Avaleht
uus teema   vasta Raud »  Videokaardid / Monitorid / TV »  Agp Aperture Size märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
tanel112
HV kasutaja

liitunud: 07.12.2003




sõnum 02.05.2004 19:43:19 Agp Aperture Size vasta tsitaadiga

Mis asi on Agp Aperture Size
Mul emaplaat toetab maksimaalselt Agp Aperture Size` 128 mb.
Kas ma saaksin panna omale 256 mb videokaarti.
Kas emaplaat tunnistab 128 mb mälu või 256 mb.

Tänud
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nganasan
HV kasutaja
Nganasan

liitunud: 30.10.2003




sõnum 02.05.2004 21:07:59 vasta tsitaadiga

minuarust see näitab seda kui palju kõvaketast kasutatakse videomäluna kui vaja peaks minema.

Videokaardi peaksid saama küll panna 256 Mb-se.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
posthuman
HV Guru
posthuman

liitunud: 15.06.2002




sõnum 02.05.2004 21:09:15 vasta tsitaadiga

Nganasan kirjutas:
minuarust see näitab seda kui palju kõvaketast kasutatakse videomäluna kui vaja peaks minema.


pigem ikka operatiivmälust ehk RAM'ist icon_wink.gif

tanel112 kirjutas:

Kas ma saaksin panna omale 256 mb videokaarti.


saab ikka!
Kommentaarid: 69 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 67
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nganasan
HV kasutaja
Nganasan

liitunud: 30.10.2003




sõnum 02.05.2004 21:21:43 vasta tsitaadiga

võib-olla tõesti, mul lihtsalt on tundunud, et kui seda suurendada, siis hakkab kõvaketast ragistama rohkem, kui väikeseks panna sunnib graafikakaarti rohkem enda mälu kasutama, aga kui ta rami kasutab siis on üsna mõttekas see 128 peale lükata
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tanel112
HV kasutaja

liitunud: 07.12.2003




sõnum 02.05.2004 22:47:44 vasta tsitaadiga

Suured tänud kõigile vastanutele

oleks veel üks küsimus. Kudas saada Ati videokaarti biosi kivilt kätte,et seda muuta ja klokkituma tagasi panna
Biosi ma oskan videokaarti kivile panna aga kudas kivilt bios kätte saada
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ti
HV kasutaja
Ti

liitunud: 07.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.05.2004 23:27:06 vasta tsitaadiga

Nganasan kirjutas:
võib-olla tõesti, mul lihtsalt on tundunud, et kui seda suurendada, siis hakkab kõvaketast ragistama rohkem, kui väikeseks panna sunnib graafikakaarti rohkem enda mälu kasutama, aga kui ta rami kasutab siis on üsna mõttekas see 128 peale lükata


Kõvaketas hakkab vast selle pärast rohkem ragistama et mälu on vähem vaba kuna osa sealt on AGP aparture'i all ning hakatakse kõvakettalt swappima.
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nganasan
HV kasutaja
Nganasan

liitunud: 30.10.2003




sõnum 03.05.2004 08:26:57 vasta tsitaadiga

tanel112 kirjutas:
Kudas saada Ati videokaarti biosi kivilt kätte,et seda muuta ja klokkituma tagasi panna
Biosi ma oskan videokaarti kivile panna aga kudas kivilt bios kätte saada


Kirjutad vast lihtsalt üle biosi, enne teed koopia vanast igaks juhuks
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tomson
HV veteran
tomson

liitunud: 22.08.2003




sõnum 03.05.2004 10:48:53 vasta tsitaadiga

AGP Aperture Size võiks olla mitte rohkem kui pool RAM'ist
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
aks
HV veteran
aks

liitunud: 08.02.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.05.2004 21:03:54 vasta tsitaadiga

Mina sain 256 puhul kõige suurema tulemuse igatahes kuigi mälu ka sama palju.
Kommentaarid: 128 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
posthuman
HV Guru
posthuman

liitunud: 15.06.2002




sõnum 03.05.2004 21:58:01 vasta tsitaadiga

mul 512mälu ja 128 on minu arvutil parim icon_rolleyes.gif
nii et see täitsa suhetline.
Kommentaarid: 69 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 67
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Eser
HV veteran


liitunud: 22.11.2003




sõnum 04.05.2004 11:03:24 vasta tsitaadiga

tähendab on olnud selline teema, et võiks olla umbes 2,5x graafika mälule kõige lähim suurus.
_________________
Must, ja karvane !
Kommentaarid: 23 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 22
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 04.05.2004 18:26:38 vasta tsitaadiga

tsitaat:

tähendab on olnud selline teema, et võiks olla umbes 2,5x graafika mälule kõige lähim suurus

