Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Draax
HV veteran

liitunud: 21.03.2005
|
06.07.2009 16:29:50
|
|
|
Ra* kirjutas: |
See,et netilehelt oodati suuremat kasumit, kui võimalik- see on väga levinud "internetist saab kiirelt rikkaks" pettekujutlem. |
See on tõsi. Isegi HHL istub oma Delfi otsas nüüd nagu hunnik õnnetust (täitsa müstiline mis hinnaga see ikka paar aastat tagasi osteti... uskumatu...) ja Delfi on tõepoolest külastatavuse mõttes ilmselt liider.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
jerome
HV vaatleja
liitunud: 14.03.2006
|
06.07.2009 17:32:18
|
|
|
Draax kirjutas: |
Ehk siis saetakse mõnes mõttes sama oksa millel ise istutakse.
Aga muidugi pole ka see argument, et ärme siis üldse netis midagi avalda. Sel juhul hakkab avaldama keegi teine. Sest paberil on ikkagi kõigest eilsed uudised. Lihtsalt ärimudelit tuleb kohandada vastavalt muutunud oludele ja muutunud tarbijale. Muud midagi. |
Oksasaaagime on õige võrdlus, seda paberlehed tõepoolest suure hurra ja kahekäesaega ka tegid. Samas on ka praegune piiramine ju ärimudeli muutmine.
Ma arvan samas, et see täiesti mitteavaldamise tuhin läheb Postimehel õige pea üle. Ilmselt läheb osa netiversioonist tasuliseks (ja osa jääb tasuta saadavaks), võibolla saavad ka paberlehe tellijad ligipääsu kauba peale. Eks näis. Samas on see praegune tõmblemine suures osas tingitud kahe meediagrupi kaklusest ja kui ühel nina verine või mõlemal võhm väljas, laheneb asi kuidagi kolmandat moodi.
Aga ma küll ei usu, et pärast lehtede veebisaitide piiranguid hakkab keegi tasuta sisu tootma. Veelkord, ajakirjandusliku originaalsisu ise tootmine on väga kallis. Kui viitsid, proovi umbkaudugi hinnata ühe lehes ilmuva originaalloo omahinda. Ja isegi kui leidub ärimees, kes mingil põhjusel otsustab pärast Kruudat oma raha meediaäris põletama hakata, peab ta hakkama kuidagi oma toodetud sisu kopeerivate tasuta levitajate eest kaitsma.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ra*
HV Guru

liitunud: 19.04.2003
|
06.07.2009 17:44:12
|
|
|
Draax kirjutas: |
Ra* kirjutas: |
See,et netilehelt oodati suuremat kasumit, kui võimalik- see on väga levinud "internetist saab kiirelt rikkaks" pettekujutlem. |
See on tõsi. Isegi HHL istub oma Delfi otsas nüüd nagu hunnik õnnetust (täitsa müstiline mis hinnaga see ikka paar aastat tagasi osteti... uskumatu...) ja Delfi on tõepoolest külastatavuse mõttes ilmselt liider. |
Lätis nt toodab miinust neile.
|
|
Kommentaarid: 135 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
123 |
|
tagasi üles |
|
 |
jerome
HV vaatleja
liitunud: 14.03.2006
|
06.07.2009 17:47:47
|
|
|
Ra* kirjutas: |
See,et netilehelt oodati suuremat kasumit, kui võimalik- see on väga levinud "internetist saab kiirelt rikkaks" pettekujutlem.
See on tõsi. Isegi HHL istub oma Delfi otsas nüüd nagu hunnik õnnetust (täitsa müstiline mis hinnaga see ikka paar aastat tagasi osteti... uskumatu...) ja Delfi on tõepoolest külastatavuse mõttes ilmselt liider. |
Võrdle näiteks Läti Diena ja Dienas Biznessi hiljutist müüki. Kui Eesti oludesse üle kanda, siis osteti ühes pakis Postimees, Äripäev, Postimehe kontserni maakonnalehed, pool Ajakirjade kirjastusest, paar portaali, trükikoda, paar kesklinnas asuvat kallist kinnistut, pluss nipet-näpet veel.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
06.07.2009 19:05:00
|
|
|
Ehk on tõesti aeg (äri)mudeli muutuseks, lihtsalt vanamoodi enam ei saa ja uut moodi ei osata. Võimalik, et tehnoloogia areng sunnib peale "lühikeses perspektiivis tehnoloogia arengut ülehinnatakse, pikemas perspektiivis alahinnatakse".
Võibolla ongi möödas see ülehinnatud lühike perspektiiv "internetist saab kiirelt rikkaks" pettekujutelm ja algamas see pikem perspektiiv, kus senine ärimudel on minevik.
Pole välistatud, et senise äril põhinev ajakirjandus saab üldse kinga. Internet on täis blogisid ja kerge sulega kodanikke kes suudavad hobikorras samuti asjalikke tekste välja imeda. Võibolla tulevik on "vabavaraline" ajakirjandus ja äriline pool pakub ainult keskkonda ehk rendib pinda, sisu toodavad vabatahtlikud, nagu näiteks siin :Y Pole küll täpselt üle lugenud aga kuipalju näiteks on Postimehes neid päris Postimehe enda ajakirjanike poolt tehtud lugusid, ja kuipalju on refereeringut välis/teistest meediatest, kuipalju on BNS'i hulgilaost, kuipalju on firmade/riigiasutust/ministeeriumide pressiteadete ümbertrükke ja kuipalju on igasuguste arvamusliidrite arvamuslugusid trükis. Hea küll pressiteateid saab alati vääristada küsides kommetaare kas pressiteate üllitajatelt või kasvõi inimestelt tänavailt, aga pea reeglina ei tule sealt juurde sisu vaid pigem meelelahutust ja kordusi.
Isiklikult uudiseid loen Postimehe onlinest, ja lehte tellima ei hakka. Kuna elan kohas kus leht sopsab postkasti 11.00-14.00 vahemikus ehk kui töölt koju jõuan on mul interneti vahendusel see leht juba ammu loetud. Mõnda aega sai sedasi isegi laristatud, et peale tööd Postkastist leht ja nädala lõpus see lehepatakas avamata ahju kõrvale kasti
_________________ --------------- |
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hendrique
HV kasutaja

