Avaleht
uus teema   vasta Raud »  Videokaardid / Monitorid / TV »  AGPAperture Size märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
eskone
HV vaatleja
eskone

liitunud: 19.09.2004




sõnum 29.08.2005 00:34:08 AGPAperture Size vasta tsitaadiga

biosis on siis valikud selle koha peal
4MB,8MB,.....,128MB,256MB
et siis mille peal see mul olema peaks ja millest see oleneb?
Praegu on 64Mb peal ja videokaart on 256MB
Ja annab see mingit jõudlust vms juurde ka?
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 9
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
haigo
HV veteran
haigo

liitunud: 05.07.2002




sõnum 29.08.2005 01:03:07 vasta tsitaadiga

Lubab graafikakaardil vajadusel kasutada süsteemimälu, mille suuruse saad siis sealt paika panna. 128MB on vist selline "harju keskmine", loomulikult ei keela keegi 3dMarki vms. jooksutades oma süsteemi jaoks parim variant ise välja selgitada.
Kommentaarid: 54 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 52
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Riivo
HV Guru
Riivo

liitunud: 23.02.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.08.2005 10:30:06 vasta tsitaadiga

kunagi soovitati siin foorumis panna see kuni 1/4 kogu rammist, aga suurt jõudluse vahet see ei tekitanud
Kommentaarid: 233 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 221
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eskone
HV vaatleja
eskone

liitunud: 19.09.2004




sõnum 29.08.2005 14:06:41 vasta tsitaadiga

jooksutasin siis 3dmarki 64Mb peal ja siis 128MB peal ja mingit vahet ei olnudki.
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 9
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
erick
HV Guru
erick

liitunud: 24.01.2003




sõnum 29.08.2005 20:09:05 vasta tsitaadiga

AGP aperture annab tunda alles siis, kui mängu või aplikatsiooni tekstuurid ei mahu videomälusse ära - 64MB kaardile veel sama palju juurde andes tõuseb teatud sätetega uutes mängudes (HL2, UT2004) perfoormants tuntavalt - st saab isegi kasutada kõrgemaid settinguid mängudes icon_wink.gif
Kommentaarid: 105 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 95
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 29.08.2005 20:22:07 vasta tsitaadiga

Aperture's hoitakse andmeid mida nii videokaart kui prose paralleelselt kasutavad (CPU poolt genereeritud või muudetavad tekstuurid ning modelid).
Minu teada ei laeta sinna videomällu mitte mahtuvaid andmeid, nendega majandab draiver mis peaks neid hoidma tavalises mälus.

Mina isiklikult paneks selle 512M või väiksema mälu hulga korral 64M peale, kui on näha et miski asja korral pidurdama hakkab siis võib ju prooviks juurde panna.
Endal 1.5G mäluga on see 128M peal sest pole viitsinud väiksemaks teha ning mälu on nagu muda icon_razz1.gif

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Mirage
HV veteran

liitunud: 10.09.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.08.2005 08:47:33 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:
Aperture's hoitakse andmeid mida nii videokaart kui prose paralleelselt kasutavad (CPU poolt genereeritud või muudetavad tekstuurid ning modelid).
Minu teada ei laeta sinna videomällu mitte mahtuvaid andmeid, nendega majandab draiver mis peaks neid hoidma tavalises mälus.

Mina isiklikult paneks selle 512M või väiksema mälu hulga korral 64M peale, kui on näha et miski asja korral pidurdama hakkab siis võib ju prooviks juurde panna.
Endal 1.5G mäluga on see 128M peal sest pole viitsinud väiksemaks teha ning mälu on nagu muda icon_razz1.gif

Hmmz.... kas siis oleks mõttekas seda suurendada, kui tegutsetakse enamjaolt asjaga, mis õgib nii videokaardi kui ka protsessori resursse? Või noh... kuidas ma seletangi icon_razz1.gif Arusaadav, et liiga suureks pole mõtet ajada, aga... erm. CPU poolt genereeritud või muudetavad tekstuurid... kuidas aru saada, kui palju tegeleb CPU nende genereerimisega ja kui palju videokaart? Või tekstuure genereerib ainult üks neist?

