Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
ricom2ger
HV veteran

liitunud: 15.04.2009
|
01.03.2016 11:35:46
|
|
|
Inimesel on isegi raske mõista ja arvestada bussijuhtidega. Mida siis veel autost tahta
_________________ Kamehameha in your face! |
|
Kommentaarid: 123 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
111 |
|
tagasi üles |
|
 |
2korda2
HV kasutaja
liitunud: 19.07.2003
|
01.03.2016 12:45:42
|
|
|
Polnud siiski esimene kord õnnetusse sattuda. Oli esimene kord, kui AI paistab süüdlane olema (juriidiliselt). Raportit lugedes jääb siiski mulje, et AI eeldas kaasliiklejalt (bussijuht) mõistlikku lähenemist olukorrale. Bussijuht arvas teisiti.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
RustyZ
HV Guru

liitunud: 20.06.2004
|
01.03.2016 12:47:38
|
|
|
Ehknsiis esimesena tuleks bussijuhid arvutitega asendada, kui arvuti teab mis on mõistlik aga bussijuht ei tea
_________________ Wreckfest 2 server: 136.243.70.252:30102 | parool: isamaa (kui on enabled) |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
kris
HV kasutaja
liitunud: 24.09.2003
|
01.03.2016 13:38:30
|
|
|
Nagu Google kinnitas, on sisse viidud tarvara uuendus kuna erinevalt väikeautodest ei kipu suured masinad isesõitvatele autodele teed andma:
"From now on, our cars will more deeply understand that buses (and other large vehicles) are less likely to yield to us than other types of vehicles."
terv
kris.
|
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
17 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
01.03.2016 14:43:19
|
|
|
Mingist ajakirjast hiljaaegu lugesin neist isesõitvate autostumisega tulenevatest eetilistest ja ka filosoofilistest küsimustest. Kui kunagi isesõitvad sõidukid hakkavad liiklema tekib tehisintellektil olukordi, kus tuleb teha otsuseid inimelude üle. Stiilis, kui mägiteel satuvad vastakuti isesõitev auto ja buss, ning kokkupõge on vältimatu, millest peaks tehisintellekt lähtuma, kas sõiduauto peaks pöörama kuristikku ja kokkupõrget bussiga vältima, sest bussis on rohkem inimesi ja saab päästa rohkem inimesi, või peaks laskma kokkupõrkel toimuda ja mõlemad sõidukid võivad kurisikku kukkuda ning avariis saavad inimesed mõlemas sõidukis viga või surma. Oli veel variant, kus isesõitev auto võib hoopis egoistlikult otsustada mitte inimeludest lähtuvalt, vaid tehnikast lähtuvalt - kus eesmärk ei ole säästa elusid vaid iga sõiduk püüab päästa end. Kui ühe sõiduki enda päästmine toob kaasa teise liikuri suuremad kahjud, võib see kaasa tuua ka inimkahjud.
Kui ekstreemsetes oludes inimelude üle hakkab otsustama sõiduk, kes surmade ja kahju korral vastutab, kas reisija, kes ostis isesõitva sõiduki ning andis peenes kirjas lepingule oma allkirja, või jääb tootjavastutus samuti.
Ei saa välistada ka autotootjate konkurentsi, kus rikkamal inimesel on võimalik osta lisavarustusega auto, mille tehisintellekt on sätitud säästma igal juhul oma reisija elu, seda ka teiste autode ennetava ründamise või kahjustamisega
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
virks
HV Guru
liitunud: 19.03.2004
|
01.03.2016 14:56:14
|
|
|
H_K, kas arvad, et inimesed teevad sellistes olukordades alati kõige õigemad otsused?
|
|
Kommentaarid: 525 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
419 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
01.03.2016 15:09:38
|
|
|
virks kirjutas: |
H_K, kas arvad, et inimesed teevad sellistes olukordades alati kõige õigemad otsused? |
ei
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
01.03.2016 15:18:02
|
|
|
H_K viitab pigem vastutuse probleemile. Kui inimene otsustab potentsiaalselt ohtliku olukorra tekitada, siis on olemas süüdlane, kes peaks oma tegude eest vastutama. Kuidas laieneb vastutus AI'le? Juhe seinast on karistus väärteo eest? Kas AI'l on enesealalhoiu instinkt ja ta on oma eksitensist teadlik ning lähtub oma valikutes võimalusest, et tal on midagi kaotada?
