praegune kellaaeg 23.06.2025 18:50:32
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
22.06.2025 14:56:17
|
|
|
Ma pole nüüd mingi EV fanboy, lähiajal kindlasti endale EV ei osta.
Aga need laadimiskohad võiks ennast ise tasa teenida ehk seal laadimine ei pea olema sama hinnaga mis kodus börsihinnaga elekter.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
22.06.2025 14:58:23
|
|
|
Jääme kuldse kesktee juurde, kuni meil infra valmis saab - hübriidid. ICE mehed rahul, elektrimehed rahul.
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
22.06.2025 15:00:29
|
|
|
Janis kirjutas: |
Sa tanklasse sõidad alati viimaste aurude peal? Eriti veel sellisesse kanti, kus tead, et kilomeetrite raadiuses pole ühtegi tanklat. |
Sõiduulatust ei saa arvestada selliselt, et sealt kus käima paned saad alati täislaksuga startida vaid peab arvestama teatud piirist kust edasi sõites peab sinna tagasi jõudma enne kui tankida/laadida saab. On suur vahe kas seda sõiduulatust on näiteks 800 kilti või 250 kilti.
|
|
Kommentaarid: 152 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
129 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
22.06.2025 15:12:49
|
|
|
Point ongi, et parklate ülessonkimine surutakse direktiiviga peale.
Selle maksavad kinni kõik inimesed, maksumaksjad, tarbijad kõrgemate hindade näol, mis on niigi ühed Euroopa kalleimad.
Ja pole üldse garanteeritud, et saab piisav kaabeldus ja/või standard - pärast peab jälle ümber tegema.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.06.2025 15:14:44
|
|
|
Auron kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Sa tanklasse sõidad alati viimaste aurude peal? Eriti veel sellisesse kanti, kus tead, et kilomeetrite raadiuses pole ühtegi tanklat. |
Sõiduulatust ei saa arvestada selliselt, et sealt kus käima paned saad alati täislaksuga startida vaid peab arvestama teatud piirist kust edasi sõites peab sinna tagasi jõudma enne kui tankida/laadida saab. On suur vahe kas seda sõiduulatust on näiteks 800 kilti või 250 kilti. |
Noh, jah
A reservi jätad ikkagi, ei lähe 0 liitriga tankima. Samamoodi ei pea võtma suunda laadija poole kui hakkab juba täitsa tühjaks saama.
Ebamugav ta on aga su genereeritud olukord on kasutaja enda lollus või siis väga äärmuslik olukord
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
22.06.2025 17:37:41
|
|
|
Nih, "toyotaga" ka trt-tln ots ära tehtud, tiba tuuline oli ja keskmine tuli 22.5kwh. 120 alas sõites oli hetkekulu vaadates seal 25-26 kanti, ehk siis igati normaalne, 110 alas mingi 22 ja 90 alas 19 midagi. Ehk, kui auto ütleb ulatuseks ca 300km selliste kiiruste juures, siis see on ka üsna täpne. Kusjuures huvitav tähelepanek, et talvel on antud trass umbkaudu sama kuluga läbitav, ehk siis on küte peal, aga piirkiirused madalamad ja kokku annab enamvähem sama keskmise. trt-tln on eranditult kõige suurema keskmise kuluga trasse üldse, kuna "kiirteed" on kõige enam.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
22.06.2025 18:08:03
|
|
|
Viimati jürisse oli miski 4,4L/100km kulu ehk ütleks, et üks madalama kuluga vaatamata oluliselt kõrgemale keskmisele kiirusel.
2+2 osakaal vähendab oluliselt kiirenda-pidurda möödasõite.
//
Tiblafännid, kes uudiseid ei loe, siis EL gaasikasutus on vaatamata tiblagaasist paberil loobumisel hoopis kasvanud.
Tuumaenergiaga võib rääkida seda elektriauto teemat, aga kuni näiteks sakslased seni räägivad gaasijaamade arvu suurendamisest luuakse taas järgmist sõltuvust.
