Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  Üleriigiline elektriautode kiirlaadijate võrgustik ametlikult avatud märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 27.02.2013 14:51:48 vasta tsitaadiga

Täpselt. Sel puuduvad kõiksugu sissepritset, süüdet jmt juhtivad vidinad.
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Miki-Hiir
HV veteran

liitunud: 04.03.2004




sõnum 27.02.2013 16:45:46 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:
Täpselt. Sel puuduvad kõiksugu sissepritset, süüdet jmt juhtivad vidinad.
Teie jutust jääb mulje, et elektriautol pole ühtegi mootori tööd juhtivat plokki, on lihtsalt aku, pedaal ja elektrimootor. Nalja teete? Olete mõnda elektriautot lähemalt üldse näinud ja uurinud?
Diislitel pihustiprobleemid on siiski väga harvad, esimese paarisaja tuhande km peale ei tule tavaliselt veel midagi vahetada. Kui võtta elektriauto võrdluseks 10a vanune hooldamata diislirümakas, siis on võrdlus ebavõrdne, 10a pärast seesama elektriauto ei sõida enam üldse kuhugi, hoolda kuidas tahad.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 43
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 27.02.2013 17:10:28 vasta tsitaadiga

Elektriauto remont ON kallim kui tavaauto remont.
Elektriauto soetuskulu on lausa KORDADES kallim.
Kust kohast te võtate selle, et elektriauto pidamine on soodsam?
Põhimõttelised looduse, Eesti riigi ja tavaautode vihkajad?

Portaali whatcar.ee toimetaja Tõnu Tramm viis Terevisiooni" jaoks läbi eksperimendi, kust selgus, et paari miinuskraadi juures (Eesti keskmine õhutemperatuur on u. +5 kraadi) tuleb Nissan Leafiga Tallinnast Tartusse ja tagasi sõitmiseks teha 8 (kaheksa) laadimist. Kui sellist sõitu teha kord kuus, siis selle maksumus kiirlaadijate võrgustiku kasutamisel on sõltuvalt paketist 30€, 39,6€ või 40€.
Mina saan 50 liitri bensiiniga Tallinna ja tartu vahet sõita vabalt 4 korda (kaks korda edasi tagasi). Seega kulub ühe edasi-tagasi sõidu kohta kütusele u 20€. Soodsam kui elektrika kiirlaadimise kulu!
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
WAV
HV veteran

liitunud: 02.03.2010




sõnum 27.02.2013 17:52:59 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:
Miki-Hiir kirjutas:
Elektriauto remondikulud ei ole üüratud? Mille poolest elektriauto remont odavam oleks?
Akust rataste liikumiseni on energia teisendus märksa lihtsam kui vedelkütusest. Vähem kohti mis saaks rikneda.

Muide, see on ka üks põhjus, miks näiteks raudtee diiselvedurid ja pea kõik laevad kasutavad samuti just elektrimootoreid vahetult rataste või sõukruvi liikuma panekuks. Ka sisepõlemismootoriga auto tuleks lihtsam, töökindlam ja võimekam siis kui ühtlaselt vurisev sisepõlemismootor ajaks ringi hoopis generaatorit ja selle vooluga siis omakorda toidetakse rataste elektrimootoreid.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 27.02.2013 18:39:26 vasta tsitaadiga

WAV kirjutas:
Ka sisepõlemismootoriga auto tuleks lihtsam, töökindlam ja võimekam siis kui ühtlaselt vurisev sisepõlemismootor ajaks ringi hoopis generaatorit ja selle vooluga siis omakorda toidetakse rataste elektrimootoreid.