Kohalik liiklusstatistika annab mõista, et riskivõtmine on normaalne ning paar vigastatud on paratamatus. Mis saab siis, kui AI peaks õppima kogemustest ja kaasliiklejate käitumisest?
Kui AI eesmärk on õnnetust ära hoida ning inimelu säästa, siis mida teha olukorraga, kus inimesest autojuhid hakkavad ära kasutama, AI seda käitumist ning ennast liikluses kehtestama?
Ühes võib kindel olla, autotööstus selle eest vastutama ei hakka.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
01.03.2016 15:20:50
|
|
|
kris kirjutas: |
Nagu Google kinnitas, on sisse viidud tarvara uuendus kuna erinevalt väikeautodest ei kipu suured masinad isesõitvatele autodele teed andma:
"From now on, our cars will more deeply understand that buses (and other large vehicles) are less likely to yield to us than other types of vehicles."
|
kumab läbi lähenemine, et väiksemaid/nõrgemaid kaasliiklejaid nagu tohiks lihtsalt jõuga kõrvale lükata.......
( õige tegevusmall olnuks piisavalt eespool olevat teed ja takistusi analüüsida ja pidurdada/seisma jääda vajadusel ! )
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
ab79
HV kasutaja
liitunud: 17.10.2012
|
01.03.2016 15:27:01
|
|
|
vältimatu kokkupõrke võimaluse korral pole enam lihtsalt aega kaalultleda, kumma osapoole kahjud on suuremad. Lennukitel on näiteks olemas kokkupõrkevastane süsteem. Need süsteemid, kui inimene selle tegevusse ei sekku (on teada juhtum, kus inimese sekkumise tõttu tekitati katastroof), on üsna turvalised ja lahendavad kokkupõrkeohu korral vastavalt kokkulepitud reeglitele, kes peab laskuma, pöörama paremale, vasakule või kõrgemale tõusma. Seejuures ei kaalutle kumbki lennuki süsteem, kummal juhul oleksid kahjud suuremad vms. Selleks, et isejuhtivad autod samal printsiibil käituksid, peaks kõik inimesed autojuhtimisest loobuma või tuleks luua tsoonid kus liiklevad ainult juhita autod, sest inimfaktor on määramatu ja eksimise võimalust ei saa välistada, kuna inimene on emotsionaalne olend võib mõnikord emotsiooni ajel teha vale otsuse. automaatsed süsteemid aga peaksid olema emotsioonitud. Ajani, millal tehisintellekt peaks emotsioone tajuma ja inimese moodi käituma ning otsuseid vastu võtma, läheb väga kaua aega. Võib-olla elu Maa peal leiab oma lõpu enne, kui see teoks saab, ei tea.
|
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
01.03.2016 16:31:29
|
|
|
... päris fantaasiasse pole mõtet siinkohal laskuda, esialgu on neil autodel tegemist, et hinnata seda kõige primaarsematki, mis on vajalik teel püsimiseks ja võimalike vahetute ohtudega toime tulemiseks (käesolev uudis on selle ehe näide). Igasugune kaudne filosoofia on hetkel veel ulmevaldkonda kuuluv ja pigem jääks enne juriidika taha kinni, kui elektroonika ...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
01.03.2016 17:06:22
|
|
|
Minu meelest ei ole sugugi kaugem filosoofia. Niipea kui isesõitvad autod saavad liikluses reaalsuseks, kerkib loomulik küsimus, miks mitte rakendada elektroonika täit potentsiaali. Teadupärast isesõitvate autode puhul toimib samuti see "asjade internet", kus autod nö tunnevad üksteist ja see võimaldab kasutada näiteks väiksemaid pikivahesid ja seeläbi teelõigu läbilaskevõimet kasvatada ja muud sarnast. Üsna loogiline on sel juhul autodele õpetada, või reguleerida autod kokkupõrgete puhuks käituma. Nii ongi võimalik ette anda, kui auto ja buss on vältimatul kokkupõrkekursil, saab üks auto end suurema õnnetuse vältimiseks ohverdada (see auto vs buss kuristiku näide).
