Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 487, 488, 489 ... 512, 513, 514  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 17.03.2025 12:16:36 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Eelmise autoga võrrelda üldse ei kannatanud, amortisatsiooni vahe 100%. ... Jah tänapäeva kontekstis võibolla kasutu võrdlus, sest hinnad on kõvasti tõusnud ja sellise hinnaga enam samaväärset autot ei saa

Ja selle pärast ei kasutatagi amortisatsiooni puhul € väärtuseid vaid % väärtuseid. Või ainult siis, kui demagoogitseda tahetakse.

Markos kirjutas:
Lisaks veel jääkväärtus, hübriididele antakse täna lõdvalt 35% jääki, ev'ga ei anta, 25% max,

Sa komistasid mingi väga pelgliku liisingupakkuja /müüja otsa kui nii madalat jääkväärtust vaid aksepteeriti. Samas, neile hea, saavad pärast korralikult kasu lõigata, kui auto tagastad. Eks nad ka tahavad kusagilt raha teenida icon_razz.gif
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.03.2025 12:45:40 vasta tsitaadiga

tsitaat:
a komistasid mingi väga pelgliku liisingupakkuja /müüja otsa kui nii madalat jääkväärtust vaid aksepteeriti. Samas, neile hea, saavad pärast korralikult kasu lõigata, kui auto tagastad. Eks nad ka tahavad kusagilt raha teenida icon_razz.gif


Ma ei komistanud mitte midagi, see oli lihtsal infoks, milliseid tingimusi turul kohtab ja millega võiks igaks juhuks arvestada. Kõrge sissemakse ja madal jääkväärtus, mõlemad on tegelikult head. Esimene võimaldab hoida finantskulu madalamal ja maandab natuke riske, kui peaks milllegipärast olema vaja autot enneaegselt realiseerida. Viimane jällegi teeh liisingu lõppedes väljaostu lihtsamaks/soodsamaks.

tsitaat:
Samas, neile hea, saavad pärast korralikult kasu lõigata, kui auto tagastad.


Miks peaks auto tagastama ? See tuleks kõne alla vaid juhul, kui jääkväärtus ja turuväärtus on võrdsed või on turuväärtus jäägi suhtes negatiivne, neid pole mina isiklikult oma valikute puhul näinud. IS'i väljaost oli 11k, masina turuväärtus sel hetkel ~30k.

tsitaat:
a selle pärast ei kasutatagi amortisatsiooni puhul € väärtuseid vaid % väärtuseid. Või ainult siis, kui demagoogitseda tahetakse.


Sõltub, kumb sulle informatiivsem on 45% või 30000 ? Pakun, et viimane ja see paneb ikka mõtlema. Selle raha eest läheb ja võtab Amservist mingi corolla hübriidi ja võid rahulikult 5a pärast kaalule viia. Tegelikkuses ei vii, müüd mingi 15 tonniga maha hoopis soovi korral. Katsu sa mõni ev sellisesse amorti paigutada, not gonna happen.


viimati muutis Markos 17.03.2025 12:58:45, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.03.2025 12:55:02 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:

Sa komistasid mingi väga pelgliku liisingupakkuja /müüja otsa kui nii madalat jääkväärtust vaid aksepteeriti. Samas, neile hea, saavad pärast korralikult kasu lõigata, kui auto tagastad. Eks nad ka tahavad kusagilt raha teenida icon_razz.gif


ICE osas pole viimasel ajal mingit märkimisväärset arengut toimunud. Ideaalses korras 10a vana ICE on enamvähem sama hea kui uus ICE.
EV osas toimub praegu aktiivne areng ja 5 aasta pärast võib su tänane EV muuseumieksponaat olla.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 17.03.2025 12:58:14 vasta tsitaadiga

