Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Ra*
HV Guru

liitunud: 19.04.2003
|
|
Kommentaarid: 135 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
123 |
|
tagasi üles |
|
 |
arm2004
HV Guru

liitunud: 20.05.2003
|
30.06.2009 01:18:24
|
|
|
tsitaat: |
Mulle isiklikult jääb mulje, et Oma Saar on sama tüüpi ettevõte kui seda oli Kalev Meedia. Mõlemad on ühe muul viisil raha kokku ajava ärimehe raha arvel toimivad ettevõtmised. Tõsi - Oma Saar on ilmselgelt edukam, sest erinevalt Kalevist kasutab Leedo Oma Saart oma teiste ettevõtete reklaamiraha kanaliseerimiseks ära. Mitte, et seda reklaamiraha masutingimustes palju oleks, aga siiski. Laevakompanii annab kindla sissetuleku ja koha, kus lehte reklaamida ka, õnneks veel Meie Maa ikka müügis on parvlaevadel siiski.
|
vat Leedoga on nii, et lehetegemisse sekkub ta minimaalselt. kord aastas käib rääkimas mis meeldib, mis mitte, mis on sihid. oma teisi firmasid reklaamib ta lehes üliharva, neid polegi üldiselt tarvis reklaamida. enamus saarlasi teab mis on mis. Laevakompanii reklaame on täpselt nii palju olnud, et kui graafikumuutused on tulemas, siis nendest annab märku (mis oleks ka siis suht kohustuslik, kui praamidega opereeriks keegi teine - tegu ikkagi Saaremaa lifeline'iga). seda, et Meie Maa laevadelt ära kaob, ei tasu karta. Leedo on seda meelt, et konkurents on hea muidugi nii kaua on ta laevadel saada, kui teda tehakse, praeguse seisuga pool milli maksuvõlga
lehe reklaamimine laevadel on muidugi naljakas. s.t. kui paljud praamireklaamist nii võlutud saavad, et hakkavad lehte tellima? tellijad tulevad ikkagi soodsate kampaaniatega (a'la 3 kuud 99.- eest + võimalus reis võita jne), mitte mingi praami kohviku seinal oleva plakati peale muidugi, kui pind olemas, siis miks mitte, aga rõhku sellele ei panda...
_________________ nooope! |
|
Kommentaarid: 110 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ra*
HV Guru

liitunud: 19.04.2003
|
|
Kommentaarid: 135 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
123 |
|
tagasi üles |
|
 |
jerome
HV vaatleja
liitunud: 14.03.2006
|
30.06.2009 20:52:50
|
|
|
Viimase lingi kohta ütleks, et see eksija on Rõtov. Tema üks probleeme on ilmselt see, et nii marginaliseerub Äripäev veelgi.
Delfi (ja "uue meedia" lõika-kleebi-portaalid) ärimudel põhineb nimelt Samosti artiklis välja toodud põhjustel (btw, selle loo ilmutamise ajastus oli kõike muud kui juhus) . Kui nende artiklid hakkavad uute viitamisreeglite tulemusena koosnema pealkirjast, pildist ja ühest lausest, siis kuivab nende traffic kokku. Iseasi, kuhu see suundub.
Pabermeedia ja netimeedia suhe on praegu laias laastus selline, et kui tasuline pabermeedia mingil põhjusel peaks ära kaduma, on ka tasuta internetiuudistel ots peal. Vastupidi ei juhtu midagi. Kui aga traditsiooniline meedia hakkab kruve kinni keerama (ehk siis karmistab omatoodangu kasutamist), seisavad neti uudisteportaalid tõsiste probleemide ees. Tõenäoliselt pole ei HHL-il ega ka ühelgi teisel meediaärimehel ei praegu ega ka tulevikus piisavalt raha, et uudisteportaali piisavalt inimesi palgata. Oma originaalse sisu tootmine on nimelt kordades (kui mitte kümneid kordi) kallim kui teiste loodu refereerimine.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
30.06.2009 21:00:38
|
|
|
päevalehest ei tea midagi, kuid
postimehe eest oleks nõus aastas 100-200 välja käima, et online'is ligipääs oleks kõigele(kui nad sama asja teeks)
paberväljaannet ei tahaks põhimtteliselt tellida need ajad on minujaoks mõõdas
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
avalikarvamus
HV vaatleja
liitunud: 22.10.2003
|
30.06.2009 22:22:51
|
|
|
arm2004 kirjutas: |
vat Leedoga on nii, et lehetegemisse sekkub ta minimaalselt. kord aastas käib rääkimas mis meeldib, mis mitte, mis on sihid. oma teisi firmasid reklaamib ta lehes üliharva, neid polegi üldiselt tarvis reklaamida. enamus saarlasi teab mis on mis.... |
Ega Kruuda ei sekkunud ajakirjanduse tegemisse ka aktiivselt. Mõned arvavad, et Kalev oli keskerakonna propakanal, aga peale Tallinna makstud saate seal tegelikult mingit suurt keskerakondlust küll näha polnud. Tõsi, väga usinasti keskerakonna prohmakaid ka ei köetud. Ma olen tegelikult mujalt ka kuulnud OS teemalisi positiivseid arvamusi, aga ma ise hoian praami monopoli omava omaniku tõttu sellest lehest siiski eemale ja ostan pigem MM'i kui jälle maale satun.