liitunud: 16.12.2003
|
06.07.2009 20:05:27
|
|
|
jerome kirjutas: |
Aga seda pikaajalist langust saab kompenseerida väga lihtsalt ning nimelt seda ongi trükimeedia tegema asunud. |
Kuidas saab väga lihtsalt trükimeedia reklaamimahu langust kompenseerida?
Piirates tasuta uudiste kättesaadavust? Müües rohkem reklaami onlines? Kärpida toimetuste kulusid ja kasumimarginaale? Liita kokku ajalehti või ühe ajalehe toimetusi? Vähendada reporterite/korrespondentide arvu? Lasta reklaami hinda alla? Langetades lehe hinda? ...? - Kõik need variandid on äärmiselt riskantsed ja iga õnnestumise kohta on palju ebaõnnesutmisi.
Kahjuks ei suutnud ma AJR-st hetkel kiiruga leida ülevaadet viimase dekaadi reklaamist, seega lisan prognoosi tulevikuks: http://www.ajr.org/article.asp?id=4517. Mis puutub erinevustesse Eesti ja USA meediamaastikul, siis kõne all olevas osas on erinev vaid skaala, tendentsid on täpselt samad.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
jerome
HV vaatleja
liitunud: 14.03.2006
|
07.07.2009 10:29:03
|
|
|
Hendrique kirjutas: |
jerome kirjutas: |
Aga seda pikaajalist langust saab kompenseerida väga lihtsalt ning nimelt seda ongi trükimeedia tegema asunud. |
Kuidas saab väga lihtsalt trükimeedia reklaamimahu langust kompenseerida?
Piirates tasuta uudiste kättesaadavust? Müües rohkem reklaami onlines? Kärpida toimetuste kulusid ja kasumimarginaale? Liita kokku ajalehti või ühe ajalehe toimetusi? Vähendada reporterite/korrespondentide arvu? Lasta reklaami hinda alla? Langetades lehe hinda? ...? - Kõik need variandid on äärmiselt riskantsed ja iga õnnestumise kohta on palju ebaõnnesutmisi.
Kahjuks ei suutnud ma AJR-st hetkel kiiruga leida ülevaadet viimase dekaadi reklaamist, seega lisan prognoosi tulevikuks: http://www.ajr.org/article.asp?id=4517. Mis puutub erinevustesse Eesti ja USA meediamaastikul, siis kõne all olevas osas on erinev vaid skaala, tendentsid on täpselt samad. |
Seda kõike muuseas, mida sa üles lugesid, juba tehakse. Praegu tulenevad need sammud suuresti üleüldisest majandusolukorrast. Kulutusi on vähendatud, inimesi koondatud, toimetuste sees osakondi liidetud, väljaandeid kinni pandud, väljaandeid ühendatud, reklaami müüakse suurte allahindlustega. Ja Õhtuleht müüb ennast putkades pidevalt soodushinnaga.
Tasuta uudiste edastamise lõpetamine või piiramine on samm, mille ajalehed oleksid pidanud IMHO tegema juba ammu. Aga ma kordan ennast - küsimus ei ole niivõrd selles, et uudiseid edastatakse tasuta.
Probleem on selles, et väljaanne X toodab loo, ükskõik kas uudise, reportaaži, olukirjelduse, mille iganes. Selle loo tegemiseks kulub väljaandel X raha ning vähemalt mina olen seisukohal, et väljaandel X on õigus tagasi teenida kulud ja teenida ka natuke kasumit. Aga mis reaalsuses juhtub - sellest loost teeb copy-paste veebiväljaanne Z, jätab välja ühe-kaks väheolulist lõiku ja avaldab oma keskkonnas kui refereeringu. Veebiväljaande Z kulud on minimaalsed, võrreldes väljaandega X sisuliselt olematud. Kui väljande X töötaja näeb loo nimel vaeva päev-kaks, siis väljaande Z toimetajal kulub viis minutit, et loo pisut nuditud versioon üles riputada. Ja väljaanne Z müüb loomulikult selle looga oma keskkonda reklaami.
Vaata näiteks Delfi arhiivi. Nad ei refereerinud teistest väljaannetest mitte ainult uudisväärtusega materjale, vaid sisuliselt kopisid 75-90 protsendi ulatuses ümber teiste väljaannete sisu: siseuudised, majandus, sport, pehmed teemad, kõik läks kaubaks. Postimees Online tegi ise sama, küll pisut väiksemaks mahus.
Veebis omatoodetud sisu tasuta avaldamise lõpetamine on suht lihtne meede. Aga see on asja väline külg. Sisuline küsimus on ikkagi see, et kes maksab. Üpris tõenäoliselt on võimalik mudel, kus uudiseid toodetakse samal moel ja samal tasemel kui traditsioonilises meedias kandes ka samaväärselt kulusid) ja edastada neid tasuta. Teoreetiliselt on see võibolla isegi võimalik, kui veebireklaami maht kasvab. Aga probleemiks jääb materjalide kaitsmine kopeerivate edasilevitajate eest.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
arm2004
HV Guru

