Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
sant
HV veteran

liitunud: 04.08.2003
|
13.01.2013 00:43:13
|
|
|
gan3b kirjutas: |
Jah, hakkame iga aasta inimesi kaaluma, et keskmine kaal teada saada, penskaritele on asi vabatahtlik loomulikult. |
Ma pidasin seda silmas et valideerimine ei naita liini koormatust nii tapselt nagu Ho Ho, poolt valja pakutud kaalumine
_________________ So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity... |
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
13.01.2013 00:53:51
|
|
|
Ning kui peatuses läheb maha 5 inimest (400 kg) ja peale tuleb 4 inimest (320 kg), siis kuidas kajastub see statistikas? et maha läks 1 inimene?
ei ole ju võimalik kõigepealt inimesed välja lasta, siis kaaluda ning alles pärast protseduuri võivad teised reisijad peatusest peale tulla... eest uksest lähevad samal ajal välja kui tagant on juba peale ronitud...
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
13.01.2013 01:01:02
|
|
|
Järelikult tuleb kombineerida mõlemat.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
siinus
HV Guru

liitunud: 20.01.2007
|
13.01.2013 01:58:18
|
|
|
Aga see, mitme kilogrammi jagu rahvast kahe peatuse vahel bussis on, ongi kõige mõistlikum statistika.
Nagu siin juba juttu on olnud, on massis mõõdetud bussi täituvus kõige rohkem ütlev.
_________________ suck less | ANNA MU SAI!
Ma arvasin, et see oli Priit, aga tegelikult oli Tõnu, |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
13.01.2013 02:14:57
|
|
|
siinus, see näitab vaid osaliselt infot. Et täiuslikumat pilti saada, piisab valideerimisest (saad teada mitu inimest lisandus) ja massimuutusest (võrrelduna uute valideerimistega saad välja kalkuleerida umbkaudse inimeste lahkumise koguse). Nii saab teada üsna täpselt ka populaarsemad lahkumispeatused. Mureks on see, et ei tea milline reisija kuhu reisis (a'la reisija nr 1 sisenes peatuses x ja väljus peatuses y), kuid saab teada siiski rohkem, kui vaid see, et peatuses x tuli peale n inimest.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
13.01.2013 08:47:05
|
|
|
Ho Ho kirjutas: |
Huvi pakub liinide koormatus ning seda näitab kaal vägagi täpselt. Arvutada võib keskmise kaalu järgi, lisaks seegi, et too 120kg'ne võtab puhtfüüsiliselt seal bussis ka jupp maad enam ruumi kui poole kergem tegelane. |
Kogu teooria on tore ja minagi nõustun, et on arukamaid viise statistikat teha, kuid tihti on lähenemine raskendatud.
Tuleb arvestada küsimustega, kas kogu bussi- ja trollipark koos rööbasliikuritega omavad teostatavat võimekust lisaseadmete integreerimiseks. Lihtne ja realistlik vastus on Ei.
See on ropp inseneritöö; arendus, et teostus skaleeruks kogu ühistranspordile.
Trollibusse 100+; liinibusse circa 100; tramme? ; mis lisaks on ka erineva veermikuversiooniga.
Võin kangesti ka eksida, sest õhkpatjade läbi on tõenäoliselt üsna lihtne kaalu tuletada ja loendada.
Hulga odavam, arenduselt ohutum ja kergem on mässata kaartidega kas või pooliku statistika saamiseks (samuti on väga teostatav kalasilm uste kohale ja pildilt sõitjate kupleid lugeda), sest validaatorile tuleb leida vaid paar kinnitusklambrit ning toide.
Statistika osas ma eriti ei kurdaks, sest teame bussitüüpide mõistlikku mahutavust ja valideeritud sisenemine näitab täituvust. Kus keegi maha läheb, pole nii oluline, vaid info, kas ja kui täis bussid tekivad mis peatustes mis ajal.
|
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006
|
13.01.2013 12:58:20
|
|
|
Kui mälu ei peta siis Taavi Aas väitis, et validaatorid sai paigaldatud kuskil 560 ühissõidukisse. Nii palju peaks siis kokku olema busse,trolle ja tramme+varu.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
MEL666
HV kasutaja
liitunud: 22.11.2006
|
13.01.2013 13:41:01
|
|
|
kas kõige lihtsam poleks,kui uksest sisenedes kohe valideerib süsteem ära? et ei peaks midagi taskust otsimagi hakkama. ja väljudes samuti. oleks statistika täpsem ja mis põhiline,sõitjatele kõvasti mugavam. see ei tohiks ju mingi eriline hiina keel olla,et ei saa teha. hetkel tundub et lihtsalt 1 suur porr selle jamaga tehtud. kui eesmärk oleks ikka olnud tallinlasele tasuta sõit ,siis oleks saanud seda kõvasti lihtsamalt teha ilma igasuguse valideerimiseta.
_________________ tallinnas nõmmel rehvivahetus. siinsetele hea hind ja kokkuleppel võimalik igal ajal. |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
13.01.2013 13:50:32
|
|
|
See oleks tõesti võimalik.
Paraku tekib siin küsimärk, kas 10m muiduraadiusega magnetväli suudab tekitada resonantsi ka läbi bussi saabuva inimsumma.?
Tõenäoliselt probleemi ei ole(ks).
Nähtavasti on minu jaoks siin puhtalt massiga mängimise motiiv, sest kes tahaks kaasas kanda kaarti, mille abi koostatakse Tema sõitudest statistikat e kodanik tunneb end kiibistatuna.
Kui me aga aktiivselt enda sõidu "valideerime", maandab see kihku/vajadust demonstreerida endi vaba tahet ja sõltumatust elik ei ärrita meid niivõrd.
|
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
13.01.2013 14:04:39
|
|
|
MEL666 kirjutas: |
kas kõige lihtsam poleks,kui uksest sisenedes kohe valideerib süsteem ära? et ei peaks midagi taskust otsimagi hakkama. ja väljudes samuti. oleks statistika täpsem ja mis põhiline,sõitjatele kõvasti mugavam. see ei tohiks ju mingi eriline hiina keel olla,et ei saa teha. hetkel tundub et lihtsalt 1 suur porr selle jamaga tehtud. kui eesmärk oleks ikka olnud tallinlasele tasuta sõit ,siis oleks saanud seda kõvasti lihtsamalt teha ilma igasuguse valideerimiseta. |
Ja siis tekib probleem, kui on 2 RFID kiibiga kaarti rahakotis, praegugi juba tegelikult see probleem valideerimisel.
|
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
McNeo
HV kasutaja

