Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 485, 486, 487 ... 538, 539, 540  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 26.03.2025 13:58:52 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Prillpapa kirjutas:
Uus probleem: elektriautode akud kestavad liiga kaua


Uueks seda probleemi nimetada on kentsakas. Seda on teatud juba 5+ aastat. Lihtsalt skeptikud ja fossiililembesed ei suuda seda asjaolu kuidagi aksepteerida ja blokeerivad oma ajust selle infokillu üha uuesti ja uuesti ära.


Misasi on "liiga kaua" kestmine? Ma võin võtta sahtlist 20+ aastat vana NOKIA telefoni mille aku kestab 5 minutit aga kas seda saab "kestmiseks" nimetada selles mõttes, et ka reaalselt kasutuskõlblik? Loomulikult demagoogia mõttes võib ju võtta elektriauto ja siis rääkida kuipalju on võimalik sellega läbi sõita enne kui peale täislaadimist enam meetritki ei liigu ja see number tuleks väga ilus ja tõenäoliselt võrreldav ICE autoga aga arvesse tuleb võtta ikkagi seda kuikaua saab sõita selliselt, et vähenenud sõiduulatus ei hakka elu häirima.
Kommentaarid: 155 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 26.03.2025 14:20:37 vasta tsitaadiga

Auron kirjutas:
Misasi on "liiga kaua" kestmine? Ma võin võtta sahtlist 20+ aastat vana NOKIA telefoni mille aku kestab 5 minutit aga kas seda saab "kestmiseks" nimetada selles mõttes, et ka reaalselt kasutuskõlblik? Loomulikult demagoogia mõttes võib ju võtta elektriauto ja siis rääkida kuipalju on võimalik sellega läbi sõita enne kui peale täislaadimist enam meetritki ei liigu ja see number tuleks väga ilus ja tõenäoliselt võrreldav ICE autoga aga arvesse tuleb võtta ikkagi seda kuikaua saab sõita selliselt, et vähenenud sõiduulatus ei hakka elu häirima.

Saan aru, et artikli lugemine käib üle jõu icon_smile.gif

Liitiumakudel autode kasuliku aku eluea piir on tüüpiliselt seal 70-80% algsest mahtuvusest. Akuelementidel endil on tootja poolt nö hinnatud eluiga. NMC keemia puhul tüüpiliselt sinna 1000 täistüskli juurde. Seega mingi 300 km läbiv masin saab 300k km läbitud enne kui nö kasulik eluiga läbi saab. See, et peale "kasuliku eluea" lõppemist auto veel 200+ km läbib muidugi näitab seda, et kasutada saab neid masinad küll ja veel ka peale kasuliku eluea lõppu.
Kui nüüd võtta vahepeal juurde tehtud uuringuid, mis ei mõõda enam akude eluiga 100% DoD täistsüklite mustriga vaid kasutatakse sõiduautode reaalelulisi kasutusmustreid, siis juba sellest tingitult kasvab akude eluiga umbes kolmandiku (kaste)
(PS, arvestades Eesti/EU keskmisi aastaseid läbisõite, siis peaks säärased akud ~20 aastat kestma, iseasi kuidas ajaline keemia degredeerumine mõju avaldab, seni nähtu põhjal kipub see olema ka sinna 1-2% aasta kohta.)

Ja selle artikli põhi teema ehk akude taastöötlemise vaatest on veel probleemiks sinna otsa nende akude autojärgne kasutus. Väga paljud neid akudest lähevad mingitesse teisejärgu kasutustesse. Kõige levinumad on statsionaarsed akupangad. Tänapäeval üsna lihtsaks ja mugavaks tehtud. Võtad terve akupaki oma kestas, lükkad kuhugi seinaäärde, ühendad paar juhet inverteriga ja juhtkontrolleriga ning ongi maja akupank olemas. Suuremates paigaldistes on süsteemid natuke keerukamad.
Ja sedasi akupangana kestavad need akud veel aastakümneid, sest seal võib "kasulik eluiga" ka kõvasti alla 50% algsest mahtuvusest sobida. (Elektriautos tekitaks probleeme suurema jõudluse hetkedel pingelangus, mida statsionaarses kasutuses pigem ei teki, sest korraga ei püüta niipalju ampreid välja pigistada.)