|
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
01.07.2009 00:47:04
|
|
|
Tegelikult on tänapäeval informatsiooni liiga palju. Inimene ei oska üldjuhul valikut teha. Kogu see ettesöödetav p*sk on vaja läbi närida-mõelda-elada. Kui Obama tapab kärbse, peavad miljardid inimesed sellele kaasa elama, et reklaamiagentuuri inimesed söönuks saaks. Vahel on hoopis krdi hea igasugune uudistejahtimine katki jätta. Lehti ei loe, telekat ei vaata, närv puhkab, asjad saavad tehtud. Mullimüüjad mingu tööle!
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
daddo
HV kasutaja

liitunud: 30.11.2002
|
01.07.2009 02:43:00
|
|
|
Minumeelest on täiesti normaalne, et inimesed reklaami piiravad. Sest vaadake mist meedias toimub. Reklaamid teles on venitatud nii pikaks kui võimalik, veebileheküljed sisaldavad üle mõiste suurel alal kogu kasulikust pinnast reklaami. Kas mõni tõesti arvab naiivselt, et rahvas januneb teie reklaami järgi? Reklaamindus on üks valdkond, mis on tavainimese jaoks liiga agressiivseks muutunud - telereklaamid ülipikad; eetrisse laskmise aeg eri kanalites samaaegne jne. Igasugu otseposti ja elektroonilist rämpsposti tuleb ustest ja akendest. Kui senimaani arvasid reklaamivaldkonna inimesed, et rahvale võib kõike ja mõõtmatus koguses näkku pritsida, siis nüüd elu näitab, et ka reklaami saab müüa nii palju kui turgu on - ülejäänu blokeeritakse - ja õige ka.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
udumees
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.11.2001
|
01.07.2009 16:37:34
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
ka reklaami saab müüa nii palju kui turgu on - ülejäänu blokeeritakse - ja õige ka.
|
kustkohast tõmmata sinu arvates piir?
Milliseid reklaame sa ei blokeeriks? |
Mina sain laiskusest jagu ja hakkasin piiri tõmbama personaalselt. Ehk hakkan nüüd vast Adclocki välja lülitama lehtedel, mida tahan, et veel aasta pärast alles on, mille reklaam mulle näkku ei karga, ei piiksu, vääksu, kriiska ja ei sega lehe lugemist.
Alustasin muidest HinnaVaatlusest. Nüüd nii töö kui kodu arvutis näitab HinnaVaatlus jälle rõõmsasti reklaame.
_________________ "My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes." - Ford Prefect |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
56 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renq
HV veteran

liitunud: 21.12.2003
|
02.07.2009 02:23:30
|
|
|
trts, läksin praegu õhtulehte, tekkis mingi panteve palsami reklaam.......mkay, nõme on et ta lehe kerides kaasa jookseb... tahaks kinni panna... terve reklaami ajal on hiir aktiivne peopesa kujutisega... nagu lähen sulgemise X'i peale... muutub hiir tavaliseks kursoris... nahh*i ütleks selle peale ainult.