liitunud: 27.04.2004
|
14.01.2013 08:41:36
|
|
|
Valideerimisest saadav statistika on sisuliselt pullikaka.
Väidetavalt kogutakse statistikat, et a) muuta intervalle b) liita/muuta marsruute
Subjektiivse statistika saaks otse bussijuhtidelt, kes võiksid peast ütelda, kus peatuses tuleb rohkem, kus vähem inimesi peale; ja et kas buss on vastaval kellaajal pilgeni täis või pooltühi. Täpsema statistika võiksid ära teha MUPO tegelased, kes võiksid kasvõi visuaalselt ütelda, mitu inimest bussis nende külastuse ajal oli. Või siis statistika kontrollitud ID kaartide arvu kohta.
Marsruutide liitmine/muutmine valideerimisest saadava info põhjal on puudulik. Me saame küll teada, et vot selline mass inimesi istub näiteks viru väljakul ühest bussist teise, ent kas nende bussiliinide muutmine parim lahendus oleks, ma julgen kahelda. Asjaolu, et keegi kuskil peatuses maha läheb või peale tuleb, ei tähenda, et see on ideaalne lahendus, paljudel juhtudel on see pigem sundkäik.
Kuuldavasti on küsitlusi tehtud ka varem, ent ilmselt pole transpordiametis analüütikuid või on nende lennukad ideed maha tapetud.
Mina näen, et praegune (15-20 a. vana) süsteem tuleks tervikuna üle vaadata ja teha kapitaalne ümberkorraldus. Küsitlus oleks võimalik ära teha paari nädalaga, võtta posu tudengeid/MUPO/reisisaatjad ning varustada nad pliiatsite ja paberiga. Tehniliselt kõige odavam oleks linnakaart, kuhu küsitletav teeb kaks täppi - alguspunkt ja sihtpunkt. Hiljem saab need kaardid puutetundliku ekraani peale panna ja need punktid nö sisse toksida. Või siis sisse skännida ja miski softijupp teeb selle töö ise ära. Teisisõnu on küsitlust võimalik teostada odavalt ja lihtsalt, tehnilisi lahendusi on muidki peale mainitute.
Andmete analüüsi ja uute marsruutide variandid võib vabalt ära teha mõni spetstarkvara, mida siis miski töörühm vajadusel mugandab.
Valideerimine ja ühiskaart on Edgar Suurepärase soov omada kontrolli info üle, sisuliselt asendada ID kaart selle rohelise plönniga ning lisada veel kliendikaardi funktsioone (rääkimata muidugi ilmsest valimispropagandast ja rahade kantimisest). Kui nüüd andmekaitse peaks asja ära keelama, saab Edgar endale järjekordse märtrimärgi rinda, põhjust jälle rahvale seletada, et meie (linnakodanikud) väga tahtsime aga paha ansip keelas ära. Küllap juba vabandusi süsteemi lõpetamiseks leitakse, juhuks kui ei tulda rahaliselt välja.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007

