praegune kellaaeg 15.06.2025 20:44:03
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
20.09.2024 13:37:48
|
|
|
Kuivõrd mu postitusvõimalust on ebaõiglaselt ja jaburalt piiratud, siis pikem tekstisein sisukate vastustega paljudele spoileris:
Spoiler 
Markos kirjutas: |
Soovitada aga tavainimesele EV'd, kui odavamat alternatiivi SPM'le või hübriidile on selge demagoogia ja valetamine. See on ka üks põhjus, miks ma selline "EV'de vastane" olen. |
Janis kirjutas: |
Sama siin. Nad ise toodavad ka seda negatiivset kogemust inimestele, kõik valetatakse ilusaks ja sobivaks ja pärast saabub EV ostnule reaalsus… |
Äkki viitate, kellele oponeerite? Ehk on võimalik teemast tsiteerida?
Pigem on tegu ju teie enda hüsteerilise õlgmehega - võitlete iseenda väljamõeldud olematusega ning seejuures reostate läbivalt ruumi, kus võiks toimuda ratsionaalne diskussioon.
MRTO kirjutas: |
Pull kuidas seda teemat lugedes on üks ja sama jura koguaeg, selleasemel, et rääkida päriselt uutest mudelitest või arengutest jms. Aga ilmselt muidugi asi ei saagi normaalselt töötada kui paar põhitüüpi kes viitsivad koguaeg raiuda vastu mingite pooltõdedega. Samahästi võib ju teema kustutada või ümber nimetada anti-ev'ks 😄
Täna sain igatahes 24.32.3 uue update. Nüüd lisati touchless frunk ja trunk aga kahjuks ainult uuematele mudelitele 😃 |
Justnimelt:
rmc kirjutas: |
Absurdne, et osadel on olulisem EV-sid tampida kui sisuliselt asja mõista ning selle üle arutleda. Aga see on kahjuks läbivalt nii, mistõttu olekski ammu paslik kui eksisteeriks vastav vaidlusteema alafoorumis Vaidlused » Võitlustanner |
Seal saaks mõttetuse-mõttekuse üle vaielda ning käesolev teema jääks valdkonna reaalsete arengute jaoks.
Magic kirjutas: |
Auto akupangana ei toimi ja tootjad ei luba seda. Hoopis reaalsem on päevase laadimise piirang elektriautodele. |
Miks ei toimi ja, millised tootjad seda ei luba?
Isegi Tesla, mille juht Musk on V2G vastaseid signaale andnud, on sõidukitele kahepoolse laadimise võimekuse lisanud.
Markos kirjutas: |
Täpsemalt siis see, et keegi kusagil tsenraalselt otsustab minu akude, olgu see siis auto või majapidamise ressursi kasutamist võrgu stabiliseerimiseks. Tahan autoga sõitma minna ja keegi on selle akud tühjaks laadinud vahepeal, no way. |
Läksid leili ja ehitasid taaskord õlgmehe, mida tümitada?
Kes kusagil on öelnud, et see toimub/toimuks? tahtevastaselt?
Magic kirjutas: |
Tanklas kulub mõni minut 1300km range saamiseks. Nädal rahu |
Väga lahe - kas see on uus info, mida siin teemas pidevalt jagada?
Äkki leiad enda jaoks mõne muu viisi rahuldust leida, et ei peaks sellise mõttetu asjaga läbivalt kõvatamas käima.
etk kirjutas: |
renx09 kirjutas: |
eks siin tuleb kõigil peeglisse vaadata korduvalt üles kutsunud teemat paukumise ja pläraga mitte derailima, kedagi ei koti |
Neid, kes kukuvad paukuma ei koti, neid ei ole palju siin teemas tegelikult. |
renx09, kumb siin teemat läbivalt derailib ning paukumiseks redutseerib? Ilmselgelt ju EV-vihkajad oma pidevalt korduvate õlgmeeste, ammu debunkitud müütidega, jne.-ga.
etk, see lahmiv pooltõdede ja selgete valede ning juba läbinämmutatud siunamiste telg on isegi kaitsva tiiva all, selles pigem peamine probleem.
etk kirjutas: |
Magic, tee nüüd teene ja viska kodust kõik asjad välja, millel on "Made in China" kiri peal ja vaata mis alles jääb, kui sul juba nii tugev põhimõtteline Hiina vastasus on. Muuseas pead loobuma ka kõigist EU/USA autotootjate toodangust, sest need kõik on "Made in China" komponente täis. Või võid ka need komponendid sealt kõik välja koukida aga siis pole enam tegu sõitva masinaga.
PS, kui sa tõesti enne lugesid, siis ei toimunud odava toorme ega tööjõu eiramist vaid selgelt tähelepanu juhtimist, et täpselt seda sama tooret ja tööjõudu kasutavad ka "lääne" autotootjad ära oma Hiina tehastes. Muidugi kui sa poole teksti osas silma kinni pigistad, et endale püüda säilitada moraalset pettekujutelma, siis saan aru, miks sääraseid asju ei näe lugeda. |
Prillpapa kirjutas: |
See teema käib jah ringiratast
...
Ehk vaatamata ajas karmistatud sisepõlemismootori heitmenormidele, euro5, euro6 jne - euroopas transpordisektori saastamine suureneb aga mitte ei vähene nagu eesmärgiks on seatud ja need heitmed on terve planeedi kliima jaoks probleem.
