Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Mis saab (arvuti)maailmast, kui naftakriis reaalsuseks muutub? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 476, 477, 478 ... 548, 549, 550  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 06.03.2011 20:00:34 vasta tsitaadiga

davidco kirjutas:

- ameerikal endal on tohutult nafta varusid kuid neid ei võeta ennem kasutusele,kui nafta barelli hind on 200 usd.


Absoluutne bullshit. 200 dollarile läheneva naftahinna juures USA juba seisab ja mingeid müütilisi puutumata hiidvarusid USAs lihtsalt ei ole. Tegu on lausvalega.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DeadZed
HV vaatleja

liitunud: 23.10.2004




sõnum 06.03.2011 21:42:57 vasta tsitaadiga

Scart kirjutas:
davidco kirjutas:

- ameerikal endal on tohutult nafta varusid kuid neid ei võeta ennem kasutusele,kui nafta barelli hind on 200 usd.


Absoluutne bullshit. 200 dollarile läheneva naftahinna juures USA juba seisab ja mingeid müütilisi puutumata hiidvarusid USAs lihtsalt ei ole. Tegu on lausvalega.

10 points !
"kütused" on Maakeral otsas ... ja kõik mis pisikestes taskutes veel on ... läheb jagamisele .. mingite hindadega ..
eks analüüsige ja puurige ja arvutage .. nagu juba öeldud
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 06.03.2011 21:46:11 vasta tsitaadiga

Nafta pole kaugeltki otsas, vaid selle iga järgneva tonni väljapumpamine muutub järjest keerukamaks ja kallimaks.
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 07.03.2011 02:46:36 vasta tsitaadiga

link :: kae siit

WASHINGTON — Technologies for green or renewable-energy devices like batteries, solar cells and advanced electric motors are dependent on critical metals and other elements that are threatened by major shortages, two influential American scientific groups said in a report Friday.

And China’s chokehold on the chemical elements known as rare earths is just one example, the groups said. The report called for the United States government to research and develop new sources for a broad range of critical materials and to more closely monitor the supply of and demand for them.

The study’s release follows the recent introduction of a Senate bill, consistent with the report’s recommendations, meant to ensure that the United States can globally compete in emerging energy industries. That bill, by Senator Mark Udall, Democrat of Colorado, also calls for federal money to train people to work in the advanced materials field.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ihvike
HV Guru

liitunud: 01.04.2002




sõnum 07.03.2011 11:57:46 vasta tsitaadiga

Esimese põlvkonna masstootmises elektriautode eesmärk ei olegi -30 kraadiga metsas paarutamine, vaid alternatiiv neile, kes sõidavad 30-80 km päevas tööle-koju-poodi ja iga öö või üle öö kodus akusid laevad. Sellise kasutuse juures pole neid kiirlaadimisjaamu põhimõtteliselt vajagi, kuid ega nad paha ka ei tee, kui tõesti tavarutiini mingi muutus tekib ja on vaja kuhugi kaugemale minna.
Mul on kodu-töö ots autoga päevas kokku u 50 km, täiesti sobilik oleks elektriauto u 150 km läbisõiduga. Üle öö laed täis ja pole mingit hirmu, et kuhugi teele jääd. See, et elektriauto kardab külma ja lund jne, see on sellise kasutuse juures ka pseudoprobleem. Reaalselt on neid -30 temperatuure päevasel ajal keskmiselt null koma midagi päeva aastas ja suuremad magistraalid ja linnatänavad pole kunagi nii hullus seisus, et läbi ei pääseks. Akud on nagunii ilmselt isoleeritud ja reaalne läbisõidu langus külma tõttu on tõenäoliselt palju vähem kui arvatakse ning soojust eraldub nii akudest kui ka elektrimootorist ja seda saab mingil määral küttena ära kasutada.
Loomulikult ei asenda selline elektriauto täielikult sisepõlemismootoriga sõidukeid, kuid esimese põlvkonna kohta oleks see palju küsitud.
Ma kasutaks meelsasti ka sellist esimese põlvkonna elektrikat tööl käimiseks, aga paraku on hinnad veel liiga kõrged. Kunagi ~10 aasta pärast äkki on läbisõidu ja muude omaduste poolest praegustega võrreldavad elektriautod palju odavamad ja selliseks igapäevaseks töö-kodu pendeldamiseks igati adekvaatne valik.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 07.03.2011 12:14:39 vasta tsitaadiga

Eks see elektriautoga sõidetav maa selline selline vaieldav asi on ja jääb vist igavesti kestma.

