Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
tanel112
HV kasutaja
liitunud: 07.12.2003
|
02.05.2004 19:43:19
Agp Aperture Size |
|
|
Mis asi on Agp Aperture Size
Mul emaplaat toetab maksimaalselt Agp Aperture Size` 128 mb.
Kas ma saaksin panna omale 256 mb videokaarti.
Kas emaplaat tunnistab 128 mb mälu või 256 mb.
Tänud
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nganasan
HV kasutaja

liitunud: 30.10.2003
|
02.05.2004 21:07:59
|
|
|
minuarust see näitab seda kui palju kõvaketast kasutatakse videomäluna kui vaja peaks minema.
Videokaardi peaksid saama küll panna 256 Mb-se.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
 |
posthuman
HV Guru

liitunud: 15.06.2002
|
02.05.2004 21:09:15
|
|
|
Nganasan kirjutas: |
minuarust see näitab seda kui palju kõvaketast kasutatakse videomäluna kui vaja peaks minema.
|
pigem ikka operatiivmälust ehk RAM'ist
tanel112 kirjutas: |
Kas ma saaksin panna omale 256 mb videokaarti.
|
saab ikka!
|
|
Kommentaarid: 69 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nganasan
HV kasutaja

liitunud: 30.10.2003
|
02.05.2004 21:21:43
|
|
|
võib-olla tõesti, mul lihtsalt on tundunud, et kui seda suurendada, siis hakkab kõvaketast ragistama rohkem, kui väikeseks panna sunnib graafikakaarti rohkem enda mälu kasutama, aga kui ta rami kasutab siis on üsna mõttekas see 128 peale lükata
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
 |
tanel112
HV kasutaja
liitunud: 07.12.2003
|
02.05.2004 22:47:44
|
|
|
Suured tänud kõigile vastanutele
oleks veel üks küsimus. Kudas saada Ati videokaarti biosi kivilt kätte,et seda muuta ja klokkituma tagasi panna
Biosi ma oskan videokaarti kivile panna aga kudas kivilt bios kätte saada
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ti
HV kasutaja

liitunud: 07.10.2003
|
02.05.2004 23:27:06
|
|
|
Nganasan kirjutas: |
võib-olla tõesti, mul lihtsalt on tundunud, et kui seda suurendada, siis hakkab kõvaketast ragistama rohkem, kui väikeseks panna sunnib graafikakaarti rohkem enda mälu kasutama, aga kui ta rami kasutab siis on üsna mõttekas see 128 peale lükata |
Kõvaketas hakkab vast selle pärast rohkem ragistama et mälu on vähem vaba kuna osa sealt on AGP aparture'i all ning hakatakse kõvakettalt swappima.
|
|
Kommentaarid: 24 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nganasan
HV kasutaja

liitunud: 30.10.2003
|
03.05.2004 08:26:57
|
|
|
tanel112 kirjutas: |
Kudas saada Ati videokaarti biosi kivilt kätte,et seda muuta ja klokkituma tagasi panna
Biosi ma oskan videokaarti kivile panna aga kudas kivilt bios kätte saada |
Kirjutad vast lihtsalt üle biosi, enne teed koopia vanast igaks juhuks
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomson
HV veteran

liitunud: 22.08.2003
|
03.05.2004 10:48:53
|
|
|
AGP Aperture Size võiks olla mitte rohkem kui pool RAM'ist
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
aks
HV veteran

liitunud: 08.02.2002
|
03.05.2004 21:03:54
|
|
|
Mina sain 256 puhul kõige suurema tulemuse igatahes kuigi mälu ka sama palju.
|
|
Kommentaarid: 128 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
 |
posthuman
HV Guru

liitunud: 15.06.2002
|
03.05.2004 21:58:01
|
|
|
mul 512mälu ja 128 on minu arvutil parim
nii et see täitsa suhetline.
|
|
Kommentaarid: 69 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
 |
Eser
HV veteran