Eks väärtusperioodid pole ka võrreldavad, senine 5-8 aastat oli ikka korralik väärtuskasv. 6K jääk oli väärt 18K (ehk väärtuse vähenemine oli ainult 20%)
EV puhul piisab nüüd mingist suuremast akuarendusest või varjatud tüüpveast(näiteks avastus, et aku kooleb pärast garantiid) ja on hind mudas.
Loomulikult ei pruugi järgnevate arenduste säästud üldse hinda jõuda, sest enamikele ju elektrikas miinusprojekt...
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.03.2025 13:06:36 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
Eks väärtusperioodid pole ka võrreldavad, senine 5-8 aastat oli ikka korralik väärtuskasv. 6K jääk oli väärt 18K (ehk väärtuse vähenemine oli ainult 20%)
EV puhul piisab nüüd mingist suuremast akuarendusest või varjatud tüüpveast(näiteks avastus, et aku kooleb pärast garantiid) ja on hind mudas.
Loomulikult ei pruugi järgnevate arenduste säästud üldse hinda jõuda, sest enamikele ju elektrikas miinusprojekt...


Jah, tahkisaku, mis suurendab energiatihedust, vähendab tuleohtu ja temperatuurisõltuvust. See muidugi ei tähenda, et vedelelektrolüüdiga masinad päris väärtusetuks muutuvad, sest kõigil ei ole vaja erilist ranget, autosi kasutatakse soojas kliimas jne. Järelturg kindlasti rõõmustab, isegi vanad leafid ja imiev'd leiavad veel ostjaid.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 17.03.2025 14:18:10 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
EV osas toimub praegu aktiivne areng ja 5 aasta pärast võib su tänane EV muuseumieksponaat olla.

Kipute üle hindama kui suurt mõju arengud turule omavad. Siin näide sellest, kui "kiirelt" autod turul arenevad: https://www.youtube.com/watch?v=X7Ubex4KJrs

Igasugu akuarengud ka ei jõua korraga kogu turule. Hea, kui järgmise mudeliuuendusega tulevad. Tahkisakudega nagunii esimesed 5+ aastat on tootmismahtude taga asi kinni ehk vaid luksusklassi masinate pärusmaa ja ei mõjuta nö tavapärasemate autode hindasid.


Markos kirjutas:
[Sõltub, kumb sulle informatiivsem on 45% või 30000 ?

Täpselt, demagoogia, sest % on stabiilne number, mida saad rakendada iga auto kohta aga selle € ümberarvutus on ääretult sõltuv sellest, kas vaatad 60k maksvat masinat või 20k maksvat masinat. Kui on eesmärgiks püüda "tõestada" kui suurelt ikka raha põleb, siis sobib säärane näide ideaalselt (lihtsalt jumala eest ära kõrvale pane siis samas hinnaklassis sisepõlemismootoriga autot, mis täpselt sama palju kaotab). Kui aga püüad arutelu pidada autode väärtuse kao (amortisatsiooni) üle, siis jäta julgelt need € kõrvale. Sest olgem ausad, sa ei oleks nagunii endale Corollat võtnud icon_wink.gif
Eks kokkuvõttes ole amortisatsiooni ennustamine täpsemini, kui 10-15% veamääraga suht lootusetu nagunii. Kuni reaalselt pole autot uuesti rahaks teinud või vanarauda viinud seni on tegu nagunii vaid oletusega.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 17.03.2025 14:31:04 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Täpselt, demagoogia, sest % on stabiilne number, mida saad rakendada iga auto kohta aga selle € ümberarvutus on ääretult sõltuv sellest, kas vaatad 60k maksvat masinat või 20k maksvat masinat. Kui on eesmärgiks püüda "tõestada" kui suurelt ikka raha põleb, siis sobib säärane näide ideaalselt (lihtsalt jumala eest ära kõrvale pane siis samas hinnaklassis sisepõlemismootoriga autot, mis täpselt sama palju kaotab). Kui aga püüad arutelu pidada autode väärtuse kao (amortisatsiooni) üle, siis jäta julgelt need € kõrvale. Sest olgem ausad, sa ei oleks nagunii endale Corollat võtnud icon_wink.gif
Eks kokkuvõttes ole amortisatsiooni ennustamine täpsemini, kui 10-15% veamääraga suht lootusetu nagunii. Kuni reaalselt pole autot uuesti rahaks teinud või vanarauda viinud seni on tegu nagunii vaid oletusega.


