Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Mis saab (arvuti)maailmast, kui naftakriis reaalsuseks muutub? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 457, 458, 459 ... 548, 549, 550  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 12.12.2010 15:45:30 vasta tsitaadiga

See väike kalkulatsioon ei ole eriti täpne. Esiteks, toornafta hinnamuutus mõjutab vaid ühte kütuse jaehinna komponenti, ja selleks on kütuse hulgihind. Seda on kalkulatsioonis küll mainitud, aga arvesse seda sellegipoolest võetud ei ole. Teiseks, barrel võis 145 dollari juures käia ära küll hetkeliselt, aga 2008. aasta juuni-juuli lõikes oleks korrektsem arvestada ca 135 dollarilise barreliga - see tähendab, et kroonides ei ole toornafta hind langenud mitte 25% vaid 20%.
Arvestan nii 2008. aasta kui ka praeguseks bensiini hinnaks 18,50 krooni. Samuti arvestan mõistlikuks juurdehindluseks ülevalpool välja toodud ca 1,1 eeki.
2008. aastal oli ilma käibemaksu, aktsiisi, miinimumvarumaksu ja mõistliku juurdehindluseta kütuseliitri hind 8,92 eek.
Praegu on samad asjad maha arvestades kütuseliitri hind 7,62 eek.
Kui eeldada, et toornafta hind mõjutab bensiini hinda üks ühele (mis pole tegelikult tõsi), siis lahutades 2008. aasta hinnast selle 20%, mis toornafta hind langenud on, saame tulemuseks 7,15 eek, ehk siis see "kalkulatsioonis" välja toodud 2 krooni on tegelikult hoopis 47 senti. Kuna toornafta on samamoodi vaid üks bensiini hulgihinna komponentidest, siis võime arvestada, et bensiini hulgihind ei ole kindlasti nii palju langenud kui toornafta hind, nii et see 47 senti kahaneb tegelikkuses veelgi väiksemaks. Lõppkokkuvõttes võime jõuda järeldusele, et kui üldse, siis on juurdehindlus saanud tõusta maksimaalselt mõnikümmend senti, aga arvestades turul valitsevat konkurentsi, on tõenäolisem, et see mõnikümmend senti on tulnud sisse hoopis praeguse ja 2008. aasta kütusehindade valimisel - kuna hind võib selle mõnekümne sendi võrra kõikuda ka mõne päeva lõikes. Ja see võimalik juurdehindluse tõus ei kuulu mitte ainult kütuse jaemüüjatele, vaid kõigile etappidele alates toornafta ostmisest ja töötlemisest kuni kütuse jaemüüjani.

Mystery solved.

PS. Kui juurde arvestada ka see, et mõne arvates on kindlasti paar postitust ülevalpool välja toodud 1,105 eeki suurune juurdehindlus vale, ja tegelikult võetakse kõvasti rohkem vahelt, siis muutub see mõnikümne-sendine-järeldus veelgi väiksemaks.

namstoop kirjutas:
fallout3, jajah, kõik on juba ammu aru saanud, et kütusemüüjad on inglid ise ning sisuliselt maksavad ise peale, et ikka autod sõita saaksid.

Mind ei huvita palju kütuse jaemüüja mu liitri pealt endale taskusse paneb, mind ärritab see, et inimesed kes muudes olukordades on täiesti mõistlikud, hakkavad teatud teemade juures täiesti laest võetud väidetega lahmima, ilma hetkegi mõtlemata. Kuna kütuseliitri hind ilma maksudeta on praktiliselt mõne sendi täpsusega täpselt sama kogu euroopas, tähendaks kütusemüüjaid liiga suure kasumi võtmises süüdistamine seda, et sa eeldad kartelli, mille osalised on kõik euroopa kütusemüüjad alustades suurtest kettidest ja lõpetades suvalise kapa-kohila külatanklaga, ja et mitte kellelgi pole pähe tulnud asutada oma tanklafirmat, kus seda meeletut ja ebaõiglast juurdehindlust natuke vähemaks võtta, ja sellega kogu euroopa tanklaturgu kohe endale võita.

