Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Andmeside ja kõnelevi »  ONLINE-intervjuu Elisaga - intervjuu on lõppenud märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 11.04.2016 18:11:23 ONLINE-intervjuu Elisaga - intervjuu on lõppenud vasta tsitaadiga


Reedel, 29. aprillil toimub järjekordne HV Online intervjuu Elisaga.

Teie küsimustele vastavad Elisa tooteturunduse osakonnajuht Mailiis Ploomann, Elisa juurdepääsuvõrkude valdkonna juht Kristo Kork ja Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.
Küsimustele vastamine toimub ajavahemikus 13.00 - 15.00.

Ootame siia kõiki Elisat ja eelkõige mobiilset internetti ning leviala puudutavaid (tehnilisi) küsimusi.
Vihjed teemade kohta, mis võiksid tulla arutlemisele:

„Elisa 4G ja 5G arenguplaanid, uued teenused ja võimalused“

Teemasse mittepuutuvad või laialivalguvad küsimused võidakse selguse huvides eemaldada.
HinnaVaatlus jätab endale õiguse kõikide küsimuste modereerimiseks.

Küsimusi võite esitada juba praegu icon_smile.gif
Intervjuu ajal saabunud küsimustele vastatakse võimaluste ja aja piires.

Elisa koduleht: https://www.elisa.ee/

_________________
HV valuutakalkulaator


viimati muutis Tanel 29.04.2016 16:42:12, muudetud 9 korda
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 12.04.2016 09:19:28 vasta tsitaadiga

Aktuaalsed küsimused ka Elisale icon_smile.gif

1. Millal Elisa lansseerib 5G (testi)võrgu ja millise telekomseadmete tootjaga (Ericsson/Huawei) tehakse selles vallas koostööd?
2. Kuidas jaguneb praegu andmeedastusmaht 4G ja 3G võrgu vahel? Milline on prognoos järgnevateks aastateks?
3. Palju on veel 3G kliente, kes on 4G-sse ümberlülitamata?
4. Mis saab senistest vanadest soodsatest "letialustest" 3G andmesidepakettidest, kui 4G-sse ümberlülitamine toimub?
5. Kui 3G spektrum järjest vabaneb (liiklus suundub 4G võrku), kas on loota senistele 3G klientidele leevendust (väheneb surve piiramatu andmemahu vähendamiseks)?

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 12.04.2016 22:48:50 vasta tsitaadiga

Tere Elisa, Euroopa Komisjon on kokku pannud mitu 5G teemalist Agendat.

Nendes EK Agendades on kirjas kaks EK nägemust:
1. Liikuva transpordi korral peab olema tagatud internetiühendus kiirusega 1Gbit/s.
2. 5G teenused peavad olema 10-100x odavamad kui on nende teenuste hind 4G korral.

Siit siis küsimused:
A. Kuidas Elisa tagab liikuva transpordi netiühenduse kiiruse 1Gbit/s kõikidel Eesti teedel, sõltumata sellest kas on tegu linnateega või metsateega või põlluteega?

B. Kuidas tagatakse teenuste, 10-100 korda, odavam hind 5G ajastul.
Ehk siis, kui ma praegu maksan Mint Lighti eest 7 euri kuus, kas siis 5G ajastul garanteeritakse mulle täpselt sama Mint Light, hinnaga 70 senti?

Ja kolmandana siis Tervishoiuteemaline küsimus:
5G korral on tegu ülitiheda, ülikõrgsagedusliku, mikrolainevõrguga, oletatav kasutatav sagedusala vahemikus: 11GHz-i - 70GHz-i.

Siit küsimus, kuidas tagatakse ohutus ja välditakse kiirgushaigused nii:
- Elisa töötajatel kes ehitavad 5G tihevõrku ja paigaldavad 5G saatjaid ja antenne.
- Elisa klientidel kes peavad elama selles pidevalt olemasolevas ülikõrgsageduslikus 5G mikrolaine võrgus.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
geforce
HV kasutaja

liitunud: 17.01.2002




sõnum 16.04.2016 10:34:21 vasta tsitaadiga

Miks on Eesti elisa prepaid mobiilne internet "kiviajas" võrreldes Soomega?

Soome näited:

Saunalahti maks 50 mbits prepaid ühendus - http://saunalahti.fi/puheliittymat/prepaid-paketit/

DNA 4g prepaid - https://www.dna.fi/en/dna-prepaid

Soome näidetelt on kõik Eestis pakutavad mobiilse interneti paketid vägagi "ebamõistlikud" igast aspektist kui n. DNA max. 150 Mbit/s prepaid 4G kuukaardi maksumus on ainult 16.90.- ning mahupiiranguta



-
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 17
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 16.04.2016 23:59:37 vasta tsitaadiga

Tere Elisa, paar väikest küsimust Teie uue 4.5G mobiilneti võrgu kohta.

