praegune kellaaeg 27.12.2025 18:13:42
|
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| Millega mängid? |
| Ainult konsooliga |
|
12% |
[ 51 ] |
| Rohkem konsooli kui PC-ga |
|
8% |
[ 35 ] |
| 50/50 |
|
5% |
[ 24 ] |
| Rohkem PC kui konsooliga |
|
15% |
[ 65 ] |
| Ainult PC-ga |
|
57% |
[ 239 ] |
|
| hääli kokku : 414 |
|
| autor |
|
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
26.12.2025 22:04:59
|
|
|
Janis, kas sa oled rumal või trollid?
Kui sa nimetad asju illegaalseks, siis see tähendab ,et need tegevused rikuvad sellel territooriumil kehtivat seadust.
Korporandi EULA ei ole territooriumil kehtiv seadus, vaid ettevõtte soovfantaasia tema toote kasutamise osas.
Kui sa rikud korporandi eulat, siis on korporandil õigus sinul piirata toote kasutamist, see on tsviilõiguslik probleem ning sellega ei kaasne kriminaal- ega väärteokaristusi.
Ehk siis, et sina ka aru saaks, kui ma ostan müün ja vahetan Steami kontot või mänge nt Eestis, siis ainuke kellel minuga probleeme on, on onu Gaben.
Eesti kohtusüsteemil on täiesti ükskõik. Ma ei tee midagi illegaalset.
Kurvad ja küündimatud on need sõnavõtud kuidagi, paralleelid varastamise ja narkoga, mis on sügavalt asjatundmatud ja illustreerivad väga ilmekalt mõtlemise piiratust.
Kui sul on raske või paha olla, kas võiksid palun seda kuskil mujal välja elada...
_________________ Võib öelda, et ma olen liigselt enesekeskne, aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
| Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
26.12.2025 22:10:53
|
|
|
Mina ei ole mitte midagi illegaalseks nimetanud ja mis Eesti kohtusüsteem?
Kui sulle EULA ei sobi, siis miks sa kasutad seda toodet? Lähed külla kellelegi, sulle ei sobi tema juures olevad reeglid ja selle asemel, et ära minna hakkad reegleid ümber tegema kuna ütled et need ahistavad sind jms ning kohtus karistada ka ei saa sind?
Praegu on lihtsalt nii, et ilma sellise kahtlase tegevuseta ei mahu su PC konkurentsi lihtsalt, selle pärast ka nii väga kaitsed neid kahtlaseid kohti. Sul oli mure, et plaate edasi müües ei saa mängu tegija midagi ja nii on paha ja ei tohi teha. Mida saab mängutootja kontode hangeldamisest?
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
26.12.2025 22:28:03
|
|
|
Kogu hangeldamise teema on algusest saati olnud puhtalt konsooli teema olnud, sest konsooli mängu on 25-30% kallimad keskmiselt, mida on siin n+1 korda näidatud.
Konsooli peal on hangeldamine täpselt sama kahjulik, kui ükskõik kus mujal dev/publisheri seisukohast.
Ma ei õigusta ega kaitse seda vaid lihtsalt nendin, et pc peal on kõik need võimalused olemas, igaüks teeb nii nagu tema enda sisemine kompass lubab.
Saab osta mänge konto kaupa ja müüa konto kaupa, kui soovi on. Keegi ei käsi, tehniliselt takistusi ei ole. Ole kena ja tee, kui tahad.
Kas see valve'ile meeldib , ilmselt mitte; kas ta selle osas midagi teeb, vaevalt. Konto/võtme site'id on tänaseks 10+ aastat toimetanud ja toimetavad edasi.
See on hetke reaalsus lihtsalt. Tee selle teadmisega mis tahad.
| Janis kirjutas: |
| Praegu on lihtsalt nii, et ilma sellise kahtlase tegevuseta ei mahu su PC konkurentsi lihtsalt, selle pärast ka nii väga kaitsed neid kahtlaseid kohti. Sul oli mure, et plaate edasi müües ei saa mängu tegija midagi ja nii on paha ja ei tohi teha. Mida saab mängutootja kontode hangeldamisest? |
Praeguse seisuga on lihtaslt nii, et sellest ajast saati kui konsooli eksklusiivid pmt kadusid ära, ei ole mitte mingit pointi konsooli osta, kui sa minu isiklikku seisukohta tahad.