See, et miski sinu jaoks liiga kallis tundub, ei tähenda et see hind ebaõiglane oleks.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 12.12.2010 16:12:20 vasta tsitaadiga

Eelnevale lisaks - leidsin ka ühe paari aasta taguse "sahina" üles, kus samuti sahistatakse sellest, kuidas kütusemüüjad päevas miljoneid kroone kokku lõid. icon_smile.gif
Hinnalanguse viivitus tõi kütusemüüjaile miljoneid
http://majandus.delfi.ee/archive/article.php?id=20512250
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
namstoop
HV Guru
namstoop

liitunud: 05.11.2001




sõnum 12.12.2010 17:46:14 vasta tsitaadiga

fallout3 kirjutas:
See, et miski sinu jaoks liiga kallis tundub, ei tähenda et see hind ebaõiglane oleks.


ja vice versa.

See, et miski kütusemüüjale õiglase hinnana tundub, ei tähenda et see liiga kallis poleks.

_________________
verba volant, scripta manent
Hoiatus! Olen sinu postituses olevate lolluste ja nõmeduste vastu allergiline. Lolluste ilmnemisel võib kaasneda raskekujuline sarkastiline reaktsioon.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 12.12.2010 18:00:38 vasta tsitaadiga

fallout3: Muide, veel nii a 10 aastat tagasi oli igal talumehel / või äärmisel juhul tema naabril isiklik väike bensiinijaam, kuskohast lähimad naaberkülad tankimas käisid. icon_smile.gif
Ja need tanklad ei lõpetanud mitte seetõttu, et saadav tulu liialt väike oleks olnud, vaid lõpetasid seetõttu, et riik pani peale väga karmid tingimused bensiijaama pidamise kohta.

Muidu elasid need maa-bensiinijaamade omanikud nagu kuninga kassid ja veel paremini. icon_wink.gif
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 12.12.2010 19:29:41 vasta tsitaadiga

namstoop kirjutas:
See, et miski kütusemüüjale õiglase hinnana tundub, ei tähenda et see liiga kallis poleks.

Kütusemüüjale ei tundu midagi, kütusemüüja müüb kütust turuhinnaga. Kuna erinevatest kütuse jaemüüjatest meil puudust ei ole, on turuhind täpselt nii madal kui võimalik. Kütusekartelli puudumisele viitavaid asjaolusid olen ma ülevalpool juba kommenteerinud.
tahanteada kirjutas:
Muide, veel nii a 10 aastat tagasi oli igal talumehel / või äärmisel juhul tema naabril isiklik väike bensiinijaam, kuskohast lähimad naaberkülad tankimas käisid.
Ja need tanklad ei lõpetanud mitte seetõttu, et saadav tulu liialt väike oleks olnud, vaid lõpetasid seetõttu, et riik pani peale väga karmid tingimused bensiijaama pidamise kohta.
Muidu elasid need maa-bensiinijaamade omanikud nagu kuninga kassid ja veel paremini.

Väheusutav. Igasuguseid külatanklaid on meil praegugi, ja ei paista kuskilt, et nõuded liiga kõrged oleks. Pigem on asi selles, järjest suurema turuosa said endale suured tanklaketid, kes suutsid oma efektiivsusega juurdehindluse piisavalt madalale viia, nii et mõistlikumaks muutus naaberküla tanklas käimise asemel lähimasse natuke suuremasse asulasse sõita ja seal paak täis lasta. Kui konkurents hinna alla lõi, ei olnud enam võimalik elada nagu kuninga kassid ja veel paremini, ja oligi mõistlikum putka kinni panna.
Sellepärast ongi igasugused väiketanklad praegu peamiselt sellistes kohtades, kus lähima korraliku tanklani mitukümmend kilomeetrit, nii et ka kroon viiskümmend kallima liitrihinnaga ehk vähemalt kahekordse juurdehindlusega kliente leidub ja saab elada nagu kuninga kass.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 13.12.2010 11:41:21 vasta tsitaadiga

http://www.e24.ee/?id=356272 - Kuidas kavatsevad riigid võlakoormaga edaspidi tegeleda. Sisuliselt riiklikul tasandil tähendab see, et riiklikud võlakirjad pole enam riskivabad ja pigem on riigist saanud äriühing.
Seega liigutakse Eesti süsteemi poole, samas kui meil kavatsetakse teha mingeid garantiisi ja riskivabastusi.

