Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Carniflex
HV vaatleja

liitunud: 23.12.2007
|
03.03.2011 13:46:12
|
|
|
londiste kirjutas: |
Carniflex, see reutersi ajakirjaniku näide on täielik lollus. ma ei kahtle hetkekski, et olukorda arvestades oleks ise helikopteri gunnerina samamoodi käitunud. |
Võimalik, ma ei tea, kuidas ma sellises olukorras gunnerina käituks. Mulle meeldib uskuda, et päris mitte nii. Aga inimesed suudavad mõnikord ka iseennast üllatada oma käitumusega, kui neil on tunne, et nad on ohus.
See elektriauto uudis tuli küll ootamatult, aga iseenesest päris hea initsiatiiv. Netis leiduva järgi paistab see konkreetne mudel päris tubli, 160km läbisõitu ning max kiirus 130 km. Mass on sellel küll üsna suur millegi pärast, arvestades, et ta kasutab liitiumakusid ning elektrimootor on sama tulemuse juures kordi kergem kui bensiini oma. Nii väikese auto kohta 1 tonn. Bensiinikaga umbes samas suuruses linnaautod on kuskil samas suurusjärgus, näiteks Toyota Aygo. Samas on orienteeruvaks hinnaks pakutud 22 000 $ niiet ega seal ilmselt mingeid väga ulmematerjale ei ole saanud kasutada kaalu alla toomiseks.
Eks paistab, milles konkreetsemalt need toetusmeetmed elektriauto soetamisel seisnevad, kui see selge eks siis saab näppudel arvutada, kas need on piisavalt motiveerivad, et olla väärt seda "peab kasutama ainult rohelist elektrit". Samas küllap on, elektriauto puhul elektri hind on väga väike osa kilomeetri läbimimise kulust. Hoopis suurem osa sellest on akude vahetus. Mingi mõned aastad tagasi oli täppisteaduste suvekoolis ettekanne elektriautodest ja seal oli ka hinnakalkulatsioon tasuvuse kohta. Paar aastat tagasi oli elektriautoga majanduslikult mõistlikum sõita siis, kui bensiini hind on üle 12 krooni. See oli siis bensukal hooldused/bensiin/kulumaterjalid/remont ja elektriautol hooldused/kulumaterjalid/aku vahetus/remont. Täiskomplekt liitiumakusid oli siis umbes 200 000 krooni. Ilmselgelt on nende akude hind vähe alla tulnud, kui sellist autot on liitiumakude võimalik saada umbes 22 000 $ eest.
Esialgu oleks siiski ilmselt mingi hübriid parem. Näiteks Chevrolet volt oli see vist, kui mu mälu mind ei peta, kus oli nii, et mingi ~60 km sai akude pealt vurada ja siis oli pagasnikus mingi pisike diiselgeneraator, mis tööle hakkas ja andis sulle sõitmiseks vajalikku elektrit, geneka pealt vist päris max kiirusega ei saanud vuristada. A ma selles osas võin eksida. Enivei, idee on minuarvates hea.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
03.03.2011 13:52:39
|
|
|
tsitaat: |
kas viitsitakse seda üleval pidada. Eesti Energiaga on lihtne - on probleem, kõne, ja enamasti on vool üsna kiirelt tagasi. Kas riik suudab samasugust tuge laadimispunktidele pakkuda? Püstipanekul toetab Mitsu, kuidas leitakse raha nende haldamiseks edaspidi, küsin mina kui maksumaksja?
|
EE on riigifirma, kui elekter mängus, siis ilmselt suunatakse oskusteave sinna. EE müüb selle elektri sulle. maksumaksjana maksad sa teedeehitusse niikuinii, ilmselt liidetakse sellele eletktrile, mis sealt traadist tuleb ka mingi koefitsient. kui kütusefirmad neid asjakesi oma juurde ei taha, ilmselt renditakse kaubanduskeskustelt pinda: seni kui auto laeb, lähed ja poodled. poodidele ka kasu. maksumaksja maksumaksjaks aga kui pensuliiter näiteks 5€ d juba on, naudid sina siin odavamat toitu tänu sellele, et linnades saab nende kuutidega leiba ja saia odavamalt poodi viia kui maha jäänud infraga riikides. nendest sellidest on muidugi kahju natuke, kes omale linnas liikumiseks kolmetonnise pensumüraka hangivad.
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Umbes 25 arvutit kohe olemas. |
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
Max Powers
liitunud: 21.03.2003
|
03.03.2011 13:59:11
|
|
|
Kui see 15k eurot maksab, siis palju ostjad neile ikka leidub.