Diisli puhul ei pea ma üldse tiblast sõltuma. Neste My täiesti putinistide vaba.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
22.06.2025 19:04:52
|
|
|
Sul ikka laiem vaade vabsee taandarenenud nagu näha. Arvad, et kui ostad mingist teisest kanalist oma kütuse, kus väidetavalt tiblakraami sisse ei võeta ja sina seda otseselt ei osta, et siis justkui sinu tarbitud kraamil seos puuduks tiblaga. Ega kui tibla seda sinu aurupressist läbi põletatud sodi otseselt sulle ei müü, siis üleilmne nõudlus ikkagi kokkuvõttes sellest ei vähene ja ostab lihtsalt keegi teine kusagil mujal(hiina/india jms) ja tibla saab ikkagi oma raha kätte, küll veidi suuremate transpordikuludega. Nagu näha see sanktsioneerimise jutt, et tiblakraami ei lubata müüa jms ei toimi, kuna varilaevastikuga kandivad ikka sinna kuhu tahavad ja turg käib globaalselt ja seega polegi arvestatavat vahet tegelikult, kas sa ostad otse tiblalt seda õli või ringiga kusagilt mujalt(moraali aspekt rohkem seal), üldpilt käib ikkagi laiemas pildis globaalse nõudluse järgi ja kui see ei vähene, siis ei kao ka nende naftapiidrite rahade eest korraldatavad tapatalgud erinevatel rinnetel. Sellega seoses see gaasikulu pe km läbi elektrimasina(lisaks suurema osa ajast toodaks nagunii mingist fossiilivabast allikast seda elektrit nagu hetkel kevad/suvi/sügis periood) on ikka suurusjärkudes väiksem tulu sinu õli põletamisest, osta mis tanklast sa seda tahad, toore on ikkagi kõik pärit globaalselt turult ja ainuke mis seda seal mõjutab on see, et mida vähem seda õli põletad, seda väiksem see nõudlus saab olema kokkuvõttes ja sealt ka hind, mida naftapiidrid sealt koorivad.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
22.06.2025 20:40:42
|
|
|
Auron kirjutas: |
Inimesed liiguvad igasugustesse kohtadesse mitte ainult parklast parklasse. Ja kui koguaeg väljas laadida - liiatigi igas lambiparklas kes kõvasti pidanud siis investeerima ja tahab seda ka tagasi saada siis kaob see "odavus" ära. |
Kindlasti sõidetakse mujale ka aga see, kui kord kuus metsas käid on köömes võrreldes ülejäänud auto seismisega. keskmine auto seisab 23 tundi ööpäevast paigal. Enamasti kusagil parkimiskohal, olgu siis kodu ees, töökoha juures või mõne asutuse parklas.
Hinna osas jällegi tuleb mängu see, et enamus parkimisajast on just kodu/töö lähistel mis tagab soodsaima energia. Kui 90% tuleb soodsalt aga 10% tuleb ka 5x hinnaga, siis kokku ikkagi on soodne võrreldes vedelkütustega, mis on keskmiselt 4x kallim elektriga liikumisest.
Auron kirjutas: |
Samamoodi eraldi sõit tuleb teha kiirlaadija juurde mis olgem ausad on vajalik kui on korralik full elektrikas mida koduse 220V pealt täis ei lae. |
Praegusel ajal peab kiirlaadijaid külastama, kuna igalpool pole parklas laadimisvõimalust. Ja see ongi kehv kogemus, sest see püüab matkida vedelkütuste tankimise protsessi tehnoloogiaga, mis ei soosi sellist protsessi. Aga see protsess ise ongi juba oma olemuselt kehv ehk selle matkimise asemel peaks sellest loobuma.
Tüüpiline seaninna pistetud "reisilaadija" võimaldab ööga (10h) toppida autosse 70-100km sõiduulatust. Keskmine auto sõidab päevas alla 50km. Ehk saab vägagi hakkama. Lihtsalt mitte tanklas käimise mentaliteediga, et sõidad aurudele ja siis kohe olgu paak täis. Tüüpiline päevakasutus on pigem see, et alustad täis akuga, lõpetad natuke vähem täis akuga ja järgmisel päeval alustad jälle täis akuga. Kui vahel tuleb ette tühjaks sõitmist, siis läheb jah mitu päeva kuni jälle täiesti täis aga kõigil neil päevadel saad oma vajalikud sõidud sõidetud. Vähemalt keskmisel juhil on nii.