Ehk siis "liiga kaua" tähendab antud juhul seda, et algselt arvestatud 10-15 aasta asemel jõuavad taaskäitlustehastesse akud alles 20-30+ aasta pärast.

Magic kirjutas:
Mõte jääb jätkuvalt samaks. Kasutatud elektrikat ostes on risk suurele kulule absurdselt suur.

Tegelikult ei ole, kui vähegi teemat teada ja elementaarseid kontrolle teed enne ostu.
Järsku võib läbi minna elektroonika. Selle vahetus või korda tegu on nö tüüpilises elektroonika remondi hinnaskaalas.
Akuelemendid ise pigem järsult tööd ei lõpeta. Kui need on garantii perioodi vastu pidanud ja selle lõpus nähtavad käitumiskarakteristikud (pingelangus koormuse all, elementide ühtlus ning üldine mahtuvus) viitavad heale seisukorrale, siis on risk akuelementeidest tingitud ootamatuteks suurteks kuludeks sisuliselt olematu.
Ja kuna igaüks ei pea/taha olla selles valdkonnas spetsialist, siis on tekkinud mõned ettevõtted, kes seda aku seisu kontrolli teostavad. Meie maal veel vähe levinud aga mujal võib leida müügikuulutustes neid seisukorra testide raporteid.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001




sõnum 26.03.2025 14:34:40 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Tegelikult ei ole, kui vähegi teemat teada ja elementaarseid kontrolle teed enne ostu.

kui palju keskmine inimene teab midagi EV-dest?
Fännid jah, aga keskmine inimene usub müügiinimese juttu.
Kui garantii läbi, pole sedagi juttu.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 26.03.2025 15:01:44 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:

kui palju keskmine inimene teab midagi EV-dest?

Kogu tekst läks liiga pikaks sinu jaoks? Tsiteerin siis lõpust olulist:
tsitaat:
Ja kuna igaüks ei pea/taha olla selles valdkonnas spetsialist, siis on tekkinud mõned ettevõtted, kes seda aku seisu kontrolli teostavad. Meie maal veel vähe levinud aga mujal võib leida müügikuulutustes neid seisukorra testide raporteid.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 26.03.2025 15:34:02 vasta tsitaadiga

Mulle kohe "meeldivad" need ülimalt kindlas kõneviisis tehtud avaldused akude vastupidavuse osas. Ma väga tahaks loota, sest olen ise ka nüüd potentsiaalne ohver. Kas schrödingeri kass on surnud või elab, saame teada alles siis, kui me kasti avame. Ümbertöötlejatel saab tööd kõvasti olema tulevikus. EV'de levik on alles piisake ookeanis, tänasest läheb veel 10+a, enne, kui lakkamatu pealevool tekib.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.03.2025 15:38:07 vasta tsitaadiga

Tuletame meelde kuidas spetsialist siin kindlas kõneviisis rääkis, kuidas trummelpidur taga on maailma parim valik. FB grupis oli talvel pikk teema, kuidas pidurid hommikuti kinni icon_biggrin.gif Isegi kolleegi 90k maksva EV9 pidurid suutsid talvel kinni külmuda.
Tasub huumoriga võtta seda kindlat juttu siin pigem.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 31.03.2025 09:39:47 vasta tsitaadiga

Linn Sondresen koges E18-l kiirusel 120 kilomeetrit tunnis, et tema Nissan Leafi aku läks ootamatult umbes 50 protsendilt võimsuselt 4 protsendile ja avariirežiimile.
– See kaotab igasuguse jõu. Nii et ülesmäge pole mul mootoril jõudu. Sõidan E18-l üsna suure kiirusega, autod ees, taga ja kõrval, räägib Sondresen.
– See oli väga vastik. Sõidan ka lastega autos. See võib põhjustada ohtlikke olukordi. See on ebamugav, lisab ta.
Aga teloga filmimine on 120 kilomeetrit tunnis ok icon_rolleyes.gif
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/naf-mener-batterisvikt-pa-nissan-leaf-er-trafikkfarlig-1.17359077

Mul on siksil kaks korda kiirteel 120 + km/h mootor plahvatanud. Siiani olen elus icon_cool.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 31.03.2025 09:51:35 vasta tsitaadiga

Oisu. kirjutas:
Mul on siksil kaks korda kiirteel 120 + km/h mootor plahvatanud. Siiani olen elus icon_cool.gif


Ja mida sa siis ootasid, see asi pole projekteeritud sellistel kiirustel liikuma icon_lol.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!