Tallinnas võiks tasuta parkimine motivaatoriks olla.
|
|
Kommentaarid: 215 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
182 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
03.03.2011 14:49:27
|
|
|
tsitaat: |
Kõik toetust saavad isikud kohustatakse elektriautole ostma ainult taastuvatest allikatest toodetud elektrit. AS Elering poolt käivitatavas süsteemis tuleb toetuse saajatel soetada rohelise energia päritolutunnistus vähemalt mahus, mis vastab elektriauto läbisõidule kulunud energiahulgale. |
murekoht.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
03.03.2011 15:00:19
|
|
|
Max Powers kirjutas: |
Kui see 15k eurot maksab, siis palju ostjad neile ikka leidub.
Tallinnas võiks tasuta parkimine motivaatoriks olla. |
Ma võin müüa 10K-ga cabrio. Kes tahab võtku ühendust.
Sõidulatus kuni 120km.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Terror
HV veteran

liitunud: 08.11.2001
|
03.03.2011 15:44:59
|
|
|
Carniflex kirjutas: |
Mass on sellel küll üsna suur millegi pärast, arvestades, et ta kasutab liitiumakusid ning elektrimootor on sama tulemuse juures kordi kergem kui bensiini oma. |
Kui liitiumakud, siis alla -10c temperatuuriga masin ei liigu Tööjuures saab talvel seda muret akutrelli peal tunda. Üleüldse tundub see elektriauto põhjamaadesse küsitava väärtusega. Talvel vaja ju salongi kütta ning selleks läheb usun, et vähemalt 2kW. Kombineerides selle tunduvalt väiksema aku mahtuvusega külmal ajal võivad need sotsiaaltöötajad talvel linnast välja sõitmatagi teeäärde jääda
|
|
Kommentaarid: 100 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
91 |
|
tagasi üles |
|
 |
fallout3
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
03.03.2011 15:47:28
|
|
|
Terror kirjutas: |
Nende autode spetsifikatsioone ka kuskil on? Et palju siis täis akuga kilomeetreid on võimalik läbida. Talvel võib selle numbri vist rahulikult 2 või 3'ga jagada...
Btw mis tüüpi akud praegu elektriautodes kasutusel on? |
Sotsiaalministri sõnul ei tule vist suurt midagi jagada.
http://www.e24.ee/?id=396833 kirjutas: |
Sotsiaalminister Hanno Pevkuri sõnul on riigi poolt soetatavate Mitsubishi iMiEV’ide näol tegu korralike ja külmakindlate autodega, mis peaksid sotsiaaltöötajatele töökohustuste täitmiseks hästi sobima.
|
Terror kirjutas: |
Kui liitiumakud, siis alla -10c temperatuuriga masin ei liigu Tööjuures saab talvel seda muret akutrelli peal tunda. Üleüldse tundub see elektriauto põhjamaadesse küsitava väärtusega. Talvel vaja ju salongi kütta ning selleks läheb usun, et vähemalt 2kW. Kombineerides selle tunduvalt väiksema aku mahtuvusega külmal ajal võivad need sotsiaaltöötajad talvel linnast välja sõitmatagi teeäärde jääda  |
Tundub et ka sellele vaieldakse vastu..
http://www.e24.ee/?id=396752 kirjutas: |
Borni kinnitusel Eesti külmad talved Mitsubishi elektriautole saatuslikuks saada ei tohiks. Näiteks on iMiEV kogumas populaarust Norras, kus nimetatud elektriautot osteti ainuüksi jaanuaris sadakond tükki. |
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Valvejoodik
HV veteran

liitunud: 27.12.2008
|
03.03.2011 15:49:59
|
|
|
i-MiEVi spetsifikatsioonid:
ja laadimisajad:
viimati muutis Valvejoodik 03.03.2011 15:50:39, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
03.03.2011 15:50:56
|
|
|
No ma uurin hetkel seda külma teemat
Küsisime -30 kohta...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
03.03.2011 16:03:03
|
|
|
Elektriauto ei ole selles mõttes all-rounder, et elektriauto on tavaliselt väike, mitte eriti võimas (kas või kiirendusomaduste poolest) ja ühe laadimisega sõidab vähem kui bensiinikas. Ideaalne linnaauto. Ilmselt kuskil külade vahel vuramisega tekib rohkem probleeme sellega, et pead 2x päevas juhtme taha panema, et sõita saaks. Paljud meist sõidavad 160 km päevas? Ilmselt mõned ikka sõidavad. Samas väga paljud sõidavad 160 km nädalas (tööle-poodi-koju) ja nende jaoks oleks elektriauto hea variant.