Eks see olene ikka videokaardist. Mul 128 vrami ja 512 tavalist. Kui paneks 2.5x aperture(320) siis jääks mälu jaoks 192M mis on ikka sigavähe. Pigem võiks see nii olla, et vabaks jääb 2.5x rohkem, kui aperture alla paned.
Ise pole seda muutnud kuna pole erilist vajadust millegi tweakimiseks, defauldis 128 ning igati rahul(veel).
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Eser
HV veteran


liitunud: 22.11.2003




sõnum 05.05.2004 10:27:20 vasta tsitaadiga

jah muidugi sry. teema oli aktuaalne siis kui kaardid olid veel 16 või kõvemal vennal ehk 32mb
_________________
Must, ja karvane !
Kommentaarid: 23 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 22
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hotsepp
Kreisi kasutaja
hotsepp

liitunud: 22.10.2002




sõnum 28.05.2004 09:35:01 vasta tsitaadiga

MA ei saa ikkagi aru siis. Kas on siis mõttekas see väiksemaks jätta ja lasta kasutada videokaarti enda mälu rohkem või panna suurem väärtus ja sundid siis op mälu tööd tegema icon_rolleyes.gif
Vastake palun, sest just ühel sõbral võib see hetkel 9600pro-l näkkupanna.
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nganasan
HV kasutaja
Nganasan

liitunud: 30.10.2003




sõnum 28.05.2004 09:44:54 vasta tsitaadiga

no kõige lihtsam on vast proovida, paned 64MB, 128MB ja 256 MB, et kuidas kõige paremini jookseb, ise olen pikemat aega 64MB peal hoidnud ja pole mingit probleemi olnud (mängudes tavaliselt 1024X768) võib-olla tihedamatel resodel on agp aperture mõttekas suurendada

näiteks battlefield vietnam nõuab ju parasjagu rami ja kui sellest pool on juba video alla pandud, siis hakkab kõvakat swappima kõvasti
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ipc
HV vaatleja

liitunud: 11.08.2003




sõnum 28.05.2004 09:46:21 vasta tsitaadiga

Minu arvamus on selline, et kuskil 64mb peaks olema optimaalne...
Kui sul on programmid(mängud), millelel sellest ei piisa(videokaardi mälu + 64mb), siis osta parem videokaart, kus on rohkem mälu.
Igal juhul on kiirem videokaardi oma mälu ja parem on lasta seda maksimaalselt ära kasutada.

Kui AGP aperture suureks väänad, siis see ei tohiks vist tähendada, et kõik see mälu kohe kinni on. Mälu kaob ilmselt siis, kui mõni programm seda endale nõuab.
Kui see mälu kohe reserveeritakse, siis näiteks sellisel juhul, kui sul on onboard video, 64mb, mis kasutab süsteemi mälu + 64mb AGP aperture ja 128mb rammi(suht harva esinev tänapäeval, kuid näitena sobib hästi hetkel), siis peaks tekkima selline olukord, kus vaba mälu on täpselt 0 ja arvuti ei tohiks isegi mitte bootida.
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 29.05.2004 03:22:56 vasta tsitaadiga

Aperture size on op mälu hulk, mida videokaardil vajaduse korral lubatakse kasutada. Kui videokaardil on endal piisavalt mälu tekstuuride jm. hoidmiseks, siis ta op mälu kallale ei lähe ja kogu op mälu on muule süsteemile kasutamiseks vaba. Kui tekib moment, kus kõik enam videomällu ei mahu, küsib videokaart just nii palju op mälu endale kasutamiseks, kui palju momendil tarvis on ning see osa mälust reserveeritakse ainult videokaardi jaoks - jällegi ainult niikauaks, kus seda reaalselt tarvis on. Kui on vähegi võimalik, siis videokaart op mälu kasutada ei taha, sest see on videomälust reeglina tunduvalt uimasem ja aeglustab videokaardi tööd tunduvalt.
Aperture size piirang on selleks, et videokaart teinekord liiga suurt osa op mälust endale ei haaraks. Aperture size tuleb seada vastavalt sellele, kui suure osa võib lasta op mälust reserveerida, ilma et see tõsiselt op-süsteemi tööd segama hakkaks.
Kui arvutil on 1GB op mälu, võib Aperture size-iks vabalt lubada 512MB. Kui mälu on aga ainult 256MB, siis Windows XP kasutamisel ei maksa apertuuri suurusega liialdada - üle 64MB ei tasu panna, sest Windows tahab ise seda 256MB maksimaalselt kasutada. On mälu veelgi vähem - tuleb ka apertuur pisem määrata.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kalle
HV kasutaja

