Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
27.04.2015 22:57:37
|
|
|
Ma näen selles dressuuri esimest sammu. 15a tagasi poleks pea keegi olnud nõus 24/7 sisselülitatud ja pidevalt internetti raporteid saatvat GPS-seadet kaasas kandma, täna suhtutakse sinusse kui paranoikusse, kui sa julged selle vajalikkuses kahelda. Mina tatikana istusin koos vennaga vanamehe mosse tagaistmel tekil ja oligi kogu turvavarustus. Tänapäeval satuks niiviisi lapsi vedades vist hoobilt uudiste häbiposti. Turvatoolid ja hällid ja mis kõik veel annab noortele lapsevanematele vägisi maha müüa... Ja nüüd siis teeme algust autode totaalse jälgimissüsteemiga. Algul punnitakse pisut vastu, seega alustame pisut leebemalt, hiljem, kui dressuur on juba vilja kandnud, lükkame kohustuslikud kaamerad (no ikka väsinud silmi jälgima, ohvkoors), kiiruse ja asukoha jälgijad, kill-switch'id, alkomeetrid, vererõhumõõtjad jne sappa.
Tõenäoliselt hakatakse varsti trahvima selle eest, kui oled oma autosse rooli ja pedaalid julgenud installida.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
28.04.2015 07:35:55
|
|
|
Sellepärast ma kirjutasingi, et süsteemi kuvatakse inimesele ALATI kui inimesele kasulikku lahendust.
Kuvame, et inimestel on ju sellist süsteemi vaja, mõtelge kui hea kui kiirabi kohe välja sõidab kui teil õnnetus juhtunud on.
Sellepeale ei mõelda, et milleks seda süsteemi Euroopa liidul või mõnel riigil vaja on? Selleks, et saaks riigi resursse kulutada, päästekaid valeväljakutsetele saata? Heal juhul vigase inimese elu päästa ja invaliidsust elu lõpuni maksta jne? Ma usun, et siin on mingi teine tagamaa aga see pole üldse oluline.
Google on ka hea inimesele, et kiirelt midagi otsida (Ainult, et kõik teavad nüüd, et Google teenib tänu sellele, reklaamiga hiigelkasumeid)
|
|
Kommentaarid: 259 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
28.04.2015 08:15:01
|
|
|
tsitaat: |
Selge on see, et kaks osapoolt (mobiilioperaatorid ja autotootjad) ei ole huvitatud millegi väga kalli ja keerulise lisamisest autosse, mis omakorda piirab üsna tõhusalt ebasihipärast kasutamist.
|
Lahendused on juba ammu olemas, vähemalt premium automarkidel. Ning enamuses kallimatel mudelitel on see vist isegi tasuta küljes.
Tähtsam on pigem see, mida kogutud asukoha-andmetega teha tahetakse.
Kuskilt kunagi käis läbi uudis, et BMW-le tehti mingi aeg ulme pakkumine, et mingi tehnoloogiafirma saaks näpud taha kogutud andmetele (kus ja millal autod on liikunud jne), et siis seda ära kasutada millegi müügiks.
Konkreetsele pakkumisele ütles BMW küll kindla ei, aga kes teab mis tulevikus saama hakkab...
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
mahno
HV kasutaja
liitunud: 25.07.2007
|
28.04.2015 09:02:03
|
|
|
Ühelgi autol ei ole ühtegi asja tasuta küljes. Kõige eest maksad, lihtsalt kõik asjad pole arvel eraldi ridadena välja toodud.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
28.04.2015 09:05:08
|
|
|
mahno, ma tahtsin pigem seda öelda, et lahendus on ammu väljatöötatud, ja see on ammu uute autode müügiga kinni makstud.
Kõige kallim on lahenduse väljatöötamine ja integreerimine autosse, GPS enda riistvaraline maksumus võib olla tühine.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
mahno
HV kasutaja
liitunud: 25.07.2007
|
28.04.2015 09:38:27
|
|
|
Küsimus pole selles, kas see on tehniliselt võimalik või kas see on kallis. Küsimus on järjekordses sammus totaaljälgitava ühiskonna poole ja selle ühiskonna ühe peamise sõltumatu liikumisviisi kontrolli alla võtmises seaduse abil ning (esialgu) süütu ja inimsõbraliku sildi all. See, et midagi tehakse seaduse jõul, näitab et asja taga on tugev huvigrupp.
Kui autotootjad arvaksid, et see helistamissüsteem on äge ja inimsõbralik, paneks nad selle lisavarustuse nimekirja ja laseks sul seda raske raha eest lisavarustusena tellida. Kuna seda pole ja eesmärgiks on lühikese ajaga kõikidele autodele süsteem peale saada, siis ma näen taga teiste, jõulisemate, struktuuride huvi. Triviaalse näitena: miks ei panda näiteks Xenon tulesid seadusega kohustuslikus korras autole peale, kuigi pimedas oleks turvalisem? Või kui sa väga laial teemal tahad mõelda, siis mõtle, miks kultiveeritakse ühiskonnas ahvitolerantsi (analoogia: ahviarmastus) ja abitust? Miks represseeritakse neid, kes tahavad ja suudavad enda ja omasuguste huvide eest seista? Miks tahetakse suunata inimest asjade teadmise asemel googeldamise juurde. Kõikide nende tegevuste juures on ühine nimetaja üllaste põhimõtete sildi all tegutsemine.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
28.04.2015 09:44:44
|
|
|
Üks asi on totaalne jälgimine ja see on muidugi perverssus kuubis, kui seda hakataks tehtama (seda tehakse ilmselt juba praegugi mobiiltelefonidega).
Tõenäolisem on aga see, et EL on ilmselt välja arvutanud Euroopa kodaniku/maksumaksja inimelu hinna (ilmselt ulatub see miljonitesse) ja seega on EL-i jaoks oluline selliste vahenditega kahandada hukkunud maksumaksjate arvu.
See, kas EL-il on õigust seda teha, on juba iseasi.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
TxT
HV vaatleja
liitunud: 24.08.2005
|
|
tagasi üles |
|
 |
mahno
HV kasutaja
liitunud: 25.07.2007
|
28.04.2015 09:50:58
|
|
|
Totaalne jälgimine tuleb ja kui mitte varem, siis sel hetkel, kui ilmuvad tavakasutusse isesõitvad autod.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
28.04.2015 10:50:26
|
|
|
Saab ka ju nii lahendada, et seade rakendub füüsiliselt ainult siis kui pauk ära käib, mitte ei tee sul siin totaalset jälgimist 24/7. Vastuvõetud lahenduse järgi saabki teada kas eesmärk on inimelusid säästa või Orwelli 1984 korraldada.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
28.04.2015 12:14:08
|
|
|
No ega see praegu planeeritu ei võimaldagi teoorias sissepoole helistada, kui SIM'i või mingit muud analoogi küljes pole. Ma ei teagi tegelikult, kuidas võrk neid ilma SIM-ita hädaabiks iga suvalise võrgu külge haakivaid telefone näeb? Kas annab neile iga kord mingi numbri ka või käib kõik IMEI-tasemel? Kui selliselt telefonilt on hädaabisse helistatud, kas siis 112 operaator saab talle tagasi ka helistada või peab lihtsalt iga hinna eest seanssi üleval hoidma? Minu jaoks pisut hall ala, teab keegi täpsemalt?
See muidugi ei tähenda, et tulevikus ei saaks riik meid sundida (või pigem veenda) enda jälgimise seadme eest kuidagi lepinguliselt maksma. Internetiga autot hakkame ju peagi täiesti omal algatusel tahtma ja lisaseadme eest juurde maksma. Hetkel kirjeldatu on kõigest suurema plaani esimene etapp, mille eesmärgiks on jalg ukse vahele saada.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
netmaster
HV kasutaja

