Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 514, 515, 516
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 24.06.2025 10:44:54 vasta tsitaadiga

Miks argumendid otsa? Kas mulle peavad need meeldima? Ma ei keela nende omanikel ilu osas sõna võtta vähemalt thumbs_up.gif
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 24.06.2025 12:44:20 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Rasmus kirjutas:
See on akuauto kasutaja profiil, mitte autokasutaja profiil. Endisel on olukord ikkagi selline, et elektriauto omamine sobib üsna spetsiifilise profiiliga kasutajale ja see ei ole üldse keskmise kasutaja profiil.

Valgusta meid, mis on keskmise kasutaja profiil siis, kui see ei ühti statistiliste keskmistega. Valgusta meid, kuidas keskmiselt siis autot kasutatakse, et sellesse kasutusmustrisse ei sobitu kuidagi elektriauto.

Keskmine autoomanik elab korteris ja korteris elades mina EV-d ei ostaks, sellega saab täitsa nõus olla.

Majas elades on elektriauto enamikele hea valik, kui peres on kaks autot, siis lausa väga hea valik, minu hinnangul.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 24.06.2025 12:54:28 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Muidugi on mõttetu, sest näitab su "head" elektriautot halvas valguses......


Kuidas ? Kõik näitajad on ju sama klassi teistega võrreldes samad või ligikaudselt samad. Me ei saa võrrelda ju õunu apelsinidega. Kõik sinu toodud näited peavad kinnitama sinu narratiivi halvast ev'st ja, kui muud argumendid enam ei päde, st ma löön su reaalsete andmetega uimaseks, siis tulevad mängu erikeisid, a'la see 1000km sõit. Sealjuures, kui sulle tuuakse pidevalt ev vs hübriid/diisel näidetes koguaeg välja, et üks sõidab tankimisega 1000km ja teine mitte, siis apelleerid koheselt vastu, et 1000km polegi vaja sõita, nahh sa selle siis üldse välja tood ?

tsitaat:
See kõver on võetud laadijast reaalelulise katsega. Allikaks Graafikud pärinevad ev-database.org, võid ise minna lähemalt uurima miks nad just sellised on.


Novot keyboard warrior, sinul pole andmeid, kes ja kus selle katse tegi, minul on see auto REAALSELT olemas ja ma ütlen, et need andmed on valed. Kusjuures ka paljud muud andmed seal on valed. Energiakulu on täielik lamp, laadimiskiirus speci järgi 10-80 on see mida mina näinud olen, graafik aga on täielik jama, võibolla lasti 150kwh'ga aku tuliseks ja jahutus polnud sisse lülitatud (jah see on eraldi option). Kiirendus on vale, see on tehas spec, tegelik on 4.8s. Max kiirus on vale, jälle tehase spec. Home charge on 6.6kw ac, kuskohas ? Jah, on välja toodud, et 11kw on justkui optional, tegelt on see STANDARD. City - Mild Weather - 125 Wh/km. See ajab hobuse ka naerma, mission impossible. Kui aega leiaks, siis ma võiks selle auto kohta valmistada EV database andmete põhjal PÄRIS asja. Praegust näitab masin 100% laetuna möödunud tartu tripi kuluandmetele tuginedes 330km sõiduulatust, mis tähendab, et edasi-tagasi ots oleks peaaegu tehtav ja 90kmh kohe kindlasti tehtav. Samal ajal kirjutab kodani Soomre, et tegi oma EV6'ga nibin nabin tripi ära, ok, tal oli paarkümmend km pikem distants läbida, aga kasutatav akumaht ka 15kwh suurem, mis tähendab juba ligi 75km pikemat sõiduulatust, minu auto kuluandmetega, aga EV6 on lapik sedaanilaadne crossover, hoopis teine keretüüp, ehk kulu võiks ikka väiksem olla. Ehk siis suurem aku, madalam energiakulu (eelduslikult) ja jõudis napilt kohale, läbides vaid paarkümmend km enam. Ja see pole veel kogu stoori, kui ma keeraks oma masinale 18" rattad alla, siis ma sõidaks selle distantsi lõdvalt ise ka ära kõigi nende kiirustega, mida lubatakse. See on reaalne elu, ev6 loetakse "heaks ev'ks". Kuidas need hea ja s*tt siis ühtäkki nii võrdseks osutuvad ?
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.06.2025 13:44:57 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:

Rasmus kirjutas:
See on akuauto kasutaja profiil, mitte autokasutaja profiil. Endisel on olukord ikkagi selline, et elektriauto omamine sobib üsna spetsiifilise profiiliga kasutajale ja see ei ole üldse keskmise kasutaja profiil.

