Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
06.03.2011 20:00:34
|
|
|
davidco kirjutas: |
- ameerikal endal on tohutult nafta varusid kuid neid ei võeta ennem kasutusele,kui nafta barelli hind on 200 usd.
|
Absoluutne bullshit. 200 dollarile läheneva naftahinna juures USA juba seisab ja mingeid müütilisi puutumata hiidvarusid USAs lihtsalt ei ole. Tegu on lausvalega.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
DeadZed
HV vaatleja
liitunud: 23.10.2004
|
06.03.2011 21:42:57
|
|
|
Scart kirjutas: |
davidco kirjutas: |
- ameerikal endal on tohutult nafta varusid kuid neid ei võeta ennem kasutusele,kui nafta barelli hind on 200 usd.
|
Absoluutne bullshit. 200 dollarile läheneva naftahinna juures USA juba seisab ja mingeid müütilisi puutumata hiidvarusid USAs lihtsalt ei ole. Tegu on lausvalega. |
10 points !
"kütused" on Maakeral otsas ... ja kõik mis pisikestes taskutes veel on ... läheb jagamisele .. mingite hindadega ..
eks analüüsige ja puurige ja arvutage .. nagu juba öeldud
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
07.03.2011 02:46:36
|
|
|
link :: kae siit
WASHINGTON — Technologies for green or renewable-energy devices like batteries, solar cells and advanced electric motors are dependent on critical metals and other elements that are threatened by major shortages, two influential American scientific groups said in a report Friday.
And China’s chokehold on the chemical elements known as rare earths is just one example, the groups said. The report called for the United States government to research and develop new sources for a broad range of critical materials and to more closely monitor the supply of and demand for them.
The study’s release follows the recent introduction of a Senate bill, consistent with the report’s recommendations, meant to ensure that the United States can globally compete in emerging energy industries. That bill, by Senator Mark Udall, Democrat of Colorado, also calls for federal money to train people to work in the advanced materials field.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
ihvike
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
07.03.2011 11:57:46
|
|
|
Esimese põlvkonna masstootmises elektriautode eesmärk ei olegi -30 kraadiga metsas paarutamine, vaid alternatiiv neile, kes sõidavad 30-80 km päevas tööle-koju-poodi ja iga öö või üle öö kodus akusid laevad. Sellise kasutuse juures pole neid kiirlaadimisjaamu põhimõtteliselt vajagi, kuid ega nad paha ka ei tee, kui tõesti tavarutiini mingi muutus tekib ja on vaja kuhugi kaugemale minna.
Mul on kodu-töö ots autoga päevas kokku u 50 km, täiesti sobilik oleks elektriauto u 150 km läbisõiduga. Üle öö laed täis ja pole mingit hirmu, et kuhugi teele jääd. See, et elektriauto kardab külma ja lund jne, see on sellise kasutuse juures ka pseudoprobleem. Reaalselt on neid -30 temperatuure päevasel ajal keskmiselt null koma midagi päeva aastas ja suuremad magistraalid ja linnatänavad pole kunagi nii hullus seisus, et läbi ei pääseks. Akud on nagunii ilmselt isoleeritud ja reaalne läbisõidu langus külma tõttu on tõenäoliselt palju vähem kui arvatakse ning soojust eraldub nii akudest kui ka elektrimootorist ja seda saab mingil määral küttena ära kasutada.
Loomulikult ei asenda selline elektriauto täielikult sisepõlemismootoriga sõidukeid, kuid esimese põlvkonna kohta oleks see palju küsitud.
Ma kasutaks meelsasti ka sellist esimese põlvkonna elektrikat tööl käimiseks, aga paraku on hinnad veel liiga kõrged. Kunagi ~10 aasta pärast äkki on läbisõidu ja muude omaduste poolest praegustega võrreldavad elektriautod palju odavamad ja selliseks igapäevaseks töö-kodu pendeldamiseks igati adekvaatne valik.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
07.03.2011 12:14:39
|
|
|
Eks see elektriautoga sõidetav maa selline selline vaieldav asi on ja jääb vist igavesti kestma.
Kui linnas saab veel 30-50km. läbisõiduga midagi ära teha, siis näitena toodud maal elavad sotsiaaltöötajad uhavad autodega päevas vägagi tihti nii 100-200km. väga tihti maha. Umbes nii, et mõni koht on 10-20km. kaugusel, mõni teine koht, kus tuleb asju ajada on 30-50km. kaugusel vms.