Seega EL tegelikult ütleb, et meil rahad otsas ja enam me päästmisega ei tegele...
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scart
HV Guru
Scart

liitunud: 04.02.2002




sõnum 13.12.2010 13:21:37 vasta tsitaadiga

fallout3 kirjutas:

Kütusemüüjale ei tundu midagi, kütusemüüja müüb kütust turuhinnaga.


Neil peavad siis ikka väga head sidemed olema, kui esmaspäeval naftahind tõuseb ja teisipäeval kell 8.00 on juba selle uue kõrgema hinnaga naftast toodetud bensiin Eestis jaamas müügil.
Kommentaarid: 119 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 2 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 13.12.2010 15:08:30 vasta tsitaadiga

Scart kirjutas:
Neil peavad siis ikka väga head sidemed olema, kui esmaspäeval naftahind tõuseb ja teisipäeval kell 8.00 on juba selle uue kõrgema hinnaga naftast toodetud bensiin Eestis jaamas müügil.

Kuidas see asjasse puutub? Vastupidiselt populaarsele arvamusele liigub koos nafta hinnaga alla ka kütuse hind (vt graafikut ülevalpool). Mõnikord (uskumatu!) kütusehind koguni langeb siis kui nafta hind tõuseb.
Kui sa arvad, et kuskil on hinnas ilgelt palju õhku, või et hindu tõstetakse liiga vara või alusetult, miks sa siis ei ole juba ammu omaenda tanklaketi abil rikastunud? Piisaks ju kasvõi Tallinnas mõnda käidavamasse kohta paar automaattanklat püsti panna, ja siis iga kord kui konkurendid alusetult hinda tõstavad ise 50 senti või terve kroon (kuna juurdehindlus on niikuinii liiga kõrge) odavamalt müües pikki järjekordi teenindada. Või tulevad siis mustades maskides mehed sulle kontorisse ja murravad käed ja jalad, sest selline see kartellimajandus juba on?
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 13.12.2010 16:52:57 vasta tsitaadiga

fallout3, millega selgitad siis seda, et hind tõuseb kohalikul turul niipea, kui maailmaturul kerkib ja langeb alles siis, kui ladudesse on lau koguse jagu odavamat sisse ostetud?
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
namstoop
HV Guru
namstoop

liitunud: 05.11.2001




sõnum 13.12.2010 16:55:45 vasta tsitaadiga

fallout3, mitu kütuse maaletoojat meil siin kah võtta on? Iga väike tankla toob su arus ise või.
_________________
verba volant, scripta manent
Hoiatus! Olen sinu postituses olevate lolluste ja nõmeduste vastu allergiline. Lolluste ilmnemisel võib kaasneda raskekujuline sarkastiline reaktsioon.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.12.2010 16:57:42 vasta tsitaadiga

mikk36, nii palju kui olen aastate jooksul hindu jälginud, siis hinnad tõusevad järkjärgult.
St. hulgiladudesse jõuab eelmise hinnatõusu kütus ja hinnatõstmine pole seotud käimasoleva maailma turu hinnatõusuga.
Ehk siis konkreetse hinnatõusu hinnatõus seisab alles ees. Mõnikord võib ka langeda samamoodi.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
DeadZed
HV vaatleja

liitunud: 23.10.2004




sõnum 13.12.2010 17:36:18 vasta tsitaadiga

eestlased peaksid riiklikul tasemel salajase kütusetoru viima otse Norra kütuseväljadele ... ja kütust kodanikele tasuta pakkuma.
siis saaks autodega hommikust õhtuni rõõmsalt vuristada .. nagu araablased
Siin mingid eesti mehed näitasid oma tähtsust sellega et kisasid Nord-Streami vastu ja eestlased vene gaasi odavalt ei saa ega hakkagi saama
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 13.12.2010 17:48:05 vasta tsitaadiga

DeadZed kirjutas:
eestlased peaksid riiklikul tasemel salajase kütusetoru viima otse Norra kütuseväljadele ... ja kütust kodanikele tasuta pakkuma.
siis saaks autodega hommikust õhtuni rõõmsalt vuristada .. nagu araablased
Siin mingid eesti mehed näitasid oma tähtsust sellega et kisasid Nord-Streami vastu ja eestlased vene gaasi odavalt ei saa ega hakkagi saama


ja poleks ka saanud kui poleks oma "tähtsust" näidanud. Läbi maismaa ehitamine oleks olnud 10x odavam ja ka loodusele ning ümberkaudsetele riikidele turvalisem.
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 13.12.2010 18:41:22 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
fallout3, millega selgitad siis seda, et hind tõuseb kohalikul turul niipea, kui maailmaturul kerkib ja langeb alles siis, kui ladudesse on lau koguse jagu odavamat sisse ostetud?