Kui linnas saab veel 30-50km. läbisõiduga midagi ära teha, siis näitena toodud maal elavad sotsiaaltöötajad uhavad autodega päevas vägagi tihti nii 100-200km. väga tihti maha. Umbes nii, et mõni koht on 10-20km. kaugusel, mõni teine koht, kus tuleb asju ajada on 30-50km. kaugusel vms.

Ning seda mitte ainult suvel ilusa ilmaga, vaid ka talvel suurimate külmadega, sõltumata sellest, mis kliima väljas valitseb. Kui töökohta kaotada ei taha, siis sõidad. icon_wink.gif
--------------------------------------
Olen enam kui kindel, et paari aasta pärast ei räägi maailmas enam keegi akude laadimisest kusagil tee ääres vaid räägitakse kas akuvahetuspunktidest või siis hoopis "micro-nuclear battery"-dest. Ehk siis mitte enam akust, vaid patareist mis töötab, kuni eluiga läbi ja siis läheb see vahetusse.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 07.03.2011 12:17:00 vasta tsitaadiga

Võiks nagu aru saada et on üsnagi mõttetu üritada tekitada "üks sobib kõigile" lahendust. Kui esimese hooga saaks ära kaetud mingi alamosa vajadused (a'la 50km ööpäevas mööda linna sõitu) siis ka see oleks juba väga suur samm edasi.
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Carniflex
HV vaatleja
Carniflex

liitunud: 23.12.2007




sõnum 07.03.2011 13:53:56 vasta tsitaadiga

Mulle täitsa sobiks elektriauto, kuna ma valdava osa ajast sõidan linnas umbes 30 - 50 km päevas. See, mis siiani on olnud niiöelda dealbreakeriks on nende autode hind. Minu suhteliselt tagasihoidliku läbisõidu juures on mul odavam osta odav ökonoomne bensiiniauto kui mõni neist elektriautodest. Odava kuid üsna tubli bensiinika sai/saab kätte ~150 000 krooni eest, see on uues rahas siis ümmarguselt ~10 000 eurot. Elektriautot, mis oleks minujaoks minimaalsetetele mugavuse ja ohutuse nõuetele vastav alla 400 000 krooni eest eesti turult / eestisse tellides ei saa (täpsemalt ei saanud siis, kui ma seda teemat põhjalikumalt uurisin mõnbed aastad tagasi). On küll mingi hiina asi, mille hind oli kuskil alla 100 000 krooni, aga selle koostekvaliteet ei kannata mingit kriitikat nendes ülevaadetes, mis selle kohta õnnestus lugeda ning max kiirus 50 km/h on ka na vähevõitu linnas, sest vahepeal on 70 km/h lõike - näiteks järvevana teel, kus 50 km/h sulle lihtsalt mingi raskema jalaga tegelane sõidab sisse. Enivei, 400 000 - 150 000 teeb hinnavaheks 250 000. Isegi kui elektriautoga saaks tasuta sõita, siis peaksin ma sellega sõitma ~250 000 km enne kui mul oleks sellest tolku, et ta sõidab odavamalt (~19 eek / liiter hinna juures, bensukulu 5L / 100). Hetkel on minu läbisõit umbes 40 000 km 4 aasta peale. See siis koos suveti mööda eestit ringi suvitamisega, mida tõenäoliselt eketriautoga eriti ei teeks (näiteks viljandisse folgile sõita tallinnast).

Tuleb elektriauto hind kuskile alla 200 000 krooni / ~13 000 euro ning sellel on normaalsed mugavused / turvavarustus küllap siis saab ka sellise hankida. Peale selle üle arvutamist muidugi, kas on mõtet.