Küsimus on kuidas seda lahendada, kui senised meetmetega ei ole suudetud, kus vaatamata sõidukite "puhtamaks" muutumisele, autostumine endiselt suureneb ja saastamine suureneb.
...
Elektriautostumine pea mistahes teiste meetemetaga suht leebe, pealegi elektriautot ju täna ei sunni keegi ostma, ei Eestis ega euroopas..
Omaette teema on see "ei tohi peale suruda", "las tehnoloogia areneb omasoodu" - kui seda käsitleda keskkonna ja saastamise vaatest, on need argumendid sügavalt ebapädevad - saastamine on alati ja jääb alati odavamaks ning mugavamaks. Sisuliselt kõik keskkonnanõuded on kunstlikult meile peale surutud, tahad maja ehitada, pead täitma reovee ärajuhtimise/puhastamise nõudeid - maksab ja on peale surutud, ei saa keskaja kombel oma reovett rentslisse heita või maja taha kraavi soristada.
Tahab keegi tehast ehitada, ja tuleb jutuga, et no mis te nõuate kalleid filtreid ja puhastusseadmeid, see kõik on nii keeruline ja kulukas, laske asjadel omasoodu areneda, küll kunagi tehnoloogia areneb, tulevad pädevad taskukohased puhastustehnoloogiad ka - ei saa ju nii, kõik saastaks nii kuis jaksaks.
Paljud suurlinnad on selle sudu najal reaalselt läbi elanud ja see on lõppenud ikka sunniga/diktaadiga - kas tööstus peab lahkuma või puhtamaks muutuma, mingist isevoolu arengu ootamisest ei ole juttugi.
Nojah, eestlane muidugi ei pea suure ilma asju teadma, juba Pätsu kliki aegu olla meil suur riiklik kampaania ehk sund, et meite maa rahvas õpiks käimlaid kasutama. Aga ega seegi libedalt läinud, õige mees tegi kroonu käsul küll vastava majakese valmis aga asjal käis ikka maja taga võpsikus, üle kivide ja kändude ja riigi eestvedamisega käis käimlakultuuri õpetus.
Ei ole see maa sool meil kuskile kadunud paistab.. õige mees teab kuidas tahmafiltreid offida ja üldse kogu see keskkonna ja roheteema on võõras kauge ja uhhuude pärusmaa..
Ehk kui panna mõni siinne EV kriitik nt euroopa volinikuks vastutama transpordisektori saaste vähenemise eest - mis oleks see esimene samm, et nt saaste enam ei kasvaks aga hakkaks vähenema - eriti kui on teada, et senised poliitikad ei ole edukad olnud.., kui tahta transpordisektori saastest nt kümnendiga 20% vähendada, tähendaks see juba jõhkraid ja valusaid ümberkorraldusi senituntud transpordis. Kuidas läheneksite, mis oleks HV-lase lahendus ettepanek, et kõik transpordikorraldus jääks sama odavaks, mugavaks aga saastamine hüppeliselt väheneks - mis võluvitsa pakute.. |
1) Käib ringratast, jah. Need teemat ringrattasse sundivad püstitused olekski adekvaatne suunata Vaidluste alafoorumisse vastavasse teemasse - seal saaks jaurata mõttekuse ja mõttetuse üle.
2) Eks probleem on vist alati selles, et lõputu kasvu ühiskonnas on leebemate saastajatega raske midagi leevendada...
Teise poole osas on kaubaveo elektrifitseerimine USAs alles lapsekingades, mujal vist täiesti magamas.
USPS sai lõpuks oma EV-d kätte ja ollakse rahul.
FedEx tellis 15 (! ) uut EV-d.
Hiinlased üritavad SANY-ga Euroopat "vallutama" hakata.
Esimesed Tesla Semid on mõnda aega teel olnud ja miskit kogemust tilgub. Ja mitte ainult Tesla-d.
Tekivad suuremale transpordile vaikselt ka võimsamad laadimisvõimekused.
Samal ajal on elektrifitseerimise teema laiem, nt. San Diego sadamal on nüüd elektril töötavad kraanad, 400t vs 100t tõstevõimsusega.
Näiteks pakuvad raiskavas vallas muljetavaldavat mitmekülgset säästu Candela hydrofoil vesialused.
3) Eks see sundimise jutt tuleb pahatihti siis kui on vastupidises suunas mingi eriline sümpaatia, nagu osadel tualettruumi kasutamisegagi oli.
Piinlik võiks olla näiteks selliste sõnavõttude üle nagu ülal siin Markos V2G osas hüsteeritsedes maha sai.
londiste kirjutas: |
siia juurde tuleks märkida, et konkreetselt kliimaeesmärkide vaatest on probleem co2, mitte muud autost lähtuvad saasted. ka muu saaste on kahjulik ja nende vähendamiseks eesmärgid jne aga need käivad veidi teise kategooriasse. |
See süsinikukeskne kliimajaur on jabur. Peaks olema loogiline ja terviklik lähenemine, ent arusaadav vast, et lihtsamat meedet kergem kehtestada ja midagi nagu pidi saama hakkama.
londiste kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Siin kirjutab lahti: https://www.err.ee/1609465981/saksamaal-langes-elektriautode-muuk-augustis-70-protsenti
tsitaat: |
Elektrisõidukite müügi kokkuvarisemine tuleneb murest nende valiku, kõrgete hindade ja laadimisinfrastruktuuri puudumise pärast Euroopa Liidus, kirjutab The Telegraph.