1. Miks käivitati 4.5G võrk sellise madala kiirusega nagu 600Mbit/, kui samas käivitatakse maailmas pidevalt 4.5G testvõrke millede kiirused on juba kas 1,2Gbit/s või juba ka 1,4Gbit/s.
Siit küsimus: Et kas poleks olnud õigem jätta sellised aeglased kiirused vahele ja teha ka kohe "hüpe" kiirusele 1,4Gbit/s.

2. Aasias on juba müügis, kuni 600Mbit/s kiirusega 4.5G toega nutitelefon Letv's Le Max Pro.
Siit küsimus: kas see nutitelefon tuuakse peagi ka Eestisse müüki?

3. Kas Elisa uus 4.5G võrk toob Eestimaale ka VoLTE toe?
Siit küsimus: Kui toob VoLTE toe, siis kui kiiresti VoLTE, üle-Eestiliselt, tööle pannakse?

4. Aasias tuli müüki odava hinnaga VoLTE toega telefon, hinnaga 125USD, Gionee Pioneer P5L.
Siit küsimus: Kas peagi tuuakse see nutitelefon ka Eestisse müüki või jäädakse edasi "huvitava" idee peale, et VoLTE telefonid peavad olema nii hüperkallid ja mida suurem osa elanikkonnast osta ei suuda?
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RCC
HV Guru
RCC

liitunud: 03.12.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.04.2016 15:26:35 vasta tsitaadiga

Miks paar väikest küsimust alati teatmeteoseks kipuvad minema?

Elisale - kas elisa hakkab mint raames pakkuma ka päris internetti kohi neti asemel? (pordid lahti, torrentit ei piirata, aadresse ei filtreerita, allalaadimiskiirusi ei piirata ja allalaadimisi ei katkestata (väga popp asi viimasel ajal)

ja jätame need ulme numbrid "teatmeteoses" kõrvale. hea oleks kui saaks juba üle 1 mbps uploadi.

_________________
piirkonnas on tõrge - turutõrge. mullnett, 1ns , 870M iops, 1tb/s
Kommentaarid: 184 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 8 :: 1 :: 147
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 18.04.2016 15:31:13 vasta tsitaadiga

tahanteada, enamus üldisematele küsimustele on juba andnud vastused Telia ja TELE2 vastavates hiljutistes online intervjuudes icon_smile.gif
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mati29
Kreisi kasutaja
mati29

liitunud: 23.03.2005




sõnum 18.04.2016 17:52:33 vasta tsitaadiga

Millal paraneb levi Viimsi poolsaarel Pringi külas?
Kaua Elisa 2G ja ka 3G võrku veel üleval hoiab?

_________________
Number profiili! Keskmine EKRE valija toetab Eesti alkotootjaid ja Soome riiki maksudega, meie riiki ka laevapiletite kaudu.
Kommentaarid: 162 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
estdata
Kreisi kasutaja
estdata

liitunud: 27.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.04.2016 20:10:32 vasta tsitaadiga

Kas tulevikus vb loota et tulevad soodsad pakkumisi lojaalse kliendibaasile? Ehk soodsad pakkumised ja paketid peredele?
Kommentaarid: 22 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
batman
HV veteran

liitunud: 14.12.2004




sõnum 21.04.2016 09:04:01 vasta tsitaadiga

1) Kas ja millal plaanib Elisa klienditoele teenindajaid palgata? Absurdne olukord, et ükskõik, mis ajal helistada, hoiatatakse, et HETKEL on ootejärjekord tavapärasest ( ? ) pikem. Kas keegi on juhtunud liinile, kui on see nö- tavapärane olukord ja ooteaeg alla 15-20 minuti? Lihtsalt paljudel firmadel on klienditoe telefonidel liin "punane", kui klient on juba 30 sekundit oodanud. Elisa ju väidetavalt areneb pidevalt, et võiks olemasolevate klientide rõõmuks tugiteenust parandada, ehk ootejärjekordi lühendada, ning klienditoe peale inimesi juurde võtta. Kasvõi telefonitsi ja kaubanduskeskustes tüütajate arvelt. Muidu möllite aga aina uusi kliente juurde, aga ei saa olemasolevatelegi tugiteenuse pakkumisega hakkama. Meili teel suhtlemine on veel hullem. Keskmiselt 4 päeva pärast tuleb teade, et vabandame, aga vastus viibib, sest taas olla tavapärasest rohkem kliente järjekorras. Konkreetne näide - küsimus sai saadetud 2015-09-11, vastus saabus 2015-27-11. Kas sellist vastamisaega peetakse heaks tavaks? Loomulikult polnud probleem selleks hetkeks enam aktuaalne.

