Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Liikluskultuuri(tuse) teema vol.4 (UUS Küsitlus: mis rehvid suveks alla lähevad?) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 828, 829, 830 ... 836, 837, 838  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Mis rehvid suveks alla lähevad?
Uued suverehvid
22%
 22%  [ 14 ]
Paar hooaega sõidetud suverehvid
63%
 63%  [ 39 ]
Viimase piirini sõidetud suvekad, suve lõpus utiliseerimisse
3%
 3%  [ 2 ]
Lamellrehvid
9%
 9%  [ 6 ]
hääli kokku : 61

autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002



Online

sõnum 26.07.2025 13:02:15 vasta tsitaadiga

Alaealine, juhtimisõiguseta ja registreerimata sikkel. Mis võib valesti minna?icon_smile.gif
https://www.delfi.ee/artikkel/120393056/harjumaal-soitis-politseiauto-otsa-pogenenud-16-aastasele-mootorratturile

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 13:18:39 vasta tsitaadiga

Politseiriik raisk, menttid on kukket. /s
Kommentaarid: 70 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 66
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Plin500
HV piljardihai
Plin500

liitunud: 15.01.2002




sõnum 26.07.2025 13:48:20 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Transpordiamet ütleb, et top põhjus surmaga lõppenud õnnetustes on kiirus.


Mis on keskmine ületatud kiirus õnnetuste puhul? Kui ma Tallinnas Linnu teel +3km/h kiirust ületades trahvi saan, ehk siis 40 alas sõidan~45km/h spidoka järgi, kas tegemist on ohtliku kiiruse ületamisega? Mõõdetakse Kotka staadioni ääres peidetult aia taga hea nähtavusega kohas. Puhaselge kottimine ja trahviraha korjamine.

Või Lauluväljaku juures korraldatud reid, kus pandi 30km/h piirang mõttega rahustada liiklust? Tulemus - pea kolmveerand ületas kiirust mõned km/h ja korjati raha kokku. Reidi mõte - liikluse rahustamine - kukkus läbi ja ilmselgelt polnud plaaniski, seda oleks saanud tõkete, reguleerijate või "lamavate politseinikega" palju efektiivsemalt teha.

_________________
icon_razz1.gif
Kommentaarid: 78 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 76
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.07.2025 13:50:53 vasta tsitaadiga

Räägi siis palju said selle +3 eest icon_lol.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 13:56:27 vasta tsitaadiga

Maanteel tuleb see ju paremini välja. Öösel lumetormis olematu nähtavusega libedal teel - 90km/h on igati ontlik ja eeskujulik liikleja.
Suvel kuiva tee ja hea nähtavuse korral 110km/h on potentsiaalne mõrvar.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 26.07.2025 14:23:00 vasta tsitaadiga

Olen siin mitu korda eelnevalt postitanud, et eestis kaamerate eesmärk on lihtsalt riigi kukrut täita. Sest kuni 60 km/h ületamine ei lähe registrisse. Soomes kaamerast 21 üle läheb sul kirja, nii et mõni kord veel ja läheb luba. Eesmärk: rahustada?

Meil pigem: sõitke sõitke julgelt, midagi ei juhtu, plekki lihtsalt vaja icon_wink.gif
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.07.2025 14:27:42 vasta tsitaadiga

Ee, jah? Trahv ongi lihtsalt pilet ning üldse mitte odav
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 14:27:54 vasta tsitaadiga

Nad võiks kuukaarte müüa. See rahustaks paremini, poleks neid kes enne kaamerat kahe jalaga pidurit tallavad ja kogu liikluse närvilisemaks muudavad.

/s
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 26.07.2025 14:33:28 vasta tsitaadiga

Kõige paremad on need mendid, kes kaamera ees lasevad 90 alas 75 peale icon_lol.gif Mis peab selle kupli alla toimuma
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 15:07:39 vasta tsitaadiga

4km otsis ohutut kohta? Jajah icon_lol.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 15:16:45 vasta tsitaadiga

Plin500 kirjutas:
tsitaat:

Transpordiamet ütleb, et top põhjus surmaga lõppenud õnnetustes on kiirus.