liitunud: 23.02.2002




sõnum 29.05.2004 10:27:48 vasta tsitaadiga

Host cycles that hit the aperture range are forwarded to the AGP bus without need for translation. The aperture size also determines the maximum amount of system memory that can be allocated to the AGP graphics card for texture storage.

Please note that the AGP aperture is merely address space, not actual physical memory in use. Although it is very common to hear people recommending that the AGP aperture size should be half the size of system memory, that is wrong!

The requirement for AGP memory space shrinks as the graphics card's local memory increases in size. This is because the graphics card will have more local memory to dedicate to texture storage. So, if you upgrade to a graphics card with more memory, you shouldn't be "deceived" into thinking that you will need even more AGP memory! On the contrary, a smaller AGP memory space will be required.

It is recommended that you keep the AGP aperture around 64MB to 128MB in size, even if your graphics card has a lot of onboard memory. This allows flexibility in the event that you actually need extra memory for texture storage. It will also keep the GART (Graphics Address Relocation Table) within a reasonable size.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 29.05.2004 12:52:48 vasta tsitaadiga

Enamus juttu on just seesama, millest minagi rääkisin. Viimane soovitus GART suuruse seisukohalt on muidugi asjakohane. Nii et kui AGP kaardil endal on mälu piisavalt, võiks apretuuri minimaalse hoida. Ja kui mingi uue ja eriti videomälunõudliku mängu jooksutamisel peaks mäng kobisema kukkuma, et videomälu ei piisa, siis võib ju seda apertuuri suuremaks kohendada.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hotsepp
Kreisi kasutaja
hotsepp

liitunud: 22.10.2002




sõnum 31.05.2004 09:24:22 vasta tsitaadiga

Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada?
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DigeBeni
HV Guru
DigeBeni

liitunud: 06.11.2001




sõnum 31.05.2004 09:44:39 vasta tsitaadiga

hotsepp kirjutas:
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada?

... ilmselt on need nö. täppismäärangud mõeldud integreeritud videokaardi omanikule, kus kasutatakse videomälu asemel süsteemi oma ...

_________________


viimati muutis DigeBeni 31.05.2004 10:30:17, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 5 :: 160
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ipc
HV vaatleja

liitunud: 11.08.2003




sõnum 31.05.2004 10:21:31 vasta tsitaadiga

Uuematel plaatidel üldiselt alla 32mb seda määrata ei saagi...
ja ka paljudel vanematel plaatidel, eriti just inteli omadel, on tihti ainult kaks valikult, 64mb ja 256mb
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004



Online

sõnum 31.05.2004 10:25:19 vasta tsitaadiga

hotsepp kirjutas:
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada?


Nii pisikest lisamälu lubamist kah ei soovitaks, mõni mäng võib siiski lisamälu vajada. Kui arvutil mälu on piisavalt, siis võiks see number ikka suurem olla, nagu antud soovituses öeldakse - 64 kuni 128MB. Soovitus apertuuri mitte liiga suureks ajada anti sellepärast, et GART tabel (graafikamälu aadressitabel) liiga suureks ei paisuks, sest see võib omakorda kiirusele kehvasti mõjuda. Nii et üle 128 ei ole eriti mõtet, aga kui mälu on piisavalt, siis vähem ka ei maksa jätta.

Ja ei maksa segi ajada apertuuri mälu ja onboard AGP-le reserveeritud (eksklusiivselt eraldatud) mälu, mida miski muu peale graafikaprotsessori ei saa kasutada ja mille võrra arvuti enda mälu väheneb. Seda nimetatakse BIOS-is hoopis teisiti, näiteks MS-6533 mobol "System Share Memory Size", mõnel teisel mobol jälle veidi teisiti - seda uurigu igaüks oma mobo jaoks ise kas BIOS-ist või manuaalist. Ja selle mälueralduse olemasolu ei tähenda omakorda, et "Aperture Size" seadet neil ei oleks. Ka neil on see täiesti olemas, ehk siis onboard AGP-le eraldatakse arvuti mälust 2 piirkonda - üks neist jäetakse ainult graafikakiirendi kasutada ja teine osa on see, mida tavaliselt kasutab muu süsteem, aga vajadusel tohib seda kasutada ka AGP.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hotsepp
Kreisi kasutaja
hotsepp

