Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
Laurman
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.06.2007
|
22.03.2016 20:24:04
|
|
|
ixidor kirjutas: |
Auto PID tune ikkagi ajab mingit jama. Tekkis küsimus, et kas Bang bang on ka hea või PID ikkagi parem. Kuna Bang Bang laseb väga kiirelt määratud tempini ja siis hoiab, aga nii kui ventikas üle 15% läheb siis ei suuda enam kuumutada. Suht kahtlane igatahes. Tegu on originaal E3D Lite6 hotendiga. Pean vist hotendi captoniga üle tegema. Kahjuks mul seda valget materjali ei ole mis temperatuuri hoiaks. |
E3D v6-l oli sama probleem, et kui ventilaator hotendile suunata siis ei suutnud temperatuuri hoida. Lahenduseks oli ventilaatorit mitte kasutada .
|
|
tagasi üles |
|
 |
ixidor
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2011
|
22.03.2016 21:05:19
|
|
|
selge, ma arvan, et proovin hotendi captoniga ära isoleerida ja suunata ventikas nozzelist mööda. See peaks aitama. Kas keegi oskab öelda mis E3D Lite6 PID sätted võiksid olla. Ma proovisin ka Prusa i3 originaal PID sätteid mis Lite6 jaoks tehtud on, kuid kahjuks siis peab meeletult kaua ootama kuumenemist. Tegin Auto PID sellise käsklusega M303 S250. Nii kui ma panin käsuks M303 S200 siis üle 205 kraadi hiljem nende PID sätetega ei läinud :S
|
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
22.03.2016 23:44:15
|
|
|
Minu settingud.
P 29.15
I 2.77
D 76.65
Saavutatud eelmainitud käsu abil.
Hotend on mingi E3D variant. Ixidor oskab täpsustada.
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
22.03.2016 23:51:01
|
|
|
Kuna nii nozzle, heater element kui ka heater block on samad, siis peaksid PID numbrid üsna sarnased olema tavalisele E3D v6'le.
Annaks enda omad, aga mul on Smoothieware, mis tähendab et PID numbrid on erinevad (teistsugused PID valemid kasutusel).
|
|
tagasi üles |
|
 |
ixidor
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2011
|
23.03.2016 22:41:08
|
|
|
Milles võib viga olla kui Marlin 1.1.0 FW ja printer töötab ilusti ja elektroonikaks on Ramps 1.4. D9 pesas on print area fan ja nozzle fan töötab otse toiteka tagant. Soovin "Tune" menüüst muuta kas fan speedi või temperatuure. Aga nii kui olen kas valinud preheat või mingi faili printimiseks, siis ei luba ta mul midagi muuta. Ükskõik mida tahan Tune sätetest valida, viskab automaatselt Flow-i sätetetele. Alati kui tahan temperatuuri või fan speedi muuta kui printer midagi teeb, siis viskab sinna :S Kas keegi teab milles probleem võib olla?
|
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
|
tagasi üles |
|
 |
ixidor
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2011
|
24.03.2016 18:45:38
|
|
|
Sain kõik tööle nüüd Tänud abi eest
|
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
26.03.2016 23:57:18
|
|
|
Väga lahe.
Huvi pärast küsin millega sa viilutad?
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
tagasi üles |
|
 |
idegraaf
HV kasutaja
liitunud: 24.07.2008
|
27.03.2016 00:29:31
|
|
|
Kas kellelgi on kogemusi E-sun filamendiga. Nimelt sai tellitud kohalikust e-poest üks rull. No ei võta vedu. 3 kihti enam-vähem ja siis on kõik, enam ei tule peale. Filamenti uurides, siis paistab läbimõõt ebaühtlane ja kuidagi kõver. Panin Shaperize-sist tellitud filamendi masinasse, siis on kõik ok ja pole probleemi. Varasemalt tellinud ka e-sun filamenti reprapworld.com-ist ja siis küll sellist probleemi polnud. Marru ajab, sest juba kolm-neli katset alustamisega teinud. 3-4 kihti ja kordub sama.
viimati muutis idegraaf 27.03.2016 01:42:39, muudetud 3 korda |
|
tagasi üles |
|
 |
Laurman
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.06.2007
|
27.03.2016 00:33:53
|
|
|
idegraaf, temperatuuri kalibreerisid ära, äkki tahab rohkem kuuma saada?