liitunud: 22.11.2003
|
04.05.2004 11:03:24
|
|
|
tähendab on olnud selline teema, et võiks olla umbes 2,5x graafika mälule kõige lähim suurus.
_________________ Must, ja karvane ! |
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
04.05.2004 18:26:38
|
|
|
tsitaat: |
tähendab on olnud selline teema, et võiks olla umbes 2,5x graafika mälule kõige lähim suurus
|
Eks see olene ikka videokaardist. Mul 128 vrami ja 512 tavalist. Kui paneks 2.5x aperture(320) siis jääks mälu jaoks 192M mis on ikka sigavähe. Pigem võiks see nii olla, et vabaks jääb 2.5x rohkem, kui aperture alla paned.
Ise pole seda muutnud kuna pole erilist vajadust millegi tweakimiseks, defauldis 128 ning igati rahul(veel).
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Eser
HV veteran

liitunud: 22.11.2003
|
05.05.2004 10:27:20
|
|
|
jah muidugi sry. teema oli aktuaalne siis kui kaardid olid veel 16 või kõvemal vennal ehk 32mb
_________________ Must, ja karvane ! |
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
 |
hotsepp
Kreisi kasutaja

liitunud: 22.10.2002
|
28.05.2004 09:35:01
|
|
|
MA ei saa ikkagi aru siis. Kas on siis mõttekas see väiksemaks jätta ja lasta kasutada videokaarti enda mälu rohkem või panna suurem väärtus ja sundid siis op mälu tööd tegema
Vastake palun, sest just ühel sõbral võib see hetkel 9600pro-l näkkupanna.
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nganasan
HV kasutaja

liitunud: 30.10.2003
|
28.05.2004 09:44:54
|
|
|
no kõige lihtsam on vast proovida, paned 64MB, 128MB ja 256 MB, et kuidas kõige paremini jookseb, ise olen pikemat aega 64MB peal hoidnud ja pole mingit probleemi olnud (mängudes tavaliselt 1024X768) võib-olla tihedamatel resodel on agp aperture mõttekas suurendada
näiteks battlefield vietnam nõuab ju parasjagu rami ja kui sellest pool on juba video alla pandud, siis hakkab kõvakat swappima kõvasti
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
 |
ipc
HV vaatleja
liitunud: 11.08.2003
|
28.05.2004 09:46:21
|
|
|
Minu arvamus on selline, et kuskil 64mb peaks olema optimaalne...
Kui sul on programmid(mängud), millelel sellest ei piisa(videokaardi mälu + 64mb), siis osta parem videokaart, kus on rohkem mälu.
Igal juhul on kiirem videokaardi oma mälu ja parem on lasta seda maksimaalselt ära kasutada.
Kui AGP aperture suureks väänad, siis see ei tohiks vist tähendada, et kõik see mälu kohe kinni on. Mälu kaob ilmselt siis, kui mõni programm seda endale nõuab.
Kui see mälu kohe reserveeritakse, siis näiteks sellisel juhul, kui sul on onboard video, 64mb, mis kasutab süsteemi mälu + 64mb AGP aperture ja 128mb rammi(suht harva esinev tänapäeval, kuid näitena sobib hästi hetkel), siis peaks tekkima selline olukord, kus vaba mälu on täpselt 0 ja arvuti ei tohiks isegi mitte bootida.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004