Siin on see pisike aga, et ka odavama klassi EV kaotab umbes sama summa. Summasi on lihtsam võrrelda, ei pea teadma sõiduki soetusmaksumust. Ma olen koguaeg öelnud, et ev'l on luksusauto amortisatsioon. Kui kannatab luksmasinat pidada, siis vahet ei ole, aga kui rahakott seda vällja ei kannata siis on odavamad alternatiivid turul olemas. Kui sa protsente võrdled, siis amortiseeruvad antud Lexus ja Corolla üsna samas suurusjärgus, ehk 45-48% 5a'ga. Aga sa võta see protsent kummagi soetusmaksumusest ja võrdle summasi. Niiet ära palun demagoogitse.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 17.03.2025 18:37:27 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Siin on see pisike aga, et ka odavama klassi EV kaotab umbes sama summa.

Juba oma olemuselt on see absurdne väide ju, kui sul ühes otsas on 20-30k maksvad elektrikad ja teises otsas 100k maksvad, siis ei ole võimalik neil sama summat kaotada väärtuses.


Markos kirjutas:
Ma olen koguaeg öelnud, et ev'l on luksusauto amortisatsioon.

Mulle tundub, et meil on erinev arusaam sellest, mis on luksusauto. 60-80k maksev auto ei ole tänapäeva mõistes luksusauto, paremal juhul premium keskklass. Luksusautosid ja nende amortisatsioone tahad vaadata, siis võta ette S klassi, BMW 7 seeria, Landroverid jms masinate amortisatsiooni numbrid ja siis näed, et sealt vaatavad vastu tiba teised % väärtused, mitte need turu keskmisemad 50% omad, millele Corollad ja Lexused alluvad.

Markos kirjutas:
Kui sa protsente võrdled, siis amortiseeruvad antud Lexus ja Corolla üsna samas suurusjärgus, ehk 45-48% 5a'ga.

Jah, see ongi standardne autode amortisatsioon sõltumata energiaallikast. Ehk ei ole ühel märkimisväärselt suurem, kui teisel.
Väita, et elektriauto amortiseerub kiiremini/rohkem ongi demagoogia, sest sa ei võrdle ju reaalselt samu asju.
See, mida sa püüad väita on tegelikult see: "kallima autoga kaotad amortisatsiooni tõttu rohkem raha." Mis on absoluutselt õige ja peab täiesti paika aga energiaallikas on täiesti ebaoluline.

Oled nüüd kenasti näidanud, et nõustud tegelikkusega ja demonstreerinud, et väited suuremast amortisatsioonist on vaid sinupoolne demagoogia. Tubli.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 18.03.2025 01:36:54 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Mis on absoluutselt õige ja peab täiesti paika aga energiaallikas on täiesti ebaoluline.


Tänu sellele energiallikale on samaväärsed masinad keskmiselt 10+k kallimad, see tähendabki suuremat amortisatsiooni (isegi, kui protsent on sama) ja kallima hinna tõttu on ka finantskulu kõrgem. Seda siis tavaklassis, kõrgemal on ka inversioon võimalik, ehk samaväärne ev võib olla odavam, kui ice(hübriid). Näiteks RZ ja RX on pmst samad masinad, aga RZ on odavam osta ja ka odavam pidada, sest automaksu vahe on mitmekordne + hooldused + kütus.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 18.03.2025 09:46:55 vasta tsitaadiga

lexus rx/rz ei ole tavaklass. see on ju puhas premium. 60k ja üles, neid autosid ostad tõenäoliselt pigem seal 70-80k kandis. ja nagu sa ka ise välja tood, elektrikas on 10k odavam rääkimata muust loetletud kraamist.

