Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 453, 454, 455 ... 510, 511, 512  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 20.09.2024 15:47:52 vasta tsitaadiga

Tesla puhul paraku eriti koomiline see, et auto määratud töösõitudeks ja siis loed:
tsitaat:
Piduritega haagise lubatud mass 0 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 0 kg
Autorongi mass -
Lubatud koormus haakeseadmele -

icon_lol.gif thumbs_up.gif

Veame haagist jah
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 20.09.2024 15:54:11 vasta tsitaadiga

Esiteks miks töösõit võrdub haagis?
Teiseks mul teslal:

Piduritega haagise lubatud mass1000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass750 kg
Autorongi mass3232 kg
Lubatud koormus haakeseadmele100 kg
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 20.09.2024 15:55:37 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Esiteks miks töösõit võrdub haagis?
Teiseks mul teslal:

Piduritega haagise lubatud mass1000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass750 kg
Autorongi mass3232 kg
Lubatud koormus haakeseadmele100 kg

110kW diisel seevastu:
tsitaat:
Kandevõime 504 kg
Piduritega haagise lubatud mass 2000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 4095 kg

Ehk mis kasu sellest kW numbrist?
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.09.2024 16:00:15 vasta tsitaadiga

edaspidi igasugusele klähvimisele ja isiklikuks minemisele siin teemas järgneb AM
_________________
!!
Kommentaarid: 310 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 249
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 20.09.2024 16:01:24 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
MRTO kirjutas:
Esiteks miks töösõit võrdub haagis?
Teiseks mul teslal:

Piduritega haagise lubatud mass1000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass750 kg
Autorongi mass3232 kg
Lubatud koormus haakeseadmele100 kg

110kW diisel seevastu:
tsitaat:
Kandevõime 504 kg
Piduritega haagise lubatud mass 2000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 4095 kg

Ehk mis kasu sellest kW numbrist?


Sa segad kompotti mitu asja korraga. Minul pole käru vaja. Enamikel pole. Ja miks töösõiduks auto võrdub käru vedamine?
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.09.2024 16:03:08 vasta tsitaadiga

Ämma, prussi ja boilerit ka Teslaga ei vea ju. Ämm saab südari, pruss lendab tagaaknast välja ja boiler ei mahu sisse.
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 20.09.2024 16:07:37 vasta tsitaadiga

Yolo1 on ka töösõidud ning 0 käru. Nii?
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 20.09.2024 16:13:29 vasta tsitaadiga

see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 20.09.2024 16:22:58 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab

No milleks uuesti saagi tõmmata käima, entukad ei saa magada nüüd
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 20.09.2024 16:23:01 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab


- kui sul pole raha
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 20.09.2024 16:30:41 vasta tsitaadiga

Markos, ma usun, et su lexuse uuena ostmise hinnaklassis leiab täna päris söödava elektriauto icon_biggrin.gif
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 20.09.2024 16:34:43 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi


Korteris elades sõltub väga sellest millises korteris elad ja mis elustiil/harjumused on. Näen igapäevaselt korterites elavaid elektriauto omanikke, ka selliseid, kellel laadimisvõimalus on otseselt rõdult pikendusjuhe autoni vedades. Vaevalt, et selline asi enda piinamiseks ette võetakse (ja need, kes arvavad, et inimesed end vabatahtlikult piinavad peaksid ehk enda probleemide peegeldamise asemel minema vaimse tervise spetsialisti juurde, sest enda piinamine ei ole normaalne).

Igapäevase suure läbisõidu puhul sõltub samuti väga auto reaalsetest vajadustest. Selline 200-400km päevas ehk reaalselt peaegu terve tööpäev roolis ja enamus sellest maanteel (sest muidu ei mahu säärane vahemaa nende tundide sisse ära) pigem tuleb elektrikaga soodsam ja kuna sõit on rahulikum (vähem müra ja vibratsioone), siis ka vähem väsitavam ehk pigem just sobiks. Kui üle 400km, siis jah pigem läheb juba diisli poole ära. Kuigi elukutseliste autojuhtide regulatsioonidest tulenevad puhke nõuded sovbituvad just päris hästi elektriautodega, sest võimaldavad peale seda 300-400 km läbimist (4,5h sõitmist) puhkepausiga teise pea samapalju akusse tagasi toppida.

Markos kirjutas:
- kui sul pole raha

Kui sul pole raha, siis sa ei sõida autoga. Kui sa sõidad autoga, siis väga sõltub läbisõidust ja laadimisvõimalustest. Ma ei oleks endale elektriautot võtnud, kui ei oleks soodsam olnud.