"Reaalsus on see, et hoolimata sellest, kas vaadata äri- või erasektorit, elektrisõidukid veel ei veena," ütles autotööstuse andmeettevõte Jato Dynamics analüütik Felipe Munoz. |
|
saksamaal lõppesid kuskil elektriauto riigipoolsed toetused. see on yoy number ja võrdlusmomendiks on aasta tagasi, kus müük seoses toetuste kehtestamisega järsult tõusis.
muide, eelmine kuu käisid läbi ka uudised, kus elektriautode müük tõusis korralikult. mälu järgi belgia ja 44%. tanel, miks need sinu radarile ja tsitaatidesse ei jõua? |
etk kirjutas: |
londiste kirjutas: |
saksamaal lõppesid kuskil elektriauto riigipoolsed toetused. see on yoy number ja võrdlusmomendiks on aasta tagasi, kus müük seoses toetuste kehtestamisega järsult tõusis. |
Täpsustuseks ütleks, et Saksamaal lõppesid eelmise aasta lõpuga toetused ära ehk tekkis duubel efekt kus müük kasvas kuna kasutati viimast võimalust toetusteks ning toetuste kadumise järgselt siis langes müük. Saksamaa majandusseis ilmselt ei aita kaasa neil üldisemalt praegu automüügile. |
londiste kirjutas: |
Tanel, kas sa panid ka tähele, kes ja miks seda suure languse numbrit levitab?  |
Absoluutselt head äramärkimised. Selliste uudiste puhul tulebki vaadata natukene ka tausta, mida paljud (kas siis hoiakute või konkreetsete ärihuvide tõttu) teha ei taha. Hetkel on käimas konkreetsem "Legacy (ICE-)tootjate" kampaania-surumine EV-de massidesse mineku vastu.
etk kirjutas: |
Norras on ka peale toetuste tagasi tõmbamist elektriautode müük üle 90% uutest sõidukitest. Osakaal autopargis üle veerandi. Sisuliselt kõik teavad kedagi kellel elektriauto ja saavad otsekogemusi, kui tahavad. |
Iroonilisel kombel alla nädala vana uudis: Sometime this month, Norway will have more electric cars on its roads than petrol-only vehicles, according to an analysis of Norwegian government data.
Diislikad jäävad sealt muidugi veel välja, ent teemasse siiski.
etk kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Toetused on ju ka maksumaksja raha.
Võib öelda, et toetused on ajutine anomaalia (turumoonutus) ja lõpmatuseni ei saa raha ühest taskust teise tõsta. |
Olen igati nõus, et toetused on turumoonutus. Teatud toetuste osas aga tekib küsimusi, kas nad ikka on ajutised.
Näiteks fossiilsete kütuste toetused, mis IMF hinnangul on üle maailma kokku 7-10 triljonit dollarit ja mis on sisuliselt üle sajandi kestnud eri mahtudes. Kas neid ikka saab enam ajutisteks nimetada, kui kõik on nii harjunud sellega, et peavad seda normaalsuseks?
Ja kui sellist toetamist peetaksegi normaalseks, siis miks ei peaks ka teisi energialiike toetama sarnaselt? |
Aitäh sõnavõtu eest!
Kurb, et osasid "mündi teine pool" üldse ei huvita.
Markos kirjutas: |
Janis kajastab siin ausalt oma kogemusi, vastuseks leitakse enamasti n+1 põhjust, miks ta asju valesti teeb või asjadest valesti aru saab. |
Ühe kogemus trumpab mitmete (erinevate brändide masinatega sõitvate) oma üle? Seejuures on selge nüüd ka, et mitmed EV-dega reaalselt igapäevaselt sõitjad on kaugel "kont välja" jmt. säästumeetmete kasutajatest. Üks pigem peenestaja
pppd kirjutas: |
Ma jagan vastupidist kogemust, kõik kes minu tutvusringkonnas omale EV on ostnud, on sellega väga rahul. Jah, mingid näitajad on loomulikult halvemad, aga need ei ole määravad ning muud asjad kompenseerivad, kokkuvõttes on komplekt nende hinnangul parem. Ja see tuttav, kes käib mööda Eestist ringi elektritöid tegemas, sõidab endiselt oma diiselberlingoga, sest talle sobib see paremini, kõik saavad temast aru ja tema teistest. Ilmselt suhtleme me erinevat tüüpi inimestega. |
See on suurepärane näide, kuidas käesolevalt on kõigile oma olemas. Paljudele tegelikult EV sobib, ent mitte kõigile - pole näinud siin kedagi väitvat, et kõigile sobiks, kuigi EV-de vastased seda õlgmehena läbivalt tambivad.
Tanel kirjutas: |
Aga eelkõige olen realist, praegune rohepesu kahjustab keskkonda ning kulutab väärtuslikke ressursse. |
Käesoleva, ent mitte ainult käesoleva, sõnavõtuga näitad ära, et sa oled pigem pessimist ja vastavalt ka teemat käsitled. Kurb, et sind vastuargumendid ei huvita.
somnambuul kirjutas: |
Minu tutvusringkonnas on ainuke rant elektriautode pihta nõme äpimajanadus, iga laadija tahab uut äppi, apple/google payd pole neis, muudkui toksi kaardinumbreid sisse. |
See tüütu, jah, ent sama igasugu kliendikaartide-jne.-ga. Võiks olla universaalne süsteem, kuhu liidestada. Äpitaksode puhul võiks ka sisuliselt olla äpitaksode äpp .