liitunud: 21.08.2004
|
28.04.2015 12:44:14
|
|
|
tsitaat: |
ma tahtsin pigem seda öelda, et lahendus on ammu väljatöötatud, ja see on ammu uute autode müügiga kinni makstud.
Kõige kallim on lahenduse väljatöötamine ja integreerimine autosse, GPS enda riistvaraline maksumus võib olla tühine. |
Mõnele üksikule kallimale mudelile lisana pole see midagi ületamatut, aga kõgile, ka viimasepeal säästuautole on siiski midagi muud. Kui see süsteem kõiki koguaeg jälgma hakkab, kujutab see endast üsna arvestatavat koormust ka mobiilivõrgule, mida keegi kinni ei maksa. Ka juhul, kui ta on lihtsalt sisse lülitatud. Mis puudutab auto elektroonikat, siis selles vallas pole midagi odavat. Vaata, palju maksab kaasaegse auto "aju", mis funktsionaalsuse poolest on tegelikult tunduvalt lihtsam seade, kui GPS'iga telefon. Kui miski elektroonika peab autos töötama 10-20 aastat, tingimustes, kus sul on võibolla esiots küljest ära sõidetud, pole selles midagi lihtsat või odavat.
Mina pakun, et see "seade" kujutab endast epo't täis valatud karpi, millel on sees "supercapacitor" millest jätkub paariks minutiks, et võrku registreeruda, asukoht tuvastada ja paar SMS'i saata, juhul, kui mingi väline ahel katkeb. Igasugu kõnevõimalused ja hädanupud on pigem reklaamijutt, või kellegi soovunelm. Reaalseks kasutamiseks kortsus autos, on sellised asjad liiga ebatöökindlad. Kui see karp hakkab elumärke näitama muul ajal, maetakse autorid elusalt ja sellega ei riski ei poliitikud, ega autotootjad.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002