Nagu ikka, säärane must-valge lähenemine ei päde kuigi tundub, et meelsasti tahetaks suruda säärastesse kastidesse.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 20.09.2024 17:19:05 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Kui häält teeb siis on vaja. Kui häält ei tee on mõttetu näitaja 😁

Vastupidi. Vana 5.7L chevyga oli hea linnas pedaali anda, tuli mõnusad V8 jorinat aga edasi ei läinud ning kiirust ei ületanud. Sai uus võimas mustang ostetud, annad üheks sekundiks pedaali ja piirkiirus juba käes, lased pedaali lahti - täielik vaikus, ei mingit V8 jorinat thumbs_down.gif
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.09.2024 21:09:04 vasta tsitaadiga

Iga kell võtaks elektriauto kui need V123456789101112 asjandused.
Kommentaarid: 729 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 550
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.09.2024 22:28:29 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab


Ma suures pildis nõustun selle nimekirjaga, see 200+km päevas võiks pigem asendada 350km+ iga päev, ehk kui reaalselt peaks päevas korra ka lisaks kodus laadimisele kiirlaadijat külastama, siis oleks parajalt nüri imo, üldse tegelt mingitele avalikele laadijatele toetumine ka lihtsalt primaarse energiaallikana(pole kodus laadijat) tundub pigem peavalu, ehk pigem jätaks EV poodi kui kodus laadida ei saaks.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 20.09.2024 23:31:51 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
Markos, ma usun, et su lexuse uuena ostmise hinnaklassis leiab täna päris söödava elektriauto icon_biggrin.gif


Mis seal salata, suht ühes hinnaklassis on LBX, UX, Model 3 ja Model Y. Lexuse enda elektrikad on juba märksa kallimad. RZ näiteks on tõenäoliselt kõige ägedam ja luksuslikum EV millega ma sõitnud olen, Taycani ja IX'i kõrval, hinnaklass viimastest muidugi kõvasti soodsam ja isegi oma rivaalist hübriid RX'st on ta odavam, aga eks 75 tonni ole ka raha. Valik on kõige nirum just alumises otsas, "odavamad elektrikad" on niru varustusega või lihtsalt küsitava kvaliteediga (Tesla), samas hinnas hübriidid on juba premium sõidukid. Kui liigud aga päris luksklassi, siis seal enam vahet pole, saad kõike täie raha eest, suva mis mootor veab.

tsitaat:
Kui sul pole raha, siis sa ei sõida autoga.


Mulle on jäänud mulje, et auto on tänapäeval kättesaadav pea kõigile.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 08:33:26 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
londiste kirjutas:
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab


Ma suures pildis nõustun selle nimekirjaga, see 200+km päevas võiks pigem asendada 350km+ iga päev, ehk kui reaalselt peaks päevas korra ka lisaks kodus laadimisele kiirlaadijat külastama, siis oleks parajalt nüri imo, üldse tegelt mingitele avalikele laadijatele toetumine ka lihtsalt primaarse energiaallikana(pole kodus laadijat) tundub pigem peavalu, ehk pigem jätaks EV poodi kui kodus laadida ei saaks.


Kumbki ei ole päriselt mingi peavalu aga kuna hirmsasti tahetakse jälle uueti ja uuesti sama juttu ajada siis kordame:

800sed laevad 10-80% 16 minutiga ja enamvähem kõik muud normaalsed 400sed 29 minutiga. Seda siis peale 300-400km sõitu.
Nii pikame tripile lähed siis pead ju nagunii "väljas" laadima kuna kodu särts otsas. Või siis pausil teepeal, et oleks midagi. Pause teed nagunii.

Kodulaadimise puudumise osas aga oleneb kus elatakse. Plugsharest aaab igaüks näha, et tallinnas ja selle ääres on 103 ccs kohta (mitte otsa), samas kui pärnus on kokku mingi 5tk. Mul enda kodu ümber alla kilomeetri raadiuses on juba 6tk ja teel tööle või lõunal käies ei viitsi kokku lugedagi. Reaalne laadimisvajadus on kulutatus kwh järgi tegelikult maksimaalselt kaks korda nädalas aga viimasel ajal 1. Poes käib igaüks nädalas ikka korraks pool tundi või siiis lõunal.
Siin saab siis poolikumt nõustuda ja öelda, et Tallinnas elades poleks mingi mure. Mujal võib tüütuks minna.
Igasugune "kurat ma panen paagi täis ja 1300 rahu". Mis vahet sel on kas kord nädalas või kolme nädala tagant juhe küljes kui poes oled? Ei ole mingit vahet.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 08:41:48 vasta tsitaadiga

