Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 190, 191, 192  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.05.2015 07:05:28 vasta tsitaadiga

Jep, ootan ka neid celle, ~2x kergem kui Lifepo4. 1tk 3Ah cell maksaks teoreetiliselt 3000/(10000/10,8) = 3,24$
48v 10ah pakk 150$ ja kaalub ~2,5kg icon_razz.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 06.05.2015 09:57:33 vasta tsitaadiga

Teoorias on asi muidugi tore aga ilmselt reaalne elu on siiski märksa proosalisem.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.05.2015 13:29:24 vasta tsitaadiga

isegi kui nende cell'ide hind tuleb 5 eurot, on asi mõistlik.. a ilmselt reaalne elu on veel proosalisem icon_biggrin.gif
hetkel rahul oma 1800mah samsungidega :p

_________________
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.05.2015 14:26:38 vasta tsitaadiga

Banggoodis oli neid vahepeal 4,3€-ga tk saada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.05.2015 14:31:46 vasta tsitaadiga

eleratas kirjutas:
Tesla seina-aku uudis röömustab vist meid köiki, sest loodetavasti sisaldavad need akud ikka neidsamu imelisi Panasonicu 18650-id, mis Model-S. Moskvas üks "kulibin" juba lammutab esimest Model-S -i akut...Ettevötmise eesmärk väga sirgjooneline - ehitada saadud 18650-st äge aku e-jalgrattale! http://electrotransport.ru/ussr/index.php?PHPSESSID=f372rnpjnfpcehfcc8g96jnmv7&topic=26666.0
Tahaks näha Elon Muski nägu selle Moskva-uudise peale;) Äkki võtab järgmiseks plaani e-ratastele akude tootmise:)?
Veel pilte Model S aku lammutamisest Venemaal...
http://www.yaplakal.com/forum11/topic1104428.html

Usas juba on lahti lammutatud:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/34531-Plan-Off-grid-solar-with-a-Model-S-battery-pack-at-the-heart

_________________
The sh*t has hit the fan.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.05.2015 14:53:49 vasta tsitaadiga

DVDRW, kommentaaridest käib läbi ka pettunud kliente... 12usd 2 ~3000'st patakat on hea küll, võtaks isegi praeguste asemele icon_razz.gif

edit: tundub, et 3100'seid on saada küll kui otsida, hinnaga ~€6/tk ja tagasiside järgi on 3000 reaalselt ka mahutavuseks:
http://www.aliexpress.com/item/4pcs-lot-Original-18650-NCR18650A-Protected-Rechargeable-Li-ion-battery-3100mAh-with-PCB-For-Panasonic-Free/1521088384.html

_________________
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.05.2015 18:56:16 vasta tsitaadiga

Banggoodist 2x ostnud 5$/tk, tuttavale ka soovitasin, ise testisin ka, its real thumbs_up.gif
Soodus lõppes otsa kahjuks.
Müstika see, et Ebays kõige odavam 1tk >10$
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 06.05.2015 19:28:10 vasta tsitaadiga

Hea tahtmine jurada nende ümmarguste plönnidega, ruumala kasutuse efektiivsus ei kannata erilist kriitikat - kolmandik ruumist on tühi + väikeste elementide tõttu palju kattematerjali. Kas see kokkuvõttes ikka ära tasub?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.05.2015 19:37:00 vasta tsitaadiga

Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.05.2015 19:51:39 vasta tsitaadiga

DVDRW, millega mahtu testisid?
_________________
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.05.2015 20:39:18 vasta tsitaadiga

See + see. Powerbank piirab voolu 0,9A peale ja katkestab lõpus ahela (mul oli 3W led taga). Mõõtja läheb aku ja powerbangi vahele. Mõõtja töötab min 2,7 voldiga.

viimati muutis DVDRW 06.05.2015 20:45:26, muudetud 2 korda
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.05.2015 20:41:20 vasta tsitaadiga

DVDRW, mul powerbank olemas ja see mõõtja ka olemas, kuidas mahtu lugeda? peab tühjast täis laadima, et saaks teada? tahaks just sellist, mis teaks palju sees on mahtu icon_razz.gif
_________________
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.05.2015 20:55:34 vasta tsitaadiga

Laed täis ja siis testid ära (tühjaks)
Mõõtja salvestab iga 10ah tagant. ja mälu 10 aku jaoks. Näitabki mitu Ah kokku tuli.
Spoiler Spoiler Spoiler

Mõõtja taustvalgus tobedalt vilgub, tinutasin valgustuse otse.

DIY 3€ elektriratta aku alatühjenemiskaitse? icon_razz.gif
Spoiler Spoiler Spoiler
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
meelis11
HV vaatleja

liitunud: 29.03.2004




sõnum 07.05.2015 11:10:57 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg.