Janis kirjutas: |
E208 on sõiduomadustelt parem kui id3, idkolmega pole hullu 400-500 päevas sõita |
Sa vist räägid omast kogemusest? Mille poolest E208 parem on kui ID3? Siiras huvi.
Markos kirjutas: |
Mul on oma läbisõitude juures "tankimise" vahe ev vs hübriid kuus keskmselt 50-60 eur hübriidi kahjuks. EV TCO oleks aga üle 200 euri kuus kallim. |
Kahju, ent oleme sellest aru saanud. Kas on tõesti vaja seda igasuguse muu kasutusstsenaariumi -kogemuse puhul üle kordama ja ka teistele kogemusena peale suruma hakata?
Betamax kirjutas: |
etk kirjutas: |
Ja nagu võluväel ilmub välja järjekordne pooltõe levitaja, bravo. |
Piira erutust oma pooltõdede teemaga. Küsisin küsimuse, mitte ei levitanud mingeid tõdesid. Ma pole mingi fanboy, kes erutusest püksi pritsib, kui saab oma eluvalikuid nui neljaks ainuõigetena igal võimalusel presenteerida. Sa oled nagu selle Lehhuse mehe teine äärmus. Võtaks sind isegi tõsiselt, aga sult ei tule kübetki kriitikat antud valdkonnas ja tituleerid kohe kõik mingiks pooltõeks või laimuks või mingite muude tegelaste lobitööks, kui miski sinu ideaalse maailmaga ei sobitu. |
Oleksid võinud isikliku kempluse asemel tema vastus-sisusse süübida - registreerisid selle üldse? Süvenesid sellesse?
EV-de kestvuse osas ka värske artikkel: A new study of 10,000 electric cars shows that their battery packs should outlast the vehicles themselves.
Seejuures "top comment" sealt:
tsitaat: |
The typical new ICE vehicle lasts 25 years unless they are lost to an accident. The average age of a vehicle on the road in the US today is over 12 years old (that is the average or mean age).
The rest of the study is basically statistical nonsense. It extrapolates a straight-line degradation (known to be incorrect) using early life data. The batteries will last much longer than 15 years and will not lose 30% in that time. They will last the same time as their ICE counterparts: over 20 years. |
EDIT: Tänud viitamast, etk. Parandatud.
_________________

viimati muutis rmc 20.09.2024 14:07:18, muudetud 3 korda |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
20.09.2024 13:39:16
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Ehk siis artiklit ei lugenud? |
Ehk siis sa ei vaevunud uurima materjale, mis lisasin viitamaks kuidas tegu on pooltõdede ja valeinfoga?
Muuseas lugesin küll seda artiklit. Ei ole päris kindel, et sina seda sisuliselt lugesid.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 13:42:59
|
|
|
tsitaat: |
Ma arvan, et keegi ei vaidle vastu, et sa oled võimeline oma jalga liigutama. One-pedal sõitmis stiil on siiski harjumist ja õppimist nõudev ja enamat kui lihtsalt jala liigutamine vaid ühel pedaalil. Eriti kuna sellega saab täpselt samuti vabalt veereda nagu sa oma hübriidiga, kui sa seda tahad, vajab lihtsalt rohkem harjutamist ja oskust, et see liigutus mugavalt jalas sees oleks. Ei ole asi, mis esimese minuti, tunni ega päevaga jalga sisse tekiks. Selle oskuse puudumine on üks nendest ilmingutest, mis tulenebki sellest, et sul ei ole päriselt elektriauto kogemust. Sul on elektriauto proovisõidu kogemused. |
Mul on kõik kogemused olemas.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
20.09.2024 13:56:09
|
|
|
etk kirjutas: |
Betamax kirjutas: |
Ehk siis artiklit ei lugenud? |
Ehk siis sa ei vaevunud uurima materjale, mis lisasin viitamaks kuidas tegu on pooltõdede ja valeinfoga?
Muuseas lugesin küll seda artiklit. Ei ole päris kindel, et sina seda sisuliselt lugesid. |
Sulle nagu point üldse ei jõudnud kohale? See oli vastus sinu küsimusele: "Kuidas Hiinas elektriautode müük on üle miljoni sõiduki kuus?" Elektriautode müük on nii suur sellepärast, et valitsus maksis ja maksab siiani nende tootmisele peale. Toodetakse sisuliselt orjatööjõuga, mis viib hinna olematuks võrreldes Euroopaga. Selle tagajärgedest keskkonnale pole mõtet rääkidagi. Link seal oli lihtsalt illustreerimaks mu juttu, et sa mind järjekordselt mingiks X asja levitajaks ei tituleeriks.
Sorry, aga sinusuguse fanboy'ga pole mõtet üldse midagi arutledagi. Mingi "pooltõdede/müütide/valeinfo" automaatvastus tuleb üle ühe postituse kõigele.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2024 13:57:22
|
|
|
Ära näe vaeva, ta täiesti lootusetu...Xi õpik ees ja ajab pläusti.