|
14.01.2013 09:13:20
|
|
|
Tegelikult on selline ebaadekvaatne statistika jeedikule ja üldse kesikutele kõige meelepärasem. Nad ise saavad selle alusel väita mida tahes ja mitte keegi ei saa sellesama statistikaga nende väiteid valeks tõendada, see on selleks liiga ebaadkvaatne
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
14.01.2013 10:31:37
|
|
|
McNeo, eks selles vist keiss olekski, et need muud meetodid oleks subjektiivsed. Ühe jaoks on buss täis kui peale enam ei mahu, teise jaoks siis kui istekohad otsa saavad.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
14.01.2013 10:38:57
|
|
|
Vahet ei ole, ka see subjektiivne statistika oleks üüratult palju täpsem kui kaardiga kogutav.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
14.01.2013 14:14:03
|
|
|
Tomorrow kirjutas: |
SirAskAlot kirjutas: |
Tomorrow kirjutas: |
Cofy kirjutas: |
qbiC kirjutas: |
kust te saate neid kaarte üldse? ma olen küsinud umbes viiest kohast ja igal pool otsas. |
Andmekaitse inspektsioonist oled ka proovinud? |
Veel üks põhjus miks kaardid ei tööta on vead isiksustamisel. Kogemata märgitakse endale soodustus kui õigust soodustusele pole ja siis ei toimi. Vastupidi kellel on õigus soodustusele ei märgi seda ära ja jälle kaart ei toimi. Enamasti seega tihendi probleemid. Ise ostsin juba detsembris varakult ära ja harjutasin ennast kasutama  |
Miks peab klient sellist asja veel märkima kui teenusepakkujal on andmed olemas ja pileti kontrolli ajal neid kindlasti ka kontrollitakse. Miks programm sellist asja kohe andmete sisestamise ajal ei kontrolli ?
Ilmselt kõige tätsam. Kui bussisõit on niikuinii tasuta, siis milleks valideerimise ajal üldse mingit soodustust kontrollida kui see kaarti mittetöötavaks teeb ? |
Kaardi isiksustamisel küsitakse isikukoodi,ühiskaardi numbrit ja id kaardi numbrit. Ju siis need pole piisavad, et kontrollida nt invaliidsuse või töövõimetuse olemasolu, mis on soodustuse saamise aluseks.
Näiteks endale isiksustades ei tohtinud ma soodustuse ruutu märget teha, kuna olen täisealine elanik kes ei kuulu ühtegi soodustust saavase gruppi. Samas esivanemale kaarti isiksustades pidin soodustuse märkima, kuna tema kuulub ühte gruppi.
Lisaks kui näiteks kuskil teeninduspunktis lasta isiksustada, siis võib teenindaja vea teha ja jälle kaart ei tööta. |
muideks ISIC kaarti saad umbisikuliselt isikustada Piisab kui tead kellegi isikukoodi kes on õpilane (ISIC kaardi omanik), trükid tema isikukoodi pilet.ee lehel sisse ja vualaa, tema on isikustatud ISIC kaardi külge oma teadmata ja pole rohelise plönniga midagi teha
https://www.pilet.ee/viipe/uhiskaart/persod/myisiccard
kellegi õpilase isikukood sisse, linnuke et oled tingimustega nõus ja vualaaa, tema kaart on võibolla ilma tema enda teadmata isikustatud
siinus kirjutas: |
Aga see, mitme kilogrammi jagu rahvast kahe peatuse vahel bussis on, ongi kõige mõistlikum statistika.
Nagu siin juba juttu on olnud, on massis mõõdetud bussi täituvus kõige rohkem ütlev. |
yup, lihtsam olekski arvutada massi järgi või siis uste kohal olev lugeja, mis automaatselt loeb ära kui palju maha läheb ja kui palju peale tuleb. Annab ikkagi täpsemat statistikat kui see praegune kamarajura kus 1/3 ei pea regamagi ja siis nemad seal "arvutavad" asja paremaks.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
jägaja
HV Guru