Probleem selles seisnebki, et täna inimene ei tee sellistes oludes ratsionaalset otsust ja nii autojuht kui bussijuht üritavad alateadvuslikult ennast päästa, sedagi ilma igasuguse kaalutlemisajata ja lihtsalt reflektoorselt reageerides, ja see reageerimine ise on inimese puhul juba aeglasem, kui elektroonikal. Nii on võimalik sõidukid eelprogrammeerida avariioludes otsustama väikema kahju kasuks, mis praktikas võib hakata veider välja nägema, kus sinu väikesõiduk ei eksi millegagi, ent sõiduk otsutab nt bussi kui enamate elude päästmiseks ohverdada sind Samas kui ise juhtides sa tõenäoliselt end ei ohverdaks, vaid valiksid mistahes muu, ka teadmata tulemusega võimaluse end letaalsusest säästa.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
01.03.2016 17:19:02
|
|
|
Mnator kirjutas: |
kris kirjutas: |
Nagu Google kinnitas, on sisse viidud tarvara uuendus kuna erinevalt väikeautodest ei kipu suured masinad isesõitvatele autodele teed andma:
"From now on, our cars will more deeply understand that buses (and other large vehicles) are less likely to yield to us than other types of vehicles."
|
kumab läbi lähenemine, et väiksemaid/nõrgemaid kaasliiklejaid nagu tohiks lihtsalt jõuga kõrvale lükata.......
( õige tegevusmall olnuks piisavalt eespool olevat teed ja takistusi analüüsida ja pidurdada/seisma jääda vajadusel ! ) |
Ilmselt oleks sa ise ka sinna ära reastunud ja alles siis näinud, et teel on takistus.
Lisaks pole vahet, ootamatu takistuse korral tuleb kuidagi hakkama saada.
Kas sa ootaks siis lõputult kuni tekib samariitlane, kes sulle teed annab või lähed ja surud natukene, et mõistliku ajaga läbi saada ja parempööre ära teha?
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
01.03.2016 17:31:52
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
Mnator kirjutas: |
kris kirjutas: |
Nagu Google kinnitas, on sisse viidud tarvara uuendus kuna erinevalt väikeautodest ei kipu suured masinad isesõitvatele autodele teed andma:
"From now on, our cars will more deeply understand that buses (and other large vehicles) are less likely to yield to us than other types of vehicles."
|
kumab läbi lähenemine, et väiksemaid/nõrgemaid kaasliiklejaid nagu tohiks lihtsalt jõuga kõrvale lükata.......
( õige tegevusmall olnuks piisavalt eespool olevat teed ja takistusi analüüsida ja pidurdada/seisma jääda vajadusel ! ) |
Ilmselt oleks sa ise ka sinna ära reastunud ja alles siis näinud, et teel on takistus.
Lisaks pole vahet, ootamatu takistuse korral tuleb kuidagi hakkama saada.