Enda kogemusest võin öelda, et lihtsam on see 10€ rohkem maksta ja võtta nt 3D Prima, kui jamada nende odavakestega.
|
|
tagasi üles |
|
 |
idegraaf
HV kasutaja
liitunud: 24.07.2008
|
27.03.2016 01:17:45
|
|
|
Temperatuuri proovitud 195-220 iga kord 5kraadi võrra rohkem, aga tulemus sama.
Edit: Mure lahendatud vist Varasemalt olengi vist ühtlase läbimõõduga filamenti kasutanud. Nimelt ei ole seni vaja läinud tõukuri presslaagril vedru. Nüüd lisasin selle ja maaglisel kombel nüüd toimib. Eks näis.
|
|
tagasi üles |
|
 |
raitl
HV veteran

liitunud: 20.01.2002
|
27.03.2016 13:38:17
|
|
|
Laurman, huvitaval kombel mul just jama 3D Prima musta ABS'ga. Mingi 1/3 rulli printis ära ja nüüd jokk, peale ~5mm kõrguseni printimist jääb kinni. Ja siis piisab sellest kui lihtsalt tõmban filamenti hotendist välja lõikan otsa maha ja läheb uuesti. Odavad leedukad ja hiinakad prindivad ilma probleemideta. 215C on temp.
|
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
27.03.2016 13:41:32
|
|
|
Üsna madal temperatuur tundub ABS jaoks 215.
Oled proovinud 10-20 kraadi kõrgemaga või kui temperatuuri ei taha tõsta, siis aeglasemalt printimisega?
Kirjelduse järgi jääb mulje nagu hotend ei jõua piisavalt üles sulatada ja lõpuks lihtsalt plastik kiilub kinni, kuna kõva plastikut pole võimalik läbi hotendi suruda.
Kas kinni kiiludes sul extruder sööb augu sisse jõhvi külje peale?
|
|
tagasi üles |
|
 |
ixidor
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2011
|
27.03.2016 13:54:32
|
|
|
tarmac kirjutas: |
Väga lahe.
Huvi pärast küsin millega sa viilutad? |
Slicerit Prusa i3 settingutega.
|
|
tagasi üles |
|
 |
raitl
HV veteran

liitunud: 20.01.2002
|
27.03.2016 14:35:04
|
|
|
mikk36, jep, augu sööb sisse. Proovisin ka 225C-ga sama jama. Huvitav just et printisin järjest ühte ja sama tööd ja ühest hetkest alates hakkas see pull pihta. Oleks siis, et midagi muutunud oleks...
|
|
tagasi üles |
|
 |
Laurman
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.06.2007
|
27.03.2016 14:44:14
|
|
|
raitl, kui viitsid võid hotendi lahti võtta ja korralikult ära puhastada. Mõnikord satub sinna koos filamendiga tolmu, mis hakkab igasuguseid anomaaliaid põhjustama.
|
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
27.03.2016 14:46:37
|
|
|
raitl, kui augu sisse sööb, siis keera extruderil võimsust vähemaks ja/või paranda hambumust jõhvi vastu.
Auguga plastik on igas olukorras kehvem olukord kui hanguv extruderi mootor. Auguga plastik on taastumatu, seiskuv extruderi mootor võib madala temperatuuri/liiga suure kiiruse tõttu taastuda ise ning ka plastikut ei lähe raisku, kui peaks tekkima vajadus kätega kallale minna.
|
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
30.03.2016 21:18:20
|
|
|
Nii. Palun teadjamatel veidi harida mind.
Nimelt mingil suvalisel hetkel tahab bowden toru extruder mootori juurest lahti tulla.
Või õigemini tulebki ja mootor surub plastiku koos toruga õhku.
Mis võiks põhjus olla? Jammed hotend?
Ja kas peaks ka uue/lisa bowden toru vaatama sest sellel hakkab ots narmendama sedasi.
Hotend peaks olema E3D V6
Kuidas lahendada?
Tänan
E:Võtsin lahti, puhastasin ära, veendusin et toru on lõpuni pesas ning hetkel paistab et toimib.
E2: Siiski on mingi jama majas.
Mingi hetk hakkab bowden toru välja lükkama, nozzle seest on blokkis.
Kas oskab keegi juhendada miks blokk tekib?
Ja igaksjuhuks võtaks ühe või kaks 0.4mm nozzlet lisaks juurde. Tagavaraks.
PM kui kellelgi on olemas, ei viitsi väga postiga jamada.
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
tagasi üles |
|
 |
ixidor
HV kasutaja

liitunud: 06.12.2011
|
30.03.2016 21:26:23
|
|
|
tarmac kirjutas: |
Nii. Palun teadjamatel veidi harida mind.
