Kui sellega 70 km/h sõita, jääd kohe vahele. Tavalise väljanägemisega rattaga võib rahulikult 70 km/h panna, keegi ei pane tähele.
25 km/h saab jalgsi kiiremini
Tahaksin täpsustada Eesti liiklusseaduse ja Euroliidu regulatsioon 168/2013 ja EN 15194 standardi erisusi. Eestis võib jalgrattal olla kuni 0,25 kw püsinimivõimsusega elektrimootor, kiiruspiirangust pole mingit juttu, samuti pole sätestatud mootori juhtimismehhanismi (pedelec või gaasirulliga). EN 15194 standardi ja regulatsioon 168/2013 järgi peab elektrijalgratas olema pedelec (gaasirulliga juhtimine pole lubatud) ja abistamine toimub kuni kiiruseni 25 km/h. Iga liikmesriik kohandab Euroopa liidu regulatsioone enda tingimustele kohaseks, näiteks Austrias on jalgrattal lubatud mootor võimsusega 600w, kiiruspiirang 25 km/h. Kohalik liiklusseadus on olulisim akt, mis reguleerib liiklust, ideaalis peaks see olema kooskõlas EU ja selle siseturu nõuetega. Too Podride on 250w Bafangi mootoriga ja seega jalgratas, las kihutab Eestis kasvõi 90 km/h (reaalne pigem 35 km/h), vahelejäämisohtu pole. Pisimopeed (mootorivõimsus kuni 1kw) aga peab Eestis sõitma kiirusega 25 km/h.
Ons keegi paremini kursis Li-Ion eripäradega, ise rohkem LiFePO4 teinud aga nüüd tähelepanek - kui LiFe BMS on balance pinge 3.65V ja Cutoff näiteks 3.9V siis Li-Ion puhul on CutOff ENNE kui üldse balanseerima hakkab. Kuigi BMS paberites kirjas, et balance 4,23V ja cutoff 4,28V. Kokkuvõttes raibe ei balanseeri üldse - WTF?? Proovisin ka teist BMS ja sama lugu.
Kui lasen voolu DISCHARGE porti siis balanseerib ilusti (high voltage cutoff kaitset seal pole)
Kui sul on elemendi nominaalpinge 3,7, siis üle 4,2 seda ära kindlasti lae.
Kui sul on elemendil öeldud, et sul on lubatud kuni 4,35, siis võid kuni selleni laadida. Kuigi see eeldab, et tõesti on korralik aku, mitte odavaku, mis on lihtsalt suurema mahtuvuse nimel niimoodi nimetatud. On levinud ka selliseid, mis annavad väga palju laadimiskordi selle nimel ära. Vaid 4,2'ni neid laadides on eluiga tavalistega samasse auku.
3,7 V Li-Ion ja Li-Po on sisuliselt samad asjad ja nende laadimine käib samamoodi.
4.2 või 4.22 pole just suur erinevus aga pole mõtet siin liigselt nendesse numbritesse takerduda, põhiküsimus on selles, miks on cutoff pinge MADALAM kui balance pinge. Kirjutasin tehasesse, eks ole näha mis vastavad.
Selliste toodete puhul kipub hind kogu asja ära rikkuma. Tihti tuleb kallim kui aku elemendid ise.
Selle puhul aga 0,38$/elemedile + shipping, mis polegi väga paha
Ebay-s müügil üsna palju 3s, 4s jne protection board-e, häda selles, et kõigil tundub ülepingekaitse seal ca 4,3V ligidal olema, mis on paljuvõitu ja alapingekaitse 2,5V, mis liialt vähe. Mul akud tellitud, millel alla 3V ei soovitata tühjendada. On keegi näinud mõnd, millel alapingekaitse 3V+ ja ülelaadimise võiks näiteks max 4,2V juurde sättida saada? Kui akud väheke erinevad, siis võib ikka olla, et ajapikku ühel akul pinge 0,1V madalamale jääb ja teisel 0,1V kõrgemale, siis ongi, kus üks pea 4,3V peale jookseb ja teine 4,1V näiteks, Balansseerimise värgendus vahel ehk parandaks seda asja, ent kindlam oleks, kui 4,2V välja lennutaks ja niisamuti 3V juures, oleks kindel värk, et balansist välja vajudes üht akut ära ei küpsetaks. Või kui üks element natuke vähem mahutab energiat, siis tühjaks laadimisel kukub selle ühe pinge ära 2,5V-ni, kuigi naaberelemendid veel 3V+ kenasti hoiavad end, nii see üks saab vatti koguaeg ja sureb kokkuvõttes tunduvalt kiiremini kui võiks.
Pingevahemik on suur kuna need on üsna lollid ja enamasti puudub ka hüsterees. 2,5 ei sobi isegi osadele Lifepo4-dele (Winston Lifepo4 gets damaged under 2,8V)
Madal pinge on on seatud väga madalaks kuna gaasi andmisel kukub pinge päris palju ja inimesed poleks rahul kui poole aku täituvuse pealt hakkab BMS cuttima.
