praegune kellaaeg 13.07.2025 13:50:19
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
mufferino
Kreisi kasutaja
liitunud: 12.09.2013
|
29.04.2016 10:11:22
|
|
|
Tanel kirjutas: |
crackpot, sorry ma pole väga jälginud enam, mis see fy on millest kogu aeg räägid?
Mingi hetk tekkis teemasse sisse ja kohe alguses ei küsinud ka mis see on  |
taxify
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
29.04.2016 10:25:14
|
|
|
ot: |
Tanel kirjutas: |
crackpot, sorry ma pole väga jälginud enam, mis see fy on millest kogu aeg räägid?
Mingi hetk tekkis teemasse sisse ja kohe alguses ei küsinud ka mis see on  |
Spoiler 
|
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
29.04.2016 10:26:01
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Mina juba mõtlesin, et mingi uus äpp vms.  |
Sa polnud kusjuures ainus...
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
crackpot
HV kasutaja

liitunud: 04.11.2015
|
29.04.2016 10:46:02
|
|
|
Sry segaduse eest.
Taksojuhi kutsehaigus on lühendid, fy=taxify, go=taxigo, bj=bussijaam, lj = lennujaam, bp=bussipeatus jne. Kirjutan edaspidi välja. Vabandust!
_________________ I´m so uber this... |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
29.04.2016 10:48:43
|
|
|
ot: |
Lühendit "bj" ei soovita samuti tekstis kasutada  |
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
mufferino
Kreisi kasutaja
liitunud: 12.09.2013
|
29.04.2016 10:50:56
|
|
|
Betamax kirjutas: |
ot: |
Lühendit "bj" ei soovita samuti tekstis kasutada  |
|
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
crackpot
HV kasutaja

liitunud: 04.11.2015
|
29.04.2016 11:33:40
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Ja uberfy all peetakse silmas Uber/Taxify nähtust tervikuna? |
Just nii, nähtus, mis taksodega paralleelselt eksisteerib. Drivr-iga sama, aga see on nii marginaalne äpp, et temast ei ole põhjust rääkida.
_________________ I´m so uber this... |
|
tagasi üles |
|
 |
arcar
HV vaatleja
liitunud: 15.02.2014
|
29.04.2016 18:03:33
|
|
|
crackpot kirjutas: |
Sry segaduse eest.
Taksojuhi kutsehaigus on lühendid, fy=taxify, go=taxigo, bj=bussijaam, lj = lennujaam, bp=bussipeatus jne. Kirjutan edaspidi välja. Vabandust! |
bj päris hea
_________________ www.arcar.eu 56291000 Allar. Odavad rendiautod al.5 euri päev. |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
riaak
HV Guru

liitunud: 22.09.2002
|
30.04.2016 02:52:07
|
|
|
crackpot, kas ajalehe jaoks ei ole mõelnud mingit kirjatükki kirjutada? Delfi Rahva hääl jms peaks vastu võtma küll ning tundub hea teema (taksojuhi kulud ja tulud, miks taksondus on nagu ta on, mida uut annab meile Uber) olevat, mida laiale ringile tutvustada.
_________________ ¯\_(ツ)_/¯ |
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
105 |
|
tagasi üles |
|
 |
crackpot
HV kasutaja

