"Lennumasina kabiinis rooli ei ole. Kui sihtkoht välja valitud, lendab masin ise kohale."
Huvitav, mis lahendused on juhuks, kui masin on enda arvates sihtkohta jõudnud aga see on vale (kasvõi tiblade segamistegevuste tõttu) ja reaalselt maandumiskohta pole...
Soomes on juba mitu päeva kõneainet pakkunud Finnairi kala 8 A320 lennukitega. Nimelt pesti nende istmeid veega, aga sellega kaotasid need istmed tulekindluse. Pakutakse, et ära võib jääde kokku üle 100 lennu. Parajasti on Soomes ka koolivaheaeg.
viimati muutis alpha 15.10.2025 11:07:57, muudetud 1 kord
Ei ole ka kümne aasta pärast. Kes midagi lennundusest ja lennujuhtimisest teab, naerab selle idee kohe välja. See asi peaks IFR's lendama, see aga ei tähenda, et võid suvalises kohas teha point & click. Üks asi on õigesti tehtud, masinal puudub liigne ballast juhiste näol, sest tehnilise rikke korral oled surnud niiehknaa, on sul need või ei ole. Mingi lühiliini kuhugile tln lähedale saarele võiks avada, kõrgel need ei lenda ja, kui alla kukub, siis merre, mitte kellelegi pähe.
Autol on kaheksa mootorit ja kui kolm mootorit peaksid rikki minema, suudab masin ka viie mootoriga lennata. "Kui ka see ei õnnestu, on masinale sisse ehitatud langevari, et võiks maanduda turvaliselt," tõdes Tõll.
Lennukõrgus 500 m. Palju seal sellest langevarjust kasu on sellise aparaadi puhul?
Autol on kaheksa mootorit ja kui kolm mootorit peaksid rikki minema, suudab masin ka viie mootoriga lennata. "Kui ka see ei õnnestu, on masinale sisse ehitatud langevari, et võiks maanduda turvaliselt," tõdes Tõll.
Lennukõrgus 500 m. Palju seal sellest langevarjust kasu on sellise aparaadi puhul?
Sõltub, kuidas see langevari avaneb. Teoreetiliselt on võimalik langevari väljatulistamisel n.ö jõuga lahti tõmmata kiiresti, a'la need loomade püüdevõrgud, mida neljast erineva nurga all rauast välja tulistades laiali tõmmatakse. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Näitas uudises, kolme hõlmaga langevari tulistati ülespoole ja "haakus" hetkeliselt õhuga ning tuli tasakesi alla.
Noh, siis mu oletus läks üsna täkkesse _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kui stabiilselt helikopterit õhus paigal õnnestub hoida? Kas teoorias saaks kopterit kasutada näiteks põlevast majast akna kaudu inimese päästmiseks vms.?
Kui stabiilselt helikopterit õhus paigal õnnestub hoida? Kas teoorias saaks kopterit kasutada näiteks põlevast majast akna kaudu inimese päästmiseks vms.?
Kui stabiilselt helikopterit õhus paigal õnnestub hoida? Kas teoorias saaks kopterit kasutada näiteks põlevast majast akna kaudu inimese päästmiseks vms.?
Kui stabiilselt helikopterit õhus paigal õnnestub hoida? Kas teoorias saaks kopterit kasutada näiteks põlevast majast akna kaudu inimese päästmiseks vms.?
Sellisel päästmisel on probleemiks see, et sa ei saa aknale lähedale, rootori diameeter on keskmiselt 10-12m.
Nüüd võib mõnelt võhikult tulla küsimus, et kas kopteri külge ei annaks kinnitada sobivas pikkuses "silda" või "nokka"
Meenub veel kunagine arutelu Tartu Kaarsilla saatuse üle, kui oli päevakorras Kivisilla taastamine. Mõni pakkus välja, et 3-4 suurt kopterit ja Kaarsild lendab nagu tulnukate laevuke. Njah, mõnisada tonni ja küsimus, kuidas need kopterid asetsema peavad. Maailmas ei ole veel lahendusi, mis lubaks sellist kolakat kopteritega teisaldada. Ja ei ole koptereid, millega saaks selliseid raskusi teisaldada.
Kui stabiilselt helikopterit õhus paigal õnnestub hoida? Kas teoorias saaks kopterit kasutada näiteks põlevast majast akna kaudu inimese päästmiseks vms.?
Sellisel päästmisel on probleemiks see, et sa ei saa aknale lähedale, rootori diameeter on keskmiselt 10-12m.
Nüüd võib mõnelt võhikult tulla küsimus, et kas kopteri külge ei annaks kinnitada sobivas pikkuses "silda" või "nokka"
Meenub veel kunagine arutelu Tartu Kaarsilla saatuse üle, kui oli päevakorras Kivisilla taastamine. Mõni pakkus välja, et 3-4 suurt kopterit ja Kaarsild lendab nagu tulnukate laevuke. Njah, mõnisada tonni ja küsimus, kuidas need kopterid asetsema peavad. Maailmas ei ole veel lahendusi, mis lubaks sellist kolakat kopteritega teisaldada. Ja ei ole koptereid, millega saaks selliseid raskusi teisaldada.
Las ulmelised trikid jäävad veel filmimaailma.
Mass & Balance, sul peab asi tasakaalus olema. Slingiga ülevalt on reaalsem aga siiski paras utoopia. Jah, kopteritega transporditakse soomukeid, tanke, isegi tervet reisilennukit on liigutatud, aga see käib ikkagi vertikaalse trossi abil. Eestis paigutati ennemuistsel ajal teletorni Tipptv antenni kopteriga, ebaõnnestunult, sest see kukkus kommunikatsioonivea tõttu alla ja purunes.
Surmahäda korral kannataks ilmselt 3-4 kopteriga täiesti samasse punkti raskuse külge kinnitatud pikkade troppide abil tõsta ja liigutada, kui igaüks rangelt oma "nurka" hoiaks ja kompenseeriks "triivi", mis tahab nad raskuse kohale kokku tõmmata. Kui see aitaks Maad asteroidist päästa vms.
Too tõstetud lennuk kaalus, huvitav, kui palju? Pakun, et mitte üle saja tonni, siis saaks head kopterid seda igast otsast tõsta küll. Maailma vingeim kiilik Mil Mi-26 tõstab õhku paarkümmend tonni.
Ülejäänud raskekopterite tõstevõime on pisem. Kaarsilla massiks on pakutud umbes 500 tonni. Räägitakse, et selle terasest karkass, mis enne betooni valamist vintsiga üle jõe tiriti (otsa all oli pontoon), kaalus umbes 250 tonni.
Kõrgepingemaste ja puurtorne ehitatakse mõnikord kopteritega. Samuti tehakse kopteriga elektriliinide hooldutöid. Nii et täpsust neil masinatel jätkub.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.