liitunud: 20.05.2003
|
07.07.2009 12:01:41
|
|
|
tsitaat: |
Üpris tõenäoliselt on võimalik mudel, kus uudiseid toodetakse samal moel ja samal tasemel kui traditsioonilises meedias kandes ka samaväärselt kulusid) ja edastada neid tasuta. Teoreetiliselt on see võibolla isegi võimalik, kui veebireklaami maht kasvab.
|
see oleks võrdlemisi pointless. kui sul juba on olemas ajakirjanikud ja toimetajad jne, siis oleks mõttekas ka paar küljendajat palgata ja paberlehte välja anda. tellijad on ju märksa stabiilsem sissetulekuallikas kui veebireklaam, mis üks päev on ja järgmine enam mitte
_________________ nooope! |
|
Kommentaarid: 110 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
 |
dvd vader
HV Guru
liitunud: 26.09.2002
|
15.07.2009 22:37:33
|
|
|
paistab, et Postimees on kinni keeranud "vanad" kommentaarid. pole võimalik kommentaare lugeda, sest antakse teade:
"Postimees ei näita üle 3 kuu vanuseid kommentaare."
See ajab eriti närvi siis kui otsin näiteks google'ist mingi teema kohta infot ja leitakse mõni postimehe artikkel, aga inimeste arvamust teema kohta enam ei näegi lugeda. minu meelest see on juba pigem tsensuur. ma ei näe mõistlikku põhjendust, miks peaks kommentaarid niisama kinni keerama. võtavad need siis tõesti nii tohutult ruumi? või kavatsetaksegi vanade kommentaaride lugemine tasuliseks teha
|
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
7 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
McNeo
HV kasutaja

liitunud: 27.04.2004
|
15.07.2009 23:58:36
|
|
|
Miks ei võiks üks uudisteportaal teha nii:
1. reklaamid kasutajasõbralikeks (ei karju näkku ega kõrva)
2. reklaamihinnad tõsta mitmekordseks
Tulemus:
1. reklaamimaht väheneb esialgu tuntavalt
2. need vähesed reklaamid, mis on jäänud, saavad tuntavalt rohkem klikke kui enne
3. enam ei pea firmadele selgitustööd tegema, miks mingis portaalis netireklaamidel nii räme hind on
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ra*
HV Guru