_________________ Steam: Renq Origin: Renq86 Uplay: Renq86 |
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
jerome
HV vaatleja
liitunud: 14.03.2006
|
02.07.2009 10:03:42
|
|
|
Renq kirjutas: |
trts, läksin praegu õhtulehte, tekkis mingi panteve palsami reklaam.......mkay, nõme on et ta lehe kerides kaasa jookseb... tahaks kinni panna... terve reklaami ajal on hiir aktiivne peopesa kujutisega... nagu lähen sulgemise X'i peale... muutub hiir tavaliseks kursoris... nahh*i ütleks selle peale ainult. |
Mida rohkem paberlehtede loetavus väheneb, seda rohkem hakkab veebiportaalides sarnaseid reklaame olema. Harju ära, pärast on hullem.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
02.07.2009 10:04:34
|
|
|
Ja seda vilksamini inimesed neid blokeerima hakkavad.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
XYZ
HV Guru

liitunud: 05.11.2001
|
02.07.2009 10:17:27
|
|
|
jerome kirjutas: |
Renq kirjutas: |
trts, läksin praegu õhtulehte, tekkis mingi panteve palsami reklaam.......mkay, nõme on et ta lehe kerides kaasa jookseb... tahaks kinni panna... terve reklaami ajal on hiir aktiivne peopesa kujutisega... nagu lähen sulgemise X'i peale... muutub hiir tavaliseks kursoris... nahh*i ütleks selle peale ainult. |
Mida rohkem paberlehtede loetavus väheneb, seda rohkem hakkab veebiportaalides sarnaseid reklaame olema. Harju ära, pärast on hullem. |
Igasugused liikumised vaid väsitavad tavainimesi, kel on selge eesmärk, et milleks nad internetti kasutavad. Seda liikumist lõpuni raudreeglina ei jälgi keegi (lollpeadest erandid väljaaarvatud), vaid tähelepanu pööratakse sellele, mida internetist tegelikult parajasti vajatakse.
Järelikult, mida rohkem liikumist, vilkumist - seda rohkem otsitakse blokeerijaid ja seda aktiivsemalt neid kasutatakse.
|
|
Kommentaarid: 81 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
12 :: |
56 |
|
tagasi üles |
|
 |
jerome
HV vaatleja
liitunud: 14.03.2006
|
02.07.2009 11:55:58
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
Ja seda vilksamini inimesed neid blokeerima hakkavad. |
Iga asjal on hind. Kui raha maksta ei taha, pead taluma reklaame. Kui reklaame hakatakse usinamalt kinni keerama, leitakse kindlasti viise, kuidas blokeerijatest mööda lipsata.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
02.07.2009 12:41:26
|
|
|
jerome kirjutas: |
Iga asjal on hind. Kui raha maksta ei taha, pead taluma reklaame. Kui reklaame hakatakse usinamalt kinni keerama, leitakse kindlasti viise, kuidas blokeerijatest mööda lipsata. |
Arvad? Seni pole leitud ja eks igasugused viirusetõrjed ja muud sedasorti võitlemisviisid kipuvad ikka inimestest natuke maha jääma. Ehk siis kui leitakse ikka viis reklaame näidata nii, et Adblock ei aita, siis on ilmselt ruttu olemas järjekordne viis reklaame eemaldada.
Ma ise väga muud varianti ei näe reklaamivabal keskkonnal kui:
a) info jagamine tasulisena (kus on siis taga toimetajad, ajakirjanikud ja muud inimesed, kes teevad tööd raha eest), a la NYT.
b) info jagamine tasuta eelvaatena, a la EPL ja PM praegu teevad. Et midagi näed aga enamus on paberil või siis raha eest saadav.
c) vabatahtlike loodud infojagamiskohad, minut.ee moodi kohad. Seal on küsimus, et kes serverit ülal hoiab ja muid selliseid kulusid haldab. Aga üldiselt on see tehtav asi, isegi mõnesaja kroonise kuutasuga virtuaalserverist piisab mingi piirini.
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hendrique
HV kasutaja

liitunud: 16.12.2003
|
02.07.2009 15:18:36
|
|
|
Reklaam paberväljaandes on väga palju kallim kui onlines. Seega, kui paberväljaande reklaamimaht väheneb näiteks 10%, peab online reklaamimaht tõusma näiteks 50%, et väljaanne kokkuvõttes "nulli jääks". Loomulikult ei ole seda juhtunud ega juhtumas ning seetõttu ei saa mingist kasvust unistadagi.
