei toetaks vaid saaks aru, et fossiilse kütuse orjusega sisse juurdunud kasutusmustrit ei ole mõistlik üle kanda elektritranspordile, kui on paremaid alternatiive. Autot ei pea "tankima" selle kõrval seistes 2-5 minutiga, sest auto seisab sul nagunii tunde ja tunde päeva jooksul seega võib ta ka end täis "tankida" tundide ja tundide jooksul.
Jah täpselt Tanel, sellele ma juhtisingi tähelepanu, et tegu on valedest eeldustest lähtuva ülepaisutatud arvutuse tulemusega.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.04.2025 15:07:20
|
|
|
Ega siin vist muud ei ole, kui lõpetad ikka samamoodi nagu kõik, et laed telefoni äppe täis ja siis, kui laadida vaja, kukud neid läbi kammima, et vaba-sobiv leida. Avastasin ühe häiriva asja. Nimelt, kui telefon on carplay'ga ühendatud, siis kaob waze valikust ära "Laadimispunkt".
tsitaat: |
Meenutuseks, keskmine auto sõidab alla 50km päevas ehk alla 10kWh jagu vajab elektrit ehk keskmisena 1kW võimsust terve öö jooksul. |
Sa ei jaga vist elektrist eriti midagi ? Auto nagu juba öeldud, on tunduvalt enamat, kui keedukann, mis pealegi on lühiajaline koormus ja näiteks kaitseautomaadid töötavad magnetilise viivituse (lühis) ja termilise viivituse (ülekoormus) reziimis. Viimane võimaldab lühiajaliselt taluda nimivoolust 1,13 kuni 1,45 suuremat voolu, näiteks 20A kaitse ei viska kohe välja, kui läbiv vool on 24A. Enamik veekeedukanne on 2kw kandis, mis on juba vähem, kui ev reisilaadija ja teekann töötab korraga mõned minutid. Kann jõuab lõpuni keeda, enne, kui automaat välja viskab, autodega nii ei lähe. Voolutarvet ei saa hajutada pikema perioodi peale, nagu juba mainitud, siis elektriautod ei lae alla 6A vooluga.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
hans
Nii ränk on olla.
liitunud: 17.09.2004
|
23.04.2025 15:29:47
|
|
|
See eelmainitud Mazda.
Kõik räägivad Mazda disainist jne, aga suuresti pole see "päris mazda" vaid on koostöö hiinlastega. See hoiab ka hinna all.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_EZ-6
Rumors on, et päris mazda flaghsip sedaan on ka tulemas. Rida6 mootor ja RWD, sama platvorm nagu CX60/80 on
Samamoodi on Mazda2 lihtsalt Toyota rebadge, veel vähem Mazda kui see uus 6e. Väiketootjana ei saa kõike ise arendada ja disainida.
_________________ ------ |
|
Kommentaarid: 97 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
75 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.04.2025 16:45:55
|
|
|
Markos kirjutas: |
Sa ei jaga vist elektrist eriti midagi ? |
Piisavalt, et aru saada kuidas sa järjepidevalt demagoogitsed.
Jutuks oli koretermaja, milledel üldjuhul ei ole 6 ega 16 ampriline peakaitse vaid kordades suurem. Üks auto jah võib tahta rohkem voolu aga maja peale kokku käib jutt ikkagi keskmistest. Automaatika on seal selleks, et jaotada olemasolev võimsus kõigi autode vahel. Kõik ei pea korraga seega saama oma 11kW ega ka 2kW mitte vaid võivad vabalt ka üksteise järel seda saada. Auto omaniku vaatest ei ole vahet, sest tema ühendab parkima pannes juhtme ja sõitma hakates ühendab lahti ning millalgi nende kahe tegevuse vahelise aja jooksul on auto end ära laadinud.
Kogu äpindus onnuhtlus aga eks see ole kõigi kliendiprogrammidega ju. Avalike laadijate osas kehtivad meil euronõuded milledest üheks on maksekaardi nõue laadijatel. Viipa aga oma Visa vms ja lae. Või noh õigem on öelda, et peagi, sest selle nõude jõustumine alles käimas.
Kuigi üha enam autosid toetavad Plug and Charge või Autocharge lahendusi ehk äppide pideva kasutamise asemel on vaja lihtsalt korra ära siduda oma auto oma maksevahendiga ning edasi vaid ühenda ja lae. Meil Eestis lihtsalt enamus laadijate operaatoreid ei toeta neid võimekusi. CircleK ja Ionity eranditena toetavad.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
23.04.2025 18:16:16
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Hobisõidukiks on ICE väga hea. |
Sa ikka rikas mees, kui nii kallid hobid.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
23.04.2025 20:07:16
|
|
|
Spoiler 
etk kirjutas: |
Rasmus kirjutas: |
See ei ole päris korrektne. 2 miljardit on siiski ainult kaabeldamise ja üldtaristu kulu, mille sisse ei kuulu veel laadimisjaamad. |
Sorry aga kaablikõride paigaldamine ei maksa 2 miljardit. Meil on küll parklaid riigi peale palju aga ikkagi.