liitunud: 19.04.2003
|
16.07.2009 00:11:16
|
|
|
McNeo , ei ole nii kerge.
Proovi sa seletada reklaami tellijale,et sinu lehel tema ainus reklaam on 2 korda (mis on hinnatõus) rohkem väärt, kui sinu konkurendil.
+ Miks sa arvad,et see üks bänner saab rohkem klikke? Ega kasutajal ei ole ju klikkikvooti jne ?
|
|
Kommentaarid: 135 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
123 |
|
tagasi üles |
|
 |
McNeo
HV kasutaja

liitunud: 27.04.2004
|
16.07.2009 00:21:51
|
|
|
Ra* kirjutas: |
+ Miks sa arvad,et see üks bänner saab rohkem klikke? Ega kasutajal ei ole ju klikkikvooti jne ? |
Reklaam on paremini märgatav, ei kao kuhugi pudru sisse ära. Vähemasti on mul küll kujunenud immuunsus reklaamidest kubiseva lehe vastu, et ma jumala eest mingi banneri peale ei klikiks. Kiirelt uudis loetud ja minek. Mis seal vasakul ja paremal, ülal ja all plinkis, no ei mäleta. Üleüldse ma mõtlen kasutajasõbralike reklaamide all neid, mis ei meenuta bännereid. Tekstipõhised ja uudiste sisuga seotud reklaamid on need, mida aegajalt klikin. Google on näiteks minu huvid ära tabanud; postkasti külastades klikin järjest sagedamini uudiste linkidel. Reklaam on seal varjatud kujul, aga mind see ei häiri.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
16.07.2009 00:24:58
|
|
|
Orkutis tegelikult on hetkel selline.
Ja kuna ka tuttavad saavad oma asju seal karjuda, siis nagu loedkki seda kohta.
Üks väike koht bänneri jaoks- vta näpust, kuid mina vaatan seda sihilikult seal suht tihti.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tomorrow
HV Guru

liitunud: 08.02.2006

|
16.07.2009 00:45:14
|
|
|
dvd vader kirjutas: |
"Postimees ei näita üle 3 kuu vanuseid kommentaare." |
See on sigadus tõesti.Aga noh.Hoidsivad oma 100MB nüüd kokku jälle
Kui tahavad oma võrguväljaande välja suretada, siis go ahead
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
16.07.2009 00:59:54
|
|
|
siseinff räägib, et need pole kustutatud, kuid häirib ennastki, et ei näidata.
Vahest leiab artikli millel tahaks lugeda, mida rahvas arvab ja kellad...
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
16.07.2009 10:07:50
|
|
|
Võiksid vanemad kui 3 kuud uudised-artiklid ka ära peita
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
dvd vader
HV Guru
liitunud: 26.09.2002
|
16.07.2009 10:14:21
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
Võiksid vanemad kui 3 kuud uudised-artiklid ka ära peita  |
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=335622
tsitaat: |
Postimehe peatoimetaja Merit Kopli sõnul on neil plaanis ka arhiivi lugemine tasuliseks teha. |
|
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
7 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
16.07.2009 10:16:21
|
|
|
dvd vader kirjutas: |
mikk36 kirjutas: |
Võiksid vanemad kui 3 kuud uudised-artiklid ka ära peita  |
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=335622
tsitaat: |
Postimehe peatoimetaja Merit Kopli sõnul on neil plaanis ka arhiivi lugemine tasuliseks teha. |
|
f...
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Femb
HV kasutaja

liitunud: 31.01.2002
|
16.07.2009 15:42:58
|
|
|
Lehtede ja ajakirjade lugemiseks on Eestis olemas ka alternatiivlahendus, mis on suht uus, seal no nii tasuta kui tasulist lugemist.
Kellel huvi, see visaku pilk peale www.netiajakiri.ee
|
|
Kommentaarid: 36 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hendrique
HV kasutaja