Õige oleks teha BMS piisavalt tark, et suure voolu korral oleks LVC madalam ~2,5V. Ja resting (no load) LVC oleks 3,2V vms. HVC võiks olla seadistatav. Mulle meeldiks 4,1V, siis on aku eluiga 2x pikem.
On olemas nn "programmable BMS" aga need on overpriced.
LVC = Low voltage cutoff
HVC = High voltage cutoff
Ehk siis selliseid eriti saada pole ja kui on siis küsitakse hingehinda? Mul alustatud isetehtud BMS-i tegemine, millel ülemine/alumine pingepiir vastavalt vajadusele muudetav, samas see tuleks üksjagu komponendirohke. Akutrellile võiks tavalise ebay toodangu panna, kui hind talutav oleks ja väljalülituspinge vähemalt 3V, aga tundub, et ei leia sellist. Universaalne 2,5V väljalülimisega oleks mõttetu akutapp ilmselt. Eks tuleb see asi lõpuni valmis nikerdada siis.
Kas liitiumile on ohtlik ainult tühikäigu klemmipinge või ka koormuse all? Point on ju selles mis keemiline seis parasjagu elemendi sees on ja koormuse all on ju loomulik et sisetakistuse jagu on nähtav pinge madalam. Ehk siis suure koormusega 2.5-ni koormamine on midagi muud kui väga väikse koormusega mis võib olla surmav. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kõige kindlam siiski 3V peal igal juhul välja lüüa ja kogu muusika. Nendel 30A lubatava voolutugevusega akudel on sisetakistus piisavalt väike, et maksimumiga lubatud koormuse korral jääb pingelang sinna 0,3V tuuri, samas alla 3,6V pinge korral on nagunii aku põhimõtteliselt tühi ja see viimane protsent, mida täie võhmaga koormates kätte ei saaks ei morjenda.
Alla 3,6 on päris pikk maa minna veel. Kunagi sai makita 18V tühjenemisgraafik maha võetud, täpselt ei mäleta aga mingi 20-30% oli küll veel sees. Cutoff oli vist 2,6 kandis aga ilma koormuseta pärast mõõtes oli üle 3V järel. Koormus oli 4A.
Mitte et ma kiidaks alla 3V tühjendamist. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
kui netist graafikuid vaadata, siis tundub suht lõpp http://www.ibt-power.com/bkencel/Lithium-Ion-tech.html ise testinud ei ole. Suurel koormusel muidugi jääb sisse midagi, samas endal plaanin väljalülituse isegi 3,1V peale jätta, täiskoormusel siis oleks ca 0,35V kõrgemal pingel tühijooksul klemmikas, samas trell kodukasutuses ja üldiselt 30A tarbimist naljalt ei teki ka.
Alla 3,6 on päris pikk maa minna veel. Kunagi sai makita 18V tühjenemisgraafik maha võetud, täpselt ei mäleta aga mingi 20-30% oli küll veel sees. Cutoff oli vist 2,6 kandis aga ilma koormuseta pärast mõõtes oli üle 3V järel. Koormus oli 4A.
Mitte et ma kiidaks alla 3V tühjendamist.
Alla 3.6-3.7v minnes lihtsalt lõhud oma akut. Kui väga vaja pole, siis ei tasuks alla selle minna ja tõesti on kuskil 20% alles veel. 2.5V oli vist see kriiline piir, et pole enam midagi teha, kui alla selle lähed. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
mikk36, jah.
ranel, ega tööriista all ju ei mõõda mis parasjagu sees on, kui ära tunned on hästi aga nad käivad nii krdi pikalt et ühe korraga tühjaks ei saa ja järgmine kord kui võtad siis ei taju pöördest ära kui täis või tühi on. Ükskord tunned et nüüd läheb ja kohe läheb kah. Kaitse peale. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
mikk36, jah.
ranel, ega tööriista all ju ei mõõda mis parasjagu sees on, kui ära tunned on hästi aga nad käivad nii krdi pikalt et ühe korraga tühjaks ei saa ja järgmine kord kui võtad siis ei taju pöördest ära kui täis või tühi on. Ükskord tunned et nüüd läheb ja kohe läheb kah. Kaitse peale.
Pole mõõtnud, aga tööriistal vast siiski asjalik elektroonika sees aku säästmiseks. Lambi bms on ju universiaalne kõikidele akudele võtmata arvesse elementide tegelikke omadusi. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Ehh, olin ise oinas - see BMS partii olin tellinud 4.18V balance ja 4.2V cutoff... aga nii väike vahe nende kahe pinge vahel teeb balansseerimise väga lühiajaliseks ja HVC kipub peale tulema. Head lahendust siin ei paista, ehk järgmine kord 4.18V balance ja 4.28 cutoff - kui laadijat korralikult timmida siis peaks hoidma purgid vast 4.2V lähedal.
Need 2 graafikut näitavad praktiliselt samu numbreid siiski (lihtsalt ühe peal on ühikuks amprid, teisel C reiting) ja 3.6 V ei ole kummagi graafiku peal aku lõhkumine.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.