|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| Mis rehvid alla lähevad? |
| Uued lamellrehvid |
|
12% |
[ 7 ] |
| Vähekasutatud lamellid |
|
22% |
[ 12 ] |
| Viimase piiri peal lamellid |
|
3% |
[ 2 ] |
| Uued naastrehvid |
|
16% |
[ 9 ] |
| Vähekasutatud naastud |
|
40% |
[ 22 ] |
| Viimase piiri peal naastud |
|
3% |
[ 2 ] |
|
| hääli kokku : 54 |
|
| autor |
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
09.12.2025 22:27:43
|
|
|
| salatoimik kirjutas: |
| ranel kirjutas: |
Või hoopis Bolti lobi ... |
Taxi võis seal varasemalt ka sõita? ei? |
Päris taksod võivad, Bolti "sõidujagajad" mitte. Sisuliselt tekitab see Bolti juhtidele vip rea.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121 |
|
| Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
09.12.2025 23:00:02
|
|
|
| ranel kirjutas: |
| Päris taksod võivad, Bolti "sõidujagajad" mitte. Sisuliselt tekitab see Bolti juhtidele vip rea. |
Nagu juba korra kirjutasin, kui Bolti taksol on plafoon ja auto paremal küljel on vedaja nimi või kaubamärk siis võib ta sõita ühissõiduki rajal kui klient on peal.
| Liiklusseadus kirjutas: |
§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(1) Ühissõidukirajal võib sõita ühistranspordiseaduse kohast liinivedu teostava ühissõidukiga, sõitjat vedava ühistranspordiseaduse § 64 lõike 2 nõuetele vastava taksoga ja sõitjat vedava bussiga. |
| Ühistranspordiseadus kirjutas: |
§ 64. Nõuded taksoveol kasutatavatele mootorsõidukitele
(1) Taksoveol kasutatavad mootorsõidukid peavad olema kantud liiklusregistrisse ja läbinud tehnonõuetele vastavuse kontrolli.
(2) Taksoveol võib teenindada sõitjat taksopeatusest ja kasutada sõitja vedamisel ühissõidukirada, kui sõidukile on paigaldatud plafoon ja sõiduki parempoolsel välisküljel on nähtav vedaja nimi või kaubamärgiseaduse § 5 tähenduses õiguskaitset omav vedajale kuuluv või talle lepingu alusel kasutada antud kaubamärk. Nõuded vedaja nime tähistamisele sõidukil kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega. |
|
|
| Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
09.12.2025 23:05:11
|
|
|
Anti112, sa ei saa ise aru. Taksojuht võib olla ka Bolti juht. Bolti juht pole aga taksojuht.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121 |
|
| Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
09.12.2025 23:15:24
|
|
|
| Mis asi on see "taksojuht" ja millises seaduses selle ametimehe omadused siis kirjeldatud on?
|
|
| Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
| tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
09.12.2025 23:51:02
|
|
|
| ranel kirjutas: |
| Anti112, sa ei saa ise aru. Taksojuht võib olla ka Bolti juht. Bolti juht pole aga taksojuht. |
Asjatu norimine. Iga bolti juht ei ole jah taksojuht, aga mõned võivad olla.
Ühissõidukiraja kasutamisel on tähtis vaid Ühistranspordiseaduse paragrahv 64 lõige 2. Sama parahgrahvi lõige 5 toob välja nõuded plafooni kasutamiseks (sõidukikaart).
Lisaks oli vähemasti vahepeal näha Bolti kirjaga plafoone, kuid need olid siiski seadusevastased ilma sõidukikaardita.
Kui norida tahta, siis on sõidukikaart kehtiv vaid taksoveoloaga ning kui taotlejaks on sõidukikaardi taotleja, siis on vajalik ka teenindajakaart.
Kokkuvõttes hunnik tingimusi, et olla legaalselt takso.
Sõidumeerik ja hinnakiri ei ole kohustuslikud ainult äpi vahendusel kliente teenindades.
|
|
| Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
09.12.2025 23:57:29
|
|
|
Kõigil Bolti taksodel ja juhtidel on olemas sõidukikaart ja teenindajakaart, ilma nendeta ei lase Bolt üldse sõita.
Ja lisaks on Bolt Operations EE OÜl ka olemas taksoveoluba.
|
|
| Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
| tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
10.12.2025 00:02:49
|
|
|
Ehk siis kõik Bolti sõidukid on päris taksod?
Siis ei tohiks ju olla probleemi ühissõidukiraja kasutamisega.
|
|
| Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
10.12.2025 00:06:49
|
|
|
Mis asi on "päris takso"? Ühissõidukiseadus ei sätesta eraldi sellist sõidukit. On erinevad sõidukid mida kasutatakse sõitjate veol.
Sõidukid, millega tohib sõita ühissõidukirajal on Liiklusseaduses ja Ühistranspordiseaduses kirjeladatud, vaata minu postitust eespool.
|
|
| Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
| tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004