Kui oled üks neist vähestest, kes iga päev peab sõitma üle 100km, siis tekib vajadus võimsama ühenduse järgi kui on tavaline seina pistik. Seda teab igaüks ise oma isiklike vajaduste järgi, kas neil siis on tarvis enamat. Keskmise autokasutaja puhul ei ole. Ka ~30k km aastas ehk umbes 2x keskmise läbisõidu juures saab seaninaga hakkama. Lihtsalt ei õnnestu odavaimaid börsi tunde jahtida.
Markos kirjutas: |
Erinevalt säästu skoodast on see toyota üks täiesti asjalik ev vehiikel peaks mainima. |
Peaks ikka päris häbiasi olema ka, kui pea 2x kallim (ja aastaid uuem) masin oleks kehvem või isegi samaväärne
Sellesmõttes tunnen kaasa sulle, et seda asja asjalikuks elektriautoks pead.
Tanel kirjutas: |
Meenutuseks. Siinsete EV fännide arvates peavad kõik maksumaksjad selle miljarditesse ulatuva "lõbu" kinni maksma. Ja mille nimel?
Kõik ei hakka kunagi EV-sid omama ja EV fännid ignoreerivad tõika, et kui ICE omanike makstav aktsiis ja maksud (ca 500+ miljonit aastas) ära kaovad (noh, ICE autod või kütus maksustatakse surnuks), peavad selle praegused ja tulevased EV omanikud kinni maksma. Majanduse kokkutõmbumisest ei hakka rääkimagi. |
Milleks ehitada õlgmehikest "ev fänni"? Õlgmehikesed on kasutud peksukotid.
Laadijaid ja seda infrat ei pea riik ja rahvas maksudega kinni maksma. Samuti nagu tanklaid ei pea riik ja rahvas maksurahaga kinni maksma. Ikka tarbijad.
Omaette küsimus on see, et mis rahastusvõimalused seal veel võivad olla, mis muudaks nende avalike laadijate kasutamise atraktiivsemaks.
Näiteks võiks lähemalt uurida kuidas toimiks finantsmudel, et saad neis avalikes laadijates elektrit sama soodsalt nagu kodus (või soodsamalt) aga selle nimel osaleb su auto ühenduses olles sagedusreservis või üldse V2G kaudu virtuaalse elektrijaamana.
Neid erinevaid viise, kuidas asi muuta kõigile osapooltele mõistlikult rahastatavaks on kindlasti palju. Uute tehnoloogiate eripära, et kõiki võimalikke kasutusviise ja lahendusi veel ei teata.
Mis aga puutub elektriautode kasutuselevõttu, siis millalgi jõutakse 90%+ tasemeni suure tõenäosusega aga tempot vaadates, siis mitte enne 2050 aastat. Pigem vist isegi mitte enne 2070 aastat. Sisepõletajad pigem hääbuvad, sest isegi kui fossiilne päritolu ja sellega seonduv poleks probleemiks, siis linnadest tõrjutakse nad välja põlemisest tekkivate tervist ohustavate jääkide tõttu nagunii.
Mis muid energiakandjaid ja lahendusi järgneva poole sajandi jooksul turule tuuakse ei oska vist keegi siit kuigi adekvaatselt ennustada aga rataste ringi ajamiseks pigem jääb elektrimootor ja muutuda võib vaid millest see elekter tekitatakse.
Ja maksude aspekti ei eira keegi. Maksuraha saadakse nagunii kätte ühel või teisel viisil. Automaks juba kehtestati, küll seda hakatakse mudima, et ka elektriautodelt rohkem kätte saada. Ja kui sellest ei piisa, siis tõstatakse teemaks näiteks praeguse veokite teekasutustasu laiendamine sõiduautodele.
jeesus188 kirjutas: |
Mul selline 2k km leedu trip tulekul..ev-ga peaks planeerima vist oma sõite laadijate järgi, mitte selle järgi kuhu minna soovin.