Kuna reklaamimahud vähenevad, peavad väljaanded järjest enam vaeva nägema, et reklaami müüa, see omakorda tähendab, et reklaamiandjal on vabamad käed reklaami sisu, kvaliteedi, paiknemise jms osas.
Näiteks on reklaamiseaduses kirjas, et reklaam peab selgelt eristuma ajakirjandulikust materjalist, ometi tänu eelnimetatud põhjusele sulandub reklaam järjest suuremal määral artiklite vahele ja sisse. Reklaamiandjale on see töövõit, väljaandjale paratamatus ning lugejale pettumus. Adblockerist ei tea tavakasutaja (veel) mitte midagi. Kui reklaamide blokeerijad tavakasutajani jõuavad, on tasuta kommertslikul ("kvaliteet")meedial suure tõenäosusega kriips peal.
minut.ee-taolised keskkonnad vaid vahendavad ja/või tõlgivad uudiseid, mitte ei loo neid, seega Mark0 pakutud kolmas variant kahjuks ei toimiks.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
02.07.2009 15:45:16
|
|
|
Hendrique kirjutas: |
minut.ee-taolised keskkonnad vaid vahendavad ja/või tõlgivad uudiseid, mitte ei loo neid, seega Mark0 pakutud kolmas variant kahjuks ei toimiks. |
Ma usun, et toimiks ikka. On küll ja küll neid fanatte, kes netist infokilde kokku otsivad ja neist blogipostitusi meisterdavad. Ning need postitused ei pruugi olla üldsegi mitte kehvema tasemega kui tasulise reporteri kirjutatud kolumn. Näiteks Ilmar Raag kirjutab väga huvitavaid asju enda blogis.
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
udumees
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.11.2001
|
02.07.2009 16:01:00
|
|
|
Kusjuurees päevalehtede enda Internetis kokkutõmbamine peaks ju Interneti reklaamitulu toome lehtedele, kes ennast kokku ei tõmba. Peaks ju kasvama ka nende külastus. Ehk vaid vesi HV veskile? Eriti kui veel natike tihedamalt tehnika uudiseid esilehele saaks...
_________________ "My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes." - Ford Prefect |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
56 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
02.07.2009 16:28:43
|
|
|
Läheks nüüd tagasi korraks reklaamiteema juurest ajakirjanduse teema juurde.
Inimesed jälgivad meediat (ükskõik kas tõsist või kollast) info saamiseks. Ilusti juba märgiti, et pealkiri annab enamasti 90% väärtuslikust infost. Näiteks ma näen Delfis pealkirja, et "Töötuskindlustusmakse tõusis 4,2%-ni" ja ma tean seda. Artiklit ennast ma ei loe. Mul jääb lugemata see, miks täpselt tõsteti, jääb teadmata palju on aasta lõpuks töötukassal reserve ja ma ei tea mis sõnadega peaminister ja sotsiaalminister seda otsust kommenteerisid. Aga ma saan pealkirjast teada, et maks tõusis 4,2%-ni ja see on 90% kogu artikli olulisest infost.
Kui ma nüüd ka selle netiartikli läbi loen, siis ma saan kätte 99% sellest infost mis ilmub paberartiklis. Sest ükskõik kuidas sa artiklit veebiväljaande jaoks "lühendad", 99% olulisest infost paned sa ikkagi sinna sisse. Paberlehte jääb ehk ruumi paariks pikemaks kommentaariks ja meeldetuletuseks sellest, palju see töötukindlustusmakse minevikus olnud on.
Seega. Inimene saab igal juhul veebimeediast kätte 99% uudisest. Ta saab selle uudise kätte kiiresti (Delfi scroll võtab vähem aega kui reklaami täis lehe alla lappamine) ja kiiremini kui paberlehest (paberlehes on ju tegelikult eelmise päeva uudised). And last, but not least: veebileht on tasuta. Paberleht maksab. Ma ei näe mitte ühtegi mõistlikku põhjust, miks peaks inimene tellima koju endale Päevalehte või Postimeest (Õhtulehest rääkimata) ja lugema paberilt eilseid uudiseid.
Ainus koht kus paberlehte vaja läheb, on midagi oodates. Autopesulas näiteks. Või hambaarsti ooteruumis. Aga sinna tellib lehe ettevõte, mitte eraisik.