2) Kas ja millal tekib kõnefiltri teenus? Ei tohiks nii keeruline lahendus tänapäeval olla. Ma pean silmas Elisa poolt pakutavat kõnefiltri teenust, mitte vastust, et "kuna kõigil on nutikad, siis saate menüüst ise blokeerida", või anname arendusosakonnale ettepaneku edasi, aga midagi ei luba jne.

3) Samuti kas ja millal tekib võimalus saada avatud pordid, nagu näiteks Tele2 seda võimaldab? Kui ma ei eksi, siis sai sama küsitud ka aastaid tagasi eelmises intrvjuus, kuid ühtegi konkreetset vastust toona ei antud.


estdata kirjutas:
Kas tulevikus vb loota et tulevad soodsad pakkumisi lojaalse kliendibaasile? Ehk soodsad pakkumised ja paketid peredele?


+1

Lojaalseid kliente võiks ka hinnata, mitte nende klientide arvelt vaid uutele soodustusi teha. Kuna oma numbri saab nüüd "kaasa võtta" on märkimisväärne seltskond, kes liigub operaatorite vahehl ringi, sest kõikjal hinnatakse vaid uusi kliente. Kui enam "uus" klient pole, siis järgmise operaatori juurde ja lõpuks tiiruga oma vanasse tagasi, kus ollakse ka "uus", sest vahepeal oldi ju kahe teise operaatori juures.

Ehk lühidalt - kas ja millal, hakatakse lojaalseid kliente ülejooksikutest rohkem hindama?

Tänan.


viimati muutis batman 21.04.2016 09:06:53, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 189 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 149
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
delef
HV veteran
delef

liitunud: 12.12.2009




sõnum 21.04.2016 09:05:16 vasta tsitaadiga

+1
RCC kirjutas:
Miks paar väikest küsimust alati teatmeteoseks kipuvad minema?

Elisale - kas elisa hakkab mint raames pakkuma ka päris internetti kohi neti asemel? (pordid lahti, torrentit ei piirata, aadresse ei filtreerita, allalaadimiskiirusi ei piirata ja allalaadimisi ei katkestata (väga popp asi viimasel ajal)

ja jätame need ulme numbrid "teatmeteoses" kõrvale. hea oleks kui saaks juba üle 1 mbps uploadi.
Kommentaarid: 137 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 121
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
R3negadeX
Kreisi kasutaja

liitunud: 14.10.2010




sõnum 21.04.2016 10:57:19 vasta tsitaadiga

1. Kas Elisa plaanib Elisa raamatu rakendusele välja tuua paketi, mis oleks mõeldud neile, kes ei loe nii palju? Praeguse hind 8,99€ on minu jaoks liiga palju, teades, et ma jõuan kuu jooksul lugeda 1 raamatu, kui sedagi.

1.2 Jätkates eelmist küsimust, siis kas poleks võimalik teha pakett, kus piiratakse ära näiteks kategooriate kogus - valin ise 1 kategooria (Näiteks Ilukirjadndus), mida soovin lugeda ja selle arvelt on kuutasu väiksem.

2. Miks ei ole kategooriate all žanreid? Näiteks ilukirjanduse kategoorias sooviks näha ainult krimikaid või põnevikke.

3. Miks Elisa raamat on piiratud ainult kahe seadme vahel? Kuna peres on kokku 3 seadet, siis oleks huvi osta kasvõi üks seade juurde, näiteks nagu Netflix või minuTV puhul saab osta ekraani arve juurde, kuutasule lisandub lihtsalt mingi summa juurde.


viimati muutis R3negadeX 28.04.2016 19:30:03, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
VisaHinGG
HV kasutaja
VisaHinGG

liitunud: 11.01.2014




sõnum 23.04.2016 12:53:52 vasta tsitaadiga

1. Mida peate enda arvates Elisa tugevusteks ( võrreldes teiste operaatoritega ) ?

2. Reklaamidest ei kuva välja ühtegi sõnumit, miks olete otsustanud seda teed minna ?
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mustpanter
HV kasutaja
Mustpanter

liitunud: 05.05.2006




sõnum 26.04.2016 15:12:23 vasta tsitaadiga

1 maist kehtib minu paketis 30 min EU siseseid kõnesi ehk siis Soomes olles helistan Soome mobiili nr-le ja Eesti nr.-le 30 min sees oleva ajaga. Kui helistan Eestist Soome siis on hinnaks 0,38€ /min. Kas seda on plaanis ka muuta nagu Telial Eestist Soome ( ehk kogu EU maad) helistades 5 senti minut ( juhul kui pole Mobiilseelu paketti ) ?
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
aixi
HV kasutaja

liitunud: 13.07.2007




sõnum 28.04.2016 21:22:09 vasta tsitaadiga

https://tele2.ee/internet/internet-seadmes/koduinternet

Ettepanek et võiks sama variant ka ettemaksukaardiga olla. Selles mõttes vahet poleks raha oleks ju sama aga kliendil lihtsam ei peaks lepingut tegema.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 29.04.2016 09:01:09 vasta tsitaadiga

