Thousands of protesters rallied in Niger’s capital Niamey to call for the withdrawal of French troops, as demanded by a junta that seized power in June.
The demonstrators gathered near a base housing French soldiers on Saturday, after a call by several civic organisations hostile to the French military presence in the west African country.
They held up banners proclaiming “French army leave our country”.
Venemaa käivitas kolm tundi kestnud öise droonirünnaku Izmajili linnas, mis asub Rumeenia piiril. Mõned droonid kukkusid alla ja plahvatasid NATO alliansi kuuluva Rumeenia territooriumil, teatas Ukraina välisministeerium.
Ukraina allikas ütles Reutersile, et kaks Venemaa drooni kukkusid Rumeenia poolele
ps. Ei tea kuidas selle artikkel 5 nüüd on? Ikkagi NATO riiki rünnati droonidega
Rumeenia eitab droonide kukkumist. Rünnati ikkagi Ukrainat, mitte Rumeeniat.
See NATO art. 5 on pigem hea suusoojaks jutt, mitte tõsiseltvõetav asi. Ammu kõigil selge. Kuuma kartuli mäng _________________ Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter
Vajadusel see artikkel 5 kindlasti rakendub. Kui see ei rakendu, siis laguneks NATO ära. Pole ju väga kasu kui käime vahel koos ja mängime natuke sõda, aga kui sõber tõsises hädas peaks olema, siis jätame ta üksi.
Teoreetiliselt isegi võib olla - neil droonidel on reeglina suhteliselt vähe lõhkeainet pardal ning suuresti asjad toimetavad fragmenteeruvate granaatidega (laias laastus - lõhkeaine paiskab hunniku metalli laiali, tegelik kahju elavjõule ja tehnikale tuleb pisikestest metallitükkidest). Seega, teoorias, peaks too rehv vähendama tõenäosust, et saadakse mõnele kriitilisele komponendile pihta, ei teki kütuseleket ega põlengut...
Praktikas - me räägime siin parimal juhul paarist protsendist, mille jagu tõenäosus väheneb. Kasu oleks laias laastus vaid siis kui saadetaks üks droon. Reaalsuses tehakse neid rünnakuid mitmete droonidega (arvestades õhukaitset, täpsust jms mudru) ning reaaleffekt on minimaalne, pea-asjalikult vaid tavaline vene armee potjomkin - asju tehakse tegemist pärast.
Suurem kasu oleks mõne korraliku, kasvõi ajutise, angaari püstitamisest ja lennuki sinna ajamisest - angaar saab küll pihta aga suure tõenäosusega (kui just angaar kokku ei kuku!) jääb lennuk enamvähem korda. Lisaks maketid, peibutised jms mudru.
Reaalselt saaks venelased kogu oma strateegilise lennuväe kohe ja praegu ohust täielikult päästa - vaja vaid Ukrainas alla anda ja asjad kokku pakkida. Nüüd ja kohe. Garanteeritult oleks kõik lennukid päästetud.
Tegelikult sealt annaks midagi edasi arendada - rauast puur ehk, et mingi sõrestik/raamistik mille peale vanarehvidest tehtud matid. Afaik mingi Eesti ettevõte isegi mingi hetk tootis vanarehvidest lõhkematte kaevandustesse, et vähendada lõhkamistöödel tekkivate probleemide hulka...
Nii, et rauast sõrestik, matid peale, laias laastus kiire/ajutine angaar püsti pandud.
Tegelikult sealt annaks midagi edasi arendada - rauast puur ehk, et mingi sõrestik/raamistik mille peale vanarehvidest tehtud matid. Afaik mingi Eesti ettevõte isegi mingi hetk tootis vanarehvidest lõhkematte kaevandustesse, et vähendada lõhkamistöödel tekkivate probleemide hulka...
Nii, et rauast sõrestik, matid peale, laias laastus kiire/ajutine angaar püsti pandud.
Aga samas.... ukrainlased on korduvalt näidanud, et nad on üsna nutikad. Saab ju drooni peale sellise moona ka laadida, mis on mõeldud nende rehvide süütamiseks. Ja ilmselt saab korraldada ka midagi sellist, mis kustutustöid piisavalt pidurdavad ehk tuli jõuab enne oma kahju ära teha kui see kustutada suudetakse.
"Koka ihulennuki" lennuki tootja oli mingi Brasiilia luksuslennukeid tootev firma. Lennuki tootja ja Brasiilia lennuohutusamet nõuavad ligipääsu lennuõnnetuse detaildele (must kast jne.) Kremli terrod saatsid brasiillased "ületüra naahui"
Mõistetav, et brasiillased on mures aga fakt on see, et brasside valtsus täna toetab "kremli vene verise hitleri" vallutussõda
viimati muutis liiv 04.09.2023 14:41:29, muudetud 1 kord
"Koka ihulennuki" lennuki tootja oli mingi Brasiilia luksuslennukeid tootev firma.
