praegune kellaaeg 26.11.2025 01:24:55
|
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
24.11.2025 13:23:08
|
|
|
| Janis kirjutas: |
| Ega see maja soojustamine ka mõttetu eksole, keera lihtsalt kuuma juurde. |
Minu seisukoht oli, et 99% autoostjaid ei väärtustaks seda lisakulu, mis on vajalik auto soojustamiseks vaid selleks, et siis oleks salongi küttekulu väiksem ja seeläbi elektriauto range parem.
Kui maanteesõidul 20kW tarbival autol kulub salongi kütmiseks 2...3kW siis selle soojustamisega ei ole võimalik väga palju olukorda parandada. Palju sealt soojustamisega võita loodaks, 0,5kW ?
On ju mõttetu.
|
|
| Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
24.11.2025 13:33:02
|
|
|
| Elektriautodes peaksid olema ikka radioaktiivsetest isotoopidest koosnevad väikesed küttekehad (nagu The Martians's) ja probleem solved, sõidulatus missugune ja akut saab ka hoida koguaeg toatemperatuuril. Lihtsad lahendused, aga tehtud ei saada noh.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
24.11.2025 16:04:48
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| Elektriautodes peaksid olema ikka radioaktiivsetest isotoopidest koosnevad väikesed küttekehad (nagu The Martians's) ja probleem solved, sõidulatus missugune ja akut saab ka hoida koguaeg toatemperatuuril. Lihtsad lahendused, aga tehtud ei saada noh. |
Siis võiks selle pealt ju autot juba ka liigutada...aga kõik uus on ju tegelikult hästi unustatud vana:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon
Avarii, saaks muidugi huvitav olema.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
24.11.2025 16:12:55
|
|
|
| Ei, Pu-238 ei ole plahvatusohtlik, aga üliradioaktiivne ja väiksemgi leke oleks väga suur keskkonnareostus. Lisaks muidugi ei ole pu-238 kasutamine tsiviilkäibes võimalik.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
24.11.2025 16:13:04
|
|
|
| kellelgi oli ju ka variant, et lased toas kanistrid sooja vett täis ja siis viid autosse
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
24.11.2025 22:42:34
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| Ei, Pu-238 ei ole plahvatusohtlik, aga üliradioaktiivne ja väiksemgi leke oleks väga suur keskkonnareostus. Lisaks muidugi ei ole pu-238 kasutamine tsiviilkäibes võimalik. |
| ot: |
Milleks end Pu-238’aga piirata, on palju teisi isotoope, milles on palju rohkem powwat…saab rohkem sooja ja auto liiguks kah kiiremini, orbiidile…
Ja tegelt oli see naljana mõeldud, plahvatust küll ei toimuks aga kui see sitt peaks niisama asfaldile laiali laotuma oleks juba piisavalt ebameeldiv. Lisaks radioaktiivsusele on Plutooniumi isotoobid ka veel natuke toksilised. |
Selle koha pealt on sul muidugi õigus, tsiviilkäibesse sellist asja vaevalt et kunagi jõuaks, ka soojenduseks mitte.
Muuseas Ford plaanis kasutada siiski Uraani, mitte Plutooniumit.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
25.11.2025 00:15:07
|
|
|
| tsitaat: |
| Selle koha pealt on sul muidugi õigus, tsiviilkäibesse sellist asja vaevalt et kunagi jõuaks, ka soojenduseks mitte. |
No strontsium-90't kasutasid venelased poides ja majakates energiaallikana. Jõhkralt ohtlik isotoop ja eks tuligi jama, õnneks koristati ära. Aga ega, kui on soov elektriga jätkata autodes, siis polegi muud, kui ootame 2x suuremat (ja odavamat) akut, siis võib rahulikult kütte põhja keerata ja sõita nagu tavaautoga. Termodünaamika seadused on karmid, pole midagi teha. Täna läks auto jälle laadijasse (laup hommikul võtsin), sain sõita 149km, kui jäägi 100 peale viskas. Kui vaja pikka otsa sõita, siis unusta eelsoojendus ja pane kohe ajama, saad nii mõnegi kasuliku km juurde samal ajal, kui salong alles soojeneb.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
25.11.2025 00:23:16
|
|
|
Ford ei plaaninud midagi selle Nucleon kontseptsiooniga. See oli lihtsalt futuristlik visioon, kuidas võiks kauges tulevikus asi välja näha. PS Fallout mänguseeria sai ka oma autodele inspiratsiooni just Nucleonist, lisaks humoorilises võtmes et kui tulistasid seda autot siis järgnes väike tuumaplahvatus
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
25.11.2025 00:38:43
|
|
|
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg .
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
25.11.2025 07:09:44
|
|
|
Ega siis ice ei pea kütma soojaks sellise asja jaoks. Vaata mis juhtub kui kohe sõitma hakkad.
