Soovitage elemente 48V LiFePO4 jaoks ja BMS sinna juurde.
Mootor 4kW
Ruumi on 300x265x145mm
Laiskus on ikka jube asi, 3 hooaega lasknud kadaka LiFePO4 akudega
Aga need ikka lahjad selle pilli jaoks, jahedaga eriti mannetud.
Nüüd jälle kevad varsti käes, peaks lõpuks tegema midagi.
Nagu IndrekM80 siin varem maininud on, siis 2 pakki xx650 kõrvuti on nikliga väga täpselt, xx700 järelikult ei mahu.
Aga paneks neid DVDRW viidatud M48 näiteks 14S12P, saaks 57Ah või vajadusel lapiti mahuks peale veel 3tk 14S3P saaks kokku 14S21P ja 100Ah
oot et sellesse kasti seal peaks mahtuma 300tk 21700 elemente? tundub kuidagi väga ebarealistlik nagu. mul oli viimati ~20ah akupakk sarnaste mõõtmetega karbis. no okei sügavust oli poole vähem aga siiski...20ah vs 100ah
otseselt ei ole vaja ju 4kw mootori jaoks nii suurt akupakki isegi, mingi selline ~40ah oleks juba piisav, tõenäoliselt järjest 4kw'ga ometi ei sõida? aga noh, kui on vaja siis on vaja...päris palju punktkeevitamist muidugi _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Ja see on suht täpselt pool kasti mõõtu. Aga vaatasin uuesti numbreid, vist ei mahuks jah hästi teise poole peale lapiti 3P, aga 3tk 14S2P peaks mahtuma varuga.
Tegu siis rolleriga, mitte rattaga. Järjest tõesti ei sõida 4kW, sest kiiruse piiraja on 45km/h peal.
Ma igasugu elektroonikavidinaid ja DSP kraami palju ostnud, väga väga head asjad selle raha eest. 15€ eest räiesti funktsionaalne DSP on ikka kõva sõna
Aga ka kõiksugu aku elektroonika. 20€ 10s BMS mis tasakaalustab kuni 80mA, vana raibe aku sellega päris mitu aastat toiminud.
Pole veel olnud, et asi kohale ei jõua, sp imestangi, et inimesed sellest kirjutavad
Ikka sadu asju tellinud, enamuses teistele
Elektroonika ja BMSid on ok seal kui vähegi kogemust nendega siis ilmselt parmat kohta ei olegi isegi bmse on ka 160mA saada 25-30 eest bt ja puha mida enam oodata. Kes palju ostab proovib ise ja siis juba teistele mis toimivad. Seal kujunevad aastatega välja milliseid osta ja nende kvaliteet on ka tõusnud. Minul endal on on kujunenud välja kust võib ja mingid välja langenud ja sellega on alati nii.
Kuid elementidega pannakse seal teivast ja akudega ei saa osta sealt. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Tere.
Mõtlesin, et küsin siit abi enne kui kuskile töökotta hakkan minema. Ostsin eelmisel suvel CSC 1000w tagumise ratta el.mootoriga ratta ja praeguseks on oma 3000km sõidetud. Viimasel ajal on hakanud mootorist või tagumisest rattast kriuksuvaid hääli kostma hakanud ja vahepeal nagu väiksed kolksud. Ilmselgelt on vaja õlitamist-määrimist. Kas seda annab teha lihtsalt kuskile rummu vahele õli tilgutades teha või on vaja terve tagumine ratas alt ära võtta ja mootori kate ära võtta?
Tere.
Mõtlesin, et küsin siit abi enne kui kuskile töökotta hakkan minema. Ostsin eelmisel suvel CSC 1000w tagumise ratta el.mootoriga ratta ja praeguseks on oma 3000km sõidetud. Viimasel ajal on hakanud mootorist või tagumisest rattast kriuksuvaid hääli kostma hakanud ja vahepeal nagu väiksed kolksud. Ilmselgelt on vaja õlitamist-määrimist. Kas seda annab teha lihtsalt kuskile rummu vahele õli tilgutades teha või on vaja terve tagumine ratas alt ära võtta ja mootori kate ära võtta?
No näed sa siis, kohe esimese pakkumisega täppi Kodarad logisevad mis kole. Kui nüüd tagantjärgi mõelda, siis see kolin kõlab täpselt nii nagu hääl, mida logisevad kodarad võiks teha. Lähen võtan kuskilt rattapoest mingi kodarapingutaja ja käin kõik logisevad kodarad üle.
