praegune kellaaeg 20.09.2025 06:21:53
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
sukelduja
HV Guru

liitunud: 14.06.2007
|
18.09.2025 16:06:20
|
|
|
Markos kirjutas: |
sukelduja kirjutas: |
Teisipäevases Laseris räägiti pikemalt koperite teemal. Treeningust, väljaõppest ja viimase aja õnnetustest. Üsna kõvasti pandi puid alla meie hobikopterjuhtidele, kellel kipub "jumalakompleks" olema. Naeruväärne lennutundide hulk + liigne uljus + rasked olud = õnnetus. |
Fifty sixty, need viimase aja õnnetused on juhtunud pigem kogenud pilootide osalusel, kas siis otseselt või kaudselt. Mõnisada vs mõni tuhat lennutundi (mis on juba täiesti piisav töötamaks ametipiloodina), pigem kaldub riskide võtmine sinna teise ossa. Lennundus on selline ala, kus ässasid ei ole mujal, kui surnuaial. On olemas ütlus, "There are old pilots and bold pilots, but there is no old bold pilots". Halb ilm tapab kõiki, ka kogenuid (Kobe) ühtemoodi. |
Saate järgi ei olnud kogemustega piloodid. Jagant oli täiesti algaja. Ja Silberauto kopteriõnnetuses on üldse kahtlased lood, kes juhtis. Ja just nimelt saates öeldaksegi, et kogemustega piloot ei lähe halva ilma puhul üldse välja riskima. Eesti peale 3 rasket õnnetust mõne kuu jooksul on päris palju.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.09.2025 19:34:46
|
|
|
tsitaat: |
Saate järgi ei olnud kogemustega piloodid. Jagant oli täiesti algaja. Ja Silberauto kopteriõnnetuses on üldse kahtlased lood, kes juhtis. Ja just nimelt saates öeldaksegi, et kogemustega piloot ei lähe halva ilma puhul üldse välja riskima. Eesti peale 3 rasket õnnetust mõne kuu jooksul on päris palju. |
Saate järgi. Saates ei saa paljut öelda, kuna uurimine on alles pooleli ja spekuleerimine on nagu ta on. Jaagant oli jah algaja KOPTERI piloot, aga kogemustega lennukipiloot, vahe on tehnilises lendamises, aga õhuruumi reeglid ja good airmanship on samad. Vaata seda saadet uuesti ja mõttega, siis võibolla saad mõne vihje lisaks. Silberis pole ka midagi kahtlast, vahet pole kumb juhtis, otsus ilmaga lendama minna võeti vastu üheskoos ja pilve sattumine tappis ka Kobe professionaalse piloodiga puldis. Ma olen sellise õnnetuse simulaatoris läbi teinud ja tean üsna täpselt, mis seal juhtuda võis. Üsna tavapärane reaktsioon ja sellele järgnev error chain.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sukelduja
HV Guru

liitunud: 14.06.2007
|
18.09.2025 20:22:03
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Saate järgi ei olnud kogemustega piloodid. Jagant oli täiesti algaja. Ja Silberauto kopteriõnnetuses on üldse kahtlased lood, kes juhtis. Ja just nimelt saates öeldaksegi, et kogemustega piloot ei lähe halva ilma puhul üldse välja riskima. Eesti peale 3 rasket õnnetust mõne kuu jooksul on päris palju. |
Saate järgi. Saates ei saa paljut öelda, kuna uurimine on alles pooleli ja spekuleerimine on nagu ta on. Jaagant oli jah algaja KOPTERI piloot, aga kogemustega lennukipiloot, vahe on tehnilises lendamises, aga õhuruumi reeglid ja good airmanship on samad. |
Nagu ma aru saan, siis ta tilbendas pealtnägijate sõnul teise kopteri kõrval, üleval ja all. Kas see on õhuruumi reeglite järgi ja "good airmanship", seda ma ei oska öelda. Soomlaste seisukohta ei anna eritu kahesti mõista - piloot on süüdi ja punkt. Mootorratas ja traktor sõdavad ka mõlemad maa peal, aga täiest totaalselt erinevad juhtimisvõtted.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
18.09.2025 22:03:04
|
|
|
Väga loll küsimus ilmselt kuna kopteri piloodi pabereid pole.
Aga kui satun pilve, siis intuitiivselt:
- keeraks tuure maha ja läheks pisut alla
Või
- keeraks tuure peale ja läheks pilvest kõrgemale
Mis võib olla takistus, miks kumbagi neist teha ei saa ja oled hädas?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.09.2025 23:42:42
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Väga loll küsimus ilmselt kuna kopteri piloodi pabereid pole.
Aga kui satun pilve, siis intuitiivselt:
- keeraks tuure maha ja läheks pisut alla
Või
- keeraks tuure peale ja läheks pilvest kõrgemale
Mis võib olla takistus, miks kumbagi neist teha ei saa ja oled hädas? |
Sa ei tea, kas pilv ulatub maapinnani või mitu km üles, lisaks on sul koordinatsiooniga probleeme hetkest, mil kõik piimaks muutus. Õige vastus on hoia kiirust ja kõrgust, ning mine otse tuldud teed tagasi. Kui on oht, et piirkonnas on takistused, siis tõused kehtiva safety altitude peale, mis tagab selle, et sa millelegi otsa ei lenda. Ja siis katsud pilvest välja saada. Kopteri juhtimine on keeruline, igal juhisel peale pedaalide on sekundaarefekt, mis eeldab alati korrigeerivat tegevust teise juhisega. Ilma instrumentide abita on võimatu lennata, ilma visuaalita on võimalik, aga raske ja vajab korralikku treeningut. Tahad teada, mis tunne see on, võta üks sile plaat, pane sellele teras või klaaskuul ja püüa seda plaadi keskel hoida. Kuidas oleks juhida kopterit pilves ? Tee sama asja, aga kinniseotud silmadega.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|