Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
04.08.2025 20:16:43
|
|
|
Janis kirjutas: |
Akuvärk läheb hinnale otsa? Testisin just paar päeva, katuselt tuleb 12kwh, akusse jõuab sellest 9kwh ja välja akust tuleb 7kwh. Pool läheb kaduma pm |
Muidugi läheb hinnale otsa, jah, kuidas muidu. Kiirlaadimisel on kWh hind suhteliselt kõrge, ehk siis sisuliselt see tarbija jaoks hinda ei muuda, komakohad. Välismaal on selleks kasutatud vanu elektriautode akusid.
Markos kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Ahh, mis te unistate. Unustatakse ära, et infrat on ka vaja ja see peab neid võimsusi taluma. Hetkel pole probleemi, sest autosi on vähe ja laadijad seisavad jõude. Kui mass taha tuleb, siis tuleb elektrilevi poolt kiun ja piirangud peale. |
Infra on sageli juba olemas, peak power kaetakse kohapealsete akudega väga võimsate jaamade puhul. Kiirlaadimise osa tarbimisest on nii väikene. |
Jeah, ja siis üks luristab sul selle aku tühjaks ja järgmistele jääb näpp. Saame näha. Siiani on kõik idealistid peksa saanud oma ennustustega. Järgmine vaatus, osta akud ja sisene paindlikkusturule, pappi tuleb. 3-5a pärast on kiun, et ei tule enam eriti ja invest ei tasu ära. Lisaks hakkad veel trahvi maksma, kui ei müü. |
Kui akud tühjad on, siis saab jah 300-500kW, mõnes kohas ka rohkem, nagu praegugi kiirlaadijates, loogiline.
Ei ennusta midagi, räägin vaid, kuidas seda reaalses maailmas tehtud on. Isiklikult piisab ka 300kW laadimisest, niikuinii on seda väga harva vaja (praegune auto laeb algul 220kW ja kukub sealt allapoole, ei ole ka probleemi).
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
04.08.2025 23:17:57
|
|
|
tsitaat: |
Isiklikult piisab ka 300kW laadimisest, niikuinii on seda väga harva vaja (praegune auto laeb algul 220kW ja kukub sealt allapoole, ei ole ka probleemi). |
Kujuta ette seda 300kW laadijat, see tõmbab 434A per faas, see on mitmekümne majapidamise max voolutarve. Ei teki probleeme, ei teki, suvalises kohas saab n+1 tükki püsti panna. Millegipärast kasutatakse ka täna juba nendel laadijatel dlm'i, eitea miks küll.
tsitaat: |
Välismaal on selleks kasutatud vanu elektriautode akusid. |
"Välismaal", kas sa arvad, et mõni instants meil laseb sihukese jama läbi ka või ?
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
04.08.2025 23:55:18
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Isiklikult piisab ka 300kW laadimisest, niikuinii on seda väga harva vaja (praegune auto laeb algul 220kW ja kukub sealt allapoole, ei ole ka probleemi). |
Kujuta ette seda 300kW laadijat, see tõmbab 434A per faas, see on mitmekümne majapidamise max voolutarve. Ei teki probleeme, ei teki, suvalises kohas saab n+1 tükki püsti panna. Millegipärast kasutatakse ka täna juba nendel laadijatel dlm'i, eitea miks küll. |
Suvalises kohas mitte, ent maanteel leiab sobivaid kohti piisavalt.
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Välismaal on selleks kasutatud vanu elektriautode akusid. |
"Välismaal", kas sa arvad, et mõni instants meil laseb sihukese jama läbi ka või ? |
Saksamaale sobib, sobib ka Eestisse:
https://www.fastcompany.com/91140534/old-ev-batteries-become-new-charging-stations
Hetkel on pigem probleem, et autode akud peavad hästi vastu ja neid ei jää piisavalt üle
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
05.08.2025 08:39:47
|
|
|
Mingi startup, edasi ei viitsi lugedagi. Kui akud peavad liiga hästi vastu, siis see on hea, kere läheb ümbert minema ja aku jääb üle. Reaalsuses on meil praegust lihtsalt timecap ja kui see möödub, hakkab akude lakkamatu pealevool.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
05.08.2025 18:34:30
|
|
|
Markos kirjutas: |
Mingi startup, edasi ei viitsi lugedagi. Kui akud peavad liiga hästi vastu, siis see on hea, kere läheb ümbert minema ja aku jääb üle. Reaalsuses on meil praegust lihtsalt timecap ja kui see möödub, hakkab akude lakkamatu pealevool. |
https://www.electrive.com/2022/07/15/vw-launches-hpc-park-with-2nd-life-batteries-in-zwickau/
Seda on aru saada jah, et sa süveneda ei viitsi. Linke võib palju leida, endale sobivad pead ise leidma, mina su kriteeriume ei tea.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
10.08.2025 12:06:48
|
|
|
Päris huvitav kontseptsioon. Selline ilus "bare bones" electric truck, mida sa saab igatpidi konfigureerida.
