|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
19.11.2025 21:21:52
|
|
|
| Kas vesiniku tehnoloogia on maha maetud?
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001

|
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
20.11.2025 09:43:13
|
|
|
Tüübid lülitasid juba poole peal välja kõik võimalikud voolutarbijad alates raadiost ja kliimaseadmest ning muust blingist
|
|
| Kommentaarid: 742 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
560 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
20.11.2025 09:44:29
|
|
|
| Betamax kirjutas: |
Tüübid lülitasid juba poole peal välja kõik võimalikud voolutarbijad alates raadiost ja kliimaseadmest ning muust blingist  |
EV entusiasti jaoks ongi see tavapärane loogiline käitumine.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
20.11.2025 11:37:12
|
|
|
| Betamax kirjutas: |
Tüübid lülitasid juba poole peal välja kõik võimalikud voolutarbijad alates raadiost ja kliimaseadmest ning muust blingist  |
Ilmselt valisid sõiduks ka sellise aja kui Kuu sobivas asukohas on. Kui Kuu põhjustab tõusu ja mõõna, siis ilmselt mõjutab ka kütusekulu
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
20.11.2025 12:25:46
|
|
|
| Oi blin, esmasp võtsin auto laadijast, eile õhtuks oli aku "tühi", sõita sain 150km, jääk enne laadima panekut oli 100km. Krdi "äpist sooja" ja ummikud. Elektriauto on ummikus paras energiaröövel ikka, kõik kasulikud kilumeetrid lähevad kütteks. Hübriid teeb energakulu mõttes siin ärtust ära, "ahi" läheb tööle vaid sooja saamiseks (elektrit genereerib ka sel ajal muidugi) ja lülitub siis jälle välja. Kuigi vahepeal tekkis juba foobia, et "korra nädalas" laadimisega võib ka ilma kodus laadimisvõimaluseta kenasti läbi ajada, siis igapäevase kasutuse puhul talvel unusta ära, pigem peab see asi rippuma koguaeg laadijas, eriti, kui tahad "äpist sooja" kasutada. Hübriidil tõuseb talvel kütusekulu ka kohapeal ette soojendades mingi liitri võrra, elektriautol aga ligi kaks korda.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
20.11.2025 12:32:53
|
|
|
| Markos, mis ühikutes sa kütusekulu mõõdad? Ei trolli, lihtsalt € ja kw/h ei ole 1:1 teisaldatavad kui eri kütteliike ja tehnoloogiaid mixida.
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 22.04.2003
|
20.11.2025 12:52:48
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| Hübriidil tõuseb talvel kütusekulu ka kohapeal ette soojendades mingi liitri võrra, elektriautol aga ligi kaks korda. |
paneb mõtlema, milline raiskamine kütuse põletamine tegelikult on.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
20.11.2025 12:56:47
|
|
|
| napoleon kirjutas: |
| Markos, mis ühikutes sa kütusekulu mõõdad? Ei trolli, lihtsalt € ja kw/h ei ole 1:1 teisaldatavad kui eri kütteliike ja tehnoloogiaid mixida. |
Lõpuks saab kõik rahasse teisendada, elame näeme, päris talv pole veel alanudki, siin lihtsalt kütmise kulu domineerib, lume tõttu tekkivaid transmissioonikadusi veel ei ole.
| tsitaat: |
| paneb mõtlema, milline raiskamine kütuse põletamine tegelikult on. |
Sõltub, mehaaniliseks energiaks muundamine on jah, ülejääk läheb soojuseks, mida suvel ära kasutada ei saa, aga talvel jälle sellevõrra tõuseb ka spm'i efektiivsus, targalt lülitades hoiab hübriid ka talvel kütust kokku, sest nagu öeldud, kütteks põletatakse täpselt niipalju, kui vaja, mitte ei käiata mootorit koguaeg ringi ja ülejääk ei lähe ikkagi radiaatori kaudu õue. Elektri puhul tasub ikkagi meeles pidada, et "raiskamine" võib toimuda ka ahela alguses, seal, kus elektrit toodetakse.
viimati muutis Markos 20.11.2025 13:03:23, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
20.11.2025 12:58:13
|
|
|
| Ma ka ei saa aru, milles muus kui eurodes võrrelda?