Vaevalt! Pigem ikka risti vastupidi! Keerulisem ja rikkealtim kohe kindlasti, võimekuse osas ei oska öelda - väändemoment ilmselt tõuseks, kuid talvel lumehanges kössitavaid elektriautosid nähes tekib õigustatud küsimus, kas see 0-100 km kiirendus on ikka peamine parameeter auto võimekuse hindamiseks?
Tavaauto sõidab harilikult 200 000 km ilma ühegi jõuülekande rikketa. Elektriauto tõenäoliselt ei sõida oma eluajal 200000 km.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 28.02.2013 11:49:23 vasta tsitaadiga

Mis teeb elektriauto jõuülekande keerukamaks vedelkütuse omast?

Ok, hübriidist veel saan aru kuid pean silmas 100% elektri oma.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
WAV
HV veteran

liitunud: 02.03.2010




sõnum 28.02.2013 12:14:51 vasta tsitaadiga

Ideeliselt saaks olla elektriauto jõuülekanne äärmiselt lihtne. Ma ei tea kuidas need praegused sinised punnid tehtud on, kuid veduritest eeskuju võttes oleks vajalik igale rattale oma elektrimootor (vahetult ratta juures või isegi ratta sisse ehitatuna) koos sealsamas oleva lihtsa kiirusreduktoriga. Milline võrratu võimalus iga ratta vedu eraldi intelligentselt juhtida, peakompuutri poolt.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 12:26:48 vasta tsitaadiga

Minu eelmine kommentaar käis variandi kohta - elekter vändatakse kohapeal tavalise sisepõlemismootoriga ning muundatakse siis elektrimootorite abil taas mehaaniliseks liikumiseks.
Selle variandi keerukus seisneb selles, et lisaks tavamootoriga esineda võivatele probleemidele lisanduvad ka elektrimootori(te)ga seotud probleemid. Rongidel kasutatakse elektrimootoreid seetõttu, et sedasi on lihtsam jagada veojõudu paljude vedavate telgede vahel. Tavalisel sõiduautol seda probleemi pole.

Kui elektriauto ehitamine ja remont oleks nii lihtne ja odav, kui mõni siin väidab, siis kajastuks see ka auto hinnasildil. Isegi kui eeldada, et elektriauto tootja võtab just uue elektriauto müügi pealt ropu kasumi, kuid näiteks varuosasid müüb väidetava odava omahinnaga, siis peaks tekkima nagu seeni pärast vihma neid firmasid, kes ostavad kokku odavad varuosad ja panevad neist ise kokku elektriautod ja müüvad siis natuke väiksema hiigelkasumiga kui originaal müüja. Paraku kurdavad elektriauto omanikud, et ka varuosad (tuled, peeglid jms) on elektriautol oma 2 korda kallimad kui tavaautol. Põhjus - autotootja tahab tagasi saada neid kulusid, mis hirmkalli omahinnaga autode olematu rentaablusega müügist on õhku jäänud.

Lihtsa 2 tagaratta veoga elektriauto põhimõtteline skeem:
Spoiler Spoiler Spoiler


Võrdluseks 4 ratta veoga tavaauto skeem:
Spoiler Spoiler Spoiler


viimati muutis Sults 28.02.2013 18:17:09, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 28.02.2013 12:35:49 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Põhjus - autotootja tahab tagasi saada neid kulusid, mis hirmkalli omahinnaga autode olematu rentaablusega müügist on õhku jäänud
keskmise auto välja töötamine maksab suht-koht fikseeritud summa. Kui üht müüakse sadu tuhandeid ja teisi mõnisada siis arva ära kumba on tarvis kallimalt müüa, et ots-otsaga kokku tulla. Tehnilisest keerukusest ei ole siin sõnagi.
Sults kirjutas:
Võrdluseks 4 ratta veoga tavaauto skeem:
Oledki loll või ainult mängid? icon_rolleyes.gif
Miks ei sobi näiteks need võrdluseks:
Spoiler Spoiler Spoiler
ning seal on kõigest väike osa tüüpilise auto elektroonikast

