Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
06.05.2015 07:05:28
|
|
|
Jep, ootan ka neid celle, ~2x kergem kui Lifepo4. 1tk 3Ah cell maksaks teoreetiliselt 3000/(10000/10,8) = 3,24$
48v 10ah pakk 150$ ja kaalub ~2,5kg
|
|
tagasi üles |
|
 |
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
06.05.2015 09:57:33
|
|
|
Teoorias on asi muidugi tore aga ilmselt reaalne elu on siiski märksa proosalisem.
|
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
06.05.2015 13:29:24
|
|
|
isegi kui nende cell'ide hind tuleb 5 eurot, on asi mõistlik.. a ilmselt reaalne elu on veel proosalisem
hetkel rahul oma 1800mah samsungidega :p
_________________
 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
06.05.2015 14:26:38
|
|
|
Banggoodis oli neid vahepeal 4,3€-ga tk saada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001
|
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
06.05.2015 18:56:16
|
|
|
Banggoodist 2x ostnud 5$/tk, tuttavale ka soovitasin, ise testisin ka, its real
Soodus lõppes otsa kahjuks.
Müstika see, et Ebays kõige odavam 1tk >10$
|
|
tagasi üles |
|
 |
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
06.05.2015 19:28:10
|
|
|
Hea tahtmine jurada nende ümmarguste plönnidega, ruumala kasutuse efektiivsus ei kannata erilist kriitikat - kolmandik ruumist on tühi + väikeste elementide tõttu palju kattematerjali. Kas see kokkuvõttes ikka ära tasub?
|
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
06.05.2015 19:37:00
|
|
|
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg.
|
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
06.05.2015 19:51:39
|
|
|
DVDRW, millega mahtu testisid?
_________________
 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
06.05.2015 20:39:18
|
|
|
See + see. Powerbank piirab voolu 0,9A peale ja katkestab lõpus ahela (mul oli 3W led taga). Mõõtja läheb aku ja powerbangi vahele. Mõõtja töötab min 2,7 voldiga.
viimati muutis DVDRW 06.05.2015 20:45:26, muudetud 2 korda |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
06.05.2015 20:41:20
|
|
|
DVDRW, mul powerbank olemas ja see mõõtja ka olemas, kuidas mahtu lugeda? peab tühjast täis laadima, et saaks teada? tahaks just sellist, mis teaks palju sees on mahtu
_________________
 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
06.05.2015 20:55:34
|
|
|
Laed täis ja siis testid ära (tühjaks)
Mõõtja salvestab iga 10ah tagant. ja mälu 10 aku jaoks. Näitabki mitu Ah kokku tuli.
Spoiler 
Mõõtja taustvalgus tobedalt vilgub, tinutasin valgustuse otse.
DIY 3€ elektriratta aku alatühjenemiskaitse?
Spoiler 
|
|
tagasi üles |
|
 |
meelis11
HV vaatleja
liitunud: 29.03.2004
|
07.05.2015 11:10:57
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg. |
Pigem on Lifepo4 ju väiksema mahalaadmisvooluga, kui NCA elemendid. See väike vool on Lifepo4 miinus, mitte NCA oma.
Mina küll mingit ca 10KG 20Ah akujurakat rattale ei taha, selleks et suudaks 1000W mootorit ära toita. Soovitatakse ju 15-20Ah akut kui mootor on 1000W+
muideks endale saabus just punktkeevitus ka, millega neid elemente kokku keevitada saab. NCA on tulevik, lifepo4 tundub oma mõõtmete ja kaalu juures eilane
|
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
07.05.2015 11:43:38
|
|
|
Mis seal Tesla akus on ei teagi täpselt. Aga üle 0,2C ta igatahes ei luba garantii säilitamiseks.
Ise sõidan Lifepo4jaga 1,5C. Pinge kipub alla 3v olema. Tähtis on aku asukoht rattal.
Parim on vast all keskel.
Ei tasu unustada, et see NCA kestab 4x vähem kui Lifepo4. Niiet hind korruta 4-jaga.
http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion
|
|
tagasi üles |
|
 |
meelis11
HV vaatleja
liitunud: 29.03.2004
|
07.05.2015 11:58:09
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Mis seal Tesla akus on ei teagi täpselt. Aga üle 0,2C ta igatahes ei luba garantii säilitamiseks.