Kas sa ootaks siis lõputult kuni tekib samariitlane, kes sulle teed annab või lähed ja surud natukene, et mõistliku ajaga läbi saada ja parempööre ära teha? |
silmamõõt ja luust kupli all olev pardakompuuter on siiani suutnud õigeid otsuseid teha ja kus pääseb avariita läbi seal olen läbi lipsanud või suure kahtluse korral seisma pidurdanud - selline on senine praktika, tuleviku eest ei vastuta, aastad võivad hakata rolli mängima tasapisi
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sathanas
HV kasutaja
liitunud: 31.07.2003
|
01.03.2016 18:16:06
|
|
|
Kristjan Port kommenteeris protaalis väga huvitavalt, see, et google auto jälgib sajaprotsendiselt liikluseeskirju ei paranda liiklusohutust, see toimiks ainult siis kui kogu liiklus koosnes masinlikest google autodest. Mõnikord on vaja inimese loomingulist lähenemist ja liikluseeskirjadele eiramist. näiteks ümberreastusmisel ei poe kahe auto vahele kui ei ole piisav pikivahe, võib google auto rea kadumisel hoopis peatuda keset teed tekitades liiklusohtliku olukorra. Võis siis ühtlases liiklusvoos 90nega sõitmine kui kõik teised sõidavad 100ga, jne. Tasub kuulata.
|
|
Kommentaarid: 37 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
36 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
01.03.2016 18:57:09
|
|
|
USA's õnneks hetkel seda muret väga pole, et kõik massiliselt kiirust ületaks nagu siin.
Seal võid hoiatuse/trahvi saada ka +1 ületuse eest, kui politsei mõõtma satub.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
degrass
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2004
|
01.03.2016 19:08:41
|
|
|
DigeBeni kirjutas: |
... päris fantaasiasse pole mõtet siinkohal laskuda, esialgu on neil autodel tegemist, et hinnata seda kõige primaarsematki, mis on vajalik teel püsimiseks ja võimalike vahetute ohtudega toime tulemiseks (käesolev uudis on selle ehe näide). Igasugune kaudne filosoofia on hetkel veel ulmevaldkonda kuuluv ja pigem jääks enne juriidika taha kinni, kui elektroonika ... |
Kui ma asjast õieti aru olen saanud, vastab päris suurele osale meie "google" päringutele AI, mille/kelle puhul ei ole päris 100% teada, miks ta just nii vastab, nagu ta seda teeb. Olen päris kindel, et isemõtlevate autode puhul saab AI mingis osas vabad käed. Kui palju me oleme võimelised võimaliku käitumist ette nägema?
Mingi osa suudavad eelnevalt paika pandud käitumisreeglid ära katta, kuid mis saab ülejäänuga? Päris tore oleks istuda 90km/h liikuvas masinas, mille puhul on näiteks 2%'ne tõenäosus, et teekonnal tekib olukord, mida masin ei suuda etteantud reeglite põhjal lahendada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
hondaa
Kreisi kasutaja

liitunud: 09.02.2007
|
01.03.2016 19:57:21
|
|
|
H_K, kas sa oled nõus ostma auto, mille puhul sa tead, et see sind sellises olukorras kuristikust alla saadab? Ei? Siis vist leidsime sellele filosoofilisele küsimusele vastuse
|
|
Kommentaarid: 24 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
2ndalpha
HV kasutaja

liitunud: 03.11.2004
|
01.03.2016 20:05:48
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
USA's õnneks hetkel seda muret väga pole, et kõik massiliselt kiirust ületaks nagu siin.
Seal võid hoiatuse/trahvi saada ka +1 ületuse eest, kui politsei mõõtma satub. |
65 alas 75-80 sisemises reas on täiesti tavaline.
|
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
01.03.2016 20:06:52
|
|
|
2ndalpha kirjutas: |
mikk36 kirjutas: |
USA's õnneks hetkel seda muret väga pole, et kõik massiliselt kiirust ületaks nagu siin.
Seal võid hoiatuse/trahvi saada ka +1 ületuse eest, kui politsei mõõtma satub. |
65 alas 75-80 sisemises reas on täiesti tavaline. |
Sekundeerin. Politsei võtab väga rahulikult, kui liiklusvool on ühtlane, isegi kui kõik ületavad mõõdukalt kiirust.