liitunud: 16.12.2003
|
21.07.2009 11:17:06
|
|
|
Femb kirjutas: |
Lehtede ja ajakirjade lugemiseks on Eestis olemas ka alternatiivlahendus, mis on suht uus, seal no nii tasuta kui tasulist lugemist.
Kellel huvi, see visaku pilk peale www.netiajakiri.ee |
Mida huvitavat Sa sealt tasuta lugesid? Nii palju kui ma viitsisin lapata, olid mind huvitavatest väljaannetest tasuta kättesaadavad vaid kaas ja sisukord. Tervenisti tasuta on reklaam (kliendilehed jms).
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
daddo
HV kasutaja

liitunud: 30.11.2002
|
21.07.2009 17:39:11
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
ka reklaami saab müüa nii palju kui turgu on - ülejäänu blokeeritakse - ja õige ka.
|
kustkohast tõmmata sinu arvates piir?
Milliseid reklaame sa ei blokeeriks? |
Paljudes valdkondades elus ei saa piire selgelt ja ühemõtteliselt sõnastada ja need põhinevad isikute tajudel. Mis puutub reklaami, siis selle puhul ongi piiriks see subjektiivne hetk, kus see muutub häirivaks. Ja sisuliselt on see iga veebikeskkonna haldaja professionaalus tabada ära hetk, kus see veel sihtkasutajat ei häiri. Minumeelest hea näide on Google, mis siiamaani on suutnud oma reklaamid mõnusalt nähtamatuks teha. Ilusaks illustratsiooniks Google avaleht:
Spoiler 
Ja ma olen jätkuvalt seisukohal, et tõenäoliselt pole tark teha veebikeskkonna näol äriplaane, kus tulu suurendamise ainuke viis on sisse planeeritud lõputu reklaamimahu suurendamine. Delfi laadsete lehekülgede haldajad on minumeelest juba väga tükk aega oma oksa saaginud ja ilmselt on kätte jõudmas ajastu, kus oksad hakkavad läbi saetud saama, sest inimesed ei taha sellise kontsentratsiooniga reklaami.
Mis puutub mõne keskkonna kadumist siis... no oleme osanud varasemalt vähema arvutiga toime tulla, tuleme uuesti. Ja kvaliteetteenuse kasutajad on kindlasti nõus maksma sümboolset ja õiglast tasu kvaliteetkeskkondade kasutamise nimel - ainuke väljakutse on nende keskkondade haldajatel leida üles see õiglane sümboolne tasu.
Lõpetuseks näide häirivuse piiri ületanud reklaamist:
tsitaat: |
Uudiskiri!!!
Lao tühjendusmüük otse maaletoojalt! Soodushinnad!
(Aurusaunad, massazivannid, lihtvannid, keraamika, segistid, massaazitoolid, vannitoamööbel, basseinid, massazipaneelid)
Hinnad all kuni 7000 EEK
UUDISTOOTED MASSAAZITOOLID, Tule , proovi ja kauple, saad parima hinna!!!
Järelmaksu võimalus!!
Sooduspakkumised kuni kaupa jätkub!!!
Tule ja tutvu kaubaga Tallinnas Kesk-sõjamäe 7 ja Tartus Sõbra 56
Täpsem info: www.coral.ee
Vabandame kui olete sattunud meie andmebaasi Teie tahte vastaselt!!! |
Nagu panite tähele, vabandusest hoolimata polnud ühtki viidet, kus oma soovimatusest märku anda. Ehk sisuliselt peaks nagu järgmist maili ootama jääma? See on reklaamitarbijale näkku sülitamine. Ma sülitasin vastu: forwardisin selle sama maili pisut täiendatud sisuga selle firma absoluutselt igal mailiaadressile edasi, sõnumiga, et nad on eksinud minu "reklaamisoovi aimamisel".
Ja vot sellise üleskutse teen kõigile: agressiivse reklaami / rämpspostituse puhul palun edastage see mitte ainult reklaami vahendajale tagasi vaid reklaami tellija ettevõtte juhtkonnale. Las nad näevad, et nende odav reklaamikampaania on neile hoopis antireklaami teinud.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
21.07.2009 17:45:48
|
|
|
tsitaat: |
Lõpetuseks näide häirivuse piiri ületanud reklaamist:
|
Selle teema arutamiseks on algatatud liikumine spämmi tõkestamiseks -> https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=414815
Aga see nüüd ei puutu konkreetselt siia teemasse.
Fakt on aga see, et tasuta lõunaid on vähe ja eriti MaSu ajal.
Kuidagi peab tarbija tarbitava sisu/uudiste/meelelahutuse eest ju lõppude lõpuks maksma.
Google avalehe pole üldse hea näide, sest ta teenib oma reklaamitulu ikkagi mujalt, kui oma avalehelt.
Reklaamivabu sisuküllaseid portaale suudavad tasuta üleval pidada vaid altruistid või miljonärid, aga kapitalismi tingimustes on selliseid inimesi paraku vähevõitu.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
dvd vader
HV Guru
liitunud: 26.09.2002
|
21.07.2009 18:41:35
|
|
|
ma oleks nõus maksma, kui ajalehtede pakutav sisu oleks kvaliteetne. paraku ei ole. väga palju on keelevigu ja uudiste sisust ei saa mõnikord üldse aru, miks see "uudis" on.
võtame näiteks postimehe - osad postimehe teadusuudised avaldatakse mingil põhjusel mitte domeenil postimees.ee vaid elu24.ee. teadusuudiste lugemise eest oleksin nõus maksma, aga mitte mingite lollakate uudiste eest a la "galerii: david beckham väljus hotellist". ja neidsamu teadusuudiseid kirjutavad ja toimetavad needsamad teaduskauged inimesed (tehes kohutaval hulgal vigu), kes neid tobedaid meelelahutusuudiseid teevad. ma ei saa üldse aru, miks teadussisuga uudised peavad olema meelelahutuse alla liigitatud, igatahes mulle hakkab kogu see asi täiesti vastu.
et mina maksma hakkaks uudiste eest, peaks olema:
1) selgelt eraldatud uudiste rubriigid
2) maksma täpselt selle eest, mida ma loen: kui tahan lugeda ainult teadusuudiseid, siis maksan ainult nende eest, mitte "kogu paketi" eest, millega tuleb kaasa hunnik saasta, mida ma lugeda ei soovi
3) artiklite koostajad, kes oskavad oma tööd, mitte mingid universaalsed pagan-teab-mis-kooli-või-kas-üldse-mingi-kooli-lõpetanud-tibid, kes ei suuda ka ühelauselist uudist vigadeta koostada
|
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
7 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
daddo
HV kasutaja