|
29.05.2004 03:22:56
|
|
|
Aperture size on op mälu hulk, mida videokaardil vajaduse korral lubatakse kasutada. Kui videokaardil on endal piisavalt mälu tekstuuride jm. hoidmiseks, siis ta op mälu kallale ei lähe ja kogu op mälu on muule süsteemile kasutamiseks vaba. Kui tekib moment, kus kõik enam videomällu ei mahu, küsib videokaart just nii palju op mälu endale kasutamiseks, kui palju momendil tarvis on ning see osa mälust reserveeritakse ainult videokaardi jaoks - jällegi ainult niikauaks, kus seda reaalselt tarvis on. Kui on vähegi võimalik, siis videokaart op mälu kasutada ei taha, sest see on videomälust reeglina tunduvalt uimasem ja aeglustab videokaardi tööd tunduvalt.
Aperture size piirang on selleks, et videokaart teinekord liiga suurt osa op mälust endale ei haaraks. Aperture size tuleb seada vastavalt sellele, kui suure osa võib lasta op mälust reserveerida, ilma et see tõsiselt op-süsteemi tööd segama hakkaks.
Kui arvutil on 1GB op mälu, võib Aperture size-iks vabalt lubada 512MB. Kui mälu on aga ainult 256MB, siis Windows XP kasutamisel ei maksa apertuuri suurusega liialdada - üle 64MB ei tasu panna, sest Windows tahab ise seda 256MB maksimaalselt kasutada. On mälu veelgi vähem - tuleb ka apertuur pisem määrata.
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Kalle
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2002
|
29.05.2004 10:27:48
|
|
|
Host cycles that hit the aperture range are forwarded to the AGP bus without need for translation. The aperture size also determines the maximum amount of system memory that can be allocated to the AGP graphics card for texture storage.
Please note that the AGP aperture is merely address space, not actual physical memory in use. Although it is very common to hear people recommending that the AGP aperture size should be half the size of system memory, that is wrong!
The requirement for AGP memory space shrinks as the graphics card's local memory increases in size. This is because the graphics card will have more local memory to dedicate to texture storage. So, if you upgrade to a graphics card with more memory, you shouldn't be "deceived" into thinking that you will need even more AGP memory! On the contrary, a smaller AGP memory space will be required.
It is recommended that you keep the AGP aperture around 64MB to 128MB in size, even if your graphics card has a lot of onboard memory. This allows flexibility in the event that you actually need extra memory for texture storage. It will also keep the GART (Graphics Address Relocation Table) within a reasonable size.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004

|
29.05.2004 12:52:48
|
|
|
Enamus juttu on just seesama, millest minagi rääkisin. Viimane soovitus GART suuruse seisukohalt on muidugi asjakohane. Nii et kui AGP kaardil endal on mälu piisavalt, võiks apretuuri minimaalse hoida. Ja kui mingi uue ja eriti videomälunõudliku mängu jooksutamisel peaks mäng kobisema kukkuma, et videomälu ei piisa, siis võib ju seda apertuuri suuremaks kohendada.
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
hotsepp
Kreisi kasutaja

liitunud: 22.10.2002
|
31.05.2004 09:24:22
|
|
|
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada?
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
31.05.2004 09:44:39
|
|
|
hotsepp kirjutas: |
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada? |
... ilmselt on need nö. täppismäärangud mõeldud integreeritud videokaardi omanikule, kus kasutatakse videomälu asemel süsteemi oma ...
_________________

viimati muutis DigeBeni 31.05.2004 10:30:17, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
ipc
HV vaatleja
liitunud: 11.08.2003
|
31.05.2004 10:21:31
|
|
|
Uuematel plaatidel üldiselt alla 32mb seda määrata ei saagi...
ja ka paljudel vanematel plaatidel, eriti just inteli omadel, on tihti ainult kaks valikult, 64mb ja 256mb
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004

|
31.05.2004 10:25:19
|
|
|
hotsepp kirjutas: |
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada? |
Nii pisikest lisamälu lubamist kah ei soovitaks, mõni mäng võib siiski lisamälu vajada. Kui arvutil mälu on piisavalt, siis võiks see number ikka suurem olla, nagu antud soovituses öeldakse - 64 kuni 128MB. Soovitus apertuuri mitte liiga suureks ajada anti sellepärast, et GART tabel (graafikamälu aadressitabel) liiga suureks ei paisuks, sest see võib omakorda kiirusele kehvasti mõjuda. Nii et üle 128 ei ole eriti mõtet, aga kui mälu on piisavalt, siis vähem ka ei maksa jätta.
Ja ei maksa segi ajada apertuuri mälu ja onboard AGP-le reserveeritud (eksklusiivselt eraldatud) mälu, mida miski muu peale graafikaprotsessori ei saa kasutada ja mille võrra arvuti enda mälu väheneb. Seda nimetatakse BIOS-is hoopis teisiti, näiteks MS-6533 mobol "System Share Memory Size", mõnel teisel mobol jälle veidi teisiti - seda uurigu igaüks oma mobo jaoks ise kas BIOS-ist või manuaalist. Ja selle mälueralduse olemasolu ei tähenda omakorda, et "Aperture Size" seadet neil ei oleks. Ka neil on see täiesti olemas, ehk siis onboard AGP-le eraldatakse arvuti mälust 2 piirkonda - üks neist jäetakse ainult graafikakiirendi kasutada ja teine osa on see, mida tavaliselt kasutab muu süsteem, aga vajadusel tohib seda kasutada ka AGP.
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
hotsepp
Kreisi kasutaja

