Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
mdgfa
HV vaatleja
liitunud: 02.04.2016
|
10.05.2017 09:17:31
|
|
|
Tupsu kirjutas: |
Olles aga elektrirataste alal võhik, tekkisid küsimused.
1. Kas piisab sellest, kui käru üks ratas veab? Kui jah, siis kumba poolt eelistada, tee või kraavi poolse ratta vedama panemist?
Käru kinnitub klambriga tagumise kahvli külge, mitte sadula posti.
2.Kuidas ära petta pedaalimise andurit ? Kas piisab anduri ostmisest käru mitte vedava ratta külge, et see simuleeriks väntamist ?
3. Kas piisab, kui see tuledega regulaator eri abistamise astmete osas jääb käru külge ? Selle rattani vedamine eeldaks, et käru saaks kasutada ainult ühe spetsifilise jalgratta küljes.
4. Kas Makita lubatud lõppkiirus 15 km/h on käru jaoks piisav, ehk siis kui juhtumisi on ratta kiirus 20km/h (alla mäge või muu pime juhus ) kas siis hakkab mootor pidurdama või lülitub lihtsalt välja? Ratast ise kasutades ei suutnud sellist välja lülitavat olukorda kiirusega tekitada, aga ega see pole minu suuruse ja kaalu jaoks mõeldud ratas ka.
|
proovin midagi vastata
1. Ühe ratta vedu on asfaldil arvatavasti piisav, sest kolmerattalised jalgrattad (nii delta kui tadpole konfiguratsioonis) on tavaliselt ühe ratta veoga ja koormus vedavale rattale on neil 33-40%. Ka käru piisava massi puhul ei tohiks asfaldil haarduvusest puudu jääda. Teine asi on aga kaherattalise käru ühe ratta veo puhul võimalik külgsuunaline jõud, mis võib juhitavust mõjutada. Igatahes on sama ideed ka varem kasutatud ning näiteks too massin kasutab vasaku ratta vedu https://electricbikereview.com/ridekick/power-trailer/.
2. pedaali andureid on kahte tüüpi, väändemomenti mõõtvad ja lihtsad väntamiskiirust mõõtvad. Väga suure tõenäosusega on sellisel odaval rattal väntamiskiirust mõõtev Halli andur ning selle saab edukalt sinu poolt kirjeldatud viisil ära petta. Iseasi on ratta ja väntade erinevast liikumiskiirusest tulenev efektid mootori tööle, võibolla ehk vaja vähendada magnetite arvu ratta küljes.
3. Tuledega regulaatori all pead sa vist silmas kasutajaliidest, mis näitab aku laetust ja võimaldab valida abistamistugevust. Kärule kinnitades jääd lihtsalt ilma aku laetustaseme infost ja abistamistugevust saad valida vaid rattalt maha tulles ning kärus nuppu vajutades.
4. Oletan, et Makita mootor on vabajooksusiduriga ja ülekandega, mitte otseveomootor, pildilt paistab küll selline pisike olevat, mis kindlasti ei sarnane otseveomootoritega. Seega mingisugust pidurdamist see mootor teha ei peaks saamagi ning töötab tühjalt oma täiskiirusel.
Mootori väljalülitamine pidurdamisel on tavaliselt lahendatud heebli küljes oleva lülitiga, kuna sa rattale mingit traati tõmmata ei taha, siis peaks tõesti mingi inertslüliti aretama (eeldusel, et pidurid on tugevamad mootori veojõust). Kardan, et trummelpidurit rummu küljes pole võimalik ilma trossi lenksuni tõmbamata tööle panna, sest tegu on vedava käruga ja sellisel puhul inertspidurit sest ei areta.
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
10.05.2017 09:41:46
|
|
|
Tupsu kirjutas: |
Mootor ise on 100W ja sellest võiks käru jaoks piisata. Kui hästi peaks olema aga teostatudvedavat ratast hoidva kahvli ja käru raami kinnitus, et seda alt ära ei väänaks ?
|
Ma alustaks sellest, et loobuks 100W mootoriga lahendusest. Kui just ülekannet vahel pole, siis 100W on ikka väga lahja. Võrdluseks keskmine täiesti tavaline meessoost rattur väntab kuskil ~120W.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
Tupsu
HV Guru
liitunud: 02.10.2002
|
13.05.2017 00:48:45
|
|
|
ranel kirjutas: |
Tupsu kirjutas: |
Mootor ise on 100W ja sellest võiks käru jaoks piisata. Kui hästi peaks olema aga teostatudvedavat ratast hoidva kahvli ja käru raami kinnitus, et seda alt ära ei väänaks ?
|
Ma alustaks sellest, et loobuks 100W mootoriga lahendusest. Kui just ülekannet vahel pole, siis 100W on ikka väga lahja. Võrdluseks keskmine täiesti tavaline meessoost rattur väntab kuskil ~120W. |
Ma arvan, et seal on ikka mingi ülekanne sees.