Mis on keskmine ületatud kiirus õnnetuste puhul? Kui ma Tallinnas Linnu teel +3km/h kiirust ületades trahvi saan, ehk siis 40 alas sõidan~45km/h spidoka järgi, kas tegemist on ohtliku kiiruse ületamisega? Mõõdetakse Kotka staadioni ääres peidetult aia taga hea nähtavusega kohas. Puhaselge kottimine ja trahviraha korjamine.

Või Lauluväljaku juures korraldatud reid, kus pandi 30km/h piirang mõttega rahustada liiklust? Tulemus - pea kolmveerand ületas kiirust mõned km/h ja korjati raha kokku. Reidi mõte - liikluse rahustamine - kukkus läbi ja ilmselgelt polnud plaaniski, seda oleks saanud tõkete, reguleerijate või "lamavate politseinikega" palju efektiivsemalt teha.
joo vähem icon_lol.gif mõned km/h üle eest ei saa mingit trahvi, mõõteviga on juba suurem. Puhas lahmimine on selle nimi.

Ja lauluväljaku juures oli üleköik ning rahvast liikus edasitagasi mõnusalt. Kui sa oled nii pime, et ei näe tee kõrval ei 30km/h märki, ei selle kõrval olevat kaamerat ega politseinikku siis oled trahvi igati ära teeninud (mitte üks asi polnud kuskil aiataga põõsas või mis iganes väiteid siin veel oli). Kui juba need 3 objekti märkamata jäävad siis vaevalt, et veidi maad edasi ülekäiguraja juures olevaid inimesi oleks võimeline märkama.

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 15:18:42 vasta tsitaadiga

Saksas piiranguga alas kuni 20 üle oli ok (neljarealistel), kiirteel 160 keskmine, 195 oli juba selline, et ise jalgu ei jää.
Ühtegi avariid või ära panemist või politsei poolt peatamist tähele ei pannud.
Linnas kõik viisakad, hullu ei pandud, ei närvitsetud, järgiti ilusti piiranguid.

Tuled Eesti, lubatud kiirusega ei sõida, siis kõik närvis. Lased +10 üle, siis ikka üritatakse napikaid teha. Linn lollakaid täis.

Eile ja täna waze kaameraid täis, politseid massiliselt väljas mõõtmas...

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
Kommentaarid: 167 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 136
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.07.2025 15:20:21 vasta tsitaadiga

Saksamaa ja eesti liikluskultuuri pole mõtet võrrelda, meie ida euroopa urgas ei jõua kunagi sellisele tasemele
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 26.07.2025 15:40:20 vasta tsitaadiga

CnZ kirjutas:
Olen siin mitu korda eelnevalt postitanud, et eestis kaamerate eesmärk on lihtsalt riigi kukrut täita...
Kui see keskmise kiiruse trahvimise plaan läbi käis ja meedias kiiruskaamerate teemat arutati, oli kuskil ka jutuks kuidas ka päriselt kiiruskaamerad ei passi seal kus on oht õnnetusteks kiiruse tõttu, nt kuskil väikese liiklusega teel, kus uljamad kipuvad vajutama just põhjusel kus teisi sõidukeid vähe ja kunagi kaamerat ei kohta. Kaamerat sellistesse kohtadesse jällegi ei panda sest liiklejaid vähe ja trahvikäive kukub olematuks. Seega jah, kiiruskaamerate initsiatiivi taga, samuti kuhu neid paigutada, ehk kohtadesse kus rahvas ehk rahakotid liiklevad = maksimeerida trahviraha korjet ehk sisuliselt riigieelarve täitmine.