Embraer ei ole "mingi Brasiilia luksuslennukeid tootev firma", vaid maailma kolmas lennukitootja Boeingu ja Airbusi järel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Embraer
"Koka ihulennuki" lennuki tootja oli mingi Brasiilia luksuslennukeid tootev firma. Lennuki tootja ja Brasiilia lennuohutusamet nõuavad ligipääsu lennuõnnetuse detaildele (must kast jne.)
Kremli terrod saatsid brasiillased "ületüra naahui"
Embraer on "mingi Brasiilia luksuslennukeid tootev firma"?
Okei.
/Kogu E-jeti tooteliin vaatab imestunult kõrvalt. Suuruselt kolmas lennukitootja ja, sõltuvalt klassifikatsioonist, suurim regionaallennukite tootja/
pppd, ref, Teeb ka eratellimusel kallemaid lennukeid. Mõistan, et kadedus ajab teid pisut kraavi. Isegi pean nentima, et veel täna mina selle tootja firmast eritellimusena lennukit ei suuda tellida (muidu jääks see va HV boonus maksmata)
nii Boeing kui ka Airbus teevad samuti oma mudelitest eralennukeid, soovi korral ka B777st või A380st, see ei tee neist "mingeid eralennukeid tootvaid firmasid". Võta rahulikumalt.
pppd, ref, Teeb ka eratellimusel kallemaid lennukeid. Mõistan, et kadedus ajab teid pisut kraavi. Isegi pean nentima, et veel täna mina selle tootja firmast eritellimusena lennukit ei suuda tellida (muidu jääks see va HV boonus maksmata)
Valdav enamus Boeingu ja Airbusi klientidest on erafirmad. Naljakal kombel ostab, tsiviillennunduse osas, enim lennukeid Hiina ja Venemaa ja seda sellistelt tootjatelt nagu Ilyushin ja Comac. Ei Boeing, Airbus ega Embraer müü märkimisväärset hulka tsiviillennukeid mitte-eraklientidele (ning nt Comac müüb AINULT mitte-erakliendile). Aga see selleks.
Nüüd konkreetne lennuk, Embraer Legacy 600, sabanumbriga RA02795 kuulus erakliendile. Jah, oli "eratellimus". Selle ostis 2007 aastal Solveenia väikeoperaator Linxair valdavalt charterlendude jaoks. Kuna lennukitele ei kehti kataloogihindu ja tolleaegne info on päris vana siis Linxair maksis kusagil 10 ja 20 miljoni vahele antud lennuki eest.
Nüüd antud lennuk liikus Solveeniast Austriasse, siis Türki ja lõpuks, enne vene registrisse tõstmist 2020 aastal, Mani saarele (tõenäoliselt Prigozini mõne varifirma omandusse).
Legacy 600 on võrdlemisi lihtne ja tagasihoidlik väike reaktiivlennuk ja tegelikult ka odav, see teeb temast päris populaarse toote. Lisaks oli RA02795 esimene alla kukkunud ja hävinenud Legacy 600 mis on kuramuse hea tulemus!
Mis puutub "kallemaid lennukeid" siis selline 10-20 miljonit, uue lennuki kohta, on suhteliselt odav. Embraer E-Jet ja E-Jet E2 maksab kusagil 55-60 miljonit. Eritellimusel ka rohkem. Eritellimusi on Embraer täitnud, nii E-Jeti kui varasemalt ERJ-i osas, seal on klientideks olnud lähis-ida ärimehed ja nende lennukite sisustus on, võrreldes kõnealuse Legacy-ga, oluliselt luksuslikum ja kordi kallim, kuhugi 100+ miljoni kanti.
Kadeduse osas - vaatamata väga suurele lennupisikule ei oma ma tõesti lennukit (ega mõtle sellele enne kodulaenu tagasi maksmist või Eurojackpoti võitu). Tüübikinnitus reaktiivmootorile on kah puudu. Küll aga ise lendamiseks eelistaks mõnd ultralighti, nt Flight Design CT seeriat (selle hind jääb keskmise klassikalise sportauto hinda ja usun, et oleks suurele osale foorumlastele, isegi taskukohane). Viimast oleks pidanud ka Prigozinile soovitama - sel ultralightil on, teatud paketi puhul, ka langevari küljes, seega oleks ellujäämisvõimalust oluliselt suurendanud.