Olen hetkel pärast paari hormoonravi kuuri nagu kakuke (170 kg ) ja mind veab see ratas ilusti.
Muidugi on ratta kandevõime ainult 110 kg aga ega ma sellega metsas ei sõida Paar korda kruusateel testitud.
Kardan, et ägedamad mootorid kipuksid juba käruga koos ratast lükkama, mitte enam abistama. Olen nõus ju käru ka natuke kondijõul vedama, lihtsalt juba tühikaal on 25kg ja kandevõime 60 kg.
|
|
tagasi üles |
|
|
deathdog
HV kasutaja
liitunud: 22.03.2009
|
19.05.2017 21:27:33
|
|
|
Eilse uudise et soomlaste otseveomootoritega elektriauto on väga säästlik, tekkis küsimus et kas jalgratta puhul sama? on keegi võrrelnud? Või lihtsalt soomlased hea softi kirjutanud mootorite juhtimiseks.
|
|
tagasi üles |
|
|
waux
HV Guru
liitunud: 01.07.2006
|
20.05.2017 18:11:03
|
|
|
Kaevan Mis nende EVBIKE-de head-vead siis on?
Minuni on jõudnud sellise mootoriga imepill, millel assist ei tööta. Käsikaasiga töötab. Kuna ise olen suht tumba, siis ei oska viga otsidagi.
|
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
21.05.2017 14:21:27
|
|
|
Assist on tavaliselt lahendatud magneti(te)ga rõngaga pedaali/vedava hammaka küljes.
Need magnetid käivad mööda anduri(te)st - seega kõigepealt tuleks veenduda anduri korrasolekus -
multimeetriga vooluringi mõõtes peab andur magnetit saades siis vastavalt ringi kas lahutama või ühendama,
kui midagi ei juhtu magnetiga anduri juures jebides, siis on andur vigane/kaabel katki.
See võiks vast esimene step olla veaotsingul, loomulikult veenduda et kaabeldus andurist kontrollerisse ka korras on.
|
|
tagasi üles |
|
|
mdgfa
HV vaatleja
liitunud: 02.04.2016
|
21.05.2017 20:20:09
|
|
|
deathdog kirjutas: |
Eilse uudise et soomlaste otseveomootoritega elektriauto on väga säästlik, tekkis küsimus et kas jalgratta puhul sama? on keegi võrrelnud? Või lihtsalt soomlased hea softi kirjutanud mootorite juhtimiseks. |
Auto puhul määrab säästlikuse lisaks mootori ja ülekande kasutegurile ka veeretakistuse ja õhutakistuse minimeerimine. Too Toroidion on pildi järgi hinnates küllaltki väikese ristlõikepindalaga ning voolujoonelise kerega, siit ka säästlikkus. Maanteekiirustel on õhutakistus olulisim edasiliikumise takistaja, elektrimootorite puhul on kasutegur sisepõlemismootoritega võrreldes suur, seega energia kulub peamiselt õhutakistuse ja veeretakistuse ületamisele, atmosfääri elektrimootor eriliselt ei soojenda nagu sisepõlemismootor, millel on õhu kütmine peamine energiakulu. Jalgratta puhul on õhutakistus sama kiiruse juures veelgi olulisem (umbes 25 km/h on see juba suurim takistaja), tingituna kerge sõiduki veeretakistuse väiksusest ja ratturi kohutavalt suurest õhutakistustegurist: Cd 1-0.80, autol Cd u. 0.30 . Seega kokkuvõtvalt, asi pole pigem elektrimootori konfiguratsioonis, kuivõrd õhu- ja veeretakistuses. Jalgrataste puhul peaks olema efektiivseimad velomobiiliks nimetatavad kolmerattalised, mis sama pingutuse juures on tasasel maal oluliselt kiiremad tavalisest meestekast (mäkketõus on muidugi teine asi).
|
|
tagasi üles |
|
|
enterprice
HV veteran
liitunud: 18.12.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
24.05.2017 15:47:54
|
|
|
Pole lihtne, põhimõtteliselt kontrolleri ja aku vahetus.
|
|
tagasi üles |
|
|
Andres_O
HV vaatleja
liitunud: 17.11.2015
|
25.05.2017 10:45:01
|
|
|
Äkki juhendis ikka asi kirjas?