Hind on veel ainuke asi millest rääkida, sest konsoolide puhul on võimalik lihtsalt ja odavalt läbi saada.
PC puhul saab ka odavalt, aga siis ei ole nii lihtne või siis saab lihtaslt, aga siis pole nii odav.
Ainuke sisuline asi mida arutada ongi see, et kus kellel see lihtsuse/odavuse joon jookseb.
Enne rami hindade tõusu, oli pc konsoolist kirvega võttes 2-3x kallim, aga mängude hindade ja kuutasude puudumise tõttu, gamerile kes mängib aastas 10 mängu 3-4 aastaga odavam.
Kui mängid vähem, siis tasuvuse aeg ka pikeneb. Neid arvutusi on siin ka n+1 korda tehtud.
Arutluseks neis jäid kaks peamist küsimust:
1. kui palju see keskmine gameri siis mängib ehk siis mis hulga mägnude peale tasuvust arvutada
2. mis asi on piisvalt hea kogemus - kas 6600 rx on konsooliga võrreldav või peaks mingi natuke tummisem tükk olema nt...
Seda kõike siis eeltingimusel, et pc üldse tahab olla "kõiges" parem - paremad visuaalid/fps, parem sortiment, soodsam jne.
_________________ Võib öelda, et ma olen liigselt enesekeskne, aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
| Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
26.12.2025 22:28:20
|
|
|
No aga siis võiks üldse öelda, et PCl on kõik mängud tasuta, sest torrent on olemas ja mingi 20a kasutatud ja vangi pandud veel pole.
Kuna reeglid ei loe midagi, siis võib minugi poolest PC sinu võistluses siin võitjaks kuulutada ja teema kinni panna Siin polegi sellise asja peale midagi edasi arutada
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
26.12.2025 23:14:36
|
|
|
No, kui sa võtad piraatimise sisse, siis loomulikult on pc peal üsna suur eelis, aga selles teemas, me oleme üritanud võrrelda asju selle nurga alt, et mida keskmine inimene võiks teha ja meil on eeldus, et inimesed üldiselt jälgivad seadust.
Lisaks, on ka endal sisuliselt huvitav arutleda võimalike stsenaariumide kõlblikuse osas, kuigi nagu näha, osadele on see raskem kui teistele.
_________________ Võib öelda, et ma olen liigselt enesekeskne, aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
| Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
27.12.2025 08:03:00
|
|
|
| Janis kirjutas: |
Igasugused muud kahtlased ärid on veel kauem tegutsenud, see pole mingi argument.
Ongi platvormide teema, igasuguseid kummalisi muutujaid aja jooksul mängu toodud. Miks see hangeldamine ei sobi? Ongi hea VS punkt, et mingigi järelturu väärtus säilib asjal pärast läbi mängimist vms. |
Sinu argument on samaloll kui hakata väitma, et "kahtlane" euronics müüb oma "kahtlasel" kodulehel varastatud kaupa, sest mingit varastatud kaupa on ju kuskil ikka müüdud Ära tee end täiesti lolliks. Et su peakolu oleks suuteline asjast aru saama siis toon sulle sellise võrdluse, et samamoodi nagu sa ostad näiteks piletilevist pileti millega kontserdile minnes saad väravast sisse siis samamoodi ostad võtmete keskonnast mängu võtme mis siis vastavad keskonnas a'la steam, epic vms. lunastab sulle "redeem code" alt mängu.