Seoses eilse uudisega "Starman hakkas tänasest pakkuma piiramatu mahuga mobiilset internetti" ja lõiguga "Kui varem pakkus Starman sarnast teenust Elisa mobiilivõrgu põhjal ning mahud olid piiratud, siis alates tänasest toimib siis Tele2 võrgu põhjal", kas on oodata Elisa võrguressursi teatavat vabanemist teistele klientidele ja kiiruste/mahtude kasvu?
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 29.04.2016 09:03:19 vasta tsitaadiga

Kuidas kommenteerite TELE2 tootedirektori postitust? https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=9001514#9001514
Kas on oodata andmesidekiiruse piirangut välismaal ka Elisa Eesti poolselt või see jääb vaid Elisa Soome erandiks?

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Hiid
HV Guru
Hiid

liitunud: 23.03.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.04.2016 09:04:22 vasta tsitaadiga

Kas läksite Starmaniga riidu? Kelle algatusel Starmaniga koostöö lõppes? teie või Starmani?
_________________
Hapud viinamarjad
Kommentaarid: 646 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 503
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 11:23:23 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Aktuaalsed küsimused ka Elisale icon_smile.gif

1. Millal Elisa lansseerib 5G (testi)võrgu ja millise telekomseadmete tootjaga (Ericsson/Huawei) tehakse selles vallas koostööd?

Kristo Kork: Kõigepealt juhiksime tähelepanu asjaolule, et tänaseks ei ole veel kokku lepitud, mis on 5G. Seni kuni ühtne definitsioon puudub, ei saa me ka öelda, millal selle kasutusele võtame. Samas on teada, et lähiaja tulevad tehnilised uuendused LTE Advanced 3CC ja 4CC tehnoloogiate kaudu.

2. Kuidas jaguneb praegu andmeedastusmaht 4G ja 3G võrgu vahel? Milline on prognoos järgnevateks aastateks?

Mailiis Ploomann: Aasta tagasi liikus Elisa 4G võrgus 47% andmemahust ning selle aasta märtsis 68%. Ennustame, et aasta pärast on see juba üle 80%.

3. Palju on veel 3G kliente, kes on 4G-sse ümberlülitamata?

Mailiis Ploomann: Võimalust kasutada oma senist 3G paketti ka 4G võrgus oleme pakkunud kõikidele meie klientidele, samas on neid, kes on otsustanud jääda kasutama veel vaid 3G võrku. Mobiiltelefonide kasutajatest on 3G kasutajate osakaal esimese kvartali lõpu seisuga 13% ning arvuti ja tahvelarvuti kasutajatest 4%.

4. Mis saab senistest vanadest soodsatest "letialustest" 3G andmesidepakettidest, kui 4G-sse ümberlülitamine toimub?

Mailiis Ploomann: Kuna klientide kasutusharjumusi ja vajadust võrgu võimekusele juhivad eelkõige keskkonnad ja teenused, mida kasutatakse, siis näeme ka tulevikus survet ning vajadust suurendada kasutatavaid kiiruseid 3G võrgus. Paari aasta tagused 1-2 Mbit/s kiirused lihtsalt ei suuda enam pakkuda sellist kasutuskogemust nagu kliendid tegelikult eeldavad.
Ainult 3G võrku kasutavaid kliente on jäänud tänaseks alles väga vähe ning pigem näeme trendina, et kui klient vahetab seadet (telefoni või tahvlit), siis hakkab ta kasutama ikkagi 4G võrku.

5. Kui 3G spektrum järjest vabaneb (liiklus suundub 4G võrku), kas on loota senistele 3G klientidele leevendust (väheneb surve piiramatu andmemahu vähendamiseks)?

Mailiis Ploomann: Filosoofiliselt vastates sõltub ka see taaskord keskkondadest ja teenustest, mida kliendid soovivad kasutada. Näiteks pole mõtet kliendil olla 3G klient, kui ta tegelikult soovib kasutada Netflixi, Spotify või YouTube`i teenuseid. 3G kui tehnoloogia ei ole mõeldud nende teenuste vahendamiseks.
Isegi juhul, kui 3G võrk oleks „tühi“, siis ei oleks kliendi kasutuskogemus selline, mida ta eeldab.
Operaatorite igapäevane elu on pigem see, et iga megabait mis justkui „vabaneb“ kasutatakse kohe teiste poolt ära, sest ka väga lihtsad tegevused, on täna võrgu osas oluliselt nõudlikumad kui näiteks 3 aastat tagasi.

tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 11:35:20 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Tere Elisa, Euroopa Komisjon on kokku pannud mitu 5G teemalist Agendat.
Nendes EK Agendades on kirjas kaks EK nägemust:
1. Liikuva transpordi korral peab olema tagatud internetiühendus kiirusega 1Gbit/s.
2. 5G teenused peavad olema 10-100x odavamad kui on nende teenuste hind 4G korral.
Siit siis küsimused:
A. Kuidas Elisa tagab liikuva transpordi netiühenduse kiiruse 1Gbit/s kõikidel Eesti teedel, sõltumata sellest kas on tegu linnateega või metsateega või põlluteega?
B. Kuidas tagatakse teenuste, 10-100 korda, odavam hind 5G ajastul.
Ehk siis, kui ma praegu maksan Mint Lighti eest 7 euri kuus, kas siis 5G ajastul garanteeritakse mulle täpselt sama Mint Light, hinnaga 70 senti?

Ja kolmandana siis Tervishoiuteemaline küsimus:
5G korral on tegu ülitiheda, ülikõrgsagedusliku, mikrolainevõrguga, oletatav kasutatav sagedusala vahemikus: 11GHz-i - 70GHz-i.

Siit küsimus, kuidas tagatakse ohutus ja välditakse kiirgushaigused nii:
- Elisa töötajatel kes ehitavad 5G tihevõrku ja paigaldavad 5G saatjaid ja antenne.
- Elisa klientidel kes peavad elama selles pidevalt olemasolevas ülikõrgsageduslikus 5G mikrolaine võrgus.


Kristo Kork: Kõigepealt sooviksin juhtida tähelepanu asjaolule, et tänaseks ei ole veel 3GPP (3rd Generation Partnership Project – instituut, kes tegeleb mobiilvõrgu tehnoloogiate standardiseerimisega) poolt lõplikult kokku lepitud, mis täpselt ikkagi on 5G.
Seni kuni pole ühtset definitsiooni, ei saa me ka öelda, millal selle kasutusele võtame. Siiani on 5G-ga seotud ideed pigem innovaatilised ja tulevikutrende silmas pidavad. Lõplikud nõuded saavad paika siiski peale standardite kinnitamist ning tehnoloogiliste võimekuste selgitamist 3GPP ja mobiilvõrgu seadmete tarnijate poolt. Samas on teada, et lähiaja „käega katsutavad“ tehnilised uuendused tulevad erinevate sageduste kokku liitmise nagu 3CC, 4CC jne lahenduste kaudu, mis on ka aluseks tulevikutehnoloogiate nagu 5G tee rajamisel. Kindlasti arvestatakse uute tehnoloogiate väljatöötamisel, testimisel ning ka operaatorite poolt käiku võtmisel kõikide tervishoiuga seotud ettekirjutustega ning Elisa ei võta kasutusele ühtegi tehnoloogiat, mis võiks ohustada meie klientide tervist ja heaolu.

Kuna see sageduste osa on alles nii lahtine, et millised sagedused, kui palju ja kui kõrged millalgi kasutusele võetakse, siis hetkel spekuleerida kümnetest gigahertsidest pole mõtet. Nii kõrgetest sagedustest hakkame rääkima alles kusagil aastatel 2022-2025 vms.


viimati muutis Võrguspets 29.04.2016 11:59:25, muudetud 2 korda
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 11:36:54 vasta tsitaadiga

geforce kirjutas:
Miks on Eesti elisa prepaid mobiilne internet "kiviajas" võrreldes Soomega?

Soome näited:
Saunalahti maks 50 mbits prepaid ühendus - http://saunalahti.fi/puheliittymat/prepaid-paketit/
DNA 4g prepaid - https://www.dna.fi/en/dna-prepaid
Soome näidetelt on kõik Eestis pakutavad mobiilse interneti paketid vägagi "ebamõistlikud" igast aspektist kui n. DNA max. 150 Mbit/s prepaid 4G kuukaardi maksumus on ainult 16.90.- ning mahupiiranguta


Mailiis Ploomann: Iga riigi telekomi turul pannakse tooted kokku konkreetse turu klientide vajadustest lähtuvalt. Mõneti isegi veidral kombel, on prepaid turu kliendid erinevates riikides, väga erinevate soovide ja vajadustega. Kinnitame, et Eesti turul pakutavad tooted ja teenused on disainitud just Eestis elavate klientide soovidest lähtuvalt. Prepaidi turul on nii Elisa kui Zen kõnekaardi lahendused pälvinud klientide poolt väga palju positiivset tagasisidet ning see ongi meie jaoks peamiseks sisendiks.
Väga suurelt üldistades võib öelda, et Eestis ja Soomes kasutavad prepaid tooteid erinevate soovide ja vajadustega kliendid.


viimati muutis Võrguspets 29.04.2016 11:58:38, muudetud 3 korda
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 11:45:46 vasta tsitaadiga

[quote="Võrguspets"]
tahanteada kirjutas:
Tere Elisa, paar väikest küsimust Teie uue 4.5G mobiilneti võrgu kohta.

