Avaleht
uus teema   vasta Raud »  Kõvad kettad »  Seagate kettad ja garantii märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.07.2004 09:17:20 vasta tsitaadiga

Selles osas vaidleks nüüd natukene tarbijakaitsele vastu. Tarbijalemüügi puhul peab lähtuma ikkagi VÕS § 218, kus maksimaalseks ajaks on 2 aastat. Loomulikult võib tehas rakendada pikemat müügigarantiid, kui seda nõuavad Eesti seadused, aga müüjapoolne kohustus see kindlasti ei ole v.a. juhtudel, kus tootja teeb lepinguga selle kohustuseks. Üldjuhul ei teki müüjatega selles osas probleeme, aga samas ei saa ära unustada, et garantiiga on ka müüjal seotud kulutused, mida maaletooja ja tehas ei hüvita. Raha loevad aga kõik ja keegi ei taha rohkem maksta kui just seadus ei kohusta.

Juhul, kui ma eksin, parandage mind.

P.S. Arvan, et HV-s võiks olla tarbijakaitse küsimustega jms seotud teema, kus siis kasutajad saaksid nõu küsida ja kaupluste esindajad vastata.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wilts
HV veteran

liitunud: 07.02.2002




sõnum 07.07.2004 09:31:30 vasta tsitaadiga

Theum kirjutas:

P.S. Arvan, et HV-s võiks olla tarbijakaitse küsimustega jms seotud teema, kus siis kasutajad saaksid nõu küsida ja kaupluste esindajad vastata.


Kaupluste esindajad peaks sellest kül eemale jääma... need võivad ju igasugu jama ajada...

_________________
L.A.M.P/ LAMP "Loose Association of Mercenaries & Privateers"
Kommentaarid: 31 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 30
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Raibert
HV kasutaja

liitunud: 16.05.2002




sõnum 07.07.2004 10:19:51 vasta tsitaadiga

Telex kirjutas:
Mind hakkas see teema päris huvitama ja uurisin asja tarbijakaitsest icon_biggrin.gif Nende kindel seisukoht on , et kui tootja firma annab asjale ikka kolm aastat garantiid , siis ei saa seda , eraisikule müües kärpida , ei maaletooja ega ka müüja firma


Garantiid ei anna mitte tootja, vaid maaletooja, sest konkreetne toode võib olla müügis nii Jaapanis, Saksamaal, või Eestis ja igal pool on erinevad tarbijakaitseseadused.
Ja tarbijakaitseseadus on meil kahjuks selline, et iga isik võib seda erinevalt tõlgendada, loomulikult nii, nagu talle endale kasulikum on icon_wink.gif
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.07.2004 11:28:12 vasta tsitaadiga

Raibert kirjutas:
Ja tarbijakaitseseadus on meil kahjuks selline, et iga isik võib seda erinevalt tõlgendada, loomulikult nii, nagu talle endale kasulikum on icon_wink.gif


Mida sa täpsemalt silmas pead?

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Raibert
HV kasutaja

liitunud: 16.05.2002




sõnum 09.07.2004 08:37:34 vasta tsitaadiga

Seda pean silmas, et kui sa tahaksid tarbijakaitsest mingi konkreetse asja kohta nõu saada ja helistad sinna, siis tõlgendatakse probleemi 1 versiooni kohaselt, kui sama asja kohta annad ametliku käigu, siis teine ametnik ütleb lahenduseks teise versiooni ja kui sa näiteks palkaksid omale advokaadi, siis see suudab omakorda omamoodi sama seadust tõlgendada.
Tarbijakaitses sa võid rääkida mõne ülemusega näiteks oma kaupluse mingi konkreetse toote müügi/markeerimise nõuetest ja saad kindla vastuse ning paned asja müüki. Järgmisel päeval tuleb selle inimese alluv, kes su kauplust kontrollib ja teeb sulle ettekirjutuse, sest tema nägemus ei lähe ülemuse omaga kokku.

Vot see on minu arust erinevate tõlgendamiste võimalikkus.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Henrik
HV kasutaja

liitunud: 26.11.2003




sõnum 09.07.2004 08:47:33 vasta tsitaadiga

On täiesti võimalik nõuda tarbijakaitselt kirjalik kinnitus toote vastavuse kohta seadusega. Kui keegi tuleb midagi rääkima et ei klapi siis tuleb paber nina alla ajada - see peaks vaidlluse lõpetama. Ei taha uskuda et tarbijakaitse iseenda allkirjaga kinnitatud sõnu sööma hakkab.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.07.2004 17:19:32 vasta tsitaadiga

Seaduse mittetõlgendamist ei tohiks Eesti riigis tekkida kuna siis on tegemist õigusliku kriisiga, mis on ise-enesest väga paha. Seadused peavad olema nii koostatud, et nad oleksid üheselt mõistetavad ja ühtepidi tõlgendavad.

Kui sa suudaksid oma jutu tõestuseks mõne hea elulise näite tuua argumenteeriks hea meelega edasi icon_wink.gif

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Raibert
HV kasutaja

liitunud: 16.05.2002




sõnum 10.07.2004 12:53:41 vasta tsitaadiga

Küsimus pole "mittetõlgendamises", vaid "mitmeti tõlgendamises".
Mul on neid näiteid mitmeid, kuid ma võin koheselt ühe suure minu jaoks arusaamatu näite tuua: väidetavalt kontrollib tarbijakaitse kõiki kaupluseid ühtedel alustel ja karistab kõiki ühtemoodi, kuid kui Prismades, Citymarketites jne. on praktiliselt kõikidel toodetel eesti keelne kasutusjuhend ja info maaletooja kohta, siis näiteks Jyski (ja praktiliselt kõikides arvutisalongides) kauplustes seda praktiliselt ühelgi tootel pole. Kas neid kaupluseid kontrollivad erinevad isikud, või on Jyski esindajad leidnud seadustes mingi lünga, tänu millele nad ei pea enda jaoks lisatööd tegema?
Ja veel, üks Eesti autokeemiatootjaid konsulteeris enne uue toote maaletoomist nii tarbijakaitse kontoriga, et kas võib seda toodet Eestis müüa,kas eestikeelne juhend on piisav jne. Kõik sai kooskõlastatud ja müük algas. Ja umbes 3 kuu pärast avastas üks tarbijakaitse tädi, et see eestikeelne tõlge pole ikka õige (seadused ei olnud vahepeal muutunud) ning käskis toote müügilt kõrvaldada. Aitas ainult asjaolu, et kirjavahetus tarbijakaitsega enne toote müüki oli firmas säilinud ja saadi tõestada kooskõlastamise õigus.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  Kõvad kettad »  Seagate kettad ja garantii mine lehele eelmine  1, 2
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.