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
21.11.2025 08:20:59
|
|
|
Täna läheb jälle laadija otsa
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
21.11.2025 08:43:21
|
|
|
Elektriauto lisakulu talvel salongisoojendamisse/jahutamisse tundub prendatava probleemina, kus esimene lahendus tootjate poolt oli soojuspumba lisamine. Aga sellega ei tatvitse piirduda, vaikselt tundub kus minnakse ka salongi perimeetri "soojustamise" teed, kus samamoodi nagu hoonetes, küttekulu ei ole niivõrd ja ainult kütteks valitud tehnoloogia&materjal (halupuit vs elekter vs gaas vs kaugküte jn) teema aga rohkem hoone soojapidavuse teema - tasub panustada soojakao vähendamisse.
Nii juba viskab ka Hiina elektriautode keskmise hinnaklassis sisse salonge kus on topeltklaasid, mida autoajakirjanikud üksteisevõidu väidavad olevat mürasummutamise ja premiumklassi trügimise teema. Aga vbl hiinlased läbi hammustanud, kus akust salongi kliimahoidmiseks energiat võttes ei tasu piirduda ainult soojuspumba lisamisega vaid tegeleda tasub ka piirete soojapidavusega, et seda salongi soojust/külma võimalikult vähe välja lekiks&kaotaks ja sellevõrra akupakki energiat alles jääks.
Kui seni on autotootjad tegelenud suuresti vanast inertsist ICE jõuallika asendamisega aku&elektrimoototitega, panustatakse ka tuuletakistuse vähendamisse, väiksema veeretakistusega rehvidesse, miks mitte tegeleda ka soojapidava salongiga, mille järgi ICE puhul vajadus niiväga ei olnud, ent EV puhul tuleb edasi "areneda"..
Ei tea kas Lexus nii arenenud on, vbl tasuks ette võtta lisasoojustustööd, klaase ehk ei tasu ise näppida (kuigi majade akendele mingid energiatsäästvad kiled on, mis kiirguslikku soojuskiirgust tuppa tagasi peegeldavad) aga uste- lae jm polstritetaguse saaks lisasoojustada, samamoodi kui sinna tootjalahendustele lisaks on mürasummutusmatte&vahte lisaks kleebitud.
Uuema garantiilise sõiduki puhul tasuks enne "villatamist&vahutamist" konsulteerida kuidas see tootjagarantiid mõjutaks, või mida peaks järgima või vältima
Tõsi küll hoonete soojustamistarkust, kus soojustatakse väljastpoolt - see ei mängi välja, tuleb rohkem inseneeriat ja raketiteadust tudeerida, kastepunktid, aurutõkked, hallitused, seened, mädanikud
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.11.2025 08:44:50
|
|
|
Soojuspumba efektiivne töövahemik on ka üsna väike, see mõjutab tegelikult päris vähe. Väikse akuga suure vahemaa sõitja muidugi tunneb rohkem kasu aga see kellel iga õhtu aku tühjaks ei saa, ei saagi praktiliselt selle kasust aru.
Mul volkar kütab aktiivselt ainult juhikohta kui üksi sõita, teine tsoon on siis eco reziimis. Mul akust väheks ei jää otseselt, ma ei saa aru et ilma pumbata küte palju kulutaks.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
21.11.2025 09:04:47
|
|
|
Prillpapa, ei usu mina, et keegi autode soojustamisse panustab.
See proportsioon autoostjatest, kes hindab väiksema soojuskaoga autot vs odavamat autot on dramaatiliselt odavama poole kaldu. Siiani on kõik artika testid tehtud autodega ilma selle ekstra soojustamiseta - miks seda nüüd peaks keegi hindama hakkama.
Sooja saab nupust juurde keerata ja asi lahendatud.
Küll aga on absoluutselt kõik huvitatud vaiksemast autost. Eriti elektriautode puhul, kus iga nigin-nagin-kõrin rohkem esile tuleb. Töötasin varem autotööstuses, kus elektriautode leviku tõttu täiesti uusi disaine hakati tegema, kus varem ebaoluliseks peetud müra oli vaja vaiksemaks saada.
Pealegi kui auto on kere on valdavalt õhuke plekk, mis liigub suure kiirusega läbi külma õhu, siis see käitub sisuliselt nagu jahutusribi. Igasugune energiakulu vähendav polsterdus peaks olema sedavõrd paks, et siseruum kahaneks dramaatiliselt. Ja teha seda ka klientidele, kes ei ela arktilises kliimas - milleks?
Kui su elektriauto tarbib sujuval sõidul 20kW energiat 100kmh kulgemiseks ja sinu saunakeris on 6kW, mis oleks elektriauto salongi kütmiseks selgelt liiga palju. Webastod on ca 3kW minuarust. Siis see 20kW asemel 23kW tarbimine küll väga kedagi ei sega.