1. Miks käivitati 4.5G võrk sellise madala kiirusega nagu 600Mbit/, kui samas käivitatakse maailmas pidevalt 4.5G testvõrke millede kiirused on juba kas 1,2Gbit/s või juba ka 1,4Gbit/s.
Siit küsimus: Et kas poleks olnud õigem jätta sellised aeglased kiirused vahele ja teha ka kohe "hüpe" kiirusele 1,4Gbit/s.


Kristo Kork: Elisa esimesed katsetused teel 4,5G suunas olid allalaadimiskiirusega 600 Mbps, mis on saavutatavad nelja raadiosageduse kokku liitmise teel (4CC). Antud tehnoloogia kasutamine mobiilvõrgus on murranguline muudatus ning võimaldab tulevikus saavutada kiirusi juba kuni 1 Gbps ja rohkem. Lisaks on tegemist tehnoloogiaga, kus lähima aasta või kahe jooksul on oodata ka esimesi lõppkasutaja terminale, mis antud kiiruseid toetavad. Elisa liigub kindlasti edasi lähitulevikus 4,5G katsetustega, kus saavutatud kiirusteks on juba kuni 1 Gbps – antud tehnoloogia puhul ei ole aga oodata veel lähima paari aasta jooksul terminale, millega saaks lõpptarbija antud võrku kasutada.

2. Aasias on juba müügis, kuni 600Mbit/s kiirusega 4.5G toega nutitelefon [b]Letv's Le Max Pro. Siit küsimus: kas see nutitelefon tuuakse peagi ka Eestisse müüki?

Mailiis Ploomann: Elisasse võtame müüki ainult sellised tooted, mille tootja kinnitab, et konkreetne mudel on mõeldud Euroopa regiooni jaoks nii tehniliselt kui ka tarkvaraliselt ning tootjatelt, kes on valmis pakkuma Eestis kehtivale seadusandlusele vastavat järelhooldust.
Ehk lihtsamalt öeldes, meie tootevalikusse pääsevad vaid need seadmed, mille puhul oleme kindlad et need Elisa võrgus ka päriselt tööle hakkavad ning juhul, kui peaks ilmnema mingeid tõrkeid, siis on kliendile tagatud ka korrektne garantii/remont ja hooldus.
Erinevalt nii mõnestki teisest operaatorist, testib Elisa seadmetiim ka kõik nö uued tulijad füüsiliselt ise läbi. Nii mõnigi seade on tundunud esitlusel ja tootja kodulehelt vaadates imeline, ent praktilises elus on see seade väga kiiresti osutunud kasutuks.
Igapäevaselt käib Elisa seadmetiimi laualt läbi kümneid erinevaid mudeleid väga põnevatelt tootjatelt – paraku tuleb tunnistada, et valdav enamus neist müügile siiski ei tule.
Põhjuseks on tihti sobimatus Eesti regiooni või siis eelmainitud garantii ja järelteeninduse puudumine.
Sellegi poolest eksperimenteerime päris paljude põnevate väiksemate tootjatega (CAT, Coolpad, Doro, Jolla jt) nii, et kindlasti ei välista me ühtegi tootjat.
Antud konkreetse mudeli puhul näeme peamise miinusena just 800 MHz LTE sageduse puudumist. Kuna Eestis on see sagedus kasutusel väga laialdaselt ning seda tegelikult kõigi kolme operaatori puhul, siis on väga väike tõenäosus, et see mudel Eestisse müüki jõuab.
4,5G eeldab mitme sageduse korraga kasutamist ja enamikus Eesti punktides peaks üheks selleks sageduseks olema just mainitud 800 MHz.

3. Kas Elisa uus 4.5G võrk toob Eestimaale ka VoLTE toe?
Siit küsimus: Kui toob VoLTE toe, siis kui kiiresti VoLTE, üle-Eestiliselt, tööle pannakse?