Lisaks lastega minnes suvakohas juhtme otsas rippumine ja aja surnuks löömine pole vist kõige mõnusam tegevus |
Eelmine suvi sai perega tehtud ringreis baltiriikides liikudes idapiiri mööda alla Vilniusse, sealt läände mereni ja siis mööda merd üles põhja. Ei olnud probleeme laadijate otsa komistamisega peatusmipaikades. Küll oli probleem võõrasse riiki sattudes laadimisoperaatoritega. Pikisilmi ootan, et see EU direktiiv täielikult rakenduks, mis nõuab, et iga laadija juures saaks pangakaardiga tasuda.
Auron kirjutas: |
Täna pole enam paljudel 3 faasilist kodus .... Näiteks endal on 3 faasiline olemas aga naabritel pole. |
Pigem on erandlik see, et ei ole 3F. Eriti uuemate kinnisvarade puhul.
Auron kirjutas: |
Täna on transpordiameti statistika kohaselt elektriautode osakaal 1% - no shit, et veel pole probleemi. Aga ärme liiga ulmeks lähegi kus kõik sõidavad EV'ga vaid eeldame, et EV'de osakaal on 30-40%% - ma ei usu, et kõikjale kus täna 5 laadijat siis on 50 laadijat. |
Laadijaid tekib kohati liigagi palju juurde. Operaatoreid on meie turule juurde tekkinud viimaste aastatega ja need kõik tahavad olla kohtades, kus inimesed võiks tahta peatuda. Praeguseks peaks näiteks kõik kaupluste ketid olema kaetud eri operaatorite poolt. Ja vist ka kõik tanklaketid. Kui mitte juba valmis laadijatega, siis konkreetsete plaanidega, et järgneva aasta-paari jooksul need välja ehitada.
Näiteks Elektrum just teatas, et rajavad lähiaastail ainuüksi Olerexidesse 170 laadimiskohta. Mõni aeg varem teatati Grossi kaupluste juurde rajatavatest laadijatest. Sama Coopiga. Selver ja Rimi juba aastaid tagasi teatasid koostöödest ja Maxima vist samuti.
Laadijaid tekib metsikult. Probleemiks saab olema nende vähene kasutus, sest kel vähegi võimalik lahendada kodune laadimine, see laeb üldjuhul üle 90% ajast kodus.
Tanel kirjutas: |
Eestil on oma põlevkivi olemas, peaks seda kasutama, kuniks tuumajaam valmis. |
Teoorias tore aga need praegused jaamad ei pruugi vastu pidada seda 20 aastat. Ja uusi keegi ei hakka ehitama, sest nii kallis elekter ei pääse turule piisavalt lihtsalt.
Omaette teema on see, et kas ikka on kõige mõistlikum oma maavara lihtsalt ahju ajada või ehk leiab teisi viise kuidas seda keemiatööstuses väärindada.
Betamax kirjutas: |
Jääme kuldse kesktee juurde, kuni meil infra valmis saab - hübriidid. ICE mehed rahul, elektrimehed rahul. |
Tavaline hübriid ei anna suurt midagi juurde, sõltud ikka välisriigi energiast täielikult (vähemalt seni kuni keegi meil kohalikke naftamaardlaid ei leia ja nende jaoks puurtorne ja rafineerimistehaseid ei raja).
Pistikuhübriid aga on kehv kompromiss, sest selline mis elektriga mõisltikku sõiduulatust omaks on sama kallis kui elektriauto, kulukama ja keerukama hooldusega. Ning siis vajaks ikkagi laadijate infrat, et saaks sõita elektriga.
Auron kirjutas: |
Sõiduulatust ei saa arvestada selliselt, et sealt kus käima paned saad alati täislaksuga startida |
Aga oleks ju tore, kui saaksid (peaaegu) alati sõitu alustada "täis paagiga". Utoopiline idee aga näe elektriautodega paljud tihti juba nii saavadki.
Auron kirjutas: |
kui liigud talvel siis võta pea pool sõiduulatust niigi kasinast maha. |
Ei. Talve ja suve sõiduulatuse vahe ei ole nii suur. Küll mitte täpselt sama, kuigi hiljutine Markose loomkatse justkui sellise tulemini jõudis:
Markos kirjutas: |
Kusjuures huvitav tähelepanek, et talvel on antud trass umbkaudu sama kuluga läbitav |
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bssldr
HV kasutaja
liitunud: 05.12.2009
|
22.06.2025 21:57:35
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Õunad-apelsinid võrdlus.