Lisaks tõmbaks tooni maha selle Hiina ülistamisega. Dongfeng on setud väga tugevalt hiina sõjaväega
Nende skeemid tõid koostöö mitme lääne firmaga, mis siis know-how jagamisel asendus kiiresti 100% Hiina firmaga.
Ehk mugav on jätta see hiinlaste käitumine mainimata...järjepidevalt
viimati muutis Magic 20.09.2024 13:59:27, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
20.09.2024 13:57:25
|
|
|
Markos kirjutas: |
Mul on kõik kogemused olemas. |
Kuna ja millist elektriautot kasutasid igapäevaselt enama kui nädala jagu? Okei, oleme leebemad, enama kui nädalavahetuse jagu? Oled ikka teadlik, et levinud soovitus elektriauto proovisõiduks on vähemalt nädalavahetuseks see võtta? Et saaks ka reaalsema laadimiste kogemuse ja nö igapäevase kasutuskogemuse, mitte ainult paar tunnikest liikluses (või tuimalt maanteel) tiksumist? Paljud soovitavadki nädalaks võtta, sest vähemaga on keeruline lasta lahti spm harjumustest.
Harjumused on teadupärast väga visad. Anektootliku näitena ka nüüd, kus pole üle 3a manuaalkastiga autoga sõitnud leian end aegajalt käigukangi otsimast. Kahtlustan, et kõik, kes on teinud sääraseid suuremaid muutuseid, kus mõni fundamentaalne tegevus kaob/muutub leiavad end aegajalt seda vana harjumust kordamast.
Betamax kirjutas: |
etk kirjutas: |
Betamax kirjutas: |
Ehk siis artiklit ei lugenud? |
Ehk siis sa ei vaevunud uurima materjale, mis lisasin viitamaks kuidas tegu on pooltõdede ja valeinfoga?
Muuseas lugesin küll seda artiklit. Ei ole päris kindel, et sina seda sisuliselt lugesid. |
Sulle nagu point üldse ei jõudnud kohale? See oli vastus sinu küsimusele: "Kuidas Hiinas elektriautode müük on üle miljoni sõiduki kuus?" Elektriautode müük on nii suur sellepärast, et valitsus maksis ja maksab siiani nende tootmisele peale. Toodetakse sisuliselt orjatööjõuga, mis viib hinna olematuks võrreldes Euroopaga. Selle tagajärgedest keskkonnale pole mõtet rääkidagi. Link seal oli lihtsalt illustreerimaks mu juttu, et sa mind järjekordselt mingiks X asja levitajaks ei tituleeriks.
Sorry, aga sinusuguse fanboy'ga pole mõtet üldse midagi arutledagi. Mingi "pooltõdede/müütide/valeinfo" automaatvastus tuleb üle ühe postituse kõigele. |
Nagu sa isegi lugesid sealt artiklist (lugesid ju ikka?) või minu poolt viidatud materjalidest, siis juba 2019 hakkas Hiina vähendama teotuseid.
Aga küsiks siis vastu, et kas EU ja USA ei toeta täpselt samuti? Summad isegi suuremad olnud läbi aastate. See ei kriibi aga Hiina kriibib?
Ning kui nüüd tagasi tulla korraks selle juurde, et toetuseid hakati tagasi tõmbama juba 5 aastat tagasi aga nüüd müük aina kasvab, siis kas saab ikka müügi kasvus süüdistada neid kunagisi toetusi?
Ning jah, kuna sa ei uuri asja sügavamalt, lähtud vaid endale meeldivatest infokildudest ja jagad neid väiteid õndsas teadmatuses, siis peab kahjuks välja tooma kui tegu on pooltõega. Mida ka on, selle ilmestamiseks ka viitasin materjalidele (uurisid neid?)
Tahad argumenteerida millegi üle, siis argumenteeri, näe natukenegi vaeva ja uuri kas su väide on õige või mitte. Head taktikad selle jaoks on õlgmehikese asemel ehitada terasmehikesi, püüda leida enda argumenti ümber lükkavat materjali, hinnata nii enda kui vastu väidete allikate kvaliteeti jne. Kas ja mida sa selles osas teinud oled? Praegu paistab, et ümmargune null.
Ei ole mõtet teisi sildistama hakata, kui sa ise ei ole vaevunud elementaarselt end teemaga kurssi viimast.
Ning ei ole ma mingi Hiina ega Xi fänn aga see ei tähenda, et peaksin laskma pooltõdedel või lausvaledel levida.
viimati muutis etk 20.09.2024 14:04:10, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 14:00:32
|
|
|
Fanboydele jõuab asi kohale siis, kui kõik ette ennustatud stsenaariumid realiseeruvad nii, et lihtsalt pole enam võimalik vastu vaielda, see tähendaks juba meditsiinilise diagnoosi saamist. Vaadake päikesepaneeli vendi, suu vett täis. Ainult kirumist on kuulda, kui hinnad negatiivseks kisuvad ja üleskutseid oma parke välja lülitama.
tsitaat: |
Kuna ja millist elektriautot kasutasid igapäevaselt enama kui nädala jagu? Okei, oleme leebemad, enama kui nädalavahetuse jagu? Oled ikka teadlik, et levinud soovitus elektriauto proovisõiduks on vähemalt nädalavahetuseks see võtta? Et saaks ka reaalsema laadimiste kogemuse ja nö igapäevase kasutuskogemuse, mitte ainult paar tunnikest liikluses (või tuimalt maanteel) tiksumist? Paljud soovitavadki nädalaks võtta, sest vähemaga on keeruline lasta lahti spm harjumustest.