edit:
kui ma vaatan auto24-st 5a vanade rx-ide hindu, siis algavad 45k juurest. uus algab 78k. depreciation 42% icon_biggrin.gif
tunnistan, et su -30k oli päris täpne hinnang.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 18.03.2025 09:58:48 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Tänu sellele energiallikale on samaväärsed masinad keskmiselt 10+k kallimad

No ei ole ju, nagu isegi näite tõid (ja neid näiteid leiab veel ja veel ja ka madalamte hinnaklasside hulgast).
Ja sellepärast ei saa ka üheselt selliseid väiteid esitada justkui sellest energiaallikast tuleneks suurem amortisatsioon.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 18.03.2025 12:17:39 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:
Tänu sellele energiallikale on samaväärsed masinad keskmiselt 10+k kallimad

No ei ole ju, nagu isegi näite tõid (ja neid näiteid leiab veel ja veel ja ka madalamte hinnaklasside hulgast).
Ja sellepärast ei saa ka üheselt selliseid väiteid esitada justkui sellest energiaallikast tuleneks suurem amortisatsioon.


Ma ausaltöeldes paneks siinkohal sellele teemale punkti, eks näeb, mis tulevik toob. Lasin chatgpt'l ka arvamust avaldada:

Kokkuvõte: HEV/PHEV vs EV amortisatsioon 5 aastaga

Tegur Hübriidauto (HEV) Pistikhübriid (PHEV) Elektriauto (EV)
Algmaksumus 25 000–40 000 € 30 000–50 000 € 30 000–60 000 €
Väärtuse langus 45–55% 55–65% 55–70%
Järelturu väärtus (35 000 € auto) 15 000–19 000 € 12 000–17 000 € 12 000–18 000 €
Hoolduskulud (5 aastaga) 2500–5000 € 3000–5000 € 1000–3000 €
Kütus/elekter (5 aastaga) 7200–10 800 € 5000–9000 € 2250–5000 €

Järeldus:

HEV amortiseerub kõige aeglasemalt, kuna see on turul stabiilne tehnoloogia ja nõudlus püsib.
PHEV kaotab väärtust kiiremini, kuna elektriautode osakaal suureneb ja PHEV-de aku kulumine mõjutab järelturu hinda.
EV-l on suurim amortisatsioon, kuid väikseimad hooldus- ja energiakulud. Pikaajaline väärtus sõltub aku kvaliteedist ja laadimisvõimalustest.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.03.2025 12:29:40 vasta tsitaadiga

Kui chatgpt hakkab elu juhtima, siis on elu ikka väga....
_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 18.03.2025 12:46:39 vasta tsitaadiga

jeesus188 kirjutas:
Kui chatgpt hakkab elu juhtima, siis on elu ikka väga....


Kui seda teha esimeses järgus ja mitte evida personaalset mõtlemist, allikakriitilisust etc, siis jah on tulemused ettearvamatud.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 18.03.2025 18:12:04 vasta tsitaadiga

Keelemudelid on toredad ideede arenduseks ja sõnastuse parendamiseks. Mõtlemiseks, analüüsiks ja veel vähem faktide kontrollimiseks sobib ka koer paremini vastuste kvaliteedi poolest.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 18.03.2025 19:25:16 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Keelemudelid on toredad ideede arenduseks ja sõnastuse parendamiseks. Mõtlemiseks, analüüsiks ja veel vähem faktide kontrollimiseks sobib ka koer paremini vastuste kvaliteedi poolest.


