Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Küsitlus: Kas suitsetad autos (tavasigaretti)? |
Ei, ei suitseta üldse |
|
80% |
[ 104 ] |
Ei suitseta autos, mujal küll |
|
12% |
[ 16 ] |
Jah, suitsukonide jaoks kasutan tuhatoosi |
|
3% |
[ 4 ] |
Jah, suitsukonid viskan aknast välja |
|
4% |
[ 6 ] |
|
hääli kokku : 130 |
|
autor |
|
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
18.09.2016 22:39:37
|
|
|
Kisub külmaks jah. Millised talverehvid see aasta head on? Eelmised on 5 talve all olnud, peaks uued ostma, kuigi mustrit ja naelu veel on.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
19.09.2016 00:12:18
|
|
|
SSD kirjutas: |
p2ep kirjutas: |
SSD kirjutas: |
Siks oli pmtl. ainus vene auto mis talvel heasti soojaks läks.
Ja kütet võttis ta nii nagu tolleaegsed autod ikka. Ehk nii 8-9 keskmiselt. |
ZAZ968 läks kah heaste soojaks - tal oli ju bensul töötav ahi. |
No jah, aga kippusid põlema ka minema. Ja bena kulus kah vist ebameeldivalt palju. Mingeid numbreid ma ei tea, tean vaid seda, et sappari omanikud, seda ahju väga kasutada ei tahtnud. |
Sapakas võttis 10 kanti. Ahju töötamist ma kunagi oma silmaga ei näinudki.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004

|
19.09.2016 00:33:22
|
|
|
2III7 kirjutas: |
Oisu. kirjutas: |
2III7 kirjutas: |
Isegi VAZ 2103-el oli väike elektriline küttekeha radika juures. |
Siks on ju siberi mersu, talvel kõige soojem auto
Ilmaski ei usu, et vajab lisa soojendust.
Soomes, Rootsis, Norras oli lisana el. mootoriploki soojendus ja salongi puhur. Töötas 230V pealt. Võibolla mõtled seda siis? |
ei mõtle seda. Kunagi sai üks 03 juppideks võetud ja sellel oli salongi radika juures väike pulga kujuga küttekeha, töötas 12v pealt. Tundus originaal mitte isearetus. |
Oled kindel, et see temperatuuriandur ei olnud? Need olid pulgakujulised, 15mm läbimõõduks võib-olla ja umbes 50-60mm pikad, messingkestas. Ja 12V loomulikult.
Juhul kui pulga seest mingi pisikese spiraali leidsid, siis tähendab et see oli bimetall-andur. Jah, need läksid töötamisel ka soojaks natuke.
Suht välistatud, et aku pealt puhtalt elektriga mootorit soojendatakse, sest see oleks üüberlollus: kuna mootori jahutusvedeliku soojendamiseks peaks küttekeha olema ~400-500W, see teeb 12V puhul 33-42A voolutugevuseks (see tähendab üsna jämedaid juhtmeid).
Tüüpiline 55-60Ah aku saaks tühjaks tunniga, "kõlisevalt tühjaks" paariga. Mootori soojendamiseks ~20-30° võrra sellise võimsusega küttekehaga kulub rohkem kui tund. Seega iga korraga aku tühjaks ja käivitada pole enam millegagi. Täislaadimiseks läheb aga mitu korda rohkem aega, sõiduga täislaadimiseks peaksid terve päeva tiirutama vahepeal peatumata.
Lisaks on 400-500W küttekeha natuke suurem kui lihtsalt pulk, see on pigem teeklaasi-keeduspiraali mõõtu. Ja seda mitte niivõrd sellepärast, et sama võimsusega küttekeha kompaktsemaks teha ei saa, vaid sellepärast, et küttekeha pindala peab olema piisav selle võimsuse ülekandmiseks jahutusvedelikule.
12V pealt töötavad soojendused kasutavad elektrit ainult leegi süütamiseks, kütuse ettepumpamiseks ja mõnel juhul ehk põletis tõmbe tekitamiseks ja/või vedeliku tsirkulatsiooniks. Kogu soojusenergia tuleb kütuse põletamisest.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
19.09.2016 05:21:45
|
|
|
Jaa
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
2III7
HV veteran

liitunud: 20.09.2003
|
19.09.2016 08:59:34
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Oled kindel, et see temperatuuriandur ei olnud? Need olid pulgakujulised, 15mm läbimõõduks võib-olla ja umbes 50-60mm pikad, messingkestas. Ja 12V loomulikult.
Juhul kui pulga seest mingi pisikese spiraali leidsid, siis tähendab et see oli bimetall-andur. Jah, need läksid töötamisel ka soojaks natuke.