liitunud: 30.11.2002
|
21.07.2009 18:43:49
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Google avalehe pole üldse hea näide, sest ta teenib oma reklaamitulu ikkagi mujalt, kui oma avalehelt. |
Nõus, kuid ma ei suuda üheski Google teenusest meenutada, et kuskil reklaamid vilguvad. Võiks vist lahjat mürki võtta, et vilkuvaid bännereid polegi ühelgi Google lehel. Meil siin väiksel maarjamaal on millegipärast see reklaamikultuur nii absurdne, et jube lahedana leitakse sisupakkujate poolt igasugused hiire ülelibistades avanevad flashreklaamid, üle lehe kerivad reklaamid jne. Kas näiteks HV puhul olete mõne bänneri tagasi lükanud, kuna leiate, et see on kasutaja jaoks liiga häiriv? Või kas on HV toimetusel mingi visioon, milliseid reklaame siia ei lisata (pean silmas siis mitte taunitavat sisu vaid taunitavat teostust) või on "kes maksab, see tellib muusika"?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
22.07.2009 00:17:30
|
|
|
tsitaat: |
Kas näiteks HV puhul olete mõne bänneri tagasi lükanud, kuna leiate, et see on kasutaja jaoks liiga häiriv?
|
sa ei pea teietama , aga jah, päris palju oleme keeldunud reklaamidest (st. loobume ka loomulikult kopsakast rahast) ja teeme seda siiani.
Ja seda enam muserdab tõik, et märkimisväärne osa kasutajatest (umbes veerand) blokeerib HV reklaame, mis viib aga selleni, et me oleme sunnitud seda müüma (eriti praegu) meeletute allahindlustega ja tasuta pikemate perioodidega, et üldse oleks mingi reklaamisissetulek.
See aga on kahe teraga mõõk, sest kui reklaam jookseb odava hinna tõttu väga pikka perioodi, siis võib ta kasutaja ära tüüdata ja ta ignoreerib või blokeerib seda. Hinda aga tõsta ei saa, sest CPM või CPC muutuks mõttetuks ja siis ei müüks üldse reklaami ning reklaamiostja teab, et veerand tema reklaamidest ei jõuagi HV sihtgrupini.
Nokk kinni, saba lahti. Õnneks on ka muid tuluallikaid. Aga aitab sellest HV reklaami temaatikast, päris palju on jahutud sellest. Eks raskuste kiuste kuidagi ikka üritame elus püsida ja teile järjest paremat HinnaVaatlust ja foorumit edasi pakkuda
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
|