Nimelt mingil suvalisel hetkel tahab bowden toru extruder mootori juurest lahti tulla.
Või õigemini tulebki ja mootor surub plastiku koos toruga õhku.
Mis võiks põhjus olla? Jammed hotend?
Ja kas peaks ka uue/lisa bowden toru vaatama sest sellel hakkab ots narmendama sedasi.
Hotend peaks olema E3D V6
Kuidas lahendada?
Tänan
E:Võtsin lahti, puhastasin ära, veendusin et toru on lõpuni pesas ning hetkel paistab et toimib.
E2: Siiski on mingi jama majas.
Mingi hetk hakkab bowden toru välja lükkama, nozzle seest on blokkis.
Kas oskab keegi juhendada miks blokk tekib?
Ja igaksjuhuks võtaks ühe või kaks 0.4mm nozzlet lisaks juurde. Tagavaraks.
PM kui kellelgi on olemas, ei viitsi väga postiga jamada. |
Sul on E3D Lite6 hotend. Kas sul filamendil on filter vahel mis selle tolmu jama kinni võtab? Teiseks vbl tarkvara jamab ja laseb materjali tempi liiga madalaks ning hotend ei suuda läbi lasta.
|
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
05.04.2016 18:30:33
|
|
|
Filtri olen pannud.
PLA puhul pole proovinud tempi alla 200C.
Selle P.I.D. tuningu tegin ära nii et hotendi ja plaadi temp on konstantne.(plaati hetkel ei kasuta)
Ise reguleerib.
Mis võib veel tekitada seda?
E:Paistab et see filamendi jama oligi põhjustatud vanast kulunud bowden toru kinnitusest.
Peale uut kinnitust paistab korras olevat.
AGA tekkis uus asi.
Nimelt Z mootor tahab samme vahele jätta liikudes.
Ilmselt peaks veidi seda potekat keerama?
Juhendage kuidas mõõta ja seda teha.
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
tagasi üles |
|
 |
Laurman
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.06.2007
|
05.04.2016 18:45:15
|
|
|
tarmac, jätab Z mootor sul niisama samme vahele või läheb kuumaks ka?
Kui ei kuumene siis tuleb sul vaikselt seda potet keerata. Kui tahad asja täpselt teha siis võid pinge ära ka mõõta.
Spoiler 
|
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
05.04.2016 19:19:04
|
|
|
Metallist potentsiomeetri korral võib mõõta ka otse sealt potentsiomeetri pealt (eriti mugav on siis, kui multimeetrile saad ristpea otsiku panna, aga seda luksust vast vähestel).
Mõõdad siis GND (USB pistiku korpus, voolusisendi GND vms) ja selle vahelt pinget.
Eelistan sealt pote enda pealt mõõta, kuna seda on lihtsam sihtida lihtsalt.
|
|
tagasi üles |
|
 |
maxfox04
HV veteran
liitunud: 08.02.2010
|
06.04.2016 08:32:00
|
|
|
Mina kasutan krokodiilli, et kinnitada testri juhe kruvika juurde. Väga mugav on
_________________ Hobielektroonik. Parandan katki läinud elektroonikat.
Huvid: mikrokontrollerid, DIY, IoT, CNC, 3D printer: Prusa i3. |
|
tagasi üles |
|
 |
tonuera
HV vaatleja
liitunud: 20.07.2010
|
06.04.2016 09:21:37
|
|
|
Ilmselt lüüakse filamendi jahuti täiega tööle. Mingi bridge või overhang.
Siis ei suuda hotend temperatuuri hoida ja külm filament ummistab düüsi ära.
Pane hostil temp graafik jooksma printimse ajal, näed kohe ära mis su PID-d teevad.
Teine asi on poolkatkine hotendi küttejuhe, mis mingil kõrgusel enam kontakti ei anna.
Omal 2x selline jama olnud.
Igal juhul viska jami ajal pilk temp näidikule.
Ja pane firmwares min extrusion temp mingi 180 kraadile, siis ei lõhu aparaati ära vaid lõpetab lihtsalt extruudimise ära.
|
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
06.04.2016 10:19:58
|
|
|
Pean graafikut vaatama vist jah.Sest printimise ajal ekraanil kuvatud hotendi temp on just see mis on määratud +- üks või kaks kraadi.
Visuaalselt see number ei lange rohkem kui 2 kraadi määratud numbrist.
Z mootor läheb päris hästi soojaks, draiveri heatsink ka päris soojaks.
Eks nädala lõpupoole uurin, hetkel tööl kiire.
Tänud info eest mida vaadata.
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
tagasi üles |
|
 |
|