Kohapeal tiksumine kulutab päris autol vähem.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
25.11.2025 09:37:46
|
|
|
| new1 kirjutas: |
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg . |
Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
25.11.2025 09:57:32
|
|
|
| Hübriididel on see asi üldse nii lahendatud, et lisaks on veel ptc küttekeha nagu elektriautodel. See hakkab käivitamisel kohe tööle ja seda võimalusel hübriidaku pealt. ICE käivitub muidugi ka, kunagi on see ju vaja soojaks saada. Aga kokkvõttes lähevad need asjad väga kiiresti soojaks ja mingeid webastosid jms ei ole vaja.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
25.11.2025 12:43:55
|
|
|
| Oisu. kirjutas: |
| new1 kirjutas: |
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg . |
Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879 |
Kulu ei mõõdeta nii ning miks see 12V kulu peaks oluliselt erinev olema? Energia on sama, mingi natuke suurem kadu on jah kui 400V süsteemiga autos.
| Markos kirjutas: |
| Hübriididel on see asi üldse nii lahendatud, et lisaks on veel ptc küttekeha nagu elektriautodel. See hakkab käivitamisel kohe tööle ja seda võimalusel hübriidaku pealt. ICE käivitub muidugi ka, kunagi on see ju vaja soojaks saada. Aga kokkvõttes lähevad need asjad väga kiiresti soojaks ja mingeid webastosid jms ei ole vaja. |
Sõber ostis Arteoni ja imestasin, et see hakkab isegi aku pealt eelsoojendust tegema pumbaga.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
25.11.2025 14:03:55
|
|
|
| Janis kirjutas: |
| Oisu. kirjutas: |
| new1 kirjutas: |
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg . |
Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879 |
Kulu ei mõõdeta nii ning miks see 12V kulu peaks oluliselt erinev olema? Energia on sama, mingi natuke suurem kadu on jah kui 400V süsteemiga autos.
| Markos kirjutas: |
| Hübriididel on see asi üldse nii lahendatud, et lisaks on veel ptc küttekeha nagu elektriautodel. See hakkab käivitamisel kohe tööle ja seda võimalusel hübriidaku pealt. ICE käivitub muidugi ka, kunagi on see ju vaja soojaks saada. Aga kokkvõttes lähevad need asjad väga kiiresti soojaks ja mingeid webastosid jms ei ole vaja. |
Sõber ostis Arteoni ja imestasin, et see hakkab isegi aku pealt eelsoojendust tegema pumbaga. |
Lisasoojus tekib bensiinist Elektrit kulutatakse vaid WEBASTO käivitamisel ja töös hoidmisel. Elektri kulu väga väike
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
25.11.2025 14:10:46
|
|
|
No see on üks komponent süsteemist, korralik webasto süsteem võtab ikkagi piisavalt, muidu autod ei piiraks selle kasutamise aega.
Ja üleüldse võta siis juba endale elektriauto kui juhe sabas värk on okei.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
25.11.2025 14:29:15
|
|
|
SCANIA 12v 50ah 800a X2 kütab 11 h mootori jahutusvedelikuga (väike ring) kabiini
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
25.11.2025 14:35:06
|
|
|
| Janis kirjutas: |
No see on üks komponent süsteemist, korralik webasto süsteem võtab ikkagi piisavalt, muidu autod ei piiraks selle kasutamise aega.
Ja üleüldse võta siis juba endale elektriauto kui juhe sabas värk on okei. |
Korraliku Webasto süsteemi tarvet ei tea.
2kW kuivkero, võtab käivitumisel 6A ja hiljem kui juba käib kuskil 1.2A.
Pumpasid midagi ei ole, peale kütusepumba enda.
2x95Ah aku pealt, 2 ööpäeva jutti lasta koos külmikuga ei olnud probleem.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
25.11.2025 14:38:03
|
|
|
| No nii toorelt vist jah. Audis mäletan ikka käis terve elu selle töötamise ajal, kogu kliimasüsteem toimetas. Arvan, et teistes sõiduautodes ka samasugune värk kui tehasest sisse pandud.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
25.11.2025 15:59:50
|
|
|
Webasto kannab samu puudusi mis ICE tervikuna - saastab, samuti see lisakütte variant ei ole odav, vanasti vist 1000€+ järelpaigaldatuna, samuti kasutatud sõidukitel tihti need webastod rikkis või ei toimi täielikult ja nende kui lisamugavuse remondi peale ka kulutada ei taheta.
Meenub kunagi sai neid TM ajakirja soomlaste talveauto teste loetud, seal mõõdeti ka salongisoojenduse efektiivsust, külma mootoriga käivitades kaua kulub aega soovitud salongitemperatuuri saavutamiseks. Mälu järgi märkimisväärsed erinevused võivad autoti olla, kuni selleni välja kus mõni mudel -25C välistemperatuuriga ei suudagi salongi soovitud soojuseni kütta, võid nupud põhja pöörata - ei tule rohkem..