Vot, kus nüüd tuli ai ekspert välja. OT: Muide, ma panin ai helikopterit juhtima, peaaegu sai hakkama, ühes kohas lõhkus masina ära, aga kedagi otseselt ära ei tapnud.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 18.03.2025 19:33:52 vasta tsitaadiga

Naljakas on vaadata kuidas te siin oponeerite üksteisele ükskõik milles. Isegi kui omavahel põhimõtteliselt nõus olete, siis leiate ikkagi mingi nüanssi, mille osas vaielda. Never surrender!
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 18.03.2025 20:16:44 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Vot, kus nüüd tuli ai ekspert välja.

Ekspertidest pean lugu, ennast nendega võrdseks ei pea. Samas keelemudlite valdkonnas päris palju aastaid töötatud niiet päris teadmatuks ei pea end icon_wink.gif

-Koppel- kirjutas:
Naljakas on vaadata kuidas te siin oponeerite üksteisele ükskõik milles. Isegi kui omavahel põhimõtteliselt nõus olete, siis leiate ikkagi mingi nüanssi, mille osas vaielda. Never surrender!

Ükskõik mille osas ei oponeeri, demagoogia ja trollimise osas ikka. Ei istu kuidagi lasta valeväidetel vohada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.03.2025 20:51:11 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:

Kas keegi teab kuidas Norras seadused on? Ehk siis kas norrakad vabatahtlikult eelistavad EV-d või on maksupoliitika selline mis teeb ICE omamise äärmisele kulukaks või vastupidi EV omamise äärmiselt soodsaks?
Seadused seadusteks. Teemaksud odavamad, elekter odav. Paljudes töökohtades võimalus laadida (kodus samuti), ICE autode hinnad koos igasuguste maksudega nii kirved, et elektriautod odavamad.

Suvanäide
Meil Kia Sportage PHEV hind alates 37k€, Norras sama auto hind alates 61k€ (Muid ICE mudeleid enam pole müügilgi KIA-l seal. Mäletamistmööda Kia Ceed mis meil hind alates mingi 20k€ oli seal saadaval 45k€ hinnalipikuga.). Samas elektriautode hinnalipikud odavamad kui meil.
EV6 seal alates 39k€, meil 46k€ jne. Nüüd veel arvesta palga suurusjärgud ka vastavaks ja no idea miks keegi seal mingeid tossavaid diisleid peaks ostma mis meil müüvad nagu soe sai.

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 20.03.2025 22:27:12 vasta tsitaadiga

Selle Norra palk ei tähenda veel mitte midagi. Mul kunagine kolleeg elas ja töötas aastaid seal IT valdkonnas, mis on väga häsiti tasustatud. Ütles, et Oslos elada ei kannatanud, igas mõttes kallis, ehk meiega võrreldes suurem palk ei tähenda, et ostujõud miskitpidi suurem oleks. Riik saab seal igasugu subsiidiume tekitada, sest nad teenivad ikka jõhkralt raha nafta ekspordiga, mis on omamoodi iroonline.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.03.2025 00:25:12 vasta tsitaadiga

Eks oleneb mida sa selle rahaga ka teed. Arvad, et meil siin 900€ kätte inimestel on kergem elada kui 4000-5000€ kätte Oslos?
Mõni ei tule 10000€ kätte ka ots otsaga kokku.

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.03.2025 09:07:15 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Riik saab seal igasugu subsiidiume tekitada, sest nad teenivad ikka jõhkralt raha nafta ekspordiga, mis on omamoodi iroonline.

Jutuks ju hea küll aga see nafta raha läheb sisuliselt kõik nende fondi, kust nad subsiidiumite jaoks küll midagi välja ei võta.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.03.2025 09:39:12 vasta tsitaadiga

EV matuseauto icon_razz.gif
Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.03.2025 09:47:19 vasta tsitaadiga

Mobiilne krematoorium
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 21.03.2025 10:37:18 vasta tsitaadiga

Võibolla on tegu elustamisautoga? icon_lol.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 487, 488, 489 ... 512, 513, 514  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.