Valgusta meid, mis on keskmise kasutaja profiil siis, kui see ei ühti statistiliste keskmistega. Valgusta meid, kuidas keskmiselt siis autot kasutatakse, et sellesse kasutusmustrisse ei sobitu kuidagi elektriauto.


Kohe kuidagi ei sobi on ehk natuke vale öelda. Aga keskmine inimene elab kortermajas kus laadimisvõimalus puudub. See on juba päris suur ebamugavus ja tekitab küsimuse, kas peaks valima auto vastavalt vajadustele või hakkama oma vajadusi vastavalt autole kohandama.
Range on ka oluline. Mitte et iga päev pikki otsi sõidaks, aga näiteks minul pole kombeks Tallinn-Tartu otsaga vahepeatusi teha. No vähemalt mitte selleks, et jalgu sirutada ja burxi süüa, iseasi kui jääb tee peale miskit põnevat, aga seal ei pruugi laadimisvõimalust olla.
Väheoluline pole ka see, et Eestis on keskmine auto vanus 15+ aastat. Ma näiteks oleks üsna ettevaatlik 10+ aastat vana EV ostmisel. Kui akuga miskit juhtub, siis ilmselt võib kaalu peale viia kuna aku asendamine pole majanduslikult otstarbekas.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 24.06.2025 13:49:40 vasta tsitaadiga

Tesla Model Y kulukas nüanss avastatud: https://www.drive.com.au/caradvice/tesla-model-y-safety-feature-leaves-more-drivers-out-of-pocket/
Kui õigesti aru sain, siis probleemiks kus sõiduk valmistub avariiks, kergitab kapotti leevendamaks kokkupõrke tagajärgi jalakäijale, ent see ennetus juhtub ka siis kui tegelikku kokkupõrget/kontakti ei toimu. Sõidukit tagasi töökorda saada tähendab omanikule kulu, kus tuleb rida juppe asendada.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 24.06.2025 13:50:04 vasta tsitaadiga

Arvestades palju maetakse 10a vanade diisli remondi alla, siis akuvahetus on kindlasti otstarbekas. Ei ole mõtet tuua ekstreemnäiteid, kus aku maksab pool uue auto hinnast.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 24.06.2025 14:16:31 vasta tsitaadiga

Eks selle akuvahetuse teemaga on ka nüansse. Paar päeva tagasi komistasin miski artikli otsa, kus uuriti Teslade akude kestvust ja järeldus oli - muretu, kestavad hästi, 200 000 miili ja 20 aastat ei olevat probleem. Lisaks kas olid Kanada teadlased, kes väitsid, et EV akut tarbida ideaaltingimustel, on 100 aastane aku eluiga võimalik. Loomulikult EV puhul ei ole võimalik ideaaltingimusi kuskilt välja võluda aga siiski pigem näitab, et akutehnoloogia ise on suhteliselt töökindel ja väljakutseks on akuga majandamine ekspluatatsioonis, leida kompromiss tarbija oodata vahel alates laadimiskiirusest, temperatuuridest ja samas tagada võimalikult väike kahju akule ootuste täitmisel.

Lihtsa inimese puhul EV akuteema on rohkem lototeema, kuna enamik meist peab leppima teise-, kolmanda- või x- ringi sõidukitega, on EV puhul garantiiaja möödumisel euroopa siis 8 aasta järel, kogu aku rikke risk omaniku kanda. Ja see on kulukas, väidetavalt kulukam kui ICE puhul leida peetud varumootor.

See probleem võib ajas leeveneda, kus ka taastatud akude turg võib tekkida, vähem usutavam on nö B-kategooria varuosa aku turg.
Pea välistatud vist lammutusest akude soetamine, kuskil nagu kuulutati kuidas avarii läbinud EV puhul tootja soovitus ja arvatavalt ka riiklike regulaatorite nägemus on, et selliste sõidukite akudega hangeldamine ei ole ohutu.
Praktikas on YT videosid maailma eri nurkadest, kuidas tehakse kõike, ka põlveotsas, remonditakse&taastatakse ka avariis kannatada saanud akusid.