Mailiis Ploomann: Oleme VoLTE ja ka VoWiFi teenuseid analüüsinud väga põhjalikult. Aus vastus on see, et kindlasti planeerib Elisa ära teha vastavad tehnilised testid, kuid üle-Eestilist lansseerimist takistab hetkel pigem vähene seadmete valik. Neid mudeleid, mis antud lahendust toetaksid, on niivõrd vähe, et isegi kui teenus oleks „homsest“ meie võrgus aktiivne, siis oleks neid kliente, kellele seda teenust pakkuda niivõrd vähe, et investeeringud ei tasuks lihtsalt ära.
Võrreldes nende riikidega, kus VoLTE/VoWiFI on tänaseks kommertskasutusse võetud, on Eesti eripäraks lisaks veel ka see, et meil on juba täna suurepärane kõnelevi katvus ja kvaliteet. Kui paljudel operaatoritel on VoLTE (ja ka VoWifi) kauaoodatud päästerõngaks, kuidas kõnelevi üldse klientideni viia, siis Eestis on kõnelevi 99% juhtudel olemas. Murekohtadeks on keerulisemad sisetingimused, kus antud lahendusest oleks abi ka meile, kuid siit jõuame ikkagi taas seadmeteni. Kuna täna on meie regioonile vastavaid telefonimudeleid, mis näiteks VoLTE-t toetaksid alla 20-ne (info pärineb seadmetootjatelt käesoleva aasta märtsi lõpu seisuga) ning otseselt ei ennusta hetkel üksi tootja selle funktsionaalsuse levimist ja lisamist kogu tooteportfellile, siis on väga keeruline hinnata, kui kiiresti jõuame olukorrani, kus kriitilisel hulgal klientidest ka päriselt sellest teenusest kasu oleks. Arvame, et jõuame nende teemadeni pigem aastatel 2018 või 2019.

4. Aasias tuli müüki odava hinnaga VoLTE toega telefon, hinnaga 125USD, [b]Gionee Pioneer P5L.
Siit küsimus: Kas peagi tuuakse see nutitelefon ka Eestisse müüki või jäädakse edasi "huvitava" idee peale, et VoLTE telefonid peavad olema nii hüperkallid ja mida suurem osa elanikkonnast osta ei suuda?

Mailiis Ploomann: Elisa valib tooteid nende seadmete hulgast, mida tootjad meie regiooni jaoks toodavad.
Kindlasti ei ole Elisa huvi see, et konkreetne funktsionaalsus oleks kättesaamatu hinnaga, kuid me ei saa võtta müüki seadmeid, mille puhul eksisteerib kahtlus, et kliendile ei tagata korralikku kasutuskogemust või siis ei leita tekkinud muredele adekvaatset lahendust.
Kuna VoLTE tähendab kõneteenuse pakkumist, siis tähendab see tehniliselt väga keerukaid lahendusi ning paraku on tõsiasi see, et isegi kui Elisa otsustab koostöös mõne seadmetootjaga VoLTE oma võrgus tööle panna, siis ei laiene see võimekus automaatselt teistele tootjatele. VoLTE eeldab väga tihedat koostööd võrguoperaatori ning seadmetootja vahel ning tõenäosus, et selle väikese seadmete turuosa juures, mis tootjatel Eestis on, oleksid nad valmis piisavalt Eesti operaatorite võrkudesse panustama, on suhteliselt väike.


viimati muutis Võrguspets 29.04.2016 12:23:51, muudetud 3 korda
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 11:47:56 vasta tsitaadiga

RCC kirjutas:
Miks paar väikest küsimust alati teatmeteoseks kipuvad minema?

Elisale - kas elisa hakkab mint raames pakkuma ka päris internetti kohi neti asemel? (pordid lahti, torrentit ei piirata, aadresse ei filtreerita, allalaadimiskiirusi ei piirata ja allalaadimisi ei katkestata (väga popp asi viimasel ajal)

ja jätame need ulme numbrid "teatmeteoses" kõrvale. hea oleks kui saaks juba üle 1 mbps uploadi.


Mailiis Ploomann: Mobiilne internet on jagatud ressurss ehk seega on see juba tehnoloogiliselt „päris“ internetist erinev teenus. Mobiilse interneti eelis on (ja jääb alati olema) just mobiilsus ja liikuvus. Selle hüvega kaasnevad paraku ka mõned piirangud, millega tuleb arvestada, sest füüsika seaduste vastu me (esialgu) veel siiski ei saa.
Samas tehnoloogia areneb ning juba täna räägime teenustest ja lahendustest, mida ise siin laua taga istudes veel neli aastat tagasi pidasime ulmeliseks icon_smile.gif.
Teie kommentaari osas tuleb märkida, et allalaadimise katkemine viitab mingisugusele murele seadme-võrgu vahelises suhtluses. Oleksime tänulikud, kui edastaksite antud info meile koos konkreetse mobiilinumbri ja kasutuskohaga ning vaataksime omalt üle, millest see on tingitud.
Allalaadimiskiiruste ja mahtude piiramine on paraku vajalik paketikomponent, millest me lähiajal loobuda ei plaani.
Ja lisaks veel – selleks, et üleslaadimise kiirus oleks normaalne, tuleb kasutada 4G seadet ja võrku ning kui siis on kiirus alla 1 Mbit/s, palume taas meile konkreetsest juhust märku anda.


viimati muutis Võrguspets 29.04.2016 11:57:21, muudetud 1 kord
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 11:55:43 vasta tsitaadiga

mati29 kirjutas:
Millal paraneb levi Viimsi poolsaarel Pringi külas?