Selles kontekstis kõlab see ajalehtede samm kummaline, et mitte öelda naljakas. Mida püütakse saavutada? Sundida inimesi paberlehte ostma? See on ju samm tehnoloogias tagasi. Midagi sarnast võiks Eesti Telekom teha - öelda näiteks, et mobiiliga enam Eesti siseselt helistada ei saa, kasutage lauatelefoni.
Ülejäänud maailmas pannakse ajalehti kinni: kui paberlehel ei ole lugejaid ja väljaandmine on kallis, siis järelikult peaks väljaandmisest loobuma. Paljud ajalehed on uksed kinni pannud ja jätkavad võrguväljaandena. Eesti meedias siis kehtib hoopis selline loogika, et tõmbame võrguväljaande koomale, siis äkki hakkavad inimesed lehti lugema... naeruväärselt lühinägelik
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
02.07.2009 16:48:10
|
|
|
Draax, üks variant on publitseerida artikleid, mis ei ole mitte kiire info jagamise eesmärgil kirjutatud vaid pikemad uurimused, arvamused ning mida ei saa paljalt pealkirjaga kokku võtta. Ma olen ise nõus sellist meediat lugema ja ka selle eest maksma, näiteks "Keskuse" tellisin ma endale lausa koju, kuigi sisuliselt saaks seda teatritest-kinodest-muuseumidest ka tasuta. Aga ma tõesti loen naudinguga seda lehte ja tahan, et "Keskus" ka tulevikus edasi ilmuks.
"Akadeemia", "Sirp", "Keel ja Kirjandus" on mõned näited ajakirjandusest, mis on väärt ja mille eest on tõesti mõistlik maksta. Pealkirjadest ja ühest-kahest lõigust koosnevad Postimees, EPL, Delfi jms kohad on sellisel kujul surnud meedia kui nad enda "sisule" ligipääsu ära piiiravad. Sest vähemalt praegu on sedasorti konkureerivaid kohti palju. Liiga palju. Äkki ongi hea kui osad välja surevad.
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.07.2009 16:54:00
|
|
|
tsitaat: |
Midagi sarnast võiks Eesti Telekom teha - öelda näiteks, et mobiiliga enam Eesti siseselt helistada ei saa, kasutage lauatelefoni.
|
võrdlus on kohatu, sest mobiiliga helistamise eest arvestatakse tasu sekundi/minuti täpsusega ja telekom saab selle kasvõi kohtutäituri kaudu kätte, kuid nn. "surnud" tarbijalt, kelle külastus portaalile midagi juurde ei anna (kas blokeeritakse või ignoreeritakse kõiki reklaame), ei saa mitte mingit kasu ja toimetaja/ajakirjanik portaaliomanik ei ole ka huvitatud tasuta sisu edastamisest. See on ühtlasi nii "kättemaks" tasuta sisu ammutajtele, kes midagi ei nõustu vastu andma (a'la "saite nüüd mis tahtsite") kui lehetellijate huvide kaitseks. Aga kaua see olukord eriti MaSu tingimustes tõesti kesta ei saanud/saa.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
02.07.2009 16:55:06
|
|
|
Mark0 kirjutas: |
Draax, üks variant on publitseerida artikleid, mis ei ole mitte kiire info jagamise eesmärgil kirjutatud vaid pikemad uurimused, arvamused ning mida ei saa paljalt pealkirjaga kokku võtta. Ma olen ise nõus sellist meediat lugema ja ka selle eest maksma, näiteks "Keskuse" tellisin ma endale lausa koju, kuigi sisuliselt saaks seda teatritest-kinodest-muuseumidest ka tasuta. Aga ma tõesti loen naudinguga seda lehte ja tahan, et "Keskus" ka tulevikus edasi ilmuks.
