Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 530, 531, 532
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 24.11.2025 13:23:08 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Ega see maja soojustamine ka mõttetu eksole, keera lihtsalt kuuma juurde.

Minu seisukoht oli, et 99% autoostjaid ei väärtustaks seda lisakulu, mis on vajalik auto soojustamiseks vaid selleks, et siis oleks salongi küttekulu väiksem ja seeläbi elektriauto range parem.
Kui maanteesõidul 20kW tarbival autol kulub salongi kütmiseks 2...3kW siis selle soojustamisega ei ole võimalik väga palju olukorda parandada. Palju sealt soojustamisega võita loodaks, 0,5kW ?
On ju mõttetu.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 24.11.2025 13:33:02 vasta tsitaadiga

Elektriautodes peaksid olema ikka radioaktiivsetest isotoopidest koosnevad väikesed küttekehad (nagu The Martians's) ja probleem solved, sõidulatus missugune ja akut saab ka hoida koguaeg toatemperatuuril. Lihtsad lahendused, aga tehtud ei saada noh.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 24.11.2025 16:04:48 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Elektriautodes peaksid olema ikka radioaktiivsetest isotoopidest koosnevad väikesed küttekehad (nagu The Martians's) ja probleem solved, sõidulatus missugune ja akut saab ka hoida koguaeg toatemperatuuril. Lihtsad lahendused, aga tehtud ei saada noh.


Siis võiks selle pealt ju autot juba ka liigutada...aga kõik uus on ju tegelikult hästi unustatud vana:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon

Avarii, saaks muidugi huvitav olema.


_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 24.11.2025 16:12:55 vasta tsitaadiga

Ei, Pu-238 ei ole plahvatusohtlik, aga üliradioaktiivne ja väiksemgi leke oleks väga suur keskkonnareostus. Lisaks muidugi ei ole pu-238 kasutamine tsiviilkäibes võimalik.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 24.11.2025 16:13:04 vasta tsitaadiga

kellelgi oli ju ka variant, et lased toas kanistrid sooja vett täis ja siis viid autosse
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 24.11.2025 22:42:34 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Ei, Pu-238 ei ole plahvatusohtlik, aga üliradioaktiivne ja väiksemgi leke oleks väga suur keskkonnareostus. Lisaks muidugi ei ole pu-238 kasutamine tsiviilkäibes võimalik.


ot:
Milleks end Pu-238’aga piirata, on palju teisi isotoope, milles on palju rohkem powwat…saab rohkem sooja ja auto liiguks kah kiiremini, orbiidile… icon_lol.gif
Ja tegelt oli see naljana mõeldud, plahvatust küll ei toimuks aga kui see sitt peaks niisama asfaldile laiali laotuma oleks juba piisavalt ebameeldiv. Lisaks radioaktiivsusele on Plutooniumi isotoobid ka veel natuke toksilised.


Selle koha pealt on sul muidugi õigus, tsiviilkäibesse sellist asja vaevalt et kunagi jõuaks, ka soojenduseks mitte.
Muuseas Ford plaanis kasutada siiski Uraani, mitte Plutooniumit.

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 25.11.2025 00:15:07 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Selle koha pealt on sul muidugi õigus, tsiviilkäibesse sellist asja vaevalt et kunagi jõuaks, ka soojenduseks mitte.


No strontsium-90't kasutasid venelased poides ja majakates energiaallikana. Jõhkralt ohtlik isotoop ja eks tuligi jama, õnneks koristati ära. Aga ega, kui on soov elektriga jätkata autodes, siis polegi muud, kui ootame 2x suuremat (ja odavamat) akut, siis võib rahulikult kütte põhja keerata ja sõita nagu tavaautoga. Termodünaamika seadused on karmid, pole midagi teha. Täna läks auto jälle laadijasse (laup hommikul võtsin), sain sõita 149km, kui jäägi 100 peale viskas. Kui vaja pikka otsa sõita, siis unusta eelsoojendus ja pane kohe ajama, saad nii mõnegi kasuliku km juurde samal ajal, kui salong alles soojeneb.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 25.11.2025 00:23:16 vasta tsitaadiga

Ford ei plaaninud midagi selle Nucleon kontseptsiooniga. See oli lihtsalt futuristlik visioon, kuidas võiks kauges tulevikus asi välja näha. PS Fallout mänguseeria sai ka oma autodele inspiratsiooni just Nucleonist, lisaks humoorilises võtmes et kui tulistasid seda autot siis järgnes väike tuumaplahvatus icon_razz.gif
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 25.11.2025 00:38:43 vasta tsitaadiga

Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg icon_biggrin.gif .
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.11.2025 07:09:44 vasta tsitaadiga

Ega siis ice ei pea kütma soojaks sellise asja jaoks. Vaata mis juhtub kui kohe sõitma hakkad.
Kohapeal tiksumine kulutab päris autol vähem.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 25.11.2025 09:37:46 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg icon_biggrin.gif .


Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW icon_rolleyes.gif
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 25.11.2025 09:57:32 vasta tsitaadiga

Hübriididel on see asi üldse nii lahendatud, et lisaks on veel ptc küttekeha nagu elektriautodel. See hakkab käivitamisel kohe tööle ja seda võimalusel hübriidaku pealt. ICE käivitub muidugi ka, kunagi on see ju vaja soojaks saada. Aga kokkvõttes lähevad need asjad väga kiiresti soojaks ja mingeid webastosid jms ei ole vaja.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.11.2025 12:43:55 vasta tsitaadiga

Oisu. kirjutas:
new1 kirjutas:
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg icon_biggrin.gif .


Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW icon_rolleyes.gif
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879

Kulu ei mõõdeta nii ning miks see 12V kulu peaks oluliselt erinev olema? Energia on sama, mingi natuke suurem kadu on jah kui 400V süsteemiga autos.


Markos kirjutas:
Hübriididel on see asi üldse nii lahendatud, et lisaks on veel ptc küttekeha nagu elektriautodel. See hakkab käivitamisel kohe tööle ja seda võimalusel hübriidaku pealt. ICE käivitub muidugi ka, kunagi on see ju vaja soojaks saada. Aga kokkvõttes lähevad need asjad väga kiiresti soojaks ja mingeid webastosid jms ei ole vaja.

Sõber ostis Arteoni ja imestasin, et see hakkab isegi aku pealt eelsoojendust tegema pumbaga.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 25.11.2025 14:03:55 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Oisu. kirjutas:
new1 kirjutas:
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg icon_biggrin.gif .


Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW icon_rolleyes.gif
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879

Kulu ei mõõdeta nii ning miks see 12V kulu peaks oluliselt erinev olema? Energia on sama, mingi natuke suurem kadu on jah kui 400V süsteemiga autos.


Markos kirjutas:
Hübriididel on see asi üldse nii lahendatud, et lisaks on veel ptc küttekeha nagu elektriautodel. See hakkab käivitamisel kohe tööle ja seda võimalusel hübriidaku pealt. ICE käivitub muidugi ka, kunagi on see ju vaja soojaks saada. Aga kokkvõttes lähevad need asjad väga kiiresti soojaks ja mingeid webastosid jms ei ole vaja.

Sõber ostis Arteoni ja imestasin, et see hakkab isegi aku pealt eelsoojendust tegema pumbaga.

Lisasoojus tekib bensiinist icon_idea.gif Elektrit kulutatakse vaid WEBASTO käivitamisel ja töös hoidmisel. Elektri kulu väga väike icon_idea.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.11.2025 14:10:46 vasta tsitaadiga

No see on üks komponent süsteemist, korralik webasto süsteem võtab ikkagi piisavalt, muidu autod ei piiraks selle kasutamise aega.
Ja üleüldse võta siis juba endale elektriauto kui juhe sabas värk on okei.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 25.11.2025 14:29:15 vasta tsitaadiga

SCANIA 12v 50ah 800a X2 kütab 11 h mootori jahutusvedelikuga (väike ring) kabiini icon_eek.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 25.11.2025 14:35:06 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
No see on üks komponent süsteemist, korralik webasto süsteem võtab ikkagi piisavalt, muidu autod ei piiraks selle kasutamise aega.
Ja üleüldse võta siis juba endale elektriauto kui juhe sabas värk on okei.


Korraliku Webasto süsteemi tarvet ei tea.
2kW kuivkero, võtab käivitumisel 6A ja hiljem kui juba käib kuskil 1.2A.
Pumpasid midagi ei ole, peale kütusepumba enda.
2x95Ah aku pealt, 2 ööpäeva jutti lasta koos külmikuga ei olnud probleem.