Eks näis, kas see ka päriselt päevavalgust näeb. Stiil ja idee tundub mulle meelt mõõda.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
|
Kommentaarid: 70 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
66 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
14.08.2025 22:24:14
|
|
|
Markos kirjutas: |
aga kriitiline mass käes, siis on vaja kusagilt kütuseaktsiis tagasi teenida. |
Riigikassasse jõuab samaväärne raha (või rohkemgi) juba tänu sellele, et kohalikus majanduses ringleb rohkem raha, mitte see ei lähe riigist välja vedelkütuste impordiks. Praegu väga laialt lüües iga liitri pealt 2/3 läheb riigist välja. Elektriga sõites, isegi kui elekter tuleks kõik läbi kaabli teisest riigist, siis jääks ikkagi 4/5 samaväärsest algsummast riiki sisse tiirutama ja selle tiirutamise käigus korduvalt maksudena ka riigikassasse jõudma.
Aga noh, poliitikud ikka leiavad viise ja põhjendusi miks maksuraha nõuda niiet mingi teekasutustasu vms kindlasti laiendatakse kõigile sõiduautodele....
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
15.08.2025 14:47:54
|
|
|
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
aga kriitiline mass käes, siis on vaja kusagilt kütuseaktsiis tagasi teenida. |
Riigikassasse jõuab samaväärne raha (või rohkemgi) juba tänu sellele, et kohalikus majanduses ringleb rohkem raha, mitte see ei lähe riigist välja vedelkütuste impordiks. Praegu väga laialt lüües iga liitri pealt 2/3 läheb riigist välja. Elektriga sõites, isegi kui elekter tuleks kõik läbi kaabli teisest riigist, siis jääks ikkagi 4/5 samaväärsest algsummast riiki sisse tiirutama ja selle tiirutamise käigus korduvalt maksudena ka riigikassasse jõudma.
Aga noh, poliitikud ikka leiavad viise ja põhjendusi miks maksuraha nõuda niiet mingi teekasutustasu vms kindlasti laiendatakse kõigile sõiduautodele.... |
EV on kallim, maksad selle kütuseraha lihtsalt ostes ühe korraga ära nö ettemaksuks. Mul on NULL vahet hübriidiga jooksvates kuludes ja auto oli ostes 4.5k kallim, kui samaväärne hübriid. Ja miks sa arvad, et kohalikku majandusse kohe rohkem jääb ? Ülejääk viiaks mõne teise artikli all ikka riigist välja.
P.S Auto on ikka eriti säästlikuks muutunud, nüüd lubab juba 375km sõiduulatust.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
15.08.2025 15:15:49
|
|
|
Kas EV jaoks mingit "akupanka" ka on, mille abil saaks natuke särtsu sisse, et lähima laadimiskohani jõuaks kui mingite ebasoodsate asjaolude kokkusattumisel aku täitsa tühjaks saab?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
15.08.2025 15:34:45
|
|
|
kas seda "akupanka" mitte treileriks ei kutsuta?
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
15.08.2025 15:49:06
|
|
|
Noh, siin tuleb mõelda äriliselt ja efektiivsuse kohapealt ka. Treiler veab auto peale ja lähima laadijani, katkematu protsess teenuspakkujale. Laadimine tähendaks kohapeal molutamist, mis raiskab teenusepakkuja aega, ehk päevas saab teenindada vähem kliente ja seetõttu oleks teenus ise päris kallis võrreldes lihtsa äraveoga. Muidu jah, saab panna autole nii suure geneka, kui ka mahuka akupaki, aga jällegi, genekas on odavam ja see annab voolu kohe, vajuta starterit ja tuleb. Akupakki peab vahepeal laadimas käima, mis jälle tekitab seisutunde.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
15.08.2025 16:04:45
|
|
|
Aga näiteks kui seda akupakki saaks bensukast rentida, siis võib asjal jumet olla. Kui just päris karu p-s pole, siis mõni hea inimene ehk ikka leidub kes bensukasse ja tagasi sõidutab. Treiler peab enamasti kuskilt kaugelt tulema ja on selle tõttu üsna kulukas.