liitunud: 04.11.2015
|
30.04.2016 18:38:43
|
|
|
riaak kirjutas: |
crackpot, kas ajalehe jaoks ei ole mõelnud mingit kirjatükki kirjutada? Delfi Rahva hääl jms peaks vastu võtma küll ning tundub hea teema (taksojuhi kulud ja tulud, miks taksondus on nagu ta on, mida uut annab meile Uber) olevat, mida laiale ringile tutvustada. |
Eks ma ole siia-sinna kirjutanud, nii mõnele poliitikule, ametiasutusele kui väljaandele, aga taksojuhi "nutt ja hala" ei huvita kedagi - Delfil on päris mitme taksojuhi kirjad mitmeid kuid "läbivaatamisel".
Kui end kokku võtaks, äkki Ekspressiga oleks võimalus - see Uberi test, mille Tänavsuu tegi, oli kenasti erapooletu ja loogiliste järeldustega, et ei tasu ju ära. Ning Luik ise on kommentaarides nentinud, et sai imelisest Uberist keeleoskamatu juhiga tehniliselt korrast ära auto, mis heitgaasid salongi ajas.
Samas ei oska ma midagi öelda, konkreetselt - ma näen fundamentaalseid vigu, mis ei tulene otse taksosektorist seest, vaid suur osa tuleb meie seadusandluse ja järelvalve vigasusest laiemas plaanis. Nö fundamentaalsed möödalaskmised, mille korrigeerimine päris mitu halva maksulaekumisega vigast sektorit oluliselt remondiks. Tõsi küll, kõrgema teenuse hinna arvelt, klient kannatab.
Nt kinnisvara ja iluteenindusega olen kaudselt kokku puutunud - samamoodi longatakse FIE-de peal, sest muidu ei jääks ettevõte ellu. Riskid suunatakse õnnetule tööotsijale.
Õnneks on kõik nimetatud sisuliselt ka luksusteenused - klient, kui rahakott ei kannata, saab ka ilma hakkama või väga harva kasutades, nii et õigustada seda pornot "tarbija nõudlusega" ei ole kuigi õige.
Parandamist peaks alustama päris kaugelt ja üks on kindlasti küsimus, mis otse Taxify-d ja Uberit puudutab. Kuidagi tuleb ära määrata, väga detailselt, piir ettevõtja ja töötaja vahel.
OÜ-tamisega võeti see käsile, aga FIE-tamine vajab samuti otsustavat lähenemist, selgitustööd ja rikkumiste puhul sanktsioone, sest ülal mainitud valdkondades on FIE-ndus lihtsalt inimeste tarbimine tugevama osapoole e ettevõtja poolt (kes tegelikult ja FIE-sid kasutamata seda ettevõtet elus hoida ei suudaks... ja loogiline, et FIE siis kannatab tugevalt, kandes kõik, mida ettevõtja ei suuda).
Väidan ka, rahulikult, et kui Uber ja Taxify järgiks seaduseid, mida senised taksoettevõtted, Uber ja Taxify ei oleks konkurentsivõimelised, seepärast ongi neile uut seadust vaja.
See uus seadus aga, isegi esialgu vaid läbi ÜTS-i, looks halbu pretsedente, just samase inimeste ja nende vara ärakasutamise osas, see muutuks nagu uueks normaalsuseks - dog eat dog ja kindlasti läheb see sõidujagamise raamidest välja, mudelit hakatakse teistes valdkondadeski ekspluateerima.
Varsti lähed tööle oma arvuti, netiühenduse, tooli, lauaga, maksad pinna eest veel renti ja lõpuks saad tehtust, mis üldse raha sisse tõi, 70- 80%, millest kannad kõik ettevõtluskulud. Või autoremonditöökotta oma tõstuki, keevituse ja tööriistakohvriga. Jne.
Kopeerin:
Kas Uberi või Taxify äppi töö tegemisel kasutades on autojuhi näol tegemist ettevõtjaga, kes on äpifirmale võrdne äripartner?
1) Äpifirma määrab teenuse hinna või vähemasti hinna ülempiiri
2) Äpifirma määrab nõuded töö teostamise vahendile e autole (kohati ka juhile riietuse)
3) Äpifirma võib proovida rakendada keeldu töötada "konkurendi" äpi kaudu
4) Äpifirma otsustab juhi kõlblikuse antud töökohale ja võib juhi blokeerida (sisuliselt vallandada) ka põhjuseta (või juhile arusaamatu ja ülekohtusena tunduva selgitusega)
5) Äpifirma kohustab juhti teatavat hulka töid vastu võtma, isegi kui see juhi ärihuvidega kokku ei sobi (liiga pikk ettesõit)
6) Äpifirma annab juhile "range soovituse" teenindada ka joobes ja potentsiaalselt konfliktseid kliente, keda juht parema meelega väldiks
7) Äpifirma avaldab autojuhile survet tööaegade või -mahtude osas (vastasel juhul, kui juht käib oma graafiku järele e äpifimale "valel ajal" või "liiga vähe", ootab juhti hinnatõus vahendatud tellimuste osas vms sanktsioon)
Siin on väga raske autojuhist ettevõtjast rääkida. Või mis. Ja millal me analooge ka mujal nägema hakkame? Kui seda praegu pidama ei saa, nt töövaidlus või kõrgeima kohtuastmeni välja, Uberi või Taxifyga, siis ... võib halvasti minna. Nii et kes arvab, et Uber/taxify on väga tore ja trammipileti hinna eest teise inimese vara ja aja kasutamine, see võib pisut lühinägelikuks osutuda. Eks aeg näitab.
Mina olen pessimistiks muutunud, seaduse eelnõu teine lugemine küll lükkub ilmselt kaugemale, sügisesse, aga mingil moel ta vastu võetakse ja mingil moel Uber muudab Eestit, märksa enamas kui taksonduseteemas. Me saame veel kilde kokku korjata, ühe USA kauboikapitalistliku monstrumi pärast.
_________________ I´m so uber this... |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
30.04.2016 20:55:21
|
|
|
Eile käisin linnas ja liikusin erinevatel üritustel. Kahel korral jäi kõrva, kuidas keegi taksot otsides oma kaaslastele ütles, et selle või tolle takso peale ei lähe, kuna piraate ei toeta.
Järjekordselt kasutasin Takso24 teenuseid, kuna kõik tundusid mingeid äpiautosid rabavat ja Takso24 oli kerge saada. Auto mugav ja puhas ning taksojuht viisakas
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
inca
HV Guru