Norras pooltasuta juhitav hüdroenergia, mida Eestil kunagi olema ei saa.
Rääkimata sellest, et fossiilsete kütuste müük on aidanud Norral saada maailma üks rikkaimatest riikidest.
Eestil on oma põlevkivi olemas, peaks seda kasutama, kuniks tuumajaam valmis. |
Norra ja teised põhjamaad on muide need riigid, mida Eesti elektriautode fanaatikud toovad näidetena, et küll nemad on tublid, et nii suur osa uutest registreeritud autodest on elektriautod ja eestlased on lihtsalt vanamoelised ja jonnivad. Tegelikult ostaks põhjamaade riigid ka hea meelega SPM autosid, aga kahjuks on neil registreerimistasud ebamõistlikult suured. Samal ajal on elektriautode registreerimistasu 0. Kui on eesmärk riigi autopark elektrifitseerida, siis on karistus SPM omamise eest palju efektiivsem, kui toetus elektriauto soetamiseks.
Reaalse näitena võib tuua Soome, kus hetkel kõige odavam Ford Mustangi trim maksab 97K, millest registreerimistasu moodustab 39K. Eks suur osa elanikest ostabki sellises olukorras elektriauto. Kui tahetakse ikkagi SPM autot, siis ostetakse kas ~100 kW kerghübriid või kui on võimsust vaja, siis pistikhübriid - nendel on CO2 g/km madal ja tuleb enamvähem talutav registreerimistasu.
|
|
Kommentaarid: 9 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
22.06.2025 22:53:04
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Point ongi, et parklate ülessonkimine surutakse direktiiviga peale.
Selle maksavad kinni kõik inimesed, maksumaksjad, tarbijad kõrgemate hindade näol, mis on niigi ühed Euroopa kalleimad.
Ja pole üldse garanteeritud, et saab piisav kaabeldus ja/või standard - pärast peab jälle ümber tegema. |
Direktiividega nõudmine on jama. Aga kui keegi kaevab maa üles ja paneb sinna kaablikõrita kaabli, siis on küll ise loll ja peabki uuesti maksma kui kaabel on vaja mis iganes põhjusel välja vahetada.
Laadijaid tekkis ka enne direktiive muidugi, sest nendes nähakse kasu - klient valib poodi nende järgi või tuleb kiirlaadijasse laadima ning maksab elektri eest premiumi. Ei pannud Lidl neid parklatesse heast tahtest, kõige taga on soov kasumit teenida.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.06.2025 00:24:25
|
|
|
tsitaat: |
Sellesmõttes tunnen kaasa sulle, et seda asja asjalikuks elektriautoks pead. |
Vaata, ma olen elus paljude väga erinevate autodega sõitnud, muuhulgas sellistega mille sisse lihtsurelikult harva asja, või siis üldse mitte. Ka elektriautodega sellest ajast peale, kui nad siiamaale tulid, leafid, imievid, teslad jne. Keskmise ev entuka jaoks teevad hea ev põhliselt ekraanide arv, invapedaali olemasolu ja maksimaalselt saavutatav sõiduulatus, noh, mõned lisad nagu hüperkiirlaadimine ja v2l tulevad ka kindlasti kasuks, isegi, kui viimaseid ei kasutata. Need on asjad, mis mind absoluutselt ei kõneta, ma tahan autolt auto omadusi, head juhitavust, mõnusat salongi, häid materjale jne. Selles vaates on minu auto hetkel täpselt selline, mis vastab nendele kriteeriumitele ja elektriautona on ta teiste omasuguste seas samas klassis üsna sarnaste omadustega, mis puudutab energiakulu ja sõiduulatust. Ei ole parem ei ole ka halvem, nagu fud'na on püütud näidata. Selle vale on ka paljud bz4x omanikud läbi hammustanud. Jaa, elektriautoga peab oskama sõita, ei ole nii, et lähed ja tallad, siis saadki huvitavaid numbreid ja tulemusi. Minu pikaajaline hübriidi kogemus tuleb siin kindlasti kasuks. Ajakirjanik või influentser võtab selle asja tallamiseks ja arvab, et paari tunniga on asi selge, aga vot ei ole. Näed mul juba kolmas kuu jookseb ja ikka tilgub midagi uut pidevalt juurde. Mainin ära, et legaalses keskkonnas sain ära proovida ka max kiiruse, mis on ikka mõnevõrra suurem specis öeldust, seega auto on nii kiirenduse, kui lõppkiiruse osas ametlikult tegelikult tagasihoidlikumaks kujundatud, kui ta tegelikkuses on. Kahjuks ei ole võimalik selle kiiruse juures antud oludes mõõta enegiakulu, sest nii pikka distantsi pole võimalik kasutada, et näidud stabiliseeruksid.