|
28.04.2015 16:17:53
|
|
|
oli vist toyota, kellel olid siin hljuti auto PIDURID!!! mis olid "reaalseks kasutamiseks veidi ebatöökindlad", aga kas need jäeti seepärast autole peale installimata? ei, läks tootmisesse nagu naksti. seega ma selliste väidetega nii julge ei oleks.
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 275 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
9 :: |
3 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
lightbluefox
HV Guru
liitunud: 30.12.2004
|
28.04.2015 16:35:51
|
|
|
Inimelu on palju väärtuslikum kui mingi valeväljakutse (miljon eurot on realistlik number). Ehk süsteemi juurutamise hind võib olla misiganes, siis see on ilmselt ikkagi kasumlik kui ta kasvõi kellegi päästab.
|
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
 |
mahno
HV kasutaja
liitunud: 25.07.2007
|
28.04.2015 16:59:40
|
|
|
Kui jätame eetika ja humanismi kõrvale, siis inimelu võib olla väärtuslik (tööjõus inimene, kelle haridusse ja ühiskonda integreerimisel on tehtud kulutusi), aga võib olla ka puhas kulu (tööea ületanud inimene, kellele tuleb maksta pensioni, ravida, hoodada kuni elupäevade lõpuni). Küüniline, aga tõsi.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
28.04.2015 17:12:31
|
|
|
Nii et alla pensioniea kohustuslikuks, sealt edasi aga sellise seadme autos hoidmine ja kasutamine keelata!
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
CurJam
HV kasutaja

liitunud: 05.10.2005
|
29.04.2015 12:17:06
|
|
|
Igati väärt ettevõtmine! Selle lahenduse abil päästetud elud kaaluvad igal juhul üles jälgimisfoobia all kannatavate isikute nurina.
|
|
Kommentaarid: 54 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
danny
Kreisi kasutaja

liitunud: 17.01.2006

|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002

|
30.04.2015 13:36:04
|
|
|
Curjam, vaatan, et oled selgeltnägija ja kõik arvud on sul juba käes ning arvutused tehtud. Sina oled vist sellist tüüpi inimene, kes suure aplausi ja hurraade saatel elaks kaasa ka iseenda ja kõigi teiste isolatsiooni paigutamisele? Peaasi, et jumala eest midagi ei juhtuks ja saaks ikka "õnnelikult" saja-aastaseks elada kellegi diktatuuri all
Huvitav suhtumine iseenesest tänapäeval osadel inimestel. Küll on see inimelu ikka hirmus väärtuslik ja kõik peab olema hirmus täpselt reguleeritud. Vaatan, et paljud vist lausa usuvad, et nad ongi justkui "ühiskonnale" midagi reaalselt võlgu ja whatnot. Võibolla ma olen siis tõesti puhta loll aga mina tahaks siiski omada valikut, et millist turvalisust mul täpselt tarvis on. Ja kui ma tahan ennast mingil põhjusel isegi ära lõpetada siis pole mul ka vaja, et mingi päästearmee mind vägisi kokkulappima tormaks. Ei ole ma kellelegi midagi võlgu ja pole vaja mulle mingist imelikust väärtusest rääkides vägisi igasugust turvat peale suruda. Kui keegi teine seda turvat soovib siis palun väga, võtku ja pangu omale kõikvõimalikud andurid, seadmed, kellad ja viled külge. Aga muuta selline asi kohustuseks kõigile...no püha taevas!
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 275 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
9 :: |
3 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
30.04.2015 14:33:16
|
|
|
Muidugi keerad jutu üle võlli absurdini, nii on raske midagi mõistlikult arutleda. Samamoodi räägivad mõned inimesed, et mis see teiste asi on, kas ma kannan turvavööd või mitte, aga on küll teiste asi. Ja võlgnetki ühiskonnale, võlgned ka oma vanematele, abikaasale, lastele jne.
Muidugi igaüks saab maailmast isemoodi aru.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
oliver.
HV Guru
liitunud: 05.09.2003
|
30.04.2015 14:42:51
|
|
|
rex kirjutas: |
... Mina tatikana istusin koos vennaga vanamehe mosse tagaistmel tekil ja oligi kogu turvavarustus. Tänapäeval satuks niiviisi lapsi vedades vist hoobilt uudiste häbiposti. Turvatoolid ja hällid ja mis kõik veel annab noortele lapsevanematele vägisi maha müüa... |
Kas võib siit välja lugeda, et turvatoolid ja -hällid on ka lihtsalt mõttetu rahateenimise viis?
Ühtlasi on OnStar jms analoogid USAs juba 90-ndatest saati toiminud. Tundub, et toimib siiski abivahendina, mitte trahvimisviisina.
|
|
Kommentaarid: 280 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
239 |
|
tagasi üles |
|
 |
ufo56
HV Guru