Parandage kui eksin.
viimati muutis -Koppel- 21.11.2025 09:18:47, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
21.11.2025 09:17:32
|
|
|
| Külma ilmaga on väljast ilusti näha kuidas parem polsterdus toimib.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
21.11.2025 10:24:45
|
|
|
| Matemaatiliselt, kui võtta arvesse keskmist kiirust ja energiakulu 100km kohta, siis kulub kütteks mingi 2.2kwh, see on siis koos eelsoojendustega, mil auto päriselt seisab.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
21.11.2025 14:56:44
|
|
|
| -Koppel- kirjutas: |
| Pealegi kui auto on kere on valdavalt õhuke plekk, mis liigub suure kiirusega läbi külma õhu, siis see käitub sisuliselt nagu jahutusribi. Igasugune energiakulu vähendav polsterdus peaks olema sedavõrd paks, et siseruum kahaneks dramaatiliselt. Ja teha seda ka klientidele, kes ei ela arktilises kliimas - milleks? |
Suh, selleks tuleb soojustus paigaldada väljapoole:
Spoiler 
|
|
| Kommentaarid: 154 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
131 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
21.11.2025 16:00:02
|
|
|
Kuna FB's läks mölaks siis lasin chatgpt'l välja arvutada, kaua peab elektriauto vs hübriid vastu keskmises talvistes tingimustes temperatuurivahemikus -5 - -15 kraadi seistes, nö küttereziimil. Elektriauto aku netomaht on 70kwh ja hübriidil 60l.
Elektriauto: Tunnikulu 1-7kwh, 0,5 - 3 päeva, maksumus (50s kwh) - keskmiselt 1,2€ tunnis.
Hübriid: Tunnikulu 0,2 - 0,7l, 3,5 - 12 päeva, maksumus (1,5€/l) - keskmiselt 60s tunnis.
Ehk, kui kasutada avalikke laadijaid, siis on elektriautoga ummikus istumine 2x kallim.
Tegin ka väikese võrdluse hübriid vs elektriauto suvi/talv 100km läbimise keskmise kulu ja selle muutuse kohta:
Täishübriid: Suvi 8,10€ 100km, talv 9,75 € 100km, suvi vs talv muutus +1,65 €
Elektriauto: Suvi 9,00€ 100km, talv 12,00 € 100km, suvi vs talv muutus +3,00 €
Ilma kodulaadijata ei taha olla, eriti talvel, kus tõuseb nii raha, kui ajakulu.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
21.11.2025 21:30:35
|
|
|
Hommikul külma salongiga tõmbab salongi soojendamiseks ~2.4kw, kui salong soe siis tõmbab kuskil 600-700W ja sedagi mitte pidevalt. Kui juba numbritesse mindi.
Bjorn magas autos ka 6h, välitemp -22, tunnis tarbis keskmiselt 1.92kw
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
| Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.11.2025 21:05:20
|
|
|
| Vaatan home assistantist et ükspäev kui panin pooleks tunniks ette kütma auto, siis sõi 7km ainult ära (96 pealt 89 peale). Õues oli mingi -1 vms, klaasid kõik jääs.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
24.11.2025 09:13:51
|
|
|
Makstes üle 300 000 krooni müüdud elektriautodele hakatakse järgmisest aastast maksma käibemaksu: – Piirmäär on liiga madal.
Muudatus tähendab, et peaaegu kõik uued elektriautod Norras on uuest aastast kallimad.
Norrakad "hamsterdavad" aasta lõpuni EV autosi
Tundub nagu tuttav teema
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
24.11.2025 09:35:35
|
|
|
| -Koppel- kirjutas: |
[Siiani on kõik artika testid tehtud autodega ilma selle ekstra soojustamiseta - miks seda nüüd peaks keegi hindama hakkama.
Sooja saab nupust juurde keerata ja asi lahendatud. |
Sõltub, päris nii lihtne see elu arktikas nüüd kaa pole. Ja soojustatse küll.
Kui sul välitemperatuur on -50 või rohkem, sa seda plekkuuti enam niisama lihstalt soojana ei hoia, kaod on liiga suured.
Iseasi, paljud sellise ekspeditsiooni laadseid asju teevad ja seda tehaseautodega.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
| Kommentaarid: 229 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
24.11.2025 09:36:20
|
|
|
| Ega see maja soojustamine ka mõttetu eksole, keera lihtsalt kuuma juurde.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|