liitunud: 02.06.2003
|
30.04.2016 21:08:21
|
|
|
Vanasti oli selline asi nagu Pealtnägija. Omas suht suurt kõlapinda. Ma ei tea kas saade veel eksisteerib ja palju mõjukust alles on...
Kunagi vaatasin mingeid episoode, siis süveneti ikka suht põhjalikult teemadesse.
Võiks neile ehk oma lugu rääkida, kui seda juba proovitud ei ole.
Ma veel kasutan appi ikka edasi...
_________________ KASS |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
157 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
01.05.2016 00:10:36
|
|
|
"Kaua Võib" on ju suht mõttetu. Kiirema lahenduse kui tarbijakaitse kaudu võib sealt saada kui mure a'la garantii osas põtkiva asutusega on, aga taksonduse probleemi juured lähevad palju sügavamale ja riigikogusse Ain Allas ju oma küsimustega sisse ei jaluta
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
crackpot
HV kasutaja

liitunud: 04.11.2015
|
01.05.2016 09:38:20
|
|
|
Taxify suure sugulase Uberi tegemistest veidi: olen end suurimasse Uber juhtide foorumisse sisse kolinud, sealt leiab huvitavaid asju.
Enne tehti tünni kolmandas maailmas, Indias ei saanud Uberi juhid raha kui alla 13 tellimuse päevas tegid, nüüd on USA-s lolliks mindud.
Uberdaja on segaduses ja hämmingus - sai tellimuse, tegi ära, viks ja viisakas, min tasuga töö ja siis avastas, et Uber võttis kogu tasu endale ja juurde ka, nii et jõudsime sinna, et tasu töö eest ongi negatiivne, maksa juurde. Pole hullu, Uber vahendab ka finantstooteid.
Seda saab teha vaid "independent contractori" e meie mõistes FIE-ga, mitte iial palgatöötajaga.
Spoiler 
_________________ I´m so uber this... |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
01.05.2016 13:44:54
|
|
|
Taxify arvatavasti "juhtide nõudmisel ja parema teeninduse huvides" seda nii ilmutatud kujul ei näitaks vaid pigem keevitaks mingi varjatud kulu otsa, millega see miinus peale sõitu ilmutatud kujul näha pole. Pärast on ju mugav häma ajada kuidas keskmine teenistus 15€/h on ja see on juhi oma viga kui miinusesse läks
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
crackpot
HV kasutaja

liitunud: 04.11.2015
|
|
tagasi üles |
|
 |
pots4t4j4
HV Guru
liitunud: 14.09.2002
|
01.05.2016 21:12:17
|
|
|
Varsti sõidavad taksod ja kõik autod niigi ise
|
|
Kommentaarid: 490 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
3 :: |
398 |
|
tagasi üles |
|
 |
inca
HV Guru