Mõnusalt segaduses nüüd icon_razz1.gif icon_confused.gif

_________________
Terrorists have two eyes, pandas have two eyes. Coincidence? I think not!
><(((°>
Kommentaarid: 78 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 73
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 30.08.2005 14:36:14 vasta tsitaadiga

Mirage kirjutas:
CPU poolt genereeritud või muudetavad tekstuurid... kuidas aru saada, kui palju tegeleb CPU nende genereerimisega ja kui palju videokaart?
Ühtset reeglit ei ole, iga programm/mäng võib erinevalt käituda.
Näiteks võib CPU tegeleda modelite animeerimisega. afaik HL2's teeb kõik animatsioonide kokku sulatamise töö ära prose. Mälus on modeli kolmnurgad ühes teatud piirkonnas(AGP aperture) ning prose tegeleb nende kolmnurkade asukohtade muutmisega selles piirkonnas. See piirkond on eriline seetõttu et videokaartsaab vajadusel sealt andmeid lugeda ilma prose poole pöördumata. Seega kui modeli animeerimisega on valmis saadud siis võib videokaart selle vajadusel enda mällu streamida ning renderdada.
peale modelite animeerimise võib prose teha ka muid asiju, näiteks arvutada reaalaja valgustuse jaoks vajalikke erilisi modeleid. Tekstuure vist eriti ei genereerita prose poolt kuid teoreetiliselt oleks see võimalik.
Üsna palju sellest tööst hakkab vaikselt liikuma GPU kanda. Praegu on olemas algoritme mis suudavad modeleid animeerida ilma prose vahele sekkumata kuid need tahavad reeglina suht uut videokaarti.

Enamasti kasutatakse proset graafika tegemisel ning modelite animeerimisel võimalikult vähe kuna too on võrreldes videokaardiga niigi aeglane. Valdav enamus tekstuure ja modeleid laeteakse videomällu ning videokaart kasutab neid sealt, tippkaartide ~35GiB/s videomälu kiirus on üsna palju kiirem kui PCIe/AGP 8x (~2GiB/s, ~4x pcie16x korral), samuti on viiteaeg palju väiksem.


nagu ma ennist ütlesin siis võiks panna aperture nii väikseks kui võimalik et veel ei mõjuta mängude kiirust. Olen üsna kindel et 64MiB peal peaks enamus mänge vabalt hakkama saama.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tqz
Kreisi kasutaja
tqz

liitunud: 23.07.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.08.2005 15:06:00 vasta tsitaadiga

Kuskilt on meelde jäänud selline lause:
"A good rule of thumb is to set your AGP aperture size to half of your total system RAM"
Oli vist mingi mängu Readme failis.
Kommentaarid: 74 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 71
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 30.08.2005 15:22:49 vasta tsitaadiga

tsitaat:
"A good rule of thumb is to set your AGP aperture size to half of your total system RAM"
Ja räägiti et ka swap võiks olla 2x suurem kui ram.
Seega ma peaks oma 1.5G'a tegema 3G swapi ning platoon oma 3G'ga 6G swapi?
Maksimaalselt olen näinud et kasutatakse 400M swappi(winis oli vist rohkem)

need "rule of thumb"'id on reeglina kehtivad ainut sel ajahetkel kui need välja öeldakse.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Mirage
HV veteran

liitunud: 10.09.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.08.2005 08:53:51 vasta tsitaadiga

Hmmz. EQ2 meeletult igasugu tekstuure täis icon_razz1.gif Tuleb katsetada... ei mäletagi millal viimati bioses sai käidud icon_lol.gif

Aga noh, jälle targem thumbs_up.gif icon_smile.gif

_________________
Terrorists have two eyes, pandas have two eyes. Coincidence? I think not!
><(((°>
Kommentaarid: 78 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 73
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eskone
HV vaatleja
eskone

liitunud: 19.09.2004




sõnum 31.08.2005 18:03:04 vasta tsitaadiga

minu jaoks läks jutt väga keeruliseks icon_biggrin.gif
aga põhimõttest sain aru küll, nii et aitäh teile
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 9
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  Videokaardid / Monitorid / TV »  AGPAperture Size
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.