|
10.12.2025 00:08:33
|
|
|
Mõistet "takso" ei ole liiklusseaduses välja toodud, kuigi sellele on läbi seaduse erinevas kohas viiteid.
Mõtlesingi "päris takso" all masinaid, mis seaduslikult tohivad plafooni kanda.
|
|
| Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
| tagasi üles |
|
 |
iir
HV Guru

liitunud: 20.06.2006
|
10.12.2025 10:18:08
|
|
|
A mis vahet seal on, sõidavad ju kõik kes tahavad. Kedagi huvitab? Bürokraatia... Paberil on kõik ilus, bussiread rattarajad jne... Aga päriselus?
_________________ sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway |
|
| Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RedFusion
HV kasutaja

liitunud: 14.12.2009
|
10.12.2025 10:49:31
|
|
|
Mis te vaidlete, teile ju toodi seadusepunktid konkreetselt välja - seal, ma ütleks, on päris üheselt kirjas, kes võivad (ja kes mitte)
Pigem see küsimus on selles, et kas see seadus peaks olema selline. Minu silmis, kuna Bolti juhid omavad sõiduki- ja teenindajakaarti (lisaks muud Bolti poolsed ja seadustest tulenevad nõuded), siis kliente vedades nad niikuinii teevad sisuliselt täpselt sama tööd, mida taksojuhid. Niiet miks nad ei peaks saama bussirida kasutada, tundub ju veits nonsenss. Välised tuled ja viled (plafoon, kirjad) peale ja siis kõik hästi? See umbes nagu et "kirjutan endale otsaette, et olen mees, muidu äkki ei usuta!".
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
| tagasi üles |
|
 |
iir
HV Guru

liitunud: 20.06.2006
|
10.12.2025 11:55:11
|
|
|
Taksojuhid võiks siis riigikeelt ka mõista ju, kui nad "taksod" tahavad olla.
_________________ sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway |
|
| Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
| tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
10.12.2025 12:00:03
|
|
|
täpselt, taksojuht on ikka palju rohkem kui roolikeeraja, ta peab oskama ka investeerimisnõu anda ja suhetest rääkida, kõige selle jaoks on keeleoskus hädavajalik. Kui ei taha kliendiga rääkida, jäägu "sõidujagamise" juurde
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
iir
HV Guru