Seda ma ei teagi, et EV slepis tohib vedada või mitte.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
15.08.2025 16:43:36
|
|
|
See generaatoriga AUTOABI masin on. Tuleb ja pumpab sulle natuke särtsu. Inglismaal vähemalt on kasutuses.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
15.08.2025 17:04:28
|
|
|
Akuga akuabi masin on.
Suvaline ecoflow käkk teeb sama asja kui vaja
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
15.08.2025 21:21:21
|
|
|
Markos, sorry, aga sa sõidad alla eesti keskmise, sind mingiks etloniks küll võtta ei maksa tasuvuse mõttes.
Hinnavahe aina kahaneb. Praegu on sinna 4k kanti, 5a tagasi oli ligemale 10k kanti. Varasemalt on seda ostuhinna pariteeti ennustatud eri aastateks, eks paistab millal siis laialdaselt kohale jõuab. Mõnede võrdluste puhul on juba praegu kohal.
Ja võimalik, et mingi osa lähebki riigist välja aga see on parem, kui kogu selle raha riigist välja voolamises.
"Kanistri" alternatiiv on Ecoflow vms akupank, suht suvaline sobib aga kes krt seda tahaks kilomeetreid tarida kusagilt? IMO on juba see mõttelaad vale, sest palju loogilisem oleks esimese ettejuhtuva maja/talu juurde sisse keerata, kui näidik näitab 0km jääki ning laadimisjaamani ei jõua. Tõenäosus komistada elektri otsa ja seega saada akut laadida tundub palju parem.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
15.08.2025 22:22:54
|
|
|
Majarahval ka nägu naerul mõneks ajaks
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
15.08.2025 23:00:17
|
|
|
2024. aastal imporditi Eestisse sõidukeid 1,7 miljardi eest
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
15.08.2025 23:44:11
|
|
|
tsitaat: |
sorry, aga sa sõidad alla eesti keskmise, sind mingiks etloniks küll võtta ei maksa tasuvuse mõttes. |
Eesti keskmine on 10-15k erinevate allikate põhjal, ei ole väga suur vahe, mul hetkel on üldse mingi 18k kui sama tempoga jätkan. Mõni tuhat km aastas siia sinna on mõnisada eurot aasta peale, määri see laiali ei muutu üldpildis mitte midagi. Lisaks olen korduvalt maininud ka seda, et premium klassis ongi hinnavahed väiksemad, vahel suisa olematud, see aga ei lohuta näiteks sinu lemmikmargi skoda ostjaid, kus 30-50k hinnaklassis on bensu ja ev mudelite vahel ikka selline 7-10k jätkuvalt.
tsitaat: |
Tõenäosus komistada elektri otsa ja seega saada akut laadida tundub palju parem. |
Tõenäosus lõuga saada on palju suurem.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
15.08.2025 23:55:10
|
|
|
Markos kirjutas: |
Eesti keskmine on 10-15k erinevate allikate põhjal |
Siiski 15-20k, 15 bensiinikatel pigem ja 20 diislitel pigem.
Markos kirjutas: |
skoda ostjaid, kus 30-50k hinnaklassis on bensu ja ev mudelite vahel ikka selline 7-10k jätkuvalt. |
Kui sa ei võrdle sarnaseid masinaid siis jah. Kui püüda vähekenegi sarnaseid kõrvuti panna, siis on vahe sinna 4k kanti.
Kergeim samaväärseid võrrelda oleks Karoq ja Elroq. Odavaim Karoq on manuaalkastiga ja kolmandiku nõrgema mootoriga, samas 6k odavam. Kui aga võrreldavamaid võrrelda, kus sõidukogemus oleks ligilähedaseltki sarnane, siis peaks automaat kastiga ja võimsama mootoriga isendi võtma, Siis kahaneb hinnavahe 2k peale. Diisliga pole mõtet võrrelda, diisel on kallim kui elekter. Aga nagu Škoda puhul ikka, siis on võimalik ka palju kallimaks auto ajada
Markos kirjutas: |
Tõenäosus lõuga saada on palju suurem. |
Kui ülbitsed, siis jah. Ära ülbitse vaid käitu viisaka inimesena
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
16.08.2025 00:11:36
|
|
|
Selline kerjamine on väga kummaline. Autoabiga saab viisakalt ja tasuta palju kiiremini liikuma sellises olukorras
|
|
Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
|