Teine asi on talvel sõitmisega üleüldse. Külmast juba räägiti, aga selliste lumeolude juures nagu nüüd kaks talve on olnud, on mul küll üsna kahju väikeautoga pereemadest. Ei ole mootoril seda jõudu, et ennast läbi hangede vedada. Seda juba Tallinna linnas, maakohtadest rääkimata. Siia kategooriasse käivad kõik Fiestad, Yarised, Cliod, millel mingi 1.0-1.3 liitrine mootor peal. Elektriautoga on talvel ilmselt ka kinniistumine garanteeritud.
Seega pigem selline märtsist-oktoobrini linnaauto oma majas elavale inimesele.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
03.03.2011 16:13:00
|
|
|
Magic kirjutas: |
No ma uurin hetkel seda külma teemat
Küsisime -30 kohta... |
Eestis on ju kogaeg -30*C
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
03.03.2011 16:15:58
|
|
|
Draax, mis ajast lumest läbi sõitmisel vedaval rattal meeletult jõudu vaja on?
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
03.03.2011 16:27:43
|
|
|
Need Cliod ja Fiestad on lume sees kinni pigem oskamatute juhtide pärast mitte mootorivõimsusest tingitud asjaoludel. A noh, eks rallymehed teavad paremini kuidas linnas asfalti kaasa haarata õhtustel rallitamistel.
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
ihvike
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
03.03.2011 16:51:40
|
|
|
Draax kirjutas: |
Siia kategooriasse käivad kõik Fiestad, Yarised, Cliod, millel mingi 1.0-1.3 liitrine mootor peal. Elektriautoga on talvel ilmselt ka kinniistumine garanteeritud. |
Esimene pool jutust on täielik jama, väikeautod on väga normaalse läbivusega, kuna nad on kerged, kuid mootor vedava telje peal ja enamasti suht kitsad rehvid all. Yarist peetakse mitmete juttude järgi lausa väga heaks talveautoks. Võimsusel pole tähtsust, kuna ilma pidamiseta pole võimsusega nagunii midagi teha.
Elektriautoga aga on see probleem, et kogu moment on kohe nullist taga ja libedaga peab kindlasti mingi põnev elektroonika vahel olema, et lihtsalt sussi ringi ei laseks lootusetult.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
03.03.2011 17:02:55
|
|
|
Ühtlasi ei nimetaks ma elektrimootoreid eriti nõrgaks. Jõudu peaks neil olema oluliselt rohkem kui noil liitri-poolteise suurustel bensukatel ning jõud on olemas alati, mitte ainult alates teatud pööretest.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Carniflex
HV vaatleja

liitunud: 23.12.2007
|
03.03.2011 17:04:32
|
|
|
Ma pean ka nõustuma sellega, et pole selle väikese autoga lumes häda midagi sellepärast, et mootor oleks nõrk. Pigem kipub häda olema selles, et põhi on tavaliselt suht madal ja jääd lihtsalt põhjapidi mingi jääkamaka otsa kõlkuma. Mul omal Toyota Aygo. See ka üks neist pisikestest, et kui turvavöö kinni unustad siis on auto seljas nagu seljakott - Võimsuse tõttu pole kordagi kinni istunud, küll aga kui tuleb paksem lumekiht maha siis kuna põhi on madal siis lihtsalt hakkab ratas all ringi käima kui proovid sisse sõitmata teepeal ennast läbi lume suruda. Viimased paar talve on ikka saanud talve peale mõned päevad lumevangis istuda. See on siis Tallinnas, Nõmmel.
Päris kinni pole õnnestunud sellega nii jääda, et nüüd olekski kinni ja ei lähe edasi ega tagasi. Samas eks endal peab ka aru peas olema selles osas, et ei roni autoga igale poole igal juhul. Maasturil on muidugi põhi kõrgem ja saab ka tallinna teedega ehk paremini hakkama, aga see ei takistanud kõige suurema lumega ka mu naabrimeest oma linnamaasturiga hange otsas kinni istumast.
Üldiselt peaks elektriautod päris tublid olema. Njuuton - meetreid on neil igahes mootoris bensumootoriga samaväärselt ja need kõik on ka madalatel pööretel kohe ratste taga. Põhiliselt hädad peaksgi olema see, et max läbisõit ei ole päris selline et maale suvitama sõita ja talvel peab midagi välja mõtlema, kui tahad salongi soojaks saada. Esimese punkti osas aitaks see laadijate võrk ilmselt ja teise punkti osas - see auto on sul enivei juhetpidi seinas, niiet keerad timeri peale ja see on juba seina elektrist soe, kui hommikul autosse istud. Selleks et seda sooja lihtsalt sõidu käigus hoida ehk ei lähe nii jõhkralt energiat, et tapaks aku ära selle ~30 km jooksul, mis sa pikema otsa korral linnas tööle vuristad.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
03.03.2011 18:30:54
|
|
|
Mujal maailmas suhteliselt levinud värk selle taimeriga auto kütmine.