_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draax
HV veteran
Draax

liitunud: 21.03.2005




sõnum 07.03.2011 19:04:46 vasta tsitaadiga

Carniflex kirjutas:
Noh ega sinna laadimisjaama 6 - 10 auto jaoks nüüd päris käsivarrejämedust kaablit ei pea ikka vedama. Odavam on vedada kõrgema pinega liinike ja siis panna laadimisjaama juurde alajaam maha, kui kilomeetrite kaupa seda käsivarrejämedust juhet vedada, kus see tavaline pinge sees. Või noh eks oleneb vahemaast. Kui alajaam lähedal siis paar km sellist liini vedada, mis selle ~65 A (80% 16 kWh akust poole tunniga, 380 V) per laadiv auto vastu võtab ei tohiks olla ületamatu tehniline probleem.


Küsimus on ju pigem selles, et kui täna võtad Statoilis paagitäie 10 minutiga, siis 30 minutine laadimistsükkel on 3x pikem. Efektiivseks toimimiseks peaks tanklas olema vähemalt, ütleme, viis laadimiskohta (või väga palju tanklaid). 5x 63A = 315A (kümne auto puhul 630A).
Sellise võimsuse jaoks on vaja ehitada täiesti omaette alajaam.

Täna räägitakse, et "oleme rohelised". Kaubanduskeskused ja teisedki (nt. linnavalitsus, parklad vms.) võivad endale lubada lükkeid stiilis "lae oma elektriautot tasuta meie parklas". Kui elektriautosid tuleb rohkem, siis istub seal juhtme otsas keegi enamus aega päevast. Ja see on juba reaalne raha ja mitte väike summa.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 07.03.2011 19:09:30 vasta tsitaadiga

Draax kirjutas:
üsimus on ju pigem selles, et kui täna võtad Statoilis paagitäie 10 minutiga, siis 30 minutine laadimistsükkel on 3x pikem. Efektiivseks toimimiseks peaks tanklas olema vähemalt, ütleme, viis laadimiskohta (või väga palju tanklaid). 5x 63A = 315A (kümne auto puhul 630A).
Sellise võimsuse jaoks on vaja ehitada täiesti omaette alajaam.
Samas tasakaalustab seda mingil määral võimalus autot tööl/kodus/supermarketis laadimine.
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
DeadZed
HV vaatleja

liitunud: 23.10.2004




sõnum 07.03.2011 21:24:31 vasta tsitaadiga

Vanaaegne kirjutas:

Eriti põnev saab olema, kui see kardetud seninägematu magnettorm näiteks mõneks kuuks või aastaks elektrile kriipsu peale tõmbab. Kütet saab suuremas koguses varuda aga elektrit mitte ja mingit sorti varugeneraator on väga vähestel. Need, kes "teavad", et see pole võimalik, sest teadlased seda ei usu, näidaku näiteks viimase 5000 aasta päikesetsüklite graafikuid. Vastasel juhul on tõenäosus 50%. Kas kõigest või lausa 50%, on juba filosoofiline küsimus.
Äh, mis siin kraagelda. Ootame ära ja vaatame, mis saab.

Tahaks küll sõita Skandinaavia naftapuurtornile magnettormide nähtusi ehk virmalisi ehk footonite reaktsiooni hapnikumolekulidega vaatlema
Kunagi olid siin kahtlaste töövahendajate pakkumised natfapuurtornidele ka
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 07.03.2011 21:44:54 vasta tsitaadiga

Elektriautode laadmise suures äris ongi üks see puudus, et kusagilt pole näha, et palju läheb maksma ja kes maksab uute elektrilline vedamise kohtadesse, kus plaanitakse rohkem autosid korraga laadida.
Paar laadimiskohta ehk ei vaja uut vooluvarustust, kuid mingi 5-10 kohta kindlasti vajavad uut elektriprojekti ja selle teostust.

Ning mis kaubanduskeskustesse puutub, siis ka kaubanduskeskuste vooluvõrgus peab selline lisa-vooluvaru olemas olema. Vastasel juhul lendavad alajaamas kaitsed välja ja kogu kaubanduskeskus on pime. icon_smile.gif
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 07.03.2011 21:50:35 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Elektriautode laadmise suures äris ongi üks see puudus, et kusagilt pole näha, et palju läheb maksma ja kes maksab uute elektrilline vedamise kohtadesse, kus plaanitakse rohkem autosid korraga laadida.
Paar laadimiskohta ehk ei vaja uut vooluvarustust, kuid mingi 5-10 kohta kindlasti vajavad uut elektriprojekti ja selle teostust.