liitunud: 20.06.2006
|
|
| Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
10.12.2025 12:13:43
|
|
|
| RedFusion kirjutas: |
Mis te vaidlete, teile ju toodi seadusepunktid konkreetselt välja - seal, ma ütleks, on päris üheselt kirjas, kes võivad (ja kes mitte)
Pigem see küsimus on selles, et kas see seadus peaks olema selline. Minu silmis, kuna Bolti juhid omavad sõiduki- ja teenindajakaarti (lisaks muud Bolti poolsed ja seadustest tulenevad nõuded), siis kliente vedades nad niikuinii teevad sisuliselt täpselt sama tööd, mida taksojuhid. Niiet miks nad ei peaks saama bussirida kasutada, tundub ju veits nonsenss. Välised tuled ja viled (plafoon, kirjad) peale ja siis kõik hästi? See umbes nagu et "kirjutan endale otsaette, et olen mees, muidu äkki ei usuta!". |
Kui endale dongi külge paned, siis ei ole ikka mees isegi kui kuulutad kõigile
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
10.12.2025 12:47:00
|
|
|
| RedFusion kirjutas: |
Mis te vaidlete, teile ju toodi seadusepunktid konkreetselt välja - seal, ma ütleks, on päris üheselt kirjas, kes võivad (ja kes mitte)
Pigem see küsimus on selles, et kas see seadus peaks olema selline. Minu silmis, kuna Bolti juhid omavad sõiduki- ja teenindajakaarti (lisaks muud Bolti poolsed ja seadustest tulenevad nõuded), siis kliente vedades nad niikuinii teevad sisuliselt täpselt sama tööd, mida taksojuhid. Niiet miks nad ei peaks saama bussirida kasutada, tundub ju veits nonsenss. Välised tuled ja viled (plafoon, kirjad) peale ja siis kõik hästi? See umbes nagu et "kirjutan endale otsaette, et olen mees, muidu äkki ei usuta!". |
Põhjus võib olla üsna praktiline. Lihtne on juba visuaalselt vaadata kas on plafoon ja kas autos on peale juhi veel mõni inimene.
Taksotunnusteta sõiduki puhul peaks ta kinni pidama ja kontrollima kas on ikka takso
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 29.07.2002
|
10.12.2025 14:33:57
|
|
|
Ja see peaks olema politsei prioriteet?
_________________ Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter |
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
10.12.2025 14:40:49
|
|
|
| Kas just prioriteet, aga teistpidi milleks meile üldse bussirajad, kui teoorias ei tohi seal sõita, aga praktikas sellele mingit karistust ei järgne.
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
10.12.2025 14:56:36
|
|
|
| Anti112 kirjutas: |
Mis asi on "päris takso"? Ühissõidukiseadus ei sätesta eraldi sellist sõidukit. On erinevad sõidukid mida kasutatakse sõitjate veol.
Sõidukid, millega tohib sõita ühissõidukirajal on Liiklusseaduses ja Ühistranspordiseaduses kirjeladatud, vaata minu postitust eespool. |
No Bolti juhtide autodele ja päris taksodele olid nt millalgi erinevad tehnilised nõuded. Bolti autodel olid leebemad nõuded, kui päris taksodele. Siis lisaks ametikoolitus, mis päris taksode puhul nõutav. Lisaks ka tervisekontroll kutselisele juhile, mis Bolti juhtidel pole.
Lisaks päris taksojuhtidel peab olema taadeldud kehtiv taksomeeter. Bolti juhtidel on leebemad nõuded tehnoülevaatusel. Kindlasti on midagi veel, mis kohe pähe ei tule.
https://www.err.ee/538709/tartu-taksojuhid-peavad-hakkama-autosid-umber-vahetama
Samal ajal Boltis said rõõmsalt EURO 3 ja EURO4 masinad edasi sõita. Väidetavalt oli too aeg selle muudatuse lobistajad Elektritakso Tartus(plafoon, kes ka oma iseloomult oli Boltiga sarnane, sest ega ka nende juhid linnast midagi ei teadnud ja sõitsid samamoodi Waze järgi) ja Bolt.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121 |
|
| Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
| tagasi üles |
|
 |
RedFusion
HV kasutaja