"Akadeemia", "Sirp", "Keel ja Kirjandus" on mõned näited ajakirjandusest, mis on väärt ja mille eest on tõesti mõistlik maksta. Pealkirjadest ja ühest-kahest lõigust koosnevad Postimees, EPL, Delfi jms kohad on sellisel kujul surnud meedia kui nad enda "sisule" ligipääsu ära piiiravad. Sest vähemalt praegu on sedasorti konkureerivaid kohti palju. Liiga palju. Äkki ongi hea kui osad välja surevad. |
Seda küll. Eestis täidab seda nii enamjaolt Eesti Ekspress, mis nädalalehena on hoopis teistsuguse suunitlusega. Uuriva ajakirjanduse prioriteet ei ole paljalt faktide kiire edastamine. Uuriv ajakirjandus ei käsitlegi enamasti päris põletavalt kuumi teemasid, vaid ootab kuni torm settib ja ühtteist hakkab vaikselt kuluaaridest pinnale settima. Loomulikult uuritakse ka aktuaalseid teemasid, aga rõhuasetus on mujal. Rohkem on kommentaare, hinnanguid, arvamuse kujundamist.
Nädalalehtedes (ka Ekspressis) on suur tähtsus erinevatel kolumnidel. On inimesed, kellel on sündmusest või teemast mingi pikem ja põhjalikum analüüs ja arvamus jne. Neid mahub hetkel Eesti päevalehtedesse ikka väga harva. Neil ajakirjanikel on oma, väga eristatav stiil ja neil artiklitel on suur uudisväärtus.
Ilmselt on see praegune olukord ajalehtedes pikaajalise protsessi vili - päevalehed on sisuliselt nii devalveerunud, et inimesed neid enam ei osta. Viimaste aastatega on ajakirjandust jäänud pidevalt vähemaks ja reklaami osa kasvanud. Selmet end nüüd sisuliselt muuta või kogu formaadile reset teha, üritatakse krampliku tõmblemisega surmaeelset agooniat pikendada. Ilmselt on kõigil turuosalistel nina juba pingutamisest verine ja loodetakse lihtsalt, et ehk konkurent kukub enne kui meie.
E: Tanel, äkki valgustad pisut portaalimajandamise köögipoolt. Reklaami müüakse kahe eesmärgiga:
1) kontaktide arv - jõuda võimalikult paljude inimesteni
2) efektiivsus - s.t. et võimalikult palju neid inimesi kes reklaami näevad, tuleks ka toodet ostma. See punkt hõlmab ennast näiteks seda, et HV-sse on mõtet osta IT-d puudutavat reklaami ja nt. meestele suunatud reklaami. Küünesalongi reklaamimine HV-s oleks ilmselt raharaisk, ükskõik kui palju kasutajaid siin käib.
Kas köögipoolelt on ka näha, kui paljudel külastajatel on adblock sisse lülitatud või pannakse reklaami hinnakiri paika ikkagi pelgalt "unique visitors" numbri järgi?
viimati muutis Draax 02.07.2009 16:59:18, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
J2ru
HV kasutaja

liitunud: 26.06.2004
|
02.07.2009 16:57:51
|
|
|
See on jah suht imelik. Raiskavad puid, et paberit saada ja pluss veel muid materjale mis tootmiseks vajalik. Paljudel inimestel on võimalik interneti kasutada ja tehku kasvõi nii et kui tahad mingit lehte lugeda, et siis on mingi kuumaks ja samas saad lehte internetist lugeda. Muidugi siis tuleb teha mingisugune autentimine jne. Meil on ju tehnika ajastu. Samas on see ka jälle jama kui asi hakkaks nii toimima, sest siis kaotaksid paljud inimed töö, kuna kõik käib läbi võrgu.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
02.07.2009 17:07:14
|
|
|
Võib-olla see mobiilivõrdlus ei olnud kõige parem, aga my point remains.
Elu muutub. Meil on 21. sajand. Tädi Maali kolkakülas loeb ka uudiseid internetist. Tõesti, nagu J2ru ütles: miks peab üritama kramplikult hoida seda süsteemi, kus toodetakse paberit-trükitakse ajaleht ja järgmisel päeval saab tädi Maali endale paberipaki eilsete uudistega. Milleks?
Ärimudel peab muutuma. See on loogiline.
Samasse auku läheb see väide, et "reklaam paberlehes on kallim, järelikult tulusam".
Miks on reklaam paberlehes kallim? Sest paberlehe trükkimine on mõttetult kallis.
Kas paberlehe potentsiaalsete lugejate arv on suurem kui internetis? EI
Kas reklaam paberil paneb selle vaataja suurema tõenäosusega ostma kui reklaam internetis? EI
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
|