Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Turvalisus ja privaatsus »  Massiline õngitsus- ja väljapressimiskirjade ja kõnede laine Eestis märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 20.12.2025 17:00:50 vasta tsitaadiga

BA79 kirjutas:
Pakiautomaadist väljavõtmiseks pole identifitseerida ennast vaja sest väljavõtmine toimub uksekoodiga. Kullerfirmadel on sõnumid konkreetsed ja nende puhul sõltub kõik sellest, kas ootad pakki või mitte. Kui ei oota, võib sõnumit rahumeeli ignoreerida.


Ma see aasta olen kõigile öelnud, kui "päkapikk" neile midagi automaati toob kuigi vahel eelistaks üllatuse teha.
Aga pakiautomaat võib ID kaarti ja PIN1-e tahta. Smartpostil on teenus vanusekontroll kui pakis on alkot vms. mida alaealisele anda ei tohi. Omnival on isikusamasuse kontroll ehk kontrollitakse kas saaja isik vastab. Selle peab saatja lisateenusena tellima, enamasti seda jah ei küsita.

Aga kõige suurem probleem on see, et inimesed ei saa aru mis asi see PIN2 on. Ma võin ju huiariga telefonis rääkida, puhtalt rääkimise peale ei kao mu kontolt midagi ära. Ehk tundmatult numbrilt tulnud kõne ei pea nüüd kartma nagu tuld. Lihtsalt PIN koode ei tohi sisestada. PIN1 mõnel üksikul juhul võib, PIN2 mitte kunagi kõne peale.
Samas lammas on lammas. Suure osa pettasaanute jutt on, et helistati ja ise midagi ei teinudki ning siis avastasin, et konto on tühjaks tehtud. No nii lihtsalt need asjad ikka ei käi.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 24.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online
sõnum 20.12.2025 17:11:15 vasta tsitaadiga

tsitaat:

aga üldjuhul peab ikka inimene ise mõtlema.

selles häda ongi, et kui inimene ISE mõtlema jätta siis hakkab ta neid asju uskuma. on ju näiteid kus isegi päris politseinik vms ei suuda inimest veenda selles, et tegemist ei ole mingi liba pangaoperatsiooniga vms.
lahendus võiks olla nn kaks kontot kus nn igapäevakontol kinnitad ise tehingud aga mingid nn säästukontod vajavad kellegi teise, näiteks abikaasa või lapse või määratud isiku kinnitust veel st ainult ühemääratud hulgast inimestest algatusel või kinnitusel tehtud toimungust ei piisa. ettevõtte pangakontot tehes näiteks saab määrata selle, et kõigi juhatuse liikmete kinnitus on vajalik selleks, et tehing toimuks.

aga kapitalism sellises võtmes on teinud meid üksikuks ja emotsiooni ajel toimivaks. miks need pettused toimuvad nii, et tehakse mingi kõne kus meelitatakse kuskile autentima ja pärast läheb pommitamisek, et näed, meie siin panga turavosakonnast ja politseist ja kust iganes..
kellel siin ettevõtted on, vaadake üle, et teie raamatupidajal ei oleks kande õigust.

_________________
Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder küsi akut, klaviatuuri ja laadijat.
Kommentaarid: 1146 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 722
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BA79
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.04.2021




sõnum 20.12.2025 18:20:36 vasta tsitaadiga

laurx, Ma mõtlesin seda, et inimene võiks ikka mõelda, mis on reaalselt loogiline ja mis mitte. Kui ma helistan panga klienditeenindusse ja kõnekeskus enne klienditeenindajaga ühendamist palub mul valida sobilik autentimisviis, nt Mobiil-ID ja siis kui tuleb kontrollkood ja see ühtib kõnekeskuse poolt öeldud numbritega, siis sisestan PIN1. Aga mitte nii, et helistab mulle mingi jorss ja ütleb, et Tere, olen Swedpangast, teie konto on blokeeritud, avamiseks minge sellele lehele ja sisestage vajalikud andmed ja kinnitage PIN2-ga. Siis see ei ole ikkagi reaalne. Pangad koguaeg korrutavad, et nemad mitte kunagi ei võta ühendust Whatsappi või SMS kaudu. Kui olen nt krediitkaardi tagasimaksega viivitanud, saadetakse teatis internetipanka. Kui makse jääb pikemaks ajaks tegemata, saadetakse meeldetuletus koos neutraalsel toonil tagajärgede eest hoiatamisega lihtkirjana. Aga mitte kunagi pole mulle sellepärast helistatud.
Samamoodi olin kord Rimi iseteeninduskassas maksmas, kui mulle saabus SMS, et teie Swedi kaart on blokeeritud, avamiseks klikkige lingile jne, olukorras kus ma just Swedi kaarti maksmiseks kasutasin icon_biggrin.gif . Loomulikult ma ignoreerin selliseid katseid mind õnge otsa meelitada. Kusjuures investeerimispakkumisi ja tuttavate haiglaravijuttu pole veel pidanud telefonis kuulama. Kord üks venekeelne küll helistas, aga kui ta küsis, et "kas te kuulete mind hästi", siis panin kõne kinni. Ilmselt "investeerimispakkumine" oli. Mõtlema peab, kas mul on midagi vaja või ootan mingit kõnet või mitte. Aga ilmselgelt erinevatel telefonimüüjatel, kes telefonitsi meedia- ja ajalehetellimusi, raamatuid, ehteid jne müüvad, läheb nüüd veel raskemaks selle müügitöö tegemine, kui inimesed isegi ametlikult ja reaalselt eksisteeriva ametiasutuse või ettevõtte ametnikuga ühendust võtta ei julge.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Turvalisus ja privaatsus »  Massiline õngitsus- ja väljapressimiskirjade ja kõnede laine Eestis mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.