Spoiler 
Eestis on muidugi sellistel puhkudel peamiseks probleemiks vargad-vandaalid, kellele need postid kindlasti meeldiksid.
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
03.03.2011 18:35:28
|
|
|
neile, kes nn väikese autoga sõitnud pole, siis on kaks asja korralik rehv ja sõiduoskused ning lisandub kolmas ehk tee, mis sul kuhu iganes mõistlikuse piirides sõita lasevad. proovi sapakaga kuskile kinni jääda, kätte saamiseks on enamasti vaja traktorit, eebud nii kaugele ei lähe, et sapaka sealt kätte saaks, kuhu see kinni jääb. hint: kaalujaotus ja madala väändega v mootor ning kerge kere. need elektrikad on täpselt samast teemast. tee on puhas, korralik rehv on all ja lenksus keegi, kes tunneb ka vahepealseid asendeud kui gaas põhjas / gaas maas ning pole häda miskit.
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Umbes 25 arvutit kohe olemas. |
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
03.03.2011 21:20:21
|
|
|
einu see on mõnus talveauto ju, tagavedu ja elektri mootor, kui sellel energia kokkuhoiu eesmärgil mingit veojõu kontrolli sarnast asja pole siis vast suht lootusetu juhus. Oleks esivedu ja akud silla peal siis vast roniks isegi, ehk
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
03.03.2011 21:29:43
|
|
|
Kõikvõimalikud juhtimisabid on suhteliselt uued asjad. Saadi ilma nendeta varem hakkama saadakse ka edaspidi
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
03.03.2011 21:45:08
|
|
|
Roubini: nafta hind võib tõusta 140-150 dollarini
tsitaat: |
New Yorgi ülikooli majandusprofessor Nouriel Roubini, kes ennustas ette krediidituru kokkukukkumist, arvab et kasvavad rahutused Lähis-Idas võivad tõsta naftabarreli hinna 140-150 dollarini barrelist ning see võib põhjustada osades Euroopa piirkondades teistkordse majandussurutise.
„Juhul kui hädad levivad riikidesse nagu Bahrain ja Saudi Araabia võib nafta hind tõusta 140-150 dollarist ning see võib vallandada teistkordse majandussurutise Euroopa äärealadel ja Suurbritannias. Tõusvate toorainehindade ja eelarvedefitsiidist tingitud raha juurdetrükkimise tõttu peaksime tundma muret inflatsiooni pärast,“ vahendab uudisteagentuur Bloomberg eile Pariisis esinenud majandusprofessori sõnu. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
03.03.2011 21:57:58
|
|
|
link :: kae siit
Why the Dollar's Reign Is Near an End
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
ihvike
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
04.03.2011 08:32:07
|
|
|
Tbit kirjutas: |
einu see on mõnus talveauto ju, tagavedu ja elektri mootor, kui sellel energia kokkuhoiu eesmärgil mingit veojõu kontrolli sarnast asja pole siis vast suht lootusetu juhus. Oleks esivedu ja akud silla peal siis vast roniks isegi, ehk  |
Ma sain sellest mingist videost aru, et vähemalt stabiilsuskontroll on küll olemas. Ja arvata võib, et kaalujaotus on sellel enam-vähem ideaalne.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
04.03.2011 09:03:26
|
|
|
ihvike kirjutas: |
Tbit kirjutas: |
einu see on mõnus talveauto ju, tagavedu ja elektri mootor, kui sellel energia kokkuhoiu eesmärgil mingit veojõu kontrolli sarnast asja pole siis vast suht lootusetu juhus. Oleks esivedu ja akud silla peal siis vast roniks isegi, ehk  |
Ma sain sellest mingist videost aru, et vähemalt stabiilsuskontroll on küll olemas. Ja arvata võib, et kaalujaotus on sellel enam-vähem ideaalne. |
Ega jah...Pole ju woofriga bemmil, millel on LSD peal mingit läbivuse probleemi.
Raskus loeb ikka väga palju... kui sai tööjuures lund veetud polnud tagavedu koormaga mingi probleem. Ilma istusid kohe hanges kinni
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
04.03.2011 09:16:24
|
|
|
Väike küsimus elektriautofännidele, et kuhu te paari-kolme aasta pärast need kutud akud panete ning kas olete ikka nii rikkad, et uued akud asemele osta.
Igatahes on akude vahetus, vanade akude utiliseerimine ja uute ostmine täiesti puuduv teema selles ülesreklaamitud elektriautode Keissis.
------------------------
Ja kui õigesti kuulnud olen, siis elektriautosid haktaksegi nii tootma, et kui akud läbi, siis peab omanik terve auto välja vahetama, kuna akusid enam ei vahetata.
- ja seda seetõttu, et mingeid valesid akusid peale ei hakataks toppima.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
|