Ei ole midagi, mida selgitada. Vaata ülevaltoodud graafikut. Nafta hind ja bensiini jaehind liiguvad ilusas korrelatsioonis. Jaehinna tõusud ei ole pikemad ja langused lühemad. See, et meedia sellest pasundab, ja inimesed ise ka näevad seda, mida nad uskuda tahavad, ei muuda reaalsust. Näiteks Statoili mitme aasta hinnamuutused, mille põhjal selle graafiku tegin, on kusagil vabalt kätte saadavad - annaks lingi kui kohe otsida viitsiks. Samas võid ka ise iga päev tööle sõites tankla hinnad üles märkida ja üle kontrollida.
namstoop kirjutas:
fallout3, mitu kütuse maaletoojat meil siin kah võtta on? Iga väike tankla toob su arus ise või.

Ei too iga tankla ise. Kuigi kui piisavalt käibevahendeid on, ja piisavalt müüa suudad, võiks ilmselt tuua ka. Iseasi, kuidas sellisel juhul logistika- ja hoiustamiskulud lõpphinda tõstaksid.
Suuremad tanklaketid toovad enamasti oma emafirma kaudu kütust maale.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
namstoop
HV Guru
namstoop

liitunud: 05.11.2001




sõnum 13.12.2010 23:07:14 vasta tsitaadiga

fallout3 kirjutas:
mikk36 kirjutas:
fallout3, millega selgitad siis seda, et hind tõuseb kohalikul turul niipea, kui maailmaturul kerkib ja langeb alles siis, kui ladudesse on lau koguse jagu odavamat sisse ostetud?

Ei ole midagi, mida selgitada. Vaata ülevaltoodud graafikut. Nafta hind ja bensiini jaehind liiguvad ilusas korrelatsioonis. Jaehinna tõusud ei ole pikemad ja langused lühemad. See, et meedia sellest pasundab, ja inimesed ise ka näevad seda, mida nad uskuda tahavad, ei muuda reaalsust.


no ma hakkan siis märkmeid tegema. Teoreetiliselt peaks selle suutma äkki uudistest välja ka guugeldada, aga minu mälestustes on viimase paari aasta jooksul küll mitmel korral olnud, et kui hommikul uudistes räägitakse maailmaturul hinna muutustest, siis õhtuks on tanklates hind tõusnud. Paaril korral võtsin isegi sellise uudise peale paagi täis ja sain väikese võidu.

_________________
verba volant, scripta manent
Hoiatus! Olen sinu postituses olevate lolluste ja nõmeduste vastu allergiline. Lolluste ilmnemisel võib kaasneda raskekujuline sarkastiline reaktsioon.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 14.12.2010 03:46:01 vasta tsitaadiga

namstoop kirjutas:
no ma hakkan siis märkmeid tegema. Teoreetiliselt peaks selle suutma äkki uudistest välja ka guugeldada, aga minu mälestustes on viimase paari aasta jooksul küll mitmel korral olnud, et kui hommikul uudistes räägitakse maailmaturul hinna muutustest, siis õhtuks on tanklates hind tõusnud. Paaril korral võtsin isegi sellise uudise peale paagi täis ja sain väikese võidu.