Vaata kasutaja äripakkumisi
M: USB Helikaart Universal Audio Volt 4 042
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 31.03.2025 10:50:57 vasta tsitaadiga

Siks polel elektriauto. Mul sai nüüd esimesed 500km täis, nagu kerge juubel või nii. Laen korra nädalas, nädalavahetuseti, siiamaani tavalisest pistikust, homme peaks siis seinalaadija ka ühendatud saama. Tasuta paigaldus tahtis kohe kiirelt tasuliseks keerata, sest hakati dlm'i juttu ajama, kuna 20A peakaitse ja jutud. See aga omakorda tähendab juba kilbi ringitegemist ja teise kilbi lisamist, sest olemasolevasse nodru sisse ei mahu. Kuna mul üks nutikas arvesti juba on, siis ei näe teisel mingit mõtet + see whitelabelina tulev lexuse kirjadega laadimiskarp on tegelikult ABB Wallbox Terra AC, mis on väga hästi dokumenteeritud ja toetatud jubin, oskab nii modbusi, kui ocpp'd, saan dlm'i ise teha vajadusel ja lisaks on võimalus teha veel kalendriga sisse voolupiiranguid kellaaja täpsusega. Ilmselt lähebki esialgu staatilise konfi teed, de-raten 10A peale ära per faas ja kogu lugu, piisab. Üldiselt tasub seda ikka tähele panna, et kui EV soetamiseks läheb, siis võib elektrisüsteemi nõuetekohasks ringiehitamiseks päris kõva lisakulu tekkida.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 31.03.2025 11:02:04 vasta tsitaadiga

Kui trafodega arvesti või laadija ise toetab ka otse trafode külge ühendamist, siis pm ei pea väga ümber ehitama.
Ma panin lihtsalt trafod ümber majja tuleva kaabli ja arvestile pinge lihtsalt peale. Laadija kilbist liiga kaugel muidu oleks veel lihtsam olnud. Läbijooksuga arvestil peab jah seda ahela vahele suruma hakkama
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 31.03.2025 11:22:34 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kui trafodega arvesti või laadija ise toetab ka otse trafode külge ühendamist, siis pm ei pea väga ümber ehitama.
Ma panin lihtsalt trafod ümber majja tuleva kaabli ja arvestile pinge lihtsalt peale. Laadija kilbist liiga kaugel muidu oleks veel lihtsam olnud. Läbijooksuga arvestil peab jah seda ahela vahele suruma hakkama


Nii on ja mul on 3em pro juba trafodega olemas, kogu tarkmaja elab selle otsas.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 31.03.2025 12:24:40 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Siks polel elektriauto. Mul sai nüüd esimesed 500km täis, nagu kerge juubel või nii. Laen korra nädalas, nädalavahetuseti, siiamaani tavalisest pistikust, homme peaks siis seinalaadija ka ühendatud saama. Tasuta paigaldus tahtis kohe kiirelt tasuliseks keerata, sest hakati dlm'i juttu ajama, kuna 20A peakaitse ja jutud. See aga omakorda tähendab juba kilbi ringitegemist ja teise kilbi lisamist, sest olemasolevasse nodru sisse ei mahu. Kuna mul üks nutikas arvesti juba on, siis ei näe teisel mingit mõtet + see whitelabelina tulev lexuse kirjadega laadimiskarp on tegelikult ABB Wallbox Terra AC, mis on väga hästi dokumenteeritud ja toetatud jubin, oskab nii modbusi, kui ocpp'd, saan dlm'i ise teha vajadusel ja lisaks on võimalus teha veel kalendriga sisse voolupiiranguid kellaaja täpsusega. Ilmselt lähebki esialgu staatilise konfi teed, de-raten 10A peale ära per faas ja kogu lugu, piisab. Üldiselt tasub seda ikka tähele panna, et kui EV soetamiseks läheb, siis võib elektrisüsteemi nõuetekohasks ringiehitamiseks päris kõva lisakulu tekkida.

3 nädalaga 500km?