Selle akude laadimisnüansside ja muu "kõige õigem EV" vaidluse vahele tuleks märkida, et nii EV kui akude enda kui seda majandava&ohjava tarkvaraga käib kiire areng. Võib tõsi olla, kus 4-5 aastat vanade mudelite ja kasutajate ning testijate 2-3 aasta tagune info võib olla vananenud - sisuliselt ka sama mudeliseerias võivad poes olla müügil juba uuendatud nüanssidega akud ja ohjamas täiendatud tarkvara.
Välistada ei saa kahjuks ka vastupidist, kus tootja võib avastada miski riskikoha ja näeb selle ohjamiseks parimat võimalust tarkvaravärskenduse näol, mis riski minimeerib või välistab ent samas muudab aku laadimist pikemaks, väiksema võimsusega või muud profiili, mis tarbija jaoks tegelikult kahandab varasemaid tingimusi.

Akutehnoloogiate kiire arenguga kaasneb ka omamoodi nüanss, kus nagu oleks ootus, et akutehnoloogia "saab valmis", nö peensuseni lihvitud ja täiendatud. See ei saa võimalikuks kui a'la iga 5 aasta järel tuleb täiesti uus akutehnoloogia, uue patendiga, uuest tehasest, millel ilmnevad paratamatud lapsevead, ja mida tuleb hakata lihvima paremaks.
Samas mitmed tuntud autobrändid ei oma enda disainitud akulahendusi vaid see ostetakse sisse, vist aasia turul müüjaks ka mitmete lääne brändi logodega EV-sid, mida liigutab mõne Hiina EV tootja nt BYD aku ja platvorm.
Lõppeks üks suur äri kõik, kellel endal ei ole, aga on nimi, kohandub ja leiab tee kuidas ka enda logoga EV-id müüa.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 24.06.2025 14:21:19 vasta tsitaadiga

Aku saab mingi 5-6k eest, äkki odavamaltki või siis mooduleid vahetada olenevalt autost.
Ma olen paari ice auto mootorisse vähemalt sama palju sisse ladunud, eluiga on nendel komponentidel kindlasti oluliselt lühem kui vahetatud akul.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 24.06.2025 14:44:55 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Aku saab mingi 5-6k eest, äkki odavamaltki või siis mooduleid vahetada olenevalt autost.
See, et kuskil midagi keegi nii odavalt sai, ei tähenda, et homme kestahes oma akuhädaga inimesel oleks sama soodsalt lahendus võtta.
Sellised soovitused kipuvad olema teemas sees tegelaste soovitused, nagu siin foorumis keegi mersu fänn oli, kes praalis kui odav, lihtne ja vastupidav MB, kuidas ta suudab diagnoosida, remontida teha pea kõike - see ei ole laiendatav, keskmine inimene pöördub remondikoha või paari-kolme poole ja saab reeglina sealt hinnapakkumised aku vahetuseks, mis võtab hinge kinni. Neid pakkumisi on ka meediaga jagatud, ja ei ole kuskil kuulda näha tagasisidet nendelt firmadelt ja/või inimestelt valmis appi tormama 5-6k eest inimese probleemi lahendama.

Valgusta teisi ka kus see koht on kuhu Eesti EV omanikud saaks pöörduda ja soodsaimalt oma mure lahendatud- vastsel juhul on tegu tühja ja kasutu praalimisega.


Muidu kunagi jäi silma kus Nissanil oli lausa tehasetaastatud akude võimalus, mida tehase artiklis väideti olevat isegi 2x odavam aga kommentaarides kasutajad USA-st ja euroopast kes seda varianti kaalusid, said kohalikest Nissani esindustest ikkagi pakkumise mis olid 2x odavusest kaugel, pigem 20% odavam kui uus aku.

Lisaks veel teema kus aku hind ei tarvitse võrduda akuvahetus, kui ikka tootjapoolt on tehtud võimatuks suvalistel akusid torkida, vaid ainult tehase volitatud esindused tohivad seda teha. Tänapäeval ICE-de puhul samuti tihti probleemiks kus teatud adaptsioone saab läbi viia vaid tehasetarkvaraga, sealjuures tarkvara peab olema ühenduses tehaseserveriga. Mõni tarkvaraline pisiasi&remont võivat võtta tunde aega pelgalt põhjusel, kus tarkvara on tehaseserveri sünkroniseerimise&vastuse ootel.