liitunud: 14.12.2009
|
10.12.2025 15:26:44
|
|
|
| napoleon kirjutas: |
| Kas just prioriteet, aga teistpidi milleks meile üldse bussirajad, kui teoorias ei tohi seal sõita, aga praktikas sellele mingit karistust ei järgne. |
Jah no ma reide pole teinud, aga tundub, et kahjuks palju kasutatakse bussiradasid ära tavaautode/mittetaksode poolt, et kiiremini punktist A punkti B jõuda. Noh, ilmselt paljud siiski parempöörde tegemiseks.
| ranel kirjutas: |
| Anti112 kirjutas: |
Mis asi on "päris takso"? Ühissõidukiseadus ei sätesta eraldi sellist sõidukit. On erinevad sõidukid mida kasutatakse sõitjate veol.
Sõidukid, millega tohib sõita ühissõidukirajal on Liiklusseaduses ja Ühistranspordiseaduses kirjeladatud, vaata minu postitust eespool. |
No Bolti juhtide autodele ja päris taksodele olid nt millalgi erinevad tehnilised nõuded. Bolti autodel olid leebemad nõuded, kui päris taksodele. Siis lisaks ametikoolitus, mis päris taksode puhul nõutav. Lisaks ka tervisekontroll kutselisele juhile, mis Bolti juhtidel pole. . |
Kas see kutseline tervisekontroll on muidu kuidagi erinev mootorsõidukijuhi tervisetõendi taotlemisest?
Ja kas ametikoolitusel antakse ikka "starter pack" ka - nahkvest, pakk Marlboro ja lõhnakuusk?
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
10.12.2025 15:42:27
|
|
|
| ranel kirjutas: |
| Anti112 kirjutas: |
Mis asi on "päris takso"? Ühissõidukiseadus ei sätesta eraldi sellist sõidukit. On erinevad sõidukid mida kasutatakse sõitjate veol.
Sõidukid, millega tohib sõita ühissõidukirajal on Liiklusseaduses ja Ühistranspordiseaduses kirjeladatud, vaata minu postitust eespool. |
No Bolti juhtide autodele ja päris taksodele olid nt millalgi erinevad tehnilised nõuded. Bolti autodel olid leebemad nõuded, kui päris taksodele. Siis lisaks ametikoolitus, mis päris taksode puhul nõutav. Lisaks ka tervisekontroll kutselisele juhile, mis Bolti juhtidel pole.
Lisaks päris taksojuhtidel peab olema taadeldud kehtiv taksomeeter. Bolti juhtidel on leebemad nõuded tehnoülevaatusel. Kindlasti on midagi veel, mis kohe pähe ei tule. |
Just nimelt olid.
Hetkel reguleerib taksoteenust vähemalt Tallinnas küll ainult Ühistranspordiseadus ja seal ei ole mingeid selliseid erisusi enam.
https://www.riigiteataja.ee/akt/123122024013
viimati muutis Anti112 10.12.2025 15:43:00, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
10.12.2025 15:42:45
|
|
|
Tervisekontrolli osas ma ei tea kas seal midagi rohkem kontrollitakse, aga kutselisel juhil on see iga 5 aasta tagant.
Taksojuht on ka kutseline juht selles kontekstis.
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
10.12.2025 15:46:38
|
|
|
No kutseline tervisekontroll on iga 5 aasta tagant, tavajuhil iga 10 aasta tagant.
Mul on küll suurema masina pärast need.
Ka suure masina jaoks lube tehes jooksis see taksojuhi ametikoolitusega osati kokku. Rääkisid seal oma taksomeetrist, käitumisest, millised paberid peavad korras olema jne.
Anti112, kas sa oled Bolti juht? Sõnavõtt hetkel vähemalt tundub väga sedamoodi, et elatud Boltist.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121 |
|
| Kommentaarid: 186 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Anti112
HV Guru

liitunud: 14.02.2003
|
10.12.2025 16:03:39
|
|
|
Viimati sai lisatööna tehtud juba aastaid tagasi, aga hoian ennast endiselt teemaga kursis.
Seadusandlus on väga palju muutunud ja need kunagised nõuded ei kehti enam ja see piir "päris taksojuhi" ja "Bolti taksojuhi" vahel on muutunud üsna olematuks.
|
|
| Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
113 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
10.12.2025 16:15:41
|
|
|
Tegelikult pole kunagi suurt vahet olnud. Lihtsalt alguses vaatasid Bolt ja Uber neile läbi sõrmede. Kuna jutt oli ka selline, et pole ju takso vaid sõidujagamine, siis ega keegi eriti käsi ka väänanud kui mupo ametnik näeb, et mäng käib üle tema pea ja pole vaja endale jama kaela tõmmata riskides sellega, et mingi poliitilise tellimusega talle endale sulg sappa pannakse.
Natuke hakkab asi vist paika loksuma. Aga ilmselt see erisus siiski jääb, et on ainult äpitaksod ja need taksod kes tänavalt ka kliente võivad võtta.
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|