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 31.03.2025 13:02:14 vasta tsitaadiga

Enda kogemusel ei olnud see DLM paigaldus ja sellega seotud elektrikilbi ümberehitus mingi eriline kulu. Tol hetkel vist läks elektriku aja ja materjali kulu jms paigalduskulu ~300€. Aga eks olegi suhteline, kas see on suur kulu või mitte. Senise kogemuse põhjal suht iga elektrikku vajav tegevus sarnast töökulu sisaldanud.

jeesus188, Markos ei sõida ju eriti, tal auto pigem ilu pärast, mitte sõiduvajadusest. Seepärast ta ei suudagi ära hablada kuidas elektriauto soodsam võiks üldse kunagi tulla.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 31.03.2025 13:40:26 vasta tsitaadiga

tsitaat:
3 nädalaga 500km?


No ei ole aega siin ringi sõita niisama, tuleb raha teenida, et autot maksta.

tsitaat:
Seepärast ta ei suudagi ära hablada kuidas elektriauto soodsam võiks üldse kunagi tulla.


See on läbi nämmutatud teema, soodsamaks läheb asi ikka suurte läbisõitude juures. Eesti keskmisega jääd miinusesse. Ja ära tule mulle rääkima, et su skoda amort on vähem kui 30k 5a peale. Sellel on isegi aastamaks suurem, kui Lexusel. Mingi 2k aastas peaks bensu peale lisaks kulutama, et nullpunkt saabuks, see on mingi ca 20kkm, ehk kokku siis ~30kkm. Kuna ma vahetasin seoses EV'ga ka masina klassi, siis minu jaoks vahet pole, on ta EV või hübriid. Aga eelmise masinaga võrreldes on elu ikka kuus paar sotti kallim (esimese 5a oletatavat amorti arvestades).
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 31.03.2025 16:36:53 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
See on läbi nämmutatud teema, soodsamaks läheb asi ikka suurte läbisõitude juures.

See sõltub hetkel veel üsna palju sellest, mida millega võrdled.
Toyota mudelivaikus on odavaim BZ4X 41k€, Odavaim RAV4 37k€ ehk hinnavahe 4k€. Kilomeetri hinnavahe sinna 6 sendi kanti. Seega terve hinnavahe sõidab tasa ~60k km jooksul. Eesti keskmisi läbisõite arvestades sweega 3-4 aastaga.
Aga jah, kui otsid ja vääand võrdluseid, siis leiad neid ka kus on vaja aastas 60k+ läbi sõita, et võrdne kulu saavutada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 31.03.2025 16:52:05 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:
See on läbi nämmutatud teema, soodsamaks läheb asi ikka suurte läbisõitude juures.

See sõltub hetkel veel üsna palju sellest, mida millega võrdled.
Toyota mudelivaikus on odavaim BZ4X 41k€, Odavaim RAV4 37k€ ehk hinnavahe 4k€. Kilomeetri hinnavahe sinna 6 sendi kanti. Seega terve hinnavahe sõidab tasa ~60k km jooksul. Eesti keskmisi läbisõite arvestades sweega 3-4 aastaga.
Aga jah, kui otsid ja vääand võrdluseid, siis leiad neid ka kus on vaja aastas 60k+ läbi sõita, et võrdne kulu saavutada.


Selle raha eest ei ostaks kumbagi, päriselt, esiveolised "maasturid" täiesti plangud ka veel ja mis paneb arvama, et rahaline loss läbi amordi neil kuidagipidi väiksem oleks, kütusekulu on vaid mündi üks pooltest. Kujutan juba ette, et mõlemad variandid oleksid järelturul mingid asjad, mida keegi ei taha. Ehk sinu moto on pigem see, et "ükskõik, mis küna, peaasi, et elektriga".
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 11.10.2007




sõnum 31.03.2025 18:35:41 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
skoda amort on vähem kui 30k 5a peale. Sellel on isegi aastamaks suurem, kui Lexusel. Mingi 2k aastas peaks bensu peale lisaks kulutama, et nullpunkt saabuks


Kui juba bensust juttu, siis 30k eest saab uue Octavia välja osta. Ja sa kirjutad 30k amordist 5a peale.

_________________
Müüa igasugu asju
Kommentaarid: 891 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 670
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 31.03.2025 19:31:00 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Selle raha eest ei ostaks kumbagi

Tean, et sa suudad vaid enda mätta otsast näha maailma. Selle pärast ka enne ütlesin, et sina ei ole võimeline aru saama, kuidas/miks elektriauto soodsam võiks olla.

von Wu kirjutas:
Markos kirjutas:
skoda amort on vähem kui 30k 5a peale. Sellel on isegi aastamaks suurem, kui Lexusel. Mingi 2k aastas peaks bensu peale lisaks kulutama, et nullpunkt saabuks


Kui juba bensust juttu, siis 30k eest saab uue Octavia välja osta. Ja sa kirjutad 30k amordist 5a peale.