Aga hakka, ja anna tulemustest teada ka. Muide, viimane hinnatõus, millest meedia pasundas, oli kusagil 7-8. Detsembri paiku. Brent Crude toornafta hind eurodes oli selleks ajaks järjest tõusnud juba 2 nädalat, kokku 13,2%. Bensiini jaehind tõusis veidi alla 3%.

http://www.e24.ee/?id=354464 kirjutas:
«Bensiini 95 keskmine arvestuslik kasumimarginaal oli oktoobris 1,21 krooni ja novembris 1,13 krooni, aga detsembri esimestel päevadel vaid 66 senti liitri kohta,»

PS. Kasumimarginaal = müügihind miinus ostuhind miinus maksud. Kasumimarginaalist tasutakse ettevõtja kõik muud kulud.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
2korda2
HV kasutaja

liitunud: 19.07.2003




sõnum 14.12.2010 09:54:53 vasta tsitaadiga

SurfData kirjutas:
Läbi maismaa ehitamine oleks olnud 10x odavam ja ka loodusele ning ümberkaudsetele riikidele turvalisem.

Tõesti? Sa oleks oma maatüki jumalamuidu käest andnud, et sinna torukoridor tekiks? Sul kõik sõbrad/tuttavad oleks sama teinud? Maanteed, jõed, karjäärid jms pisitakistused? Vaata, millise tempoga toru merre lastakse ja kujuta siis ette, kuidas maapeal peaks see töö välja nägema, et sama tempot hoida. Kumba toru on lihtsam saboteerida - mööda maad jooksvat või mitmekümne meetri sügavusel vee all olevat?
tsitaat:
PS. Kasumimarginaal = müügihind miinus ostuhind miinus maksud. Kasumimarginaalist tasutakse ettevõtja kõik muud kulud.

Korrektne termin on müügimarginaal ja tähendab ostu ja müühinna vahet ilma käibemaksuta. Selle kohta on lihtne reegel - heas kohas mehitatud tankla vajab toimetulemiseks jämedalt 1-kroonist marginaali. On olnud perioode, kus marginaal on alla 50 sendi. Arvake ise, kui palju tankla teenis püsikliendi pealt, kellel oli "-40 senti" kaart taskus? Jah, on olnud ka perioode, kus marginaal on olnud 2 krooni.
Marginaali on lihtne jälgida - vaata Neste terminali hinda. Kui terminali hind on vähem kui kroon odavam postihinnast, siis on aeg paak täis lasta - tõenäoliselt on oodata hinnatõusu.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 14.12.2010 10:22:57 vasta tsitaadiga

Yks pisiasi, mida kogu aeg unustatakse, on see, et sisse ostetakse hulgihindadega ja v2lja myyakse oluliselt kallima jaehinnaga. See kasum ei kajastu kusagil graafikus.

Postitatud mobile device
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 14.12.2010 11:51:34 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Yks pisiasi, mida kogu aeg unustatakse, on see, et sisse ostetakse hulgihindadega ja v2lja myyakse oluliselt kallima jaehinnaga. See kasum ei kajastu kusagil graafikus.

Kas see mitte kogu jaekaubanduse mõte ei ole? icon_lol.gif
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 14.12.2010 12:23:47 vasta tsitaadiga

Kajastub ikka. Bensiini maailmaturu hind ongi ju hulgihind. Vaevalt kütusemüüjad alla selle saavad ning selle arvelt marginali tõsta saavad.

fallout3 tõi välja selge ülevaate kuidas hind kujuneb:
tsitaat:
Märtsis 2010:
Bensiini maailmaturuhind - 6,753 eek
Aktsiis - 6,620 eek
Käibemaks - 2,912 eek
Miinimumvarumaks - 0,080 eek
KOKKU - 16,365 eek
Jaehind - 17,470 eek
MARGINAAL - 1,105 eek


Teine küsimus on muidugi see, et kas kroon katet on palju või vähe?
Kui eestis on 500 000 sõiduautot, mis iga kuu ostavad näiteks kaks paaki kütust, eeldame, et 120 liitrit, siis kütusemüüjad teenivad 120 krooni auto pealt ja kõigi sõiduautode pealt 60 miljonit krooni kuus.