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 229 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 25.11.2025 14:38:03 vasta tsitaadiga

No nii toorelt vist jah. Audis mäletan ikka käis terve elu selle töötamise ajal, kogu kliimasüsteem toimetas. Arvan, et teistes sõiduautodes ka samasugune värk kui tehasest sisse pandud.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 25.11.2025 15:59:50 vasta tsitaadiga

Webasto kannab samu puudusi mis ICE tervikuna - saastab, samuti see lisakütte variant ei ole odav, vanasti vist 1000€+ järelpaigaldatuna, samuti kasutatud sõidukitel tihti need webastod rikkis või ei toimi täielikult ja nende kui lisamugavuse remondi peale ka kulutada ei taheta.

Meenub kunagi sai neid TM ajakirja soomlaste talveauto teste loetud, seal mõõdeti ka salongisoojenduse efektiivsust, külma mootoriga käivitades kaua kulub aega soovitud salongitemperatuuri saavutamiseks. Mälu järgi märkimisväärsed erinevused võivad autoti olla, kuni selleni välja kus mõni mudel -25C välistemperatuuriga ei suudagi salongi soovitud soojuseni kütta, võid nupud põhja pöörata - ei tule rohkem.. icon_lol.gif
Lisaks mõõdeti mootori heitgaase, kus mootori külmkäivitusest kuni soojenenud mootori optimaalse töörežiimini on ajavahemik kus ICE mootorid külmalt toodavad oluliselt rohkem saastet, ka nendes tulemuste oli erinevusi.

Mõneti karminenud heitmenormid sõidukitetootjale on ka ICE autodel soojendamise keeruliseks teinud, et vähem saastada, tuleb vähem kütust põletada, ehk tekib ka vähem jääksoojust. Mis vist osadel moodsamatel säästlikel diislitel päädis olukorraga, kus sõidukit käivitades ei jõua mõistliku aja jooksul mootorit&salongi soojaks saada, eriti tühikäigul tiksudes. Lahendusena lisati salongikütteks elektrilised lisasoojendid mis aitaks natukenegi sooja salongi saada icon_smile.gif

Veel võib salongisoojenemine olla mõjutatud kus sõidukit tarbitakse, maal nt last 10km lasteaeda sõidutades, ei tarvitsegi autot soojaks saada, aga linnas tipptunnil võib see 10km olla 30-60 minutit, kus tiksutab juba enamus autosid soojaks.

Elu ikka mugavaks ära läinud, õues 0 kraadi ringis ja juba vihaselt foorumis tõmmatakse, kes enim autos külmetab, teadagi ikka elektriauto omanikud ju icon_biggrin.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 25.11.2025 16:13:31 vasta tsitaadiga

Oisu. kirjutas:
new1 kirjutas:
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg icon_biggrin.gif .


Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW icon_rolleyes.gif
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879

Webasto jaoks peab pistik koguaeg võtta olema icon_rolleyes.gif

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 25.11.2025 18:24:48 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Oisu. kirjutas:
new1 kirjutas:
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg icon_biggrin.gif .


Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW icon_rolleyes.gif
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879

Webasto jaoks peab pistik koguaeg võtta olema icon_rolleyes.gif


icon_eek.gif
Lol.
Webastod on erinevad tarbitav pinge 12 V v 24 V. Sul seinas 12V icon_eek.gif
Webastod töötavad bensiini ja diislikütuse pealt.
Webastod on õhk/õhk ja vedelik/õhk tüüpi.
SCANIAL võimalus kütta kabiini auto jahutusvedeliku soojendava WEBASTOga (väike ring), lisaks eelsoojendada WEBASTOga mootori jahutusvedelikku (suur ring) st. mootorit.
Siin väikeste jahutusvedelik/õhk WEBASTOde elektri ja kütusekulu näidud.
https://www.autoekspert.ee/tooteinfo/eelsoojendid/webasto-thermo-top-evo

Huvitav, 0,8 kW puhuriga (230 V) saab siksi salongi mõne tunniga väga soojaks icon_rolleyes.gif
WEBASTOd on 2 - 10 kW icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 25.11.2025 21:11:53 vasta tsitaadiga

No sorry, läks Defa-ga sassi. Ei pea kohe pead pakku lööma siis
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 25.11.2025 22:52:12 vasta tsitaadiga

valge inimene vajutab webasto puldil nuppu ja auto soe, keda ei koti need kw, voldid, poldid diisel, pena
_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 25.11.2025 23:56:23 vasta tsitaadiga

Norras on kasutusel/broneeritud 1 300 000 sõiduki registreerimismärki icon_eek.gif
Vist siiski vähem: Autode ja veoautode numbriseeria on 10000 kuni 99999, teiste sõidukite puhul aga 1000 kuni 9999.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 530, 531, 532
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.