Mõlemal viidatud rattal on max kiirus 35 ja ühel öeldud et 25-ne piirang on valitav.
|
|
tagasi üles |
|
|
enterprice
HV veteran
liitunud: 18.12.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
25.05.2017 18:10:47
|
|
|
Panin alla, esmamulje hea. Ei saa arugi kui 70 km/h sees on
Kurve kohe julgem võtta ja kruusal julgen nüüd kimada niiet tolmupilv taga.
1 aasta võiks vähemalt kesta (10 000km)
Spoiler
|
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
25.05.2017 21:49:54
|
|
|
Mul esimesel rehvil on tubli 2-3k ja see peen muster on täiesti alles
Tagumisel on keskel kitsas sile triip, aga jämedat mustrit praktiliselt vähemaks ei ole jäänud.
Märjaga ole muidugi selle rehviga pisut ettevaatlikum, vähemalt esialgu.
Muru peal on l¤%slibe, aga samas metsateed ja selline on superhea grip oma veerevuse kohta.
|
|
tagasi üles |
|
|
enterprice
HV veteran
liitunud: 18.12.2003
|
26.05.2017 13:19:37
|
|
|
Andres_O kirjutas: |
Äkki juhendis ikka asi kirjas?
Mõlemal viidatud rattal on max kiirus 35 ja ühel öeldud et 25-ne piirang on valitav. |
Sain edasimüüjalt info, et peab ühe juhtme lahti ühendama. Proovin õhtul järgi.
|
|
tagasi üles |
|
|
Maidor
HV kasutaja
liitunud: 20.08.2013
|
26.05.2017 19:46:21
|
|
|
Kuidagi väga peened kodarad. Kas ära pole murdunud? Mul tavalised rattakodarad tagarattal läks iga sõiduga, kui oli 1700W. Või on roostevaba kodarad poole tugevamad?
Panin alla, esmamulje hea. Ei saa arugi kui 70 km/h sees on
Kurve kohe julgem võtta ja kruusal julgen nüüd kimada niiet tolmupilv taga.
1 aasta võiks vähemalt kesta (10 000km)
Spoiler
[/quote]
|
|
tagasi üles |
|
|
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
31.05.2017 06:25:23
|
|
|
Sellise kitsega on isegi 25 km/h liiga palju. Tasub mõelda ikka veidi.
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
31.05.2017 08:01:20
|
|
|
132V kontroller on teel, lähen 120V peale üle, siis saab ehk 100km/h kätte.
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
31.05.2017 11:22:34
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
132V kontroller on teel, lähen 120V peale üle, siis saab ehk 100km/h kätte. |
Sellisel kiirusel võiks juba motovarustust kasutada ja kinnist kiivrit.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
waux
HV Guru
liitunud: 01.07.2006
|
31.05.2017 11:23:44
|
|
|
Milleks. Õpelikke näiteid elust on ka vaja
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
31.05.2017 13:30:36
|
|
|
waux kirjutas: |
Milleks. Õpelikke näiteid elust on ka vaja |
Sellistel kiirustel näite tegijal pole õnnetuse korral midagi enam õppida.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
31.05.2017 13:36:40
|
|
|
Siis ei jää vähemalt vigaseks.
|
|
tagasi üles |
|
|
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
05.06.2017 17:47:01
|
|
|
Ega mõnel inseneril siin pole 6x0.15mm nikliriba üle?? Sobib ka mõni muu laius. Soovitavalt Tallinnas või selle lähiümbruses.
|
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
06.06.2017 09:13:31
|
|
|
Kui kellelgi on "kadaka" aku BMS üle, siis vahetaks mingi kupüüri vastu selle.
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
06.06.2017 09:55:49
|
|
|
Hiinakas on juba teel, aga kui kohapealt midagi saaks, oleks operatiivsem
|
|
tagasi üles |
|
|
|