Harjumused on teadupärast väga visad. Anektootliku näitena ka nüüd, kus pole üle 3a manuaalkastiga autoga sõitnud leian end aegajalt käigukangi otsimast. Kahtlustan, et kõik, kes on teinud sääraseid suuremaid muutuseid, kus mõni fundamentaalne tegevus kaob/muutub leiavad end aegajalt seda vana harjumust kordamast. |
Well kui ev'd tulid siis kasutasin päris palju Elmo asju. Hiljem olen paariks päevaks võtnud pluginaid ja EV'si, et just aru saada, kas ja kuidas laadimisega on. Plugina saab tavapistikust ööga täis, ok, kui tahaks korralikult börssi kasutada ja seda ma tahan, on 11kw laadija vajalik. EV'ga on mul vajalik juba peakaitset suurendada paraku, kui tahta seda päriselt kasutama hakata. Laadimine ongi kõige suurem teema minu jaoks, et seda teha optimaalselt ja paindlikult. Kuna mul päris laadijat veel ei ole, siis ei ole ma ka ühtegi EV'd pikemaks perioodiks võtnud. Harjumine mingi asjaga, mis sõidab ühe laadimisega paarsada km on tiba awkward, kui su olemasolev masin sõidab ühe laadimisega 1000km ja seda tuleb teha vaid korra kuus 2 minutit.
viimati muutis Markos 20.09.2024 14:13:48, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 14:06:02
|
|
|
Magic kirjutas: |
Ära näe vaeva, ta täiesti lootusetu...Xi õpik ees ja ajab pläusti.
Lisaks tõmbaks tooni maha selle Hiina ülistamisega. Dongfeng on setud väga tugevalt hiina sõjaväega
Nende skeemid tõid koostöö mitme lääne firmaga, mis siis know-how jagamisel asendus kiiresti 100% Hiina firmaga.
Ehk mugav on jätta see hiinlaste käitumine mainimata...järjepidevalt  |
Sa ju saad aru, et su see hiina pläust on sama rumal nagu keskmine ekreiit räägib "vastik liberast" iga põhjalikuma talle ebameeldiva jutu peale? Dongfeng ei meeldi siis saada eurostautole kiri, et ärgu müügu seres3'e
Markos ma juba korra küsisin. Misasi mulle kohale peaks jõudma? Mis on see suur negatiivne avastus? Sa ei vastand ka tookord. Kõige negatiivsem on model3 vihmasensor mida parem mitte kasutada närvide säästmiseks. Sa jätad sujuvamt täpsustustele vastamata kui su lora peale küsida asju ning sama ka valefaktide ümberlükkamisega.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
20.09.2024 14:09:04
|
|
|
Markos kirjutas: |
Fanboydele jõuab asi kohale siis, kui kõik ette ennustatud stsenaariumid realiseeruvad nii, et lihtsalt pole enam võimalik vastu vaielda, see tähendaks juba meditsiinilise diagnoosi saamist. |
Eks tuletab sulle siis mõne aasta pärast meelde, kui elektriautoga sõidad ja enam hübriidi fanboy ei ole
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
20.09.2024 14:17:57
|
|
|
Ulmevennad. Pole midagi öelda rohkem. Sama nagu need iPhone vs Android või Windows vs Linux vaidlused
viimati muutis Betamax 20.09.2024 14:18:26, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 14:19:19
|
|
|
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Fanboydele jõuab asi kohale siis, kui kõik ette ennustatud stsenaariumid realiseeruvad nii, et lihtsalt pole enam võimalik vastu vaielda, see tähendaks juba meditsiinilise diagnoosi saamist. |
Eks tuletab sulle siis mõne aasta pärast meelde, kui elektriautoga sõidad ja enam hübriidi fanboy ei ole  |
Kui ev tuleb, siis hübriid jääb igal juhul alles. Kui paigaldad soojuspumba, ei ole mõistlik ahju või gaasikatelt välja lõhkuda. EV tulek minujaoks tähendab kulude suurenemise aktsepteerimist.
tsitaat: |
Mis on see suur negatiivne avastus? |
Nu näiteks see, mis saab siis, kui garantii lõppeb või näiteks see, kui müüma hakkad, et keegi ei taha (vähemasti soovitud hinnaga). Või siis see, et kui kasutajaid kõvasti juurde peaks lisanduma, on avalikesse laadijatesse sabad tekkinud. Tarbimise ebamugavused oled sa nagu näha enda jaoks ilusaks mõelnud.
viimati muutis Markos 20.09.2024 14:23:00, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 14:28:54
|
|
|
Markos kirjutas: |
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Fanboydele jõuab asi kohale siis, kui kõik ette ennustatud stsenaariumid realiseeruvad nii, et lihtsalt pole enam võimalik vastu vaielda, see tähendaks juba meditsiinilise diagnoosi saamist. |
Eks tuletab sulle siis mõne aasta pärast meelde, kui elektriautoga sõidad ja enam hübriidi fanboy ei ole  |
Kui ev tuleb, siis hübriid jääb igal juhul alles. Kui paigaldad soojuspumba, ei ole mõistlik ahju või gaasikatelt välja lõhkuda. EV tulek minujaoks tähendab kulude suurenemise aktsepteerimist. |
Jou. Vasta küsimusele vahelduseks ka. Muidu kukud aina allapoole redelil.