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 12:42:22 vasta tsitaadiga

Mingi lasteaed siin, kaasvestlejaid lolliks sõimama?
Ma esitasin skeemid, kus enamvähem võrdse detailsusega on põhimõttelised osad toodud. Reaalsed lahendused on erineva keerukusega. Ka elektriauto skeem on tegelikult tohutult keerukam, kui minu esitatud skeemil. Lolliks sõimamise asemel võiks siis esitada adekvaatsema, kui minu näitega rahul pole. Minu skeemi point on, et elektriauto puhul on jõuülekandesse üritatud toppida ka pidurdamisel regeneratiivse taastootmise osa.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 28.02.2013 12:45:46 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
enamvähem võrdse detailsusega on põhimõttelised osad toodud
Ei, ei ole. Kaugeltki mitte.
Sults kirjutas:
Minu skeemi point on, et elektriauto puhul on jõuülekandesse üritatud toppida ka pidurdamisel regeneratiivse taastootmise osa
Selle koha pealt on skeem keerukam kui päriselu kuna mootor ise ongi seesama taastootja ning ei lisa süsteemi keerukust. Võta suvaline elektrimootor ja aja käsitsi ringi, elektrit tuleb.
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 12:47:49 vasta tsitaadiga

No võta siis oma skeem ja kustuta sealt elektriga seotud asjad ära ja saad tavaauto skeemi. On lihtsam kui hübriid.
Elektrimootorist üksi on vähe, et pidurdamisest akusid laadida. Vaja on keerukat süsteemi.


viimati muutis Sults 28.02.2013 12:55:30, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
2korda2
HV kasutaja

liitunud: 19.07.2003




sõnum 28.02.2013 12:48:56 vasta tsitaadiga

Ma müüsin eelmisel aastal oma Mondeo (2001, 2,0l bensukas, universaal). Selle masina viimase kolme aasta remondi ja hoolduskuludest moodustas sisepõlemismootorile (SPM) omaste probleemide likvideerimine kogukulust alla kolmandiku. Sellest võiks järeldada, et 10-aastase masina puhul 2/3 on elektriautol samad probleemid/kulud. Selle 1/3 SPM hooldus asendub keerukama elektrisüsteemi hooldusega (energia regen. süsteemid, akud jms). Kuidas tegelikult kulud kokku on - eks seda on 10 aasta pärast näha.
Uute masinate puhul on SPM-spetsiifilised kulud:
a) õlivahetus (80EUR?) korra aastas
b) Mõne aasta tagant vaja vahetada: küünlad(bensuka korral), õhu- ja kütusefilter, jahutusvedelik. Ükski neist pole väga kallis.
Alles suhteliselt eaka masina korral muutub SPM hooldus kallimaks (õlilekked, hõredad silidrid, küünlajuhtmed jne). Enam-vähem ehk sealtmaalt, kus hetkel hinnatakse elektriauto akupaki vahetamise vajadust.
Elektriauto puhul tähendab hetkehindade põhjal akupaki vahetuse vajadus -> auto utiliseerimine.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Miki-Hiir
HV veteran

liitunud: 04.03.2004




sõnum 28.02.2013 12:54:08 vasta tsitaadiga

Võrdlus rongiga on üsna mööda ... raudtee on üsna sirge ja sile ja seega rongil erilist vedrustust vaja pole, seega ka vedrustamata massi võib olla rohkem, ehk siis iga ratta külge võibki laduda elektrimootori. Vahet pole.
Lisaks miks kasutatakse suurtel ja rasketel masinatel elektrimootoreid, on rataste arv ja jõumoment. Klassikalise mehaanilise veo puhul on juba neliveoline masin üsna keeruline diferentsiaalide ja sidurite süsteem, kui aga tahta veel rohkem vedavaid rattaid, läheb süsteem mõttetult keeruliseks ja lihtsam on kasutada elektrimootoreid hoolimata lisamassist. Samuti kui näiteks rongi vedur on mingi 4000hj, ei ole sidurite süsteem enam sugugi lihtne ... elektrimootorite puhul kaob see mure ära.
Sõiduautol seega tuleb liigelda tavalistel teedel ning vedrustamata massi lisamine mõjub väga halvasti juhitavusele.