Ise sõidan Lifepo4jaga 1,5C. Pinge kipub alla 3v olema. Tähtis on aku asukoht rattal.
Parim on vast all keskel.
Ei tasu unustada, et see NCA kestab 4x vähem kui Lifepo4. Niiet hind korruta 4-jaga.
http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion |
Aga miks ma pean ta 4ga korrutama? Enamus Lion akusi pakutakse elueaks 800-1000tsüklit, lifepo4 kuni 2000. Elueaks loetakse seda kui ca 70-80% mahtuvusest on alles. See aga ei tähenda et aku päevapealt on surnud.
Lisaks kui akusi ei lae alati täiesti täis ja täiesti tühjaks, siis kestavad need ka 2x kauem (vältida liiga tühjaks ja 4.2V asemel laadida 4.1V).
Ühesõnaga alginvesteering on võimalik teha väiksem, või siis sama raha eest saada suurem ja kergem aku, mida seega ei kasuta alati täielikult ära. See aga pikendab selle eluiga. Isegi kui 2-4 aasta pärast on aku täiesti läbi, siis selle ajaga on ka uusi tehnoloogiaid ehk väljas või on aku hinnad oluliselt kukkunud. Lähevad ka lifepo4 akud tuksi (BMS viga vms), seega see 2000 ei ole kindlasti reaalne number.
|
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
07.05.2015 12:50:58
|
|
|
Ka Lifepo4 eluiga pikeneb kui seda õrnalt kasutada ja samamoodi pole kohe läbi kui arv täis saab. LifeYpo4 lubab 7000 laadimist 70% DOD juures.
Minu skeptilisus tuleb sellest, et läpakaakud ja RC lipod lähevad ju päris tihti läbi. Ja paljut tulevad mu juurde nutuga, et nende eratta lioon ei toimi enam, pooled cellid läbi jne.
Lifepo4jaga massilisi bad celle pole nagu kohanud.
|
|
tagasi üles |
|
 |
meelis11
HV vaatleja
liitunud: 29.03.2004
|
07.05.2015 13:23:57
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Ka Lifepo4 eluiga pikeneb kui seda õrnalt kasutada ja samamoodi pole kohe läbi kui arv täis saab. LifeYpo4 lubab 7000 laadimist 70% DOD juures.
Minu skeptilisus tuleb sellest, et läpakaakud ja RC lipod lähevad ju päris tihti läbi. Ja paljut tulevad mu juurde nutuga, et nende eratta lioon ei toimi enam, pooled cellid läbi jne.
Lifepo4jaga massilisi bad celle pole nagu kohanud. |
Selleks tulebki akupakk oversizeda, et seda hellalt saaks kasutada. Enamus valmis lion akupakke on nii väikesed, et seal cellid saavad päris korralikku koormust, mille peale nad lähevad soojaks. Soojus ja liigselt tühjaks laadimine ongi põhilised akude vaenlased. Ma julgeks öelda, et Tesla autol kasutatav akupakk on ikka korralikult oversizetud, et elemendid ei peaks taluma suuri koormusi. Tänu sellele nad saavadki anda garantiisid (kas see oli 8aastat ja 90% mahtuvust?)
Läpakad on oma olemuselt suhteliselt halb keskkond akudele, kuna peavad taluma protsessori ja muu elektroonika poolt tekitatud sooja keskkonda.
Mõned 18650 akud on lühiajaliselt isegi 30A, 3C on suhteliselt levinud. Siiski pakun, et akupakk võiks kasutaja poolt kasutatavat sõidustiili taluda vähemalt 1 tund, seega pidev 1-2C on piisav. Kui kasutada pidevat 2-3C taluvaid akusi, siis ongi juba hellalt kasutamine.
Eks igaüks peab oma sõidustiilile ja maitsele vastavalt akutüübi valima. Ei ole olemas ühte ja parimat. Minu eelistus lihtsalt kisub pigem kergema ja soodsama akutüübi poole, selle nimel olen nõus teoreetilist tsüklite arvu veidi järele andma. Siiski arvan, et pigem on see tsüklite arvu vahe 2X, mitte 4X
üks artikkel 18650 akutüüpidest mis sobiks elektriratastele:
https://www.electricbike.com/lithium-cobalt-manganese/
|
|
tagasi üles |
|
 |
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
07.05.2015 20:58:45
|
|
|
Mina olengi selline kloun kes sõidab 13kg 20Ah 48V LiFePO4 akuga ja olen rahul sellega... kaks aastat trööbatud kohe sisuliselt iga päev ja ei kõssagi
meelis11 kirjutas: |
DVDRW kirjutas: |
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg. |
Pigem on Lifepo4 ju väiksema mahalaadmisvooluga, kui NCA elemendid. See väike vool on Lifepo4 miinus, mitte NCA oma.