Edit. Täpsemal kontrollimisel selgus, et olin ühe kodara isegi pooleks sõitnud kuskil löökaugus ilmselt. Hea, et siit abi küsisin, muidu oleks võinud järgmise löökauguga ratas nö läbi vajuda ja oleksin halvemal juhul kodust väga kaugele jäänud rattaga, mida ei saaks isegi käe kõrval lükata.
No päris võõras teema ei ole, eks sai kunagi lapsepõlves Ereliukasel sisekummi lapitud ja rehve sai ka piisavalt vahetatud, aga kodarate pingutamisega pole varem tegelenud tõesti. Täna käisin Voktitööd, Veloplusi ja Ratas&Kohvi läbi. Tuleb välja, et 1000w el.ratta tagumist kodarat polegi kuskil ja see tuli eraldi tellida. Aga igas poes/töökojas poisid/mehed paistsid matsu jagavat. Nüüd tean kuhu muredega pöörduda.
link Tea kas sealt julgeks need võtta ja oleks kvaliteetsed elemendid, mitte mingid praak-koopiad? Andmelehte antud elementide kohta ei leia normaalset nagu kusagilt, ent kas kuni 100A koormust lubatud nendele elementidele?
üsna kahtlane pakkumine. ei ole sul ükski lifepo element 5C...pealegi kus sa selle sealt üldse välja lugesid? kirjas on mingi veider C40...mille all on ilmselt mõeldud, et max võib koormata 40A.
20a element ja 4 jadas. muidugi kui sa nendest reaalselt hakkad suht järjest 40 tõmbama siis tsükleid tuleb pigem 400 kui 4000 100 tõmbad siis saad 40 tsüklit
positiivne on, et plaadid kaass. samas üks seal komminud, et valed plaadid olid kaasas _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
eks sinna võib 400A ka kirjutada, alis on kõike nähtud
"Maximum continuous discharge current of 100A (5C) supports efficient power usage for heavy loads." see jutt iseenesest on juba total BS sest ma saaks aru kui kirjutatud oleks, et burst powerit kannatab 100A...mis oleks ilmselt ka enamvähem tõsi. aga jah, continuous discharge kohe kindlasti mingist 5C'st unistada ei tasu. samas kui sul mõni sekund seda vaja on siis ega nad õhku selle peale ei lenda ka...aga pinge tuleb ilmselt väga karmilt alla ning elementide eluiga ikkagi ka lüheneb korralikult kui hakkadki nii kasutama, et pidevalt võtad seda suurt burst voolu (mis siis, et vaid paari sekundi kaupa).
ma ei tea, isiklikult soovitaks pigem neid uusi vägevaid liitiumpulkasid 21700 tüüpi. ~3 euroga saad 5ah pulga, mis kannatavad a'la 25A päriselt ka pikka discharge'i, burstidest rääkimata. neid 4 paralleelselt ning ongi 20ah suurema toruga võrdne asi, millelt võid vabalt võtta 100A, lühemalt ja pikemalt ning ilmselt ka 200A burstina. need lifepo asjad on sellised, et järjest discharge ikkagi võiks piirduda 1C'ga, lühemalt ~2C ja bursti ka minumeelest üle 3C pole mõtet sealt küsida. samas eks hind on hea ning lihtsam nendest pakki ehitada. aga lifepo ei ole suure voolu element ja päris kindlasti ei ole selles osas mingit "imet" juhtunud ega toimunud, et need liidukalad nüüd järsku oleks mingisugune uus ja advanced lifepo tehnoloogia _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Mul oleks plaanis niiöelda auto käivitusaku nendest teha, tõsi küll leafile, seega starterit vaja käivitada pole, temperatuuriga kütmislahendus sinna korpusesse aretada jms, sinu soovitatu on tavaline liitiumaku, mitte LFP nagu aru saan, tavalist NMC-d vms ei taha sinna ohutuse ja sobimatu pinge pärast ja nkon-s muud elementi parameetrite osas vist ei leia väga, seal on ka see EVE element samasugune, ent see on otsas hetkel seal ja voolutugevus kuni 60A. Punktkeevitusega ka jännata ei viitsi tegelikult ja see poltidega variant oleks päris hea. Seal nkon-s on muidugi ka prismakujulisi, ent need on liiga kobakad kõik ja ei mahuks mu vana pliiaku korpusesse ära. Need pliiakud raisad lähevad paari kolme aastaga pekki seal leafi peal, ei tea mis neile seal ei meeldi, laadimispinged jms kõik täiesti normaalsed aga ei taha eriti kesta.