Edit. Oje. Vastus.
Hind kukub vähem kui kolmesel bemmil samast aastast. Õige hinnaga läheb iga toode. Mina võtan seda kui umbes 400eurost renti umbes 3 aastat. Mul on keskmiselt üks auto poolteist aastat olnud. Soomes on mitukümmend korda rohke elektrinaid ja niipalju kui laadimas käind siis kõik tesla platsid tühjad ja vabad. Täna 7300 auto puhul 99% laadijatest vabad . Nüüd vaata palju neid siia iga pakkuja veel planeerind on. Lisaks 3a juba uute majade type2 kohustus jne. Need on ju lihtsaöt rumalad hirmud ja väljamõeldised.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 14:34:45
|
|
|
MRTO kirjutas: |
Markos kirjutas: |
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Fanboydele jõuab asi kohale siis, kui kõik ette ennustatud stsenaariumid realiseeruvad nii, et lihtsalt pole enam võimalik vastu vaielda, see tähendaks juba meditsiinilise diagnoosi saamist. |
Eks tuletab sulle siis mõne aasta pärast meelde, kui elektriautoga sõidad ja enam hübriidi fanboy ei ole  |
Kui ev tuleb, siis hübriid jääb igal juhul alles. Kui paigaldad soojuspumba, ei ole mõistlik ahju või gaasikatelt välja lõhkuda. EV tulek minujaoks tähendab kulude suurenemise aktsepteerimist. |
Jou. Vasta küsimusele vahelduseks ka. Muidu kukud aina allapoole redelil.
Edit. Oje. Vastus.
Hind kukub vähem kui kolmesel bemmil samast aastast. Õige hinnaga läheb iga toode. Mina võtan seda kui umbes 400eurost renti umbes 3 aastat. Mul on keskmiselt üks auto poolteist aastat olnud. Soomes on mitukümmend korda rohke elektrinaid ja niipalju kui laadimas käind siis kõik tesla platsid tühjad ja vabad. Täna 7300 auto puhul 99% laadijatest vabad . Nüüd vaata palju neid siia iga pakkuja veel planeerind on. Lisaks 3a juba uute majade type2 kohustus jne. Need on ju lihtsaöt rumalad hirmud ja väljamõeldised. |
Laadijaid ei paigalda riik plaanimajanduse korras, vaid äriettevõtted, kes eeldavad ROI'd. Kui nad näevad, et laadijate lisandumisel käive (ja kasum) enam ei suurene, siis tõmmatakse ka selle projektiga pidurit. Ega asjata ei ole kõige suuremad EV'de eestkõnelejad energiafirmade PR isikud. Lisaks on riigil poolt hakatud nüüd laadijate infra rajamisele ka kaikaid kodarasse loopima.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
20.09.2024 14:40:28
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Ulmevennad. Pole midagi öelda rohkem. Sama nagu need iPhone vs Android või Windows vs Linux vaidlused  |
Põmst ongi. Paar fanboy-d peavad ristisõda kuigi keegi pole ju öelnud, et vihkab EV-d. See pole lihtsalt igaühele ja igaks olukorraks.
Argumendid lähevad ka kohati sama jaburaks a'la sea selga saab ju ka sadula istutada.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 14:44:25
|
|
|
Okei aga suuremosa tarbimisest polegi mõeldud ju kiirlaadijate peale olema. Mõttetu on siin seda uuesti ja uuesti läbi võtta.
Ehitusseadustik ja märksõna elektriauto ütleb piisavalt mis suund on.
napoleon kirjutas: |
Betamax kirjutas: |
Ulmevennad. Pole midagi öelda rohkem. Sama nagu need iPhone vs Android või Windows vs Linux vaidlused  |
Põmst ongi. Paar fanboy-d peavad ristisõda kuigi keegi pole ju öelnud, et vihkab EV-d. See pole lihtsalt igaühele ja igaks olukorraks.
Argumendid lähevad ka kohati sama jaburaks a'la sea selga saab ju ka sadula istutada. |
Pigem on asi , et ühed ja samad tuulepead ketravad sama sousti vastujutuga ja mitte ainult siin. Markose sugune on vaevaks võtnud seda elektriautode omanike grupis ka FBs teha. See näitab ju ajunatukese viga juba. Kui ei meeldi siis hoia eemale. Ära demonstreeri rumalust. See oleks ju sama nagu ma läheks mingisse diisligruppi soiguma 😃
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2024 14:47:35
|
|
|
No jätkuvalt ei konkureeri ju diisliga ei saa ju sinna minna
Lisaks soetusmaksumus on ka täpselt selle 7€/100km peal elektrika kahjuks.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 14:49:21
|
|
|
tsitaat: |
Mina võtan seda kui umbes 400eurost renti umbes 3 aastat. |
Kas see on täisteenusrent või millest see koosneb ?
tsitaat: |
Markose sugune on vaevaks võtnud seda elektriautode omanike grupis ka FBs teha. See näitab ju ajunatukese viga juba. Kui ei meeldi siis hoia eemale. Ära demonstreeri rumalust. See oleks ju sama nagu ma läheks mingisse diisligruppi soiguma 😃 |
Ma olen võtnud vaevaks valesi kummutada.
viimati muutis Markos 20.09.2024 14:56:20, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 14:50:11
|
|
|
Magic kirjutas: |
No jätkuvalt ei konkureeri ju diisliga ei saa ju sinna minna
Lisaks soetusmaksumus on ka täpselt selle 7€/100km peal elektrika kahjuks. |
Sa ei vastanud ka sujuvalt küsimusele.