Pigem on Lifepo4 ju väiksema mahalaadmisvooluga, kui NCA elemendid. See väike vool on Lifepo4 miinus, mitte NCA oma.
Mina küll mingit ca 10KG 20Ah akujurakat rattale ei taha, selleks et suudaks 1000W mootorit ära toita. Soovitatakse ju 15-20Ah akut kui mootor on 1000W+

muideks endale saabus just punktkeevitus ka, millega neid elemente kokku keevitada saab. NCA on tulevik, lifepo4 tundub oma mõõtmete ja kaalu juures eilane icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 07.05.2015 11:43:38 vasta tsitaadiga

Mis seal Tesla akus on ei teagi täpselt. Aga üle 0,2C ta igatahes ei luba garantii säilitamiseks.
Ise sõidan Lifepo4jaga 1,5C. Pinge kipub alla 3v olema. Tähtis on aku asukoht rattal.
Parim on vast all keskel.

Ei tasu unustada, et see NCA kestab 4x vähem kui Lifepo4. Niiet hind korruta 4-jaga.
http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
meelis11
HV vaatleja

liitunud: 29.03.2004




sõnum 07.05.2015 11:58:09 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Mis seal Tesla akus on ei teagi täpselt. Aga üle 0,2C ta igatahes ei luba garantii säilitamiseks.
Ise sõidan Lifepo4jaga 1,5C. Pinge kipub alla 3v olema. Tähtis on aku asukoht rattal.
Parim on vast all keskel.

Ei tasu unustada, et see NCA kestab 4x vähem kui Lifepo4. Niiet hind korruta 4-jaga.
http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion


Aga miks ma pean ta 4ga korrutama? Enamus Lion akusi pakutakse elueaks 800-1000tsüklit, lifepo4 kuni 2000. Elueaks loetakse seda kui ca 70-80% mahtuvusest on alles. See aga ei tähenda et aku päevapealt on surnud.
Lisaks kui akusi ei lae alati täiesti täis ja täiesti tühjaks, siis kestavad need ka 2x kauem (vältida liiga tühjaks ja 4.2V asemel laadida 4.1V).
Ühesõnaga alginvesteering on võimalik teha väiksem, või siis sama raha eest saada suurem ja kergem aku, mida seega ei kasuta alati täielikult ära. See aga pikendab selle eluiga. Isegi kui 2-4 aasta pärast on aku täiesti läbi, siis selle ajaga on ka uusi tehnoloogiaid ehk väljas või on aku hinnad oluliselt kukkunud. Lähevad ka lifepo4 akud tuksi (BMS viga vms), seega see 2000 ei ole kindlasti reaalne number.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 07.05.2015 12:50:58 vasta tsitaadiga

Ka Lifepo4 eluiga pikeneb kui seda õrnalt kasutada ja samamoodi pole kohe läbi kui arv täis saab. LifeYpo4 lubab 7000 laadimist 70% DOD juures.
Minu skeptilisus tuleb sellest, et läpakaakud ja RC lipod lähevad ju päris tihti läbi. Ja paljut tulevad mu juurde nutuga, et nende eratta lioon ei toimi enam, pooled cellid läbi jne.
Lifepo4jaga massilisi bad celle pole nagu kohanud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
meelis11
HV vaatleja

liitunud: 29.03.2004




sõnum 07.05.2015 13:23:57 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Ka Lifepo4 eluiga pikeneb kui seda õrnalt kasutada ja samamoodi pole kohe läbi kui arv täis saab. LifeYpo4 lubab 7000 laadimist 70% DOD juures.
Minu skeptilisus tuleb sellest, et läpakaakud ja RC lipod lähevad ju päris tihti läbi. Ja paljut tulevad mu juurde nutuga, et nende eratta lioon ei toimi enam, pooled cellid läbi jne.
Lifepo4jaga massilisi bad celle pole nagu kohanud.

Selleks tulebki akupakk oversizeda, et seda hellalt saaks kasutada. Enamus valmis lion akupakke on nii väikesed, et seal cellid saavad päris korralikku koormust, mille peale nad lähevad soojaks. Soojus ja liigselt tühjaks laadimine ongi põhilised akude vaenlased. Ma julgeks öelda, et Tesla autol kasutatav akupakk on ikka korralikult oversizetud, et elemendid ei peaks taluma suuri koormusi. Tänu sellele nad saavadki anda garantiisid (kas see oli 8aastat ja 90% mahtuvust?)
Läpakad on oma olemuselt suhteliselt halb keskkond akudele, kuna peavad taluma protsessori ja muu elektroonika poolt tekitatud sooja keskkonda.

Mõned 18650 akud on lühiajaliselt isegi 30A, 3C on suhteliselt levinud. Siiski pakun, et akupakk võiks kasutaja poolt kasutatavat sõidustiili taluda vähemalt 1 tund, seega pidev 1-2C on piisav. Kui kasutada pidevat 2-3C taluvaid akusi, siis ongi juba hellalt kasutamine.

Eks igaüks peab oma sõidustiilile ja maitsele vastavalt akutüübi valima. Ei ole olemas ühte ja parimat. Minu eelistus lihtsalt kisub pigem kergema ja soodsama akutüübi poole, selle nimel olen nõus teoreetilist tsüklite arvu veidi järele andma. Siiski arvan, et pigem on see tsüklite arvu vahe 2X, mitte 4X

üks artikkel 18650 akutüüpidest mis sobiks elektriratastele:
https://www.electricbike.com/lithium-cobalt-manganese/
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 07.05.2015 20:58:45 vasta tsitaadiga

Mina olengi selline kloun kes sõidab 13kg 20Ah 48V LiFePO4 akuga ja olen rahul sellega... kaks aastat trööbatud kohe sisuliselt iga päev ja ei kõssagi icon_smile.gif

meelis11 kirjutas:
DVDRW kirjutas:
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg.