Rasmus kirjutas: |
Siin on nüüd sul asjad natuke sassi läinud. Hetkevõimekus on elektritootmise ja jaotusvõrgu tasemel selline, kus valmisolek taristu väljaehitamiseks on ca 50% eramajapidamisest ja 25% kortermajapidamistest. Enam, kui 70% elanikkonnast elab kortermajapidamistes.
Eristada tuleb jaotusvõrku ja ülekandevõrku ning tootmist. Ülekandevõrgul on valmisolek olemas. Jaotusvõrgul ja tootmisel ei ole.
|
Võrgud kuni liitumispunktideni on valdavalt piisava võimekusega. Erijhute kindlasti ilmneb. Liitumispunktist edasi autoni on jah vaja rajada. See on ja peakski olema sõiduki omaniku asi rajada.
Kortermajade puhul on samuti üldjuhul piisavalt võimsust olemas. Meenutuseks, keskmine auto sõidab alla 50km päevas ehk alla 10kWh jagu vajab elektrit ehk keskmisena 1kW võimsust terve öö jooksul. Veekeetjad kipuvad rohkem võtma, ahjud ja pliidid ka. Ent hommikused ja õhtused elektritarbimise tipptunnid ei tähenda meie elektrivõrgule ega kortermajadele pimedust ülekoormatud peakaitsete tõttu. Targalt elektri tarbimist juhtides saab edukalt hakkama.
Tootmisvõimsusi on meil samuti küllaga. Laialt lüües kogu transpordi elektrile viimine Eestis tähendaks 3-4TWh elektrit. Senine tootmis tipp oli 12TWh kandis, tarbimine on 8-9TWh. Vahepeal on ~GW tootmisvõimsusi juurde ehitatud samas kui vanadest on vaevu paarsada MW amortiseerumise tõttu maha kantud. Juurde rajamisel ja planeerimisel on mitme GW jagu tootmist ja liitumisi muude riikide toodanguga. (Muidugi selle kogu transpordi elektrile viimiseni läheb pigem üle poole sajandi niiet selleks ajaks üldse uued tootmisjaamad juba püsti).
Rasmus kirjutas: |
Tavapärane jaotusvõrgu arengukava sellises mahus investeeringuid hetkel ette ei näe. Andmed avalikud. Soovitan tutvuda  |
Liitumispunktidele vajaliku võimsuse tagamine on arengukavades ja sellest tulenevates inveteeringu kavades sees muidugi.
napoleon kirjutas: |
etk, sa ei saa jaotusvõrku nii ka planeerida, et EV omanikud võtavad järjekorda ja küll lõpuks kõik oma särtsu kätte saavad. Peab arvestama peak-dega kus ühel või teisel põhjusel suur hulk inimesi akuautot laadida soovib. |
Mitte ainult, et saab vaid nii asi lähebki. Kogu suund on nutika võrgu poole, kus tarbijad ja tootjad on suunatavad. Elektriautod on üks kergemini juhitav tarbija. Mujal maailmas ringi vaadata, siis juba pakutakse klientidele võimalust teenida sellega, et nad mingitel hetkedel ei tarbiks elektrit. Meil mõned võrgupaketid ka, mis soodustavad oma tarbimist tiputundidelt eemale suunama. Nutikad börsihinda jälgivad ja kaugelt tarbimise juhtimist võimaldavad pistikud ja releed jms automaatika ka turul meil olemas ning tarbijatel kasutamisel.
Eks võimalik ole ka kõik üle dimensioneerida tipukoormusele. Meie autopargi suurust ja üha võimsamaid laadijaid arvestades peaks umbes TW tootmisvõimsust ja ülekandevõimsusi olema tagatud. Edu kõigile nende 10€/kWh ülekandetasude maksmisega siis. Ratsionaalne inimene säärast idiootsust ei toetaks vaid saaks aru, et fossiilse kütuse orjusega sisse juurdunud kasutusmustrit ei ole mõistlik üle kanda elektritranspordile, kui on paremaid alternatiive. Autot ei pea "tankima" selle kõrval seistes 2-5 minutiga, sest auto seisab sul nagunii tunde ja tunde päeva jooksul seega võib ta ka end täis "tankida" tundide ja tundide jooksul.
Jah täpselt Tanel, sellele ma juhtisingi tähelepanu, et tegu on valedest eeldustest lähtuva ülepaisutatud arvutuse tulemusega. |
Ma ei viitsi rohkem. Arva, mida tahad. Kui reaalsed andmed ei ole sinu jaoks pädevad, siis nii ongi
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
|