Laiemalt liikluskultuuri või eeskirjade täitmise teema filosoofia üle võib ka arutleda, kus on olemusel kaks poolust, üks olemuslik ja loogika ning teine juriidilis-repressiivne.
Olemuslik osa kus me enamus liikleme kas sõiduki, rattaga või jala piiratud ruumis, ning et see oleks võimalik ja kõigile ohutu, on vajadus, et me saaks selles ruumis liikudes üksteisest aru, ühtemoodi aru - saaksime ise liikuda kuhu vaja ja teised samuti.
Selle tarvis hakatakse juba lapseeast peale õpetama kuskohas ja kuidas ohutult ületada sõiduteed, või sõidutee ei ole pallimängimise- ega rulaplats, kuni sõidukite juhiõppeni, kus sõidukeid peetakse massi ja kiiruse tõttu kõrgema ohu allikateks ning nende opereerimisel ehk juhtimisõiguse saamisel on nõuded kõrgemad kui lasteaias õpetatakse.
Liiklemise korraldamiseks on meil lisaks liiklejatele-juhtidele ja nendele õpetatud teadmistele ka liikuskorraldusvahendid jm abistavad meetmed nagu visuaalsete vahenditega üksteisele oma kavatsustest märkuandmine.
Liikluskorraldusvahendid ehk rahvakeeli märgid, liiklusmärgid on olemuselt juhendid liiklejale, a'la nt 70 märk, siin võta kiirus maha, või asula alguse märk - siin liikleme aeglasemalt kuni 50 km/h. Ja enamus juhte märke jälgib, võttes teadmiseks ehk hoo maha jne.
Ent kuskilt algab repressiivne-juriidika piir, kus vot asula märgist juba 1mm üle kehtib 50km/h ja nii on, kui võtsid hoo maha aga märgi mõjuala ületasid langeva kiirusega nt 58 km/h oled kokkuleppe rikkuja, arvatavalt süüdimatu-pahatahtlik ohtu kujutav reeglitele ja kaasliiklejatele sülitav ning selliseid tuleb mõjutada, igapäev neid trahvida seni kuni nad aru saavad.

Vot see repressiivsuse juriidika peeneks ajamine kus alati seadusel ja politseil kui repressiivaparaadil on õigus, isegi kui see ei ole otseselt liiklusohutusega seotud või ei tekita kellelegi probleeme - on riigil õigus sellised nüansid panna raha teenima.
Samamoodi võiks ka küsida, kas teaduslikult on tõestatud, et iga maanteemeetril just 90km/h tunnis on ohutu ja pädev - ei see ei ole oluline, mingil lõigul võib sama ohutu olla ka 110km/h ja teises veidras kurvis oleks hoopis 87km/h pädev. Aga see ei ole oluline, vaid oluline on see mida seadusetäht ülteb, kui seadus väidab 90km/h piiriks, siis nii on, kui homme samal lõigul langetatakse kiirus 70km/h olenemata, et teeolud-liiklussagedus-jm on samad - on see jällegi põhjendatud ainult põhjusel, kus juriidiliselt on nii pädev.

Üks poolus on inimene, ekslik, kulgev kuidagi läbi elu, a'la "saame lõuna ajal kokku" vs saabud "12.07" - oled hilineja, kokkuleppeid eirav, kella ei tunne jne-jne.
Et kuidas meie elud ja teistega kokkupuutuvad elud peaks toimima, kas nii nagu riik ette kirjutab ja täitmist nõuab kus iga meeter, sekund-minut kõrvalekallet on mõõdetav-trahvitav, koos manitsusega milline mölakas ühiskonnaliige oled ja selliseid tulebki trahvidega nuutida niikaua kuni numbrid märkidel või kella sihverplaadil peensusteni selgeks saavad.
Või võiks olla ka miski nö puhver, loks, kulgemine, kus kõik ei pea nööri mööda käima, vähemalt mitte igalpool ja alati. Kui ikka 50km/h alas on liiklusvoog 60km/h kas peaks sealt hakkama vanasti lotoga õnnetuid välja noppima keda rikkujate massist seekord karistame või tänapäeval siis rikkumiste ja trahvi automatiseerimine, kus riigi poolt on efektiivse rahakorjega nõus kõik, poliitikutest ametnik-bürokraatideni - nende palk või palgalisa-preemia ikkagi ju sisus kõik mis alamalt moel-teisel koorida saab.

Riik on valmis saanud, kui ühksakümnendatel ja veel sajandi alguses seadusloomes ja reeglites otsiti loogikat, põhjendatust, siis nüüd aina enam, et riik rõhub ja teeb asju sest ta saab teha, olenemata kas teeb lohakalt, valesti, ebapädevalt või nagu eelarvekitsikus on näidanud, kus plejaad initsiatiive ja "elu paremaks&turvalisemaks" muuta on sisutühi retoorika ja kommunikatsioon, sisus on kraabitakse lihtsalt raha kokku, automaksud, kiiruskaamerate plaanid jm. Kus läbinähtav on läbivalt enne tekib raha tahtmine ja alles siis hakatakse tootma põhjendusi ja bürokraatiat, miks see ikka hea ja vajalik on, inimesele endale ja "oma riigi" hüvanguks kõik ju lõpuks.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 16:32:14 vasta tsitaadiga

+ trahviraha on eoses planeeritud eelarve tuluna sisse.
Oleks too rida nö boonus ja ei kajastuks arvestatavate tuludena, siis oleks kogu ohutuse teema usutavam.