Kokkuvõtteks - elektrimootoritel on omad plussid ja omad miinused, sõiduautode puhul minu silmis on miinuseid rohkem kui plusse, küll aga on olukord vastupidine suuremate masinate puhul.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 43
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 13:12:07 vasta tsitaadiga

Mis puutub auto arenduskulusid, mis väikese läbimüügiga elektriautode hinnad väidetavalt üles ajavad, siis ise ütlete, et elektriauto on ülilihtsa ehitusega. Elektrimootor on üle 100 aasta vana. Mida seal siis nii hirmsati arendtati? iMievi puhul oli ka kere juba tavaauto näol olemas. Seda vaid kohendati ümber akude ja muude elektriauto spetsiifilise paigutamiseks pisut ümber.
Ka igat tavaauto mudelit müüakse algul esimene eksemplar, siis teine jne. Elektriauto tootmine on lihtsalt nii röögatult kallis, et seda ei saa vastuvõetava hinnaga müüa. Kui elektriauto müügihind oleks sama suurest tavaautost poole odavam, siis ehk ostetaks neid tavaautoga võrreldavates mahtudes.

Isiklik kogemus: uuena ostetud tavaautoga läbitud 250 000 km kohta 0 (null) jõuülekandega seotud riket.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 28.02.2013 13:31:32 vasta tsitaadiga

Ei tasu unustada, et väga tihti on autoomanikul ikkagi 2 autot, elektriauto ja tavaauto. icon_cool.gif

Näen seda oma tutuvusringkonnast - üsna vähe sõite tehakse elektriautoga, enamus tehakse ikkagi tavaautoga.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Noname
HV Guru
Noname

liitunud: 26.10.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.02.2013 14:48:40 vasta tsitaadiga

Sults. Saime aru oled põhimõtteline riigi ja el-auto vihkaja.
El auto on kordades lihtsam kui sisepõlemise mootoriga auto. Sinu skeemid olid täis absurd. Kahe skeemi detailsuse tase ei ole mitte kuidagi võrreldav. Elektriautos on kordades vähem elektroonikat ja mehaanikat, see on loogiline fakt. Seda on kordades lihtsam remontida. Seda on kordades odavam kasutada. Pole vaja mingeid ekstreemseid talvenäiteid tuua, see on lollus.
El autosid on hetkel kallis toota, neid toodetakse kahjumiga ja seda vaid sellepärast, et neid toodetakse vähe.

_________________
"Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates
Kommentaarid: 370 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 320
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Miki-Hiir
HV veteran

liitunud: 04.03.2004




sõnum 28.02.2013 15:00:02 vasta tsitaadiga

Loogiline fakt? Paluks faktile tõestust ka ... mitte lihtsalt pläma.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 43
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Leinö
HV veteran
Leinö

liitunud: 07.05.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.02.2013 15:57:08 vasta tsitaadiga

Sults, viska oma pildid spoilerisse, tiba keeruline on lugeda, kui peab vasakult paremale scrollima koguaeg.
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 18:28:51 vasta tsitaadiga

Noname - püüa end talitseda ja teistele siltide kleepimisega mitte liialdada. Sellise sõimu eest võib kohtusse ka sattuda.