Lisaks mõõdeti mootori heitgaase, kus mootori külmkäivitusest kuni soojenenud mootori optimaalse töörežiimini on ajavahemik kus ICE mootorid külmalt toodavad oluliselt rohkem saastet, ka nendes tulemuste oli erinevusi.
Mõneti karminenud heitmenormid sõidukitetootjale on ka ICE autodel soojendamise keeruliseks teinud, et vähem saastada, tuleb vähem kütust põletada, ehk tekib ka vähem jääksoojust. Mis vist osadel moodsamatel säästlikel diislitel päädis olukorraga, kus sõidukit käivitades ei jõua mõistliku aja jooksul mootorit&salongi soojaks saada, eriti tühikäigul tiksudes. Lahendusena lisati salongikütteks elektrilised lisasoojendid mis aitaks natukenegi sooja salongi saada
Veel võib salongisoojenemine olla mõjutatud kus sõidukit tarbitakse, maal nt last 10km lasteaeda sõidutades, ei tarvitsegi autot soojaks saada, aga linnas tipptunnil võib see 10km olla 30-60 minutit, kus tiksutab juba enamus autosid soojaks.
Elu ikka mugavaks ära läinud, õues 0 kraadi ringis ja juba vihaselt foorumis tõmmatakse, kes enim autos külmetab, teadagi ikka elektriauto omanikud ju
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
25.11.2025 16:13:31
|
|
|
| Oisu. kirjutas: |
| new1 kirjutas: |
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg . |
Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879 |
Webasto jaoks peab pistik koguaeg võtta olema
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
| Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
25.11.2025 18:24:48
|
|
|
| salatoimik kirjutas: |
| Oisu. kirjutas: |
| new1 kirjutas: |
Ega jah, kui kütad salongi nullist 25 kraadi peale, sõidad paar kilomeetrit, siis jahtub masin täiesti maha,siis uuesti kütad nullist saunaks ja jälle sõidad mõne kilomeetri ja nii koguaeg, ega siis ilmselt ka kõige suurema akumahuga masinaga väga üle 100 kilomeetri läbisõitu välja ei vea, samamoodi oleks ka fossiiliga, et kui igal hommikul paned kaks tundi enne sõitma minekut mootori kohapeale tühikäigul tiksuma, et siis kilomeetri kaugusele tööle minna(selle aja peale saab ka diisli vast piisavalt soojaks) ja masin seal seisma jätta ning õhtul samamoodi, siis oled fossiilikaga niisamuti max paarsada kiltsa ja paak tühi seisus. Sellist läbisõidu asja peaks ikka reaalselt selle baasil hindama, kui sa kasutad seda läbisõiduvälpa ka sihipäraselt, ehk siis sõidad ka samal ajal, mitte ei tegele suurema osa ajast salongi soojendamisega, olgu siis elektri või fosssiili baasil. Radikaalselt võiks siis üldse öelda, et näe ei saagi elektriautoga talvel sõita üldse, läbisõit 0km, sest ma elan seal autos ja salongis peab stabiilselt 18 kraadi sees olema koguaeg . |
Sedasi mõtlevad inimesed kes pole kuulnud 230 V v WEBASTO võimalustest. Pool tundi tagasi läks siksile juhe sappa. Poole tunni pärast stardin linna. Kulu 1,45 kW
Palju on el. kulu 12 V süsteemil?
https://www.autodoc.ee/webasto/13650879 |
Webasto jaoks peab pistik koguaeg võtta olema  |
Lol.
Webastod on erinevad tarbitav pinge 12 V v 24 V. Sul seinas 12V
Webastod töötavad bensiini ja diislikütuse pealt.
Webastod on õhk/õhk ja vedelik/õhk tüüpi.
SCANIAL võimalus kütta kabiini auto jahutusvedeliku soojendava WEBASTOga (väike ring), lisaks eelsoojendada WEBASTOga mootori jahutusvedelikku (suur ring) st. mootorit.
Siin väikeste jahutusvedelik/õhk WEBASTOde elektri ja kütusekulu näidud.
https://www.autoekspert.ee/tooteinfo/eelsoojendid/webasto-thermo-top-evo
Huvitav, 0,8 kW puhuriga (230 V) saab siksi salongi mõne tunniga väga soojaks
WEBASTOd on 2 - 10 kW
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
25.11.2025 21:11:53
|
|
|
No sorry, läks Defa-ga sassi. Ei pea kohe pead pakku lööma siis
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
| Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
| tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
25.11.2025 22:52:12
|
|
|
valge inimene vajutab webasto puldil nuppu ja auto soe, keda ei koti need kw, voldid, poldid diisel, pena
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
| Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
25.11.2025 23:56:23
|
|
|
Norras on kasutusel/broneeritud 1 300 000 sõiduki registreerimismärki
Vist siiski vähem: Autode ja veoautode numbriseeria on 10000 kuni 99999, teiste sõidukite puhul aga 1000 kuni 9999.
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|
| lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|