Oleks vahva muidugi kuskil varuosa e-poe kataloogis lapata, kes kõige soodsamalt ja/või kiiremini varuaku kohale toob, et see ise alla kruvida ja tehtud!

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 24.06.2025 14:51:44 vasta tsitaadiga

Näiteks rrr.lt

No kui tahad tehase hindadega võrrelda, siis võtame 10a vanuse diisli originaaljuppide hinnad ning on suht samaväärne tulemus. Minu 5-6k remondiarvestus oli ka ikkagi säästuvariant, töö hinnast rääkimata. Enamus teist keerab ice autole b osa näol säästuvariandi külge, akusid võib sama loogikaga kuskilt parema diiliga otsida.

Võrdlen siin samaväärseid rimakaid, ala mingi kolmnull turbodega audi või bmw vs näiteks vana model s. Samaväärsed selle pärast, et mõlema ostmiseks peab olema julgust ja raha omajagu valmis ning ka veits segane peast.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.06.2025 14:53:00 vasta tsitaadiga

Telefonidele ja läpakatele olen kunagi mingeid kolmanda osapoole akusid ostnud. Üldiselt võib öelda, et pahatihti kestavad need veel kehvemini kui see poolpidine originaal, mille vastu need vahetanud olen.
Võimalik, et EV akudega asi nii hull pole.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
CnZ
HV veteran

liitunud: 05.11.2003




sõnum 24.06.2025 17:11:47 vasta tsitaadiga

Päris hästi isegi sõidab selle limiteeritud sensori kogumikuga nagu Waymol nt.


Link
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 24.06.2025 17:19:18 vasta tsitaadiga

Norras on elektribusside arv 2019. aastal kasvanud 10-lt enam kui 2000-le 2025. aastaks ja see moodustab 13 protsenti bussipargist. Samal ajal kui Norra julgeolekuvõimud hoiatavad Hiina rolli eest rohelises üleminekus, veereb Norra teedel üha rohkem Hiina elektribusse.
https://www.nrk.no/vestland/ekspert-fra-sjokrigsskolen-i-bergen-frykter-elektriske-busser-fra-kina-truer-nasjonal-sikkerhet-1.17466183
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.06.2025 18:03:29 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Arvestades palju maetakse 10a vanade diisli remondi alla, siis akuvahetus on kindlasti otstarbekas. Ei ole mõtet tuua ekstreemnäiteid, kus aku maksab pool uue auto hinnast.

Viimane masin mis laiali käis oli 1.9TDI 2001a, kapoti alla jäi mootoriblokk.
Ladusin sisse ca 1200€, sest klõbin ei meeldinud ja kahest kohast oli õli "higistama" hakanud.
Masin oli ise 15a vana ja peale vaadates ainult tavalisi hoolduseid saanud.
Ajakulu oli miski 3 päeva.

Kas uue aku saab ka sama hinna eest kätte?

2.0TDI ca 150 000km peale oli kõige kulukamad paugud käimari andur (8700 EEK) ja turbo taaste 680€. Läks varuosadeks müüki, kui mingi 330k km oli ees.

Üks sõber lasi 5a ainult uut õli peale valades oma diisel BMW'l, sest remont oli mõttetu ja noh, kõik töötas nii. Masin oli ka üle 15a vana, kui maha müüs As Is.
Proovi peetis akuga nii hooldust teha icon_lol.gif


Aga maru palju riista näitamist on jälle käimas. Võiks mingit asjaliku juttu ka olla kopp.gif okse.gif

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
Kommentaarid: 166 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 135
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 24.06.2025 18:16:36 vasta tsitaadiga

Aga täpselt samamoodi, nagu on sinu positiivne näide, võib ka 10a vana teslaga minna, et ei lähegi katki väga icon_wink.gif Mina olen igatahes näinud ja kogenud kuidas saksa meistriteoste peale kulub tuhandeid ja lõpp ei tahagi paista.
Ning kui turbot taastad, siis miks ei või akut lasta taastada vaid peab selle asemel kindlasti esindusse jalutama ja kõige kallima võimaliku variandi valima?
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 514, 515, 516
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.