Ning mis kaubanduskeskustesse puutub, siis ka kaubanduskeskuste vooluvõrgus peab selline lisa-vooluvaru olemas olema. Vastasel juhul lendavad alajaamas kaitsed välja ja kogu kaubanduskeskus on pime. icon_smile.gif

Kui keegi just salamahti poe laos enda autot ei lae, siis ei lenda kuhugi - elektriprojekt ju selliste kohtade puhul kohustuslik icon_razz.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
MatchMaker
Kreisi kasutaja
MatchMaker

liitunud: 23.06.2007




sõnum 07.03.2011 22:11:50 vasta tsitaadiga

The federal government posted its largest monthly deficit in history in February at $223 billion, according to preliminary numbers the Congressional Budget Office released Monday morning.
http://www.washingtontimes.com/news/2011/mar/7/government-posts-biggest-monthly-deficit-ever/
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 07.03.2011 22:26:11 vasta tsitaadiga

Edit: vaatasin internetis ringi - tundub, et käib päris usin arutelu ja arvutamine, et kui suure "augu rahakotti sisse sööb tulevikus elektriautode laadimine".

Üks hea näide - Rollimäng, kui peres oleks 4 elektriautot:
http://www.diychatroom.com/f18/90-amp-electric-car-charger-future-64468/
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 07.03.2011 22:50:42 vasta tsitaadiga

Ooojaa, 4 autot kodus on ju nii tavaline nähe, eriti 5-15a pärast peale suuremat krahhi kui tõeline majanduslangus on lõpuks üle käinud ning elektriautod reaalselt piisavalt heal tasemel on icon_rolleyes.gif

Muidu vanematel on eramajas 60amprit, USA's võrduks see 120'ga. Ei kujuta hästi ette kui palju EE üle oma võimsuse asju müüb aga ei tahaks uskuda, et see üleliiga suur on.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 07.03.2011 23:04:22 vasta tsitaadiga

60A tavaline icon_wink.gif
Probleem alajaamade vananemine mitte niivõrd juhtmestik.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 08.03.2011 00:00:39 vasta tsitaadiga

Spoiler Spoiler Spoiler

Tegu küll lihtsalt ühe peagi välja tuleva FPS'i backstory'ga kuid pagana hästi on see tehtud minu arvates ning kui põhja korea asemele mõelda mõni teine riik kel on reaalsed vahendid millegi säärase läbi viimiseks siis võibolla polegi säärane tulevik teab mis ebatõenäoline

Backstory palju rohkemate detailidega

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 08.03.2011 13:03:33 vasta tsitaadiga

http://www.logistikauudised.ee/?PublicationId=73c68b1d-28ff-4dbc-98b9-6cc99a790fa5
EL keelab aastaks 2050 linnas bensiiniautoga sõitmise

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draax
HV veteran
Draax

liitunud: 21.03.2005




sõnum 08.03.2011 14:03:13 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Ning mis kaubanduskeskustesse puutub, siis ka kaubanduskeskuste vooluvõrgus peab selline lisa-vooluvaru olemas olema. Vastasel juhul lendavad alajaamas kaitsed välja ja kogu kaubanduskeskus on pime. icon_smile.gif


icon_lol.gif
Keskmises kaubanduskeskuses on mitu erinevat alajaama, kilbiruume isegi kümneid. "Kogu kaubanduskeskus pime" on ilmselge liialdus.

Pigem on küsimus selles, kes selle elektri eest maksab. Seni kuni Tallinnas sõidab 10 elektriautot kellest üks käib ühes kaubanduskeskuses 2x kuus laadimas, võib ju panna eraldi pistiku ja reklaamida, et "oleme rohelised". Kui neid autosid on sadu ja pidevalt on keegi selle tasuta pistiku taga laadimas, tekib küsimus kes selle elektri lõpuks kinni maksab. Kaubanduskeskus vaevalt NII roheline on, et tasuta raha õue viskab.