Ilma naljata, täna, kui keerasin korra tikupoissi, siis sõitis kõrvale Ioniq 6, ma pole seda autot varem nii lähedalt näinud. Mul hakkas omanikust päris kahju kohe, kiusatus oli minna kaastunnet avaldama. See auto on lihtsalt nii KOLE. Multipla järjel kindlalt teine koht. Ja seda asja peavad entukad HEAKS elektriautoks. Kahe maailma täiesti vääramatu kokkupõrge.
P.S Tartus laadides seisis minu kõrval ja pärast laadijas Hongqi E HS9, mingi täiesti tundmatu riigi nimbrimärgiga. Jõhker elukas, see vist jäigi laadima sinna.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
23.06.2025 09:47:52
|
|
|
Magic kirjutas: |
Diisli puhul ei pea ma üldse tiblast sõltuma. Neste My täiesti putinistide vaba. |
Peast pehme olema sellist juttu ajada - mis vahet sellel on kas fossiili pumpab välja Venemaa, Norra või Iraan ja kasutajad selle ära põletavad ning saaste atmosfääri lasevad.
Lätete juurde minnes EV-de tulek on ikkagi konkreetselt eesmärgistatud tegevus - kuidas leevendada endiselt autostumisega kaasnevat saasteprobleemi. Küsimus ei ole ainult Eestis Saksamaas või meie lemmikus Trumpi riigis kes justkui maailma tahavad dikteerida, probleem on selles, et planeet ei kannata autostumisega kaasnevat saastamist välja, eriti kui ka rahvarikkad riigid India ja Hiina, aasiast-aafrikani tahab samuti autovabadust kasutada nii nagu rikkam viiendik seda viimane sajand on teinud.
Kas ma olen ICE vastane, ei ole, ma olen saastamise vastane. Minu poolest võiksite oma nafta baasil sõidukitega mistahes õigustustega, et Norra nafta on kuidagi parem kui Venemaa nafta jätkata, aga palun ärge tehke seda teiste arvelt, ehk ettepanek - varustage oma fossiilipõletajad pädevate heitmepuhastusseadmetega, seadmete töökindluse ja tõhususe kontrolliks võiks heitmed juhtida läbi sõiduki salongi
Tean vastust ette, see läheks nii kalliks, et ikkagi saastame edasi ja kinnitame endile, et saastamine ei ole probleem meil ega mujal, täna ega tulevikus - mina ei ole sellega nõus, et te minu järglaste õhku ja elukeskkonda saastate ja seda pealekauba õigustate.
Odavus, sõiduulatus, moraalne kõrgendik "mina Putini naftat ei osta" - on ju sisult teemast mööda lambi argumendid, mis ei aita kuidagi lahendada peamist probleemi.
Ka direktiivide kriitikast ei saa mina aru, kogu keskkonnakaitse on läbivalt pea sajandijagu olnud nö sunnimeetod, tegelikult isegi kauem, kus keskajal võis oma roe&reo heita rentslisse, on täna kaustade viisi ajas karmistunud reegleid kuidas see ei ole OK ja ehitatud "laadimisvõrgustik" ehk tänavaalused on täis ehitatud reoveekollektoreid ja lõpuks maksate veel puhastusjaama eest ka. No ei anta vabadust valida, et las need maksavad kes tahavad oma roed torudega majandaga aga ärge sundige neid maksma, kes reo heidaks hea meelega tänavale.
Miks fossiilisaastega peaks kaasnema vabadus, kus ühed odavuse ja mugavuse õigustusega peaks saama saastada mitte enda õhku vaid ka minu ja kõigi teiste õhku.