Näita üks sama kuluga ligi 400kw spm ning arvesta, et järgmine aasta on see kulu poole vähem.
|
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
20.09.2024 14:51:19
|
|
|
Magic kirjutas: |
No jätkuvalt ei konkureeri ju diisliga ei saa ju sinna minna
Lisaks soetusmaksumus on ka täpselt selle 7€/100km peal elektrika kahjuks. |
ja läheme jälle uuele ringile... hind ja kulud ei ole ju ainuke kriteerium? Škoda peaks ju BMW, MB ja Audi jms selgelt surnuks konkureerima, sest soetusmaksumus ja kilomeetrihind?
viimati muutis pppd 20.09.2024 14:51:56, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 14:52:43
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Mina võtan seda kui umbes 400eurost renti umbes 3 aastat. |
Kas see on täisteenusrent või millest see koosneb ? |
Sissemakse plus liisingumaksed kokku selle aja peale miinus eldatav müügihind 1/3 võrra vähem kui ost või alla selle pigem.
Edit. Minu paha. Kunagi mõtlesin ja nüüd uuesti arvutades olid numbrid valesti meeles. 400 ja 4 aastat juhul kui saan üle kolmandiku võrra vähem müügist.
viimati muutis M8T0 20.09.2024 14:55:57, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2024 14:53:51
|
|
|
Mida ma teen selle 400kW-ga? Ma ostan auto praktilisuse pärast mitte, et seda laadijas hoida.
Lisaks kuidas järgmine aasta kulu 3,5€?
//
Lisaks ei hellitaks mõtet, et elektriautole lisamakse ei tule. Kindlasti tuleb, mis lükkavad selle kulu ikka sinna diisli kanti. Kasvõi selle tõttu, et see lisakaal sööb rohkem rehve ja rehvitolm on kahjulik nagu diisli või bena peenosakesed.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
M8T0
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
20.09.2024 14:57:17
|
|
|
Magic kirjutas: |
Mida ma teen selle 400kW-ga? Ma ostan auto praktilisuse pärast mitte, et seda laadijas hoida.
Lisaks kuidas järgmine aasta kulu 3,5€?
//
Lisaks ei hellitaks mõtet, et elektriautole lisamakse ei tule. Kindlasti tuleb, mis lükkavad selle kulu ikka sinna diisli kanti. Kasvõi selle tõttu, et see lisakaal sööb rohkem rehve ja rehvitolm on kahjulik nagu diisli või bena peenosakesed. |
Mis vahet sel on mida sina sellega teed. Tuutu oled? Auto võimsus ja kütuse kulu on seotud asjad. Näita mulle sama võimast sama kuluga spm autot enne kui edasi lollust ajad.
Edasi on kodulaadimine uuest aastast. Loed üldse mida kirjutatakse?
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Mina võtan seda kui umbes 400eurost renti umbes 3 aastat. |
Kas see on täisteenusrent või millest see koosneb ?
tsitaat: |
Markose sugune on vaevaks võtnud seda elektriautode omanike grupis ka FBs teha. See näitab ju ajunatukese viga juba. Kui ei meeldi siis hoia eemale. Ära demonstreeri rumalust. See oleks ju sama nagu ma läheks mingisse diisligruppi soiguma 😃 |
Ma olen võtnud vaevaks valesi kummutada. |
Sa ju toodad neid.
viimati muutis M8T0 20.09.2024 14:59:53, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 87 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
20.09.2024 14:57:55
|
|
|
Veab, kui kodus laadida saad. Luksus.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2024 15:02:01
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Veab, kui kodus laadida saad. Luksus. |
Pigem vaesuse märk, ei jõua isegi enam poodi laadima minna mida nii ülistas
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2024 15:02:29
|
|
|
MRTO kirjutas: |
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Mina võtan seda kui umbes 400eurost renti umbes 3 aastat. |
Kas see on täisteenusrent või millest see koosneb ? |
Sissemakse plus liisingumaksed kokku selle aja peale miinus eldatav müügihind 1/3 võrra vähem kui ost või alla selle pigem.
Edit. Minu paha. Kunagi mõtlesin ja nüüd uuesti arvutades olid numbrid valesti meeles. 400 ja 4 aastat juhul kui saan üle kolmandiku võrra vähem müügist. |
Khm, mul on 450 eur kuus KOGUKULU järgneva 4a peale. Seal sees on siis kütus, hooldused, kindlustused ja amortisatsioon. Amort suureneb ja tõuseb 138 eur pealt kuus 200'le, paratamatus vanuse tõustes.
tsitaat: |
Sa ju toodad neid. |
Ei, ma olen nagu matemaatikaõpetaja ja life coach.
viimati muutis Markos 20.09.2024 15:05:22, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|