Ning seda mitte ainult suvel ilusa ilmaga, vaid ka talvel suurimate külmadega, sõltumata sellest, mis kliima väljas valitseb. Kui töökohta kaotada ei taha, siis sõidad.
--------------------------------------
Olen enam kui kindel, et paari aasta pärast ei räägi maailmas enam keegi akude laadimisest kusagil tee ääres vaid räägitakse kas akuvahetuspunktidest või siis hoopis "micro-nuclear battery"-dest. Ehk siis mitte enam akust, vaid patareist mis töötab, kuni eluiga läbi ja siis läheb see vahetusse.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
07.03.2011 12:17:00
|
|
|
Võiks nagu aru saada et on üsnagi mõttetu üritada tekitada "üks sobib kõigile" lahendust. Kui esimese hooga saaks ära kaetud mingi alamosa vajadused (a'la 50km ööpäevas mööda linna sõitu) siis ka see oleks juba väga suur samm edasi.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Carniflex
HV vaatleja

liitunud: 23.12.2007
|
07.03.2011 13:53:56
|
|
|
Mulle täitsa sobiks elektriauto, kuna ma valdava osa ajast sõidan linnas umbes 30 - 50 km päevas. See, mis siiani on olnud niiöelda dealbreakeriks on nende autode hind. Minu suhteliselt tagasihoidliku läbisõidu juures on mul odavam osta odav ökonoomne bensiiniauto kui mõni neist elektriautodest. Odava kuid üsna tubli bensiinika sai/saab kätte ~150 000 krooni eest, see on uues rahas siis ümmarguselt ~10 000 eurot. Elektriautot, mis oleks minujaoks minimaalsetetele mugavuse ja ohutuse nõuetele vastav alla 400 000 krooni eest eesti turult / eestisse tellides ei saa (täpsemalt ei saanud siis, kui ma seda teemat põhjalikumalt uurisin mõnbed aastad tagasi). On küll mingi hiina asi, mille hind oli kuskil alla 100 000 krooni, aga selle koostekvaliteet ei kannata mingit kriitikat nendes ülevaadetes, mis selle kohta õnnestus lugeda ning max kiirus 50 km/h on ka na vähevõitu linnas, sest vahepeal on 70 km/h lõike - näiteks järvevana teel, kus 50 km/h sulle lihtsalt mingi raskema jalaga tegelane sõidab sisse. Enivei, 400 000 - 150 000 teeb hinnavaheks 250 000. Isegi kui elektriautoga saaks tasuta sõita, siis peaksin ma sellega sõitma ~250 000 km enne kui mul oleks sellest tolku, et ta sõidab odavamalt (~19 eek / liiter hinna juures, bensukulu 5L / 100). Hetkel on minu läbisõit umbes 40 000 km 4 aasta peale. See siis koos suveti mööda eestit ringi suvitamisega, mida tõenäoliselt eketriautoga eriti ei teeks (näiteks viljandisse folgile sõita tallinnast).
Tuleb elektriauto hind kuskile alla 200 000 krooni / ~13 000 euro ning sellel on normaalsed mugavused / turvavarustus küllap siis saab ka sellise hankida. Peale selle üle arvutamist muidugi, kas on mõtet.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
07.03.2011 19:04:46
|
|
|
Carniflex kirjutas: |
Noh ega sinna laadimisjaama 6 - 10 auto jaoks nüüd päris käsivarrejämedust kaablit ei pea ikka vedama. Odavam on vedada kõrgema pinega liinike ja siis panna laadimisjaama juurde alajaam maha, kui kilomeetrite kaupa seda käsivarrejämedust juhet vedada, kus see tavaline pinge sees. Või noh eks oleneb vahemaast. Kui alajaam lähedal siis paar km sellist liini vedada, mis selle ~65 A (80% 16 kWh akust poole tunniga, 380 V) per laadiv auto vastu võtab ei tohiks olla ületamatu tehniline probleem. |
Küsimus on ju pigem selles, et kui täna võtad Statoilis paagitäie 10 minutiga, siis 30 minutine laadimistsükkel on 3x pikem. Efektiivseks toimimiseks peaks tanklas olema vähemalt, ütleme, viis laadimiskohta (või väga palju tanklaid). 5x 63A = 315A (kümne auto puhul 630A).
Sellise võimsuse jaoks on vaja ehitada täiesti omaette alajaam.