Mina küll mingit ca 10KG 20Ah akujurakat rattale ei taha, selleks et suudaks 1000W mootorit ära toita. Soovitatakse ju 15-20Ah akut kui mootor on 1000W+
muideks endale saabus just punktkeevitus ka, millega neid elemente kokku keevitada saab. NCA on tulevik, lifepo4 tundub oma mõõtmete ja kaalu juures eilane  |
|
|
tagasi üles |
|
 |
meelis11
HV vaatleja
liitunud: 29.03.2004
|
08.05.2015 09:48:29
|
|
|
Aga sa ilmselt ei tõsta ka oma ratast igapäevalset trepist või muudest kohtadest üles? äärekividest alla hüppad?
Ehk sul põmst tegu elektrirolleriga, kui sa sõidu ajal ei vänta ja tõstmiseks liiga raske.
Palju ratas kokku kaalub? Mul vist sinna 22kg kanti
IndrekM80 kirjutas: |
Mina olengi selline kloun kes sõidab 13kg 20Ah 48V LiFePO4 akuga ja olen rahul sellega... kaks aastat trööbatud kohe sisuliselt iga päev ja ei kõssagi
meelis11 kirjutas: |
DVDRW kirjutas: |
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg. |
Pigem on Lifepo4 ju väiksema mahalaadmisvooluga, kui NCA elemendid. See väike vool on Lifepo4 miinus, mitte NCA oma.
Mina küll mingit ca 10KG 20Ah akujurakat rattale ei taha, selleks et suudaks 1000W mootorit ära toita. Soovitatakse ju 15-20Ah akut kui mootor on 1000W+
muideks endale saabus just punktkeevitus ka, millega neid elemente kokku keevitada saab. NCA on tulevik, lifepo4 tundub oma mõõtmete ja kaalu juures eilane  |
|
|
|
tagasi üles |
|
 |
Fukiku
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.11.2003
|
08.05.2015 10:17:50
|
|
|
meelis11 kirjutas: |
Aga sa ilmselt ei tõsta ka oma ratast igapäevalset trepist või muudest kohtadest üles? äärekividest alla hüppad?
Ehk sul põmst tegu elektrirolleriga, kui sa sõidu ajal ei vänta ja tõstmiseks liiga raske.
Palju ratas kokku kaalub? Mul vist sinna 22kg kanti |
ot: |
Mul on ratas ilma elektrita aga kõige muude kellade ja viledega ca 30kg... iga päev tõstan keldrist välja ja tagasi. Äärekivist alla tulen küll, aga üles tõesti ei lähe üldiselt..  |
_________________ Foxic is just a simple fox
Enne kui sa küsid oma küsimuse - küsi seda vannipardilt! Rangelt soovitatav enne programmeerimise alafoorumisse uue teema tegemist. |
|
tagasi üles |
|
 |
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
08.05.2015 10:34:15
|
|
|
Ei tõsta jah, ratas kaalub ~40kg koos akuga... äärekividest üles/alla ikka sõidan aga loomulikult mitte punn põhjas vaid tasakesti
|
|
tagasi üles |
|
 |
PAUKA
HV veteran

liitunud: 22.07.2003
|
08.05.2015 15:57:35
|
|
|
Spoiler 
20ah 48v lifepo4 on peal, sõidab alla ja üles treppidest, äärekividest ja kust iganes vaja, talub 1m+ flat hüppeid ka ilusti. Asi pole akus, vaid ratta toorik tuleb õige võtta.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Maidor
HV kasutaja
liitunud: 20.08.2013
|
09.05.2015 19:03:00
|
|
|
Kus on saada parimaid kodaraid Magic Pie 3 700C pöiale? 2 kodarat võtsid nõuks puruneda. Kui kellelgi vedeleb, siis võin vahetada ka 26" kodarate vastu.
|
|
tagasi üles |
|
 |
nunnu
Kreisi kasutaja

liitunud: 25.11.2001
|
|
tagasi üles |
|
 |
|