liitunud: 22.10.2002
|
31.05.2004 11:10:23
|
|
|
Jah tänud mehed. Mul endal epox 8k5a2 ja seal on sellised valikud. Ise olen proovinud 64, 128 ja 256 seadistusega ja pole probleeme ühegagi olnud. Küsisin sellepärast, et sõbral on ikka oma arvutiga jube kamm ja ei saa probleemist lahti ning sealt siis see AGP suuruse küsimus ka kui üks võimalikest põhjustest - kuid tulutult
Teema siis selline: https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=101018&highlight=
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
31.05.2004 16:35:25
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
hotsepp kirjutas: |
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada? |
Nii pisikest lisamälu lubamist kah ei soovitaks, mõni mäng võib siiski lisamälu vajada. Kui arvutil mälu on piisavalt, siis võiks see number ikka suurem olla, nagu antud soovituses öeldakse - 64 kuni 128MB. Soovitus apertuuri mitte liiga suureks ajada anti sellepärast, et GART tabel (graafikamälu aadressitabel) liiga suureks ei paisuks, sest see võib omakorda kiirusele kehvasti mõjuda. Nii et üle 128 ei ole eriti mõtet, aga kui mälu on piisavalt, siis vähem ka ei maksa jätta.
|
Ma ei ole küll 100% kursis, kuidas GART täpselt töötab, aga loogiline oleks, et AGP Aperture on jagatud 4kB lehtedeks ja hoitakse mälus iga lehe jaoks füüsilist aadressi, kus see leht asub (kui asub kuskil). Sellisel juhul ei loe selle tabeli suurus eriti midagi, kuna niikuinii tehakse lookup GART'i võttes AGP Aperture aadressist esimesed 20bitti ja lahutades nendest AGP Aperture'i algusaadressi, saadud aadressilt loetakse siis vajalik 4kB leht. Mitte üks osa sellest protsessist ei sõltu kuidagi AGP Aperture suurusest ja seega kiirusele ei tohiks see küll kuidagi mõjuda. Samuti ei paisu see tabel kohutavalt suureks, kuna 256MB aperture puhul on tabeli suurus ei rohkem ega vähem kui 256kB.
Edit: Päris mälu kallale ronib AGP aperture tõepoolest alles siis, kui videokaardil mälu saab otsa, aga niigikitsast virtuaalsest aadressruumist hammustab ta küll tüki ära. See tähendab, et Windowsi puhul on 4GB aadressruum jaotatud pooleks, 2GB mälu saab programm ise kasutada (see 2GB on aadressite piir, selle vastu ei aita kõvakettale swappimine), ülejäänud 2GB sees majandab kernel, kust siis on vastavalt videokaardi mälu hulgale hammustatud kaks korda nii suur tükk sinna kirjutamiseks/lugemiseks, siis AGP Aperture jaoks üks tükk ning peale seda peab kernelil veel teiste asjade jaoks ka ruumi jaguma. Seega kui 512MB kaardid tulevad on ikka väga nutune lugu, kui ainult 32bitime masin on.
Üldiselt väga vähe ei maksa seda aperturet panna, kuna rohkem panemisest erilist kahju ei ole (kui ma olen muidugi õigesti aru saanud GART tööpõhimõttest) ja liiga vähe panemise puhul võib järsku kasutatav mälu otsa saada. Näiteks UT2004 kasutab kohati suurusjärgus 170MB videomälu. Ja 6xFSAA 1600x1200 värvi ja sügavuse tagapuhver võtab 88MB videomälu. Sellele lisaks veel 44MB esipuhvrit (+ veel 44MB triple bufferinguga) ja isegi 256MB kaardil läheb üsna kitsaks kätte ära.
viimati muutis stepzter 31.05.2004 16:49:53, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
|