Kristo Kork: Elisal on tegelikult Pringi külas olemas nii 2G, 3G kui ka 4G tugijaam, kuid mobiilvõrgu puhul on alati võimalus, et mõnda kindlasse suunda levib signaal kehvemini – selleks oleks vaja juba täpsustavat aadressi ning kirjeldust, milles täpselt Teie mure seisneb.

Kaua Elisa 2G ja ka 3G võrku veel üleval hoiab?

Mailiis Ploomann: Nii kaua kui selleks on vajadus olemas icon_smile.gif. Kui leiame kuluefektiivsema võimaluse, kuidas pakkuda sama kvaliteediga kõneteenust sama laialdaselt kui täna 2G ja 3G võrgus, siis kindlasti kaalume selle kasutusele võtmist, kuid aus vastus on, et täna meil sellist plaani ei ole. Lähima 5 aasta perspektiivis ei näe Elisa sellist otsust ka sündimas.
Peamiselt hoiab meid tagasi kasutuses olev mobiiltelefonide ja tahvlite valik. Võime leida küll tehnoloogiliselt atraktiivse teoreetilise lahenduse, kuid kui kliendid seda kasutada ei saa, siis ei ole sellest kasu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Võrguspets
HV kasutaja
Võrguspets

liitunud: 20.05.2010




sõnum 29.04.2016 12:01:11 vasta tsitaadiga

estdata kirjutas:
Kas tulevikus vb loota et tulevad soodsad pakkumisi lojaalse kliendibaasile? Ehk soodsad pakkumised ja paketid peredele?

Mailiis Ploomann: Kindlasti. Ja selleks ei pea ootama tulevikku. Elisa on juba viimased 2 aastat tegelenud oma olemasolevate klientidega väga aktiivselt – samas oleme juba ammu loobunud lahendustest, mis võiksid justkui sobida ja olla atraktiivsed kõikide4le klientidele. Selle asemel oleme jaganud kliendibaasi erinevateks segmentideks ning võtnud arvesse, millise kanali kaudu klient on soovinud meie käest pakkumisi saada. Selle viimase lause näitlikustamiseks (kinnitamaks, et see pole lihtsalt ilus jutt icon_smile.gif), toome mõned numbrid viimase aasta kohta.

Kõige vähem on meil infot meie kõnekaardi klientide kohta. Sellegipoolest oleme leidnud pakkumisi ja lahendusi, mille oleme viinud 72% klientidest. Need on siis pakkumised, mille puhul saab klient mõne teenusosa tavapärasest soodsamalt või saab ta raha laadides lisaks laadimisboonuse. Põhiliseks suhtluskanaliks on sellistel juhtudel SMS.

Lepinguliste klientide kohta on meil infot juba oluliselt rohkem, seega saame teha ka oluliselt rohkem konkreetsele kliendile mõeldud personaalseid pakkumisi. Aasta jooksul on 76% meie klientidest, kes on andnud Elisale oma e-posti aadressi, saanud mõne pakkumise e-kirja teel (võimalus liituda mõne teenusega tasuta; saada mõni seade tavapärasest oluliselt soodsamalt või lausa tasuta)
40% klientidest on saanud mõne pakkumise SMSiga.
80%-le klientidest oleme helistanud (meie telefoniteenindusest on rohkem kui poolte inimeste töö justnimelt olemasolevatele klientidele pakkumiste tegemine).
90% klientidest oleme saatnud pakkumisi Iseteenindusbüroosse ning 40% klientidest on pöördunud ise mõne meie klienditeenindaja poole (telefoni teel või esinduses) ning on saanud just talle mõeldud pakkumise).
Kliendid, kes ei ole meilt viimase poole aasta jooksul saanud ühtegi pakkumist on need, kes on meile otse öelnud, et nende poole sellisel teemal ei tohi pöörduda ning me austame seda soovi.
Samamoodi on meie jaoks keeruline olukord, kus meile on kontaktandmetesse märgitud e-posti aadress, mille postkast on täis või mis ilmselgelt ongi nö „varuaadress“, mida klient igapäevaselt ei jälgi.
Kui taoline klient on avaldanud soovi loobuda SMSi teel laekuvatest pakkumistest ning ei soovi ka telefoni teel meiega suhelda, siis jääb meil loota vaid sellele, et klient ise meie esindusse satub.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Andmeside ja kõnelevi »  ONLINE-intervjuu Elisaga - intervjuu on lõppenud mine lehele 1, 2, 3  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.