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
Kommentaarid: 167 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 136
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 17:39:13 vasta tsitaadiga

Meenuvad need tõmmud, kes politsei eest Pärnu maanteel üritasid ära sõita ja väitsid, et alguses ei saanud aru peatumismärguandest ning seejärel otsisid kohta peatumiseks icon_biggrin.gif
tsitaat:
Mootorratta juhi lähedane väitis Delfile, et juhil polnud plaanis põgeneda, vaid leida peatumiseks ohutu koht. Lähedase sõnul jäi kokkupõrke tagajärjel mootorratturi jalg mootorratta alla kinni ja politseiauto jäi seisma mootorratta peale. „Ta pidi oma jala ise valudes sealt alt välja sikutama, kuna see jäi kahe masina vahele kinni,“ kirjeldas lähedane. „Politsei ei vabandanud olukorra eest.“

indrpo jälle möllamas? icon_lol.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 733 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 554
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Plin500
HV piljardihai
Plin500

liitunud: 15.01.2002




sõnum 26.07.2025 19:04:57 vasta tsitaadiga

tsitaat:
joo vähem, mõned km/h üle eest ei saa mingit trahvi, mõõteviga on juba suurem. Puhas lahmimine on selle nimi.




Pole alkoholi tarbinud ~8a. icon_rolleyes.gif ja ei sõitnud 51km/h, spidokas mul suht täpne.

_________________
icon_razz1.gif
Kommentaarid: 78 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 76
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.07.2025 19:08:55 vasta tsitaadiga

Ilmselgelt oli seal midagi muud ka kui nii said icon_lol.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Plin500
HV piljardihai
Plin500

liitunud: 15.01.2002




sõnum 26.07.2025 19:10:39 vasta tsitaadiga

Mis mõttes? Tegemist oli mobiilse kiirusekaamera trahviga.
_________________
icon_razz1.gif
Kommentaarid: 78 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 76
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 19:21:07 vasta tsitaadiga

Krdi mendid isegi ei vabandanud.
icon_evil.gif
Tegelt peaks olema meil ka tuimalt õigus igasugu eest ära põgenejaid kraavi rammide, et nad midagi hullemat korda ei saadaks... Pluss remondikulud peavad kinni maksma. Äkki see paneks mõtlema...

_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 26.07.2025 19:30:55 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Ilmselgelt oli seal midagi muud ka kui nii said icon_lol.gif


Sa ikka oled kursis kaamera mõõtevea ja trahvimääradega? +3 on minimaalne, mille eest saab trahvi kätte, praeguse trahviühikuga 21 eurot (kui ületad +7 ja läheb +-4 mõõteviga kirja).
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 26.07.2025 19:33:46 vasta tsitaadiga

Meil ikka viimastel aastatel on see välja rammimine rohkem levima hakanud, kõige kiirem viis neutraliseerida põgeneja icon_wink.gif Pole viitsinud muidugi uurida, kes ja kuidas kahjud katab.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 19:57:15 vasta tsitaadiga

Meil vist politsei ise ehk läheb maksumaksja kuludesse...
_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Online

sõnum 26.07.2025 22:26:09 vasta tsitaadiga

47 km/h lahutame vea 4 km/h ja saame 43 km/h. Kust see 51 km/h tuli icon_eek.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.07.2025 23:56:31 vasta tsitaadiga

Ma olen need kulud nõus maksumaksjana tasuma, kui need idioodid oma laksu selliste lolluste eest kirja saavad. Mingi lihtlabane trahv või noomimine siin ei aita ja seda juba ammu nähtud, pigem tõstab ego ja tekitab karistamatuse tunnet.
Kommentaarid: 733 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 554
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Liikluskultuuri(tuse) teema vol.4 (UUS Küsitlus: mis rehvid suveks alla lähevad?) mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 828, 829, 830 ... 836, 837, 838  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.