no prismaatilised akud on ikka vastupidi...palju parema ruumiefektiivsusega kui ümmargused. ja neid on minumeelest suht igas kujus saada ka. et siis nagu hästi ei saa küll aru miks prisma lifepo'd juba ei võta? "kandiliste nurkade" arvelt saad suurema mahutuvusega elemendid ja suurema mahtuvusega element iseenesest annab sulle ju automaatselt ka suurema voolutugevused, mida siis nö. kannatab tõmmata. a'la 20Ah silinder vs. 40Ah prisma siis kindlasti ja ilmselgelt kannatab viimane oluliselt paremini temast 100A tõmbamist. ükskõik kas lühiajaliselt või vähe pikemalt.
minu soovitatu on a'la selline asi (näide) https://www.nkon.nl/en/samsung-inr21700-50s-5000mah-35a.html tavaline liitium-ion element jah. nende laadimise on vist tõesti natukene erinev plii/lifepo omast. lifepo'l see eelis tõepoolest on, et seda saab laadida otse samas ahelas kus vanakooli pliiakusid...kuigi minumeelest see ka siiski päris optimaalne ei ole.
kui pliiakud lähevad pekki siis ilmselt neile ei meeldi see vool, mida ja kuidas sa nendest tõmbad. või siis see voolutugevus millega sa neid laed. pliiaku ei saa muus osas kuidagi just väga pirtsakas olla _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Nagu mainisin, ei ole selises mõõdus neid kandilisi seal, mis mahuks pisikese 50Ah pliiaku korpuse sisse, mujaltki pole midagi sobivat näinud. Isegi selline jääks veidi suureks, et 4tk ära mahuks https://www.nkon.nl/en/rept-cb3914895ea-50ah-50a-lifepo4-3-2v.html , lisaks 50A voolutugevus ainult.
Kus sa võtad et "50A voolutugevus ainult"? et nii on kirjas, järelikult nii ongi? sama lifepo4 keemia, see prismaatiline on 50Ah element, seega seda saab järjest tühjendada jah 50 ampriga kui pikka eluiga tahta, aga mitte mingi probleem pole selle jaoks ka 100A. See on kõigest 2C rate. Võrreldes 5C'ga, mida sa loodad nende 20Ah silindrite puhul!
Kui üks ühele võrrelda siis sellest 50Ah prismast sa saad tõmmata 250A ja see "mõjub" akule samamoodi nagu tollele teisele silindrile "mõjub" 100A
Ega noh, nagu ma ütlesin siis õhku need silindrid ei lenda ilmselt selle lühiajalise 100A peale kui see on vaid mõni sekund...aga pikka eluiga neil ka ilmselt olema ei saa. Ja no eks sa pead seda ise teadma, kas ikka on mõni sekund või on mõnikümmend, ja kas ikka on tõesti max 100A või on tegelikult veel rohkem?
Mul on ringraja mootorrattal asendatud kunagine originaal tehase pliiaku Lifepo4 põhise spets kerge asendusega. Selline siis, mis ongi tehtud käivitusakuks võistlusmasinatele aga vähe lahjematele ja väiksematele. Hästi kerge ja pisike on, ma arvan et äkki oli mingi 5Ah ringi ja kaalub vaid alla kilo. Krossikatele on see tegelikult mõeldud, aga ma käivitan sellega oma suurt ratast. Käivitusvool peaks olema seal vähemalt kuskil 70-80 amprit. Saab ääriveeri hakkama küll...aga no neid käivitusi ma teen ka vast mingi mõnikümmend korda vaid aasta jooksul. _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Tere akuspetsid kas see aku oleks muidu sobilik rattale? ise loomulikult jälgiks voldi järgi tühjenemist, et õigel hetkel laadi(lifepo4 voltage chart vastavalt akule). Controller rattal mul võtab vastu loomulikult seda voltide vahemikku.
Mis jaoks sa ise mingeid volte jälgid? BMS ju selle aku sees.
siis hea näha kui palju on akumahtu ei muud. Controlleri display ei näita lifepo4 laetuse taset visuaalselt õieti aga voltide järgi saan aru kui tühi või täis on lifepo4. 58.4v täis ja nt 48-50v kandis tuleks juba laadima hakata. Praegugi nt sõidan väga vana Doohan Itango akuga(li-ion) mis käib rattakorvi...aga töötab ja tuhandeid kilomeetreid sõidetud juba. _________________ Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks
Kus sa võtad et "50A voolutugevus ainult"? et nii on kirjas, järelikult nii ongi? sama lifepo4 keemia, see prismaatiline on 50Ah element, seega seda saab järjest tühjendada jah 50 ampriga kui pikka eluiga tahta, aga mitte mingi probleem pole selle jaoks ka 100A. See on kõigest 2C rate. Võrreldes 5C'ga, mida sa loodad nende 20Ah silindrite puhul!