Mis puutub skeemidesse, siis ole nii lahke ja esita siis võrreldava detailsusega adekvaatsed skeemid. Elektriautode puhul kasutatakse erinevaid lahendusi, kuni sinnani välja, et igal rattal on oma rummusisene mootor. Erinevalt nt lihtsa diiselauto mehaanikast sisaldab elektriauto jõuülekanne ka elektrilist osa.
Fakt on see, et igatahes USA elektriautode omanikud on elektriautode foorumis kurtnud, et elektriauto hooldus ja remont on väga kallid.
Miks on elektriautosid hetkel kordades kallim toota, kui nad on ise kordades lihtsamad, nagu te väidate?


viimati muutis Sults 28.02.2013 18:53:17, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 28.02.2013 18:51:15 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Noname - püüa end talitseda ja teistele siltide kleepimisega mitte liialdada. Sellise sõimu eest võib kohtusse ka sattuda.

Mis puutub skeemidesse, siis ole nii lahke ja esita siis võrreldava detailsusega adekvaatsed skeemid. Elektriautode puhul kasutatakse erinevaid lahendusi, kuni sinnani välja, et igal rattal on oma rummusisene mootor. Erinevalt nt lihtsa diiselauto mehaanikast sisaldab elektriauto jõuülekanne ka elektrilist osa.
Fakt on see, et igatahes USA elektriautode omanikud on elektriautode foorumis kurtnud, et elektriauto hooldus ja remont on väga kallid.

Lisaks veel ka see, et mingisugustel elektriautodel, n-ö "pisiremonte" üleüldse ei tehtagi, vaid vahetatakse n-ö "tervikmäng" korraga välja. Ja siis võrdub remont enam-vähem järgmise auto ostmisega.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 28.02.2013 19:06:11 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Noname - püüa end talitseda ja teistele siltide kleepimisega mitte liialdada. Sellise sõimu eest võib kohtusse ka sattuda.
Absurdsuseid tuleb nimetada absurdsusteks. Kui oled selleks liiga õrnake siis on targem mitte suud lahti teha.
Sults kirjutas:
Fakt on see, et igatahes USA elektriautode omanikud on elektriautode foorumis kurtnud, et elektriauto hooldus ja remont on väga kallid.
Kust selle kohta saaks lugeda?
Sults kirjutas:
Miks on elektriautosid hetkel kordades kallim toota, kui nad on ise kordades lihtsamad, nagu te väidate?
Korduvalt öeldud, et võti peitub masstootmise puudumises ning oluliselt suuremas investeeringute vajaduses. On sellest nii raske aru saada, et suvalise vedelkütuse masina jaoks tehakse lihtsalt uue kujuga plekid ning uus softiversioon ning võidki jälle mustmiljon mudelit müüa kui aga elektriauto pead pea kogu R&D sisuliselt nullist tegema?
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 19:28:40 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:
Absurdsuseid tuleb nimetada absurdsusteks. Kui oled selleks liiga õrnake siis on targem mitte suud lahti teha.

Üks asi on oponeerida seisukohtadele, teine asi on labane sõim. Mina näiteks ei sõimanud siin kedagi riigi vihkajateks, kui siin ACTA teemadel valitsuse vastu üles kutsuti, kuidgi minu jaoks on ACTA või mitteacta suhteliselt suva, ja seda vihkamist võis vastavast teemast kordades rohkem välja lugeda kui minu siinsest paarist kommentaarist. See, kui keegi ei ole ühes või teises küsimuses valitsuse sammudega päri, ei anna veel alust riigivihkajaks sõimamiseks.

tsitaat:
Kust selle kohta saaks lugeda?
Loe myelectriccar foorumeid. Mina olen neid lugenud juba aastaid. Kuigi seal on koos väga elektriautosid soosiv seltskond, kurdavad nad vahel ka esile kerkinud probleemide üle. Näiteks on iga liikluskõks väga kallis. Seda kurtis ka ühes Eesti autosaates (Roolivõim või mis nende nimed ongi) ühe Eesti kindlustuse esindaja, kus need sotsminni punnid kindlustatud on, pärast seda, kui Tartus esimest punni natuke karmimalt mõlgiti ja kindlustus selle kordategemise kinni pidi maksma.
tsitaat:
Korduvalt öeldud, et võti peitub masstootmise puudumises ning oluliselt suuremas investeeringute vajaduses. On sellest nii raske aru saada, et suvalise vedelkütuse masina jaoks tehakse lihtsalt uue kujuga plekid ning uus softiversioon ning võidki jälle mustmiljon mudelit müüa kui aga elektriauto pead pea kogu R&D sisuliselt nullist tegema?