| Janis kirjutas: |
| No aga siis võiks üldse öelda, et PCl on kõik mängud tasuta, sest torrent on olemas... |
Jahh ja ideena nii ongi, sest "igasuguseid kummalisi muutujaid aja jooksul mängu toodud. Miks see torrentist tõmbamine ei sobi?" Aga siis kukuvad konsolkini tüübid ju ulguma ja moraalitrummi taguma, et "nii pole aus" ja hakkavad valutama südant devvide pärast Kuigi see on variserlik, sest ega devvidel siis lihtsam pole kui üks konsoolimees ostab füüsilise koopia ja siis see üks füüsiline koopia liigub nagu külalits 100 matsi käes käest kätte - vahet pole kas müüd või laenad niisama sõbrale ja devvid ei saa peale selle ühe müüdud isendi eest rohkem mitte sentigi. Sesmõttes on PC pool niigi andnud tohutult järele, sest kui võtta aluseks mängimine siis on PC puhul piramine täiesti argument kui "platvormi võimalus". See kas seda on ilus teha on rohkem moraalsuse teema ega puutu otseselt platvormidesse endasse. Samas isiklikult ei näe piramiseks põhjust, sest häid mänge saab üliodavalt ka steamist + see mugavus, et asjad alati up to date, seivid pilves jne.
| Janis kirjutas: |
| Sul oli mure, et plaate edasi müües ei saa mängu tegija midagi ja nii on paha ja ei tohi teha. Mida saab mängutootja kontode hangeldamisest? |
Sul on asjade järjekord segamini - Sul oli see mure, et digitaalset mängu ostes juba siis on väärtus teiste jaoks olematu, edasi pole võimalik müüa jne. Aeron, tõi sulle lihtsalt näite, et kui juba ostes võtta seisukoht, et mängin läbi ja tahan siis ära müüa siis kontona ostmise näol on see võimalus ideena olemas.
Samas ma ei näe, et füüsiline koopia vs. digitaalne oleks üldse oluline jututeema konsool vs PC võtmes, sest pole ju nii, et ühel on ainult üks ja teisel ainult teine.
|
|
| Kommentaarid: 155 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
132 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
27.12.2025 13:59:54
|
|
|
Ei saa ka unustada, alla 10% mängudest on üldse füüsiliselt olemas tänapäeval...
E: mingi novembris uuendatud raport ka, mida ise pole veel korralikult läbi lugenud
https://www.upload.ee/files/18929259/2025_Newzoo_Free_Global_Games_Market_Report.pdf.html
AI kokkuvõte:
Spoiler 
Console vs PC: Head-to-Head Comparison
Market Size & Revenue (2025)
Console
Revenue: $45.9 billion (24% of total market)
Growth: +5.5% YoY (strongest platform growth)
Players: 645 million (18% of all players)
Player growth: +2.5% YoY (slowest)
PC
Revenue: $39.9 billion (21% of total market)
Growth: +2.5% YoY
Players: 936 million (26% of all players)
Player growth: +3.1% YoY
Winner: Console for revenue and growth momentum; PC for player base size
Growth Trajectory (CAGR 2025-2028)
Console: 4.7% - accelerating from 2.0% (2022-2025)
PC: 3.3% - slowing from 4.1% (2022-2025)
Console's future outlook is stronger, driven by hardware cycles and major releases.