liitunud: 06.08.2004
|
15.01.2013 10:44:35
|
|
|
Pealkirja võiks vist korrigeerida, et ühiskaardi turvalisus pole enam kahtluse all, vaid tegu ongi tõestatult ebaturvalise lahendusega.
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 141 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
126 |
|
tagasi üles |
|
 |
sukelduja
HV Guru

liitunud: 14.06.2007
|
15.01.2013 10:57:04
|
|
|
RFID rõõmud. Töökaaslane pakkus, et metallportsigarid lähevad moodi jälle.
|
|
Kommentaarid: 24 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
15.01.2013 10:59:07
|
|
|
RFID ei ole iseenesest kaugeltki ebaturvaline nähtus. Mitte ebaturvalisem, kui isikukood või kasvõi täisnimi. Küsimus on kuidas seda süsteemi "targemas" kohas kasutatakse (reeglina serverisoft)
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Leinö
HV veteran

liitunud: 07.05.2008
|
15.01.2013 11:17:39
|
|
|
sukelduja, kasutan sellist juba pikemat aega. väga mugav kanda vajalikke kaarte kaasas, väike kogus sularaha mahub ka ilusti ära.
Ei tunne rahakotist puudust ka enam. Hetkel mittevajaminevad kaardid on autos, kui kuskile lähen, võtan sealt vajaliku plastiku kaasa ja korras.
|
|
Kommentaarid: 34 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
 |
ddrikk
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.05.2011
|
15.01.2013 11:40:25
|
|
|
Kui kaugelt see lugeja kaarti läbi loeb ?
Olen näinud mõned tõstavad lugeja ette enda käekoti/rahakoti vms. Üks vibutas selle eest läbi enda telefoniga ja oligi korras.
|
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
iir
HV Guru

liitunud: 20.06.2006
|
15.01.2013 13:49:00
|
|
|
Lugeja loeb kaugelt, naine pani koti vasta ja OK. Endal jupe sise taskus rahakotis ja samuti toimib. Samas kui see kaart nüüd telefoni vasta panna siis tuleb umbes 4cm kaugusel hoida, läbi rahakoti võtab kah alles 1 cm kauguselt. Suht raske kaaperdada, kui pead oma telefoni kellegi rinna vasta hõõruma...
_________________ sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
strohher
HV veteran

liitunud: 15.02.2004
|
15.01.2013 14:14:43
|
|
|
Käisin just postkontoris Punasel tänaval ja seal oli järjekorranumbrite automaadi juures juba silt, et njetu bljät jühiskaartit.
Need ninast välja nuusatud rohelised kollid väänavad seega trahvi ära.
_________________ Tunguusia tundraahv |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
30 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
15.01.2013 15:09:49
|
|
|
strohher kirjutas: |
Käisin just postkontoris Punasel tänaval ja seal oli järjekorranumbrite automaadi juures juba silt, et njetu bljät jühiskaartit.
Need ninast välja nuusatud rohelised kollid väänavad seega trahvi ära. |
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
LKits
HV Guru

liitunud: 06.09.2007
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
|