Täna räägitakse, et "oleme rohelised". Kaubanduskeskused ja teisedki (nt. linnavalitsus, parklad vms.) võivad endale lubada lükkeid stiilis "lae oma elektriautot tasuta meie parklas". Kui elektriautosid tuleb rohkem, siis istub seal juhtme otsas keegi enamus aega päevast. Ja see on juba reaalne raha ja mitte väike summa.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
07.03.2011 19:09:30
|
|
|
Draax kirjutas: |
üsimus on ju pigem selles, et kui täna võtad Statoilis paagitäie 10 minutiga, siis 30 minutine laadimistsükkel on 3x pikem. Efektiivseks toimimiseks peaks tanklas olema vähemalt, ütleme, viis laadimiskohta (või väga palju tanklaid). 5x 63A = 315A (kümne auto puhul 630A).
Sellise võimsuse jaoks on vaja ehitada täiesti omaette alajaam. |
Samas tasakaalustab seda mingil määral võimalus autot tööl/kodus/supermarketis laadimine.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
DeadZed
HV vaatleja
liitunud: 23.10.2004
|
07.03.2011 21:24:31
|
|
|
Vanaaegne kirjutas: |
Eriti põnev saab olema, kui see kardetud seninägematu magnettorm näiteks mõneks kuuks või aastaks elektrile kriipsu peale tõmbab. Kütet saab suuremas koguses varuda aga elektrit mitte ja mingit sorti varugeneraator on väga vähestel. Need, kes "teavad", et see pole võimalik, sest teadlased seda ei usu, näidaku näiteks viimase 5000 aasta päikesetsüklite graafikuid. Vastasel juhul on tõenäosus 50%. Kas kõigest või lausa 50%, on juba filosoofiline küsimus.
Äh, mis siin kraagelda. Ootame ära ja vaatame, mis saab. |
Tahaks küll sõita Skandinaavia naftapuurtornile magnettormide nähtusi ehk virmalisi ehk footonite reaktsiooni hapnikumolekulidega vaatlema
Kunagi olid siin kahtlaste töövahendajate pakkumised natfapuurtornidele ka
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
07.03.2011 21:44:54
|
|
|
Elektriautode laadmise suures äris ongi üks see puudus, et kusagilt pole näha, et palju läheb maksma ja kes maksab uute elektrilline vedamise kohtadesse, kus plaanitakse rohkem autosid korraga laadida.
Paar laadimiskohta ehk ei vaja uut vooluvarustust, kuid mingi 5-10 kohta kindlasti vajavad uut elektriprojekti ja selle teostust.
Ning mis kaubanduskeskustesse puutub, siis ka kaubanduskeskuste vooluvõrgus peab selline lisa-vooluvaru olemas olema. Vastasel juhul lendavad alajaamas kaitsed välja ja kogu kaubanduskeskus on pime.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
07.03.2011 21:50:35
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Elektriautode laadmise suures äris ongi üks see puudus, et kusagilt pole näha, et palju läheb maksma ja kes maksab uute elektrilline vedamise kohtadesse, kus plaanitakse rohkem autosid korraga laadida.
Paar laadimiskohta ehk ei vaja uut vooluvarustust, kuid mingi 5-10 kohta kindlasti vajavad uut elektriprojekti ja selle teostust.
Ning mis kaubanduskeskustesse puutub, siis ka kaubanduskeskuste vooluvõrgus peab selline lisa-vooluvaru olemas olema. Vastasel juhul lendavad alajaamas kaitsed välja ja kogu kaubanduskeskus on pime.  |
Kui keegi just salamahti poe laos enda autot ei lae, siis ei lenda kuhugi - elektriprojekt ju selliste kohtade puhul kohustuslik
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
MatchMaker
Kreisi kasutaja

liitunud: 23.06.2007
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
07.03.2011 22:50:42
|
|
|
Ooojaa, 4 autot kodus on ju nii tavaline nähe, eriti 5-15a pärast peale suuremat krahhi kui tõeline majanduslangus on lõpuks üle käinud ning elektriautod reaalselt piisavalt heal tasemel on
Muidu vanematel on eramajas 60amprit, USA's võrduks see 120'ga. Ei kujuta hästi ette kui palju EE üle oma võimsuse asju müüb aga ei tahaks uskuda, et see üleliiga suur on.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
07.03.2011 23:04:22
|
|
|
60A tavaline
Probleem alajaamade vananemine mitte niivõrd juhtmestik.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
08.03.2011 00:00:39
|
|
|
Spoiler 
Tegu küll lihtsalt ühe peagi välja tuleva FPS'i backstory'ga kuid pagana hästi on see tehtud minu arvates ning kui põhja korea asemele mõelda mõni teine riik kel on reaalsed vahendid millegi säärase läbi viimiseks siis võibolla polegi säärane tulevik teab mis ebatõenäoline
Backstory palju rohkemate detailidega
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
08.03.2011 14:03:13
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Ning mis kaubanduskeskustesse puutub, siis ka kaubanduskeskuste vooluvõrgus peab selline lisa-vooluvaru olemas olema. Vastasel juhul lendavad alajaamas kaitsed välja ja kogu kaubanduskeskus on pime.  |
Keskmises kaubanduskeskuses on mitu erinevat alajaama, kilbiruume isegi kümneid. "Kogu kaubanduskeskus pime" on ilmselge liialdus.