Key Growth Drivers
Console
✅ Nintendo Switch 2 launch in 2025 (biggest driver)
✅ Grand Theft Auto VI coming in 2026 - expected to drive PS5/Xbox Series X|S upgrades
✅ Higher software prices ($70+ becoming standard, some testing $80)
✅ Major releases: Monster Hunter Wilds, Kingdom Come: Deliverance II, Mario Kart World
✅ Strong in traditional markets (North America, Japan)
PC
✅ Steam growth in China and Japan outpacing Western markets
✅ Strong H1 2025 release slate (Monster Hunter Wilds, Kingdom Come, Assassin's Creed Shadows)
✅ China market expanding (+3.1% YoY) with Steam adoption and Activision Blizzard titles returning
✅ Esports engagement driving sustained interest
✅ Epic Games Store maturing but growth slowing
Player Characteristics
Console
Most saturated platform (slowest player growth at 2.5%)
Strong in traditional markets (US, Europe, Japan)
China's smaller console market poised for more growth
Overlap increasing - more players using multiple platforms (born after 1981)
Age demographics: More family-oriented, broader age range
PC
Faster player growth than console (3.1% vs 2.5%)
Gen Alpha (born 2010+) is increasing share, especially on PC
Steam dominance: Global Steam players outgrowing larger PC player population
China & Japan momentum - key growth regions
More hardcore - longer sessions, deeper engagement
Genre Performance
Console Top Genres
Adventure (23% of revenue)
Role Playing
Sports (+3.5% YoY, $10.6B)
Battle Royale
Shooter
Most concentrated platform - top genres dominate more heavily
PC Top Genres
Shooter (83M average MAU)
Role Playing (+70% growth 2021-2025)
Adventure
Simulation (+117% growth - fastest growing!)
Battle Royale
Less concentrated - more diverse revenue distribution
Key difference: PC excels at Simulation (The Sims 4, Euro/Farming Simulator) and competitive Shooters (Counter-Strike 2). Console dominates Sports (EA Sports FC) and Action-Adventure.
Platform Dynamics
Console Challenges
❌ Most saturated growth environment
❌ Slower player acquisition
❌ Limited growth in Western markets
❌ Long-standing franchises declining (some live-service titles)
Console Advantages
✅ Hardware cycle boost (Switch 2, GTA VI hype)
✅ Higher monetization per player
✅ Premium pricing power ($70-$80 games)
✅ Family-friendly positioning
PC Challenges
❌ Western market saturation
❌ Epic Games Store growth slowing
❌ Some live-service declines (League of Legends, Apex Legends)
PC Advantages
✅ Emerging market growth (China, Japan momentum)
✅ Steam ecosystem strength
✅ More diverse monetization (F2P, premium, subscriptions)
✅ Modding and community content
Revenue Concentration
Console: Most concentrated platform
Top franchises drive majority of revenue
Sports titles (EA Sports FC) uniquely strong
Major tentpole releases critical
PC: Less concentrated
More distributed across genres and titles
Independent and AA titles perform better
Live-service longevity matters more
Cross-Platform Strategy Insights
From the report's release timing analysis:
Simultaneous PC + Console Launches:
PC captures ~60% of players
PlayStation captures ~40% of players
Staggered Releases (PC first, then console):
Port captures only 11-13% of original platform players
Significant opportunity loss
Key Takeaway: Release simultaneously when possible for maximum reach.
Future Outlook
Console (2025-2028)
Accelerating growth from 2.0% to 4.7% CAGR
GTA VI effect in 2026 will be massive
Switch 2 extending Nintendo cycle
Higher pricing supporting revenue despite slower player growth
PC (2025-2028)
Decelerating growth from 4.1% to 3.3% CAGR
Asia growth partially offsetting Western saturation
Steam dominance continuing to expand
Indie/AA ecosystem remaining vibrant
Bottom Line
Console has stronger revenue momentum and is in a hardware-driven growth phase (Switch 2 now, GTA VI next year). It's more concentrated, more family-oriented, and benefiting from premium pricing power.
PC has a larger player base and is growing faster in player count, especially in emerging markets like China and Japan. It's more diverse in content, better for competitive/simulation genres, and benefits from platform flexibility.
Both platforms are seeing renewed momentum compared to mobile, which is slowing despite being the largest market. The future is increasingly cross-platform, with smart developers releasing simultaneously to capture both audiences.
Mulle jääb sellest kokkuvõttest selline mulje, et konsoolidel on vähem mänge ja raha on koondunud vähemate devide kätte.
Kuna need vähesed mängud on tugevad, siis on hinnatõus olnud konsoolidel edukam. (mängijale halvem uudis, tööstusele hea uudis)
PC on mitmekülgsem ja odavam. (tööstusele halb uudis, mängijale hea uudis)
Huvitav on ka asjaolu, et PC võtab mängjaid rohkem juurde. Mis on tuleviku mõttes väga positiivne ning see on seda märkimisväärsem, et PC userbase on juba palju suurem kui konsoolidel.