Umbes sama nagu suitsetamisega, kus veel mitte väga ammu oli täiesti normaalne suitsetada kodus laste kõrval, töökohal jm olenemata kas see kõrvalseisjatele ja ruumisviibijatele meeldis. Tänaseks on see oluliselt muutunud ja mitte evolutsiooniliselt vaid "direktiividega" - lapse v teiste mürgitamine tubakasuitsuga ei ole lubatav, vaid isegi karistatav.
Miks endiselt õigustate transpordisaastega on normaalsus kahjustada ka neid kes end kaitsta ei saa. Õhusaaste ei tunne riigipiire, poliitilisi veendumusi ega vali ohvreid, otseste ja kaudsete kahjustustega peavad "leppima" kõik, alates floorast&faunast kuni meie enda järglased.
Miinimum eesmärk võiks olla, kus me järglastele jätame vähemalt samas toonuses planeedi ja elukeskkonna mida me ise nautida saime - tean, see on naiivne lootus..
Selle asemel, et enda energia panna saastamise jätkumise õigustamisse, oleks tore kuulda ettepanekuid, kuidas võiks-saaks-peaks transpordisektori saastebuumi ohjama.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.06.2025 09:54:21
|
|
|
Sa ise oled peast pehme, tee selgeks millest jutt on.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
23.06.2025 10:08:22
|
|
|
Markos kirjutas: |
Need on asjad, mis mind absoluutselt ei kõneta, ma tahan autolt auto omadusi, head juhitavust, mõnusat salongi, häid materjale jne. |
Raske aru saada, kas sa lihtsalt demonstratiivselt jonnid või sul tõesti on raskusi kirjutatud tekstide lugemisega.
Ilmselgelt on Toyota ikka Toyota oma salongi ja kasutajaliidesega ja Toyota fännid ka seda eeldavad ja eelistavad. Sellel pole aga mingit pistmist elektriga ja on halenajalakas, et sa neid asju omavahel võrdsustad, sest sama loogika alusel on ka võrdsed sisepõlemismootoriga, hübriidajamiga ja elektriajamiga autod ent korduvalt oled ju väljendanud, et nad ei ole võrdsed.
Sai ju ka spetsiifiliselt rõhutatud "elektri" osa elektriautost, et ei jääks ebaselgeks, mida silmas pidasin.
See Toyota elektriautoplatvorm on keskpärane või nigel võrreldes konkurentidega. Eriti autotootja kohta, kel peaks olema aastakümneid kogemusi elektrifitseeritud sõidukitega, kellel on olnud varasemalt mitu põlvkonda elektrilisi sõidukeid. See ei tähenda, et selle platvormi peale ei saaks teha igapäevaselt kasutatavat ja mugavat autot. Küll aga tekivad selle tõttu erijuhtudel kehvemad kogemused. Ja suutmatus tõdeda seda asjaolu näitab vaid habrast ego.
Mis BZ4X kasutajate kogemusi puudutab, siis õudusega olen lugenud, mis need kirjutavad, kui kirjeldavad "normaalset" sõiduulatust ja sõidukogemust. Ei ole see vist ikka "FUD", kui kasutajad ise sedasi kirjutavad.
Markos kirjutas: |
See auto on lihtsalt nii KOLE. |
Ega maitse üle ei vaielda. Ma pole muidugi kindel, et tasuks ilu osas sõna võtta neil, kes sõidavad Toyotaga...
Prillpapa, õige sentiment aga kahjuks kurtidele kõrvadele siinses foorumis paljudele. Ei suudeta ju veel omakski võtta seda, et põlemisjäägid on reostus. Kuigi soovitus filtreeringu tulemuse valideerimiseks suunata heitõhk läbi autosalongi oleks päris hea motivaator IMO.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
23.06.2025 15:49:51
|
|
|
tsitaat: |
See Toyota elektriautoplatvorm on keskpärane või nigel võrreldes konkurentidega. Eriti autotootja kohta, kel peaks olema aastakümneid kogemusi elektrifitseeritud sõidukitega, kellel on olnud varasemalt mitu põlvkonda elektrilisi sõidukeid. See ei tähenda, et selle platvormi peale ei saaks teha igapäevaselt kasutatavat ja mugavat autot. Küll aga tekivad selle tõttu erijuhtudel kehvemad kogemused. |
Ma paluks tuua nüüd välja need konkreetsed asjad, mis selle keskpäraseks või nigelaks teevad ja mis on need erijuhud. See on tüüpiline demagoogia ja fud, ei räägita asjast vaid aetakse lihtsalt mingit ümmargust pläma. Palun mitte hakata rääkima akust ja suurest energiatarbest, need on ümber lükatud. Samamoodi ei taha ma kuulda mingist laadimiskiiruse jamast, sest ka see on tasemel.