Suht välistatud, et aku pealt puhtalt elektriga mootorit soojendatakse, sest see oleks üüberlollus: kuna mootori jahutusvedeliku soojendamiseks peaks küttekeha olema ~400-500W, see teeb 12V puhul 33-42A voolutugevuseks (see tähendab üsna jämedaid juhtmeid).
Tüüpiline 55-60Ah aku saaks tühjaks tunniga, "kõlisevalt tühjaks" paariga. Mootori soojendamiseks ~20-30° võrra sellise võimsusega küttekehaga kulub rohkem kui tund. Seega iga korraga aku tühjaks ja käivitada pole enam millegagi. Täislaadimiseks läheb aga mitu korda rohkem aega, sõiduga täislaadimiseks peaksid terve päeva tiirutama vahepeal peatumata.
Lisaks on 400-500W küttekeha natuke suurem kui lihtsalt pulk, see on pigem teeklaasi-keeduspiraali mõõtu. Ja seda mitte niivõrd sellepärast, et sama võimsusega küttekeha kompaktsemaks teha ei saa, vaid sellepärast, et küttekeha pindala peab olema piisav selle võimsuse ülekandmiseks jahutusvedelikule.
12V pealt töötavad soojendused kasutavad elektrit ainult leegi süütamiseks, kütuse ettepumpamiseks ja mõnel juhul ehk põletis tõmbe tekitamiseks ja/või vedeliku tsirkulatsiooniks. Kogu soojusenergia tuleb kütuse põletamisest. |
Jep, umbes sellise suurusega see oli, ju siis oli temp andur hoopis Seda ei teagi kas ta soojaks läks või mitte, lihtsalt visuaalselt meenutas klassikalist keraamilise südamiku ja takistustraadiga küttekeha.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
 |
p2ep
HV veteran
liitunud: 13.12.2003
|
19.09.2016 18:09:17
|
|
|
ranel kirjutas: |
Sapakas võttis 10 kanti. Ahju töötamist ma kunagi oma silmaga ei näinudki. |
Töötava ahjuga talvel 400 km (Talna ja tagasi) oli 8,5 l / 100. Soe oli, järelikult töötas.
|
|
Kommentaarid: 32 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
Nu
HV Guru

liitunud: 21.12.2001
|
19.09.2016 19:51:01
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Suht välistatud, et aku pealt puhtalt elektriga mootorit soojendatakse, sest see oleks üüberlollus: kuna mootori jahutusvedeliku soojendamiseks peaks küttekeha olema ~400-500W, see teeb 12V puhul 33-42A voolutugevuseks (see tähendab üsna jämedaid juhtmeid).
|
Ma olen oma autol mõõtnud ampertangidega. 98A tarbis. Loomulikult akupealt see ei peagi töötama. Genekas on ka ju olemas.
_________________ DO you want it.. And if you had it would you flaunt it...
ss |
|
Kommentaarid: 177 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
157 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
20.09.2016 14:30:55
|
|
|
Volum, kas 110kw bmw diisel on hea engine?
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2016 14:35:30
|
|
|
prtv kirjutas: |
Volum, kas 110kw bmw diisel on hea engine? |
ei
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
20.09.2016 14:36:45
|
|
|
kas 100kw on parem?
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2016 14:43:00
|
|
|
lihtsam ja lolle "super engineering" vigu vähem va. kui läbisõit juba 300+K.
Ja suitsevad hirmsalt just uuemad mootorid mitte see.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
20.09.2016 14:51:46
|
|
|
e46 vaatan. Kui 110kw on jama, siis vanem 100kw on hea, aga kuidas on 135kw variandiga? Väikse läbisõiduga diislit väga ei leia turult.
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
20.09.2016 14:54:58
|
|
|
Miks bensukat ei vaata?
_________________ Tahad autovaruosi hea hinnaga? Kirjuta mulle ja saad mu kaudu suurema soodustusega konto ühes tuntumas veebipoes. |
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
20.09.2016 15:00:33
|
|
|
3.0 eelistatakse rohkem, aga jah. Läbisõit... sirvi BMW foorumit natuke. Sealt saad pildi ette mida tuleks hetkel jälgida. 3.0 puhul on juba näha seda, et röögatud läbisõidud ja hooldamatus ei lase teistel hingata (nagu suitsusein on mõni X5)
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
lightbluefox
HV Guru
liitunud: 30.12.2004
|
20.09.2016 15:10:37
|
|
|
Tüüpiline, ostetakse bmw-d ja kõige olulisem on kütusekulu
Pole ime, et vist vist kõik bmwd Kesk-Sõjamäe 7 lõpetavad
|
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
20.09.2016 15:15:21
|
|
|
Janis kirjutas: |
Miks bensukat ei vaata? |
vähe on neid manuaalkastiga universaale
|
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Volum
Kreisi kasutaja
liitunud: 18.01.2006
|
20.09.2016 22:38:27
|
|
|
prtv kirjutas: |
Volum, kas 110kw bmw diisel on hea engine? |
Ei, kui sa just väga väikse läbisõiduga isendit ei osta. Ja isegi kui leiad midagi, siis kindlasti on keritud. Bensukatel on jällegi see mure, et ketid kipuvad venima. Isegi 2.0 mootoril. Diisli puhul on oluline see, mis seisus pihustid on, mis lõhnad heitgaasil on (ära hooratud mootoritel on selline väga vastik ving, hooldatud omadel on hoopis teistsugusem) ja kas tühikäigul mootor vibreerib või mitte.
