Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2024 15:47:52
|
|
|
Tesla puhul paraku eriti koomiline see, et auto määratud töösõitudeks ja siis loed:
tsitaat: |
Piduritega haagise lubatud mass 0 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 0 kg
Autorongi mass -
Lubatud koormus haakeseadmele - |
Veame haagist jah
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 15:54:11
|
|
|
Esiteks miks töösõit võrdub haagis?
Teiseks mul teslal:
Piduritega haagise lubatud mass1000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass750 kg
Autorongi mass3232 kg
Lubatud koormus haakeseadmele100 kg
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2024 15:55:37
|
|
|
MRTO kirjutas: |
Esiteks miks töösõit võrdub haagis?
Teiseks mul teslal:
Piduritega haagise lubatud mass1000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass750 kg
Autorongi mass3232 kg
Lubatud koormus haakeseadmele100 kg |
110kW diisel seevastu:
tsitaat: |
Kandevõime 504 kg
Piduritega haagise lubatud mass 2000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 4095 kg |
Ehk mis kasu sellest kW numbrist?
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004
|
20.09.2024 16:00:15
|
|
|
edaspidi igasugusele klähvimisele ja isiklikuks minemisele siin teemas järgneb AM
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 310 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
249 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 16:01:24
|
|
|
Magic kirjutas: |
MRTO kirjutas: |
Esiteks miks töösõit võrdub haagis?
Teiseks mul teslal:
Piduritega haagise lubatud mass1000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass750 kg
Autorongi mass3232 kg
Lubatud koormus haakeseadmele100 kg |
110kW diisel seevastu:
tsitaat: |
Kandevõime 504 kg
Piduritega haagise lubatud mass 2000 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 4095 kg |
Ehk mis kasu sellest kW numbrist? |
Sa segad kompotti mitu asja korraga. Minul pole käru vaja. Enamikel pole. Ja miks töösõiduks auto võrdub käru vedamine?
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
20.09.2024 16:03:08
|
|
|
Ämma, prussi ja boilerit ka Teslaga ei vea ju. Ämm saab südari, pruss lendab tagaaknast välja ja boiler ei mahu sisse.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 16:07:37
|
|
|
Yolo1 on ka töösõidud ning 0 käru. Nii?
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
20.09.2024 16:13:29
|
|
|
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
20.09.2024 16:22:58
|
|
|
londiste kirjutas: |
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab |
No milleks uuesti saagi tõmmata käima, entukad ei saa magada nüüd
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 16:23:01
|
|
|
londiste kirjutas: |
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab |
- kui sul pole raha
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
20.09.2024 16:30:41
|
|
|
Markos, ma usun, et su lexuse uuena ostmise hinnaklassis leiab täna päris söödava elektriauto
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
20.09.2024 16:34:43
|
|
|
londiste kirjutas: |
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi |
Korteris elades sõltub väga sellest millises korteris elad ja mis elustiil/harjumused on. Näen igapäevaselt korterites elavaid elektriauto omanikke, ka selliseid, kellel laadimisvõimalus on otseselt rõdult pikendusjuhe autoni vedades. Vaevalt, et selline asi enda piinamiseks ette võetakse (ja need, kes arvavad, et inimesed end vabatahtlikult piinavad peaksid ehk enda probleemide peegeldamise asemel minema vaimse tervise spetsialisti juurde, sest enda piinamine ei ole normaalne).
Igapäevase suure läbisõidu puhul sõltub samuti väga auto reaalsetest vajadustest. Selline 200-400km päevas ehk reaalselt peaegu terve tööpäev roolis ja enamus sellest maanteel (sest muidu ei mahu säärane vahemaa nende tundide sisse ära) pigem tuleb elektrikaga soodsam ja kuna sõit on rahulikum (vähem müra ja vibratsioone), siis ka vähem väsitavam ehk pigem just sobiks. Kui üle 400km, siis jah pigem läheb juba diisli poole ära. Kuigi elukutseliste autojuhtide regulatsioonidest tulenevad puhke nõuded sovbituvad just päris hästi elektriautodega, sest võimaldavad peale seda 300-400 km läbimist (4,5h sõitmist) puhkepausiga teise pea samapalju akusse tagasi toppida.
Markos kirjutas: |
- kui sul pole raha |
Kui sul pole raha, siis sa ei sõida autoga. Kui sa sõidad autoga, siis väga sõltub läbisõidust ja laadimisvõimalustest. Ma ei oleks endale elektriautot võtnud, kui ei oleks soodsam olnud.