liitunud: 18.11.2004
|
30.04.2015 15:13:00
|
|
|
tsitaat: |
Ma ei teagi tegelikult, kuidas võrk neid ilma SIM-ita hädaabiks iga suvalise võrgu külge haakivaid telefone näeb? Kas annab neile iga kord mingi numbri ka või käib kõik IMEI-tasemel? Kui selliselt telefonilt on hädaabisse helistatud, kas siis 112 operaator saab talle tagasi ka helistada või peab lihtsalt iga hinna eest seanssi üleval hoidma? Minu jaoks pisut hall ala, teab keegi täpsemalt?
|
GSM võrgus ei tundu olevat võimalust tagasi helistada. CDMA võrgus küll.
If your device is connected to a CDMA network, when you end an emergency call, your device enters Emergency Callback Mode. This mode allows the operator to call you back or find your approximate location. |
It is in the design standard for digital GSM /3G phones:
The phone knows it is the emergency Number, and sends a special message to the network that it is a 112 call, and the network allows it (even it is not a SIM for this network or even has a roaming agreement). Actually it does more, it goes as a high priority call, even bumping other good calls off at busy network times if it needs to, in order to get a talk channel to use, this 'is' an emergency, it has to get the call through. |
Part of the GSM authentication and network attach spec allows any device w/o a SIM, or without a valid SIM, to attach to the network |
Ok, here is another one. GSM core network is composed of a few basic components. HLR - home location register, VLR - visitor location register, and EIR - equipment identity register. Bear with me. HLR stores the location of every subscriber. That means if you are in Honolulu it will store your location. Why is that needed ? Well, imagine someone trying to call you, how will the network know where to point that call ? Without location info it would need to send request to every possible place you could be. Not a good solution, so the network checks on your last location from HLR/VLR and points the call there. VLR is basically the same thing as HLR just for "guest" subscribers, such as when you are (in) roaming. EIR - this is an important part. It stores the IMEI number of your phone.
So combine the HLR/VLR (location) and the EIR (IMEI of your phone) and you get the approximate location of your phone.
The reason you've read all of this is because when your phone gets lost/stolen the operator seems reluctant to find it saying they cannot do that. The truth is they know exactly where the phone is and who is using it because if they didn't the phone couldn't be used. The truth is they really don't give a fuck about your phone and want you to buy a new one. |
Googeldasin natuke huvipärast.
_________________
Lae pildid -> pilt.io |
|
Kommentaarid: 78 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.05.2015 20:21:19
|
|
|
muarust oleks see kõik ideaalis tehtud nii, et gps seade ei ole seotud auto seerianumbri vms.'ga, et ta oleks lihtsalt seotud pimedalt selle auto turvasüsteemidega ja kui seal õnnetust näidatakse, siis annaks alarmi, et avarii seal... mitte konkreetsemalt...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
10.05.2015 23:25:09
|
|
|
See oleks sama hea kui nõuda google'ilt, et ta lihtsalt niisama heast peast tasuta sulle otsinguteenust, postkasti ja juutuubi pakkuda võiks.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
|