Pigem on küsimus selles, kes selle elektri eest maksab. Seni kuni Tallinnas sõidab 10 elektriautot kellest üks käib ühes kaubanduskeskuses 2x kuus laadimas, võib ju panna eraldi pistiku ja reklaamida, et "oleme rohelised". Kui neid autosid on sadu ja pidevalt on keegi selle tasuta pistiku taga laadimas, tekib küsimus kes selle elektri lõpuks kinni maksab. Kaubanduskeskus vaevalt NII roheline on, et tasuta raha õue viskab.
Vooluvaru... jah, 630A varu ilmselt ka kaubanduskeskusesse niisama ei projekteerita. Ütleme nii, et keskmise hüpermarketi (Prisma, Selver, Rimi) peakilbid peaks olema 1000A ringis.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
08.03.2011 16:28:22
|
|
|
Suht hea keeld. Tolleks ajaks nagunii bensiini pole
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
08.03.2011 17:25:35
|
|
|
Draax: Mina küll ei usu, et keegi hakkab suurevoolulist autolaadimiskoormust veel mõnele olemasolevale jaamaosale või kilbile täiendavaks koormuseks külge lülitama.
Kui see tehakse, siis ehitatakse omaette lisajaotus-kilp otse sissetuleva magistraali peale. Samamoodi, nagu ka praegused jaotused tehtud on. Ning siis võib vabalt - halvemal juhul - kogu koormus kasvada nii fiidril suureks, et lendab välja see kaitse mis on juba eelmises, veel suuremas elektrialajaamas.
- Siis on tulemuseks terve fiider maas ja kaubanduskeskus pime.
PS: See ei pea nii minema, aga samas pole välistatud, et mõni lühises / või lekkiv aku mingit sellist jama kokku ei tekita.
- kaudne näide on aastate tagant olemas, kus katkine prozektor terve suure klubi fiidri peakaitsme alajaamas välja lõi. Ning siis kulus väga kõvasti aega, kuni elektrikud alajaamas käisid ja kaitse uuesti sisse lülitasid.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.03.2011 17:29:01
|
|
|
Ära aja sellist lolli
võta mõni elektriprojekt ette ja tutvu sellega natuke
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
08.03.2011 18:32:05
|
|
|
tahanteada, ma isegi ei tea kohe, kust alustada sulle vastamisel
Esiteks - liitumine maksab raha ja seda vastavalt soovitud amprite või kW arvule. Keegi ei hakka ilma hea põhjuseta liitumisel ostma oluliselt suuremat võimsust kui vaja. Selleks, et selline "elektritankla" pookida olemasoleva elektritarbija külge on vaja kas:
a) rääkida Jaotusvõrguga läbi võimsuse suurendamise kokkulepe (mis, selliste võimsuste juures, tähendab kopsakat investeeringut liitumispunkti trafode ümberehitamiseks + alajaama ja kilpide ehitus konkreetse elektritankla jaoks)
b) rääkida Jaotusvõrguga läbi täiesti uus liitumine (liitumistasu sõltub amprite/kW tellimusest ja sellest, kui palju läheb maksma "käsivarrejämeduse" kaabli vedamine sinu liitumispunktini lähimast alajaamast + seesama sinu alajaama ja elektripaigaldise ehitus.
Ma võin omadest kogemustest öelda, et Tallinnas on päris palju neid piirkondi, kus jutt 630A tarbija lisandumisest võtaks jaotusvõrgu kukalt kratsima. Alajaamad töötavad tihti piiri peal. Teatud piirkondadesse (nt. eramute piirkond) pole planeeringutes ette nähtud suurtööstust või suuri avalikke hooneid ja sellega arvestab ka EE infrastruktuuri korrastades või investeerides. Kui korraga ilmub sellesse piirkonda hulk ettevõtjaid kes soovivad igaüks teha oma laadimisjaama, siis see tähendaks juba EE alajaamade ümberehitamist.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
|