Minu jaoks üllatav on, et simulation market nii tugevalt esile on tõusnud.
...ja mitte-AAA mängude osakaal samamoodi endiselt tugev, mis on väga tore.
Huvitav on ka fakt, et kui teha multiplaform reliis, siis pc korjab 60% mängijatest, konsool 40.
Kui teha pc port enne ja siis konsooli port, siis konsool korjab ainult 11-13%.
Kahju, et pole console first then pc statistikat
Konsooli tuleviku osas usutakse kõvasti GTA osakaalu ja tugevatesse mängudesse, mis võimaldavad hinda tõsta veelgi. Üsna viletsad uudised mängijatele, aga head tööstusele.
PC osas kasutajate hulga kasv ületav kasumi kasvu, mis on jällegi väga tore. Variatsioon suurem, konkurents ka suurem ning kokkuvõttes rikkam ökosüsteem ning ka mängija sõbralikum, kuna hinnatõusu on raskem teha. Tööstuse seisukohast muidugi raskem.
Eriti multiplatvorm tuleviku vaates võib pc osas olla üsna optimistlik.
Kui ma muud artiklit lugeda, siis:
Mobiili kasv aeglustub ja teised platvormid on tugevama kasvuga
Gen Alpha osakaal tõuseb mängijate seas ja valdavalt PC suunas
Kõige kiiremini kasvavad regioonid on Ladina Ameerika 6.4% , Kaugida ja Aafrika 7.5%
Kõige suurem regioon on Aasia-Okeaania - 46%.
H1 reliisiga mängud performivad way paremini(34%) kui H2
E: see on ikka suht rets , kui palju konsooli peal mängijatelt rohkem raha kooritakse. Ca 46 miljardit 645 milj inimese pealt vs 40 miljardit 936 miljoni pealt.
Kui jagad per inimene ära selle, siis saad konsooli puhul teenib tööstus inimese pealt keskmiselt 71,32 € ja pc puhul 42,74 €. Üle 50% vahe. Ouch.
Ma pole artiklit läbi kamminud nii põhjalikult,aga keegi võiks vaadata, millest see number koosneb täpselt. Kas seal on sees ka muud asjad või ainult mängudest on jutt...
_________________ Võib öelda, et ma olen liigselt enesekeskne, aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
| Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
27.12.2025 14:04:13
|
|
|
| Mida sa seal jagad ja kuidas selllse tulemuse saad? Kui sama hinna juures saab nii palju rohkem kasumit siis superluks ju tootjale
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
vigurvänt
HV kasutaja
liitunud: 04.08.2022
|
27.12.2025 14:45:27
|
|
|
| Aeron kirjutas: |
E: see on ikka suht rets , kui palju konsooli peal mängijatelt rohkem raha kooritakse. Ca 46 miljardit 645 milj inimese pealt vs 40 miljardit 936 miljoni pealt.
Kui jagad per inimene ära selle, siis saad konsooli puhul teenib tööstus inimese pealt keskmiselt 71,32 € ja pc puhul 42,74 €. Üle 50% vahe. Ouch.
|
See teeb vaheks 40 %.
|
|
| tagasi üles |
|
 |
Aeron
HV Guru

liitunud: 11.02.2002
|
27.12.2025 16:11:46
|
|
|
Janis, selles vist asja võti peitubki. Tundub et ka teised konsooliomanikud mõtlevad, et tühja minust, põhiline et korporant oma kvartali eesmärgi täis saaks. Take my money!
vigurvänt, viimati kui ma kontrollisin, siis 40+50% oli 60, seal on aga 71, mis teeb täpse % 66,86.
Vahe on selles, kumba pidi % võtta. Antud juhul võiks ju baseline olla vähem röövimine:)
_________________ Võib öelda, et ma olen liigselt enesekeskne, aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
| Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
65 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|
| lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|