Seda ainult sõiduaotode pealt. Olgugi, et sellest tuleb maksta ka tankla kulud, siis töötajate palgad saab ilmselt ka kohvi ja kabanosside müügistki makstud.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
2korda2
HV kasutaja

liitunud: 19.07.2003




sõnum 14.12.2010 14:37:54 vasta tsitaadiga

Koppel,
mitut autoomanikku tunned, kes ostavad kütust mehitatud tankla postihinnaga? Mina ei tunne MITTE ÜHTEGI! Kõigil on taskus kas firma või eraisiku kliendikaart, mis annab -20..-40 senti. Ma olen ise viimase kolme aasta jooksul ostnud postihinnaga 5 liitrit kütet - täpselt niipalju pikemaks venis üks sõit ja koduteel kippus puudu jääma.
Statoil ei tee saladust: http://www.statoil.ee/11728?id=11724 Pange tähele, et kasutatud on EU kodulehe andmeid - seega ei ole nad seda ise kokku keetnud.

Neste terminali hinnad siis ka: http://www.neste.ee/default.asp?path=14388,14431,14652,14714
95 täna 17,38 - mis hetkel postihind on?
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 7
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
fallout3
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 14.12.2010 15:05:53 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Teine küsimus on muidugi see, et kas kroon katet on palju või vähe?
Kui eestis on 500 000 sõiduautot, mis iga kuu ostavad näiteks kaks paaki kütust, eeldame, et 120 liitrit, siis kütusemüüjad teenivad 120 krooni auto pealt ja kõigi sõiduautode pealt 60 miljonit krooni kuus.

Küsimusele on lihtne vastata. Kas oleksid nõus 60 miljoni eest kuus haldama kõiki suuri ja väikseid tanklaid Eestis, koos kõigi võimalike äririskidega, koos kütuse laialiveoga üle kogu Eesti, koos uute tanklate ehitamise, vanade töökorras hoidmise, klienditeenindajate palkade, kogu selleks vajaliku logistika korraldamise ja muuga, nii et sellest midagi veel alles ka jääb (kasum)?
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 14.12.2010 18:34:50 vasta tsitaadiga

Kate on selgelt jae-hulgi + veel vähemalt 25-30 senti.
Ega Neste seda ilma eest hulgi ei jaga icon_lol.gif
Arvestades käivet, siis see mingi imeäri pole.
iseasi on see teema, kas osa raha ei viida koolituste ja nõustamistega riigist välja.

Swed ju nõustas Hansapanka mitmesaja miljoni eest icon_lol.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 14.12.2010 18:48:28 vasta tsitaadiga

2korda2 kirjutas:
SurfData kirjutas:
Läbi maismaa ehitamine oleks olnud 10x odavam ja ka loodusele ning ümberkaudsetele riikidele turvalisem.

Tõesti? Sa oleks oma maatüki jumalamuidu käest andnud, et sinna torukoridor tekiks? Sul kõik sõbrad/tuttavad oleks sama teinud? Maanteed, jõed, karjäärid jms pisitakistused? Vaata, millise tempoga toru merre lastakse ja kujuta siis ette, kuidas maapeal peaks see töö välja nägema, et sama tempot hoida. Kumba toru on lihtsam saboteerida - mööda maad jooksvat või mitmekümne meetri sügavusel vee all olevat?


ja siit tulebki järgmine point. Lähevad mustades maskides vanja ja ivani nimelised "eesti mehed" ja korra "saboteerivad" seda. Ja siis hakkavad läänemerel "korda valvama" vene ristlejad. Pole ka välistatud et ivanid ei peagi saboteerima, enne seda pannakse juba ristlejad seda torukest valvama "just in case."

Kui nüüd selle toruga miskit juhtub ilma saboteerimata (nagu vene tehnikaga ikka juhtub), siis reostus MERES on korvamatu. Mina näen sellel torul rohkemaid ohte. Ehk siis kasulik on see AINULT saksamaale ja venemaale. Kogu keskkonnariski võtavad enda peale üldsegi ümberkaudsed riigid. Abiks LNG terminalid jms suund. Kas venemaa üldse jaksab nii palju gaasi importida, et seda sealt torust sisse lasta? Teadupärast ju enamus gaasi tuleb lõunariikidest.
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 14.12.2010 18:56:01 vasta tsitaadiga

Maardlates pole probleem, aga Venemaal on mood pool toru ära varastada, seega seal uute torude ehitamine väga nirus seisus + vananev infra.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Mis saab (arvuti)maailmast, kui naftakriis reaalsuseks muutub? mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 457, 458, 459 ... 548, 549, 550  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.