Mis R&D-st sa seletad? See auto pidi olema ju "nii lihtsa ehitusega", et selle ehitamine ei saa mingit olulist kulu nõuda! Tuleb vaid tootmisliin kiiremini käima panna ja hinnasilt teha vastavaks tegelikule tarbimisväärtusele (5000 € eest võiks ju mänguautoks osta küll).
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 28.02.2013 19:38:17 vasta tsitaadiga

Püüa vahet teha lihtsal ehitusel komponentide koostöö keerukuse mõttes (aku-> mootor -> ülekanne -> rattad vs vedelkütuse masin kus enne mootorit tehakse kütusega veel n+1 sammu, mootor ise koosneb rohkematest juppidest kui pool elektriautot ning ülekanne on jupp maad keerulisem) ning nonde komponentide välja töötamises.
Remondi koha pealt on täpselt samamoodi asi masstootmise ja leviku taga kinni. Küsi ükskõik millise suvalise vähegi haruldasema auto omaniku käest.

Täpselt nagu tolles acta teemas kiput sa ka siin kangekaelselt mitte kaasa mõtlema icon_rolleyes.gif

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 28.02.2013 19:48:46 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:
Täpselt nagu tolles acta teemas kiput sa ka siin kangekaelselt mitte kaasa mõtlema icon_rolleyes.gif

Mingi veider ettekujutus sul, et need, kes ei mõtle nii, nagu sina, ei mõtle üldse. Katsu siiski teemas püsida, mitte pidevalt minu suunas solvanguid loopida.

Lappasin korra Leafi foorumit ja leidsin sealt eilse kuupäevaga näiteks sellise probleemi Leafi regeneratiivsete pidurite kohta:
tsitaat:
tsitaat:
ChrisH1 wrote:
I am new owner of a 2012 leaf. I love the car.
But this morning I had a really scary experience with braking. I was traveling around 25 mph and looked down a moment. Looking up, I noticed the car a ways in front had slowed down a bit, I pumped the brake to equalize the speed, my touch was a bit harder than intended, but I expected the car to quickly drop about 4-5 mph. I got a real scare and scared the ---- out of the car behind when the brakes locked and this rubbing rubber sound emanated. My foot pressure was minimal, but still on the brake... but when I experienced the brake rubber sound I lifted my foot and still the sound continued and the car came to a near stop (walking speed). Of course the car behind me was caught completely off-guard and I'm sure wondered what happened. Fortunately there was enough room so she could stop, but it was close.
As new owner, this caught me completely by surprise. This is definitely a brake operation defect and needs to be addressed. Owners need to be aware of this peculiar brake behavior... or the possibility of this happening. When your foot pressure is released, the car MUST respond and the physical brake MUST let go; only regenerative braking is ok. I was very lucky not to have caused a rear end accident to my car. I was very shaken up as I have never had a vehicle respond like this while braking. I'm not bothered by ABS if it lets go when braking pressure is released, but pumping the brake CANNOT cause the car to come to a near stop after foot pressure or your foot is completely removed from the brake peddle.


Yes. I have had my 2011 for almost 18 months, and never had a problem until two weeks ago, when I had a situation nearly identical to what you describe. The only saving grace was no one was behind me. If you look back in this thread, there is a post or two that claims this behavior is "normal", and that if you want the braking to stop, you have to take your foot off the brake *and* press the "go" pedal. Not intuitive at all! I have been meaning to contact Nissan about this, as I too was shaken up.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  Üleriigiline elektriautode kiirlaadijate võrgustik ametlikult avatud mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.