Pigem on Lifepo4 ju väiksema mahalaadmisvooluga, kui NCA elemendid. See väike vool on Lifepo4 miinus, mitte NCA oma.
Mina küll mingit ca 10KG 20Ah akujurakat rattale ei taha, selleks et suudaks 1000W mootorit ära toita. Soovitatakse ju 15-20Ah akut kui mootor on 1000W+

muideks endale saabus just punktkeevitus ka, millega neid elemente kokku keevitada saab. NCA on tulevik, lifepo4 tundub oma mõõtmete ja kaalu juures eilane icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
meelis11
HV vaatleja

liitunud: 29.03.2004




sõnum 08.05.2015 09:48:29 vasta tsitaadiga

Aga sa ilmselt ei tõsta ka oma ratast igapäevalset trepist või muudest kohtadest üles? äärekividest alla hüppad? icon_smile.gif
Ehk sul põmst tegu elektrirolleriga, kui sa sõidu ajal ei vänta ja tõstmiseks liiga raske.
Palju ratas kokku kaalub? Mul vist sinna 22kg kanti

IndrekM80 kirjutas:
Mina olengi selline kloun kes sõidab 13kg 20Ah 48V LiFePO4 akuga ja olen rahul sellega... kaks aastat trööbatud kohe sisuliselt iga päev ja ei kõssagi icon_smile.gif

meelis11 kirjutas:
DVDRW kirjutas:
Aga pakk tuleb ikkagi ~2x väikesm kui Lifepo4.
Miinused on väiksem tsüklite arv ja väike vool.
Näen pointi neis siis kui tihti pikke sõite oleks vaja teha Tallinn-Tartu jne.
Lifepo4 oleks 50kg. NCA 25kg.


Pigem on Lifepo4 ju väiksema mahalaadmisvooluga, kui NCA elemendid. See väike vool on Lifepo4 miinus, mitte NCA oma.
Mina küll mingit ca 10KG 20Ah akujurakat rattale ei taha, selleks et suudaks 1000W mootorit ära toita. Soovitatakse ju 15-20Ah akut kui mootor on 1000W+

muideks endale saabus just punktkeevitus ka, millega neid elemente kokku keevitada saab. NCA on tulevik, lifepo4 tundub oma mõõtmete ja kaalu juures eilane icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Fukiku
Kreisi kasutaja
Fukiku

liitunud: 06.11.2003




sõnum 08.05.2015 10:17:50 vasta tsitaadiga

meelis11 kirjutas:
Aga sa ilmselt ei tõsta ka oma ratast igapäevalset trepist või muudest kohtadest üles? äärekividest alla hüppad? icon_smile.gif
Ehk sul põmst tegu elektrirolleriga, kui sa sõidu ajal ei vänta ja tõstmiseks liiga raske.
Palju ratas kokku kaalub? Mul vist sinna 22kg kanti
ot:
Mul on ratas ilma elektrita aga kõige muude kellade ja viledega ca 30kg... iga päev tõstan keldrist välja ja tagasi. Äärekivist alla tulen küll, aga üles tõesti ei lähe üldiselt.. icon_smile.gif

_________________
Foxic is just a simple fox
Enne kui sa küsid oma küsimuse - küsi seda vannipardilt! Rangelt soovitatav enne programmeerimise alafoorumisse uue teema tegemist.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 08.05.2015 10:34:15 vasta tsitaadiga

Ei tõsta jah, ratas kaalub ~40kg koos akuga... äärekividest üles/alla ikka sõidan aga loomulikult mitte punn põhjas vaid tasakesti icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2015 15:57:35 vasta tsitaadiga

Spoiler Spoiler Spoiler


20ah 48v lifepo4 on peal, sõidab alla ja üles treppidest, äärekividest ja kust iganes vaja, talub 1m+ flat hüppeid ka ilusti. Asi pole akus, vaid ratta toorik tuleb õige võtta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Maidor
HV kasutaja

liitunud: 20.08.2013




sõnum 09.05.2015 19:03:00 vasta tsitaadiga

Kus on saada parimaid kodaraid Magic Pie 3 700C pöiale? 2 kodarat võtsid nõuks puruneda. Kui kellelgi vedeleb, siis võin vahetada ka 26" kodarate vastu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
nunnu
Kreisi kasutaja
nunnu

liitunud: 25.11.2001




sõnum 17.05.2015 12:03:47 vasta tsitaadiga

https://www.indiegogo.com/projects/add-e-simply-add-electricity-to-your-bicycle

Midagi teistmoodi

Huvitav kuidas see 600W sedasi rehvile üle kantakse? Pole probleemiks?

_________________
Pooldan igareedeseid kondoomivastaseid ühiskogunemisi vabaduse väljakul.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 190, 191, 192  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.