_________________ Tellin originaal A-varuosasi saksast. 15-70% soodsamalt kui esindustes!
Teostan diagonstikat tehasetasemel: BMW, VAG (Audi, VW, Seat, Skoda ja kaubikud), Volvo (sõiduautod), Scania - Tartus, Põlvas ja lisatasu eest Võrus. |
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
20.09.2016 22:52:17
|
|
|
tsitaat: |
Ja suitsevad hirmsalt just uuemad mootorid mitte see. |
See on jah ulme, suva, mis tootja, sarjavad siin toyotat, aga audid ja üks uuem 7'ne bmw vedas täna kohaltvõtul asfaldile kenad tahmajutid. Vägisi tundub, et diisel on surnud tehnoloogia
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
20.09.2016 23:03:12
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Ja suitsevad hirmsalt just uuemad mootorid mitte see. |
See on jah ulme, suva, mis tootja, sarjavad siin toyotat, aga audid ja üks uuem 7'ne bmw vedas täna kohaltvõtul asfaldile kenad tahmajutid. Vägisi tundub, et diisel on surnud tehnoloogia |
Kas uuem bmw on selline 300000+km läbisõiduga?
Mu arust on linnas tossavaid audisid ja toyotasid suht võrdselt, sekka ka mõni üksik 10+a vana mersu ja bmw.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
21.09.2016 00:17:05
|
|
|
Ilmselt juba olnud, või siis ka mitte.
Spoiler 
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 141 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
126 |
|
tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
21.09.2016 06:09:26
|
|
|
Markos kirjutas: |
tsitaat: |
Ja suitsevad hirmsalt just uuemad mootorid mitte see. |
See on jah ulme, suva, mis tootja, sarjavad siin toyotat, aga audid ja üks uuem 7'ne bmw vedas täna kohaltvõtul asfaldile kenad tahmajutid. Vägisi tundub, et diisel on surnud tehnoloogia |
Kui diisel on surnud tehnoloogia, siis miks see tehnoloogia rasketehnikal, mis ju tegelikku tööd teeb domineeriv on? Kui diisel on surnud tehnoloogia, miks siis mootorit toodetakse ja miks see nii levinud on?
Sa ikka saad aru, miks nn "tahm" diislist välja tuleb? Oled tööpõhimõtetega kursis?
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
Volum
Kreisi kasutaja
liitunud: 18.01.2006
|
21.09.2016 07:19:04
|
|
|
Diiselmootor rasketehnikal õigustab end ära, just sellepärast kuna sõidetakse miljoneid kilomeetreid. Sõiduautoga sõidetakse 20-30k km aastas. Kui ostad uuena, siis esimesed 100k on kihvt tehnoloogia, pärast seda muutub surnuks.
_________________ Tellin originaal A-varuosasi saksast. 15-70% soodsamalt kui esindustes!
Teostan diagonstikat tehasetasemel: BMW, VAG (Audi, VW, Seat, Skoda ja kaubikud), Volvo (sõiduautod), Scania - Tartus, Põlvas ja lisatasu eest Võrus. |
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
21.09.2016 07:57:01
|
|
|
Isegi see lexuse senine arendus hübriidi alal on suhteliselt jama. vead kaalu kaasa ja loodetud võimsuskasvu ei saa. Emotsiooni osas bensuka panid sinna, aga see pandi momendi pärast ehk oleks võinud ka diisli panna (tihti ikka need edevad süsteemid suhteliselt kasutud)
Ehk sisuliselt selles võrdluses on diisel ja uued võimsad bensukad ikka kõvasti arenenud ja pigem võiks loota superkondekate+aku arengule st. saad terava mootori+ hunniku lühiajalist lisavõimsust. See, et saad 50km vajadusel aku najal sõita on tegelikult igav ja mõttetu.
Diislist: 100-120K peal on raha tagasi vs sama VAG bensukaga.
Aurise 1,6-ga oli mul linnas keskmine 8,7-9,7. Superbiga 5,5-6,8
100K peale siis 3000.- vahet.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
21.09.2016 08:19:06
|
|
|
Mul keskmine 9 sajale aga diislit ikka ei vôtaks. Elus on muudki peale kutusekulu
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
|