liitunud: 22.10.2002




sõnum 31.05.2004 11:10:23 vasta tsitaadiga

Jah tänud mehed. Mul endal epox 8k5a2 ja seal on sellised valikud. Ise olen proovinud 64, 128 ja 256 seadistusega ja pole probleeme ühegagi olnud. Küsisin sellepärast, et sõbral on ikka oma arvutiga jube kamm ja ei saa probleemist lahti ning sealt siis see AGP suuruse küsimus ka kui üks võimalikest põhjustest - kuid tulutult icon_sad.gif
Teema siis selline: https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=101018&highlight=
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
stepzter
HV veteran
stepzter

liitunud: 11.11.2001




sõnum 31.05.2004 16:35:25 vasta tsitaadiga

Dogbert kirjutas:
hotsepp kirjutas:
Aga milleks on valikud 1, 4, 16, 32, 64 jne siis juba edasi??? Kas panna siis juba 1MB ja mitte lasta videokaartil üldse lisa ressurssi saada?

Nii pisikest lisamälu lubamist kah ei soovitaks, mõni mäng võib siiski lisamälu vajada. Kui arvutil mälu on piisavalt, siis võiks see number ikka suurem olla, nagu antud soovituses öeldakse - 64 kuni 128MB. Soovitus apertuuri mitte liiga suureks ajada anti sellepärast, et GART tabel (graafikamälu aadressitabel) liiga suureks ei paisuks, sest see võib omakorda kiirusele kehvasti mõjuda. Nii et üle 128 ei ole eriti mõtet, aga kui mälu on piisavalt, siis vähem ka ei maksa jätta.

Ma ei ole küll 100% kursis, kuidas GART täpselt töötab, aga loogiline oleks, et AGP Aperture on jagatud 4kB lehtedeks ja hoitakse mälus iga lehe jaoks füüsilist aadressi, kus see leht asub (kui asub kuskil). Sellisel juhul ei loe selle tabeli suurus eriti midagi, kuna niikuinii tehakse lookup GART'i võttes AGP Aperture aadressist esimesed 20bitti ja lahutades nendest AGP Aperture'i algusaadressi, saadud aadressilt loetakse siis vajalik 4kB leht. Mitte üks osa sellest protsessist ei sõltu kuidagi AGP Aperture suurusest ja seega kiirusele ei tohiks see küll kuidagi mõjuda. Samuti ei paisu see tabel kohutavalt suureks, kuna 256MB aperture puhul on tabeli suurus ei rohkem ega vähem kui 256kB.

Edit: Päris mälu kallale ronib AGP aperture tõepoolest alles siis, kui videokaardil mälu saab otsa, aga niigikitsast virtuaalsest aadressruumist hammustab ta küll tüki ära. See tähendab, et Windowsi puhul on 4GB aadressruum jaotatud pooleks, 2GB mälu saab programm ise kasutada (see 2GB on aadressite piir, selle vastu ei aita kõvakettale swappimine), ülejäänud 2GB sees majandab kernel, kust siis on vastavalt videokaardi mälu hulgale hammustatud kaks korda nii suur tükk sinna kirjutamiseks/lugemiseks, siis AGP Aperture jaoks üks tükk ning peale seda peab kernelil veel teiste asjade jaoks ka ruumi jaguma. Seega kui 512MB kaardid tulevad on ikka väga nutune lugu, kui ainult 32bitime masin on.

Üldiselt väga vähe ei maksa seda aperturet panna, kuna rohkem panemisest erilist kahju ei ole (kui ma olen muidugi õigesti aru saanud GART tööpõhimõttest) ja liiga vähe panemise puhul võib järsku kasutatav mälu otsa saada. Näiteks UT2004 kasutab kohati suurusjärgus 170MB videomälu. Ja 6xFSAA 1600x1200 värvi ja sügavuse tagapuhver võtab 88MB videomälu. Sellele lisaks veel 44MB esipuhvrit (+ veel 44MB triple bufferinguga) ja isegi 256MB kaardil läheb üsna kitsaks kätte ära.


viimati muutis stepzter 31.05.2004 16:49:53, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  Videokaardid / Monitorid / TV »  Agp Aperture Size mine lehele 1, 2  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.