Üldiselt - Embraer peaks kõigi IATA reeglite (mille liige venemaa veel jätkuvalt on) järgi olema uurimisse kaasatud, isegi külma sõja ajal vahendas IATA probleemseid uurimisi ja n-liidul ei olnud sellega probleeme. See, et Embraer ei ole Airbusi ja Boeingu eeskujul oma lennukitele venemaale müügi embargot kehtestanud on puhtalt poliitika. Kõik mainitud kolm firmat (Airbus, Boeing ja Embraer) on üht või teist pidi mingis mahus allutatud oma tegutsemisriigi poliitikale, Embraer, olles maailma suuruselt kolmas tootja ja Brasiilia "au ja uhkus" peab, kahjuks, järgima Brasiilia poliitikat, mis on kahjuks venemeelne.
See aga ei tee Embraerist väiketootjat, isegi puhtalt must-valgelt võttes on Sukhoi arvestatav tegija (kuigi SS100 oli valdavalt Boeingu projekt vastuseks algsele Bombardieri C-seeriale mille Airbus ära ostis ja A220ks brandis) seega on väga kohtatu seda pisendada.
Muuhulgas lendab ca kolmandik euroopa regionaallende Embraeriga, sest mitte ühelgi teisel tootjal ei ole sellises mahus ja nii pikalt olnud pakkumuses sobivaid lennukeid (Boeingul ei ole mitte kunagi mitte midagi sellist olnud, Airbus ostis C-seeria puhtalt Embraeriga konkureerimiseks, Bombardier CRJ üritas konkureerida aga Embraeri hinna-kvaliteedi suhe nende E-jetiga on lihtsalt oluliselt parem; Fokker, Dornier jt ei suutnud kah konkureerida juba varem. Turboproppe ei tasu võrdlusesse panna - neil on teine aeg-koht ja roll ning sealgi pole Boeingul mitte midagi, Airbusil on vähemalt ATR mille nad kah ostsid, mitte ei ehitanud ise). Poleks venelased venelased oleks täiesti tõenäoline, et Boeing müüks oma brandingu alt Sukhoi SS100 ja hiljem ka mingi hetk Irkut MC-21.
Mõttetus. Eks tiblad ise tea paremini. Lase saba segamini ja lennuk läheb mahakandmisele. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
pppd, Sa rõhutad nüüd, et sinu poolt mainted lennukitootjad ei ole nõus tegema ostja soovidele baseerudes eralennukit? Või misasja sa ajad?
Tahate öelda, et Prigozin sõitis tootja toodetud lennuki turistiklassis?
Mina väidan, et eratellimusel tehtud lennukiga sõitis "kokanärakas"
Lennufirmad on eraettevõttjad ja teevad tellija soovil lisadega lennuki, nagu tellija soovib (riiklikud lennufirmad nagu Estonian Air on pigem harv nähtus ja need lennukeid üldjuhul ei tooda)
Kle rahune maha ja pane klaas käest.
Kõik lennufirmad ei ole eraettevõtjad. On olemas riiklikud lennuettevõtted ja segaettevõtted. Lähim näide on Aeroflot. "57.3% of shares are owned by the Russian Federation".
pppd pole midagi sellist väitnud. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Rikka ostja soovil võib igasuguseid asju muuta või eritellimusel toota. See ei tähenda veel, et tootja oleks sellele spetsialiseerunud.
Muide, samamoodi nagu taksofirma pole autotootja, pole ka lennufirma lennukitootja. Ei välista, et vahel on 2in1, aga see pole reegel. Ehk tuleks ikka eristada lennufirmat ja lennukitootjat.
napoleon, Et siis millest norimine? Mina väidan et "kokk" tellis ühe planeedi maa kõvema lennukitootja käest omale isklikuks tarbimiseks toote ja klähvime minu kallal on millest?
liiv, mis "koka" eritellimusest sa siin jahud? Üldse ei loe mida sulle vastati?
tsitaat:
Nüüd konkreetne lennuk, Embraer Legacy 600, sabanumbriga RA02795 kuulus erakliendile. Jah, oli "eratellimus". Selle ostis 2007 aastal Solveenia väikeoperaator Linxair valdavalt charterlendude jaoks. Kuna lennukitele ei kehti kataloogihindu ja tolleaegne info on päris vana siis Linxair maksis kusagil 10 ja 20 miljoni vahele antud lennuki eest.
Nüüd antud lennuk liikus Solveeniast Austriasse, siis Türki ja lõpuks, enne vene registrisse tõstmist 2020 aastal, Mani saarele (tõenäoliselt Prigozini mõne varifirma omandusse).
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.