Vooluvaru... jah, 630A varu ilmselt ka kaubanduskeskusesse niisama ei projekteerita. Ütleme nii, et keskmise hüpermarketi (Prisma, Selver, Rimi) peakilbid peaks olema 1000A ringis.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.03.2011 15:53:44 vasta tsitaadiga

Draax, ilmselt tulevad nende pistikute juurde msikid automaadid, mis tahavad su plastikraha näha ja siis ühe tsükli sul seal rippuda võimaldavad.
_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Umbes 25 arvutit kohe olemas.
Kommentaarid: 1130 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 716
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 08.03.2011 16:28:22 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
http://www.logistikauudised.ee/?PublicationId=73c68b1d-28ff-4dbc-98b9-6cc99a790fa5
EL keelab aastaks 2050 linnas bensiiniautoga sõitmise


Suht hea keeld. Tolleks ajaks nagunii bensiini pole icon_razz1.gif
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 08.03.2011 17:25:35 vasta tsitaadiga

Draax: Mina küll ei usu, et keegi hakkab suurevoolulist autolaadimiskoormust veel mõnele olemasolevale jaamaosale või kilbile täiendavaks koormuseks külge lülitama.

Kui see tehakse, siis ehitatakse omaette lisajaotus-kilp otse sissetuleva magistraali peale. Samamoodi, nagu ka praegused jaotused tehtud on. Ning siis võib vabalt - halvemal juhul - kogu koormus kasvada nii fiidril suureks, et lendab välja see kaitse mis on juba eelmises, veel suuremas elektrialajaamas.
- Siis on tulemuseks terve fiider maas ja kaubanduskeskus pime. icon_wink.gif

PS: See ei pea nii minema, aga samas pole välistatud, et mõni lühises / või lekkiv aku mingit sellist jama kokku ei tekita.
- kaudne näide on aastate tagant olemas, kus katkine prozektor terve suure klubi fiidri peakaitsme alajaamas välja lõi. Ning siis kulus väga kõvasti aega, kuni elektrikud alajaamas käisid ja kaitse uuesti sisse lülitasid.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 08.03.2011 17:29:01 vasta tsitaadiga

Ära aja sellist lolli icon_lol.gif
võta mõni elektriprojekt ette ja tutvu sellega natuke thumbs_up.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draax
HV veteran
Draax

liitunud: 21.03.2005




sõnum 08.03.2011 18:32:05 vasta tsitaadiga

tahanteada, ma isegi ei tea kohe, kust alustada sulle vastamisel icon_lol.gif

Esiteks - liitumine maksab raha ja seda vastavalt soovitud amprite või kW arvule. Keegi ei hakka ilma hea põhjuseta liitumisel ostma oluliselt suuremat võimsust kui vaja. Selleks, et selline "elektritankla" pookida olemasoleva elektritarbija külge on vaja kas:
a) rääkida Jaotusvõrguga läbi võimsuse suurendamise kokkulepe (mis, selliste võimsuste juures, tähendab kopsakat investeeringut liitumispunkti trafode ümberehitamiseks + alajaama ja kilpide ehitus konkreetse elektritankla jaoks)
b) rääkida Jaotusvõrguga läbi täiesti uus liitumine (liitumistasu sõltub amprite/kW tellimusest ja sellest, kui palju läheb maksma "käsivarrejämeduse" kaabli vedamine sinu liitumispunktini lähimast alajaamast + seesama sinu alajaama ja elektripaigaldise ehitus.

Ma võin omadest kogemustest öelda, et Tallinnas on päris palju neid piirkondi, kus jutt 630A tarbija lisandumisest võtaks jaotusvõrgu kukalt kratsima. Alajaamad töötavad tihti piiri peal. Teatud piirkondadesse (nt. eramute piirkond) pole planeeringutes ette nähtud suurtööstust või suuri avalikke hooneid ja sellega arvestab ka EE infrastruktuuri korrastades või investeerides. Kui korraga ilmub sellesse piirkonda hulk ettevõtjaid kes soovivad igaüks teha oma laadimisjaama, siis see tähendaks juba EE alajaamade ümberehitamist.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Mis saab (arvuti)maailmast, kui naftakriis reaalsuseks muutub? mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 476, 477, 478 ... 548, 549, 550  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.