Nagu ikka, säärane must-valge lähenemine ei päde kuigi tundub, et meelsasti tahetaks suruda säärastesse kastidesse.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
20.09.2024 17:19:05
|
|
|
MRTO kirjutas: |
Kui häält teeb siis on vaja. Kui häält ei tee on mõttetu näitaja 😁 |
Vastupidi. Vana 5.7L chevyga oli hea linnas pedaali anda, tuli mõnusad V8 jorinat aga edasi ei läinud ning kiirust ei ületanud. Sai uus võimas mustang ostetud, annad üheks sekundiks pedaali ja piirkiirus juba käes, lased pedaali lahti - täielik vaikus, ei mingit V8 jorinat
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
20.09.2024 21:09:04
|
|
|
Iga kell võtaks elektriauto kui need V123456789101112 asjandused.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
20.09.2024 22:28:29
|
|
|
londiste kirjutas: |
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab |
Ma suures pildis nõustun selle nimekirjaga, see 200+km päevas võiks pigem asendada 350km+ iga päev, ehk kui reaalselt peaks päevas korra ka lisaks kodus laadimisele kiirlaadijat külastama, siis oleks parajalt nüri imo, üldse tegelt mingitele avalikele laadijatele toetumine ka lihtsalt primaarse energiaallikana(pole kodus laadijat) tundub pigem peavalu, ehk pigem jätaks EV poodi kui kodus laadida ei saaks.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 23:31:51
|
|
|
londiste kirjutas: |
Markos, ma usun, et su lexuse uuena ostmise hinnaklassis leiab täna päris söödava elektriauto  |
Mis seal salata, suht ühes hinnaklassis on LBX, UX, Model 3 ja Model Y. Lexuse enda elektrikad on juba märksa kallimad. RZ näiteks on tõenäoliselt kõige ägedam ja luksuslikum EV millega ma sõitnud olen, Taycani ja IX'i kõrval, hinnaklass viimastest muidugi kõvasti soodsam ja isegi oma rivaalist hübriid RX'st on ta odavam, aga eks 75 tonni ole ka raha. Valik on kõige nirum just alumises otsas, "odavamad elektrikad" on niru varustusega või lihtsalt küsitava kvaliteediga (Tesla), samas hinnas hübriidid on juba premium sõidukid. Kui liigud aga päris luksklassi, siis seal enam vahet pole, saad kõike täie raha eest, suva mis mootor veab.
tsitaat: |
Kui sul pole raha, siis sa ei sõida autoga. |
Mulle on jäänud mulje, et auto on tänapäeval kättesaadav pea kõigile.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
21.09.2024 08:33:26
|
|
|
Indrek67 kirjutas: |
londiste kirjutas: |
see on ju ammu selge, et on rida korduvaid asju, mille puhul elektriauto ei sobi:
- kui elad korteris
- kui sõidad 200+km päevas igapäevaselt aasta ringi
- kui on vaja suurt rasket haagist vedada (kogu aeg)
- kui kannatad range anxiety all
- kui ilma korraliku mürata pole auto auto
- kui rohepöörde mainimine sind pöördesse ajab |
Ma suures pildis nõustun selle nimekirjaga, see 200+km päevas võiks pigem asendada 350km+ iga päev, ehk kui reaalselt peaks päevas korra ka lisaks kodus laadimisele kiirlaadijat külastama, siis oleks parajalt nüri imo, üldse tegelt mingitele avalikele laadijatele toetumine ka lihtsalt primaarse energiaallikana(pole kodus laadijat) tundub pigem peavalu, ehk pigem jätaks EV poodi kui kodus laadida ei saaks. |
Kumbki ei ole päriselt mingi peavalu aga kuna hirmsasti tahetakse jälle uueti ja uuesti sama juttu ajada siis kordame:
800sed laevad 10-80% 16 minutiga ja enamvähem kõik muud normaalsed 400sed 29 minutiga. Seda siis peale 300-400km sõitu.
Nii pikame tripile lähed siis pead ju nagunii "väljas" laadima kuna kodu särts otsas. Või siis pausil teepeal, et oleks midagi. Pause teed nagunii.
Kodulaadimise puudumise osas aga oleneb kus elatakse. Plugsharest aaab igaüks näha, et tallinnas ja selle ääres on 103 ccs kohta (mitte otsa), samas kui pärnus on kokku mingi 5tk. Mul enda kodu ümber alla kilomeetri raadiuses on juba 6tk ja teel tööle või lõunal käies ei viitsi kokku lugedagi. Reaalne laadimisvajadus on kulutatus kwh järgi tegelikult maksimaalselt kaks korda nädalas aga viimasel ajal 1. Poes käib igaüks nädalas ikka korraks pool tundi või siiis lõunal.
Siin saab siis poolikumt nõustuda ja öelda, et Tallinnas elades poleks mingi mure. Mujal võib tüütuks minna.