See laadijas käimine on pealtnäha lihtne aga minu jaoks kohati ikkagi tüütu. Peab laadija järgi oma käiku planeerima ning siis veel lootma et seal vaba kohta on ja et see ka töötab. Ja no kui jääd kauemaks kui 10min 1-2 postiga poodi, siis oleks viisakas laetud auto eemale parkida laadimiskohast, tüütu jälle.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 08:44:01 vasta tsitaadiga

Laadijate arv muidugi selle järgi ka, et 7300st autost on 80% Harjumaal regatud. Sellegipoolest need laadijad suht täiesti tühjad alati.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 08:45:57 vasta tsitaadiga

Iga laadija ei kõlbagi, alla 100kw väga kasutada ei taha, ainult siis kui muud üle ei jää
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 08:47:56 vasta tsitaadiga

Tõsi aga näiteks ülemistesse minnes läheb nagunii tund ära ja seal on kõik 47kw just sellepärast. Kokku 20 laadijat. Tunniga saad mingi 20-80%.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 08:59:51 vasta tsitaadiga

Tallinnas eriti, kuna laadijate tihedus on juba piisavalt suur, siis pea igal sõidul jääb mitmeid ette ehk see laadija järgi planeerimine on väheke eksitav. Ja mida aasta edasi seda enam.
Ning ajalises mõttes on viisakas otseloomulikult laadimise järgselt vabastada koht aga see on ju teada, et viimase 20% laadimine võtab nagunii kauem seega see mõni minut kauem poes käimist ei ole probleem. Tundideks jääda poodi vms, siis peaks nagunii eelistama Type2 laadijat.
Ning sõltuvalt autost võib ka see 50kW laadija täitsa piisav olla.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 09:08:47 vasta tsitaadiga

Juurde tuleb jah pigem lühikese ajaga rohkem kui juba on. Iga grossi pood saab leedukate oma ja nüüd sügisel alustavad. Esialgu 24 poodi. Circle k on "coming soon" väga mitmes tallinna tanklas silt olemas jnejne. Neste ka laieneb, kohe avatakse vana päsküla hessi kõrval uus.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.09.2024 09:16:58 vasta tsitaadiga

Kui mina näen seda enda jaoks ebamugavuse/peavaluna, siis seda see ju MINU jaoks on igapäevase kasutuse juures, ehk see kodust väljas asuvate laadijate hulk ei ole enda jaoks määrav. Sellega ka ei taha nõustuda: ''pea igal sõidul jääb mitmeid ette ehk see laadija järgi planeerimine on väheke eksitav'', võib ju ette jääda, aga laadimiseks pead ikkagi tegema põike sinna ja ootama(kuniks soovitud) laadimistase saavutatud kui ei saa näiteks poeskäikutega ühildada.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 09:27:07 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
Kui mina näen seda enda jaoks ebamugavuse/peavaluna, siis seda see ju MINU jaoks on igapäevase kasutuse juures, ehk see kodust väljas asuvate laadijate hulk ei ole enda jaoks määrav. Sellega ka ei taha nõustuda: ''pea igal sõidul jääb mitmeid ette ehk see laadija järgi planeerimine on väheke eksitav'', võib ju ette jääda, aga laadimiseks pead ikkagi tegema põike sinna ja ootama(kuniks soovitud) laadimistase saavutatud kui ei saa näiteks poeskäikutega ühildada.

Vast ei püüdnud keegi viidata, et SINU jaoks ebamugav ei ole. Pigem püüti välja tuua, et see ei ole universaalne väide.

Enda sõnastuse täpsustuseks oli lause mõte see, et kuna neid laadijaid leidub väga paljudes kohtades, siis üha suureneva tõenäosusega langeb kokku sinu plaanitud/soovitud külastus/pood laadija asukohaga ehk sa ei pea spetsiifiliselt laadija järgi peatust planeerima.
Aga jah, eks võib tõesti argumenteerida, et kui praegu poodi minnes peab "planeerima" kas lähed Selverisse või Rimisse selle kaalukuse järgi, kumma lähedal on laadija, siis see on jah laadija järgi planeerimine. Poodi jõuad mõlemal juhul.
Võttes Rimi näitena ette, kes Volt-ga koostöös paljude kaupluste ette laadijad paigaldab (https://www.rimi.ee/uudised/enefit-volt-paigaldab-rimi-parklatesse-32-uut-elektriauto-laadijat), siis küsimus ei olegi enam niiväga Selver vs Rimi vaid milline Rimi neist paljudest, mis läheduses/teele jääb.


viimati muutis etk 21.09.2024 09:28:11, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 453, 454, 455 ... 510, 511, 512  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.