Kui üks ühele võrrelda siis sellest 50Ah prismast sa saad tõmmata 250A ja see "mõjub" akule samamoodi nagu tollele teisele silindrile "mõjub" 100A
Ega noh, nagu ma ütlesin siis õhku need silindrid ei lenda ilmselt selle lühiajalise 100A peale kui see on vaid mõni sekund...aga pikka eluiga neil ka ilmselt olema ei saa. Ja no eks sa pead seda ise teadma, kas ikka on mõni sekund või on mõnikümmend, ja kas ikka on tõesti max 100A või on tegelikult veel rohkem?
Mul on ringraja mootorrattal asendatud kunagine originaal tehase pliiaku Lifepo4 põhise spets kerge asendusega. Selline siis, mis ongi tehtud käivitusakuks võistlusmasinatele aga vähe lahjematele ja väiksematele. Hästi kerge ja pisike on, ma arvan et äkki oli mingi 5Ah ringi ja kaalub vaid alla kilo. Krossikatele on see tegelikult mõeldud, aga ma käivitan sellega oma suurt ratast. Käivitusvool peaks olema seal vähemalt kuskil 70-80 amprit. Saab ääriveeri hakkama küll...aga no neid käivitusi ma teen ka vast mingi mõnikümmend korda vaid aasta jooksul.
Nkon-s need andmed siiski andmelehelt võetud ja seal ei pane neid keegi umbes oma suva järgi minuteada, lisaks andmeleht seal ka kohe täitsa olemas, kus 30sek lubatakse ka 3C-ga antud elemendil. Elemendid(sama keemiaga) siiski võivad olla piisavalt erineva ülesehitusega, et ainult mahutavuse järgi siin oletada, et üle 3C on välistatud küll mingi näitaja pole. Näiteks see pisike LFP element https://www.nkon.nl/en/lithium-werks-former-a123-systems-anr26650m1b-2500mah-50a-lifepo4-3-2v-productiejaar-2023.html on 2,6Ah ja lubatud koormus kuni 50A ehk siis pea 20C lubatud, samas kõrval teine samas mõõdus sama keemiaga element https://www.nkon.nl/en/tenpower-ifr26700-40he-4000mah-8a.html kõigest 2C ja 8A peal. See minu lingitud element poleks oma 5C ja 100A- ga sugugi meeletus äärmuses antud LFP elementide valikus, lihtsalt küsimus on hetkel selles, kui palju neid aliexpressi pakutavaid usaldada saaks, et kas on kvaliteetne toode või mitte, ent ilmselt siin kellelgi vist kogemust pole ja midagi peale oletuste ei osata lisada ja seega las jääb sinnapaika ja ehk tellin riski peale ära siiski, vast ei ole liiva täis valatud .
Või ka selline kui nüüd midagi mööda ei vaata ja ei sobiks vms??....... peaks saama sõita 100-150km vähemalt 90% mootori abiga? näide umbkaudne.
Tahan lifepo4 akut mis oleks juba kasutusvalmis niiet viska ainult rattale korvi ning juhe külge ja läheb. 30-50ah oleks enam kui küll nii kaalult kui aku suuruselt(rattakorv 340x240 umbes).
ei saa sa iial sõita 40Ah/48v akuga 150km 90% mootori abiga, vähemalt mitte normaalse kiirusega, ja kui juba 90% mootori abist räägid siis eeldan, et tahad ikka päris normaalse kiirusega sõita 100km võibolla kuidagi punnitaks täis, aga no seda ka siis kui ikkagi suhteliselt aeglaselt sõidad. päris kindlasti mitte üle 40kmh.
lifepo aku on selline ka, et ega seda eriti mõistlik ei ole laadida ei väga täis, ja päris kindlasti mitte pole mõistlik lasta ka väga tühjaks. nii et pigem arvesta, et võtad sealt 40Ah pakist kuskil nii max 30Ah ehk välja. See tähendab, et keskmiselt umbes nii 15A vooluga saad sõita ~2h. Ütleme sõidad kuskil 45'ga, 2 tunniga saad ehk napilt 90km kätte. pisut aeglasemalt sõites on vool väiksem muidugi, siis ehk jah õnnestuks 100km ära teha. samas mõnikord on tuul natuke vastu näiteks, võta kohe mingi kümme + km maha kindlasti.
alla 40kmh minumeelest elektrirattaga juba natuke mõttetu kulgeda, kuigi jah aeglaste kiirustega loomulikult saab kõvemaid distantse saavutada. _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.