Igasugune "kurat ma panen paagi täis ja 1300 rahu". Mis vahet sel on kas kord nädalas või kolme nädala tagant juhe küljes kui poes oled? Ei ole mingit vahet.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.09.2024 08:41:48
|
|
|
See laadijas käimine on pealtnäha lihtne aga minu jaoks kohati ikkagi tüütu. Peab laadija järgi oma käiku planeerima ning siis veel lootma et seal vaba kohta on ja et see ka töötab. Ja no kui jääd kauemaks kui 10min 1-2 postiga poodi, siis oleks viisakas laetud auto eemale parkida laadimiskohast, tüütu jälle.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
21.09.2024 08:44:01
|
|
|
Laadijate arv muidugi selle järgi ka, et 7300st autost on 80% Harjumaal regatud. Sellegipoolest need laadijad suht täiesti tühjad alati.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.09.2024 08:45:57
|
|
|
Iga laadija ei kõlbagi, alla 100kw väga kasutada ei taha, ainult siis kui muud üle ei jää
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
21.09.2024 08:47:56
|
|
|
Tõsi aga näiteks ülemistesse minnes läheb nagunii tund ära ja seal on kõik 47kw just sellepärast. Kokku 20 laadijat. Tunniga saad mingi 20-80%.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.09.2024 08:59:51
|
|
|
Tallinnas eriti, kuna laadijate tihedus on juba piisavalt suur, siis pea igal sõidul jääb mitmeid ette ehk see laadija järgi planeerimine on väheke eksitav. Ja mida aasta edasi seda enam.
Ning ajalises mõttes on viisakas otseloomulikult laadimise järgselt vabastada koht aga see on ju teada, et viimase 20% laadimine võtab nagunii kauem seega see mõni minut kauem poes käimist ei ole probleem. Tundideks jääda poodi vms, siis peaks nagunii eelistama Type2 laadijat.
Ning sõltuvalt autost võib ka see 50kW laadija täitsa piisav olla.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
21.09.2024 09:08:47
|
|
|
Juurde tuleb jah pigem lühikese ajaga rohkem kui juba on. Iga grossi pood saab leedukate oma ja nüüd sügisel alustavad. Esialgu 24 poodi. Circle k on "coming soon" väga mitmes tallinna tanklas silt olemas jnejne. Neste ka laieneb, kohe avatakse vana päsküla hessi kõrval uus.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
21.09.2024 09:16:58
|
|
|
Kui mina näen seda enda jaoks ebamugavuse/peavaluna, siis seda see ju MINU jaoks on igapäevase kasutuse juures, ehk see kodust väljas asuvate laadijate hulk ei ole enda jaoks määrav. Sellega ka ei taha nõustuda: ''pea igal sõidul jääb mitmeid ette ehk see laadija järgi planeerimine on väheke eksitav'', võib ju ette jääda, aga laadimiseks pead ikkagi tegema põike sinna ja ootama(kuniks soovitud) laadimistase saavutatud kui ei saa näiteks poeskäikutega ühildada.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
21.09.2024 09:27:07
|
|
|
Indrek67 kirjutas: |
Kui mina näen seda enda jaoks ebamugavuse/peavaluna, siis seda see ju MINU jaoks on igapäevase kasutuse juures, ehk see kodust väljas asuvate laadijate hulk ei ole enda jaoks määrav. Sellega ka ei taha nõustuda: ''pea igal sõidul jääb mitmeid ette ehk see laadija järgi planeerimine on väheke eksitav'', võib ju ette jääda, aga laadimiseks pead ikkagi tegema põike sinna ja ootama(kuniks soovitud) laadimistase saavutatud kui ei saa näiteks poeskäikutega ühildada. |
Vast ei püüdnud keegi viidata, et SINU jaoks ebamugav ei ole. Pigem püüti välja tuua, et see ei ole universaalne väide.
Enda sõnastuse täpsustuseks oli lause mõte see, et kuna neid laadijaid leidub väga paljudes kohtades, siis üha suureneva tõenäosusega langeb kokku sinu plaanitud/soovitud külastus/pood laadija asukohaga ehk sa ei pea spetsiifiliselt laadija järgi peatust planeerima.
Aga jah, eks võib tõesti argumenteerida, et kui praegu poodi minnes peab "planeerima" kas lähed Selverisse või Rimisse selle kaalukuse järgi, kumma lähedal on laadija, siis see on jah laadija järgi planeerimine. Poodi jõuad mõlemal juhul.
Võttes Rimi näitena ette, kes Volt-ga koostöös paljude kaupluste ette laadijad paigaldab (https://www.rimi.ee/uudised/enefit-volt-paigaldab-rimi-parklatesse-32-uut-elektriauto-laadijat), siis küsimus ei olegi enam niiväga Selver vs Rimi vaid milline Rimi neist paljudest, mis läheduses/teele jääb.
viimati muutis etk 21.09.2024 09:28:11, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
|