liitunud: 02.06.2003
|
01.05.2016 21:18:14
|
|
|
Nii hüpoteetiline küsimus. Kui suure osa turust jõuaks need nn. "hobisõitjad" katta? Päeval nad muidugi ei tegutseks...
Ega vist mingit ülevaadet/ettekujutust ei ole, palju neid "hobisõitjaid" on? Neid siis, kes seda sissetuleku pärast otseselt ei tee.
Nii palju kui mina sõidan, siis ikka suur osa on "hobikad". See tuleb muidugi ka sellest, et ma valin autosid.
Eile oli imekena tüdruk väga värske ja samuti imekena viiesega. Ja üks pimbitud Leaf, kes tundus vist natuke rahateenimise poole kalduvat. Uuris kogu mu Taxify kasutamisharjumused ja ajendid välja...
_________________ KASS |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
157 |
|
tagasi üles |
|
 |
crackpot
HV kasutaja

liitunud: 04.11.2015
|
02.05.2016 13:12:46
|
|
|
inca kirjutas: |
Nii hüpoteetiline küsimus. Kui suure osa turust jõuaks need nn. "hobisõitjad" katta? Päeval nad muidugi ei tegutseks...
Ega vist mingit ülevaadet/ettekujutust ei ole, palju neid "hobisõitjaid" on? Neid siis, kes seda sissetuleku pärast otseselt ei tee.
Nii palju kui mina sõidan, siis ikka suur osa on "hobikad". See tuleb muidugi ka sellest, et ma valin autosid.
Eile oli imekena tüdruk väga värske ja samuti imekena viiesega. Ja üks pimbitud Leaf, kes tundus vist natuke rahateenimise poole kalduvat. Uuris kogu mu Taxify kasutamisharjumused ja ajendid välja... |
Eile öösel Taxify ja Uberi kliendiäpist vaatasin - neid on massiliselt, sadades kokku ehk. Proovige mtaksolt küsida, palju neid on.
Need on mingid uitajad - Taxify ise ütleb, et 80% private juhtidest kaob päris kiiresti, näevad ära, et raha siin ei ole ja reede-laupäeva öö võiks otstarbekamalt (puhates või pere või sõpradega) veeta, ammugi ei tasu peale tööd autos passida, et tunni ootamise järel 3.20 miinus kulud saada.
Uber saadab praegu Eesti juhtidele läbi äpi alarmi, et too oma sõber Uberi juhiks, me anname sulle 50.- ... eks siis tuuakse ka vast.
Kesklinnas jätkub katvust 24/7, R-L üle linna, probleemiks jääb see, et kui Viimsis või Laagris nädala sees autot tahad, eriti vastu hommikut, siis ei ole kedagi.
Igatahes on neid palju, vähemasti taksojuhi seisukohast, ühed kaovad, uued liitujad tulevad peale, nii sassis, piraadirohke ja destabiliseerunud pole Tallinna taksondus kunagi olnud.
Kui vaadata teiste haldusüksuste, linnade, stati, siis umbes 2 a peale Uberi turule saabumist ületab registreeritud Uber juhtide arv sageli haldusüksuse (linna) taksojuhtide arvu.
Ei tea, kas olen siin maininud, aga oma kodulinna San Fransisco vanast Yellow Cab-ist sai Uber juba jagu, too esitas pankrotiavalduse; tuleb päev, mil NY Yellow Cab oma medallioniga kaob (too on kaotanud 4mld USD oma turuväärtusest, medallion litsents on kukkunud hinnas 300 000 USD), Londoni Black Cab jne ...
Kas ja kui usaldusväärne see rideshare olema saab - ei oska öelda, vbla juhul kui nad peale taksonduse tapmist hindu tõstavad, sest praegu jooksevad juhid suht miinuses, osa saab kahe nädalaga aru, teistel võtab 2 aastat (vahepeal häbist või kangekaelsusest keeldutakse oma viga tunnistamast).
Kes viitsib, see loeb, pikk jutt ei ole alati s...t jutt.
https://www.theguardian.com/technology/2016/apr/27/how-uber-conquered-london
Edit: tarbijakaitse ütleb, et Uberile ja Taxify piraadile võib maksmata jätta. Oma e-arve võivad sisse soolata.
http://tehnika.postimees.ee/3677175/tarbijakaitse-meeldetuletus-tsekiprinterita-taksojuhile-voib-maksmata-jatta
_________________ I´m so uber this... |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|