30k amorti on 5a peale 60k maksval Škodal, nagu on 15k amorti sellel 30k maksval Octavial. Samas see 30k maksev Octavia ei ole ka päris üks-ühele võrreldav selle 60k maksva Škodaga.
Škoda üks eripära kipub jah olema see, et hinna valib ostja selle järgi kui "ägedat" versiooni mudelist tahab. Octavia võid 30k eest osta aga kui ikka tahad võid selle hinna ka sinna 50k peale ajada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 31.03.2025 19:34:28 vasta tsitaadiga

Auto24 järgi on ju hoopis teised numbrid. 2 aastaga 30k mitte 5 aastaga

Kasutatud model3 aastaga 30k pealt ka 10k kukkunud icon_lol.gif


viimati muutis Janis 31.03.2025 19:35:24, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 11.10.2007




sõnum 31.03.2025 19:34:58 vasta tsitaadiga

Mis neil Škodadel siis häda on, et 5 aastaga hinnast poole kaotavad? Või isegi 2 aastaga.
_________________
Müüa igasugu asju
Kommentaarid: 891 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 670
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 31.03.2025 20:30:22 vasta tsitaadiga

von Wu kirjutas:
Mis neil Škodadel siis häda on, et 5 aastaga hinnast poole kaotavad?

See ei ole Škoda eripära vaid meie turul tavapärane amortisatsioon: 5 aastaga pool väärtusest.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 31.03.2025 21:08:46 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
von Wu kirjutas:
Mis neil Škodadel siis häda on, et 5 aastaga hinnast poole kaotavad?

See ei ole Škoda eripära vaid meie turul tavapärane amortisatsioon: 5 aastaga pool väärtusest.


On küll, Lexus kaotas poole väärtusest alles 7a'ga. Skoda on odav rahvaauto, turg on täis, osta odav, rõõmustad kaks korda, siis, kui ostad (sest odavalt said) ja siis, kui lahti saad. Tahad kindlalt hävida, osta varustust peale ja/või elektrikas. Model 3 on suht sama, turg paksult täis esimese generatsooni asju, mis meie siinse tesla eksperdi poolt on täielikuks saastaks tunnistatud (sub 22). Seal toimib pmst ka Apple sündroom, uus mudel tuleb peale, vaja vanast vabaneda, lisaks veel garantii lõppemine, mis omakorda veel takka taob. 5a pruugitud Teslat liisingusse võttes, oled viimased 2a ilma garantiita juba. Skodaga sama lugu üldiselt ja need lubatud kilometraazid aetakse ju ka täis, et auto end ikka ära tasuks. Kui sul on 160kkm kellal, siis on garantii pmst läbi ka igas mõttes. Teslal LR ja Pref mudelitel 192kkm. Kõik see mõjutab järelturu hinda ja mitte positiivselt.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 31.03.2025 21:12:18 vasta tsitaadiga

Elektrikal on ka see, et mingi protsent aku kadumist võib juba ebamugavaks muutuda ja peabki turgu lükkama (talv veel võimendab asja) Ei saa head hinda ka küsida kuna SOH kukkunud ja peabki kaotusega leppima
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 31.03.2025 21:25:13 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Elektrikal on ka see, et mingi protsent aku kadumist võib juba ebamugavaks muutuda ja peabki turgu lükkama (talv veel võimendab asja) Ei saa head hinda ka küsida kuna SOH kukkunud ja peabki kaotusega leppima


See võib mõne jaoks tõesti müügisurveks osutuda. Samas on turgu ka nendele 80-100km rangega asjadele aga jah, raha sealt enam ei saa.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 31.03.2025 23:34:46 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
On küll, Lexus kaotas poole väärtusest alles 7a'ga.

Oo, jep, sorry, Lexus, muidugi. See ei allu ju turureeglitele. Ainult Markose fantaasiatele. Väga vabandan, et julgesin üldse midagi öelda ookõrgeausus Lexusega sõitja.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 485, 486, 487 ... 538, 539, 540  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.