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
ab79
HV kasutaja
liitunud: 17.10.2012
|
01.03.2016 21:05:08
|
|
|
Sathanas kirjutas: |
Kristjan Port kommenteeris protaalis väga huvitavalt, see, et google auto jälgib sajaprotsendiselt liikluseeskirju ei paranda liiklusohutust, see toimiks ainult siis kui kogu liiklus koosnes masinlikest google autodest. Mõnikord on vaja inimese loomingulist lähenemist ja liikluseeskirjadele eiramist. näiteks ümberreastusmisel ei poe kahe auto vahele kui ei ole piisav pikivahe, võib google auto rea kadumisel hoopis peatuda keset teed tekitades liiklusohtliku olukorra. Võis siis ühtlases liiklusvoos 90nega sõitmine kui kõik teised sõidavad 100ga, jne. Tasub kuulata. |
reaalselt võttes peaksidki kõik niipalju kui võimalik liiklema vastavalt seadusele. küsimus on aga selles, et teinekord on mõistlik näiteks loobuda eesõigusest, aga sellega see google auto ilmselt ei arvesta. kasvõi näiteks sellise inimliku käitumisega kui eessõitev annab märku, tee ees on vaba, mine mööda... väheusutav, et google auto hakkab möödasõitu sooritama...
|
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
02.03.2016 01:17:31
|
|
|
degrass kirjutas: |
DigeBeni kirjutas: |
... päris fantaasiasse pole mõtet siinkohal laskuda, esialgu on neil autodel tegemist, et hinnata seda kõige primaarsematki, mis on vajalik teel püsimiseks ja võimalike vahetute ohtudega toime tulemiseks (käesolev uudis on selle ehe näide). Igasugune kaudne filosoofia on hetkel veel ulmevaldkonda kuuluv ja pigem jääks enne juriidika taha kinni, kui elektroonika ... |
Kui ma asjast õieti aru olen saanud, vastab päris suurele osale meie "google" päringutele AI, mille/kelle puhul ei ole päris 100% teada, miks ta just nii vastab, nagu ta seda teeb. Olen päris kindel, et isemõtlevate autode puhul saab AI mingis osas vabad käed. Kui palju me oleme võimelised võimaliku käitumist ette nägema?
Mingi osa suudavad eelnevalt paika pandud käitumisreeglid ära katta, kuid mis saab ülejäänuga? Päris tore oleks istuda 90km/h liikuvas masinas, mille puhul on näiteks 2%'ne tõenäosus, et teekonnal tekib olukord, mida masin ei suuda etteantud reeglite põhjal lahendada. |
... võrdled kassipiltide otsimist elu ja surma üle otsustava AI-ga? Mis planeediga sa pihta oled saanud võiksid ennast harida ja välja arvutada, kui suur on praegu n. Tallinn - Tartu trassil võimalus õnnetusse sattuda, läheksid ilmselt enneaegselt halliks, kui tulemust näed ...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
ummiq
HV veteran

liitunud: 20.12.2003
|
02.03.2016 09:37:43
|
|
|
degrass kirjutas: |
...
Mingi osa suudavad eelnevalt paika pandud käitumisreeglid ära katta, kuid mis saab ülejäänuga? Päris tore oleks istuda 90km/h liikuvas masinas, mille puhul on näiteks 2%'ne tõenäosus, et teekonnal tekib olukord, mida masin ei suuda etteantud reeglite põhjal lahendada. |
Ilmselt pidurdab masin lihtsalt hoo maha. Autokoolis ka ju õpetatakse, et ohuolukorras on kõige kindlam pidurit tallata autot mitte kuhugi poole manööverdades, sest kui sa lisaks äkkpidurdusele ka näit. põike paremale teed, tekitad kohe teise täiendava ohu- ees on äkitselt pidurdav auto + ees on auto, mis äkkpidurduse ajal paremale põikab. Midagi sellist
_________________ --
Urmas
|
|
Kommentaarid: 200 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
173 |
|
tagasi üles |
|
 |
|