tsitaat: |
Ega maitse üle ei vaielda. Ma pole muidugi kindel, et tasuks ilu osas sõna võtta neil, kes sõidavad Toyotaga... |
Juhin tähelepanu, et ei sõida Toyotaga ja viimane ei ole mulle tõesti ei välimuse, ega sisu poolest kahjuks vastuvõetav. On tekkinud mõned ilusad Toyotad ka, aga need on hübriidid. Näiteks uus Prius, CH-R ja Camry on üle hulga aja midagi, mis paneb vaatama. Eriti muidugi Prius, ma olin sentimeetri kaugusel selle ostmisest (kui vaid seda esivedu ja pluginat poleks). See on hetkel Toyota, mille välimus on nagu ulmefilmist ja juba tehakse sellele nn lambo kitte peale, väga äge. Ka sisu on Priusel täiest eba-toyotalik, pigem lexuslik. CH-R on mulle koguaeg huvitav tundunud, täiesti omamoodi julge disain ja teise generatsiooniga on see eelmisest isegi paremaks läinud. Camry puhul sama jutt, liigub Lexusele lähemale (tegelt jagab sama platvormi ja ajamit juba eelmisest mudelist).
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
23.06.2025 15:58:58
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
See Toyota elektriautoplatvorm on keskpärane või nigel võrreldes konkurentidega. Eriti autotootja kohta, kel peaks olema aastakümneid kogemusi elektrifitseeritud sõidukitega, kellel on olnud varasemalt mitu põlvkonda elektrilisi sõidukeid. See ei tähenda, et selle platvormi peale ei saaks teha igapäevaselt kasutatavat ja mugavat autot. Küll aga tekivad selle tõttu erijuhtudel kehvemad kogemused. |
Ma paluks tuua nüüd välja need konkreetsed asjad, mis selle keskpäraseks või nigelaks teevad ja mis on need erijuhud. See on tüüpiline demagoogia ja fud, ei räägita asjast vaid aetakse lihtsalt mingit ümmargust pläma. Palun mitte hakata rääkima akust ja suurest energiatarbest, need on ümber lükatud. Samamoodi ei taha ma kuulda mingist laadimiskiiruse jamast, sest ka see on tasemel.
tsitaat: |
Ega maitse üle ei vaielda. Ma pole muidugi kindel, et tasuks ilu osas sõna võtta neil, kes sõidavad Toyotaga... |
Juhin tähelepanu, et ei sõida Toyotaga ja viimane ei ole mulle tõesti ei välimuse, ega sisu poolest kahjuks vastuvõetav. On tekkinud mõned ilusad Toyotad ka, aga need on hübriidid. Näiteks uus Prius, CH-R ja Camry on üle hulga aja midagi, mis paneb vaatama. Eriti muidugi Prius, ma olin sentimeetri kaugusel selle ostmisest (kui vaid seda esivedu ja pluginat poleks). See on hetkel Toyota, mille välimus on nagu ulmefilmist ja juba tehakse sellele nn lambo kitte peale, väga äge. Ka sisu on Priusel täiest eba-toyotalik, pigem lexuslik. CH-R on mulle koguaeg huvitav tundunud, täiesti omamoodi julge disain ja teise generatsiooniga on see eelmisest isegi paremaks läinud. Camry puhul sama jutt, liigub Lexusele lähemale (tegelt jagab sama platvormi ja ajamit juba eelmisest mudelist). |
Siin on lihtsalt argumendid entukal otsas kui öeldakse juba et vaata millise koleda autoga sõidad.
Mina võin vähemalt julgelt omal kogemusel öelda, et VAG platvorm on paras saast. Hea, et sai vaadatud sellise pilguga seda, et see on kompromiss mitte mingi unistuste auto.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|